هیوندای ظاهراً روابط خود با شرکت ریمک را قطع کرده است. احتمالاً میدانید که از سال ۲۰۱۹ تاکنون گروه هیوندای-کیا ۱۲ درصد سهام این شرکت به ارزش ۹۰ میلیون دلار را در اختیار دارند. البته پورشه که از سال ۲۰۱۸ مالک ۱۰ درصد سهام ریمک بوده است سال پیش میزان سهم خود در این خودروساز اهل کرواسی را به ۲۴ درصد رسانده است. اتوموتیونیوز میگوید رابطه قویتر ریمک با پورشه دلیل قطع رابطه هیوندای با این برند بوده است. هیوندای و ریمک دو پروژه را به پیش میبردند که اولی یک خودروی اسپرت و الکتریکی برای زیر برند پرفورمنس N و دیگری نیز کانسپت ویژن FK بوده است. این کانسپت یک سدان اسپرت و هیدروژنی است که از مجموعه باتری ریمک استفاده میکند.
گفته میشود هیوندای خود به توسعه محصول اولی خواهد پرداخت ولی کانسپت ویژن FK به خاطرهها پیوسته است. البته همین منابع خبری به نقل از ریمک گفتهاند:
ما دو پروژه سطح بالا و فعال را با هیوندای داریم که یکی کامل شده است. همچنین چندین پروژه آتی نیز در حال بحث و گفتوگو هستند
قرارداد ریمک با پورشه باعث شده است این شرکت ۵۵ درصد سهام شرکت جدید بوگاتی-ریمک را به دست آورد و پورشه نیز ۴۵ درصد باقی مانده را صاحب شود. به این ترتیب ریمک کنترل بوگاتی ۱۱۳ ساله را به دست گرفته است و در عوض بوگاتیهای آتی از قوای محرکه الکتریکی ریمک استفاده خواهند کرد. پورشه هنوز هم سهم ۲۴ درصدی خود در ریمک را حفظ کرده است.
فعلاً مشخص نیست که هیوندای-کیا سهام خود در ریمک را به فروش خواهند رساند یا خیر اما اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند، به نظر نمیرسد که کرهایها علاقه چندانی به حفظ سهام خود در این برند داشته باشند. برخی افراد معتقدند ریمک، پورشه و بوگاتی هماهنگی بیشتری با یکدیگر دارند زیرا هایپرکار نورا تنها به ۱۵۰ دستگاه محدود شده است و قیمت ۲.۴ میلیون دلاری دارد. محصول الکتریکی هیوندای حتی به عنوان خودروی N نیز تیراژ بالاتری باید داشته باشد و نیازمند مهندسی مخصوص خودروهای تولید انبوه است. فلسفه تولید چنین خودرویی در مقایسه با محصولی تولید محدود که خریدارانش اهمیت چندانی به قیمت نمیدهند بسیار متفاوت است.
meysam
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱هیوندای واقعا به هر دری میزنه تا با سرعت پیشرفت کنه
از این تلاششون خیلی خوشم میاد
آرم@ن
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی از حرص داری منفجر میشی،یعنی کلمه به کلمه این کامنت ازش حرص تراوش میکنه،۳ خطه أولو نتونست خودشو کنترل کنه عادی نوشت بعد دید خیطه کتابیش کرد :))))
باشه باو میگیم جایزه بهترین خودرو سال جهان و جایزه بهترین خودرو سال اروپا رو بگیرن از کیا هیوندا،کشتی خودتو
اینقدر هم کامنت اولو ریپلای نکن تا الان ۶۸۴۵ بار کامنت اولو ریپلای کردی نتیجش این شد روز به روز حس تنفر اینجا نسبت بهت بیشتر شد و کسی جدی نمیگیره
هیوندا کیا هم که دارن عشقققققق میکنن با جوایز و افزایش فروشا به به
حامد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اقا نوید چرا نوشتارت یه جوریه انگار پر از عقدست؟
انگار فقط میخوای حرص یه سری ها رو در بیاری در صورتی که فقط ضعفت رو نشون میده این مدل حرف زدنای بی سر و ته
amirmohammad
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱سایت پدال جای خوب و پر باری بود اگر کابری مثل اقای نوید0098 توش نبود.سطحگفتار رو نگاه کنید خواهشا انگار کودکی که دوستاش کتکش میزنن و اینم کاری جز حرف های از روی عجز و حرص و عصبانیت از دستش برنمیاد داه تایپ میکنه
حتی خودش هم یک کلمه از حرفاشو قبول نداره و صرفا برای ایجاد تشنج تو سایت داره این حرفا رو میزنه.نمیدونم سایت پدال کی قراره این وضعیت رو درست کنه.چند ساله همین طرز رفتار از این اقا تو هر مطلب دیده میشه
محسن
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا نوید انگار از سهامداران گروه فولکس واگن هستن.
Carlover
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دیروز یکی از بچه ها راجع به فاجعه lfa و لندکروز بهش گفت و زد تو برجکش تا الان ناراحته 😂😂😂
بچه ها حواستون باشه با نوید نه مخالفت کنین نه چیزی بهش بگین که ناراحت بشه،وگرنه پدال درجا شمارو میزاره تو لیست و حذف میکنه اکانتتون رو
بالاخره نوید همه کاره پدال هست نباید ناراحت بشه
sam
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱نوید خواهشا ساکت شو هر جا میرم کامنت بخونم تو اونجا ۲۰ خط … شعر نوشتی با اون کتابی حرف زدنت
مخاطبان سایت مجبور نیستن ….شعر های ذهن مر…یض تو رو تحمل کنن اگه نمیتونی ساکت باشی برو با خودت حرف بزن بقیه و آزار نده !!!
پدالم ک هیچ واکنشی نشون نمیده ب اسم آزادی بیان !!!
آرم@ن
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱الکی هم با این اکانت و اون اکانت لایک و دیس هارو بالا پایین نکن،اینا ارزش و فایده ندارن تو اثبات شده ای ماشالله!
net
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ریمک رنگ مشکی زیباست مخصوصا چراغ عقب و بال عقبش خیلی قشنگه ولی اگر چراغ جلو نوکش باریک نشده بود قشنگتر میشد
elman
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اره و صنعت خودروسازی کره هم داره بدجور رشد میکنه
elman
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱داش خداوکیلی تعصب هم حدی داره
شما تا الان که من دارم نظر مینویسم 6860 تا نظر نوشتی و تو اکثرشون هم در تلاش کوبیدن هیوندای و کیا بودی
خیلی میخوام بدونم این دشمنیت با کره دلیلش چیه
FTB
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱همیشه تلاش کردن جواب میده
meysam
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱پورشه هم مگر با کمکهای فنی ریماک بتونه جلوی تسلا آبروداری کنه
ولی تو طراحی واقعا خوب کار کرده و تایکان رو خیلی خوب از آب دراورده
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا
رابطهی این سهامها و مالکیتها شده مثل سریالهای ترکی که معلوم نیست بچه مالِ کیه ، زنِ شوهر اصلیش کی بوده و شوهره ننهی اصلیش کی بوده و تازه بعد از ۱۰۰۰ قسمت مشخص میشه یه شبی بابا اون یکی با ننه این یکی تو قایق بودن و … !
خب بوگاتی که برای فولکسِ ، پورشه هم مال فولکسِ ، ریماک اومده بوگاتی را خریده و حالا مثل سه تا دوست کنار هم با خوبی و خوشی زندگی میکنند ، اما باباشون میشه فولکس ، پس کی چی رو خریده و الان کی صاحب کیه ؟!!!!
مَگه غیر از اینه که حرف اول آخر رو فولکس میزنه و اونه که تصمیم میگیره کی چیکار کنه چیکار نکنه با کدوم پلتفرم و کدوم پیشرانه با کدوم برند ؟!
الّاهاکبر ، چقدر رابطهها پیچیده شده !
فکر کنم این وسط فقط فورد ، بنز و تویوتا هستند که نپیچیدن تو بازی و اگر نه رابطهها همه از دَم نامشروع شده !
البته حاصل رابطههای پدرانهی فولکس همیشه جواب داده و فرزندان دلچسبی تحویل جامعه داده بخصوص بنتلی و پورشه !
رابطهی رنو نیسان میتسوبیشی داچیا هم که دیگه هیچی ، شده سِری ماجراهای شرلوک هولمز !
استلانتیس هم که ؟!!!
اونم از وضع مازراتی که کراساوور زده در حد رَفع نیاز که کل اصالت مازراتی رو به چُخ بِکِشونه😂 !
آقا اوضاع خیلی خیطه !
elman
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱میثم جان دیگه اینجوریام که شما میگی نیست
meysam
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱والا تا حالا که با اون همه پیشینه و توانایی فنی مهندسی هنوز نتونسته جلو یه استارتاپی که دو سه ساله شده یه شرکت، یه رقیب درست حسابی بده بیرون
ارسلان
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱میثم
مقاله رو نخوندی ؟؟ یا اینکه خوندی ولی منظوره دیگه ای داری؟؟
توی مقاله نوشته: “” هیوندای و ریمک دو پروژه را به پیش میبردند که اولی یک خودروی اسپرت و الکتریکی برای زیر برند پرفورمنس N هیوندای و دیگری نیز کانسپت ویژن FK بوده است “”
هیوندای اومده سهام ریمک رو خریده تا به فناوری های برقی این شرکت دست پیدا کنه که البته طبیعیه برای هیوندای چون کره ای ها هیچ چیزی به صنعت خودروسازی اضافه نمیکنن و نخواهند کرد فقط مثله زالو به این و آن میچسبن
بعدش تو این واقعیت رو وارونه و برعکس بیان میکنی در اولین کامنت برای کره ای ها به بهه و چهه چهه میکنی و در ادامه پورشه ای که سهم بزرگی در توسعه صنعت اتومبیل سازی داشته و در خودروهای اسپرت سنگ محک توانایی های فنی هست رو میای میگی با کمک فنی ریمک !!
لابد فولکس هم با کمک فنی بوگاتی سرپاس !!؟
یا بی ام و با کمک فنی رولزرویس سرپاس ؟؟ حالا بماند که رولزرویس از توانایی فنی بی ام و استفاده میکنه
خدایی اینقدر تابلو کره ای فن بازی در نیارید
mehran911
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱چند سالی هست پورشه و هیوندای رو بعضی از استارتاپ و شرکتهای کوچک به شکل موازی سرمایه گذاری میکنن
از زمانی که کیا اعلام کرد هدف آیندهاش تولید محصولاتی برای رقابت با پورشه است این موضوع شدت پیدا کرد یکی از نمونههاش سرمایه گذاری هر دو شرکت در استارتاپ wayray بود
.
در کل ریماک هدفش تولید انبوه خودرو نیست حتی در بلندمدت ، هدف تامین تکنولوژی الکتریکی کمپانی های دیگه است بخصوص همکاری با کمپانیهای دیگه برای تولید خودروهای سطح بالاست، امروز باتیستا و والکری فردا هم نمونه های دیگه …
بوگاتی هم به نوعی ویترینی برای نمایش تواناییهای این کمپانی خواهد بود تولید خودرو با لوگوی ریماک اون هویت لازم رو برای مطرح شدن به عنوان ی هایپرکار مورد انتظار رو نداشت در این شرایط بوگاتی گزینه ی خوبی بود
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱من که زیاد سر در نمیارم و اگر اشتباه نکنم ، بسیاری از کشورها و شرکتها برای تامین انرژی الکتریکی با دو شرکت پاناسونیک و یاماها همکاری تنگاتنگی دارند !
آرم@ن
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اشتباه میکنی مثل همیشه
بیشتر تحقیق کن
mehran911
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز کسی منکر خوب بودن پاناسونیک و یاماها و… نیست
پست در مورد ریماک و هیوندای و پورشه و اینا بود …
کامران
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱آها
شما بودی میگفتی شوی کوروت کپیه درست میگم مهران جون ؟
mehran911
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بله بله من بودم
مشکلش ؟؟؟؟
جوری می نویسید انگار خبریه
پسر جان قبلا گفتم انقدری هستم که پای حرفی که زدم وایسم
همینطور انقدری هستم که اگه بدونم اشتباه کردم عذر بخواهم
کامران
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱با موفقیت های پی در پی کوروت و شکار شدن پورشه به همراه مدل
Z06 — E-RAY — ZR1 — ZORA — VETTE EV که در آینده رونمایی میشوند زیر سوال بردن کوروت توسط پورشه فن اعجاب برانگیز نیست .
mehran911
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بعد مدتها تعطیل بود اومدیم ی سری بزنیم اینجا…
متاسفانه هنوز همون اوضاع قدیم حاکم هستش…
.
آقا هیوندای خودروساز موفق و صدالبته بسیار ترسناکیه جدی میگم باید از هیوندای ترسید
در دهه ی اخیر بسیار موفق عمل کرده و برنامه خوبی هم پیش رو داره
مورد جالبی که در مورد هیوندای وجود داره اینه که بهتر از عمده کمپانی های تولید انبوه دیگه به هدفگذاری هایی که انجام داده رسیده با توجه به فضای خوبی که کره در حوزه الکتریکی فراهم کرده باید شاهد افزایش موفقیتهای هیوندای باشیم
ببینید مهم نیست اینجا چی میگید کسی اهمیت نمیده تو کامنت های ی کاربر معمولی تو سایت ی کشور جهان سومی در مورد فلان خودروساز چی نوشته میشه
شاید بتونید با نظرات خلاف واقع سر چهارتا کاربر که حوصله سرچ کردن و خوندن مطلب رو ندارن گرم کنید اما حقیقت تغییر نمیکنه
اینجا میشه جوری کامنت گذاشت و جوری حرف زد که ی عده فلان خودروساز رو بپرستن یا ازش متنفر بشن اما فقط همینجا میشه اینکارو کرد …
اینکه میگم هیوندای خوبه نه اینکه فلان خودروساز زاپنی بده …
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱((اینجا میشه جوری کامنت گذاشت و جوری حرف زد که ی عده فلان خودروساز رو بپرستن یا ازش متنفر بشن اما فقط همینجا میشه اینکارو کرد …))
پر از نکته پر از درد
ارین صاحب جمعی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱پورشه خیلی دانش مهندسی بیشتری نسبت به هیوندای داره و همین باعث شده هیوندایی کنار بکشه و الا به ایرن راحتی کره ای ها کنار نمیکشن
Jdm باز
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم درسته و پورشه هماهنگی بیشتری با یه شرکت هایپرکار ساز داره تا هیوندا که حتی یه خودروی اسپرت نداره چه برسه به هایپرکار تولید محدود!