جنرال موتورز و هیوندای قصد همکاری در زمینه توسعه پیکاپهای جدید را دارند و به دنبال ریبج کردن پیکاپهای یکدیگر هستند.
هیوندای و جنرال موتورز در سپتامبر امسال برای بررسی فرصتهای همکاری مثل توسعهٔ خودروهای جدید مشترک، توافقنامهای را امضا کردند. هرچند از مفاد این توافقنامه هیچ جزئیاتی منتشر نشد ولی حالا به گزارش رسانههای کرهای، اولین نتیجهٔ این همکاری مشترک را در بخش پیکاپها خواهیم دید. طبق این گزارشها، هیوندای پیکاپهای جنرال موتورز را با لوگوی خودش عرضه خواهد کرد و همین اتفاق میتواند به شکل برعکس هم رخ دهد. علاوه بر این، به گزارش روزنامهٔ تجاری پالس از کره، این دو شرکت در حال بررسی همکاری بهمنظور توسعهٔ پیکاپهای جدید برای بازار آمریکای لاتین هم هستند.
طبق این گزارش، جنرال موتورز و گروه هیوندای قصد توسعهٔ چندین پیکاپ جدید را بهطور مشترک دارند تا از بازار پررونق پیکاپهای آمریکای لاتین سهم بیشتری کسب کنند. البته جنرال موتورز هماکنون در این بازار حضور پررنگی دارد ولی هیوندای به دنبال افزایش سهم خود است. طبق این گزارش، هیوندای قصد دارد لوگوی خود را بر پیشانی وانتهایی مثل شورلت سیلورادو و کلرادو بزند. البته هنوز مشخص نیست که این پیکاپهای ریبج شده در بازارهایی که نسخههای اصلی هم حضور دارند عرضه خواهند شد یا نه. علاوه بر این، احتمال عرضهٔ پیکاپهای گروه هیوندای هم با برندهای جنرال موتورز وجود خواهد داشت. این در حالی است که جنرال موتورز در تولید پیکاپ سابقهای دیرینه دارد و انواع و اقسام وانتها را تولید میکند اما هیوندای در حال حاضر تنها سانتا کروز را با ساختار یکپارچه در سبد محصولات خود دارد و دیگر برند این گروه کرهای یعنی کیا هم بهتازگی پیکاپ تاسمان را معرفی کرده است.
به گزارش روزنامهٔ پالس، رئیس هیوندای «یویسون چانگ» اوایل ماه جاری برای ملاقات با مدیرعامل جنرال موتورز «مری بارا» به آمریکا سفر کرده است تا از نزدیک در مورد برنامههای خود صحبت کنند. روزنامهٔ پالس به نقل از یکی از مقامات هیوندای در این رابطه نوشته است:
در آخرین دیدار، دو مدیرعامل پیشرفتهای حاصل از امضای تفاهمنامه را بررسی کردند. ما در حال بررسی زمینههای مختلف برای همکاری دوجانبه هستیم که از توسعهٔ خودرو گرفته تا راهحلهای انرژی برای آینده را شامل میشود
Taha Ayoobi
۵ آذر ۱۴۰۳😐😐😐
جنرال موتورز چرا باید پیکاپ هیوندای ریبج کنه
یاد اون عهد نامه های دوران قاجار افتادم که یارو نمیفهمید چیه فقط امضا میکرد.
مرتضی
۵ آذر ۱۴۰۳فکر کنم میخوان راحت تر وارد ایران بشه
Amir
۵ آذر ۱۴۰۳اصلا نمیشه درک کرد ،
اگه برعکسش بود توجیه داشت حالا
آخه کی دوس داره به جای لوگوی شورلت لوگوی هیوندای ببینه رو پیکاپی که شورلت هست ؟
چه مزیتی ایجاد میکنه ؟
hosen
۵ آذر ۱۴۰۳این کار فقط به نفع هیوندایه و واقعا هیچ توجیحی هم نداره
MehdiTurbo
۵ آذر ۱۴۰۳ما نمیدونیم پشت پرده جریانش چیه
شاید هیوندای طزریق مالی زیادی داره میکنه روی جی ام و عوضش اعتبار پیکاپش میره بالا که بعدا جبران داره براش
حقیقتا سانتاکروز خیلی خوب فروخت کاری به هیترا ندارم ولی شما تفاوت فروشش با فورد ماوریک نگاه کنید چند هزار تو خاک امریکا بیشتر نبود (تا قبل از این اتفاق مثل جنسیس من اصلا فکر نمیکردم سانتاکروز با اون طراحی اروپایی طورش اصلا یه دونه هم تو خاک امریکا بفروشه محال بود برام)این یعنی کره وارد پیکاپ سازی جدی میشه و پروژه پیکاپش مثل شاخه لوکس جنسیس موفق بوده
حالا چون هیچ اعتباری تو پیکاپ نداره این حرکت زده و مطمئنن پؤنی داره به جی ام میده که جی ام قبول کرده چون جی امم مریض نیست بیاد خیرخواهانه کاری کنه و احتمال زیاد تزریق مالی زیادی داره میکنه کره برای اینکار
حرکت هیوندای هوشمندانه است حالا اینکه جی ام قبول کرده حتما اون هم برای اون پول برنامه ای داره و احتمال پیشنهاد هیوندای خیلی چرب بوده که جی ام قبول کرده
به هر حال امیدوارم برای هردو شرکت سود داشته باشه جفتشان دوست داشتنیند
MehdiTurbo
۵ آذر ۱۴۰۳تنها چیزی که هست جی ام نمیدونم چجوری میخواد این حرکت بزنه که با افت فروش روبه رو نشه همین وانت قرمز با این ارم هیوندای تصویر ذهنی خراب میکنه
و چقدر هیوندای تزریق مالی میکنه که افت فروش اعتبار سازیش جبران کنه حتما حساب میکنند چون قطعا با این حرکت جی ام دچار افت فروش تا پایان قرار دادش میشه و اینکه حالا چجوری اعتبارش برگردونند حتما تدبیری دارند براش
شاید جی ام بعدش برای بازگشت اعتبارش یه لول اپ کیفیتی تجهیزاتی بکنه و هیوندا تو این زمینه کمکش کنه تو تجهیزات
اصلا تو ارم بی ام و هم بزنی یه حس ناخوشایند رو ذهن خریدار داره این حرکت چه ارم هیوندا باشه چه تویوتا و … و بیشترین معضل جی ام جبران این ذهنیت بعد از اتمام قرار داد خواهد بود
خود من این پیکاپ قرمز را با این ارم نمیخرم حتی اگه ارم بی ام و باشه
مازیار
۵ آذر ۱۴۰۳اگه موضوع صرفا تزریق مالی باشه و به زبان ساده پول گرفته و لوگو فروخته که واویلا …
اما گمون نکنم اینطور باشه
MehdiTurbo
۵ آذر ۱۴۰۳کره سود دیگه ای برای جی ام اخه نمیتونه داشته باشه چی سودی میتونه برای جی ام داشته باشه ؟
نه از لحاظ موتور تکنولوژی بالاتری داره نه از لحاظ امکانات
همون تزریق مالی وقتی کلان باشه و درست ازش استفاده بشه اگه خودخوری نکنند میتونه یه شرکت از همه لحاظ از اسن رو به اون رو کنه
