هیوندای به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی است و به همین خاطر خودرویی همچون آیونیک ۶ را میسازد. این خودرو قرار است سال آینده میلادی از راه برسد و نگرانیهای خریداران خودروهای الکتریکی در زمینه شعاع حرکتی را کمرنگتر کند. کرهایها روش منحصربهفردی برای کاهش این نگرانیها دارند به گونهای که آیونیک ۶ الکتریکی عنوان آئرودینامیک ترین خودروی تاریخ این برند را به خود اختصاص داده است.
آیونیک ۶ دومین عضو این خانواده پس از هاچبک آیونیک ۵ خواهد بود. آیونیک ۶ در طول فرایند توسعه ضریب درگ قابلتوجه ۰.۲۱ را ثبت کرده که نسبت به رقم ۰.۲۹ آیونیک ۵ بهبود قابلتوجهی را نشان میدهد. برای مقایسه بد نیست بدانید تسلا مدل S ضریب درگ ادعایی ۰.۲۰۸ داشته و ضریب درگ مرسدس بنز EQS نیز به ۰.۲۰ میرسد.
اما بهبود راندمان آئرودینامیک در یک خودروی الکتریکی به معنی افزایش شعاع حرکتی خواهد بود. هیوندای آیونیک ۵ و ۶ از باتریهای ۵۳ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی استفاده میکنند. باتری بزرگتر در آیونیک ۵ باعث ایجاد شعاع حرکتی ۴۸۸ کیلومتری میشود. همین باتری و پیشرانه الکتریکی در آیونیک ۶ میتواند شعاع حرکتی تخمینی ۵۳۱ کیلومتری را ارائه کند. این رقم نشان دهنده بهبود حدود ۱۰ درصدی شعاع حرکتی محصول جدید هیوندای نسبت به برادر خود است و تنها با بهبود راندمان آئرودینامیکی حاصل شده است. سیمون لوزبی مدیر طراحی جهانی هیوندای میگوید هدف اولیه این تیم حتی دستیابی به رقمهای بهتر نیز بوده است. او میگوید:
همه میگفتند شما دیوانه هستید! شما هرگز به این هدف نخواهید رسید. من این را میدانم اما میخواستم بدانم تا کجا میتوانیم پیش برویم؛ و این موضوع به نوعی ذهنیت پروژه ما بود. کسب نتیجه بهتر از کاهش مقاومت در برابر هوا
به گزارش پدال و به نقل از carscoops، آیونیک ۶ جدای از دارای طراحی نرم و روان به دستگیرههای درب پاپ اوت، رینگهای آئرودینامیک، پوشش کامل زیر بدنه و بالچههایی در عقب برای عبور بهتر جریان هوا مجهز شده است. در کل هیوندای میگوید بیش از ۵ هزار ساعت را صرف شبیهسازی تنظیمات آئرودینامیکی این خودرو کرده است. ما منتظر تخمین سازمانهایی همچون EPA برای شعاع حرکتی این خودرو و همچنین تستهای واقعی آن خواهیم ماند.
AMANTE
۱۷ مهر ۱۴۰۱از کیا و هیوندای بدم نمیاد، اتفاقا ماشین های خوبی هم دارن ولی اسم این دو شرکت با فراخوان گره خورده و توی این چند سال چندین بار فراخوان دادن و برام جالبه که مشتری ها بازم به این دو کمپانی اعتماد میکنن و ماشین هاشون رو میخرن.
نمیگم که بقیه ی کمپانی ها فراخوان نمیدن ولی نسبت به کیا و هیوندای کمتر بوده.
