در بحران همیشه برندگان و بازندگانی وجود خواهد داشت. صنعت خودرو با تهدیدها و چالشهایی مواجه شده و برخی از اقتصادهای بزرگ دنیا شاید طی ماههای آینده وارد رکورد شوند. در همین اثنا دیدن اینکه چگونه برخی کمپانیها میتوانند رشد کرده و در شرایط دشوار به موفقیتهای درخشانی برسند بسیار جالب خواهد بود. جنسیس به عنوان برند لوکس هیوندای یکی از این کمپانیهاست. اواخر سال ۲۰۱۵ بود که جنسیس استقلال خود را اعلام و اولین محصولش یعنی G90 را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد. این کار سالها پس از آن صورت گرفت که زیربرند جنسیس توسط هیوندای و به عنوان رونوشتی پیشرفته از یک سدان مدرن و اسپرت متولد گردید و واقعاً هم این برند ارزشش را داشت.
بر اساس دادههای جهانی سال پیش جنسیس کمی بیشتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده که این میزان به معنی رشد ۵۸ درصدی نسبت به فروش ۲۰۲۰ است. جنسیس در همان سال هم رشد ۵۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ تجربه کرده بود و این اتفاق در حالی رخ میداد که مشکلات مربوط به همهگیری کرونا وجود داشت. جنسیس در سال ۲۰۱۸ فقط به خانه ۷۷ هزار مشتری راه یافته بود. دلیل اصلی رشد فروش ادامهدار جنسیس به تداوم عرضه محصولات جدید مربوط میشود. با اینکه خودروهای این شرکت در ابتدا از تکنولوژی خودران استفاده نمیکردند اما جنسیس شروع به کار روی برنامهای بسیار جالب کرد که شامل چندین خودرو با تکنولوژی و شخصیت خاص خودشان بود. این برند از زمان تأسیس تاکنون ۵ محصول جدید و دو نمونه بازنگری شده ماژور از محصولات قبلی هیوندای را معرفی کرده است.
سبد محصولات فعلی جنسیس شامل ۳ سدان در ۳ کلاس مختلف، ۱ استیشن برای بازارهای اروپایی و ۳ شاسیبلند است. تمامی این خودروها در سطحی مشابه محصولات مرسدس بنز یا بی ام و قرار دارند. این دقیقاً همان کاری بود که برای ایجاد یک برند خودرویی جدید باید انجام دهید. البته تنها فاکتور موفقیت جنسیس به این موضوع ختم نمیشود. این برند کرهای همچنین روی بازارهای کلیدی کار کرده و البته بازارهای دیگر را نیز از یاد نبرده است. برای مثال میتوانیم به بازار آمریکا اشاره کنیم که بدون حضور در این بازار زنده ماندن برندی لوکس بسیار سخت خواهد بود. کره جنوبی که به خاطر فروش سدان های بزرگ شناخته میشود نیز یک بازار کلیدی خواهد بود.
پس از حضور مناسب در این دو بازار مهم جنسیس به دنبال مشتریان دیگر کشورها رفته است. این خودروساز در سال ۲۰۲۱ وارد بازار اروپا شد و اندکی بعد نیز شاهد حضور آن در چین بودیم. امروز بدون اشاره به دو بازار آخری، جنسیس دیگر برندهای لوکس سنتی را شکست میدهد؛ و انتظار میرود سهم این خودروساز از بازار با عرضه محصولات بیشتر در سایر کلاسهای خودرویی و گسترش حضور در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروهای لوکس بیشتر شود. این داستان موفقیت حداقل تا به اینجا میتواند یک مثال برای دیگر برندهای لوکسی باشد که با چالش مواجه هستند. به خوبی میدانیم که رقابت با بی ام و، آئودی یا مرسدس بنز کار راحتی نیست اما خب شکست دادن آنها هم غیرممکن نخواهد بود. تسلا، ولوو و لکسوس میتوانند به شما درسهایی دراینباره بیاموزند. روشی که جنسیس برای رشد و پیشبرد استراتژی خود در پیش گرفته ظاهراً فرمول موفقیت دیگری خواهد بود. برندهایی همچون جگوار، اینفینیتی و آلفارومئو میتوانند از موفقیت جنسیس الهام بگیرند.
قاطر فروش
۲۰ تیر ۱۴۰۱خودروسازی کره انقد خوب شده اگر مسخره اش کنیم فکر میکنند دیوانه ای
حامد
۲۰ تیر ۱۴۰۱جنسیس ها خوردهای بسیاری خوبی هستن ولی هنوز تکامل نیافتن
ولی خب کسی هم بخره از خریدش هرگز پشیمون نمیشه
داود
۲۰ تیر ۱۴۰۱چرا اتفاقا هرکسی بخره و بره هر ۳۰۰۰۰ کیلومتر یاتاقان و شاتون عوض کنه و موتور بیاره پایین پشیمان میشه
حامد
۲۰ تیر ۱۴۰۱این واسه خودرهای قدیمی تر هیوندای هست
دیگه این ایرادات نداره
همانطور که تویوتا ها دیگه دوامشون در حد ۲۰ ۳۰ سال پیششون نیست کره ای ها هم بی کیفیتش مثل قبل نیست
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۴۰۱😂😂😂👏👏👏
دقیقاً
همین که جنسیسهاشون رو کنارِ اکسنتها پارک میکنند تا فروش بروند ، خودش گویایِ همه چیزِ !!!
GMA
۲۰ تیر ۱۴۰۱زبان طراحی جدیدش شاهکاره،بسیار با هویت و زیبا،هر روز هم داره رشد میکنه،به امید موفقیت بیشتر برای این برند دوست داشتنی و کار درست
Reza Waffen SS
۲۰ تیر ۱۴۰۱آرزوی موفقیت دارم واسه این برند محبوب
phonix
۲۰ تیر ۱۴۰۱اگه بازار باز بود به وفور می شد نسخه های جدید و باقی محصولاتش رو هم در ایران دید ولی چه میشه کرد تو کشوری که پژو براش لوکس به حساب میاد
البته ای کاش می شد ایرانیا خودشون سفارش بدن چون این رینگا به درد ایران نمیخوره انقدر که جاده ها عالین
رینگ های کوچیک تر از اونایی که تو تصویر هست هم داره ولی خوب این رینگ های بزرگ تر قشنگ ترن حقیقتا
ارین صاحب جمعی
۲۰ تیر ۱۴۰۱جنسیس واقعا برند خوبیه ولی خیلی راه داره تا تو اروپا به گرد حتی لکسوس برسه جدی میگم تعصب نیست امار دروغ نمیگه
AMD
۲۰ تیر ۱۴۰۱یه رفیق دارم متعصب جنسیس خصوصا کوپه
حامد
۲۰ تیر ۱۴۰۱جنسیس و هیوندای و کیا از زیر مدلای ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ نباید روشون تعصب داشت… فقط چند سالی هست که کره ای کیفیتشون بردن بالا
Mehdi
۲۰ تیر ۱۴۰۱چی میگی حاجی
تا حالا سوار گرنجور حتی ازرا و جنسیس و هیوندا وراکوروز شدی اصلا انگار نه انگار داری باش ۲۰۰ تا میری هیچ صدایی داخل کابین نمیاد
شاید بیرون از کرز ایران بشه گفت ولی داخل ایران هنوز اینا جز بهترینانند
هر کی گفت نه به نظرم فقط از روی حسادتش و نداریش میگه و سوار نشده
phonix
۲۰ تیر ۱۴۰۱جنسیس کوپه هیچ کدوم از اینایی که گفتی رو نداره
و اصلا هم ماشین اسپرت خوبی نیست فقط صدا داره نه شتاب درست داره نه سرعت خیلی وقت هم هست دیگه هیوندا نرفته دنبالش
قبل از سال 2017 هم اصلا با ژاپنی ها قابل قیاس نبودن
ولی توسان و سانتافه سوار شدم واقعا نرم بودن
Carlover
۲۰ تیر ۱۴۰۱راست میگه دیگه! جنسیس و ازرا کشکن پس! سورنتو یا وراکروز و غیره هم هیمنطور
ماکان
۲۰ تیر ۱۴۰۱سلام . برخی از خودروهای برند جنسیس را من به سلیقه شخصی خودم خیلی دوست دارم .
meysam
۲۰ تیر ۱۴۰۱آکورا هم با اینکه خیلی بی سر و صداست ولی خیلی خوب میفروشه
phonix
۲۰ تیر ۱۴۰۱اکورا هم عالیه هم ظاهر اسپرتی داره هم فنی خوبی داره هم کیفیتش مثل هوندا عالیه ولی اصلا با جنسیس قابل قیاس نیست ماشین لوکس به حساب نمیاد فقط شاید با g70 بشه مقایسه کرد که خودم اکورا انتخاب میکنم چون اسپرت تره
محمد
۲۰ تیر ۱۴۰۱بله هرجا مدیریت خوب و سرمایه گذاری درست انجام بشه پیشرفت میکنه واقعا باید به مدیریت کره ای ها احسنت گفت که از یه ملت فقیر تو پنجاه سال به اینجا رسیدن ، الان یه نفر برای متشنج کردن وضع میاد نفر اول رو ریپلای میزنه و شروع میکنه به مسخره بازی دوستان نه بهش محل بذارید نه لایک و دیسلاکش کنید چون میدونم بحث های کودکانه ای رو شروع میکنه که هیچ کدوممون حوصلش رو نداریم
Carlover
۲۰ تیر ۱۴۰۱تیتر یک دنیا حرف توش هست
اون قسمت هم که میگه تمامی محصولاتش در سطحی مشابه بنز و بی ام و قرار دارن اونم با تجربه و عمر ۵ ساله! فقط ۵ سال!!!! روند جنسیس یه شدت صعودیه.آیندش خیلی درخشان تر هم هست
Kato
۲۰ تیر ۱۴۰۱جوک سال 😂😂😂😂
Shahrukh
۲۰ تیر ۱۴۰۱تموم شد؟خیلی تاثیر گذار نبود
حالا تو این سایت با اون ویژگی هایی که گفتی چیکارمیکنی؟
دکمه خدافظی اون بالا سمت راسته
درضمن اگه با این سایت و گردانندگانش حال نمیکنی،پس بهتره چک نکنیش!چون هربازدیدت،برای این مجموعه سودرسانی داره)
ali+a
۲۰ تیر ۱۴۰۱جنسیس رقیب خیلی خوبی برای لکسوس و ماشین های لوکس آمریکایی شده.. سرعت پیشرفتش عالی بوده
کیان
۲۰ تیر ۱۴۰۱کاشکی این امار فروش و به تفکیک کشورهاش ارائه میکردین ببینیم کجاها استقبال بیشتری ازش شده و …
mos
۲۰ تیر ۱۴۰۱از ۲۰۰ هزارتا فروش جهانی جنسیس در سال ۲۰۲۱، ۱۳۹ هزار تاش فقط برای بازار کره جنوبی بوده و ۵۰ هزار تا آمریکا شمالی بقیش هم خرده فروش تو بازار های دیگه.
یعنی عملا یه چیزی مثل ایرانخودرو و سایپا که با استفاده از انحصار ایجاد شده ماشین میفروشن و ظاهرا اون مجله ای که این رپورتاژ رو نوشته نمیخواسته کسی این جزئیات رو بدونه.
آرم@ن
۲۰ تیر ۱۴۰۱اوه اوه چه فشاری اورد این مطلب و تیتر زیبا،همینش خوبه
کیفیتشون بالاست،چرخشون هم در نمیره نتیجش این شد که مثلا اینفیتی با این همه قدمت رو زد کنار تو فروش
تیتر عالیه به به
Dian
۲۱ تیر ۱۴۰۱در رفتن چرخ تو تست تصادف از اصول و روش هاییست که خودرو رو دیرتر به حالت سکون میرسونه
ریچارد هموند تو کتاب car science مینویسه:
“اگر خودرو فقط یک متر به حالت سکون برسد، برای کاهش ۹۰ درصدی نیرو های وارد شده به سرنشینان کافی است”
Carlover
۲۱ تیر ۱۴۰۱توی کره ۷۸ هزارتا فروخت،اصلا بگو کل ۲۰۰ هزارتا رو توی کره فروخت،کره بازار ازاده،هرکس هرچی بخواد میخره خیلی خوبه که جنسیس رو ترجیح دادن توی یک بازار ازاد و رقابتی،مطلب خیلی دردناک بود 🤣 سلاطین چرخ ناراحت شدن
samurai
۲۰ تیر ۱۴۰۱اینو باز کدوم مجله نوشته
هنوز مونده به لوکسای چینی برسه المان و ژاپن و انگلیس که توی خوابم نمیرسه
تو مجله زردای پول بگیرم میرسه یادم رفت بگم :))
aminbikar
۲۱ تیر ۱۴۰۱ماشاالله هیوندای
پدرام
۲۱ تیر ۱۴۰۱زبان طراحی اش خیلی نزدیک به بنتلی هست