طی هفتههای اخیر اخبار مهم زیادی درباره صنعت خودرو منتشر نشده بود اما دو روزنامه کرهای بیکار ننشسته و اخبار مهمی درباره تصمیم هیوندای برای تعطیلی بخش تحقیق و توسعه پیشرانههای درونسوز را منتشر کرده بودند. برخی رسانهها با هیوندای درباره صحتوسقم این اخبار تماس گرفتند و حالا پاسخ رسمی کرهایها به این اخبار منتشر شده است. مدیر ارشد هیوندای موتور آمریکا گفته است:
گروه هیوندای موتور میتواند تائید کند که پیرو گمانهزنیهای اخیر اقدام به توقف توسعه پیشرانههای خود نخواهد کرد. این گروه تصمیم گرفته طیف وسیعی از قوای محرکه را برای مشتریان جهانی خود تدارک ببیند که شامل پیشرانههای درونسوز بسیار کارا و نمونههای الکتریکی بدون آلایندگی است
به این ترتیب کار هیوندای با پیشرانههای درونسوز هنوز تمام نشده است. البته این تصمیم خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا چند ماه پیش بیانیهای رسمی در خصوص الکتریکی شدن هیوندای از سال ۲۰۳۵ در اروپا منتشر شده بود. قاره همیشهسبز احتمالاً اولین منطقه در جهان خواهد بود که اقدام به حذف خودروهای درونسوز خواهد کرد و اتحادیه اروپا پیشنهادی مبنی بر منع تردد خودروهای درونسوز در آینده را مطرح کرده و احتمالاً این پیشنهاد تصویب خواهد شد. هنوز تا سال ۲۰۳۵ راه زیادی باقی مانده و با اجرایی شدن قوانین آلایندگی یورو ۷ از نیمه دوم دهه جاری میلادی، هیوندای هنوز نیازمند کار روی پیشرانههای درونسوز خواهد بود تا آنها را پاکتر و کممصرفتر کند. این برند آسیایی از سال ۲۰۴۰ به دنبال فروش خودروهای الکتریکی در بازارهای مهم خواهد بود. در ۱۸ سال آینده خودروهای الکتریکی و هیدروژنی باید ۸۰ درصد فروش سالانه هیوندای را تشکیل دهند.
خب صحبت از هیدروژن شد و باید گفت در خبر دیگری گفته شده بود هیوندای توسعه نسل بعدی تکنولوژی هیدروژنی خود را نیز متوقف کرده اما این موضوع نیز نادرست بوده و سخنگوی هیوندای طی بیانیهای رسمی این شایعه را رد کرده است. او گفته است:
هیوندای گمانهزنیها درباره توقف توسعه نسل بعدی تکنولوژی هیدروژنی خود را رد میکند
به عبارت دیگر هیوندای میخواهد طیف گسترده از پیشرانهها را برای بازارهای مختلف ارائه کند. بله پیشرانههای درونسوز تقریباً به آخر خط رسیدهاند اما در طول یک شب ناپدید نخواهند شد.
میثم
۱۵ دی ۱۴۰۰استراتژی کاملا درستی دارن
Genius
۱۵ دی ۱۴۰۰این جهت گیری همه دی_____کتا____تورهای نفتی خاورمیانه رو زمینگیر میکنه