هیوندای

نگاهی به هیوندای کوپه، ارزان‌ترین اسپرت دودر بازار ایران

در بازار کشورمان اگر به دنبال خودروی کوپهٔ مدرنی هستید، ارزان‌ترین انتخاب هیوندای کوپه مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ با قیمت زیر یک میلیارد تومان است.
هیوندای کوپه

خودروهای کوپه در کشورمان هیچ‌گاه حضور پررنگی نداشته‌اند و غیر از مدل‌های گران‌قیمت مرسدس بنز و ب‌ام‌و که صرفاً در دسترس قشر خاصی از جامعه بوده‌اند، تعداد کوپه‌های برندهای اقتصادی در بازار ایران به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد. اولین کوپهٔ اقتصادی که راهی بازار کشورمان شد، هیوندای کوپه بود که در مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ وارد شد و در بازار تشنه ایران، بسیار موردتوجه قرار گرفت. البته وقتی میگوییم اقتصادی، طبق معیارهای جهانی است زیرا در کشورمان همین کوپهٔ ارزان‌قیمت کره‌ای با قیمتی عرضه شد که در دسترس قشر عمده‌ای از جامعه نبود. در حال حاضر اما هیوندای کوپه ارزان‌ترین کوپه‌ای است که در بازار خودروهای کارکرده کشور می‌توان خرید و به همین دلیل قصد داریم نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشیم.

هیوندای کوپه

کوپه یا تیبورون، خودروی اسپرت فراموش‌شدهٔ هیوندای

خودرویی که با نام هیوندای کوپه به ایران آمد، درواقع تیبورون نام داشت که در برخی بازارهای اروپایی با نام کوپه عرضه می‌شد. نسل اول این خودرو در اواخر سال ۱۹۹۶ معرفی شد و با مدل ۱۹۹۸ به بازار آمریکا رسید. در اواخر دههٔ ۹۰، هیوندای برندی نوظهور در بازارهای جهانی محسوب می‌شد که می‌خواست خود را به شهرت برساند و عرضهٔ تیبورون گامی در همین مسیر محسوب می‌شد. تولید این خودرو برای هیوندای حرکتی جسورانه به‌حساب می‌آمد زیرا باعث شد این برند از خودروهای ارزان‌قیمت و کسل‌کننده‌ای که ابتدا به بازارهای جهانی فرستاده بود فاصله بگیرد. نسل اول کوپه فقط با پیشرانه‌های چهار سیلندر تولید شد ولی در نسل دوم که در سال ۲۰۰۲ به بازار آمد، هیوندای یک پیشرانهٔ V6 را هم ارائه کرد و تیبورون حالا از یک کوپهٔ ارزان‌قیمت به خودروی اسپرت قابل‌توجهی تبدیل شد.

هیوندای کوپه

نسل دوم کوپه علاوه بر پیشرانهٔ V6 قوی‌تر، از صندلی‌های اسپرت نیمه‌چرمی و گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برخوردار بود که فقط برای نسخهٔ V6 ارائه می‌شد. بااین‌وجود، فرمول کوپه در نسل دوم تغییر خاصی نکرد و به‌جز بازطراحی کامل بدنه که باعث افزایش جذابیت خودرو شد، همچنان شاهد یک کوپهٔ اقتصادی و جمع‌وجور بودیم. کوپه یا تیبورون یک بار در سال ۲۰۰۴ و یک بار در اواخر سال ۲۰۰۶ فیس‌لیفت شد که دومی تغییرات بیشتری را به همراه داشت و نمونه‌های وارداتی به ایران هم از همین فیس‌لیفت دوم بودند. نهایتاً در سال ۲۰۰۸ هیوندای به تولید این خودرو پایان داد و یک سال بعد، مدل قوی‌تر و دیفرانسیل عقب جنسیس کوپه را به بازار فرستاد. البته کره‌ای‌ها تأکید داشتند این خودرو جایگزین تیبورون نیست و وظیفهٔ جانشینی کوپهٔ ارزان‌قیمت خود را بر عهدهٔ مدل ولوستر گذاشتند که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد.

هیوندای کوپه

زیر کاپوت هیوندای کوپه

هرچند این روزها هیوندای مدل‌های اسپرت زیادی را به بازار عرضه می‌کند و حتی بخش اختصاصی N را برای این خودروها ایجاد کرده است ولی در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ این برند کاملاً با پرفورمنس بیگانه بود و به همین دلیل، در آن سال‌ها یک هیوندای کوپه با پیشرانهٔ V6 زیر کاپوت مطمئناً برای بسیاری از عشق ماشین‌ها عجیب به نظر می‌رسید. این یک موتور ۲.۷ لیتری بود که حدود ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور داشت. البته کوپه با این قدرت و شتاب صفرتاصد حدود ۷ ثانیه، طبق استانداردهای خودروهای اسپرت دههٔ ۲۰۰۰ خیلی سریع نبود ولی بااین‌وجود، پیشرانهٔ V6 با صدای جذاب در کنار گیربکس دستی، رانندگی لذت‌بخشی را فراهم می‌کرد. البته اکثر نمونه‌های وارداتی این خودرو به ایران به گیربکس چهار سرعته اتوماتیک مجهز بودند و نمونه‌های دستی خیلی کم وارد شدند.

هیوندای کوپه

کوپه اسپرت دیفرانسیل جلو

هرچند قدرت پیشرانهٔ V6 هیوندای کوپه در قیاس با خودروهای اسپرت امروزی خنده‌دار به نظر می‌رسد ولی اگر بتوانید نسخهٔ گیربکس دستی آن را پیدا کنید، خواهید توانست حداکثر استفاده را از نیروی نه‌چندان زیاد موتور ببرید. این گیربکس خوبی است که از تعویض دنده با آن لذت خواهید برد. البته مشکل اصلی کوپه که لذت رانندگی را کاهش می‌دهد، انتقال نیرو به چرخ‌های جلو است ولی بااین‌وجود، کوپهٔ هیوندای هندلینگی در حد گلف GTI زمان خود داشت و هرچند شاید روی کاغذ به نظر نرسد ولی پشت فرمان که بنشینید از رانندگی لذت خواهید برد. اما با وجود پیشرانهٔ V6 و گیربکس دستی که به‌نوعی برای کوپه معجزه کردند، در بازارهای جهانی، این خودرو چندان نتوانست نظر علاقه‌مندان به رانندگی را جلب کند و علیرغم صدای جذاب پیشرانه و گیربکس دستی لذت‌بخش، انتقال نیرو به چرخ‌های جلو و قدرت پایین، تیبورون را از نظر علاقه‌مندان به رانندگی هیجان‌انگیز دور نگه داشت.

هیوندای کوپه

قیمت هیوندای کوپه در ایران

در حال حاضر، ارزان‌ترین کوپهٔ مدرن در بازار کشورمان، هیوندای کوپه است و خودروهایی مثل کیا سراتو کوپ، تویوتا GT86 و جنسیس کوپه همگی قیمت‌های بسیار بالاتری دارند. هم‌اکنون با قیمت زیر یک میلیارد تومان می‌توان نمونه‌های زیادی از این خودرو را پیدا کرد ولی ازآنجایی‌که هیوندای کوپه خودرویی اسپرت بوده و بیشتر توسط جوان‌ها مورداستفاده قرار گرفته است، بسیاری از نمونه‌های آن دستخوش تغییراتی شده یا آسیب دیده‌اند؛ بنابراین، در هنگام خرید باید دقت کنید و نمونه‌های تمیزتر و کم‌کارتر را پیدا کنید تا بعداً درگیر مشکلات و خرابی‌های متعدد نشوید.

هیوندای کوپه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. arash

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    آرزوهایی که جوانان سرخورده افسرده نامید بی انگیزه ایرانی به راحتی از دست دادند ای کاش زمانی که جوانان ما سوار بر کامارو بی ام و 2002 یا حتی برخی سوار بر بنز کوپه اس ال سی 350 یا 450 می شدند و جولان میدادند شعور فهم و درک جوانان دهه های بعدی را داشتند و اینچنین با هیجانات خود برای ایجاد تغییرات در همه سطوح اینهمه بدبختی و گرفتاری را برای نسل ما نمی گذاشتند و خودشان هم اکنون بازنشسته و کاسه به دست بدنبال افزایش و ارتقاء ناچیز حقوق بازنشستگی …

    موافقم 258
    مخالفم 21
    1. net

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3609 ديدگاه)

      ولی زمان خودش این هیوندای کوپه طراحی بیرونی نسبتا خوبی داشت

      موافقم 76
      مخالفم 9
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3131 ديدگاه)

        حدود سال 1385 توی نمایشگاه برای دیدن همین ماشین صف کشیده بودن
        یعنی جمعیت بیشتر از سالن بی ام و بود، چون حس یک سوپراسپرت عجیب برای مردم داشت که تا حالا از نزدیک ندیده بودن

        موافقم 117
        مخالفم 7
        1. net

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3609 ديدگاه)

          سلام اقای اشتری نظرت درسته👏 و تشکر می کنم اکثرا جواب کامنتهای من رو می دهید و خوشحالم نظراتم رو دوست دارید. سال ۸۵ یا ۲۰۰۷ هیوندای کوپه اولین ماشینی بود که در ایران حس سوپر اسپرت میداد و برای جوان ایرانی جذاب و جالب بود و جوانان ایرانی از بعد از انقلاب تا سال ۸۵ ماشین اسپرت کوپه از نزدیک و در خیابانها ندیده بودند و هیوندای برای اولین بار بود که سنت شکنی کرده کرده و ماشین اسپرت کوپه تولید کرده بود و حتی در موزیک ویدیوهای ان زمان خوانندگان جوان داخل ایران از ماشین هیوندای کوپه استفاده می کردند. بعد دوسال بعد هیوندای جنسیس کوپه تولید کرد که جنسیس کوپه هم برای ایرانیها جالب بود در خیابان ها میدیدند

          موافقم 32
          مخالفم 13
        2. گاس فرینگ

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (625 ديدگاه)

          این حرف جناب net که میگه بعد انقلاب اولین ماشین اسپرت دودر بود غلطه
          دوران سازندگی سال 69 تا 73 که میشه 1990 تا 1994 ماشین های زیادی اومدن به ایران که بین شون نمونه های دو در هم بود مثل هوندا دل سول یا هیوندای اسکوپ
          بگذریم که موقع جنگ عراق و کویت هم تعدادی کوروت و… وارد شدن

          موافقم 20
          مخالفم 8
      2. net

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3609 ديدگاه)

        هیوندای کوپه اون زمان برای جوانان ایرانی حس سوپر اسپرت فراری میداد

        موافقم 35
        مخالفم 6
        1. shahrum

          ۷ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (11 ديدگاه)

          البته سالهای ۷۴ ۵ تا ۷۷ ۸ وقتی واردات اتومبیل‌های کارکرده از کشورهای عرب و بیشتر عراق و کویت شروع شد کلی اتومبیل خوب و استاندارد روز جهان وارد شد.. من عمویی داشتم عشق بیمر و دربدر ۲۰۰۲ یا ۳۲۰.. این عموی ما یدونه آکورد کوپه از کویت اورده بود! آقا نمیدونید چه عروسکی بود! یادمه روزها تو ماشین عموم در مورد اپشنها وامکاناتش صحبت میکرد و من نوجوون عشق میکردم با شنیدن و تلفظ سیستمهای اکورد مثل کروزکنترل.. کیسه هوای جانبی.. ترمز abs.. ترمز ضربدری.. زمانبندی متغیر سوپاپها.. طراحی نقاط شکست محاسبه شده در بدنه و شاسی که هنگام تصادف موتور وارد اتاق نشه! حفظ امنیت عابرپیاده در تصادف از جلو و کاپوت ماشین.. شیشه پنجره‌ها فتوکرومیک.. سانروف دارای سنسور باران.. و خیلی امکانات دگ که دقیق یادم نیست!
          همه اینهایی که گفتم حدودا ده سال قبلتر از ورود هیوندای کوپه بود!
          اون سالها هوندا آکورد کوپه جزو پیشرفته‌ترین اتومبیلهای تولیدی در بین کل کمپانیهای دنیا بود و از تکنولوژی استفاده کرد که در برخی موارد هنوز بنز بی‌ام‌و هم شروع به طراحی و توسعه اون نکرده بودن.. دهه نود و نیمه دهه ۲۰۰۰ دوران شکوه هوندا بود

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3131 ديدگاه)

      کاش شعور فهم و درک جوانان دهه های بعدی را داشتند؟؟
      یعنی الان من و شما از جوانان قدیم، خیلی باسوادتر و باشعورتر هستیم؟ گول نمی خوریم؟ راحت می‌تونیم بفهمیم در آینده چی می‌شه؟
      من که روزی یک ساعت مطالعه درست حسابی ندارم و طبیعتا نمی تونم ادعایی کنم

      موافقم 98
      مخالفم 18
      1. Hairy ...

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (707 ديدگاه)

        منبع فهم و شعور نسل جدید: اینستا گردی و در بهترین حالت ویکی پدیا
        من واقعا خندم میگیره اینجینین کامنت هارو میبینم همونطور که دوران ساسانیان از اشکانیان اسطوره میساختن الانم ما داریم همون کارو میکنیم
        مگه شما خودتون دوره قبل زندگی کردین و با چشم خودتون همه وقایعو شاهد بودین که با دیدن چند تا عکس از کلانشهر های اون موقع دارین این چنین ازش تعریف میکنین؟
        به قول معروف
        چیزکی نباشد گر مردم نگویند چیز ها

        موافقم 32
        مخالفم 70
      2. محمد

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (256 ديدگاه)

        آقای اشتری این طرف رباته ، جدیش نگیر

        موافقم 26
        مخالفم 11
        1. net

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3609 ديدگاه)

          باشه چشم جدیم نمیگیره😃چرا حسودیت میشه

          موافقم 10
          مخالفم 15
      3. رامین فرهنگی

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        با درود من در اوایل دهه پنجاه متولد شدم و حداقل میتونم ادعا کنم به اندازه سنم تجربه دارم به غیر از این که حرفه من ایجاب می‌کرده که با افراد زیادی از اقشار متفاوت جامعه در ارتباط باشم (از پایین دست ترین تا بالاترین رده تحصیلات و ثروت ،) به جرات میتونم بگم متولدین دهه های چهل و پنجاه هم نسلان خود من از نظر مطالعه و سواد اطلاعات عمومی و پایبندی به اخلاق نه تنها از دهه های بعدی پایینتر نبودند بلکه بصورت کلی به مراتب آگاه تر و اخلاق از نسل‌های بعد از انقلاب بودند ، مسأله ای که دوست ما بیان کرد مربوط به فرهنگ غلط جامعه ماست ، متاسفانه به طور کلی ما ایرانیان بیش از سایر ملل ۱.دچار رفتار رفتار گله ای می‌شویم
        2.با اطلاعات ناقص و غلط که از طرف مدیا به خودمان داده میشود دچار رفتارهای هیجانی و کورکورانه و متعصبانه میگردیم
        3.اگر در میانه راه متوجه اشتباهاتمان شدیم بعلت باورهای غلط حاضر به بازنگری و پذیرش اشتباه و عذر خواهی نیستیم چون در فرهنگ ما عذر خواهی و تغییر خط مشی نوعی کوچک شدن محسوب میگردد،
        در مورد هیوندای کوپه باید عرض کنم
        قبل از این خودرو در اواخر دهه شصت اوایل هفتاد خودروهایی نظیر هیوندای اس کوپه،- هوندا crx کوپه یا همان دل سول،- تعداد اندکی میتسوبیشی gt3000,و نیسان 300zx و تعدادی از خودروهای وارداتی از کویت بصورت کوپه وارد شده بودند ،اما هیوندای کوپه بعلت برخی شباهت ها به مدلهای فراری بسیار مورد توجه قرار گرفت ،قیمت و هندلینگ نسبتا مناسب نقطه قوت اما پیشرانه ضعیف و ارتفاع بسیار پایین کف که سبب آسیب به خودرو در رمپ ها و سرعت گیرها میشدو سواری بسیار بسیار خشک مخصوصا در مدل با رینگ‌های 19 اینچی و عملکرد معمولی گیربکس از نقاط ضعفش محسوب میشد با تشکر از زحمات شما

        موافقم 15
        مخالفم 4
    3. a256

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون یارو سوار ماشین خوب شده الان تو بدبخت موندی؟از شعورو فهم این مدلی حرف میزنی؟

      موافقم 4
      مخالفم 18
    4. Hairy ...

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (707 ديدگاه)

      اونی که اون موقع وسع سوار شدن این چنین ماشینارو داشته مطمئن باش اینجا نمونده

      موافقم 13
      مخالفم 4
    5. ابوالفضل حسینی

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کدوم مردم از روی شکم سیری انقلاب کردن؟ مردم بدبخت بودن میغهمی؟ بابای توی سوار بنز میشد اونزمان؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 17
  2. BlackWing

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون راجع به این ماشین گفته بود بدترین ماشینی که تاحالا توش نشستم !

    موافقم 60
    مخالفم 11
    1. Taha Ayoobi

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5466 ديدگاه)

      ببین اون از چه ماشینایی میشینه تو این، ما از چه ماشینایی میشینیم تو این
      بذار با همین حال کنیم

      موافقم 44
      مخالفم 2
    2. احمد 5857

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقای جرمی قطعا داره با ماشینهای لوکس تری که سوار شده مقایسه می‌کنه.ولی برای ما دهه پنجاهیا که وسعمون اندازه پراید یا خوشبینانه ترین حالت پژو 405 کارکرده میرسه سوار شدن هیوندا کوپه آرزویی بیش نیست.

      موافقم 45
      مخالفم 1
  3. فرشید

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (328 ديدگاه)

    هیچ لذت رانندگی در گیربکس دستی نیست. خارجیا این حرفا رو از روی شکم سیری میزنن

    موافقم 49
    مخالفم 26
    1. Taha Ayoobi

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5466 ديدگاه)

      اونوقت شما این حرفارو از کجا میزنی؟

      موافقم 28
      مخالفم 6
      1. فرشید

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (328 ديدگاه)

        بعد از بیست و چند سال رانندگی و مالکیت ماشین های مختلف با گیربکس دستی و اتوماتیک به تجربه میگم لذت، راحتی و آسایشی که توی گیربکس اتوماتیک هست هرگز توی مدل دستی وجود نداره. مواظب باشید با این اشعار که دنده دستی اسپورت تره یا لذتش بیشتره توی پاچتون نکنن. گیربکس اتوماتیک حالت تیپ ترونیک داره و به وقتش میتونید از مود دستیش هم استفاده کنید. هر ماشینی که با گیربکس دستی عرضه شده فقط به دلیل ارزون سازی و اقتصادی کردنش بوده نه اسپورت بودن یا لذت رانندگی

        موافقم 24
        مخالفم 12
        1. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          فرشید جان هیچکس نمیتونه بگه راحتی دستی از اتومات بیشتره،
          صددرصد اتومات راحت تره و تعویض های بشدت منظم تر و بهتری داره.
          اینکه میگید دستی کردنش بخاطر ارزون کردن بوده اشتباهه، چون توی ماشین های جدید، هر بخشی کامپیوتر مخصوص خودش رو داره و همه این کامپیوتر ها اطلاعاتشون باهم در ارتباطه و از هم دیگه استفاده میکنن.
          حالا این وسط وقتی بین انبوهی از کامپیوتر ها به بخشی به اسم گیربکس دستی بیاد که کامپیوتر نداره، مچ کردن اون با قیمت هایی که کامپیوتر دارن کار سخت و هزینه بریه که شرکت ها برای لذت بخش تر بودن رانندگی اینکارو انجام میدن،
          لذت بخش نه یعنی راحت تر و بهتر.

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          هیچکسی نگفت دستی راحت تر اتوماته، ولی دنده کشی با دستی حال خودشو داره

    2. عباس

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      کاملاً موافق هستم.90 درصد زمان تو ترافیک هستیم.
      البته دنده ای برای ما یه خوبی داره ، وقتی ماشین و باطری بعد از سالها کار کردن روشن نشد ، با یه هول دادن ، روشن میکنیم.

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. فرشید

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (328 ديدگاه)

        یکی از لذت بخشترین حس ها توی دنیا اینه که مخاطبت منطقی، واقع بین و دور از تعصبات الکی و پوچ باشه مثل شما. توی گفتگو با اینجور آدم ها چون منصفانه حرف میزنن آدم گارد نمیگیره و دوتا چیز هم یاد میگیره. با توجه به حجم ترافیک، این همه سرعت گیر، فرهنگ ضعیف ماشین سوارا، موتور سوارا و پیاده ها، کیفیت خیابون ها دنده اتوماتیک به طرز عالی راحته. ولی یکی از مشکلاتی که داره و شما به حق اشاره کردین اگه باتری به هر دلیل بخوابه دیگه نمیشه با هل روشنش کرد. این مشکل برای خودمم یک بار پیش اومد.

        موافقم 8
        مخالفم 1
  4. Galant.VR4(JDM)

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1439 ديدگاه)

    من سال 99 ذوق کوپه داشتم یدونه رنگ زردش رو خریدم چند لکه رنگ داشت تنها نکته مثبتش این بود که دختر ها رو جذب میکرد و اینکه با یه کیت اگزوز صدای خوبی میداد وگرنه شتابشون ضعیف در حد زانتیا قطعات کمیاب و گرون ولی اگه نخوای بگازی بد نیست
    وگرنه کوپه fx عمرش دیگه تموم شده مگر‌اینکه بخوای بازسازی کنی که همچین ماشین خاص و خوبی هم نیست برای هزینه کردن هیوندای و کیا این همه ماشین خوب تو ایران دارن که خیلی از این بهتره

    موافقم 37
    مخالفم 14
    1. محمد

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      توروخدا وضعیت ملت رو نگاه کن ، طرف ماشین میخره برای دختربازی بعد همین رو جزو ویژگی مثبتش ذکر می‌کنه

      موافقم 31
      مخالفم 26
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1439 ديدگاه)

        داداش من برای دختر‌بازی نگرفته بودم اگه دو دقیقه حمله نکنی متوجه میشی نکته مثبتش دو‌در بودنشه وگرنه نه انجین قوی داشت نه چیز خاصی البته که در زمان خودش نسبت به قیمتش خیلی هم خوب بود
        فقط بلدین بپرین به همدیگه الان دلت بحث میخواست؟

        موافقم 47
        مخالفم 6
        1. net

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3609 ديدگاه)

          Galant.VR4
          این یارو تروله تازه اومده سایت پدال ، جدیش نگیر

          موافقم 7
          مخالفم 8
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1439 ديدگاه)

          net
          آخه منکه میام دوتا مطلبی یا کامنتی میخونم یه‌کاری میکنن از سایت فراری بشی
          با اینجور حرفا سعی بر تخریب کاربرای دیگه میکنن
          خب اگه راست میگه بیاد دوتا ویژگی مثبت و منفیشو از تجربه خودش بگه
          باید اینجور افراد رو نادیده گرفت واقعا

          موافقم 11
          مخالفم 4
    2. فرشید

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (328 ديدگاه)

      خخخخ :)
      چه نظر صادقانه و خوبی
      باور کن بیشتر اونایی که الان نهصد میلیون پول بی زبون رو خرج خرید ۲۰۷ میکنن هم به همین دلیله

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1439 ديدگاه)

        دقیقا این ماشین هم ظاهر خوبی داره حتی با وجود این همه سال
        حالا ماکه کاری به دختر اینا نداشتیم ولی بعضی از مشتری های اینجور ماشینا سر همین مورد میرن سمتشون

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. فرشید

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (328 ديدگاه)

          اتفاقن نظر شما یکی از بهترین نظراتی بود که خوندم و کاملن هم درست و حق بود. نمیدونم چرا بعضیا گارد میگیرن. حقیقت وجود داره ولی بعضیا دلشون میخواد نادیده بگیرن و طول و تفسیر الکی کنن. اونی که بالای یک میلیارد میده به یه ماشین دو در بیست سال پیش با قطعات کمیاب و بسیار گرون که هیچ برتری فنی خاصی هم نداره هدفش چیه؟ فضیا زیاد؟ شتاب عالی؟ هزینه نگهداری ارزون؟ خدمات پس از فروش خوب؟ برتری فنی قابل توجه؟ یا :)

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1439 ديدگاه)

          این از درک بالای شما هست
          بعضی موارد رو باید با چشم‌ و ذهن باز پذیرفت و واقعا دلیل جبهه گرفتنشون رو نمیفهمم
          اگه این ماشین مزیتی داشته بود رو الان نداره و هدف من از بد گفتن این ماشین آگاهی بعضی دوستان بود که از روی علاقه میرن سمتش اینارو در نظر بگیرن

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. Taha Ayoobi

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5466 ديدگاه)

    کپی از نسل 8 مرکوری کوگار
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercury_Cougar
    تو عکس، اون ماشین پشتیه خیلی شبیه دناس😂
    هوندا آکورده فک کنم

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. JJ

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (302 ديدگاه)

      کدوم ماشین پشتی؟

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5466 ديدگاه)

        سمت راستی

        موافقم 5
        مخالفم 2
      2. نیما

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هوندا خاکستری اون طرف خیابون

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. nima.jdm

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      اره اکورده ولی بنظرم شبی دنا نیست
      پشتش شبیه پشت سایناس ولی پهن تر

      موافقم 11
      مخالفم 3
  6. هاشمی

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    جامعه ما مردم همو مسخره و قضاوت میکنند یکی از دوستان من این ماشین و خرید انقد بهش گفتن که افغان کوپه و گدا کوپه خریدی که بعد از چند ماه فروخت و 207 خرید

    موافقم 36
    مخالفم 6
  7. Viper_v10

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اینو تو نید فور اسپید داشتمش

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5604 ديدگاه)

      کدوم نسخه نید فور اسپید؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
  8. nima.jdm

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    بنظرم اگه مشکل تامین قطعه نداشته باشه ارزششو داره

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. گاس فرینگ

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (625 ديدگاه)

      موتورش با مدل های شش سیلندر سانتافه و توسان و اپتیما یکیه زیاد به مشکل برنمیخوری

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. علی جردن

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2150 ديدگاه)

      ۲۰۷ پانامرای صفر خشک از هر جهت (دختربازی و ماشین بازی) بهتر از این ماشین تاریخ مصرف گذشته پلاسیده است
      جنسیس کوپه زرد بود یه چیزی…

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. Ammmir

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        داداش حداقل هیوندای کوپه یذره کش و قوص کاپوت داره و ایربگ جانبی عم داره. هندلیگشم صددرصد بهتره. تو پیچ اول لواسون چپ نمیکنی بمیری توش

        موافقم 5
        مخالفم 1
  9. Mohsen

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ارزان ترین خودرو اسپرت دو در دنیا برای جوانان ایرانی یک رویا و ارزوست……اون موقع که تازه اومده بود از دور که کسی میدید میگفت حتما فراری لمیور گینی…..وارد کردن.

    موافقم 14
    مخالفم 2
  10. امیر

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرویی که دوبار شما را خوشحال میکند:یک بار موقع خرید خوشحال میشوید و یک بار هم موقع فروش…

    موافقم 17
    مخالفم 8
  11. سعید۹۹۱۴۹۵۵۱۵۴

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنده رنگ سفیدشو ۱۰ساله دارم فقط تنها مشکلش اینا زیاد تحت فشار نزاریش واگرنه به قیمت اون زمان بهترین گزینه بود بعدشم هرچقد پول بودی اونقدر اش میخوری مدلای تمیز و تقویت شدشو میشه پیدا کرد ولی در کل خوبه

    موافقم 16
    مخالفم 3
  12. علیرضا

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یه بار نشستم سال ۸۸ حس و حال خوبی داشت ولی طبق ذات بیشتر ماشینای کوپه سواری خشکی داشت و خیلی میکوبید، در کل این جور ماشینا با توجه به خیابونا و جاده های قشنگ و صاف و صوف ایران به درد نمیخوره، زود لش میشه و خودشو میندازه

    موافقم 10
    مخالفم 3
  13. گاس فرینگ

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (625 ديدگاه)

    مدل های تمیزش بین 1100 تا 1300 قیمت گذاری میشه که توی رنج سراتو کوپ قرار میگیره فارغ از شش سیلندر بودن این توی باقی پارامترها سراتو کوپه جلوتره قیافش هم اونطوری نیست که بشه با سراتو سایپایی اشتباهش گرفت

