تنوع بسیار خوبی از خودروهای سدان و کراساور با برند جنسیس وجود دارند اما هنوز مدل کوپهی دودر تولید نشده است.
نسخهی مفهومی از ایکس اسپیدیوم، پیشنمایشی از جنسیس کوپه با پیشرانهی تمام برقی است. سبک طراحی این خودرو، تفاوتهای با مدل مفهومی رونمایی شده در سال ۲۰۲۱ با نام جنسیس X دارد و ظاهرا، زبان طراحی جدید برای شرکت سازنده را نشان میدهد.
ایکس اسپیدیوم، نمونهای تازه از خلاقیت در طراحی خودروهای لوکس کرهای با هدایت لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) است. این مهندس و طراح بلژیکی، با خلق لامبورگینی دیابلو، مورسیهلاگو و گالاردو به شهرت رسید، سال ۲۰۱۲ مدیر طراحی بنتلی شد و سال ۲۰۱۶، رهبری دپارتمان طراحی جنسیس را با همکاری پیتر شرایر آغاز کرد.
شرکت سازنده، ایکس اسپیدیوم را خودرویی بهروزرسانی شده از جنسیس X توصیف میکند که فلسفهی طراحی جدید با حالت لوکس و تهاجمی ارائه میدهد. چراغهای خودرو آیندهنگر و رویایی هستند؛ اما نمای کلی بدنه چشمنواز و قابل تولید بهنظر میرسد. جنسیس، برنامهی تولید یک مدل کوپهی لوکس و اسپرت با پیشرانهی تمام برقی را تایید کرده است.
دو نوار باریک از LED سرتاسر نمای اصلی را پوشش میدهد. در جلو، ترکیب مثلثی به وضوح دیده میشود و عملا، جلوپنجره حذف شده است. عبارت اسپیدیوم به پیست مشهور اتومبیلرانی در شهر اینجه (inje) کشور کره جنوبی اشاره دارد و کلمات اسپید و استادیوم را تداعی میکند تا نشان دهد خودروی جدید جنسیس، برای رقابت و لذت در رانندگی ساخته شده است.
شرکت سازنده، جزئیات فنی از تواناییهای ایکس اسپیدیوم یا نسخهی نهایی از کوپهی الکتریکی جنسیس را اعلام نکرده است.
GMA
۲۷ فروردین ۱۴۰۱من که عاشقش شدم واقعا باید به افتخار طراح این کانسپت کلاه از سر برداشت، بی نهایت زیباست
کاش همینو دست نخورده تولید کنن
dian-yoshani
۲۷ فروردین ۱۴۰۱بی صبرانه منتظر نسخه نهایی جنسیس کوپه
اونم بعد ۷ سال غیبت
آرم@ن
۲۷ فروردین ۱۴۰۱عجب طراحی بی نقص و فوق العاده ای
جنسیس کوپه اگر بیاد خیلی گرد و خاک به پا میکنه قطعا،فقط کاشکی تنفس طبیعی میبود
Jdm باز
۲۷ فروردین ۱۴۰۱تمام الکتریکی هس
من دوس داشتم هیبرید میشد
ارسلان
۲۷ فروردین ۱۴۰۱فک کنم فقط برای طراحی رینگ ها وقت گذاشتن باقیش همون طرح بنزینی هس که جاهایی که نیاز نبوده در مدل برقی باشه با پلاستیک پر شده
حذف جلوپنجره و پر کردنش با پلاستیک به شکل ناشیانه که بسیار ناهماهنگ ورود کرده به ورودی هوای سپر جلو و کشیدن بیش از حد چراغ های جلو و عقب (برای اغراق) مثله بیش از حد بزرگ کردن جلو پنجره بی ام و / و تویوتا آوالون
اینا همش نکات منفی در طراحی هس که نشان از عجله و بی برنامه گی از طراحی بنزینی به برقی برای ورود به الکتریکی سازیه
طراح های خودروی غربی که توی اسیا شرقی کار میکنن همیشه میگن اینجا دست ما برای طراحی بازتره چون هر افتضاحی رو میتونن غالب کنن ولی همون طراح توی شرکتهای غربی نمیتونه هر افتضاحی که دلش خواست رو غالب کنه و اسیایی های جنوب شرقی هم که از این مسائل سر در نمیارن میگن لابد خب اوکیه
نتیجه این میشه که طراحی های خودروهای غربی نسبت به شرقی هماهنگتر ماندگارتر و جذابتر و الهام بخش تر و آشناتر و خواستنی تر هستن و گند زدن در طراحی به حداقل میرسه
