توان پیمایش مسیر با خودروهای برقی یکی از اصلیترین نگرانیهای خریداران است. هیوندای و کیا میخواهند این مشکل را ببا فناوری جدید خود حل کنند.
انتظار میرود همکاری این دو خودروساز کرهای با غول تکنولوژی چین یعنی CATL افزایش یابد و به این ترتیب خودروهای برقی آینده دو برند موردبحث برد حرکتی بیشتری داشته باشند. در حرکتی که باعث تقویت روابط هیوندای و کیا با CATL خواهد شد، گفته میشود چانگ اوی سان رئیس گروه هیوندای موتور با زنگ یوکوان مدیرعامل CATL در کره جنوبی دیدار کرده است. ظاهراً از سال آینده بین ۷۰ تا ۱۴۰ هزار دستگاه از محصولات برقی هیوندای و کیا از باتریهای جدید CATL استفاده خواهند کرد. سومین نسل تکنولوژی باتری CTP این شرکت که با نام Qilin شناخته میشود باعث بهبود تراکم انرژی باتری شده و درعینحال هزینههای ساخت کمتری دارد. این باتریها میتوانند در برخی خودروهای برقی و با یکبار شارژ برد حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری داشته باشند.
گفته میشود از این باتریها در خودروهای هیوندای و کیای طراحی شده برای بازارهای اروپا و کره جنوبی استفاده خواهد شد. شرکت CATL چند ماه پیش اعلام کرد یک کارخانه ۶ میلیارد دلاری را در اندونزی افتتاح خواهد کرد. این بیانیه درست یک ماه پس از افتتاح اولین کارخانه تولید هیوندای در اندونزی منتشر شد. کرهایها میخواهند خودروی برقی آیونیک ۵ را در این کارخانه جدید تولید نمایند.
CATL علاوه بر اینکه بزرگترین تولیدکننده باتری در دنیا به شمار میرود از نظر افراد زیادی نیز پیشرفتهترین تکنولوژی در این زمینه را در اختیار دارد و تأمینکننده باتری بیش از نیمی از خودروهای برقی فروخته شده در کشور چین است. این شرکت با برندهایی همچون بی ام و، تسلا و فورد همکاری دارد. اگرچه هیوندای مدعی است خودروی جدید آیونیک ۶ برد حرکتی ۶۱۴ کیلومتری خواهد داشت اما جیلی چین میگوید خودروی لوکس زیکر ۰۰۹ با یکبار شارژ مسافت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد. این خودرو نیز از باتری Qilin شرکت CATL استفاده میکند. باتریهای Qilin طبق گفتهها حدود ۱۳ درصد کاراتر از جدیدترین سلولهای باتری ۴۶۸۰ تسلا هستند. این باتریها از طراحی استوانهای استفاده میکنند و بی ام و نیز آنها را بکار گرفته است. قطعاً یک خودروی برقی با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری یک گزینه جذاب برای بسیاری از خریداران خواهد بود هرچند باید دید محصولات هیوندای و کیا در عمل چهکار خواهند کرد.
net
۱۷ آذر ۱۴۰۱اگر ماشینهای برقی برای هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر طی کند و هنگام شارژ کردن در ایستگاه شارژ زمانش به زیر ۵ دقیقه برسد مردم راضی می شوند که ماشین برقی بخرند
ممد ژانگولر
۱۷ آذر ۱۴۰۱داداش نت شک نکن همین حالاشم تو آمریکا روند تبدیل بنزینی به برقی با سرعت نور شروع شده و این داستان شتر دم خونه همه هست
تو آمریکا رولزویس آگهی کردن زیر ۱۰۰چوخ
دیگه خودت تا تهشو بخون
F22RAPTOR
۱۷ آذر ۱۴۰۱دور از انتظار نیست
Reza Waffen SS
۱۷ آذر ۱۴۰۱همین الانشم با کله میرن صف خرید
TESLA
۱۷ آذر ۱۴۰۱مردم همین الان هم دارند با اشتیاق ماشین برقی میخرند و هر روز فروش برقی ها نسبت به روز قبل بیش تر و بیش تر میشه ، دوره درونسوز خیلی وقته که تموم شده
ferimia
۱۷ آذر ۱۴۰۱اینکه فکر کنی دوره ماشین های درون سوز تموم شده، خیلی خیلی بچگانست!
هنوز خودرو های برقی همه گیر نشدن که مشکلاتشون رو بفهمی
ولی ماشین های درونسوز امتحان خودشون رو سالهاست پس دادن
پس منتظر باش!
محمدرضا
۱۷ آذر ۱۴۰۱همین الان هم انتظار محصولات الکتریکی کره تو آمریکا ۲ سال رسیده
phonix
۱۷ آذر ۱۴۰۱خوب بازم حرف از رابطه تویوتا و byd میزنید یا نه؟
بماند عمدتا تولید کنندگاه باتری شرکت های خودرو سازی نیستن
4wheeled
۱۷ آذر ۱۴۰۱تو مطالب الکتریکی صحبت از تویوتا نکن چون داری گل به خودی میزنی! بزار اون حماسه bz4x دوباره بحثش شروع نشه! هیوندا کیا ۶ تا الکتریکی با موفقیت ساختن تولید کردن فروختن جایزه هم کسب کردن افزایش فروش هم داشتن حالا تازه میگن واس آینده احتمال همکاری برای ۷۰ تا ۱۴۰ هزار دستگاه هست با CATL مثل فورد و تسلا و بیمر
اما تویوتا یه برقی ساخت اول چرخش در اومد توقف تولید شد از اون موقع تا حالا هم بالای ۴ تا مطلب پدال کار کرد از مشکلات دیگش و دروغ بودن ارقامش و حالا تویوتا گفته قراره “کلا” باتریشو بی وای دی بسازه. این خیلی فرق داره با داستان هیوندای و تسلا و غیره. دفعه دیگه خبرارو کامل بخون
حسین
۱۷ آذر ۱۴۰۱حماسه اون فرغون الکتریکی هیوندا بود ک تو کره توقف فروش خورد!!! اون زمانی که هیوندا موتور گیربکس و شاسی میتسوبیشی رو با پیچ گوشتی سر هم می کرد تویوتا الکتریکی تولید می کرد پس اینقدر به خودت توهین نکن و بدون با این حرفا جایگاه نداشته برند رده پایین هیوندا رو نمی تونی بالا ببری
Opinion
۱۷ آذر ۱۴۰۱اون قضیه ربطش به این چی بود؟ اونجا رابطه سازنده و مصرف کننده بود رابطه byd و تویوتا چون باتری رو byd میخواد بسازه برای تویوتا،تقریبا هیچکدوم از برند های مطرح این کارو نکردن که باتریشونو برند دیگه بسازه اما اینجا هیوندای کیا و این شرکت قراره توی ساخت باتری با هم همکاری کنن نه اینکه اون بسازه بده هیوندای
phonix
۱۷ آذر ۱۴۰۱هیوندایی کلا باتری نمیسازه و تکنولوژِش رو ندارهOpinion باتری های گروه هیوندایی رو LG میساخته نه هیوندایی کلا شرکت های ماشین سازی بجز تسلا مطمعنم کس دیگه ای باتری نمیسازه که اونم با چند شرکت از جمله byd قرار داد زنجیره تامین بسته
منم تویوتا رو ننداختم وسط اسمش رو برای مقایسه اوردم که شما ببینید بفهمید دنیا اوضاعش چطوره تا کم میارید نریزید بگید فلان و بهمان بعد هم یادم نمیاد ماشین برقی تویوتا توقف تولید شده باشه احتمالا نمیدونید معنی توقف تولید چی هست
اخرش هم من گفتم باتری و تویوتا شما راه افتادی داری ماشین ها جوایز رو ردیف میکنی؟
حالت خوبه؟
4wheeled
۱۷ آذر ۱۴۰۱متوقف نشد؟ این جمله مال مطلب یک هفته پیش پدال هست با تیتر عملکرد نا امید کننده bz4x در تست های واقعی
“قدبلند بدون آلایندگی تویوتا استارت راحتی نداشته و در همان ابتدای کار تولیدش به خاطر احتمال در رفتن چرخ ها متوقف شد”
هیوندا هم خودش باتری میسازه و یک کارخونه تو امریکا داره و جدیدا هم پنج میلیارد دلار هزینه ساخت تامین باتری توی گرجستان کرده برای الکتریکی ها
چیزی که تو خبر تویوتا اومده بود این بود که کلا قراره باتری تویوتا رو بی وای دی بسازه ولی اینجا قرارداد همکاری در ساخت هست،خیلی متفاوته
samurai
۱۷ آذر ۱۴۰۱ماشین لباسشویی متحرک فقط فرقش اینه ماشین لباسشویی منفجر نمیشه ولی این میشه :))
بنجل ساز بی هویت ……………….:))
شهاب
۱۸ آذر ۱۴۰۱نیسان روگ !!!! نیسان ایکس تریل !!!! تویوتا راو۴ !!!! و …………………………….