رئیس طراحی جنسیس بهطور اجمالی اشارههایی به ساخت رقیبی برای مرسدس بنز G کلاس اشاره داشته و این ایده را رد نکرده است.
اخیراً شایعاتی منتشر شده است که به ساخت رقیبی توسط جنسیس برای مرسدس بنز G کلاس اشاره دارد. البته یک شاسیبلند آفرودی جعبهای شکل با چیزی که در حال حاضر جنسیس تولید میکند خیلی فاصله دارد اما مدیر طراحی این شرکت «لوک دونکرولکه» گفته است که ساخت چنین خودرویی ممکن است. وی با اشاره به یکی از پلتفرمهای گروه هیوندای که میتواند زیربنای رقیب G کلاس باشد گفت: «ما میدانیم که جعبهابزار را داریم».
منظور دونکرولکه احتمالاً پلتفرم محرک عقب شاسی نردبانی کیا موهاوی است که در پیکاپ آیندهٔ این شرکت هم استفاده خواهد شد. رئیس طراحی جنسیس از رد کردن ایدهٔ ساخت رقیبی برای G کلاس خودداری کرده و گفته است:
چرا نه، نمیتوانم بگویم که این مناسب برند ما نیست. ما سبد مشخصی از محصولات را داریم و اینکه آیا مدلهای دیگری باید به آن اضافه کنیم یا نه قابلبحث است. ما باید ببینیم آیا این کار مطابق با ارزشهای برند است یا نه. بهعنوانمثال، G واگن برای مرسدس بنز قابل توجیه است اما بیشتر به خاطر میراثش تا عملکردش
دونکرولکه در ادامه در مورد تأیید ساخت رقیبی برای G کلاس گفت:
بهعنوان یک طراح بله اما بهعنوان یک فرصت تجاری؟ این داستان دیگری است.
میدانیم که برای خرید G کلاس لیست انتظاری طولانی تشکیل شده است که این یعنی تقاضا برای این نوع خودرو وجود دارد و بنابراین باید دید آیا جنسیس هم میتواند نظر این خریداران را به خود جلب کند یا نه. ایدهٔ ساخت رقیبی برای آفرودر افسانهای مرسدس میتواند بسیار جالب باشد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین خودرویی بتواند خریداران زیادی پیدا کند. البته جنسیس نشان داده است که از حرکتهای جاهطلبانه ترسی ندارد زیرا این شرکت چندی پیش کانسپت GV80 کوپه را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد که بهزودی برای رقابت با مرسدس بنز GLE کوپه و بامو X6 تولید خواهد شد.
Yasin
۲۳ فروردین ۱۴۰۲جنسیس خیلی خوب داره پیش میره…
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲فقط ذهنیت اونایی که منفی دادن … دوستان بجز ایران خودرو و سایپا بقیه خودروسازی ها روز به روز در حال پیشرفتن
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۴۰۲من عاشق ژاپن ژاپنی و محصولات ژاپنی و بخصوص تویوتا هستم !
لندکروزر ۷۰ سالِ داره تولید میشه و خودش حتی توانایی یه برند جداگونه را داره مثل تمام محصولات دیگر تویوتا که پرچمدار کلاس خودشان هستن اما ، اما ( بیادِعا ) !
خودِ ژاپن خجالت میکشه بگه محصولی بدم بیرون برای رقابت با بنز G !
بعد یه عده فیلسوفِ بیسواد و بخصوص فنهای کرهمربا ، به من میتوپند که چرا چنین حرفی میزنم !
فیلسوفان اعظم ، بفهمید که برخی خودروها فراتر از برند خودشان هستند و نام بزرگی دارند که مبلغ گزافی از آن به برند آن مربوط نمیشه و به نام پُرآوازهاَش ربط دارد ، مثل چی ؟!
مثل :
بنز G ، کروت ، ۹۱۱ ، دیفندر ، بنز S .