جنسیس طراحی مدل بنزینی ش خوب بود اما این طراحی جنسیس برقی کانسپت چه از لحاظ هماهنگی قسمتهای باز طراحی شده (جلو و عقب) چه از لحاظ زیبایی شناسی گند زده
آرم@ن
۲۷ فروردین ۱۴۰۱خسته نشدی اینقدر حرص خوردی خدایی ؟ این اکانتو درست کردی تا الان ۱۸۶ کامنت زیر مطالب کره گذاشتی همه هم از رو عصبانیت :))) فایده نداره الکی خسته نکن خودتو تهش با افزایش فروش و بهترین خودر جهان شدن مواجه میشی دوباره
“لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) است. این مهندس و طراح بلژیکی، با خلق لامبورگینی دیابلو، مورسیهلاگو و گالاردو به شهرت رسید، سال ۲۰۱۲ مدیرطراحی بنتلی شد” ناشئ هست اما ارسلان ( اسم جدید) حرفه ای :)))) الان سانسور میشم
ارسلان
۲۷ فروردین ۱۴۰۱اولا من تو رو ریپلای زدم یا تو منو ؟؟ همین خودش مشخص میکنه کی حرص خورده
دوما تو که یکسالم نیس اومدی پدال من از 2009 توی پدال هستم چون ایمیلم پره اسپم میشد با ثبت ایمیل قبلا با یه ایمیل من دراوردی توی پدال و بقیه جاها کامنت میزاشتم الانم فقط یکساله اکانت ساختم توی پدال اگه مثله تو زیره هر پست 14-15 تا اسپم میدادم الان 6000 تا کامنت داده بودم در صورتی که شاید 2 هفته ای 1 بار کامنت بزارم
سوما اخرین کامنتم زیر پست سری 2 کوپه بود اما تو اینقدر حرص میخوری که کامنتای دیگه مو نمیبینی
ارسلان
۲۷ فروردین ۱۴۰۱من مثله تو نیستم که بخوام کره ای فن یا فن هر برند دیگه ای باشم و برای خودم بت سازی کنم من توی کامنتام هم جنبه ی مثبت رو میگم هم جنبه ی منفی رو
توی این کامنت که الان زیرش ریپ میزنی هم جنبه ی مثبت رو گفتم ولی تو چشم بینا نداری فقط دوست داری تنش ایجاد کنی توی سایت و ترول بازی در بیاری
آرم@ن
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ببخشید حوصله ندارم ۵۰۰ خط از رو عصبانیت رو بخونم فقط تنها چیزی که بهت بگم و کمکت هم میکنه اینه که رزومت تو طراحی ماشین رو بفرست برای هیوندای و نزار کلاهی که توسط طراح ناشئ اقای لوک دانکرولک سر بنتلی و لامبو گذاشت رو سر هیوندای بزاره،تا دیر نشده این فرد ناشئ رو عوض کنن و شما که سابقه ۱۸۶ کامنت طراحی ضد کره داری رو استخدام کنن
sam
۲۷ فروردین ۱۴۰۱آرمان میدونم سنت قد نمیده اما ایشون حداقل ده ساله کاربره سایته
آرم@ن
۲۷ فروردین ۱۴۰۱Sam=ارسلان
ای وااای لو رفت :))) حداقل کامنت پایینی که گذاشتی رو یکم متفاوت میزاشتی لامصب :))
Phonix
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز چه ربطی به کاربر بودن داره ما هم از وقتی یادمون میاد اینجا بودیم
ولی دلیل بر درست بودن حرفمون نیست
تو سایت که ما اومدید داخلش درباره اتوموبیل بخونیم بحث کردن و جر و بحث مسخرس
من بعد این همه سال هنوز اکانتم عکس پروف نداره
سر چی بحث میکنید کره ای ها و چینی ها برای جنگ با اروپایی ها و آمریکایی ها اومدن
مثل ایرباس که اومد تا با بویینگ که از جنگ جهانی اول و قبلش هواپیما میساخت بجنگه و الان هم عملا زده رو دستش
کیان
۲۷ فروردین ۱۴۰۱@ارسلان
دوست عزیز اینکه میفرمایید مدل بنزینی و ناشیانه برقی کردن و …
بخاطر این هست ک طراحی و … هزینه داره، وقتی خب شرکت نتونه فروش قابل قبولی داشته باشه و سود ده باشه بالاخره مجبور هست ک خواسته یا نخواسته صرفه جویی کنه
وگرنه شما ببین همه برندهای پریمیوم اصیل کلا استایل طراحی برقی و بنزیشون متفاوت هست و حتی تو برقیها هم امضا طراحی خودشون و یا حفظ اصالت دارند
amirmohammad
۲۷ فروردین ۱۴۰۱کیان جان کامنتی که صرفا برای بحث درست کردن و لجبازی هست و خود طرف هم قبولش نداره از هزاران کیلومتر دورتر مشخصه.کاری که شما همیشه میکنی
اگر شرکت یا گروهی که امسال هفت میلیون خودرو فروخت و فکر کنم رتبه چهار جهان شد فروشش از نظر شما قابل قبول نیست و سودده نیست و پول طراح نداره و طراح اسبق بنتلی و لامبورگینی رایگان کار میکنه براشون(احتمالا شما حسابدارشون هستین) پس نیسان و مزدا و هوندا و میتسوبیشی و سوبارو و غیره که کمتر فروختن از لحاظ مالی تو چه وضع نابسامانی هستن بنظر شما؟
تا جایی که همه میدونن طراح های برند های کره ای همیشه از مطرح ترین طراح ها و در نتیجه با دستمزدهای بالا بودن.حداقل از طراح های اون برندهایی که نام بردم خیلی مطرح تر بودن تو دنیا از پیتر شرایر گرفته تا این اقا
اینکه شما امضای جنسیس رو در این ماشین نمیبینی هم در ادامه همون کامنت از سر لجبازی هست که معرف همه هست
کیان
۲۸ فروردین ۱۴۰۱پاسخ به امیرمحمد
دوست عزیز اول اینکه چهارمین خودروساز شدن در بحث خودروهای اقتصادی هست و تعداد فروش ک نصفش هم مربوط به کیا هست
ولی چهارمین خودروساز بودن عایا به معنی چهارمین درامد هم هست ؟!
مشکل همین جاست ک حاشیه سود خودروسازها اصلا مثه هم نیست، پراید خودمون ۳۰۰٪ سود شایدم بیشتر
بماند ک گروه مورد علاقه شما حاشیه سودش چقدره ک اگر بگم هزار تا حرف دیگه میخواین به ادم از تعصبتون بزنید
بعدش جنسیس چندم هست تو پریمیوم ها ؟ یکی مونده به آخر ؟! غیر از اینه ؟!
ثالتا من گفتم همه پریمیوم ها طراحی جداگانه اما با امضا همون ماشینهای بنزینی دارند
ولی جنسیس یه تغییر کوچولو داده و کردتش برقی، اینا از لجبازی هست ؟
چرا نمیخواین بپذیرید، هرچیزی ک خلاف میلتون هست و اسمشو نذارین لجبازی لطفا
ارسلان
۲۸ فروردین ۱۴۰۱@کیان
1 درصد فک کن من اینجوری نوشته بودم هیچی دیگه تا صبح باید با آقایون بیکار فن کره بحث میکردم ولی دیگه حوصله ی بحث با هزار نفری که توسط یک نفر اداره میشن رو ندارم /
وقتشم ندارم پدال هم 3-4 روزی 1 بار میام
کل این هفته هم توی تعزیرات و امور قضایی و دفتر وکیل بودم خسته و پوکیده تا جایی که پروژه های طراحی که گرفتمم هنوز تموم نکردم و صدای مشتری در اومد
من همیشه سعی میکنم کامنتام منظور رو برسونه بدون اینکه ایجاد تنش کنه نوشتن کامنتهای تند حتی اگه حقیقت محض هم باشه مفید نیس چون الکی وقت ادم با بحث الکی هدر میشه از قدیم گفتن سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن
ولی بازم مرسی از کامنتت
amirmohammad
۲۸ فروردین ۱۴۰۱کیان جان همونطور که قبلا هم گفتم نقض کردن صحبت های شما که کاملا شبیه یک کاربر دیگه هست ساده ترین کار ممکنه برای کسی که مخالف شماست.چون حرفای شما همه بی پایه و اساس و از رو لجبازی و کل کل هست. حالا چون شما خیلی نگران درامد هیوندای موتور هستی و استرس این رو داری که گرئهی که سالی هفت میلیون خودرو میفروشه نتونه حقوق ماهی صد یا دویست هزار دلاری طراح رو بده من واستون توضیح میدم. گروه هیوندای امسال هشت میلیارد و هفتصد میلیون دلار سود کسب کرده و رتبه ششم جهان رو داشته بالاتر از مزدا و هوندا و سوبارو و غیره
