هیوندای میگوید قیمت بالاتر خودروهایش نسبت به مدلهای چینی ارزشش را خواهد داشت و همیشه از خودروسازان چینی بهتر خواهد بود.
هیوندای از زمانی که اولین خودروی خود را در سال ۱۹۷۵ معرفی کرد تاکنون راهی طولانی را پیموده است اما خودروسازان چینی هم همین مسیر را طی کردهاند و در حال تبدیل شدن به بازیگران جدی در بازارهای خودروی جهانی هستند. بااینحال، هیوندای ادعا میکند این برند کرهای معتبرتر از تمام خودروهای چینی است. به گفتۀ مدیرعامل هیوندای موتور استرالیا «جان کت»، دوران ساخت خودروهای ارزان تمام شده است:
من فکر میکنم ما همیشه نسبت به چینیها برتر خواهیم بود. ما باید تکنولوژیهایی را ارائه کنیم تا از آنها جلوتر بمانیم و مطمئن شویم که قیمت گرانتر محصولات ما برای خریداران ارزشش را دارد. مزیت ما سرعت تغییر بسیار قابلتوجه سبد محصولاتمان است و فکر میکنم برای توجیه قیمتگذاری بالاتری که نسبت به رقبای خود داریم، باید به این کار ادامه دهیم. زمان نشان خواهد داد که آیا تکنولوژیای که ما ارائه میکنیم ارزش قیمت بالاتری که میگیریم را خواهد داشت یا نه.
به گفتهٔ کت، اگر هیوندای قیمت محصولات خود را مثل گذشته پایین نگه میداشت، نمیتوانست سودآور باشد و درنتیجه، بودجهٔ لازم برای عرضهٔ بسیاری از خودروها و همینطور بهروزرسانی آنها وجود نداشت. این در حالی است که هماکنون به نظر میرسد هیوندای یک هفته در میان نسل جدید یا فیسلیفت میاندورهای خودرویی را معرفی میکند.
Amirreza.M
۱۰ آذر ۱۴۰۲انصافا موافقم هر چند هیوندای جان یه خورده از ریل خارج شدی حواست باشه. بعضی ماشینات طراحی شون یجوری شده.
amir
۱۰ آذر ۱۴۰۲انصافا قیافه تیگو هشته تو عکس اول یه جوریه انگار میگه من اینجا چیکار میکنم اینجا کجاست چه روزیه چه ساعتیه ما کدوم سیاره هستیم؟
Amirreza.M
۱۰ آذر ۱۴۰۲من بین چینی های تو ایران طراحی تیگو ۸ رو دوست داشتم اما اینجا که کنار سانتافه هست واقعا ظاهرش خیلی ساده تر و عقب مونده تر نشون میده
amir
۱۰ آذر ۱۴۰۲دقیقا
منتها الان تیگو سواران عزیز دیس میزنن
فندق
۲۹ آذر ۱۴۰۲همین اظهر ساده میاد رو آمریکایی و اروپایی میشه با اصالت!
خودتون خندتون نمیگیره؟
Grant
۱۰ آذر ۱۴۰۲انصافا خودم از طراحی تیگو ۸ بیشتر خوشم میاد مثل یه کت و شلوار اتو کشیده میمونه
برخلاف طراحی اکثر چینی ها یه هماهنگی خاصی تو طراحیش هست
X
۱۰ آذر ۱۴۰۲انصافا ؟
در کامنت شما انصاف دیده نمیشه الان تیگو8 پرومکس در دبی 80 هزار درهم در میاد توسان فول120 حالا شما یک برتری توسان رو بگو
از کلمه اصالت صحبت نکنید که هیوندای کیا نه اصالت دارند نه مهندسی. آتش سوزی و سرقت هم که علی برکت الله
پیام
۱۰ آذر ۱۴۰۲کاربر X تو برند هیوندای رو با سایپا اشتباه گرفتی! فکر کنم اصلا در مورد میران فروش این برند و جایگاهش تو خودروهای الکتریکی و لوکس هیچ اطلاعی نداری! ما ایرانیها فقط ادعای الکی هستیم و دیگه هیچی! تو مزخرفترین ماشین هیوندای بشینی، شگفت زده میشی. میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه…
X
۱۰ آذر ۱۴۰۲من هیوندای اکسنت2015 داشتم به روغن سوزی افتاد موتور بخار میداد شگفت زده کجا بود
ولی شنیدم اونایی که گوسفند هاشون رو میفروشن سانتافه میخرن شگفت زده میشن
۱۰ آذر ۱۴۰۲آقای x شما خودت یکی از اونایی
مارو با خودتون اشتباه گرفتی احیانا
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آذر ۱۴۰۲اما خودمونیمو ، چقدر کرهایها زشت شدن !
