بیل مکانیکی پیشرفته و برقی هیوندای HD در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ سر و صدای زیادی به پا کرده است.
بخش HD هیوندای چندین تکنولوژی جذاب و احساسبرانگیز را روانه این رویداد کرده که از جمله آنها میتوان به نسخه فول سایز بیل مکانیکی کانسپت X با هوش مصنوعی و سختافزارهای خودران آماده تولید اشاره کرد. کانسپت هیوندای دوسان X اولین بار به عنوان یک بیل مکانیکی خودران و مدرن در نمایشگاه تجهیزات فنی کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمد اما هماکنون با برخی تغییرات در CES 2024 حضور دارد. نسخه فول سایز این کانسپت با استفاده از قوای محرکه برقی در لاسوگاس حضور یافته و نکته مهم درباره آن عدم وجود کابین راننده است. در واقع کرهایها با این کانسپت به دنبال نمایش بسته تکنولوژی Xite ترانسفورماسیون خود هستند. مدیرعامل HD هیوندای میگوید:
Xite ترانسفورماسیون دید هیوندای به ساختوساز در آینده را نشان میدهد. این تکنولوژی به دنبال حل مشکلات فزاینده انسان در زمینه ایمنی، امنیت، مشکلات زنجیره تأمین، تغییرات آب و هوایی و… خواهد بود.
یکی دیگر از مشکلاتی که هیوندای امیدوار است با این تکنولوژی رفع کند کمبود نیروی انسانی ماهر و رانندگان خودروهای تجاری در سایتهای ساختوساز است. یکی از نویسندگان فعال در این زمینه خاطرنشان میسازد:
اپراتورهای ماهر روز به روز کمیابتر میشوند و به نظر میرسد کمبود نیروی انسانی ریشه در فرهنگ دارد. Xite ترانسفورماسیون تکیه به اپراتورها را تا زمانی که فضای کاری خودران آماده شود کاهش خواهد داد و نبود اپراتورها دیگر یک مشکل برای بهرهوری نخواهد بود.
بیل مکانیکی مفهومی هیوندای قوای محرکه کاملاً برقی دارد و از موتورهای بدون آلایندگی و فعالکنندهها برای بهکارگیری بازو استفاده میکند. در واقع دیگر خبری از روغن هیدرولیک نیست. این بیل مکانیکی جزو سه محصول مفهومیای است که انتظار میرود در سال ۲۰۲۵ پدیدار شود. دو کانسپت دیگر نیز شامل کمپرسی و لودر مدرن هستند که تصاویر آنها را مشاهده میکنید.
البته HD هیوندای علاوه بر محصولات یاد شده در حال کار روی تکنولوژی جدیدی است که به اپراتورها اجازه میدهد تا آن طرف باکت فلزی بیل مکانیکی و لودر را نیز ببینند. این تکنولوژی شامل دستهای از سنسورها، دوربینها و نمایشگرهاست تا تصاویر دیجیتالی شده از صخرهها و موانع را در اختیار راننده قرار دهد. قطعاً این ویژگی به اپراتورها کمک خواهد کرد تا از آسیب دیدن وسایل نقلیه سنگین جلوگیری کرده و وظایف خود را بهتر انجام دهند. مشابه چنین سیستمی در سالهای قبل معرفی شده است. شرکت والئو تکنولوژی تریلر نامرئی XtraVue را در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد که از دوربینهای مشابهی برای دیدن اطراف خود و تریلر پشتی استفاده میکرد.
در نهایت باید گفت ما هنوز متقاعد نشدهایم که هوش مصنوعی و تجهیزات خودران در نهایت جای اپراتورهای ماهر را در شرایط غیرقابلپیشبینی خواهند گرفت اما قطعاً چنین تکنولوژیای موارد استفاده زیادی خواهد داشت. برای مثال حفاری در عمقهای زیاد میتواند با چنین وسایلی صورت پذیرد. البته جدای از کانسپت های موردبحث، هیوندای یک بولدوزر خودران جدید را نیز معرفی کرده که ظاهراً در آستانه ورود به خط تولید قرار دارد. بولدوزر مفهومی و خودران X2 بر پایه هیوندای دِوِلون DD100 شکل گرفته و شاید در آینده راهی خط تولید شود.
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲این چیه دیگه؟! فکر کن هیوندای بخواد جلوی پرچم دار بیل مکانیکی ها کاترپیلار یا مثلا ولوو عرض اندام کنه😂 🤦
نمونه دامپتراک که در یکی از تصاویر هست که ولوو میسازه کامیون های معدنی هستن که در شرایط و فشار های بسیار سختی فعالیت میکنن ساختنشون کار هرکسی نیست. برای اون دوام و قابلیت اطمینان و اطمینان و استحکام بالا مهندسی سطح بالا و پیچیده ای لازم داره باید فکر اینجاها هم باشند 🙋
ماشین آلات صنعتی شوخی بردار نیستن که مثل خودرو سواری بگن بده برنیم چی از آب در میاد🙅 😂
Mercedes-Benz
۲۵ دی ۱۴۰۲چرا هیوندای الان داره همه چی میسازه؟؟؟؟؟؟؟؟
کامران
۲۹ دی ۱۴۰۲سلام.اینجانب ۲۲ساله مکانیک دستگاهای راهسازی هستم.وخودم چندتا بیل دارم..نظرات دوستان رو دیدم.ونظرات هرکس در جایگاه خودش برام خوب زیبا و قابل درک بود برام ممنون از همه شما…!!؟
نظر بنده اینکه که هیوندا واقعا شرکت توانمندیه.ویک چیز که هست اینه که بنده فقط در مورد دستگاهای راهسازی هرشرکت نظر میدم در حیطه کاری خودم کاری به ماشینهای سواری ندارم هیوندای بعد از کوماتسو حرف برای گفتن داره چون واقعاً شرکت قدرتمندیه از نظر دستگاه سنگین ببینید این دستگاه بیل برقی تو رده ساخت خیلی از شرکتها بود اما ببینید هیوندا از پسش برومد بچه ها هیوندا رو دست کم نگیرید.تو رده بندی هیوندا بعداز کوماتسو دومین تولید کننده انواع محصولات سنگین وزن هست.
Killer
۲۵ دی ۱۴۰۲https://www.constructionkenya.com/7185/top-excavator-companies/
سلامتی :)))
بسازم ببینم چی درمیاد==> چرخش در رفت
amir
۲۵ دی ۱۴۰۲چرا لینک خود زنی میفرستی؟ اینجا ولوو سوئدی اوله کاترپیلار آمریکایی دومه کوماتسو ژاپنی سومه دوسان کره ای چهارمه هیتاچی ژاپنی پنجمه و هیوندای که آخره لیسته
خودزنی بود یا تخریب؟
Amirmohammad
۲۵ دی ۱۴۰۲هیوندای که یکی از بزرگترین سازندگان ماشین الات صنعتی جهان بخصوص بیل مکانیکیه.تو همین ایران هرجا تخریبی داره انجام میشه بیل مکانیکیشون اکثرا هیونداس و بیشترشون هم سنشون بالای ۱۰ ساله.هیوندای تقریبا ۳۵ ساله دارن میسازن و به ۱۴۰ کشور جهان صادرات ماشین الان صنعتی دارن که مقصد اصلیشون هم آمریکا و اروپاس.
یه جوری تعجب کردی که انگار تا حالا نیومدی تو شهر و تخریب ندیدی که از چی استفاده میکنن،چطور بعنوان یک کارآفرین جهانی ندیدی تا حالا؟
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲من یه نوید دیگم خودم نظر شخصی خودمو گفتم از این که بگذریم
دیدیم که هیوندای هم بیل مکانیکی میسازه
ولی مقابل پرچم داران این زمینه مثل کاترپیلار و ولوو حرفی برای گفتن نداره هم از نظر فروش و هم هم از لحاظ تنوع محصولات و تکنولوژی ساخت و قدمت و اصالت و… محصولاتی که کاترپیلار میسازه خیلی از شرکتهای دیگه هم نمیسازن فقط چند تا شرکت مثل لیبهر و ولوو و … رقیبشن 👑
هیوندای هم بد نیست ولی نقشه راه خیلی مشخصی در این زمینه نداره🙅
محمد
۲۵ دی ۱۴۰۲لطفاً نقشه راه رو تعریف کن ماهم یاد بگیریم ، شرکت به اون بزرگی نمیدونه داره چیکار میکنه منتظر بود اساتید پدال براش نقشه راه ترسیم کنن
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲داداش گلم محمد من هم نظر شخصی ام رو گفتم بنده ادعایی نکردم فرمایش شما متینه 🙌
قطعا هیوندای تا اینجا که اومده نتیجه سالها کار و تلاشش بوده و نتیجه هم گرفته و من هم بعنوان شرکتی معتبر در این صنعت قبولش دارم👌
Amirmohammad
۲۵ دی ۱۴۰۲از سطح هوش و منطق و اسم مشخصه که همون کارآفرینی یا نه
حرفت مثل این میمونه که بگیم لاکهید مارتین آمریکا بهترین جنگنده هارو میسازه پس بقیه کمپانیا مثل رافال و ساب و سوخو و بوئینگ جمع کنن برن! یا بگیم رولز رویس لوکس ترین ماشین رو میسازه پس لکسوس جمع کنه بره پی کارش
حالا چون به خوبی کترپیلار نیست دلیل به مسخره نیست،لکسوس LS به خوبی رولز رویس فانتومه؟
تو هر زمینه بالاخره یکی بهترینه دلیل نمیشه بقیه بد باشن،هیوندای که توی ماشین الات سنگین هم سابقه داره هم حرف برای گفتن،اشاره کردم که تو ایران اکثر کسایی که تو کار تخریبن از بیل مکانیکی هیوندای استفاده میکنن،خود صنایع سنگین هیوندای هم گفتم که به اکثر کشورای دنیا صادرات داره و این همه فروش داره.خیلی عجیبه یکی بیاد مسخرش کنه.حالا گفتم اول بیا تو شهر ببین تخریبا با چه بیل مکانیکی انجام میدن بعد برو سفارت اون 193 تا کشور بهشون بگو چرا از ماشین الات هیوندای وارد میکنین.بعد میخوام بدونم با چه پشتوانه و رزومه میای به برندی که یکی از بزرگترین صنایع ماشین الات سنگین دنیا رو داره و بزرگترین کشتی سازی جهان و جزو ۱۰ برند اول دنیا تو صنایع ماشین الات مثل بیل مکانیکی هست میگی نقشه راه رو بلد نیست؟ جنابعالی که نقشه راه رو بلدی شرکتت به کجا رسید؟ ممنون میشم بگی
amir
۲۵ دی ۱۴۰۲امیرممد جان تا جایی که من یادمه لکسوس ال اس رو با بنز اس پونصد و بیمر سری هفت و آئودی اس هشت و تا حدودی جنسیس جی نود مقایسه میکنن تو دسته بنتلی و رولزرویس نمیارنش
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲سلام امیر محمد جان بجز یه خط ابتدای نطرتون هرچی شما گفتی رو قبول دارم و حرفی ندارم فرمایش شما متینه 🙌
فقط لطفا من رو با یکی دیگه لطفا اشتباه نگیرید بنده یه نوید دیگه ام اون کاربر یکی دیگست لطفا اشتباه نگیرید
اینجانب متولد ششم ژوئن 98 میلادی ام و یه دهه هفتادی ام
اون کاربر نوید ۰۰ طبق گفته خودش دهه شصتی یه و یکی دیگست
پس لطفا من رو با کسی دیگه اشتباه نگیرید🙏
از این که بگذریم بقیه فرمایشات شما رو قبول دارم در مورد هیوندای و فعالیتش در صنعت و این بیل مکانیکی ها لطفا بد برداشت نکنید نظر شخصی ام رو گفتم👌
مازیار
۲۵ دی ۱۴۰۲پس متولد D_DAY هستی
NAVID@@98
۲۶ دی ۱۴۰۲آره مازیار جان 💔
Mercedes
۲۵ دی ۱۴۰۲سرش مشغول رسیدگی به پروژه ویژن پرو گرم بوده
محمدعلی
۲۶ دی ۱۴۰۲دلیل نمیشه هر دستگاهی که درایران زیاد بود از رتبه خوبی برخورداره اگه اینطوره پس الان دستگاهای چینی مثل لیوگنگ زوملاین شانتویی و.. از همه بیشتر شدهاند. اگه یک چرخی در سایتهای تجاری و فروش بیل و.. در سراسر جهان بزنی میبینی در کشورهای پیشرفته اصلا خبری از هیوندا و حتی کوماتسو هم نیس اکثرا کاتر و لیبهر و ولوو معامله میشن و برندهای آسیایی اون پایین ها هستن
مازیار
۲۵ دی ۱۴۰۲درسته که کترپیلار و کوماتسو دو غول بی رقیب ماشین آلات راهسازی هستن اما محصولات هیوندای در این زمینه _ خصوصا بیل های مکانیکی _ اونقدری هست که از مرحله مسخره کردن گذشته باشه چون پیشرفت خوبی رو نشون داده.
شاسی های مجزای این نمونه هم باید خیلی کاربردی باشه مثل دنده چرخ بالای بلدوزرهای کترپیلار. البته اطلاع ندارم اولین کمپانی هست که این کارو کرده یا نه اما هرچی هست یه حرکت شاخص بحساب میاد.
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲مازیار جان منظور من مسخره کردن نبود ببخشید
منم گفتم کاترپیلا که غول بی رقیبی در بیل مکانیکی و کامیون های معدن و… هست به همین دلیل این شرکتها باید تخصصی تر کار کنند مثل کار شرکت هایی مثل لیبهر یا ولوو که تخصصی تر هستند.🕵️
بولدوزر های زنحیر مثلثی که گفتی هم دقیقا از همون تخصص های کاترپیلاره که امضای کار خودشه و دلایل و مزایای خودشو داره👌
مثلا اون بلدوزر که قراره خودران ساخته بشه فکر کنید اگه بدون اپراتور از کنترل خارج بشه اون بلدوزر روو دیگه میتونه جلوش رو بگیره همینجور مثل چرخ گوشت چرخ میکنه میره جلو 😱
مگه خودرو سواریه که آزمون و خطا کنند
برای همین تخصص خودش رو میخواد و شوخی بردار نی💯
مازیار
۲۵ دی ۱۴۰۲فرمایشتون متین
اما خوب اینکه مثلا چالش یه بلدوزر خودران از کنترل خارج شدن و چرخ گوشت انسانی و این حرفها باشه بیشتر مربوط به نگاه کردن از راه دور و ماجراهای جالب پای کرسی هست چون مسئله مهمتر از این حرفهاست
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲داداش قطعا فرمایش شما هم متینه بایستی جوری میگفتم تا برداشت بد نشه🙌
Ehsan
۲۵ دی ۱۴۰۲نه تنها یکی از بزرگترین سازندگان بیل مکانی دنیا هست بلکه بزرگترین کشتی سازی دنیا رو هم داره،همه اینا در حالیه که یکم اونورتر ۷ تا برند رو هم نتونستن یه برقی سالم بسازن
Absurd Hero
۲۵ دی ۱۴۰۲برو ریوت رو دستمال بکش
علی
۲۵ دی ۱۴۰۲بابا ریو باور کنید اصلا کره ای نیست فقط اسم کره روشه ریو ماشین کم استهلاک و محکمیه
شاسیش مال فورد ه و موتورش هم b5 مزدا گذاشتن که موتور نرم و کم آزاریه.
علی
۲۵ دی ۱۴۰۲بابا ریو باور کنید اصلا کره ای نیست فقط اسم کره روشه ریو ماشین کم استهلاک و محکمیه
شاسیش مال فورد ه و موتورش هم b5 مزدا گذاشتن که موتور نرم و کم آزاریه. تقریبا آمریکایی ژاپنی به بعد کره ای که فقط ساخت و طراحی ظاهریش انجام دادن.
علی
۲۵ دی ۱۴۰۲بابا ریو باور کنید اصلا کره ای نیست فقط اسم کره روشه ریو ماشین کم استهلاک و محکمیه
شاسیش مال فورد ه و موتورش هم b5 مزدا گذاشتن که موتور نرم و کم آزاریه.
تقریبا آمریکایی ژاپنی یه بعد کره ای که فقط کار طراحی ظاهریش انجام دادن.
Ehsan
۲۵ دی ۱۴۰۲اگه دستمال کشیدن من باعث میشه اونا بالاخره بتونن برقی بسازن ( حالًا بیل و کشتی پیشکش) حتما این کارو میکنم
Absurd Hero
۲۵ دی ۱۴۰۲Hitachi و komatsu به گوشت خورده؟
ایماباری و میتسوبیشی چی؟
نمیشه وقتی هیچی نمیدونی اصلا حرف نزنی؟اینطوری فقط خودت رو زیر سوال میبری
Ehsan
۲۵ دی ۱۴۰۲https://www.inventiva.co.in/trends/top-20-best-shipbuilding-companies-in-2023/
اینم بزرگترین کشتی سازیا،به همین راحتی میشه یه حرف رو فرستاد هوا.همیشه دقت کنین چون وقتی قبل صحبت دقت نکنین خودتون ضربه میخورین عزیزان،این شد درس امروز.اشکال نداره
میتسوبیشی هم اومد جنگنده بسازه دید قیمتش از اف ۳۵ بیشتر میشه (!!!!) پروژش تعطیل شد و رفت دست به دامن آلمان و انگلیس شد گفت بزارین با هم بسازین.تا الان هیچ جنگنده ای نساخت
یه برندی هم مثل هیوندای هم سومین گروه پرفروش خودرو سازی جهانه،هم بزرگترین کشتی سازی جهان،هم جزو بزرگترین صادرکنندگان ماشین الات هم وارد بحث نظامی شده و هم داره هواپیما میسازه،بعد یکم اونطرف تر ۷ تا برند رو هم یه الکتریکی نساختن
Ehsan
۲۵ دی ۱۴۰۲بازم میگم اگه دستمال کشیدن باعث میشه اونا بتونن برقی بسازن بگو که بکشم،باتری دادن که جواب نداد شاید این جواب بده
حسین
۲۵ دی ۱۴۰۲نه تنها میتسوبیشی بزرگترین کشتی ساز دنیاست، بلکه از بزرگترین بانک های جهان رو هم داره، بلکه جنگنده نظامی هم میسازه، از غول های صنعت معدن هم هست، بزرگترین شرکت خوشه ای جهان هم هست. همه اینا یه طرف، تویوتا سالی یازده میلیون خودرو میسازه اونطرف یه کشور نمی تونه به سالی 8 میلیون خودرو برسه
phonix
۲۵ دی ۱۴۰۲اقا حسین میتسوبیشی بخش شیپ بیلدینگشو تعطیل کرد عزیز
همین هیوندایی با همکاری استرالیا بزرگ ترین تاسیسات کشتی سازی دنیا رو در شهر بوسان کره جنوبی داره
ولی در مجموع امریکا وچین بزرگترین کشتی سازان جهان هستن
بجز هیوندایی هانوا اوشن( دوو سابق) هم کشتی سازی بزرگی در کره داره
در ژاپنم بجز میتسوبیشی بقیه همچنان کشتی سازی هاشونو دارن
بهزاد
۲۵ دی ۱۴۰۲فونیکس جان میتسوبیشی به هیچ عنوان بخش کشتی سازی را تعطیل نکرده بلکه ساخت کشتی های کانتینر بر و فله بر را از لیست محصولاتش خارج کرد.
الان این شرکت بیشتر رو کشتی هایی که مایعات حمل میکنند تمرکز داره به همراه سفارشاتی مثل نظامی و تفریحی و… و همچنین این شرکت در طراحی و مشاوره مهندسی صنایع دریایی فعاله و صنایع دریایی یکی از ارکان اصلی گروه میتسوبیشی هست.
phonix
۲۵ دی ۱۴۰۲بخش نظامیشو که میدونستم جز اصلی مارین یونایتده ژاپنه ولی اون بخش دوم رو نمیدونستم من شنیده بودم بخش دوم رو نه .اوکیه
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲از نظر تخصصی در ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی کاترپیلار یه شرکت پرچمداره که هیوندای در حد اون نیست ولی هیوندای هم داره کار خودشو میکنه و قابل قبوله 🙋
ولی فکر نکنید مثلا بگیم هیوندای کشتی میسازه خودرو هم میسازه دلیل باشه، نه این دلیل نمیشه چون هیوندای شرکت چند خوشه ای یه و هر بخشی فعالیت جداگانه مشغوله که نامربوط به قسمتهای دیگست.🙅
از نظر تخصصی کاترپیلار حرف اول رو میزنه و پرچمداره چون هم کاملا تخصصی در این زمینه مشغول به فعالیته و هم در محصولاتش طیف گسترده ای در انواع مختلف در این زمینه توسعه میده که در فروش و تنوع و و هر زمینه ای در این بطور تخصصی برتری ویژه ای داره 💯
یا مثلاً در دامپتراک های کمر شکن در کارایی و ابعاد و مشخصات فنی مختلف ولوو بهترین محصولات رو ساخته💯
هیوندای هم در جایگاه خودش در چند محصول از بیل مکانیکی و ماشین آلاتی که از اون دیدیم قابل قبول بوده🙋
H2
۲۵ دی ۱۴۰۲NAVID@@98
داداش هیوندای سالهاست داره ماشین آلات سنگین میسازه
حتی کشتی سازی هم داره
مثل اینکه شناختی از این شرکت هم سن و سال ایرانخودرو نداری
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲🙋 میدونم توضیحات رو گفتم هیوندای سالها تجربه داره و جوابش را پس داده ولی شرکتهای تخصصی که در این زمینه پرچمدار هستن و حرف اول رو میزنند شرکتهایی مثل کاترپیلار و لیبهر و ولوو و … هستن
مثلا کامیون های معدن دامپراک هایی که کاترپیلار می سازه در سطحی دیگه هستن یا مثلا بیل مکانیکی های بسیار غول پیکری ساخته که حتی شرکتهای دیگه هم رقیبی براش نساختن چه برسه به هیوندای به همین دلیل نمیگم که هیوندای مشکل داره چون جوابشو پس داده ولی در حد کاترپیلار تخصصی تخصصی کار نمیکنه 🤫😘
مجتبی .
۲۵ دی ۱۴۰۲اتفاقا ماشین آلات صنعتی هیوندایی نسبت به خودروهاش بهترن. همچین چیزی برا معادنی که تولید گاز دارن هم خوبه.
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲آره نسبت به خودروهاش بهترن و سالهاست جوابشو پس دادن 👌
محمد
۲۵ دی ۱۴۰۲حاجی به جای ۰۰ دوتا@@ بذاری باعث نمیشه فکر کنیم یکی دیگه هستی ، سال های سال هیوندای داره ، بیل مکانیکی ، لودر ، کشتی تا تجهیزات برقی میسازه بعد از زیر پتو کنار بخاری کامنت میذاره که به درد نمیخوره
NAVID@@98
۲۵ دی ۱۴۰۲سلام محمد جان من یه نوید دیگه هستم
شما ببخشید منظوری نداشتم🙌
من فقط در مقایسه با پرچم دار های این صنعت گفتم بهتره بجای اینکه دنبال طرح های رادیکال برن تخصصی تر کار کنن شما ببخش محمد جان🌹🤝
سالهاست که بیل مکانیکی های هیوندای رو میبینیم تو ایران بارها دیدم در کنار بیل مکانیکی های کاترپیلار کوماتسو و ولوو و… کار میکنند و جوابشون رو پس دادن 👌
به همین دلیل گفتم که چون ماشین آلات صنعتی تخصص بالایی دارند بجای این کار در این تخصصی گسترش بیشتری داشته باشند
یعنی کاری که که کاترپیلار و لیبهر و ولوو انجام میدن 👑🙏
مهدی
۲۹ دی ۱۴۰۲هیوندا سالهاست پا به پای کوماتسو و ولوو و کاترپیلار محصولات سنگین تولید میکنه و تو ایران هم بهترین بیل مکانیکی که داره استفاده میشه و بورس بازار هست همون هیوندا هست . . این نبوده که یهویی بیاد شروع به ساخت این محصولات بکنه.
همایون
۲۵ دی ۱۴۰۲کمکم تکنولوژی و رباتها انسانهارو بیکار و خونه نشین میکنن
جمعیت دنبا روزبهروز داره بیشتر میشه ولی به لطف رباتها دایره مشاغل برای انسان داره روزبهروز کوچکتر میشه.خود کمپانیها هم میدونن با ساخت این رباتها چه بلایی سر انسانها میارن،ولی طمع کسب سود نمیزاره دست روی دست بزارن
Car love
۲۵ دی ۱۴۰۲این ناراحت کننده تره یا تانک هیوندای یا خبر هواپیمای هیوندای؟ 😂😂😂😂ولی هیچی تانک هیوندای نمیشه واسشون.قدرت تخریبش ۱۰۰/۱۰۰ 😢
parhamiof
۲۵ دی ۱۴۰۲میدونم برقیه ولی شاتون نزنه
amir
۲۵ دی ۱۴۰۲عزیزم آخرم نفهمیدی قضیه رو هی میگی فقط یادمون بیوفته تو اون پست چقدر سوتی دادی و عدم اطلاعات خودتو در زمینه نظامی به رخ کشیدی پیام جان
phonix
۲۵ دی ۱۴۰۲سلام همه اینایی که گفتی رو ژاپن میسازه .
ساخته قبلا …
کره هم هواپیماهاش برای چک سنگین و اورهال دوره ای میرن چین و ژاپن در تاسیسات شرکت های بزرگ اونجا
تمام شد ؟
ARIAN
۲۵ دی ۱۴۰۲با این کار که پرسنل بیکار میشن و باید برن غاز بچرونن😐 جمع کنید دیگه دنیارو به لجن کشیدید همش شده ربات و هوش مصنوعی و خودران و فمینیسم و گیاه خوار و ال جی بی تیو کوفت و مرض و درد بی درمون. چه میکنه این ( چپ ) کثیف…!؟
🤡
۲۵ دی ۱۴۰۲دونالد بیاد خوب میشه
پیام
۲۵ دی ۱۴۰۲حالا اگه ژاپن بود خوب بود و دنیا به لجن کشیده نشده بود؟ 😂😂😂😂
amir
۲۵ دی ۱۴۰۲دیروز بهت نگفتم؟ کافیه اسم هیوندای رو یه چیز باشه ماحصل گاوم باشه میشه عسل برات
B
۲۵ دی ۱۴۰۲پس یعنی خودرو و تلفن هوشمند و سایت ها و … هم ماه عسل چپ ها بود ؟
هزاران بار گفتم بی سوادی ایرانیا عجیب غریب بالاست اما این بی سوادی طبیعیه و محصول یه سیستم بی سواده …
همه چیزو به چپ ربط میدین هرچقدر هم بی ربط باشه حتی اگه چیز بدی نباشه بد جلوش میدین( تکنولوژی) بعد اونو میچسبونین به چپ هیچ عقل و منطقی پشت اینگونه رفتار هاتون نیست صرفا عقده گشایی هست
کامنت های بیربط میدین همش
B
۲۵ دی ۱۴۰۲البته چندانم حرفت بیربط نبود اگه بگیم چپ ها تغییرات رو بوجود میارن پس از اونور علم و فناوری رو هم کلا باید بگیم چپ ها آوردن
اما تو که بابت غاز چروندن نباید ناراحت شی چون هزار سال پیش آدما داشتن دام میچروندن
برگشت به ۱۰۰۰ سال پیش که دیگه نباید برات دغدغه بشه باید خوشحالم بشی
هر چی باشه بیل مکانیکی و شغلشم چپ های بد بوجود آوردن دیگه مگه نمیگی چپ بده ؟ پس چرا چیزی که ۳۰ سال پیش ساخت رو نمیگی بد؟ الان که داره شغلی که ۳۰ سال پیش ساخت رو میگیره با فناوری جدید ( که یک یا چند کار دیگه جایگزینش خواهد شد) باید خوشحال بشی که ، نمیتونی تغییر جهان هضم کنی چون نمیخوای از چهارچوب کوچک خود ساخته ات خارج شی؟
البته بازم میگم بستگی داره چپ و راست رو برای خودتون چی تعریف کنید
مبنای چپ رو گذاشتم کامنت کاربر مورد نظر در این دو کامنت
Dark Knight
۲۵ دی ۱۴۰۲خداییش ایده های خیلی خوبی داره مثلا همین چند وقت پیش هم تانک خودران رونمایی کرد که هیچ نیازی به خدمه انسانی نداشت ولی مهم اینجاست اینا کی قراره تولید بشن ؟ و از اون مهم تر آیا تو دنیا واقعی هم به اندازه ادعا های کمپانی کاربردی هستن یا نه ؟
amir
۲۵ دی ۱۴۰۲ایده ها رو همینطور الکی نمیشه پیاده کرد و گفت خوبه و هر ایده ای هم لزوما نتیجه مطلوب نخواهد داشت مثل کمپانی های روسی که با ایده گلوله گذار خودکار چرخ و فلکی یک نفر از خدمه تانک کم کردن ولی همه امروزه میدونن داستانشون چیه و امروزه برای مثال در تانک لکلرک فرانسوی ذخیره مهمات به پشت برجک منتقل شده تا از دسترس موشک ضد تانک هایی مثل کورنت و آرپیجی و… در امان باشه اما امروزه در نوار غزه میبینیم که بسته ها و بمب های انفجاری رو میتونن به پشت تانک بچسبونن هرچند احتمال رخ دادنش کمه ارتش آمریکا انواع اقسام وسایل رباتیک و بی سرنشین رو آزمایش میکنه مثل هلیکوپتر جنگنده و شناور ولی میبینیم که امروزه بیشتر در حد انتحاری استفاده میشن مثل جبهه اوکراین و هنوز هوش مصنوعی و کارامدی اینطور وسایل به حدی نرسیده که کارای سرنشین دار رو داشته باشنو کماکان کشور ها به دنبال تانک جنگنده و سایر وسایل پیشرفته سرنشین دار هستن همین دیروز خبر نیومد چین که تاکسی های خودران با ضرر و شکست خارج شده یکم پیش هم که شرکت تاکسی های خودران آمریکا یعنی کروز به خاطر یه حادثه کوچیک فعالیت خودشو به تعلیق دراورد هرچند هممون میدونیم آینده در دستان بی سرنشین ها خواهد بود
phonix
۲۵ دی ۱۴۰۲ایده ساخت تجهیزات معدنی خودران جدید نیست
اسکانیا نمونه کامیون معدن فکر کنم 30 تنی ارائه داد که الان هم فعاله به شکل ازمایشی
کاتلپیلار سال هاست که داره روی خدرو های معدنی بدون سرنشین و متکی به هوش مصنوعی کار میکنه
از اون طرفم خود ایران در زمان جنگ بولدوزر کنترل از راه دور توسعه داد حدود 40 سال پیش توسط صنایع هپکو و جهاد خودکفایی
بسیار فکر خوبیم هست جدا از کاهش خطر انسانی در معادن و شغل خطرناک معدن کاوی هزینه هارو به شدت کاهش میده و معدنی کاوی رو برای شرکت های بزرگ به صرفه تر میکنه دیر یا زود هم فراگیر خواهد شد
Killer
۲۵ دی ۱۴۰۲باتریشم بدین ۳ چرخ سازا :))) کره بیل مکانیکی الکتریکی هم داره میسازه ۳ چرخ سازا تو ماشینش موندن :))))
samurai
۲۵ دی ۱۴۰۲یه مشت چرت و پرت کانسپت معرفی میکنه تا اسم داغونش بیاد تو خبرا
از اینا صد برابر بهتر کشورای درجه یک ساختن و میسازن کشورای جهان 30 امی مثل ایران توش از این کرره ایا بی کیفیت پیدا میشه
BMW
۲۶ دی ۱۴۰۲مخوف شده ها👍😁
@min
۲۸ دی ۱۴۰۲اون سر دنیا کمپانی های غول دارن با هم رقابت میکننو حالشو میبرن اونوقت شما ها توی کشور دیگه افتادین ب جون همدیگه
محمد
۲۸ دی ۱۴۰۲اگه اونام توی کشورشون این همه بلا و این همه تحریم این فتنه این همه مصیبت سرشون پیاده میشد عمرراً به اینجاها میرسیدند
محمد
۲۸ دی ۱۴۰۲خخخ اینا رو بخای باهاش کارکنی میترسی روشون خط و خش بیفته از بس خوشگلن