تحقیق توسعه پلتفرم،تجهیزات،طراحی و …
خیلی هزینه بر اگه یکی خوب سرمایه گذاری کنه شرکتش میترکونه
کره همین کار کرد برداشت بهترین طراح های دنیا را جمع کرد و از لحاظ تجهیزات و امکاناتم خودش توسعه داد
تو مقاله نوشته مشخص نیست علتش ولی کره جز سرمایه چیزی برای جنرال نداره و الان وضعیت خودروی جهانی داغون یه تعداد شرکت کمی مثل هیوندا و کیا و تویوتا تو سودند اکثرا بحرانی وضعیتشان به خاطر چین همین سرمایه خیلی ها را الان از ورشکستگی نجات میده
فولکس واگن به اون بزرگی در حال کاهش نیرو به خاطره کممبود سرمایه
چین الان داره پدر خودروسازا را درمیاره و امیدوارم نتونه ورشکست کنه اگه ورشکست کنه همون پول کیا و تویوتا را باید به چینی ها داد در اینده
MehdiTurbo
۵ آذر ۱۴۰۳البته ایونیک هیوندا شد دومین خودرو پرفروش برقی و رشد کره تو فروش برقی ها خیلی بالا بوپ فک کنم بعد از تسلا دوم شد
ولی اخه جنرال موتورم خودروی برقی داره شاید تو بحث برقی سازی کره کمک کنه که بعید میدونم همان فرود مک ای داره
بعدم بحثش میشه برقی ها جمع خواهند شد جی ام نمیاد سر یه برقی سازی که معلوم نیست اینده داشته باشه یا نه اعتبارش بفروشه
کامران رضایی از راک گاراژ
۵ آذر ۱۴۰۳مزیتش تو سوار شدن به خودرویی که کیفیتش حداقل ۹۰درصدش آمریکاییه و اگه این اتفاق بیفته حداقلش اینه که هیوندا و کیا سوار میشی ولی با کیفیت آمریکایی و وقتی تو بازار ایران جا بیفته دیگه کسی به نشان کرهایش اهمیت نمیده
امیرحسین
۵ آذر ۱۴۰۳با سلام خدمت دوستان نیش مری بارا و مارک روس تا بنا گوش بازه
mickeyy
۵ آذر ۱۴۰۳البته این افتخاریه واسه هیوندای ولی اون استایل و ابهت مثلا سیلورادو با لوگو هیوندای توی ذوق میزنه یک مقداری
مازیار
۵ آذر ۱۴۰۳فقط یک کفه ترازو پیداست که با تعادل فاصله زیادی داره
کاش علتش مشخص بود
OM.01
۵ آذر ۱۴۰۳محصولات جدید لندرور قرار است پلتفرم چری رو داشتن باشه پیکاپ چانگان هانتر هم با تغییرات حداقلی با لوگوی فیات دوج هم عرضه شد
مزدا EZ6 همون ساختار پلتفرم چانگان SL03 رو داره. دوج هورنت آلفارومئو توناله پورشه پانامرا و بنتلی فلاینگ اسپار آئودی Q8 و لامبرگینی اوروس و… همه پلتفرم شاسی موتور گیربکس مشترکه
خودرو مورد علاقه خودم یعنی CORD بعد ورشکستگی، در سال 1939 در اون دوران 2 شرکت به نام Hupmobile و Graham-Paige حق طراحی رو خریدن و با کمی طراحی جلو چراغ ها مجدد محصول خودشون رو با نام Hupmobile skylark و Graham-Paige Hollywood تولید کردن همون حس سواری هندلینگ Cord 812 رو داشت
چه چیزی ماشین رو ماشین میکنه. لوگوی کاپوت؟
