مالک یک خودروی هیوندای جنسیس که مدتی قبل با مشکل موتور مواجه شده و رسیدهای تعویض روغن مداوم آن را در اختیار نداشت، به دلیل قوانین شرکت سازنده مجبور شده است هزینه تعویض موتور را از جیب خود بپردازد.
در قسمتی از دفترچه راهنمای مالک برخی از خودروها متنی وجود دارد که نوشته است: «خدمات تعمیر و نگهداری و حفظ سوابق خودرو، مسئولیت مالک است». و در مورد یکی از خودروهای هیوندای جنسیس مدل ۲۰۱۵، سازنده واقعاً چنین منظوری را به معنی حقیقی داشت.
به گزارش carscoops به نقل از NJ.com، ربکا واکر مالک جنسیس مورد بحث، زمانی که در اواخر ژوئیه خودرویش شروع به ایجاد صدای عجیبی کرد، متوجه شد که چنین مسئولیتی متوجه مالک است. وقتی او از بزرگراه خارج شد، خودرو خاموش شد. خوشبختانه، او توانست دوباره آن را راهاندازی کند و به خانهی پسرش برسد، اما زمانی که آنجا بود، مجبور شد برای یدککشی خودرویش با نمایندگی محلی هیوندای تماس بگیرد.
متأسفانه نماینده فروشنده به واکر اطلاع داد که خودروی جنسیس به موتور جدید نیاز دارد؛ اما گفت با توجه به اینکه خودرو ۹۱،۰۰۰ مایل (۱۴۶،۴۵۰ کیلومتر) را روی کیلومترشمار نشان میدهد، ممکن است همچنان با ۱۰ سال/۱۰۰،۰۰۰ مایل (۱۶۰،۹۳۴ کیلومتر) ضمانت هیوندای پوشش داده شود. این ممکن است برای او بیشتر از یک ناراحتی باشد تا یک فاجعه.
واکر در این زمینه گفت:
آن آقا گفت که به نظر میرسد خودرو تعمیر شده و تحت پوشش گارانتی است؛ اما چند هیوندای دیگر وجود دارد که با مشکل موتور به اینجا یدککشی شدهاند و ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا خودرویم تحویل داده شود. من گفتم که خوب است و مشکلی وجود ندارد.
با این حال، مدت کوتاهی بعد، او تماس دیگری دریافت کرد که موضوع را به طور درخورتوجهی پیچیده کرد. نمایندهای از او رسید تعویض روغن خودرو را درخواست کرد.
واکر گفت:
به سرویسکننده گفتم که مطمئناً روغن موتور را تعویض کردهایم، اما رسید نداریم. ما فقط به یک مکان نمیرویم و هفت سال است که این ماشین را داریم.
واکر از نماینده درخواست کرد که برچسب روی شیشه جلوی خودرو را که نشان میداد زمان تعویض روغن بعدی چه موقع است، بررسی کند و او گفت که تلاش میکند ادعای گارانتی را بدون هیچ رسیدی ارائه کند. چند روز بعد، فروشنده تماس گرفت و گفت که این درخواست رد شده است.
واکر گفت:
به من گفته شد که به سرویسدهنده گفته شده که از موتور عکس بگیرد و مسئولان مربوطه اعلام کردند که «لجن زیادی» در موتور وجود دارد و ما نمیتوانیم ادعای تعویض روغن را قبول کنیم. من به او گفتم که ما جنسیس خود را دوست داریم و آن را همیشه سرویس و نگهداری کردهایم.
اگرچه فروشنده گفت که هیچ روند تجدیدنظری وجود ندارد، واکر با NJ.com تماس گرفت تا آنها در این زمینه تحقیق کنند. پس از بررسی گزارش CARFAX خودرو و درخواست از واکر برای یافتن رسیدهای مربوط به تعویض روغن، او با نمایندگی هیوندای تماس گرفت و گفت که این مورد را بررسی خواهد کرد.
اما، متأسفانه این مشکل برای واکر به همینجا ختم نشد. هیوندای به توصیههای پیشگیرانه متخصصان خود در دفترچه راهنمای خودرو استناد کرده و از تعویض موتور خودداری کرد؛ زیرا به گفتهی آنها، وجود لجن زیاد در موتور نشان میداد که روغن موتور به اندازه کافی و به طور منظم تعویض نشده است. اگرچه همیشه موضوع به این سادگی نیست. همانطور که یکی از تکنسینهای ارشد تویوتا اخیرا اشاره کرده است، حتی اگر روغن موتور خودرویتان را هر چند وقت یک بار که خودروساز پیشنهاد میکند تعویض کنید، همیشه تضمینی برای دوام موتور نیست.
حالا، اگر واکر بخواهد ماشینش را دوباره به حرکت درآورد، باید پول موتور را از جیبش بپردازد. به او گفته شده است که قیمت یک موتور دست دوم به تنهایی میتواند تا ۸۰۰۰ دلار برسد.
واکر گفت:
ما خودروهای هیوندای را به دلیل قیمت مناسب و گارانتی آنها خریداری کردهایم و واقعیت این است که به ندرت با آنها مشکلی داشتهایم. پس از این من هرگز هیوندای دیگری در زندگی خود نخواهم خرید.
فرزاد
۳۱ شهریور ۱۴۰۱وقتی با خدمات و ضمانتهای پس از فروش محصولات غولهای خودروساز داخلی مقایسه میکنم به بیچارگی خریداران خودرو در کشورهای بیگانه پی میبرم
بهراد
۳۱ شهریور ۱۴۰۱حالا من کاری ندارم که هیوندای اینجا زرنگ بازی کرده. قطعا همه شرکت ها اگه بتونن زرنگ بازی میکنن که سود کنن ولی من فقط موندم چه گارانتی های دارن این غول های خودروسازی. وقتی اینارو با گارانتی های وطنی خودمون مقایسه میکنم فقط تاسف میخورم.
NAVID۰۰۹۸
۳۱ شهریور ۱۴۰۱کیا هیوندای ، نامی ماندگار از مشکلات 😂🤦♂️!
SS
۳۱ شهریور ۱۴۰۱زرنگ بازی؟؟ در مورد همه خودورساز ها برای ارائه سرویس فنی تحت گارانتی لازم هست سرویسها در نمایندگی انجام شده باشه یا رسیدهای تعویض روغن ارائه بشن
همین که گارانتی این شرکت در حدود 100 هزار مایل تعویض موتور رو پوشش میده به نظرم خوب هست و این خبر بیشتر شبیه یه خبر زرد در مورد یه فرد بود که احتمالا روغن ماشینش رو مرتب عوض نکرده و حالا مدعی شد
مشتاقی
۳۱ شهریور ۱۴۰۱جدیدا فضای پدال ضد کره ای شده!
این عجیبه!
همچین مشکلی یا مشکلات مشابه تو خودروسازان دیگر هم امکان داره پیش بیاد
࿗
۳۱ شهریور ۱۴۰۱اصلا مگه کره فن هم داره که پدال ضدش باشه😂😂😂
࿗
۳۱ شهریور ۱۴۰۱آقای محمد شما که درمورد خودرو تخصص دارید من یک تویوتا دارم که همش خوابه تعویض روغنی درست میگه که بعد از ۶ ماه چه استفاده کنی چه نکنی روغن خاصیت خودشو از دست میده و باید عوضش کنی؟
محمد
۳۱ شهریور ۱۴۰۱بله،،،،روغن تاریخ مصرف داره و اگه به مدت طولانی ماشین بلااستفاده باشه،در هنگام به کار گیری مجدد،نه تنها روغن باید عوض بشه،بلکه تمام تسمه های داخل موتور هم باید چک بشه،اونم قبل استارت اول،،،،تو بعضی از خودروهای جدید که با پاره شدن تسمه تایم،خرابی انجین به بار میاد،این قضیه جدیتره،،،کلا وسیله هنگام خوابش هم هزینه داره
پس قبل استارت اول بعد یه مدت طولانی،تعویض روغن،چک کردن لاستیک و تنظیم باد،چک کردن تسمه ها و شیلنگهای آب و سوخت،،،ترمزها و چراغها رو حتما لحاظ بفرمایید
࿗
۳۱ شهریور ۱۴۰۱معمولا بعد مدتی استارت میزدم اولش استارت نمیخورد انگار روغن نمیچرخید دفعه بعد روشن میشد که فکر کنم همین بخاطر روغن بود ولی از لحاظ چک بشدت وسواسم و همه چیز رو چک میکنم درمورد راهنماییتون ممنون🌹💛
࿗
۳۱ شهریور ۱۴۰۱بعد استارت اتاق هم شروع میکنه به لرزش بعد کم کم رفع میشه
NAVID۰۰۹۸
۳۱ شهریور ۱۴۰۱این سوسولبازیها مختص کرهایهاست!
محمد
۳۱ شهریور ۱۴۰۱قضاوت سختیه….هم دیدیم چطور نمایندگیها با بهانه های مختلف از زیر بار تعهدات شونه خالی میکنن و هم مالکانی رو دیدیم که بخاطر کاهش هزینه،دوره های سرویس و تعویض روغن رو طولانی کردن و از روغنهای ارزان قیمت وبی کیفیت استفاده کردن
ولی به شخصه که کارم با خودروست،دلیل اصلی لجن شدن و رسوب داخل انجین رو تعویض دیر هنگام روغن میدونم و صد البته کیفیت روغن هم بی تاثیر نیست.
احمدرضا
۳۱ شهریور ۱۴۰۱هیوندای بعد از آموزش توسط خودروسازان کشور ما
کیان
۳۱ شهریور ۱۴۰۱تکنیک بازاریابی همه محصولات کره ای :
“ما خودروهای هیوندای را به دلیل قیمت مناسب و گارانتی آنها خریداری کردهایم و واقعیت این است که به ندرت با آنها مشکلی داشتهایم. پس از این من هرگز هیوندای دیگری در زندگی خود نخواهم خرید.”
قیمت پایین و گارانتی بالا !!!
قیمت پایین هم بخاطر کیفیت ساخت گایین هست و حذف کردن قطعات و بخشهایی ک مصرف کننده نمیفهمه مثه …. !!!
گارانتی هم که مثه خودمون عمل میکنن
این است هیوندای !!!
امیر
۳۱ شهریور ۱۴۰۱شرکت کلاهبردار هیوندای
خان
۳۱ شهریور ۱۴۰۱😐😐😐
خان
۳۱ شهریور ۱۴۰۱هیوندا چرا۰۰۰۰ اصلا به هیوندا نمی خوره از این کارا بکنه😐😐😐
کرگدن باواریا
۳۱ شهریور ۱۴۰۱کره ایی ینی حقه باز😁
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۱وضعیت موتور رو ۱۴۶ هزارتا طوری بود که نیاز به تعویض داشته بازم گلی به جمال ویران خودرو.
بهنام
۳۱ شهریور ۱۴۰۱بینهایت متنفرم از محصولات کره ای .
بهنام
۳۱ شهریور ۱۴۰۱۲۰۶ تیپ پنج داشتم مدل نود با کارکرد ۲۰۰۰۰۰ فروختمش . خدایی موتورش مثل ساعت کار میکرد . خریدار به ده جا نشون داد همه موتورشو تایید کردن . قدرت و شتابش به نسبت سن ماشین عالی بود و البته بخاطر وسواس خودم حتی یک نقطه رو ماشین نبود . چه آشغالی هستن این کره ایا که از آشغال های ما آشغالترن .
علی
۳۱ شهریور ۱۴۰۱پدر بنده یه سمند داره از صفر دست خودش بوده با اینکه کارکرد خودرو کمه ولی شاید دو سالی یه بار روغن عوض می کنه اونم من عوض می کنم :| با کلی خواهش و تمنا ( سرویس های آب و رادیات و بقیه که بماند اصلا دست نمی زنه ) به خاطر همین بی دقتی و تعویض روغن بسیار دیر و فشار بیش از حدی که به ماشین اورد به موتور آسیب شدید وارد شد ( یادمه وقتی از نمایندگی خرید اصول آببندی رو هم رعایت نکرد !!!!! بیچاره کرد ماشین بدبدخت رو). ماشین رو بردم نمایندگی و خوابید و سرسیلندر تراش خورد و ماشین تعمیر شد فرداش که رفتم تحویل گرفتم از مسئول اونجا تا قسمت تحویل کلی معذرت خواهی کردن و سه ماه هم گارانتی اضافه و یه سرویس رایگان کامل برامون در نظر گرفتن ذره ای هم به کثیفی موتور اشاره نکردن با اینکه با یه نگاه داخل موتور آدم غیر فنی هم متوجه می شد. واقعا تعجب کردم از دیدن این خبر یه شرکت بین الملی از یه شرکت خودرو سازی ضعیف داخلی هم خدماتش بدتره
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۱ شهریور ۱۴۰۱به نظر بنده اینطور بهتره چون مشتریان از روغن بی کیفیت استفاده و باعث میشه خودرو خراب بشه و از گارانتی سو استفاده بشه
green
۱ مهر ۱۴۰۱ماشین خودت چیه ؟