تنها نقطه قُوَتِشون هم شده ضعفشون 😂 !
کل صنعت لگنسازی کرهمربا فدای یه چرخ پنچرشدهیِ پرادو اتاق ۱۲۰ !!!
۱۰ آذر ۱۴۰۲قشنگترین کره ای تو ایران از نظر من هیوندایی آزرا ۲۰۱۱ و جنسیس ۲۰۱۳ هست
X
۱۰ آذر ۱۴۰۲امیرجان با شما نبودم کامنت اولی رو جواب دادم سو تفاهم نشه
Anti BTS
۱۰ آذر ۱۴۰۲فعلا که چینیا هر چی باشن با usb سرقت نمیشن و مشکل بیمه هم ندارن .
چین با این سرعت پیشرفتش تا چند سال دیگه کره رو هم رد میکنه . کی فکرشو میکرد روزی چین ۷ تا نماینده خودروی سال اروپا داشته باشه ؟
amir
۱۰ آذر ۱۴۰۲اخه بدبختی خودروسازی کره از لحاظ عددی کوچیکم نیست که چند ملیون خودرو تولید میکنن من صرف نظر از ت رول و طرفداری و تو سر زدن موندم و واسم سواله واقعا چرا اینقدر حواشی داره یه روز فراخوان ملیونی میاد یه روز دزدیده میشن یه روز شارژ نمیشه یه روز باتری خالی میکنه یه روز یاتاقان میزنه
واسه برندی که این همه میسازه این حرفا زشته والا
کیان
۱۰ آذر ۱۴۰۲وقتی ک میان هرسال طراحی و … میدن بیرون، همش هزینه هست، این هزینه ها باید از جایی جبران بشه، وقتی اونقدر برندا قوی نیست ک نتونی با قیمت مناسب جبران هزینه کنی مجبوری بیای از کار نهایی بزنی دیگه، نتیجش میشه این، و در ضمن کره جنوبی در کل سالی نزدیک به ۵ میلیون ماشین میفروشه، این رقم و اگر بیاییم بگیم کشور المان، ژاپن، امریکا و چین، فرانسه و … ، رده اخر حجم تولید قرار میگیره، بیشتر از اینکه واقعا چیزی باشن، تبلیغات کردن و …
از همه مهمتر خودشون اذعان کرده ما هم رده چین هستیم نهایت، ولی تو ذهن ما ایرانیها خیلی شاخ شدن و …
واقعا کسی که ک چندین خودرو از هر برندو کشوری سوار شده باشه عمرا بگه خودروی کره ای خوبه!!!
امین
۱۰ آذر ۱۴۰۲آخه نه کیفیت و قابلیت اطمینان ژاپنی ها و نه قیمت مناسب چینی ها رو داره. به چه دلیل خریداران باید به کره ای ها وفادار بمونن؟
کرگدن باواریا
۱۰ آذر ۱۴۰۲چرا یه سری عزیزان وطنی “نمونش تو اینستا زیاده” تو توهماتشون هیچ ماشین چینی ( حتی هاوال) قابل مقایسه با هیودای نیست.
