جنسیس در نمایشگاه لسآنجلس از سومین و آخرین عضو خانواده کانسپتهای سری X خود رونمایی کرده است. این کانسپت جدید که X کانورتیبل نام دارد، زبان طراحی جنسیس بنام Athletic Elegance را در خالصترین شکل به نمایش میگذارد. این خودرو هم در پلتفرم و هم قوای محرکه با دو کانسپت قبلی این سری یعنی جنسیس X سال ۲۰۲۱ و جنسیس X اسپیدیوم سال ۲۰۲۲ مشترک است و در ظاهر نیز با کاپوت کشیده و انتهای کوتاه به همراه چراغهای دوخطی آشنای جنسیس، شباهت زیادی با آنها دارد.
اسپویلر دم اردکی عقب و اوورهنگهای کوتاه جلو و عقب نیز مستقیماً از دو کانسپت مذکور گرفته شدهاند و مثل آنها، جنسیس در مورد جزئیات قوای محرکهٔ این کانسپت جدید هم حرفی نزده است؛ اما اصلیترین تفاوت X کانورتیبل با دو کانسپت قبلی، سقف بازشو است. در این خودرو حتی در صورت بسته بودن سقف هم سرنشینان میتوانند آسمان آبی یا شبهای پرستاره را ببینند زیرا این سقف فلزی به مونروف شفاف مجهز است.
این کانسپت چهارنفره در داخل هم مشابه دو برادر قبلی خود است. این یعنی در اینجا هم شاهد کابینی هستیم که کاملاً راننده را احاطه کرده و به گفتهٔ جنسیس از معماری سقف خانههای کرهای الهام گرفته است. حتی رنگ داخلی اصلی این خودرو بنام Giwa Navy نیز رنگی است که اغلب در کاشیهای سقف استفاده میشود. البته در سراسر کابین X کانورتیبل تریمهای نارنجیرنگ هم به چشم میخورد. جنسیس برای این ماشین یک سیستم صوتی فراگیر را هم در نظر گرفته که توسط استاد صدا Guk-il Yu توسعه پیدا کرده است.
مهمترین سؤال اما این است که آیا این خودرو یا دو کانسپت X قبلی به تولید خواهند رسید یا نه. از ابتدای معرفی این کانسپتها تاکنون، جنسیس از آنها بهعنوان تصویر زبان طراحی شرکت برای آینده یاد کرده است و بنابراین، انتظار نداشته باشید که یکی از این جنسیسهای زیبا و جذاب را در نمایندگیهای فروش ببینید.
MASOUD 0099
۲۶ آبان ۱۴۰۱جووووووووووووون 🔥🔥🔥🔥🤟🤟
NAVID۰۰۹۸
۲۶ آبان ۱۴۰۱یه رفیق داشتیم دوران دبیرستان که تازه رَپ استارت خورده بود عاشق رپ شده بود اما از آنجایی که توانایی رپخواندن نداشت و هرکاری هم میکرد تو پاتوق رپخونا راه نمیدادنش فقط سعی میکرد ظاهرنمایی کنه و لباس رَپی بپوشه !
نمیدونم چی شد یاد کره و محصولات اغراقآمیزش افتادم !
مثلاً ریو را میگذاره کنار لامبورگینی و درگ میگذاره جهت تبلیغ و بزرگنمایی !
اپتیما را کانسپت میسازه با سقف کروک !
جنسیس را هم میسازه با سقف کروک !
اما در عمل هیچ پُخی نیست ، چرا ؟!
چون فقط با ظاهر بازی میکنه و در اصل و فنی هیچی نیست ، پوچِ پوچ !
البته نمیگم این بد هست اما خودروسازی نیست ، بوتیکسازیه !
کسی که دنبال خودرو باشه تفاوت خودروسازی با بوتیکسازی را میفهمه و تفاوتش را میتونید در آمار فروش در کشورهای مختلف نگاه کنید !
کشورهای بسته و کمونیستی دیکتاتوری ، مردمشان عاشق پوچی هستند که فقظ ظاهر قضیه را عروسک جلوه بده و در مقابل شاهد هستیم در کشورهای سطح اول و آزاد و دموکراتیک مردم خودرویی را میخرند که اول از نظر فنی و پتانسیل فنی برتر باشد و سپس ظاهر زیبا و جالبه که اکثریت هم خودروهایی را انتخاب میکنند لوآپشن چون برای پول ارزش قائل هستند و اقتصاد را میشناسند !
حالا تو ایران را نگاه کنید ، طرف اصلاً نه برند را میشناسه نه خودرو را نه هیج چیز دیگر را ، فقط یه جمله میگه ، میگه : ( این ماشینه چه خوشگلِ ، همینو میخرم ، بعد مثلاً تو mvm x22 فاز سافاری سواری میگیره با ارتفاع بالا و موتور ۸سیلندر ) !
جنسیس که آمار فروش مشخصی داره و تنها نقطه قوت این خودرو را طراحی و متریال خوب داخلش میدانم که حقیقتاً دلچسب و گیرا عمل کردند اما جنسیس در این سطح از کلاس خودرویی داره پول آپشن را میگیره و در بخش فنی هیچ حرفی برای گفتن نداره !
فقط برای مثال میگم که یکبار پشت فرمان گرنجور ۶سیلندر بشینید تا بدانید اسببخار اعلامی کاتالوگی چقدر با واقعیت و پدال گاز متفاوته !
D:
۲۶ آبان ۱۴۰۱نوید حرف هات درست میگی این ماجرای گرنجو رو از یک ماشین باز قدیمی شنیدم .
NAVID۰۰۹۸
۲۶ آبان ۱۴۰۱شما سعی کن منو به زور تو چشمات جا ندی ، ناراحتی ریپلای نزن !
متاسفانه مصممتر شدن بیشتر ریپلای بزنم ، متاسفانه🍼!
4wheeled
۲۶ آبان ۱۴۰۱باز دویست خط نوشتی باز کسی نمیخونه این جوکارو رو
مطلب دردناکی بود بخصوص وقتی میبینی همه دنیا پسندیدنش به شدت 🤣
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۱این زبان طراحی با طرح لبخند خیلی خوبه
GMA
۲۶ آبان ۱۴۰۱M
🤡🤡🤡
Amirreza.M
۲۶ آبان ۱۴۰۱فقط میخوام بدونم چقدر بیکاری که ۶ تا فیک درست کردی که کامنتتو لایک کنی
مشتاقی
۲۶ آبان ۱۴۰۱در آینده نزدیک، تو صنعت خودروسازی، کره و چین جای آلمان و آمریکا رو میگیرن
Sh
۲۷ آبان ۱۴۰۱هیچوقت و هیچ کشوری نمیتونه جای پای آلمان و آمریکا بزاره، خودردی آلمانی ک اصلا رو دست نداره، اینا بلدن چجوری ماشبن بسازن
Taha Malek
۲۶ آبان ۱۴۰۱کسی که این زبان طراحی زو برای شرکت نوپا جنسیس بوجود اورد رو نمیشناسم ولی یه نابغس
اصلا این زبان اصیله زیباعه واقعا عالیه
بیشترین تاثیر تو آینده این شرکت و همینطور پیشرفت هایی که ازش میبینیم همین زبان طراحیشه
Amirreza.M
۲۶ آبان ۱۴۰۱اگه جنسیس با تکرار و تکامل این طراحی برای خودش اصالت به وجود بیاره (که به احتمال خیلی زیاد چون برند لوکسه این کار رو میکنه و مثل هیوندای ۵ سال یه بار زبان طراحی عوض نمیکنه) خیلی میتونه موفق بشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۱محصولات مدرن جنسیس (G80 و G90 و GV80) طراحی شده توسط لوک دانکرولک Luc Donckerwolke بلژیکی هستند
ایشان خالق لامبورگینی دیابلو، مورسیه لاگو و گالاردو هم بودند
Taha Malek
۲۶ آبان ۱۴۰۱میگم بوجود آوردن زبان طراحی به این خوبی برای شرکتی بدونه پیشینه قبلی کار هرکسی نیست
F22RAPTOR
۲۶ آبان ۱۴۰۱پیشتر چراغ پیوسته عقب مد بود
الان چراغ پیوسته جلو تا گلگیر مد میشه
محمد
۲۶ آبان ۱۴۰۱واقعا طراحی خارجی و داخلی زیبایی داره من اکثر سایت های ایرانی و خارجی رو دیدم چه مردم چه کارشناسان ازش خوششون اومده بود حالا چندتا از فامیل های سوباسا میان زیر این پست بمباران که این چیه من مهد کودک میرفتم از این قشنگ تر طراحی میکردم ماشین هارو ، الان یاتاقان میزنه و زنده باد امپراطور ژاپن ، خواهشاً بسه شما چند نفر صد اکانته سطح سایت رو کردید مثل خودروبانک و اسب بخار برید. همونجا ترول بازی در بیارید
ashkan-car
۲۶ آبان ۱۴۰۱قشنگه😍
Dian
۲۶ آبان ۱۴۰۱انصافا قشنگه
مهران
۲۶ آبان ۱۴۰۱زیبا!🤔
دیجی
۲۶ آبان ۱۴۰۱کنسول جلو اختصاصی برای راننده طراحی شده اونیکه بغل راننده میشینه فقط با خیابونه نگاه کنه
Amirreza.M
۲۶ آبان ۱۴۰۱سری x که شامل gt ، کوپه و کانورتیبل میشه بر خلاف بقیه، راننده محور هست ولی خب سدان ها و کراس اوور هاش هم برای اینن که خودت برونی و هم راننده بگیری مثل بقیه ی شرکت های لوکس
blackwing
۲۶ آبان ۱۴۰۱همه چیزش خوبه و طراحی خوبی داره خدایی..