    موافقم 4
    مخالفم 3
  14. احسان

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر همه
    فکر کنم بنده تنها نفری باشم در ایران که زمانی که این خودرو را در نمایشگاه برای اولین بار دیدم عاشق و دیوانه آن شدم و 3مرتبه به سراغش رفتم و خریدم وبرادرم هم که مخالف سرسختش بود اونم دودفعه خرید با توجه به اینکه اکثرا نظر دوستان و اللخصوص خانواده منفی بود و میگفتن ماشین خشک ،بد فروشه و هزینه بالا داره و بدرد متاهل نمیخوره
    من به عنوان کسی که در زمینه خرید خودرو کار میکنم و مهمتر از اون ی عشق ماشین البته اسپرت هستم میگم چون اکثر دوستان و فامیل و هم محلی هام خیلی ازم در باره اینکه چه خودرویی بخرند خیلی میپرسن من همیشه میگفتم ماشین کره ژاپن و اروپایی و آمریکایی مخالف سر سخت چینی هستم و حاضرم پیاده برم اما چینی سوار نشم البته این عقیده برای اون زمان که کاسبی و اوضاع مملکت خوب بود هست و به کسانی که میخواستن چینی سوار بشن خیلی تخریب میکردم که بعدها که با تجربه شدم بهترین انتخاب خودرو رو این میدونستم که خودرو بروز و کم استهلاک و هزینه و خوش فروش و با کیفیت و …اما امروز هر کی میاد پیشم میگه می‌خوام مثلاً ی ام وی ام یا لیفان یا هر ماشین دیگه ای بخرم منم اونو تایید میکنم و به نظر من اولین اولویتی که باید در انتخاب خودرو مد نظر داشت علاقه و سلیقه شما با توجه به هزینه ای که میخواهید بکنید هست حتی چینی اگه واقعا از داشتن خودرویی که حتی همه دنیا با اون مخالفن اما شما عاشقش هستی و تاثیر زیادی در احساس شور و شادی و انرژی به شما القا می‌کنه بخرید اما بعدش باید از این موضوع هم آگاه باشید که هزینه و کمبود قطعات و خدمات و مشتری بسیار کم رو هم مطلع باشید بعد که این مطالب رو دونستی بگی من میخرم پول عشقمو میدم و موقع فروش هم ضررشو میدم
    از بحث اصلی خارج نشیم اینو بگم همه ماشینها ضعفهایی دارن اما به نظر من کوپه fx خیلی بد تبلیغ شد برخلاف واقعیتی که کسانیکه نداشتن فقط طبق شنیده ها حرف میزدن بسیار ماشین باحالیه خیلی کم اصطهلاک شاید باورتون نشه من اون زمان لنت ترمزش رو 30هزار توان از خیابون ملت خریدم با توجه به اینکه لنت پراید 50هزارتومان بود البته تو تعمیرگاهها چون تازه اومده بود 200هزار تومان هم میدادم البته لنت کره ای بود و چینی و خوب بود اصل جینیو نبود در کل خیلی راضی بودم مصرفش هم خوب بود بخصوص تو جاده شتاب خوب و برای عاشقانش هم بی نظیر بود من بهترین خرید ماشین زندگیم هم داستان بسیار جالبی داره این 3کوپه که خریدم در قالب ی داستان هست اولین بار خریدم با مخالفت خانواده تو همان نمایشگاه فقط روشن کردم و خاموش و پس دادم بار دوم خریدم و چند ماه بدون اینکه کسی متوجه بشه تو پارکینگ های شهر قایم میکردم و بعد از لو رفتن باز فروختم و دیگه تا ابد منع شدم از خرید این ماشین که به لطف خدا به طرز معجزه آسایی خانواده هم با توجه به شرایطی که پیش اومد و من هم ‌دیگه قیدشو زده بودم در بهترین زمان و با بهترین قیمت و شرایط که داستان واقعا جالبی هست خریدم و سه سال باهاش عشق کردم
    داستانش معنی اینکه اگه خدا بخواد کل دنیا هم نزارن اون انجام میده
    ببخشید خیلی طولانی شد هر کس کنجکاو بود داستان این کوپه رو بدونه به من پیام بده

    موافقم 11
    مخالفم 2
  15. امیرعلی

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته ماشینی که میگم از لحاظ موتوری ضعیف تره اما از بقیه جهات فنی خیلی خوب عمل کرده
    و اون ماشینی نیست به جز سیناد محصول شرکت ایرانی کیش خودرو که سال 79 ساخته شد و اولین خودروی ساخت ایرانه و همچنین اولین خودروی کوپه ساخت ایرانه با شاسی نردبانی و بدنه فایبر گلاس و وزن 1100 که تو پیچا حتی 100 تا هم سرعت داشته باشی باز نه سر میخوره نه چپ می‌کنه.اولین ماشین ایرانی با رینگ آلومینیومی.موتور اصل فرانسوی مگان نسل اول،تنها ماشین ایرانی که 4 ستاره ایمنی از شرکت انگلیسی میرا گرفت با 80 تا سرعت بزنی سمند اون تا صندلی عقب جمع میشه ولی سیناد نهایتا رادیاتش سوراخ شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا