هیوندای در نوامبر ۲۰۲۱ نسخه فیس لیفت شده از کراس اوور کرتا را روانه بازار اندونزی کرد اما نسخه پیش از فیس لیفت آن همچنان در برخی بازارها از جمله آمریکای جنوبی به فروش میرسد. هماکنون کرهایها برای اولین بار تریم اسپرت N Line را برای این کراس اوور کوچک تدارک دیدهاند.
کرتا N Line بر اساس نسخه پیش از فیس لیفت دومین نسل این خودرو که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود شکل گرفته است. البته این خودرو دارای سپر بازنگری شده با جلوپنجره پهنتر مرتبط با چراغهای جداگانه و ورودی بزرگتر سپر خواهد بود. الگوی روی جلوپنجره هم ما را به یاد توسان میاندازد و البته جدا شدن جلوپنجره از ورودی کاپوت باعث میشود این قدبلند کوچک حس و حال اسپرت تری داشته باشد. از دیگر ویژگیهای جدید این خودرو میتوان به رینگهای ۱۷ اینچی جدید، نشانهای N در بدنه، بدنه دو رنگ، سانروف پانورامیک و تریم دیفیوزر مانند در سپر عقب اشاره کرد. برخلاف برخی از محصولات N و N Line هیوندای، کرتا فاقد تریم قرمز رنگ بخش پایینی بدنه است.
در کابین میتوانیم پوشش مشکی با دوخت قرمز، نشان N روی صندلیها، دستهدنده و فرمان به همراه تریم مشکی براق کنسول مرکزی را ببینیم. مواردی همچون صندلی راننده تهویه دار، سیستم تهویه مطبوع خودکار، شش کیسه هوا و بسته کمکراننده پایه هیوندای نیز جزو تجهیزات این خودرو هستند. کرتا N Line که قبلاً در بازار برزیل پیشفروش شده از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متر سود میبرد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده میشود.
احمدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۱طراحی عجیبی داره من که خوشم میاد
نمیگم زشته ولی عجیبه
فرم چراغاش چه جلو چه عقب یه جوریه انگار طراح بعد از تموم شدن طراحی دستش خورده خط افتاده رو چراغ بعد دیگه پاک نکرده همونو ساختن
کیان
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من فکر کنم طراح جدید هیوندای طراح سوال عملی برای صافکار نقاش هاست !!!گفته خطوط و یه جوری تو هم بکشم ک عمرا هیچ صافکاری بعدا بتونه درش بیاره !!!
بعدش فقط یک بج ان لاین شده لاین اپ پرفورمنس ک پول بیشتر بگیرن و حس تصنعی پرفورمنس ارائه کنن ؟! اونم 1 لیتر و 118 اسب بخار فقط ؟!
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂👏
دقیقاً کیان جان ، گُل گفتی .
طرح سوال برای صافکاریها 😂 .
هرچی میخوام به خودم بگم این هیونداست باز شک میکنم نکنه چری باشه اما دوباره میبینم نه این همون هیوندایی هست که خودش هم از خوش شناختی ندارد و هروز مثل سری A سامسونگ از خودش طرح در میکنه !
Carlover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱جاپونی فن به سامسونگ گیر نده بهتره اونم تو شرایطی که صنعت موبایل جاپون در حال ورشکستگی و رقابت با جی ال ایکس ایرانه 🤣
Carlover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱اینکه اکانت های کیان و نوید همیشه کامنت اول رو ریپلای میکنن کاملا تصادفیه،اینکه جفتشون هم فقط کره رو دیس میکنن هم کاملا تصادیفه،اینکه همیشه هم هم اکانت نوید اکانت کیان رو تایید میکنه هم تصادیفه.اصلا فکرتون به سمت جاهای دیگه 😂
اینکه هر دو این اکانت ها از وقتی که دیس کردن کره رو شروع کردن تا همین الان با چیزی جز افزایش فروش و افزایش جوایز کره ای ها مواجه نشدن اصلا تصادفی نیست ولی 😂😂😂سال ۲۰۲۱ خیلی دردناک بود،هم بهترین ماشین اروپا کره ای شد هم بهترین ماشین جهان،رتبه فروش هیوندای هم یک پله صعود کرد و شد چهارم جهان 🤣🤣🤣🤣🤣
حسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۱اگه دو روز از ژاپن مواد خام به سامسونگ نرسه اونوقت میفهمی ورشکستگی یعنی چی گل پسر مدرسه ای. خیلی جالبه که صدتا اکانت کلمه جاپون رو بکار میبرن🤣 اصلا فیک صد اکانت نیستی😂
محض اطلاعت باید بگم کشورهای پیشرفته بیکار نیستن بشینن تولدی فیزیکی انجام بدن. در صنعت امروز جهانی تولید فیزیکی به کشورهای عقب مانده تر مثل کره جنوبی و چین و تایوان سپرده میشه. اصل کار که ماشین آلان صنعتی، مواد خام و تحقیق و توسعه هست توسط کشورهای پیشرفته انجام میشه. چییی که کره ای ها مطلقا هیچ حرفی برای گفتن ندارن. محض اطلاعت مواد خام صنایع نیمه هادی و همینطور تولید display توسط ژاپن تامین میشه. میدونی بزرگترین تولید کننده display کدوم شرکته؟ سامسونگ. حال فهمیدی ورشکستگی یعنی چی؟ اگه شرکت های آلمانی و ژاپنی سامسونگ رو تحریم کنن اونوقت جایگاه ها مشخص میشه. کاری که سال 2018 ژاپن به صورت موقت انجام داد و کره ای هارو به دست وپای خودشون انداختن. البته قرار نیست اینجا این بحثا بشه ولی وقتی یکی یه … رو چندبار تکرار می کنه باید جواب داد….
Carlover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱حوصله ندارم این همه رو بخونم،منم
مثل بقیه کامنتاتو نمیخونم واقعا 🤣🤣🤣🤣جایزه بهترین خودرو سال تقدیم به تو،همین بسته🤣🤣
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱احمدرضا جان
اگر مارک هیوندای روش نبود فکر میکردم چری یا دانگفنگ ساختهاَش !
هیوندای دیگه باید یواش یواش جمع کنه بره کنار سانگیانگ زیلو پهن کنه ، چرا ؟!
چون تنها نقطهی قوتشان که طراحی بود را امروز به چنان سطح پائینی کشاندهاند که میشه گفت حتی چینیها هم از آنها سبقت گرفتهاند و کرهایها دیگر چی دارند برای ارائه !
یه زمانی آمدند و جهان خودرو را با طراحی خودشان شوکه کردند و البته خریدار هم گول همین طراحیها را میخورد که رفته رفته رقبا به خودشان آمدند و با طراحیهای معرکه دوباره بازار را به دست گرفتند و امروز میشه گفت که در آیندهای خیلی نزدیک کیا و هیوندای اگر کاری نکنند ، سرنوشت دوو در انتظارشان هست و یا مثل الجی به گوشهای پرتاب میشوند و تنها تهدیدشان هم چینیها هستند که نفسشان را بریدهاند !
Carlover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱فشار چیه ببین دارم میرقصم و ۲۰۰۰ خط کامنت میزارم 🤣🤣🤣🤣🤣
ممد ژانگولر
۲۳ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂👌👏دقیقا زدی به سولاخ هدفش
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱گرمای وجودتان ، خورشید را هم میسوزاند 😂
Carlover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱طراحیش باحاله،بخصوص چراغای عقب
محمد هادی
۲۳ خرداد ۱۴۰۱پدال سلام
بی ام و M2 رونمایی شد
لطفا مطلبشو بزنید عششق کنیم
ممنون
JDM lover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱چه طراحی عجیبی
حامد
۲۳ خرداد ۱۴۰۱دو سال بعد:
توقف خط تولید هیوندای کرتا
کیان
۲۳ خرداد ۱۴۰۱2 سال ک خیلی زیاده برای این، وقتی سوناتا که کلی روش مانور میدادن از خط خارج شد، این با چندتا فیس لیف تهش 1 سال
انصافا طراحی چرا اینجور هست، چراغ ماشین داره دیگه میاد کف زمین
samurai
۲۳ خرداد ۱۴۰۱هنوز بعضیا فکر میکنن ال سی دی های سامسنگ تو بازارو خودش میزنه خبر ندارن قدیمیاشو شارپ و پاناسونیک واسش میساختن که کیفیتشون خوبه جدیدا هم چینیا واسش میزنن کلا سامسنگ اگه ژاپن دستشو نگیره میره کنار ال جی و دوو و سانگیانگز همون اولدم ساخت سونی هست که داره میزنه بعدم تمام مواد اولیه لوازم الکترونیکی توسط ژاپن تولید میشه حتی امریکا هم نمیتونه موادو تولید کنه پس نتیجه میگیریم مورچه چیه کله پاچش چی باشه :))