من اونارو مقصر این طرز فکر احمقانه نمیدونم ، تقصیر وضعیت مملکته که با بستن واردات آشغال های یاتاقانی قیمتش بالاتر رفته به قول همه نه کیفیت دارن نه فنی نه شتاب… بعضی از مالکاش فاز ماشین لوکس میگیرن باهاش ، انقدر رو دارن فردا ممکنه اهنگ “اَنا شیخالوعده شیخ” هم بزارن فاز تویوتا بگیرن باهاش…
سبک مغزایی که میگن هیوندای اصالت داره خیلی عجیب و غریبن ! اصلا یه عجوبه به تمام معنان! آخه چهههه اصاالتیییی داره ؟؟؟؟ :))))))
کیان
۱۰ آذر ۱۴۰۲وای نگو هاوال و …
فکر کنم سال ۹۳ یا ۹۴ اینا بود، نمایشگاه تهران هاوال شاسی اورده بودن ، از اچ ۲ تا …
واقعا با کیفیت بودن، بسیار سرتر از ماشین کره ای بودن، هرچند بهمن بعدا اچ ۲ مونتاژ کرد، ولی هزار پله با اون وارداتی فاصله کیفی داشت ولی بازم با کیفیت بود.
هرکی ک فکر کنه کره ای با کیفیته و … فقط یه دلیل داره و اونم اینه ک توی چیزی جز کره ای ننشسته باشه
محمدرضا
۱۰ آذر ۱۴۰۲دلیلش رو از آمریکایی ها بپرس که اونجا فروش ملیونی داره.
ولی چینی یا فرانسوی اونجا ۱دونه فروش هم ندارن.
کرگدن باواریا
۱۰ آذر ۱۴۰۲میدونی آمریکا چند میلیون شهروند کره ایی داره ؟ من شنیدم مهاجرای افغانی هم به خاطر شرایط فروشش کره ایی میخرن
Fy
۱۰ آذر ۱۴۰۲بله ، حتی میتوان از ظاهر هم برتری خودروهای کره ای رو نسبت به چینی ها دید
چینی ها👎
کرهای ها👍
pezhman
۱۰ آذر ۱۴۰۲با این سرعتی که چینی ها دارن میرن جلو ، چند سال دیگه باید حرفش پس بگیره
سعید
۱۰ آذر ۱۴۰۲البته ب نظرم همین الان هم میتونه حرفشو پس بگیره
Arshia m3csl
۱۰ آذر ۱۴۰۲حتی سوزوکی های هند هم از ماشین چینی های زیادی با کیفیت تره با کیفیت تر از اکثر ماشین های چینی ساختن هنر نیست هنر ساخت ماشین با کیفیت درحد ژاپنی و المانی و امریکایی هست
پیام
۱۰ آذر ۱۴۰۲الان دیگه پیرمردها فکر میکنن که کیفیت ماشین ژاپنی با ماشین کرهای فرق داره! دیگه فیلمش سوخت! دوران این حرفا گذشته. وقتی تست ایمنی هیوندای تو یه سری جاها برتر از ولوو هست، میشه کیفیت ساختش پایین باشه؟!!! آیا برند دیگهای سراغ داری گه اینجوری باشه؟! پس این تئوری چرته. چون خودرو باید همه چیزش به همه چیزش بیاد. ارجاعت میدم به میانگین هتی جی دی پاور.
phonix
۱۰ آذر ۱۴۰۲کیفیت ساخت قطعات فنی ماشین ارتباطی به ایمنی خودرو نداره ماشینای هیوندایی با موتور تتا استاندارد هارو خوب پاس میکردن ولی موتوراشون توان فنی لازم رو برای رقابت با موتور های تویوتا و یا مثلا فورد رو نداشتن .
این بیشتر برمیگرده به اینکه اصلا بازار فروش اون شرکت چیه کیه و چقدر میخواد در زمینه هایی مثل کیفیت الیاژ موتور که توی چشم نیست وعمدتا برای خریدار اهمیت نداره هزینه کنه …
حسین
۱۰ آذر ۱۴۰۲خود مدیر عامل هیوندا اومده با این حرفاش ثابت کرده و اعتراف کرده که دارن از چینی ها عقب میفته بعد این میاد اینجا دست و پا میزنه.
