در دنیای خیالی رندرها، نگاهی داریم به پیکاپهایی که میتوانند از طریق توافق اخیر هیوندای و جنرال موتورز تولید و عرضه شوند.
هیوندای و جنرال موتورز در سپتامبر گذشته تفاهمنامهای را برای همکاری در زمینهٔ خودروهای درونسوز، خودروهای الکتریکی و خودروهای تجاری به امضا رساندند. این دو شرکت حتی میتوانند در تکنولوژی هیدروژنی هم با همکاری یکدیگر سرمایهگذاری کنند. دلایل اصلی این همکاری، کاهش زمان تحقیق و توسعهٔ خودروها و تکنولوژیهای جدید و همینطور کاهش هزینههای توسعه و تولید است. این تصمیم پسازآن گرفته شد که جنرال موتورز و هوندا به همکاریهای بزرگتر برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی پایان دادند و خودروساز ژاپنی سراغ همکاری با نیسان و میتسوبیشی رفت.
گزارشی که بهتازگی توسط رسانههای کرهای منتشر شده ادعا کرده است که نتیجهٔ همکاری جنرال موتورز و هیوندای را در بخش پیکاپها خیلی زود خواهیم دید و این دو شرکت نسخهٔ ریبج شدهٔ وانتهای یکدیگر را به بازار عرضه خواهند کرد. در این همکاری اما کفهٔ ترازو به سمت طرف آمریکایی بسیار سنگینتر خواهد بود زیرا جنرال موتورز سابقه و تخصص فراوانی در زمینهٔ توسعه و تولید پیکاپ دارد درحالیکه هیوندای در سبد محصولات خود فقط پیکاپ سانتا کروز را دارد و کیا هم بهتازگی مدل تاسمان را با شاسی مستقل معرفی کرده است.
اما پیش از آنکه این پیکاپها معرفی و در بازارهایی مثل آمریکای جنوبی عرضه شوند، طراحان در دنیای خیالی رندرها دستبهکار شدهاند و وانتهایی را طراحی کردهاند که میتوانند حاصل همکاری هیوندای و جنرال موتورز باشند. یکی از این پیکاپها هیوندای مونتانا است که بر پایهٔ نسل سوم شورلت مونتانا ساخته میشود. مونتانا یک پیکاپ کامپکت دیفرانسیل جلو با ساختار یکپارچه برای بازار آمریکای لاتین است که نسل سوم آن اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد. در رندرها، نسخهٔ هیوندای از این پیکاپ کوچک از ظاهر جسورانهٔ سوناتا استفاده میکند.
پیکاپ بعدی حاصل از این همکاری، شورلت سانتا کروز است که بر اساس هیوندای سانتا کروز ساخته شده و از طراحی شورلت سیلورادو EV استفاده میکند! این پیکاپ جمعوجور اگر در بازار آمریکای شمالی عرضه شود، میتواند رقیبی برای فورد ماوریک باشد. علاوه بر این، کیا هم میتواند از این همکاری بهره ببرد و با یک پیکاپ شاسی مستقل وارد بازار آمریکای شمالی شود. البته کیا بهتازگی تاسمان را با طراحی عجیبی معرفی کرده ولی برنامهای برای عرضهٔ این پیکاپ در آمریکای شمالی ندارد. در عوض، این برند کرهای میتواند لوگوی خود را بر پیشانی شورلت کلرادو بزند و کیا کلرادو را با طراحی برگرفته از اسپرتیج در آمریکا عرضه کند!
شهروند ایرانی
۱۰ آذر ۱۴۰۳خب همون پیکاپ با مارک جنرال موتور بفروشن چه فرقی میکنه باز فروش خودرو چینی با مارک جنرال موتور میشه فهمید ولی فروش یه پیکاپ آمریکا با برند کره خیلی بی معنی مگر اینکه بازاری باش که تعرفه پایین تر باعث بش از برند هم استفاده کنن ولی معمولا اینکار شرکت بزرگ واس مدل ارزون تر میکنن مثل داچیا و رنو یا ماشین چینی که با برندها دیگه میفروشه ولی دقیقا اشتباهی که فولکس واگن انجام داد و تهش بن بست اومد سه تا برند درست کرد اشکودا فولکس سعات که تهش همون خودرو بودن با یه اتاق جدید و فروش هم کم کردن
Kiarash
۱۰ آذر ۱۴۰۳مثل دوو ولی دیگه کار هیوندای و کیا از دوو گذشته
کمپانی دوو قبل از اینکه محصولاتش رو عرضه کنه با همکاری جنرال موتورز خودروسازی رو شروع کرد و بعد شد زیر مجموعه جی ام ولی جنرال موتورز به دوو اجازه نمی داد بیاد تو بازار آمریکا عرضه کنه فقط تو آسیا و منطقه خاورمیانه و محدود هم به اروپا وارد کردن ولی بیشترشون به اسم شورولت بودن ولی مونتاژ کارخانه دوو و جنرال موتورز از این بابت سود داشت ولی کیا و هیوندای اینجوری نیست الان هم کیا و هیوندای محصولاتشون هم طرفدار داره هم خریدار و دیگه دستش بازه که بخواد تو بازار جهانی عرضه کنه و از این بابت اصلا جی ام سود نمی کنه .
همچنین محصولات کره ای همیشه قیمتشون پایین تر از آمریکایی ها بوده و فرض کنیم یکی می خواد پیکاپ آمریکایی بخره بعد تحقیق میکنه عه این پیکاپ کره ای که همه چیزش از جنرال موتورز هست ولی قیمت پایین تر و گارانتی درست و حسابی داره خوب من میرم اینو میخرم ( حتی اگر من هم بود می خریدم )
مردیم از خوشی
۱۰ آذر ۱۴۰۳این برا هیوندا سود زیادی داره بخصوص که ضعیف ترین زمینه هیوندا همین وانت های افرود هست تو بقیه زمنیه ها حتی اسپرت هیوندا یه حرکات خوبی زده ولی وانت و افرود نه و این می تونه سبد محصولاتش را کامل کنه
Nismo
۱۰ آذر ۱۴۰۳خاک تو سر جی ام
این همه کمپانی خوب رفته با لگن سازها همکاری کرده
دیدن اسم شورلت و جمس روی کیا و هیوندا افت داره
Kiarash
۱۰ آذر ۱۴۰۳کاملا موافقم
ولی خدایی کیا و هیوندای لگن ساز نیستن ایران خودرو ، سایپا هستن
پیام
۱۰ آذر ۱۴۰۳این لگن ساز همونی بود که داره روزهای سخت نیسان و … رو بعد از مشت سر گذاشتنشون نگاه میکنه. یکی از عوامل ورشکستگی نیسان و میتسوبیشی همین هیوندای و کیا بودن.
hosen
۱۰ آذر ۱۴۰۳همه چی به سود کیاهیوندای میشه
کیان
۱۰ آذر ۱۴۰۳واقعا دیدن یک پیکاپ با لوگوی هیوندای چه معنی ای میتونه داشته باشه ؟
پیکاپها حرمت دارن !!!
امیدوارم امریکایی ها اینکارو نکنن، خیلی زشته، خیلی
Kiarash
۱۰ آذر ۱۴۰۳خوب این داستان مثل کمپانی دوو شد ولی کار هیوندای و کیا گذشته
دوو قبل از اینکه خودرو سازی رو شروع کنه با همکاری جنرال موتورز یه محصولی دادن بیرون و تولیداتش شروع شد و زیر مجموعه جی ام هم شد بعد محصولات دوو بر پایه پلتفرم ، موتور و … اینا ساخته میشد ولی تو بازار آمریکا عرضه نمی شد تو آسیا و منطقه خاورمیانه عرضه می شدن و این اتفاقات برای جی ام سود داشته ولی این همکاری اصن نداره هیچ
فرض کنیم یکی می خواد یه پیکاپ بخره بعد دوست داره آمریکایی بگیره ولی قیمت زیادی نسبت به رقبای ژاپنی داره بعد می بینه عه یه پیکاپی به نام مثلا .. هست و کره ای هست ولی تمام پلتفرم ، موتور ، گیربگس و … برای جنرال موتورز هست و قطعا قیمت پایین تری نسبت به شورولت ، رم ، فورد داره و خوب قطعا میره سراغ هیوندای و کیا
mickeyy
۱۰ آذر ۱۴۰۳اگه اون محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی نبود احتمالا میشد بعضی از پیکاپ های آمریکایی با لوگو کیا و هیوندای همراه با یک فیس لیفت مختصر توی ایران هم دید
boost10
۱۰ آذر ۱۴۰۳اگه بیاد ایران آرم ش رو عوض میکنن به اسم وانت آمریکایی میفروشن بهمون 😐
Kiarash
۱۰ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/GM-Hyundai-Pickup-1.jpg
اسپورتیج عجب ابهتی گرفته دمش گرم البته دم جی ام گرم 😅🙃
Kiarash
۱۰ آذر ۱۴۰۳جدا از این بحث ها عکس اولی هست که اسپورتیج پیکاپ هست عجب ابهتی گرفته دمش گرم
البته دم جنرال موتورز گرم 😅😐