هیوندای

هیوندای مرکز توسعه پیشرانه درون‌سوز خود را تعطیل می‌کند؟

مسابقه الکتریکی سازی خودروها با شدت هرچه تمام بین خودروسازان ادامه دارد. بسیاری از کمپانی‌ها تعهد خود به آینده‌ای تمام الکتریکی را اعلام کرده‌اند اما هیوندای می‌تواند با پایان توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز از همین الان قدم برجسته دیگری را در این راه بردارد. درست پیش از کریسمس یکی از مجلات کره‌ای اخبار مهمی را درباره تصمیمات هیوندای منتشر کرده است. وب‌سایت بیزینس کره مدعی شده گروه هیوندای موتور به‌صورت رسمی در حال تعطیلی بخش توسعه پیشرانه خود در موسسه تحقیق نامیانگ سئول است. همچنین این وب‌سایت می‌گوید گروه قوای محرکه هیوندای در تیم توسعه محصولات الکتریکی ادغام می‌شود و گروه توسعه باتری نیز تثبیت می‌شود.

یکی دیگر از رسانه‌های کره‌ای به نقل از منابع ناشناس و همچنین ایمیل به دست آمده از مدیر جدید مرکز تحقیقات و توسعه هیوندای گفته است:

توسعه پیشرانه ما هم‌اکنون دستاورد فوق‌العاده‌ای به همراه داشته اما ما باید سیستم را برای ارائه نوآوری‌های مبتنی بر بهترین‌های گذشته تغییر دهیم

فعلاً هیوندای بیانیه‌ای رسمی دراین‌باره را منتشر نکرده است. این اخبار در حالی منتشر می‌شوند که چند روز پیش اخبار تغییرات مدیریتی ارشد این خودروساز به گوش رسید. آلبرت بیرمن اخیراً از مدیریت تحقیق و توسعه هیوندای کنار رفت و پیتر شرایر رئیس بخش طراحی نیز سمت دیگری را در اختیار گرفت. هیوندای همچنین اعلام کرد تا ۲۰۰ نفر را در پست‌های بالاتر بکار می‌گیرد که بیش از یک‌سوم آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه حضور پیدا می‌کنند.

سخنگوی هیوندای با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

بسیاری از انتصابات اخیر نشان دهنده نسل بعدی رهبران هیوندای بوده و این کار به خاطر دستاوردها و نقش آن‌ها در موفقیت گروه هیوندای انجام شده است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. یک کاربر

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    شما مقایسه کنید که بنز خودش پدر موتورهای احتراقی میداند . کارل بنز یکی از نخستین ماشین ها جهان ساخت.

    اما همین بنز ، سنگین ترین سرمایه گزاری ها در موتور های الکتریکی کرده در رقابت به تسلا ،بطوری که طبق ادعاهایشان موتور الکتریکی ساختند که یک سوم جرم وزن موتورهای الکتریکی تسلا داره با توان قدرت ۳ برابر. که موسوم به موتورهای محوری جریانی هستند در مقابل موتورهای شعاعی تسلا

    همین کاهش جرم ، خودش در افزایش شتاب و کاهش مصرف برق ماشین تاثیر بسزایی دارد . بطوری که بنز ادعا میکند هر کیلووات برق ۱۰ کیلومتر پیمایش مصرف دارد . بگونه ای که باتری ۱۰۰ کیلووات به برد ۱۰۰۰ کیلومتر میرسد درحالیکه لوسید ایر با پک باتری ۱۱۳ کیلووات به ۸۰۰ کیلومتر برد می رسد!

    موافقم 16
    مخالفم 3
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    هیوندای نوآوری‌ خاصی توی نمونه های درون سوز نداشته که حالا بخواد نگهش داره، بنظرم بجاست تصمیمشون…

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. کیان

      ۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      نواوری پیشکش
      مقاله بالاتر رسوایی شون و دویاره رو کرده، اینا نه بخاطر برقی شدن بلکه بخاطر ضعف تولید و برای حفظ ابرو دارن تعطیل میکنن
      خودروسازی ک ادعای رقابت با بهترینهارو داره موتوراش بسوزن همون بهتر ک تعطیل کنه و تخته کنه کلا

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        تخلیه شدی؟😂 باشه برو توی مطلب بالا بکوبشون…

        موافقم 2
        مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا