جنرال موتورزهیوندای

پیکاپ‌های احتمالی در همکاری جنرال موتورز و هیوندای؛ شورلت سانتا کروز یا کیا کلرادو!

در دنیای خیالی رندرها، نگاهی داریم به پیکاپ‌هایی که می‌توانند از طریق توافق اخیر هیوندای و جنرال موتورز تولید و عرضه شوند.

هیوندای و جنرال موتورز در سپتامبر گذشته تفاهم‌نامه‌ای را برای همکاری در زمینهٔ خودروهای درون‌سوز، خودروهای الکتریکی و خودروهای تجاری به امضا رساندند. این دو شرکت حتی می‌توانند در تکنولوژی هیدروژنی هم با همکاری یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند. دلایل اصلی این همکاری، کاهش زمان تحقیق و توسعهٔ خودروها و تکنولوژی‌های جدید و همین‌طور کاهش هزینه‌های توسعه و تولید است. این تصمیم پس‌ازآن گرفته شد که جنرال موتورز و هوندا به همکاری‌های بزرگ‌تر برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی پایان دادند و خودروساز ژاپنی سراغ همکاری با نیسان و میتسوبیشی رفت.

گزارشی که به‌تازگی توسط رسانه‌های کره‌ای منتشر شده ادعا کرده است که نتیجهٔ همکاری جنرال موتورز و هیوندای را در بخش پیکاپ‌ها خیلی زود خواهیم دید و این دو شرکت نسخهٔ ری‌بج شدهٔ وانت‌های یکدیگر را به بازار عرضه خواهند کرد. در این همکاری اما کفهٔ ترازو به سمت طرف آمریکایی بسیار سنگین‌تر خواهد بود زیرا جنرال موتورز سابقه و تخصص فراوانی در زمینهٔ توسعه و تولید پیکاپ دارد درحالی‌که هیوندای در سبد محصولات خود فقط پیکاپ سانتا کروز را دارد و کیا هم به‌تازگی مدل تاسمان را با شاسی مستقل معرفی کرده است.

اما پیش از آنکه این پیکاپ‌ها معرفی و در بازارهایی مثل آمریکای جنوبی عرضه شوند، طراحان در دنیای خیالی رندرها دست‌به‌کار شده‌اند و وانت‌هایی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند حاصل همکاری هیوندای و جنرال موتورز باشند. یکی از این پیکاپ‌ها هیوندای مونتانا است که بر پایهٔ نسل سوم شورلت مونتانا ساخته می‌شود. مونتانا یک پیکاپ کامپکت دیفرانسیل جلو با ساختار یکپارچه برای بازار آمریکای لاتین است که نسل سوم آن اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد. در رندرها، نسخهٔ هیوندای از این پیکاپ کوچک از ظاهر جسورانهٔ سوناتا استفاده می‌کند.

پیکاپ بعدی حاصل از این همکاری، شورلت سانتا کروز است که بر اساس هیوندای سانتا کروز ساخته شده و از طراحی شورلت سیلورادو EV استفاده می‌کند! این پیکاپ جمع‌وجور اگر در بازار آمریکای شمالی عرضه شود، می‌تواند رقیبی برای فورد ماوریک باشد. علاوه بر این، کیا هم می‌تواند از این همکاری بهره ببرد و با یک پیکاپ شاسی مستقل وارد بازار آمریکای شمالی شود. البته کیا به‌تازگی تاسمان را با طراحی عجیبی معرفی کرده ولی برنامه‌ای برای عرضهٔ این پیکاپ در آمریکای شمالی ندارد. در عوض، این برند کره‌ای می‌تواند لوگوی خود را بر پیشانی شورلت کلرادو بزند و کیا کلرادو را با طراحی برگرفته از اسپرتیج در آمریکا عرضه کند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. شهروند ایرانی

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (838 ديدگاه)

    خب همون پیکاپ با مارک جنرال موتور بفروشن چه فرقی میکنه باز فروش خودرو چینی با مارک جنرال موتور میشه فهمید ولی فروش یه پیکاپ آمریکا با برند کره خیلی بی معنی مگر اینکه بازاری باش که تعرفه پایین تر باعث بش از برند هم استفاده کنن ولی معمولا اینکار شرکت بزرگ واس مدل ارزون تر میکنن مثل داچیا و رنو یا ماشین چینی که با برندها دیگه میفروشه ولی دقیقا اشتباهی که فولکس واگن انجام داد و تهش بن بست اومد سه تا برند درست کرد اشکودا فولکس سعات که تهش همون خودرو بودن با یه اتاق جدید و فروش هم کم کردن

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Kiarash

      ۱۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (637 ديدگاه)