4wheeled
۱۷ مهر ۱۴۰۱باز اسم خودروی الکتریکی اومد و ژاپنی فنا تحت فشار قرار گرفتن 😂پدال خبرای الکتریکی کره ای هارو پوشش نده خدا رو خوش نمیاد اینا اینطور اذیت بشن
خواستن با الکتریکی پز بدن چرخش در اومد،الکتریکی شد کابوسشون،از اونورم کره ای ها هی تو الکتریکی پیشرفت میکنن و ژاپنی به ماهیندرا هم نرسیدن
4wheeled
۱۷ مهر ۱۴۰۱نگاه طرف چقدر تو فیلمه فاز پلیس و تله برداشته،اومد چند روز فکر کرده که تله و اینا درست کنه،مگه میشه واس کسی زندگی اینقدر بی ارزش باشه که کل تایمش تو این چیزا خلاصه بشه ؟ 😂😂😂 میلاد ؟ باشه من میلادم،ظاهرا کسی با اسم میلاد هم اذیتت کرده،میلاد جان دمت گرم ولی کودک ازاری کار بدیه😂
࿗
۱۷ مهر ۱۴۰۱راستی اونایی که باید میفهمیدن چی شد فهمیدن چی شد حالا تا صبح بشین داستان بافی کن شاید بتونی با سیاه بازی یکم خودت رو آروم کنی
بوس بهت😂😂😂😂😂
miladzm
۱۷ مهر ۱۴۰۱بابا همون داتسون جان هم خودش اقرار کرد که توی الکتریکی سازی از تاتا موتورز هند هم عقب تر موندن .
Porsche 911
۱۷ مهر ۱۴۰۱حالا وضعیت طوری شده که به شناخته شده ها و قدیمی های سایت هم میگی ژاپنی فن و فیک؟
دیگ به دیگ میگه روت سیاه!
خودش مشخص نیست چندتا فیک میزنه بعد به بقیه اتهام فیک بودن میزنه
miladzm
۱۷ مهر ۱۴۰۱با دیدن نورپردازی و طراحی کابین و نمای عقبش یه مقدار حس و حال سایبرپانکی بهم دست میده .
miladzm
۱۷ مهر ۱۴۰۱واقعا عالیه
چیزی نمونده که کره ای ها خودشون رو به قله و اوج این صنعت برسونن و با اقتداری کنار آلمان و آمریکا وایستن .
محمد
۱۷ مهر ۱۴۰۱باتری جنرال موتورز و بی ام و از ال جی کره میآد !
یعنی اگر لطف و موهبت کره نبود آمریکا و اروپا نمیتونست برقی بسازه !
پس کره با اقتدار پرچمدار خودروسازی آینده است 👑
Porsche 911
۱۷ مهر ۱۴۰۱پیشرفت کره ای هارو کور هم بفهمه متوجه میشه خیلی خوب پیشرفت کردن
ولی اینطور که شما هم میگی نیست
واقعا نمیدونم ولی حس میکنم کسانی که اینقدر یک طرفه حرف میزنن خصوصا درباره کره
کسانی هستن که با انیمه و BTS و یه تعداد دلقک دیگه عاشق کره شدن
جناب ایکس
۱۷ مهر ۱۴۰۱انیمه که مال ژاپنه😑
کرگدن باواریا
۱۷ مهر ۱۴۰۱همش کپی کاریه من جای مدیر عامل پورشه سکته میکنم
حامد
۱۷ مهر ۱۴۰۱هروقت میخواین خودتون رو مثلا خاص و بزرگ نشون بدید به بقیه میگید بچه مدرسه ای
انگار بچه مدرسه ای عقل و فهم و درک نداره و تو داری
عقل و فهم و اطلاعات هیچ ربطی به سن نداره
درضمن خودم ۲۶ سالمه
محمد
۱۷ مهر ۱۴۰۱پورشه باید بیاد از هیوندای یاد بگیره چطوری ماشین الکتریکی میسازن
تایکان با باتری ۹۳ کیلو وات برد ۳۶۰ میده 🤣🤣
آیونیک با ۷۷ کیلو وات برد بالای ۶۰۰ 👑
Porsche 911
۱۷ مهر ۱۴۰۱اولا اصلا درکی از مفهوم کلاس بندی داری؟
اگه داشتی که این مقایسه رو نمیکردی
هدف تایکان به عنوان یکی از اولین سدان های اسپورت برقی بازار داشتن پرفورمنس بالای الکتریکی ها بود
درسته بردش کمه نسبت به رقبا ولی حداقل داخل اروپا مشکلی برای این برد وجود نداره چون اونجا با توجه به تراکم جمعیت شهر ها نزدیک به هم و زیرساخت شارژ بشدت رشد کرده در این چند ساله
در آمریکا و بقیه بازار ها هم خوب میفروشه
در ضمن هیچوقت هیچوقت یکی از اصیل تربن برند هارو با یه خودروساز نو پا مقایسه نکن
MILADZM
۱۵ آبان ۱۴۰۱بسیار زیباست .