الان شما به گروهی که تقریبا 9 میلیارد دلار سود کسب کرد و رته 6 جهانه میگی سود ندارن و نمیتونن ماهی 200 هزار دلار نهایت حقوق طراح بدن طراح بنتلی میاد حقوق خوب بنتلی رو ول کنه و رایگان برای اینا کار کنه؟قطعا خودت هم اینارو میدونی اما چون دنبال کل کل هستی میخوای هرظور شده چند خط بنویسی که حالا توجه فن های رقیب رو جلب کنی.دیدی چقدر راحت صحبتات نقض شد؟
اینم که جنسیس تغییر کوچیک یا بزرگ میده بین بنزینی و برقی به خودشون و سیاستون مربوطه و با همین سیاست فعلا روند صعودی در پیش دارن و قطعا راضی هستن و خیلی نظرات مثبت گرفتن
meysam
۲۷ فروردین ۱۴۰۱جلوپنجره منقاریشو اصلا دوست ندارم
گپ بین گلگیر جلو تا درها خیلی خوبه
Jdm باز
۲۷ فروردین ۱۴۰۱یخورده رو فرم کلی بدنه کار کنن، خیلی جذاب تر و خوشگل تر میشه
در کل من خوشم اومد
ممد ژانگولر
۲۷ فروردین ۱۴۰۱جنسیس با این طراحیاش داره فروش از دست رفته سدانها و کوپه های لوکسو برمیگردونه و دنیا که گیر داده به شاسی بلندها کم کم وارونه میشه
پارسا
۲۷ فروردین ۱۴۰۱هرچه همه جاش خوبه جلوش بد البته سلیقه ایه
sam
۲۷ فروردین ۱۴۰۱جای خط جلو پنجره چراغ گذاشتن ک قیافه احمقانه ای بهش داده از نما های دیگه م مثل بقیه جنسیس ها ترکیبی از سبک دیزاین چندین شرکت اروپایی
دکتر
۲۷ فروردین ۱۴۰۱من با این طراحی واقعا حال کردم،دم هیوندای گرم
دکتر
۲۷ فروردین ۱۴۰۱عالی شده
R@m!n
۲۷ فروردین ۱۴۰۱مثله همه کانسپت ها طراحی خام و پر ایرادی داره که اگر تولید شه قطعا تغییر می کنه.
اما کلیت بنظرم زیباست. طراحی عقب و موج سقف به طور کل تغییر پیدا می کنه چون مشخص نیست هاچبکه یا استیشن یا فست بک. جلو هم طراحی از منقار عقاب بنظر میاد و خطوط شکسته و تیز داره با خطوط نرم ورودی هوا در تضاده و مشخصه که هنوز پیشرانه مد نظر براش انتخاب نشده و بین این قضیه گیر کرده. قطعا محور چرخ عقب هم مثله ماسل کارها بیرون زده نیست و صرفا برای ایجاد یه موج برای رفع یک نواختی هست.
amirmohammad
۲۷ فروردین ۱۴۰۱بنظرم طراحی خیلی جسورانه ای داره این ماشین.امیدوارم مثل همین طراحی تولید بشه نمونه نهایی چون اگر این باشه قطعا با استقبال روبرو میشه
ماکسیمیلیان
۲۸ فروردین ۱۴۰۱زیباست…
Avan
۲۸ فروردین ۱۴۰۱در یک کلام زیبا و پرابهته. اصلا بهش نمیاد کره ای باشه
ماشین دوست
۲۸ فروردین ۱۴۰۱خدا خیرشون بده
عجب طراحی دلنشین و آینده نگری
제네시스
۲۸ فروردین ۱۴۰۱بنازم به این طراحی :))
ماشین باز
۲۸ فروردین ۱۴۰۱لعنت به طراحی تون این چیه ساختید 💩
امیر طراح
۲۸ فروردین ۱۴۰۱طرح خوبی نداره ، مخصوصا پشتش از آستون مارتین کپی رفته، جلوش هم کلا دلنشین نیست ، کلا مفهومی به حساب نمیاد طراحش مثل طراح تیبا هست از هر ماشینی کپی برداری شده
datsun
۲۸ فروردین ۱۴۰۱کوپه قبلی که حرفی مقابل رقبا نداشت و به زباله دان تاریخ خودروسازی پیوست شاید به لطف موتورهای برقی یه معجزه ای برای اسپورت سازی کره به وجود بیاد