      مثل دوو ولی دیگه کار هیوندای و کیا از دوو گذشته
      کمپانی دوو قبل از اینکه محصولاتش رو عرضه کنه با همکاری جنرال موتورز خودروسازی رو شروع کرد و بعد شد زیر مجموعه جی ام ولی جنرال موتورز به دوو اجازه نمی داد بیاد تو بازار آمریکا عرضه کنه فقط تو آسیا و منطقه خاورمیانه و محدود هم به اروپا وارد کردن ولی بیشترشون به اسم شورولت بودن ولی مونتاژ کارخانه دوو و جنرال موتورز از این بابت سود داشت ولی کیا و هیوندای اینجوری نیست الان هم کیا و هیوندای محصولاتشون هم طرفدار داره هم خریدار و دیگه دستش بازه که بخواد تو بازار جهانی عرضه کنه و از این بابت اصلا جی ام سود نمی کنه .
      همچنین محصولات کره ای همیشه قیمتشون پایین تر از آمریکایی ها بوده و فرض کنیم یکی می خواد پیکاپ آمریکایی بخره بعد تحقیق میکنه عه این پیکاپ کره ای که همه چیزش از جنرال موتورز هست ولی قیمت پایین تر و گارانتی درست و حسابی داره خوب من میرم اینو میخرم ( حتی اگر من هم بود می خریدم )

      موافقم 5
      مخالفم 4
  2. مردیم از خوشی

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1469 ديدگاه)

    این برا هیوندا سود زیادی داره بخصوص که ضعیف ترین زمینه هیوندا همین وانت های افرود هست تو بقیه زمنیه ها حتی اسپرت هیوندا یه حرکات خوبی زده ولی وانت و افرود نه و این می تونه سبد محصولاتش را کامل کنه

    موافقم 8
    مخالفم 4
  3. Nismo

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    خاک تو سر جی ام
    این همه کمپانی خوب رفته با لگن سازها همکاری کرده
    دیدن اسم شورلت و جمس روی کیا و هیوندا افت داره

    موافقم 18
    مخالفم 11
    1. Kiarash

      ۱۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (637 ديدگاه)

      کاملا موافقم
      ولی خدایی کیا و هیوندای لگن ساز نیستن ایران خودرو ، سایپا هستن

      موافقم 8
      مخالفم 6
    2. پیام

      ۱۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2140 ديدگاه)

      این لگن ساز همونی بود که داره روزهای سخت نیسان و … رو بعد از مشت سر گذاشتنشون نگاه میکنه. یکی از عوامل ورشکستگی نیسان و میتسوبیشی همین هیوندای و کیا بودن.

      موافقم 7
      مخالفم 15
  4. hosen

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (797 ديدگاه)

    همه چی به سود کیاهیوندای میشه

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. کیان

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1492 ديدگاه)

    واقعا دیدن یک پیکاپ با لوگوی هیوندای چه معنی ای میتونه داشته باشه ؟
    پیکاپها حرمت دارن !!!
    امیدوارم امریکایی ها اینکارو نکنن، خیلی زشته، خیلی

    موافقم 7
    مخالفم 4
  6. Kiarash

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (637 ديدگاه)

    خوب این داستان مثل کمپانی دوو شد ولی کار هیوندای و کیا گذشته
    دوو قبل از اینکه خودرو سازی رو شروع کنه با همکاری جنرال موتورز یه محصولی دادن بیرون و تولیداتش شروع شد و زیر مجموعه جی ام هم شد بعد محصولات دوو بر پایه پلتفرم ، موتور و … اینا ساخته میشد ولی تو بازار آمریکا عرضه نمی شد تو آسیا و منطقه خاورمیانه عرضه می شدن و این اتفاقات برای جی ام سود داشته ولی این همکاری اصن نداره هیچ
    فرض کنیم یکی می خواد یه پیکاپ بخره بعد دوست داره آمریکایی بگیره ولی قیمت زیادی نسبت به رقبای ژاپنی داره بعد می بینه عه یه پیکاپی به نام مثلا .. هست و کره ای هست ولی تمام پلتفرم ، موتور ، گیربگس و … برای جنرال موتورز هست و قطعا قیمت پایین تری نسبت به شورولت ، رم ، فورد داره و خوب قطعا میره سراغ هیوندای و کیا

  7. mickeyy

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اگه اون محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی نبود احتمالا میشد بعضی از پیکاپ های آمریکایی با لوگو کیا و هیوندای همراه با یک فیس لیفت مختصر توی ایران هم دید

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. boost10

      ۱۰ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      اگه بیاد ایران آرم ش رو عوض میکنن به اسم وانت آمریکایی میفروشن بهمون 😐

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. Kiarash

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (637 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/GM-Hyundai-Pickup-1.jpg
    اسپورتیج عجب ابهتی گرفته دمش گرم البته دم جی ام گرم 😅🙃

  9. Kiarash

    ۱۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (637 ديدگاه)

    جدا از این بحث ها عکس اولی هست که اسپورتیج پیکاپ هست عجب ابهتی گرفته دمش گرم
    البته دم جنرال موتورز گرم 😅😐

    موافقم 9
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا