نام سدان لوکس با مرسدس بنز S کلاس، بامو سری ۷ و آئودی A8 گره خورده است اما رقبایی مثل لکسس LS و جنسیس G90 هم میتوانند جایگزینهای قابلتوجهی برای این ژرمنهای مجلل باشند. G90 جدیدترین خودرویی است که وارد این کلاس شده و طی شش سال گذشته دو نسل و یک فیسلیفت را تجربه کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به این سه نسخه G90 نگاهی داشته باشیم تا ببینیم این سدان پرچمدار کرهای از نظر طراحی، تکنولوژی و مشخصات چقدر پیشرفت کرده است.
بیایید این مطلب را با نگاه کوتاهی به تاریخ آغاز کنیم. جنسیس در سال ۲۰۱۵ بهعنوان بخش لوکس گروه هیوندای-کیا به برندی مستقل تبدیل شد. پرچمدار مجللی که برای کمک به مطرح شدن این برند نوپا لازم بود در اواخر سال ۲۰۱۵ با نام EQ900 در کره جنوبی معرفی و درواقع جایگزین هیوندای اکوس شد. این خودرو با مدل ۲۰۱۷ و نام G90 هم راهی بازار ایالاتمتحده شد. تا آن زمان، جنسیس از لحاظ طراحی پیشرفت قابلتوجهی کرده بود و به همین دلیل فیسلیفت نسل اول G90 در سال ۲۰۱۸ معرفی و با مدل ۲۰۱۹ وارد بازار آمریکا شد. اما این بهروزرسانی کلی مانع از رونمایی نسل کاملاً جدید G90 در همین ماه جاری نشد. نسل دوم این خودرو روی پلتفرم جدیدی ساخته شده و از جدیدترین ویژگیهای طراحی و تکنولوژی هیوندای-کیا بهره میبرد؛ بنابراین، حالا بهتر است نگاه دقیقتری به این سه نسخه از سدان پرچمدار کرهای بیندازیم.
اولین محصول مستقل جنسیس از نظر طراحی در مقایسه با پرچمداران قبلی هیوندای جهش بزرگی محسوب میشد. این خودرو در چراغهای عقب خود نشانههایی از S کلاس، در جلوپنجره کمی آئودی و در لوگو مقداری الهام از بنتلی داشت اما در کل برای اولین تلاش خودروی مناسبی بود. فیسلیفت نسل اول G90 اما توانست چهرهٔ برند جنسیس را بشدت بهبود ببخشد زیرا با جلوپنجرهٔ تاجی شکل، نوار LED در چراغهای جلو و چراغهای عقب متصلبههم، نمای کاملاً منحصربهفردی به G90 بخشید. نسل دوم هم به لطف چراغهای جلوی نواری چهارتایی و جلوپنجرهٔ باریکتر، نمایی کاملاً مدرنتر به خود گرفته است.
پروفیل جانبی نسل اول G90 خصوصاً در نسخهٔ کشیده تناسبات چشمگیری داشت اما نسخهٔ فیسلیفت نشان داد که با وجود بدون تغییر ماندن اتاق و چند پانل بدنه، با یک بهروزرسانی میاندورهای چقدر میتوان طراحی را بهبود بخشید. رینگهای آلیاژی سیمی مانند هم نمای چشمگیری به این قسمت بخشیدند. نسل جدید G90 اما در مقایسه با نسخههای قبلی تقریباً شبیه یک کانسپت به نظر میرسد. هرچند در پروفیل جانبی این نسل خطوط کمتری کار شده و نمای کلی سادهتر است اما نتیجهٔ نهایی خودرویی لوکستر را به نمایش گذاشته است. در اینجا دو نوار به موازات چراغهای جلو به شکل راهنماهای باریک تا روی گلگیرها ادامه یافتهاند، خط پنجرهها در ستون C به سمت بالا زاویه گرفته و خط شخصیتی که به سمت پایین شیب دارد هم نمای عریضتری به شانههای عقب خودرو بخشیده است.
طراحی قسمت عقب G90 هم با همین شیوه تکامل پیدا کرده است. چراغهای عقب تقریباً معمولی اولین نسخه، در نسخهٔ فیسلیفت جای خود را به نمونههای کاملاً جدیدی دادند که از تکنولوژی پیشرفتهتری برخوردار بوده و در کل عرض خودرو کشیده شدند. نسل دوم هم با چراغهای LED نازکتر و اسپویلر یکپارچهٔ برجسته در لبهٔ درب صندوق به سمت آینده حرکت کرده است. طراحان همچنین در پایین هم سر اگزوزهایی مشابه نسل قبلی و تریم کرومی را کار کردهاند که دهانهٔ گلگیرها را به هم متصل کرده است.
برای خریداران خودروهای لوکس گرانقیمت، کیفیت، تناسب و تکنولوژی داخلی عوامل بسیار مهمی هستند. داشبورد نسل اول G90 با کنسول مرکزی الهام گرفته از بامو و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی که در حال حاضر کوچک به نظر میرسد اما برای سال ۲۰۱۵ مناسب بوده، با استانداردهای امروزی تا حدودی کسلکننده است. فیسلیفت نسل اول اما این مشکلات را با طراحی مدرنتر و نزدیکتر شدن به فلسفهٔ مرسدس بنز برطرف کرد. در این فیسلیفت، صفحهنمایش میانی بهتر با داشبورد ادغام شده بود، دریچههای تهویه نازکتر شدند، کنترلها لوکستر به نظر میرسیدند و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم بهروزرسانی مهمی را تجربه کرد.
این طراحی جدید اما پلی برای رسیدن به نسل دوم بود که از کابین کاملاً مدرنی بهره میبرد. یکی از ویژگیهای مهم در اینجا دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید جنسیس را ارائه میکند. روی کنسول میانی هم حالا بجای دستهدندهٔ قبلی یک شیفتر دوار جواهر مانند جای گرفته که زیبایی بیشتری به این قسمت بخشیده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه کابین G90 جدید هم میتوان به غربیلک فرمان دو پره با طراحی منحصربهفرد، دریچههای تهویهٔ سراسری مطابق با مُد این روزها و الگوی زیبای صندلیهای چرمی اشاره کرد.
در سدانهای لوکس پرچمدار معمولاً صندلیهای عقب محل اصلی تمرکز خریداران و طراحان هستند. G90 از همان ابتدا فضای پای زیادی را برای سرنشینان عقب ارائه میکرد خصوصاً در نسخهٔ کشیده که به دو صندلی مجزا با زیر پایی باز شونده مجهز بود. در نسل اول G90 جنسیس تلاش زیادی کرده بود تا با تزئینات چوبی، چرم باکیفیت، کنترل تهویهٔ پیشرفته، سیستم صوتی پریمیوم، دو نمایشگر ۹.۲ اینچی و یک یخچال کوچک، حال و هوای لوکستری به عقب G90 ببخشد. به نظر میرسد نسخهٔ فیسلیفت نسل اول هم در اینجا تغییری بزرگی نداشته اما بااینحال متریال جدیدی مثل تزئینات چوبی و روکش چرمی ناپا آنرا جذابتر کرده است.
از لحاظ تکنولوژی، G90 همیشه از جدیدترین سیستمهای هیوندای-کیا بهره میبرد که این یعنی حتی تجهیزات استاندارد نسل اول هم قدیمی به نظر نمیرسند. هرچند نسخهٔ فیسلیفت نسل اول در این بخش چند ویژگی به G90 اضافه کرد اما بهروزرسانی بزرگ با نسل دوم اتفاق افتاده است زیرا این نسل از سیستم صوتی B&O با ۲۳ بلندگو، سانروف پانورامای دوگانه، نورپردازی داخلی، تزئینات چوبی، سیستم پخش عطر، صندلیهای آرامشبخش با چهار نوع ماساژ و نمایشگر ۸ اینچی جدید روی زیر آرنجی عقب بهره میبرد که امکان کنترل همهچیز را برای سرنشینان عقب فراهم میکند.
خب این مقایسهٔ ما از سه نسخهٔ جنسیس G90 بود لطفاً شما هم بگویید که کدام نسل را بیشتر میپسندید و چرا.
مشخصات فنی
نسل اول | نسل دوم | |||
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 | ۳.۳ لیتری V6 | ۵.۰ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۳۱۵ اسب بخار | ۳۷۰ اسب بخار | ۴۲۵ اسب بخار | ۳۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۷ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ||
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ | ||
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۶۰ یا ۳,۴۵۰ میلیمتر | ۳,۱۸۰ یا ۳,۳۷۰ میلیمتر | ||
طول | ۵,۲۰۵ یا ۵,۴۹۵ میلیمتر | ۵,۲۷۵ یا ۵,۴۶۵ میلیمتر | ||
عرض | ۱,۹۱۵ میلیمتر | ۱,۹۳۰ میلیمتر | ||
ارتفاع | ۱,۴۹۵ یا ۱,۵۰۵ میلیمتر | ۱,۴۹۰ میلیمتر | ||
وزن | ۱۹۹۵ یا ۲۲۹۰ کیلوگرم | ۲۰۲۵ یا ۲۱۷۵ کیلوگرم |
S
۸ دی ۱۴۰۰دوستان من جدیدا یه سوالی برام پیش اومده البته به مطلب بالا ربطی نداره ولی شاید یخورده سوال مسخره ای باشه ولی لطفا جواب بدید
اینکه این برندا تا ماشینایی مثل کانسپتا می تونن بسازن چرا ماشینای معمولی هم می سازن
مثلا آئودی ماشین لوکسی مثل گرند اسفیر ساخت وقتی می تونه چیزی مثل گرند اسفیر بسازه چرا الان چیزی مثل a8 ساخته
یا مثلا eq silver مرسدس
چرا مرسدس همچین چیزی می تونه بسازه جای ماشین معمولی همینارو نمی سازه
خلاصه کنم این که برندا می تونن ماشین هایی مثل کانسپتا با این طراحی و با این تکنولوژی بسازن چرا الان ماشین معمولی می سازن
عرفان
۸ دی ۱۴۰۰اولا که خیلی از کانسپتا خودرو کامل نیستن و فقط ماکت هستن و دارای تکنولوژی های گفته شده نیستن
2:کانسپت ها ساخته شده توسط طراح ها هست و اعمال شده با محدودیت های مهندسی نیستن
3:بحث قیمت تمام شده
4:کانسپت ها اصلا با دلایل مختلف معرفی میشن و هر کدوم رسالت مختلفی دارن و قرار نیست همشون حتی در اینده هم تولید بشه !
مثلا همون گرند اسفیر (که کانسپت ضعیفی هم در بین طراحان خودرو حساب میشه و در کل کانسپت خیلی موفقی هم نشد )فرمون نداشت
خب ما الان خودران سطح 5 داریم؟؟؟؟خیر
اون فقط یه طرح بود که ایودی بگه اگه خودران سطح 5 الان وجود داشت اینشکلی میشد
امین
۸ دی ۱۴۰۰هزینه / سود / ریسک
مردیم از خوشی
۸ دی ۱۴۰۰اون ماشین ها فقط برا قدرت نمایی و به رخ کشیدن تکنولوژی شرکت هاست ، و همون یه عدد هم هزینه زیادی برا ساختش میشه و تولید انبوهش تو اون زمان بصرفه نیست و بیش تر این طرح ها برای دریافت بازخورد طرفدار ها هست که ببیند خوبه در آینده طراحی را مایل به اون کانسپت کنند یا نه
MS
۸ دی ۱۴۰۰چون که هزینه بر هست و معمولا کانسپتها دست ساز هستن و معمولاً فقط یک نسخه از اون تولید و به نمایش گذاشته میشه یا هم اینکه میتونه یه مشکل فنی و آیرو دینامیکی بعد تست های متعدد داشته باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ دی ۱۴۰۰کانسپت ها معمولا محصولاتی نمایشی برای نشون دادن آیندهی سبک خودروهای اون شرکت هستن و محدودیت ساختی هم ندارن وگرنه چیزی مثل گرند اسفیر باید یه پلتفرم جدید براش طراحی کنن بدنه رو از حالت تیزی دربیارن(قانون اینجوره عابر پیاده رو زخمی نکنه تا حد امکان)، از لحاظ فنی هم دوباره باید چیز جدیدی بسازن و…
هزینه ساخت بالایی خواهد داشت و در آخر اون چیزی که میخوان درنمیاد…
GT
۸ دی ۱۴۰۰ای کاش طراحی بیرونی نسل قبل حفظ میشد، ابهتش بیشتر بود ولی نسل جدید از همه نظر بهتره
Mamad
۸ دی ۱۴۰۰طراحی چراغ های عقب ماشین رو باهات موافقم که نسل قبلی واقعا ابهت بیشتری داشت و الان یه مقداری ضعیف شده ولی طراحی جلوی ماشین به نظرم پیشرفته تر شده و کامل تر شده
ARMAN
۸ دی ۱۴۰۰ایول خیلی پخته تر شده
ارین صاحب جمعی
۸ دی ۱۴۰۰جنسیس را بهتر از لکسوس میبینم ولی طراحی قبلی و قبلی در عقب خیلی شیک تر بود
کیان
۸ دی ۱۴۰۰مگه لکسوس هم موتورش آتیش میگیره ؟!
جنسیس اونوقت چند تا فروخته کلا
Arman
۸ دی ۱۴۰۰جنسیس فروشش بعنوان برندی که هنوز تو خیلی از کشورها نمایندگی نداره و تو کشورهایی هم که نمایندگی داره به تعداد محدود داره و سبد محىصولاتش تکمیل نیست فروشش خیلی خوب بوده،امسال تو امریکا فروشش سه برابر پارسال بود
فروش یه برند نوپا رو باید وقتی که نمایندگی هاش تکمیل شد و حداقل ده سال از تاسیسش گذشت بسنجی،تا قبل از اون باید کیفیت ماشین ها و تست و بررسی هارو دید که فعلا جنسیس تو این مورد بی نظیر بوده و از همون لکسوس تو تمام تست و بررسی ها بهتره بود حداقل
کیان
۸ دی ۱۴۰۰@دایان
اصرارت برای اینکه ثابت کنی بی شخصیت و بی ادب هستی و درک نمیکنم !!!
یکمی تعقل کن و بعدش صحبت کن
دايان
۸ دی ۱۴۰۰خدایی چقدر هی خودتو اذیت میکنی اخر هر سال فروش کره و جوایزشون بیشتر از سال قبله هی :))
ارین صاحب جمعی
۸ دی ۱۴۰۰راست میگی داداش ببخشید حواسم نبود امروز کره ای ها کباب پز شدن
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۸ دی ۱۴۰۰پیشرفت اگه ماشین بود قطعا کره ای می بود!
واقعا پیشرفت کره ای ها آدمو به فکر فرو می بره… آدم میگه اینا با ما شروع کردن ولی ما… ما کجا اونا کجا….
جالبه این مثال واسه دوبی هم صادقه
یه عکس هست مال قبل 👳♂️👳♂️ هست که نشون میده عربا داشتن با خر و گاری توی بازاراشون بودن و یه بیابون بود… رسما بجز چندتا خونه بیابون بود…
حالا چی؟… انقد پیشرفت کردن که رسما بهشته! برج هایی که توش هست رو جمع کنی به اندازه کل تهران ارزش داره!
هرچی ماشین خوبه اونجاست! هزاران هزار خونه عالی دارن… آسفالتاشون… رسما میتونی بری روش بخوابی… خدااااا
ما چی؟! ما هنوز به دلیل وجود 👳♂️👳♂️داریم روی پراید سرمایه میزاریم و حتی قسمت هایی از پایتخت (الکی مثلا) آسفالت نداره… جاده هاشونم خاکیه… خونه ها مال ۱۰ ۲۰ سال پیشه…
رسما هرچی داریم از دوره👑👨 بود!!!
من^_^
۸ دی ۱۴۰۰داش تو اگه بخوای اون دوره یادت باشه الان باید شصت ساله باشی حداقل
اینکه جمه.وری سوس.یالیس.ت چیز چرتیه دلیل نمیشه ش.ا.ه خوب باشه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۸ دی ۱۴۰۰بیا پایین
مردیم از خوشی
۸ دی ۱۴۰۰ما نمیگم ش اه خیلی عالی بود ولی مطمئن هستیم اینا که حالا هستند خیلی خیلی بدتر از اون هستند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ دی ۱۴۰۰بیا پایین سرمون درد گرفت اگه بد نبود که اون ور آبی ها دسیسه چینی نمیکردن ژاپن دوم بوجود نیاد!
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰فرقمون با کره این بود که مثلا با بزرگ ترین اقتصاد دنیا یعنی آمریکا دشمن نبودن اونا و راحت میتونستن پیشرفت کنند، و اینکه یه مشت مسئول بیکفایت دزد هم نداشتن.
ولی درسته که خیلی پیشرفته هست و اینا و بیشتر سرمایه کل کره مال کمتر از ۱۰ نفره، فشار کار، آمار خودکشی بالا، اختلاف طبقاتی زیاد و… که احتمالا باید فیلما یا مستندای کره ای غیر از جومونگ و یانگوم 😐😐😐 دیده باشین میدونین. نمونش همین اسکویید گیم که احتمالا خیلیاتون دیدن. ولی حداقل اونجا اگه از فشار کار ممکنه بمیرن در عوض تو ایران کارمندا و خیلیا دیگه که بهتر نگیم بیکار و بی عار، تو اداره صبحانه و ناهارش سر جاشه، تا بخواد یه کارم راه بندازه باید ۱۰۰ دور کل زمینو دور بزنی، چرا چون آقا اون روز مرخصی بوده یا هزار درد دیگه، ماشالا هر بارم که بری یکیشون مرخصیه. بعد مالیات میدیم برای چی؟ برای اینکه حقوق اینا رو بدیم (البته با همه نیستن، یه عده خاص) یا اینکه یه مدیر و رئیس بدزده بره اونور، بچشم بیاد بگه ژنمون خوب بوده…😓😓😓
ارسلان
۸ دی ۱۴۰۰سدان لوکس فول سایز از نظره من ماشین تشریفات هست چون تمام امکانات اصلی برای سرنشین های عقب در نظر گرفته شده و ماشینی نیست که خودت بشینی پشت فرمون حال کنی و یا بصورت روزمره استفاده کنی / من سدان اسپرت – لوکس مید سایز مثله مازراتی گیبلی رو ترجیح میدم به سدان فول سایز مثلا من مرسدس CLS رو به اس 500 ترجیح میدم اگه قرار بر انتخاب سدان باشه وگرنه نظرم روی کوپه اسپرت – لوکس هس توی ماشینای ارتفاع پایین مثله AMG SL-Class
MC20
۸ دی ۱۴۰۰ارسلان جان نظر من . . . به نظر شما نزدیکه . . . در ضمن . . . چه عجب . . . اینجا نام مازراتی رو از غیر از من هم شنیدیم . . . آفرین . . . شما بسیار با سلیقه ای . . . برادر . . . به امید گیبلی ترفعو 2022 زنیا ادیشن . . . با 580 ( 573 اسب ) . . . . شتاب 4.3 ثانیه . . . 326 کیلومتر بر ساعت تاپ اسپید . . . صدا : واندرفول سیمفونی بی هایند یوو . . . !!!!!
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰به شخصه منم عاشق گیبلی و لوانته ام. طراحیشون شاهکاره و اینکه اگه میخواستم یه شاسی بلند تو رنج بالای ۱۰۰ هزار دلار بخرم، حتما حتما لوانته رو تو ۳ ۴ تای اول لیستم قرار میدم. طراحی مازراتی ها واقعا بی نقصه و ظرافت ازش میباره👌👌👌
MC20
۹ دی ۱۴۰۰آفرین به حسن سلیقه شما جناب ایکس . . . خوشحال شدم . . . مازراتی انتخاب خاص پسندان و ظریف اندیشان هست . . . هرچند شاید خیلی ها ندونن . . . به هر روی . . . موفق باشی . . . عزیز . . .
Arman
۸ دی ۱۴۰۰معنای واقعی پیشرفت و موفقیت رو میشه تو این مقایسه دید،عالی شده نسل جدید
محمد مختاری آذر
۸ دی ۱۴۰۰به نظرم نسل دوم زیبا تر هستش اگر به قسمت عقب نسل سوم نگاه کنیم جذابیت کمی دارد با اینکه خطوط تیز طراحی دارد ولی انگار یه دفعه از یه جایی شکسته خودروی خوبی هستش البته تا آلمانی ها هستند این کمتر میتونه رقابت کنه
محمدهادی
۸ دی ۱۴۰۰هیوندا و درکل کره بدددجوری سیخ کرده رو بخش لوکسوری بازار
بابا یزید کم تو رده اقتصادی و خانوادگی سهم گرفتی؟
کمت بود حالا توجت به بخش تجملاتی تشریفاتی بازاره؟!
دقیقا همون رویکرد دهه نود لکسوس ژاپن،اما با طمع و اتشی تندتر
امیدوارم آلمانی ها این بازیگر جدید رو هم حذفش کنن
اصالت المان نباید از بین بره
میشه مثل دنیای موبایل که بجای گوشی فنلاندی همه دارن چینی میخرن
میدونی،یجورایی دیگه حال نمیده وقتی کار به اینجا برسه
ماکان
۸ دی ۱۴۰۰سلام . ببخشید جدیدترین نسل جنسیس G90 نسخه 8سیلندر ندارد یا اینکه دیرتر اون نسخه معرفی می شود ؟
MC20
۸ دی ۱۴۰۰سلام ماکان عزیز . . . نقل قول از سایت پدال : . . . براساس اطلاعات موجود ، پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی از جنسیس G90 حذف و این خودرو با موتور ۳/۵ لیتر توئین توربوشارژ V6 تولید میشود . مدل ۲۰۲۳ دارای ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد بود و نیز ، به گفتهٔ جنسیس ، این خودرو در نسخهٔ کشیده هم ارائه خواهد شد که فاصلهٔ محوری آن ۱۹۰ میلیمتر بیشتر از نسخهٔ معمولی خواهد بود و فضای پای سرنشینان عقب را افزایش میدهد . نسخهی دارای بدنهی بزرگتر (Long Wheelbase) علاوهبر توربوشارژر دوگانه ، مجهز سوپرشارژر الکتریکی (e-S/C) هم خواهم بود تا موتور ، سریعتر به نهایت گشتاور برسد و شتاب اولیه بهتر شود هرچند ، مشخصات فنی این پیشرانهی جدید هنوز اعلام نشده است اما مختص مدل L و همراه با سیستم دو دیفرانسیل خواهد بود . با اینحال به گفتهٔ جنسیس ، نسل جدید G90 در بازار ایالاتمتحده با مدل ۲۰۲۳ و در دیگر بازارها مثل کره جنوبی با مدل ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد . تواناییهای مرتبط با سرعتگیری جنسیس G90 مدل ۲۰۲۳ هنوز اعلام نشده است . این خودرو حدود ۶ ماه با عرضه در بازار کره فاصله دارد و اوایل سال ۲۰۲۳ وارد امریکا و دیگر کشورها خواهد شد . جنسیس G80 با پیشرانهی مشابه جنسیس G90 جدید ، هماکنون آستانه قیمت ۴۸ هزار دلار دارد . بر اساس پیشبینیها ، نسخهی پایه از جنسیس G90 مدل ۲۰۲۳ با قیمتی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار فروخته خواهد شد .
Moon
۸ دی ۱۴۰۰من یه سری ۵ یا E-Class رو به این ترجیح میدم واقعا ارزش خاصی برای هزینه کردن نداره
Hosein
۸ دی ۱۴۰۰شیطونا لچکی نسل جدید رو از رو دنا پلاس کپی کردن :)
اما واقعا زیبایی در عین سادگی رو میشه در طراحی نسل جدید جنسیس دید.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ دی ۱۴۰۰″خب این مقایسهٔ ما از سه نسخهٔ جنسیس G90 بود لطفاً شما هم بگویید که کدام نسل را بیشتر میپسندید و چرا.″
نسل اول فیس لیفت دوم رو ترجیح میدم به شخصه از طراحی بیرونیش خیلی خوشم میاد اما طراحی داخلی نسل دوم بنظر بهتره…
MC20
۹ دی ۱۴۰۰تقریبا این سه نسل … سلیقه من نیستند … هر چند نمیشه منکر کیفیت جنسیس هم شد … ولی اگر فقط بنا به انتخاب بین این سه نسل باشه … من نسل سوم رو انتخاب میکنم … طراحی کمی پویاتره … از المان های شرقی تا حدودی فاصله گرفته … به اروپایی ها نزدیک شده … و نسل سه رو اصلا نمیشه ندیده گرفت … و فکر میکنم حالا حالا ها خسته کننده نشه … هر چند درون کابین هنوز هم به نام اصالت در طراحی … اندکی سرگردانی و بی سلیقگی … دیده میشه … ولی قابل صرف نظر کردن هست … میتونم بگم سوای بحث پیشرانه … این جور به نظر میرسه جنسیس وارد بازی بزرگان شده و دستش هم اصلا خالی نیست … زنگ خطر برای آلمانی ها مخصوصا … به صدا درومده …