هیوندای اخیراً یک حق اختراع جدید را در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آمریکا به ثبت رسانده است که شامل سیستم فرمان پذیری مستقل چهار چرخ خواهد بود. این سیستم با نام “روش و سیستم کنترل برای حالت چرخش فرمان مستقل چهار چرخ” شناخته میشود. سیستم موردبحث که ما را به یاد ویژگی حالت سواری خرچنگ جی ام سی هامر میاندازد به خودرو اجازه خواهد داد تا در جهات مختلف حرکات بهتری داشته باشد. این سیستم همچنین باعث حرکت جانبی کامل خودرو میشود و حتی در همان موقعیت باعث دور زدن خودرو خواهد شد.
صفحه ۲۱ این پتنت درباره چگونگی کارکرد سیستم بحث میکند و ما فعلاً خیلی وارد جزئیات آن نمیشویم. آنچه جلبتوجه میکند حرکت جانبی و چرخش در موقعیت است که در سیستم فرمان پذیری چهار چرخ هامر الکتریکی آنها را نمیبینیم. هیوندای میگوید چرخش در موقعیت به خودرو اجازه خواهد داد چرخش U در فضاهای تنگ داشته باشد. در برخی موارد جهت چرخش میتواند خارج از مرکز باشد. البته این پتنت درباره استفاده از فرمان مستقل چهار چرخ در خودروهای مدرن نیز صحبت میکند که شامل سیستمهای فرمان موازی و عمود است که هدف آنها بهبود هندلینگ خودرو در سرعتهای کم و زیاد است.
حالتهای سواری این سیستم توسط ECU کنترل میشوند و البته میتوان با مکانیسمهایی آن را با شیفتر دنده هماهنگ کرد. این سیستم همچنین از حسگرهای رمان برای تشخیص جهت حرکت استفاده میکند. هیوندای فعلاً استفاده از این تکنولوژی در محصولات خود و کیا را تائید نکرده است و شاید حتی وارد خط تولید نیز نشود اما خودروهای مدرن آتی با چنین تکنولوژیهایی عرضه خواهند شد.
بهنام
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱و اسکی از ورزش های مورد علاقه ی ایشان از ابتدا تا کنون بود .
حامد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱کره ای ها همیشه در کنار اسکی رفتن صاحب سبک هم بودن
همین گوشی های فعلی با این اندازه اولین بار گلکسی نوت ۱ شروع کرد چیزی که تمام دنیا مسخرش کردن از جمله اپل امریکا ولی الان تموم گوشی های دنیا به اون اندازه تولید میشن که سامسونگ کره آغازگرش بود
و هیچوقت کره جنوبی رو در کنار چینی هایی نیاریم که فقط ۱۰۰ درصد اسکی رفتن
کیان
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز در رابطه با نوت و فبلت و … عارضم به حضورتون نوت تو سال 2011 اومد خیلی قبلتر از او ن اچ تی سی و نوکیا و دل فبلت عرضه کرده بودن از اندازه بین 5 تا 7 اینچ همراه با قلم و …
Carlover
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱کیان جون بحث بین بزرگان صنعت موبایل هست که فکر همه میره سمت اپل و سامسونگ،سامورایی های جاپن تو این بازار توان و نقشی ندارن که تو اومدی! بزار امریکایی فن ها بیان نظر بدن نه تو
موقعی هم که سامسونگ نوت۱ رو داد اندازش ۵/۳ اینچ بود،بزرگترین گوشی اچ تی سی اون موقع ۴/۷ بود،بقیه برند ها کوچیکتر هم بودن،در هر حال که فعلا جایگاه سامسونگ مشخصه،اچ تی سی و نوکیا هم همینطور!!!
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خودِ سامسونگ هم هنگ میکنه از برخی ازین کامنتها…
اصلاً کاری هم به هیوندای ندارم و اتفاقاً دَمِشان گرم اگر این ایده را تجاری سازی کنند و مطمئناً تحول ایجاد میکنند ، ولی فکر کنم این موضوع با برقی شدن تمامیه خودروها شدنی باشه و نه سوخت فسیلی !
شهاب
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم چه سِریِه !!! چه رازیه !!! که هر جا خبر از هیونداییست نوید و کیان اولین نفر مشتاقانه حاضر هستن 😂😂 مثل ماموران گشتاپو آلمان نازی 😂😂 انقدر حرص نخورین چون آخرش یه بلایی بسر قلبهاتون میارین
Clean energy (صیانت!)
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱کجان اونا
عه فروششون جز آدر حساب میشه
اوکیه
Carlover
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تو چرا از اسکی بقیه حرص میخوری؟😂میتونن
با همین اسکی فروش و جوایزشون از اکثر برندهای کشور مورد علاقت بیشتره😂
آرم@ن
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱وی فشار را همیشه نمایش میدهد
seyedjavad.mercedesbenz
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱طرفدار کره ای ها نیستم ولی من به این نمیگم کپی ، بهش میگم تکامل ، طبیعتا یه تکنولوژی توسط شرکتی ابداع میشه و بعد توسط خود شرکت یا شرکت های دیگه ارتقا پیدا میکنه ، تمام تکنولوژی ها همین شکلی کامل میشن و تکامل پیدا میکنن ، اما اگر کسی همون ویژگی یا تکنولوژی رو بدون هیچ تغییر یا نو آوری استفاده و عرضه کنه مثل چینی ها اونوقت میشه کپی
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱طرفدار کرهایها نیستید اما مطمئناً معنی کپی و اسکی را نمیدانید ؟!!!
seyedjavad.mercedesbenz
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ترجیح میدم کسی اینو بهم گوشزد کنه که در این بحث بیطرف باشه
meysam
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی عالیه
از وقتی بوستون داینامیکس رو خریده، از این پتنتها زیاد از هیوندای دیده میشه
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خوراک ماشین های خودرانه
R@m!n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱این سیستم باعث پیچیدگی بسیار زیاد سیستم های محور، دیفرانسیل، تعلیق، فرمون و ….میشه که قطعا هزینه ساخت هم بالا می بره. کرب واک هامر خودش از عوامل افزایش وزن و پیچیدگی ماشین هست و بیشتر جنبه تبلیغاتی داره اصلا مشخص نیست در صورت خرابی به چه بخش های دیگه آسیب می زنه. فکر نمی کنم این مدل پتنت های فضایی که توجیه اقتصادی و مهندسی ندارن به تولید برسن.
seyedjavad.mercedesbenz
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا رامین اگر یک فرمون جدا برای چرخ های عقب گذاشته بشه به نظرم از پیچیدگی ساختاری کم میشه اینطور نیست ؟ بعد اون فرمون به صورت خودکار پس انجام فرایند به حالت اول برگرده و قفل شه
R@m!n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱میشه اینکارو کرد اما فضایی برای جایگذاری سیستم فرمون وجود نداره یا خیلی کمه شاید رو ماشین های الکتریکی راحت تر بشه اما تو کلیت ماجرا تاثیر آنچنانی نداره اضافه شدن قطعات جدید یعنی هزینه و مهندسی بیشتر.
Jdm باز
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی طرح حالبیه اگه واقعا استفاده بشه کاربردی خواهد بود
datsun
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱طرح جالبیه ولی یه سیستم فرمان و تعلیق خیلی پیچیده ای نیاز داره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱جیپ سالها پیش یه کانسپت عرضه کرد که دوتا انجین داشت یکی جلو یکی عقب 4 دیفرانسیل داشت و میتکنست دور خودش بچرخه مثل فر فره.پدال یه مطلب چاق از جیپ مورد نظر کار خیلی جذابه.