این وسط به عنوان کلاسیک باز واقعی که استفاده از ماشین رویاهام برام اولویت داره نه فابریک بودنش به مسئله کشتی تسئوس بر میخورم. کشتی تسئوس در متافیزیک هویت یک آزمایش فکری است که این سؤال را پدید میآورد که آیا چیزی که همه اجزای آن جایگزین شده، اساساً همان چیز باقی میماند؟
اگر شما تبری داشته باشید و دسته آن را جایگزین کنید آیا تبر شما همان تبر قبلی میماند؟ اگر تیغه را جایگزین کنید چطور؟ اگر شما تبر دیگری با تیغه و دسته قدیمی بسازید، اینک تبر واقعی کدام است؟ کشتی تسئوس هم همین مثال رو برای کشتی میاره میگه در طول سالها بازسازی اون کشتی آیا باز هم اون کشتی کشتی سابق هست؟
چه چیزی شورلت بل ایر 1955 رو شورلت بل ایر میکنه؟ چه چیزی فورد 1932 رو فورد میکنه. آیا تغییر تمام ساختار اون ماشین باز اون ماشین رو همون مدلی بود که میکنه؟
آیا انداختن شاسی roadster shop fast track با سیستم تعلیق کوروت C7 گیربکس TH400 و موتور LSX376 سوپرشارژر هزار اسبی روی بل ایر باز اون بل ایر رو بل ایر میکنه؟ اگه روی کاپوت اسم خودمو بنویسم چطور؟ میشه ماشین خودم؟ اگه کابینش رو صندلی های لکسس LS500 بندازم (از این مورد زیاد داریم) آیا بل ایر من میشه لکسس؟ اگه شورلت C10 رستوماد دارم میسازم، بخوام رنگی که بکنم به ماشینم حالتی باشه که انگار زنگ زده آیا ماشین زنگ زده هست؟
لوگوی کاپوت چه چیزی رو به ما نشون میده؟ سازنده اما اگه تغییرش بدهیم چی؟ دیگه سازنده اونو نساخت و بهتره که حذفش کنیم… در دنیای رستوماد و پروتورینگ و هات راد ها خیلی ها لوگوی شرکت رو بر میدارن.
سوال اینجا هست آیا پیکاپ های GM که قراره لوگوی هیوندای عرضه بشه و یا برعکس داستانش چیه؟ فقط لوگو تغییر میکنه؟ یا ظاهر بیرون داخل هم قراره تغییر بکنه؟ اصلا چه کسی تعیین میکنه چه چیزی صحیح یا غلط هست…!؟
مهدی
۵ آذر ۱۴۰۳هیوندای غیر از سانتاکروز پیکاپ دیگری هم دارد ؟
Kiarash
۵ آذر ۱۴۰۳نه بجز سانتاکروز پیکاپ دیگه ای نداره هیوندای
دلیش واضحه کره ای ها نتونستن تو کار پیکاپ و آفرود بزنن الان هم با جنرال موتورز همکاری کردن که حداقل توی بحث پیکاپ و آفرود یه فروشی داشته باشن ولی من نمیدونم جنرال موتورز چجوری راضی شده !
بخدا آبرو هرچی شورولت ، جی ام سی بود رفت .
🇰🇷
۵ آذر ۱۴۰۳در حال حاضر نه . اما کیا تاسمان به تازگی عرضه شده که شاسی مستقله و قراره در آینده رو همین پلتفرم SUV و احتمالا پیکاپ دیگه ای ساخته بشه
Scuderia Ferrari
۵ آذر ۱۴۰۳چه کلاه گشادی سر GM رفت با این قرارداد
اینجا فقط برند هیوندای تقویت میشه و برد میکنه
این خانوم تا GM رو با اون عظمت به فنا نده دست بردار نیست
مازیار
۵ آذر ۱۴۰۳تا جزئیات کامل مشخص نشه نمیشه قضاوت کرد
اما کلاهبرداری در این سطح به این سادگی هم نیست بخصوص با اون لبخند رئیس
🇰🇷
۵ آذر ۱۴۰۳یه لحظه فکر کردم شمشیر گذاشتن رو گردن مری بارا یا اگر امضا نکنه خودشو و خونوادش به اسارت برده میشن .
دنیای صنعته و کاملا حرفه ایه . مذاکره میکنن و پیشنهاد همکاری میدن اگه به سود طرفین بود قبول میکنن و منافع هر دو طرف تامین میشه . دیگه کلاه سر کسی گذاشتن و این حرفا خیلی مسخرست اونم در این سطح مدیریت . مری بارا امضای آخر رو میزنه اما یه تیم کنارشه . انبوهی مشاور و مدیر و غیره . مگه الکیه
مدیریت تو این ابعاد همیشه ماحصل زحمت یه تیم بزرگ و کاملا حرفه ایه . راجع به سایپا و ایران خودرو که حرف نمیزنیم
حتی شوی و دوج و بقیه امریکاییا میان چینی ریبج میکنن و در بازار لاتین ، مکزیک ، افریقا و امثالهم میفروشن . مگه کسی میگه کلاهبرداریه ؟ اونم ریبج چینی !
حالا همش یک درصد احتمال بده شوی بتونه از پلتفرم های برقی هیوندای استفاده کنه و میلیاردها دلار صرفه جویی کنه یا با هم محصولاتی توسعه بدن و هزینه ش تقسیم بشه رو بار هر دو کمپانی . الی آخر …
JaMsHiD-B
۵ آذر ۱۴۰۳ژاپن ماشین با چین میسازه : دست به دامن
کره از پدرش ( آمریکا ) گدایی میکنه : همکاری صنعتی و هوشمندانه و حرفه ای
🇰🇷
۵ آذر ۱۴۰۳ژاپن پلتفرم از BYD میگیره و باتری هم از کره و چین مثل LG یا CATL و بقیه . اما آیا چیزی در عوض میده ؟ نه
چون در بحث برقی ، ژاپن قدرت چین رو نداره . با بلدم بلدم کار درست نمیشه . هر وقت سبد محصولات برقی متنوع ارائه کردی حسابه
اما اینجا مشخصا در متن نوشته شاید GM بیاد و همون سانتاکروز رو برداره و ریبج کنه !
یا اصلا پلتفرم های برقی هیوندای و زیرساخت هایی که داره رو استفاده کنه . یا با کمک هم محصولات جدیدی بزنن . همکاری یعنی مثلا هوندا و جی ام که با هم رو پلتفرم اولتیوم کار کردند گرچه اونم زحمت اصلی با GM بود
این خیلی فرق داره با پلتفرم و باتری کمک معیشتی که از دیگران صدقه بگیری
Nismo
۵ آذر ۱۴۰۳اون همه کره جونوبی از ژاپن پلتفرم گرفت
چطور اونها رو یادتون رفت؟
JaMsHiD-B
۵ آذر ۱۴۰۳کل جهان از چین عقبه
با این تفاوت که زمان برقی سازی گسترده ژاپنی ها با بقیه جهان فرق داره و ژاپن هنوز داره سود هیبرید هارو میبره
حالا داستان چیه؟
موقعی تب و تاب برقی راه افتاد و هیوندا که دید توی موتور های درون سوز نمیتونه از بقیه جلو بزنه و خیلی براش گرونه ، تمام توان و تلاشش رو گذاشت روی برقی ها . حالا رقیب بسیار قدرت مندی اومده به نام چین که در آینده کل جهان رو فتح میکنه
حالا بحث اینه که ژاپنیا و آمریکاییا دستشون به یه موتور درون سوز و چند مدل خاص بسیار پرفروش بنده و توی سگمنت خودشون پرفروش ترینن
بر خلاف هیوندا که تمام تلاشش روی برقی هاست و مدعی شده زمین و آسمون رو با فروش ماشین برقی میتونه فتح کنه در حالی که چین میاد و له میکنه
ژاپن هم به سود خودشه که با چین دوستی و همکاری کنه میتونه سود زیادی ببره و از تکنولوژی های باطری اونا استفاده کنه
حالا شما روی این کار ژاپنیا عیب میذاری بعدا میگی خیلی هوشمندانه هست که باهم همکاری کنن
جنرال موتورز پرفروش ترین پیکاپ رو بده در قبال چی؟
یه کراس اوور با یه فضای بار در پشتش که جزو کم فروش ترین محصولات هیونداست؟
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۳کل جهان از چین عقبه
خودت خندت نگرفت از حرفی که زدی؟؟
Kiarash
۵ آذر ۱۴۰۳اون کاربر 🇰🇷 که میاد برای ما لینک می فرسته و میگه اینا همه سنده و سند هم نیستن پس این چیه نه بابا ژاپنی ها دست به دامن آمریکا و چین هستن کی گفته ؟
آها اینو میگی نه بابا جنرال موتورز فقط می خواد یه همکاری کنه که از هیوندای و کیا یاد بگیره که چجوری فراخوان بدن همین
سهیل گل آزاد
۵ آذر ۱۴۰۳انصافا تصورشم سخته پیکاپ تراک های پر ابهتی مثل سیلورادو و سیرا رو با لوگو هیوندای تجسم کنی حالا چه برسه به اینکه ببینی هیوندای هم تو هر زمینه ای کمپانی خودروسازی قدری هست ولی واقعا پیکاپ تراک تخصص آمریکاست نه کشور های دیگه کمپانی های اروپایی و آسیایی هرکاری کنن در ساخت پیکاپ تراک نمیتونن در رقابت با پیکاپ تراک های آمریکایی باشن
🇰🇷
۵ آذر ۱۴۰۳همکاری این دو برند میتونه بسیار مثبت باشه
شایعاتی بود مبنی بر اینکه شاید این تفاهمنامه به این نیت باشه که هیوندای جایگزین هوندا بشه ( توسعه پلتفرم اولتیوم بطور مشترک بین هوندا و جی ام بود اما ظاهرا هوندا امکان ادامه روند رو نداره ) و از توانایی های هیوندای در محصولات برقی استفاده بشه که نسبت به هوندا بسیار بهتر در برقی ها عمل کرده
الانم که بحث پیکاپ ها مطرح شده که امیدوارم با همکاری هم ، گروه هیوندای بتونه از سابقه ی جی ام در پیکاپ استفاده کنه و یکی دو محصول به سبد محصولاتش اضافه کنه
ریبج کردن برای بازار لاتین ، آفریقا ، مکزیک و غیره نکته بدی نیست حتی دوج ، پژو و همین جی ام میان و چینی ریبج میکنن . اما در دراز مدت بعید میدونم بدرد هیوندای بخوره و بازارشم محدوده چون خود جی ام در اکثر بازارها حضور داره . اگه بجای ریبج با هم مشترکا محصول توسعه بدن خیلی بهتره
در کل بسیار خوشبینم هر دو کمپانی بزرگ و خوشنام میتونن از نقاط قوت هم استفاده کنن
𝐀𝐥𝐢
۵ آذر ۱۴۰۳مسخرس واقعا
shetab-car
۵ آذر ۱۴۰۳نههههههه
مجتبی
۵ آذر ۱۴۰۳سلام، من فک میکنم دو شرکت دنبال کار خیر هستند و تصمیم گرفتن مردم بزرگترین امپراطوری تاریخ هم بتوانند ماشین آمریکایی سوار شوند، من مطمئنم بخاطر ما بوده، ایشاله موفق باشند!
JaMsHiD-B
۵ آذر ۱۴۰۳انشاالله فردا شاهد ساخت خودروی چینی با مارک هیوندا هستیم😁
bayerischemotorenwerkeag
۵ آذر ۱۴۰۳خدا رحم کنه
JaMsHiD-B
۵ آذر ۱۴۰۳خدا رحم کنه که دزد ها به جنرال موتورز دست برد زدن😂
غارت در پیش روست
samurai
۵ آذر ۱۴۰۳تسلیت به امریکا فنا :))
از این به بعد جنرال موتور با نشان اچ کج و کوله بی هویت بنجل ساز روانه بازار میشه :)) و بجاش سانتاخروس با نشان جی ام ://
من اگه امریکا فن بودم از خجالت اب میشدم :))