جمع کن صد اکانت
amir
۱۰ آذر ۱۴۰۲شما فعلا بیا برو پست های قبلی جمع کن قضیه رو این که ویگه نیازی به حضور شما نداره وکیل جان
amir
۱۰ آذر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-tucson-zero-rating-crash/
https://www.pedal.ir/hyundai/crash-test-of-entry-level-hyundai-sedans/
در تایید سخنان شما
Hamid
۱۰ آذر ۱۴۰۲با اینکه جفتشون خوشم نمیاد ولی این چینیا با این روندی که دارن پیش میرن به هیچ خودروسازی رحم نمیکنن.
AMANTE
۱۰ آذر ۱۴۰۲اول تعجب کردم که چرا هیوندای خودش رو با چینی ها مقایسه کرده و ارزش برند شون رو پایین آورده.
البته این حرف ام به معنی بی ارزش بودن چینی ها نیست و دلیل حرف ام اینه که چینی ها هنوز توی اروپا و بخصوص آمریکا فعالیت زیادی نداشتن بر عکس هیوندای.
بعد فهمیدم که این حرف از طرف خود هیوندای نبوده و توسط مدیرعامل هیوندای موتور استرالیا گفته شده که کم کسی نیست ولی این حرفی که زده بخاطر حضور چینی ها در استرالیاست که نسبتا فروش خوبی در استرالیا دارن.
IMAN
۱۰ آذر ۱۴۰۲تو لیست خودروهای مورد علاقه ام یه دو نه ام کره ای نیست شاید تا چند سال دیگه چینی باشه ازش خوشم بیاد ولی کره ای فکر نکنم
حسین
۱۰ آذر ۱۴۰۲به این اظهارات میگن انکارهای پیش از قبول واقعیت.
amir
۱۰ آذر ۱۴۰۲این کره ای های مغروری که تا دیروز میگفتن ملت رولزرویس و بنتلی های خود را رها کرده و میان جنسیس مارو سوار میشن چطوری کلاس خود را پایین اورده و با چینی خودشونو مقایسه میکنن؟
OM.01
۱۰ آذر ۱۴۰۲کاری با ماشین های بنزینی ندارم ولی ماشین های برقی…؟!
hyundai ioniq 5
VS
byd denza N7
https://carnewschina.com/2023/07/03/byds-denza-n7-electric-suv-launched-in-china-price-starts-at-41600-usd/
hyundai ioniq 6
VS
changan avatr12
https://carnewschina.com/2023/11/10/avatr-12-launched-in-china-with-578-hp-for-41265-usd/
انتخاب شما کدومه؟
چینی درجه 1برقی=👍
کره ای برقی=👎
(باتوجه به قیمت طراحی پرفورمنس آپشن میزان پیمایش زمان شارژ)
البته اینا 2 نمونه هست و
NIO/XPENG/HIPHI/LI AUTO/ZEEKER/AITO هم هستن مدل های مختلفشون
ماکان
۱۰ آذر ۱۴۰۲سلام . ببخشید با اینکه می دونم شاید در برخی موارد خودروهای کره ای کیفیت و اعتبار آنها در مقایسه با برخی از برند های خودروسازی جهان کمتر باشد ، اما در هر صورت مطمئنم که خودروهای کره ای هم دیر یا زود به مرور می توانند کیفیت و اعتبارشان را تا حد زیادی افزایش بدهند .