این خودروها سمبل هستند و هر کسی گفت سودای رقابت دارند شما به او بخندید ، شما نمیدانید چرا میخندید ولی طرف مقابل مطمئناً میفهمه چرا به او میخندید 😂😂😂!
یادم میاد زمانی که سال ۲۰۰۸ جنسیس سدان معرفی شد ، شعار هیوندای این بود که شما با مبلغ bmw سری ۳ کارایی سری ۵ و لوکسی سری ۷ را تحویل میگیرید ، این قابل هضم هست و جایی برای گِله نمیگذارد اما برخی خودروها سمبل هستند ، لطفاً این را بفهمید و کمی مطالعه کنید ، خداااااا !
iman1199
۲۴ فروردین ۱۴۰۲بله همینطوره نوید 👏 تو این مورد جزو معدود مواردی هست که با نظرت موافقم
این شرکت کره ای با این گنده ***ی و ادعاهایی که داره باعث میشه خودش بیشتر زیر سوال بره
چون ادعا برای محصولاتی که پرچمدار و برتر و اول در هر کلاس خودشون هستن محصولات اروپایی و آمریکا مثل سوپر اسپرت ها و پیکاپ تراک آفرودر ها که پرچمدار و برتر و اول در کلاس خودشون هستن تو هر چیزی فقط باعث میشن که با یک دید دیگه بهشون نگاه کنیم
هر بار هم برای هر چیزی اینها از این حرفا زدن اوج این دسته گل هایی که آب دادن یادمه اون موقه بود که یکی از سدان های اقتصادی معمولی خودشون رو با لامبورگینی که یک سوپر اسپرت سطح بالا هست مقایسه کرده بودن 😂
mahdi-es17
۲۳ فروردین ۱۴۰۲جی کلاس رقیب نداره
کیان
۲۳ فروردین ۱۴۰۲“G واگن برای مرسدس بنز قابل توجیه است اما بیشتر به خاطر میراثش تا عملکردش”
خیلی اعتماد به نفس میخواد ک عملکرد فنی این خودرو ک یکی از بهترینها رو زیر سوال ببری و بگی فقط بخاطر برندش هست ک میفروشه !!!
HKS
۲۳ فروردین ۱۴۰۲سلام دوستان بنده ساقی بینالمللی هستم ولی ایشون رو گردن نمیگیرم 😂
نوید شاعر
۲۳ فروردین ۱۴۰۲لکسوس از بنر جی کلاس باکلاس تر و باکیفیت تر است انتخابم لکسوس
جسی
۲۳ فروردین ۱۴۰۲چیزی میزنی توهم بد داری سلیقت رو عمومیش نکن برا خودت نگه دار
جسی
۲۳ فروردین ۱۴۰۲جنسش خیلی خوب بوده دنبال ساقیشم
Alan.r
۲۳ فروردین ۱۴۰۲آمریکایی ها و سایر آلمانی ها هم به ساخت رقیبی برای جی فکر نمیکنن بعد اینا میخوان تولید کنن😆
خدایی کرهای ها ساقی های بسیار خوب و متعهدی دارن 😂😂😂😂
در آخر باید بگم که :
ای مگس عرصهی سیمرغ نه جولانگه توست
حسن
۲۳ فروردین ۱۴۰۲اگه دوست دارید کره ای ها را بشناسید دوتا سریالشون ببینید! کلا تو توهم هستن. برو عامو، برو تو را چه به جی کلاس!!!
heshmat021
۲۳ فروردین ۱۴۰۲سهم بزرگی از بازار لوازم خونگی و محصولات تکنولوژیک را دارن
سهم مناسبی از بازار خودرو دارن
از نظر کیفیت زندگی و امکانات یکیاز کشور های پیشرو هستن
بنظرم ما تو توهم هستیم
phonix
۲۳ فروردین ۱۴۰۲در بازار لوازم خانگی زیر شرکت هایی مثل کریر و سونی و میتسوبیشی و جنرال و زیمنس و کنمور و AEGو… هستن جناب
در بازار خودرو هم که همه میدونن وضعیت چیه با هزار یک خففیف و چپوندن هزار و یک اپشن زیر امریکا و ژاپن و المان هستن
از نظر کیفیت زندگی هم کلا شرق اسیا اوضاعش خوب نی البته در برابر کشور هایی مثل نورژ و سوئد و… وگرنه عراقم از ایران اوضاعش بهتره ( امار خودکشی خیلی زیاده )
در کدوم زمینه هم لطف کنید بگید پیشرو هستن ممنون میشم ( لطفا نیاید بگید خودررو برقی میسازن از همه بهتره چون هیچ کجای دنیا با علمی به نام خودرو برقی نداریم مثلا بگید تو بخش تولید نیمه رسانا خیلی پیشرو هستن یا هرچی که میدونید و ما نمیدونیم )
heshmat021
۲۴ فروردین ۱۴۰۲فقط کافیه سرچ کنید و مطالعه کنید آمار های سال 2021 و 2022 و ببینید سهم بازار شرکت های کره ای نسبت به بقیه چجوریه
لازم نیست بحثی بشه
phonix
۲۴ فروردین ۱۴۰۲https://www.cdiglobal.com/storage/files/resources/cdi-household-goods-brochure-2021.pdf
اره خلاصه نیازی به بحث نیست
aMiRsHaYaN
۲۳ فروردین ۱۴۰۲جی کلاس یه سبک خودروسازیه کسی رو دستش نیومده
یوسف
۲۳ فروردین ۱۴۰۲این ادعا برای کارخونه جنسیس فقط یه رویای دست نیافتنی هست….. اما…. جنسیس در مسیر درست پیشرفت قرار داره اگر با توهمات از مسیر بیرون نره
اسمیت
۲۳ فروردین ۱۴۰۲بعضی از دوستان اینو نپسندیدن بعضی اونو ، شما نگران نباشید اگه هیچ کدومو نمیپسندید به زودی در واردات باز میشه و می تونید سوزوکی جمنی تک دیفرانسیل ، اونم دیفرانسیل جلو بخرید ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ پشگل جدید ، الان یه عده تفاله میان میگن واردات الکیه و نمیادو و اینا خوب نیاد ، نیسان که هست نیسان که داریم مال خود خودمونه غیر از موتور گیربکس و شفت و محور
حسین
۲۳ فروردین ۱۴۰۲عیب نداره اینم میسازن ، میدنش به موتور ترند و موتور ترند هم ده سال پشت سر هم جایزه بهترین آفرودر تاریخ رو میده بهش. احتمالا تو بررسی هاشون هم میگن پایان عصر جی کلاس😂
والا وقتی در حضور اون همه اس یو وی واقعی، هاچبکی به اسم آیونیک 5 برنده جایزه شاسی بلند سال!!!!!!!! میشه پس این هم اصلا عجیب نیست. ولی خب حیف که دیدگاه مارکت با دیدگاه هیوندا ترند متفاوته
حسین
۲۳ فروردین ۱۴۰۲تو اوهام شون سوپرلوکس واسه رقابت با بنتلی و رولزرویس، سوپراسپرت واسه رقابت با فراری و لامبورگینی، آفرودر واسه رقابت با جی کلاس ساختن و میسازن. اما در واقعیت ایموبلایزر ندارن و شرکت های بیمه حاضر یه بیمه کردن شون نیستن، هر سال چند میلیون فراخوان آتش سوزی به دلیل نقص در طراحی پیشرانه، شکایت های متعدد، پارک کردن خودرو در مکان ایمن خارج از شهر.
تبلیغات یعنی تو واقعیت انجین 150 اسبی چهار سیلندرت ده سال با مشکل آتش سوزی و یا تا قا ن دست و پنجه نرم کنه ولی بیای از ساخت رقیب واسه بنتلی و جی کلاس حرف بزنی کاری که هیچوقت انجام نداده نمیتونه هم انجام بده. این یعنی بازی با اذهان
Python
۲۳ فروردین ۱۴۰۲خب این بحث شیادی هارو کاری ندارم
ولی کره ماشین خوب کم نداشته
مثل اوپیروس
ومطمعنن اگه تلاش کنن موفق میشن
mercedesbenz
۲۳ فروردین ۱۴۰۲تو و جنسیس در رقابتین ، منتها اون روز به روز سهام و فروشش میره بالا منتها تو روز به روز اکانتات بیشتر میشه
Killer
۲۳ فروردین ۱۴۰۲حس لذت بخش دیدن حرص خوردن کار آفرین اعظم 😍
اونی که داره خاک میخوره LFA هست،اشتباه گرفتی گلم
datsun
۲۳ فروردین ۱۴۰۲قفل فرمون هم هدیه میدن
Camaro ZL1 427
۲۳ فروردین ۱۴۰۲درست مثل همون موقع که خواستند با کامارو و موستانگ و چلنجر رقابت کنن
الان میخوان با G کلاس رقابت کنه
مازیار
۲۳ فروردین ۱۴۰۲فاصله بین پشتکار و تلاش واقعی درون گود و ایرادهای بنی اسرائیلی از بیرون گود، در هیچ جای دنیا که نه هیچ جای کائنات به اندازه اینجا نیست
امین
۲۳ فروردین ۱۴۰۲گل گفتی. همه مدعی ولی فقط لب و دهن. البته استثنا همیشه هست . و ثمرات این افراد نیز درخشش هست.
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲نوید تو چرا فشار میخوری حالا ؟ مشخصه خودت از روی بیکاری هربار میری میای خودتو لایک میکنی
حسین دهمرد
۲۳ فروردین ۱۴۰۲تلاش و پشتکار هیچ ایرادی نداره
Genius
۲۳ فروردین ۱۴۰۲کره ایها عالین.مردمانی سختکوش و باهوش و نوآور ولی اینو باید بدونن بنز مبدع و مخترع نسل نو خودروهای درونسوز سواری است و مهندسیش یک استاندارد بین المللیه و شکست دادنش تقریبا محاله!حقیقتا مرسدس بنز تا ابد یه چیز دیگه است
Reza-a
۲۴ فروردین ۱۴۰۲جدای از موضوع تواناییهای فنی جی کلاس جایگاه اجتماعی این ماشین هست که اونو بی رقیب میکنه و این موضوع که جنسیس بخواد رقیبی برای جی کلاس بسازه شاید بلند پروازانه ترین ایده برای مجموعه خودروسازی هیوندای باشه
MohammaD
۲۴ فروردین ۱۴۰۲دو تا کار خودروسازان کره ای کار دستشون داده و اگه نذارن کنار ، بازم کار دستشون خواهد داد :
1_ ادعای زود هنگام و بیش از حد
2_ بجای اینکه آروم آروم و با برنامه دقیق پیش برن ، میخوان به زور ره صد ساله رو یه شبه پر کنن و قبل از زمان خودش صاحب محبوبیت و مقبولیت عمومی بشن.
الان هم بنظرم باید هر ادعایی رو میخوان عملی کنن ، باید عملی شدن اون ادعا حتمی بشه و یکم قبلش تو بوق و کرنا کنن نه اینکه چیزی که اصلا معلوم نیست چه زمانی محقق میشه و اصلا معلوم نیست محقق میشه یا نه رو از الان بگن و خودشونو مضحکه عالم و آدم بکنن.
و در آخر بگم بنظر شخصی بنده اگه اینا از همین الان با بهترین برنامه و طرح تمرکز کنن رو ساختن یه آفرودر و کلی وقت و انرژی هم بذارن ، در بهترین حالت 5 سال بعد صرفا یه آفرودر میسازن و 15 الی 20 سال بعد هم رقیبی برای g کلاس ( تازه بماند که رسیدن به اعتبار و پرستیژ g کلاس ، حداقل نیم قرن زمان می بره )