خیلی به قول خارجیا Smooth هستش
.
ولی دور رینگش دقیقاً از داج چارجر دیتونا برقی الهام گرفته شده.. 😅
PURIYA
۲۶ آبان ۱۴۰۱بدرد نمی خوره🤣
امیرحسین
۲۶ آبان ۱۴۰۱خود جنس
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۱ماشین خوبی به نظر میاد ولی جنسیس همیشه خواسته حس بنتلی رو منتقل کنه و طراحی های جنسیس خیلی بنتلی نماست که جالبه و کیفیت جنسیس هم بد نیست ولی بازم ائودی و مرسدس بنز و بی ام و رو به جنسیس ترجیح میدم سطح ۳ تا لوکس ساز آلمان از جنسیس بالاتر جنسیس هنوز حرفی برای گفتن در برابر رقبای المانی زیبا و لوکسش نداره
Payfast
۲۶ آبان ۱۴۰۱اون از ساعت وسط پورشه، اون از نمای جانبی شبیه پانامرا و نمای عقب ۹۱۱، تا این کنسول که اگه دیوارش بلند بشه میشه کوروت، و اینم طراحی بنز طور تو ۲ عکس اخر
محمد
۲۶ آبان ۱۴۰۱طراحی که مدل های جدید جنسیس رو طراحی کرده از طراحان بزرگ دنیاست ، کاش قبل از رو هوا حرف زدن لااقل به اون توجه میکردی.
بحث کیفیت کلی ماشین های جنسیس به نظرم هنوز زوده که راجع بهشون صحبت کرد و باید صبر کرد اما از لحاظ طراحی واقعا در سطح بالایی قرار گرفتن و اگر اینو میخوای منکر بشی حرفی باهات باقی نمیمونه
Payfast
۲۷ آبان ۱۴۰۱=/ اگه به طراح خفن و خوب باشه که جمرا، شیرون و یسکو زشت ترین خودرو های دنیان
جناب ایکس
۲۶ آبان ۱۴۰۱طراحی جلو:👌
طراحی داخلی:👌👌
طراحی عقب:👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌😵💫
Khosrow
۲۶ آبان ۱۴۰۱عالیه واقعا / فقط تو جزییات طراحی باید دقیق تر شه ..
حسن
۲۶ آبان ۱۴۰۱عقبش شبیه بنتلی درومده- طراحیش خیلی خوب نیست – چراغ های جلوش زود خسته کننده میشه.بعید میدونم تو اتوموبیلی که تیراژ بالا داره جنسیس استفاده کنه.
phonix
۲۶ آبان ۱۴۰۱کدوم ماشین بنتلی این شکلیه دقیقا؟
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۱جلوپنجره های جنسیس خیلی شبیه جلو پنجره های بنتلیه دقیقا جلوپنجره بنتلی رو میبینم تو جنسیس
Amir Ali Aventador
۲۶ آبان ۱۴۰۱یا خدا عجب کابینی
samurai
۲۶ آبان ۱۴۰۱الان هونگچیم میتونه تو کامپیوتر طراحی کنه بعدم بسازه مهم باطن و کیفیته که 50 سال از بقیه عقبتره
4wheeled
۲۷ آبان ۱۴۰۱فشار چیه ببین دارم میرقصم
۵۰ سال عقبو اونجا دیدیم که پدال مطلبشو گذاشت و تو مقایسه ال اس با ۳۰ سال عمر و جی ۹۰ با ۵ سال عمر،لکسوس با اختلاف شکست خورد 🤣🤣
کیفیت فقط شیفترای شل و ول لکسوس ال ایکس ۱۰۰ هزار دلاری 🤣🤣