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۱جالبه طراحی هرچی . . . . تر میشه آئرودینامیک همون قدر بهتر میشه
࿗
۱۷ مهر ۱۴۰۱اگه این منطق بود الان gکلس آیرودینامیک ترین خودرو جهان بود
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۱یعنی G کلاس با اون ابهت و جذابیتش طراحی بدی داره ؟
دوما منظور من برمیگرده به طراحی تخم مرغی EQS که آئرودینامیک ترین خودرو هستش ولی به جذابیت و زیبایی S کلاس نمیرسه، که آیونیک 6 هم به جمشون اضافه شد
کلا طراحی های تخم مرغی که آئرودینامیک رو افزایش میدن باعث پسرفت طراحی میشن
࿗
۱۷ مهر ۱۴۰۱فکر کردم منظورتون از ….خطوط تیز هست وگرنه خودم فنGکلس هستم
Opinion
۱۷ مهر ۱۴۰۱اره طراحی جی کلاس بده طراحی تویوتا سنچوری خوبه با الگوبرداری از پیکان جوانان
خان
۱۷ مهر ۱۴۰۱عقبش یکم شبیه ۹۱۱ هست
کرگدن باواریا
۱۷ مهر ۱۴۰۱یکمی؟!😂
من جای مُدیر عآمل پورشه سِکته میکنم الآن!
MASOUD 0099
۱۷ مهر ۱۴۰۱جونم هیوندای
Peyman.JDM
۱۷ مهر ۱۴۰۱طراحی بیرونیش جذاب نبود برام ولی داخلش خیلی قشنگه 👌👌
amirmohammad
۱۷ مهر ۱۴۰۱درسته که شبیه 911 شده اما بنظر ن این یک ریسک بود برای هیوندای که جواب هم داده با توجه به مطالبی که خوندم ازش با استقبال مواجه میشه من خودم طراحیش رو میپسندم بالاخره 911 اینقدر زیباست که چیزی شبیهش بشه زیبا میشه
Alan.r
۱۷ مهر ۱۴۰۱عقبش رو از ۹۱۱ کپی کردن
در کل ظاهر خوبی نداره
کرگدن باواریا
۱۷ مهر ۱۴۰۱باز هم حآصل رَوابِط نآمَشروع !
آئودی a7 _ پورشه پانامرا _ ۹۱۱
دییزآین دآخلی هم کپی bmw !
Opinion
۱۷ مهر ۱۴۰۱رابطه نامشروع فقط رابطه کرگدن آلمانی و سامورایی جاپونی
Opinion
۱۷ مهر ۱۴۰۱در همین حین که کره داره روز به روز محصولات الکتریکی بهتری میده و فروشش بیشتر میشه و رکورد ضریب ایرودینامیک خودشو میزنه،بعضی برندها هم دنبال اینن که چطور ماشین الکتریکی بسازن و اگه تونستن بسازن چیکار کنن ۳ چرخ نشه
miladzm
۱۷ مهر ۱۴۰۱جالب اینجاس که فن خودشون هم میاد اقرار میکنه که حتی تاتا موتورز هند هم ازشون جلو زده .
جناب ایکس
۱۷ مهر ۱۴۰۱به خودت ریپلای میکنی😂😂😂😂
چقدر طبیعی، دست مریزاد، بابا موریارتی!!!!
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۷ مهر ۱۴۰۱کمپانی که ایرودینامیکش این باشه باید درش رو تخته کرد
حسین
۱۷ مهر ۱۴۰۱ایموبلایزر داره دیگه ایشالا؟
Royal Driver UK 70
۱۷ مهر ۱۴۰۱زیاد جالب نیست اصلا ماشین آنچنان هیجان انگیزی هم نیست
ferimia
۱۷ مهر ۱۴۰۱تنها چیزی که باعث میشه خودرو های الکتریکی همه گیر نشن، برد محدود اونها و کمبود جایگاه شارژ و زمان فول شارژ شدن هست.
برد این ماشین ها بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر هست ولی شما این عدد رو باید در ۹۰ درصد ضرب کنید. دقیقا مثل باک ۵۰ لیتری ماشین که ۵ لیتر تهش بااید بمونه. یعنی برد موثر ۵۵۰ کیلومتر و کمتر هست… در صورتی که برد موثر ماشین های هیبرید و پلاگین هیبرید بالای ۷۰۰ و ۹۰۰ کیلومتره… و سوختگیری آسان و عدم نیاز به ایستگاه های شارژ مخصوص از خصوصیات خوبشونه.
خیلی راه دارن ماشین های الکتریکی خیلی…
حسین
۱۷ مهر ۱۴۰۱همه گیر نشن؟ عزیز رشد فروش خودروهای برقی سال به سال بیشتر میشه و همین الان 10% بازار دنیا رو دارند. تا سال 2025 50درصد خودروهای بازار برقی خواهند بود.
ferimia
۱۸ مهر ۱۴۰۱بیشتر شده چون امسال قیمت بنزین زیاد شد به خاطر علل مختلف. من به شخصه تا وقتی مشکلاتشون کامل حل نشه یه محصول کامل رو به یک محصول در حال توسعه ترجیه نمیدم!!!
پدرام
۱۷ مهر ۱۴۰۱این همه اصرار برا اینکه عقبش شبیه پورشه 911 یا تایکان باشه رو درک نمی کنم
RezaRs
۱۷ مهر ۱۴۰۱اکستریورشو دوس ندارم پرفورمنسشم خب که خیلی نه عالی نیست اما کابینش بهش ۹۵ میدم از صد اگه یع مانیتپر یه تیکه بود دوتا نبودن با توجه به کلاس و سایز و قیمتش بهش صد میدادم ماشین اقتصادی و همچین کابینی
ماکسیمیلیان
۱۷ مهر ۱۴۰۱چندی بود که چشم انتظار فعالیت دوبارهی شما بودیم… خوش بازگشتید!
Hamilton1970
۱۷ مهر ۱۴۰۱نمیخوام ازشون طرفداری کنم ولی خدایی هیوندا و ایران خودرو همزمان تاسیس شدن حالا ایران خودرو کجا و هیوندا کجا😔
phonix
۱۷ مهر ۱۴۰۱چه خبره این همه کامنت زیر مطلب هیوندا؟
اگه دوستان زیر مطلب پورشه انقدر با جنب و جوش نظر میدادن سطح سایت خیلی بالا تر میرفت( البته نظر در باب مهندسی و تبادل دانش در این بخش)
ماکسیمیلیان
۱۷ مهر ۱۴۰۱ظاهر بیرونی ترکیبی از پورشه ۹۱۱+ماکان وَ فضای داخل خودرو، طبق دیدگاه دیگر افراد، با تقلید شدید از بامو طراحی شده است.
کرگدن باواریا
۱۷ مهر ۱۴۰۱😁👍
ماکسیمیلیان
۱۸ مهر ۱۴۰۱🌹🌺
Www.alfabt93@gmail.com
۱۹ مهر ۱۴۰۱Gufv