slr300
۱۰ آذر ۱۴۰۲کره ای ها تمام زور خودشونو توی عصر ماشین های الکتریکی باید بزنن
خارج از این مورد کره دربرابر ژاپن و المان هنوز حرفی برای گفتن نداره
درمورد چین هم باید بگم سیاست های نسبتا بسته چین در گذشته باعث شده نتونند توی بازار جهانی خودی نشون بدهند ،خودرو های چینی اگر وارد بازار جهانی بشوند حرفی برای باقی برند ها حتی تسلا نخواهند گذاشت در حیطه خودرو های الکتریکی
و اینکه اخیرا طراحی های هیوندا واقعا فضایی و زشت شده و یخورده رادیکالی شده و طراحی های نسل قبلی خودرو های هیوندا واقعا خوشگل بود
محمد
۱۰ آذر ۱۴۰۲یعنی شما هنوز نمیدونی چین بزرگترین صادرکننده خودرو دنیاست ؟
کرگدن باواریا
۱۰ آذر ۱۴۰۲قبلا من گفته بودم نمیخوام بگم نوسترآداموسم، هر عاقلی با این پیشرفت چینی ها تو خودروسازی ” اونم درجه ۲ ها” رو ببینه با کره مقایسه کنه فوری میتونه سرنوشت هردو رو رو کاغذ رسم کنه.
اولین و شاید آخرین خودروسازی هایی که از پیشرفت چینی های درجه ۲ ضربه میخورن کیا و هیوندای هستن !. خود هیوندای هم این موضوع رو خوب درک کرده که اینو گفته
وی
۱۰ آذر ۱۴۰۲کسی که باید بیشتر از همه از چینیا بترسه همین کره ایا هستن چون هیچ نقطه قوت بخصوصی تو خودروهاشون نیست نه مهندسی المانی ها نه دوام ژاپنی ها فقط به خاطر قیمت گذاری هاشون مطرح شدن که چین تو این مورد خیلی بهتر هم هست
Dark Knight
۱۰ آذر ۱۴۰۲حالا به دور از شوخی ، ماشین کره ای تا این لحظه قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به چینی ها داره حتی نسبت به اون درجه یک هاشون که تو ایران نمیاد که علتش هم حضور در بازار آمریکا هست که باعث شده کره ای ها برای بقا در این بازار رقابتی خیلی روی دوام ماشیناشون کار کنن تا از ژاپنی های با سابقه بازار آمریکا عقب نمونند ولی این برتری زود گذر هست چون همین چند روز پیش که دیدم byd جزو فینالیست های خودرو سال اروپا هست واقعا به پیشرفت فوق العاده چینی ها و اینکه مصمم هستند تبدیل به برند های جهانی بشن پی بردم
Absurd Hero
۱۰ آذر ۱۴۰۲«فکر میکنم برای توجیه قیمتگذاری بالاتری که نسبت به رقبای خود داریم، باید به این کار ادامه دهیم»
خود هیوندا میگه رقبای ما چینی ها هستند، ولی پیام معتقده دوران مقایسه کره ای ها با ژاپنی ها گذشته
A1
۱۰ آذر ۱۴۰۲همین چری هم بیست درصدی با هیوندا فاصله داره
در حد ما نیستی
۱۰ آذر ۱۴۰۲راست میگه چون چینی فقط جاش تو آشغالدانی هست و هیچوقت نمیتونن تبدیل به برند های معتبر بشن
علی یوسفی
۱۰ آذر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم این حد از اعتماد به نفس(سقف) هم خودش میتونه خطرناک باشه دنیای امروز دنیا همیشه محل تبادل دانش و آگاهیه و شاید روزی چینی ها نه تنها کره بلکه ژاپنو هم پشت سر بذارن پس نمیشه با قاطعیت نظر داد چین از نظر ظرفیت شرایط خوبی داره و بهره مندی از دانش کشور های دیگه میتونه در نهایت خودروهای بسیار ارزشمندی رو پدید بیاره اگر چه زمان زیادی هم لازمه و دنیا و مخصوصا در خودروسازی آمریکا و اروپا و ژاپن هم بیکار نمی مونن.
Enzo Ferrari 2008
۱۰ آذر ۱۴۰۲شما اول باید بری روی ماشینات کار کنی که تو دوسال
چهار بار نبرنش
محمد متین
۱۰ آذر ۱۴۰۲در گذشته خودرو های چینی از نظر طراحی فاصله زیادی با سایر برند های خودرو سازی معتبر دنیا داشتند ولی اخیرا از نظر طراحی خودرو پیشرفت محسوسی داشتند که تقریبا میشه گفت به برند های معتبر رسیده اند.