یکی از محصولات جالب در تاریخ هیوندای، جنسیس کوپه است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ تولید شد و این روزها فراموش شده است.
در سالهای ابتدایی قرن بیست و یکم، هیوندای با وجود گسترش بازار خود، همچنان برندی بود که با خودروهای اقتصادی کسلکننده شناخته میشد و عرضهٔ کوپهٔ تیبرون (همان هیوندای کوپه) هم کمک چندانی به تغییر این تصویر نکرده بود. به همین دلیل، این برند کرهای که قصد ورود به بخشهای جدیدی از بازار را داشت، به ساخت یک کوپهٔ اسپرت دیفرانسیل عقب جذاب روی آورد. این خودرو که جنسیس کوپه نام گرفت، همزمان با جنسیس سدان روی یک پلتفرم توسعه پیدا کرد تا هیوندای را وارد بخش کوپههای اسپرت و سدانهای لوکس کند.
هیوندای برای جنسیس کوپه رؤیاها و اهداف بزرگی در سر داشت که یکی از آنها رقابت با ماسل کارهای آمریکایی بود تا جایی که در سال ۲۰۰۷، تصویری از یک جنسیس کوپهٔ نقرهای در کنار یک موستانگ منتشر شده و نشان میداد هیوندای برای توسعهٔ کوپهٔ خود ماسل کار فورد را معیار قرار داده است. سرانجام در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۸، جنسیس کوپه رسماً رونمایی شد و از فوریهٔ ۲۰۰۹ با مدل ۲۰۱۰ به نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده رسید. این خودرو اولین کوپهٔ دیفرانسیل عقب هیوندای بود و مدیرعامل هیوندای آمریکا آن را خودرویی توصیف کرد که در تجربهٔ رانندگی کوپههایی مثل اینفینیتی G37 را به چالش میکشد.
هیوندای در دههٔ ۲۰۰۰ اقدام به توسعهٔ سری پیشرانههای V8 جدیدی بنام Tau برای سدان جنسیس کرد و گمان میرفت این موتور برای جنسیس کوپه هم ارائه شود اما این خودرو فقط با دو موتور چهار و شش سیلندر به بازار عرضه شد. پیشرانهٔ پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سری تتا بود که از طریق سرمایهگذاری مشترک بین کرایسلر، هیوندای و میتسوبیشی توسعه پیدا کرده بود. این موتور که زیر کاپوت لنسر اوو X هم قرار میگرفت، در جنسیس کوپه ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. پیشرانهٔ دوم هم یک ۳.۸ لیتری V6 سری لامبدا با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور بود.
انتقال نیروی موتور چهار سیلندر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگرفت درحالیکه برای موتور V6 گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک ZF قابل انتخاب بود. جنسیس کوپه در سریعترین نسخه یعنی V6 اتوماتیک ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید. هیوندای تبلیغات و بازاریابی گستردهای برای این خودرو انجام داد تا بتواند توجهات را به کوپهٔ جدید خود جلب کند و با رقبای بسیار باسابقهتر و مشهورتر سرشاخ شود. با این حال، جنسیس کوپه در آمار فروش حتی نتوانست به ماسل کارهای آمریکایی نزدیک شود.
این کوپهٔ کرهای بیشترین فروش خود در بازار ایالاتمتحده را در سال ۲۰۱۱ با ۱۴,۱۴۸ دستگاه تجربه کرد و پسازآن فروش به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار دستگاه در سال کاهش پیدا کرد. این در حالی بود که موستانگ در سال ۲۰۱۱ بیش از ۷۰ هزار دستگاه فروخت و این رقم پس از عرضهٔ نسل ششم در سال ۲۰۱۵ به ۱۲۲ هزار دستگاه رسید. شورلت کامارو هم در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ فروشی در حدود ۹۰ هزار دستگاه را تجربه میکرد. با این حال، جنسیس کوپه لااقل از نیسان 370Z که از سال ۲۰۱۰ به بعد در آمریکا سالانه فروشی حدود ۷ هزار دستگاهی داست موفقتر عمل کرد.
در سال ۲۰۱۱، هیوندای نسخهٔ فیسلیفت جنسیس کوپه را رونمایی کرد و در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ آن را برای اولین بار در آمریکای شمالی به نمایش درآورد. در این فیسلیفت، قسمت جلوی خودرو با چراغها، سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی که مطابق با زبان طراحی جدید هیوندای شکل گرفته بود، کاملاً بازطراحی شد. در این فیسلیفت، هردو پیشرانه هم ارتقاء پیدا کردند. خروجی موتور ۲ لیتری به لطف توربوشارژر بزرگتر به ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور رسید و پیشرانهٔ V6 هم با سیستم تزریق مستقیم سوخت حالا به ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. برای انتقال نیرو هم هرچند گیربکس شش سرعتهٔ دستی همچنان حفظ شده بود اما گیربکس اتوماتیک برای هردو موتور حالا با یک نمونهٔ جدید هشت سرعته جایگزین شد.
با این حال، نسخهٔ فیسلیفت جنسیس کوپه بازخوردهای چندان مثبتی دریافت نکرد. بهعنوانمثال، ادموندز انتخاب یک موستانگ یا کاماروی V6 با قیمت ارزانتر را بهتر میدانست و موتورترند در مقایسهای با موستانگ V6، گلف GTI، سوبارو BRZ و مزدا MX-5، جایگاه آخر را به جنسیس داد. همچنین در سال ۲۰۱۳، کارانددرایور طی رقابت سالانهٔ خود تحت عنوان لایتنینگ لپ، با یک جنسیس کوپه V6 در پیست ویرجینیا زمان ۳ دقیقه و ۱۳.۹ ثانیه را ثبت کرد که ۰.۱ ثانیه کندتر از نسخهٔ ۳۱۰ اسب بخاری پیش از فیسلیفت بود و در پس خودروهایی مثل موستانگ V6 و نیسان 370Z نیسمو قرار گرفت.
درنهایت، هیوندای در سال ۲۰۱۶ به تولید جنسیس کوپه بدون معرفی جانشین پایان داد. این اولین و احتمالاً آخرین تلاش کرهایها برای ساخت یک کوپهٔ دیفرانسیل عقب اسپرت بود که چندان درخشان عمل نکرد و احتمالاً به همین دلیل است که هیوندای برای برند مستقل جنسیس هیچ کوپهٔ اسپرتی را در نظر نگرفته است.
پیام
۲۸ مهر ۱۴۰۲آقای اشتری یکی از مشکلات سایتتون اینه که بعضی موقعها وقتی نظر میذاریم، سایت به صورت خودکار نظرمون رو نشون نمیده و خودش اسکرول نمیکنه. باید بگردیم ببینیم ثبت شده یا نه!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ مهر ۱۴۰۲هیچ کامنتی خودکار ثبت نمی شه
باید صبر کنید تا از طرف پدال تایید بشه و بعد به حالت انتشار دربیاد
این روند ممکنه 2 دقیقه طول بکشه یا چند ساعت، چون بعضی مواقع مثل نیمه شب تا صبح، نمی تونیم در خدمت شما عزیزان باشیم
datsun
۲۸ مهر ۱۴۰۲کامنتهای که محو میشه جریانش چیه کلا برا تایید هم نمیره ارسال که میکنی محو میشه🙂
جواد عقیلی
۲۸ مهر ۱۴۰۲سلام. سیستم صد اسپم سایت، به کلماتی حساس هست که کامنت رو نه برا تایید که مسفیم به پوشه اسپم می بره و این حالت پیش میاد برای شما. باز هم کامنت های اسپم البته با تاخیر بیشتری بررسی و در صورت امکان تایید می شن. به هر صورت این سیستم برای کنترل فضای اخلاقی کامیونیتی ماست و ممنون که درک می کنید و همراه هستید
پیام
۲۸ مهر ۱۴۰۲منظورم اینه که اسکرول نمیکنه بیاد رو پیام که بدونیم در انتظار تایید هست. همون بالا میمونه و باید دنبال پیاممون بگردیم. البته همیشه اینطور نیستا
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مهر ۱۴۰۲پیام جان ، شما پیام نگذاشته هم عزیزی ❤👋🏻❤👋🏻
میشه یکم در مورد جنسیس کوپه برامون بگی !
آخه دیگه تو خیابونا دیده نمیشَن !!!
در عوض تو مکانیکیها جا پارکشون پیدا نمیشه از بس که زیادن با استهلاک وحشتناک !
همه هم ماشالاه دور رنگ به سبب ESP نمایشی !
زمانی که وارداتش بود ، پشت فرمان چند مدلدصفر کیلومترش نشستم ، حقیقتاً مالی نبود ولی به درد دریفت میخورد و اصلاً هم هندلینگ نداره !
به نظر من که حتی یک درصد هم ارزش خرید نداره !
من بخوام کرهای بخرم ، میگردم یه سوناتا NF تمیز پیدا میکنم و لاغیر !
پیام
۲۸ مهر ۱۴۰۲نوید جنسیس به انداره کافی همه جای ونیا فروخت. تو برو تو فکر برندای ژاپنی که دونه دونه دارن یا جمع میکنن یا درجا میزنن. میدونی که منظورم چه برندایی هست؟ میتسوبیشی، سوبارو، اینفینیتی …
javad
۲۹ مهر ۱۴۰۲کاربر navid0098 این همه هیت جنسیس دادی همشم اشتباه بود چون این حرفا رو باید در مورد تویوتا gt86 میگفتی که همه همین رو میگن که یه چیزی مثل اینه در عمل یه آشغال پردردسر از آب درومد با موتور باکسرش تو مکانیکیها جا پارکشون پیدا نمیشه از بس که زیادن با استهلاک وحشتناک ! خرجش از کل قیمت ماشین بیشتر شده.
اتفاق gt86 همشون دور رنگ به سبب ESP نمایشی و هندلینگ ضعیف !
من زمانی که وارداتش بود ، پشت فرمان چند مدلدصفر کیلومترش نشستم و از دوستانم که gt86 داشتن خبر دارم ، و اصلا حقیقتاً مالی نبود ولی به درد دریفت میخورد و اصلاً هم هندلینگ نداره ! صد رحمت به جنسیس.
به نظر gt86 من که حتی یک درصد هم ارزش خرید نداره !
ولی جنسیس خیلی بهتره هرچی باشه ارزش خرید داره.
۲۹ مهر ۱۴۰۲NAVID۰۰۹۸
من آزرا ۲۰۱۱ رو میخرم یا جنسیس
amir
۲۸ مهر ۱۴۰۲اون اشکال سایت هم که از اول میورد هم درست نشده لطفا پی گیری کنید
amir
۲۸ مهر ۱۴۰۲آقای اشتری این کار که شد مصداق بارز جامعه کمونیستی نه کامیونیتی چه فرقی کرد با اون دست چین کردن کامنت حذف معنا دار خیلی از کامنت ها و تایید نشدن خیلی از کامنت ها و تایید شدن خیلی کامنت های بی ربط در مقابل
amir
۲۸ مهر ۱۴۰۲با این وجود اما در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود تقریبا یه گزینه نسبتا جذاب برای جوانان ایرانی بود در میان مدل های اقتصادی و کسل کننده اون زمان هیوندای و جنسیس(البته جنسیس شاخه لوکسشه) از طراحی خوبی بهره می برد اما خب مشخصه که برتری با آمرقکن کارز (به قول استاد فقید علی شوی نوا) هستش
۲۸ مهر ۱۴۰۲جنسیس هم ماشین خوبیه واسه عقده ایا
MehdiTurbo
۲۸ مهر ۱۴۰۲ماشین خوبیه واسه ادمای حسرتی پر از حسود که بتونن حسادت عقده درونیشان خالی کنن
هیربد
۲۸ مهر ۱۴۰۲مثل شما دوست عزیز
۲۹ مهر ۱۴۰۲بله دوست من مثل شما 🌹
کیان
۲۸ مهر ۱۴۰۲دوست عزیز من ک از هیوندای خوشم نمیاد، شاید اصال حرف شما هم درست باشه ولی بهتر بود کمی مهربونتر اینو میگفتین و …
در کل همین چیزی ک شما فرمودین بخاطر بازار بسته کشور هست ک بعضی ماشینها الکی شاخ شدن و …
۲۸ مهر ۱۴۰۲اره
محسن
۲۸ مهر ۱۴۰۲یادش بخیر سال ۸۹ حدود ۶۰ میلیون بود! یادمه تو اگهی های همشهری مینوشتن ترمز برمبو😂
محمد
۲۸ مهر ۱۴۰۲سلام و وقت بخیر جناب محسن عزیز.هیوندای جنسیس کوپه در دو نوع تیپ وارد ایران میشد.مدل اول که فاقد بال عقب و ترمز برمبو بودند و مدل هایی که همراه با بال عقب و ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمز رنگ بودند.
parhamiof
۲۸ مهر ۱۴۰۲صددرصد کسی نمیاد موستانگ و کامارو و چلنجر v8 رو ول کنه بیاد جنسیس کوپه v6 رو بگیره!
علت شکستشم یکی پیشرانه هاش بود
یکیم این بود که چون بین امریکاییا کم تجربه تر بود کمتر سراغش میرفتن
# subarw
۲۸ مهر ۱۴۰۲مصرف سوختش خیلی بالاست قدرتش خیلی کمه
Enzo Ferrari 2008
۲۸ مهر ۱۴۰۲شورلت کامارو بهتره
سامان اذری
۲۸ مهر ۱۴۰۲ماشین تنبلی بود
درگشو از نزدیک دیدم تقریبا با ماستنگ ۶ سیلندر درگشون برابر بود یعنی بعضا ماستنگ میزد بعضا جنسیس
ولی نیسان 370z هردوتاشونو تو درگ میزد
parhamiof
۲۸ مهر ۱۴۰۲6 سیلندر تخصص ژاپنیاست
این موضوع تو تمام اسپرتای ژاپنی اثبات شده
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۲عنوان غول آخر همه ۶ سیلندرهای جهان هم می رسه به ۱ ۱ ۹
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۲تو ۶ سیلندر ها رو دست فورد جی تی نیست💪🇺🇲🔥
ابوالفضل
۲۹ مهر ۱۴۰۲اره داداش اگه منظورت تیونینگه بله ولی فابریک عمرا حتی سومین جایگاه رو هم نداره قطعا هم سریع ترین و هم قدرتمند ترین مال دو ماشینه از نظر شتاب و تایم ۴۰۰ متر ۹۱۱ توبو اس و از نظر قدرت فراری ۲۹۶ gtb با بالا ۸۰۰ اسب قدرت بصورت فابریک ولی ژاپنی های عزیر توشون فقط جی تی ار نیسمو بالا ۶۰۰ اسب و ان اس ایکس پلاگین هایبرید ۶۵۰ اسب ….
بله دوست عزیز وقتی از رو شکم حرف میزنین این میشه بدون اطلاعات حرف میزنین ….
Killer
۲۸ مهر ۱۴۰۲ماشینی که تو درگ با موستانگ برابر باشه و کامارو و دوج رو بزنه بهش میگن تنبل؟
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۲چارجر آر تی ۱۹۶۸ صفرتاصد ۴.۸ میزنه پس بله جنسیس تنبله
datsun
۲۸ مهر ۱۴۰۲فعلا که قوی ترین شش سیلندر دنیا ژاپنیه
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۲کدوم خودرو ژاپنی رو میگی قوی ترین ۶ سیلندره؟
parhamiof
۲۸ مهر ۱۴۰۲البته منطقی حساب کنیم قوی ترین 6 سیلندر دنیا 911 برابوسه
datsun
۲۸ مهر ۱۴۰۲برابوس تیونینگه، از کمپانی gtr۵۰ نسخه محدود با ۷۲۰ اسب بخار قوی ترینه وگرنه gtr تیون بالای ۲۰۰۰ اسب هم داریم
https://www.pedal.ir/vision/most-powerful-6-sylinder-engines/
سوشیانت
۲۹ مهر ۱۴۰۲من راجب فابریک صحبت میکنم جناب datsun
datsun
۳۰ مهر ۱۴۰۲خوب اینم فابریک کارخونس دیگه
Amirmohammad
۲۸ مهر ۱۴۰۲زمان خودش تو ایران خیلی خفن بود.موتور خیلی قوی داشت.اون موقع هرکس عشق درگ و صدا اگزوز و اینا بود و پولم داشت یه جنسیس زرد یا قرمز میخرید!
R@min
۲۸ مهر ۱۴۰۲کیفیت ساخت پایین قطعات مثل گیربکس و موتور، عدم فضا برای ارتقا، دوام پایین اونم جلوی آمریکایی و ژاپنی جماعت وجودشو مثل یه جوک بی مزه جلوه میداد.
JDM_Japan
۲۸ مهر ۱۴۰۲ماشین خیلی خوبی نبود ولی خب توی ایران خیلی خوب شد دلیلشم بازار محدود ایران بود و اگر رقیبی هم قدرت یا قوی تر (از نظر قدرت موتور) داشت قطعا شکست میخورد و آنقدر عاشقش نمی شدن.
gt86 تویوتا واقعا با یه موتور چهارسیلندر ۲۰۰ اسبی نمی تونست رقیب مستقیمی برای این ماشین باشه و نبود ولی از لحاظ کیفیت و هندلینگ قطعا یه سر و گردن از این ماشین بالاتر بود ولی خب هنوزم حداقل توی ایران ماشین قابل احترامی به حساب میاد
Anti Tesla
۲۸ مهر ۱۴۰۲لوتوس الیزه چی؟
کیان
۲۸ مهر ۱۴۰۲اون اوایل اومده بود و … بازار ماشین تشنه و با یه پول کم به نسبت رقبای واقعی اسپرت المانی یه ماشینی داشتی ک شتابش رو کاغذ نزدیک 7 بود و شمایل اسپرتی خوبی داشت ولی این ماشین تنها مزیتش این بود ک در خط صاف شتاب خوبی میداد بهت و در هندلینگ و … اصلا حتی در کلاس قیمتی خودش حرفی برای گفتن نداشت
اون سری هم ک گیربکس اتومات زد اف داشت اصلا خوب نبودن، هماهنگی موتور و گیربکس به اندازه کافی خوب نبود و استهلاک گیربکس بالا بود
علی یوسفی
۲۸ مهر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت جنسیس در زمان جاه طلبی و اهداف بلندپروازانه هیوندای ارائه شد دوره ای که مدیران هیوندای قصد داشتن برندشون رو از یه برند ارزون به یک نشان تجاری گرون قیمت تبدیل کنن جنسیس کوپه هم باید موستانگ رو هدف قرار میداد چون موستانگ مث فولکس گلف خودش نماد یه کلاسه ولی خب هیوندای در این تلاش اول نتونست هم سطح موستانگ باشه اما تجربیات خوبی کسب کرد و بعید نیست روزی مدلی به همون خوبی کامارو و موستانگ هم داشته باشه.
blackwing
۲۸ مهر ۱۴۰۲دو مشکل عمده داشت ، یکی سفت بودن بیش از حد ترمز مخصوصاً زمانی که تو پیست استفاده زیادی ازش میشد و یکی دیگه گیربکس ضعیف و تنبل.
در کل نباید با امریکاییا تو زمینه کوپه دیفرانسیل عقب درگیر میشد ، این ماشین ماسلکار نبود فقط یه دف عقب ۶ سیلندر بود که رو شاسی یه سدان ساخته شده بود.
در نهایت شکست خورد ، مثل پروژه وانت مرسدس بنز X کلاس که نتونست با رقبای امریکایی و ژاپنی رقابت کنه و بعد از ۲ ۳سال خط تولیدش کلاً جمع شد رفت
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۲هنوزم یک اسطوره است چه از لحاظ فنی چه از لحاظ طراحی بدنه هنوزم تو چشم و مدل بالا بنظر میاد
هنوزم رنگ زردشو اندازه لامبورگینی دوسش دارم
امیر
۲۸ مهر ۱۴۰۲اینکه میگن شتابش ۵/۹ تا ۶/۵ هست یک دروغ محضه !! جنسیس کوپه سالم با گیربکس ۸ سرعته در بررسی سالار شتاب ۸/۷ ثانیه ثبت کرد ( تازه اون جنسیس خیلی سر حال بود ) بدون اغراق میگم : اگه هدفتون از خرید جنسیس کوپه فقط شتاب هست به هیچ وجه سمتش نرین چون در نهایت حریف هاچبک های شهری مثل سیتروئن c3 هم نمیشه ( منظورم جنسیس فابریک هست ) ، حیف که نذاشتن نیسان 370z به بازار بیاد تا جوانا لذت رانندگی با یه کوپه اسپرت اصیل و قدرتمند رو تجربه کنن !
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۲شک نکن تویوتا GT86 رو تو درگ می زنه
حسین
۲۸ مهر ۱۴۰۲از کسی که جنسیس رو اندازه لامبورگینی دوست داره و کیفیت کابین سوبارو 27 هزار دلاری رو با پورشه 150 هزار دلاری مقایسه می کنه بیش از این انتظار نمیره
Car love
۲۸ مهر ۱۴۰۲اونی که حریف سیتروئن c3 نمیشه که gt86 که از دنا هم میخوره حتی 🤣نه جنسیس که پای ثابت همه درگاست
حسین
۲۸ مهر ۱۴۰۲آره پای ثابت همه تحقیر شدنا جلو تویوتا آریون 😂
هیربد
۲۸ مهر ۱۴۰۲بله اون تست رو من هم دیدم
بنده خودم یک جنسیس کوپه ۲۰۱۱ با کارکرد ۱۷ هزار کیلومتر دارم حتی پلاستیک صندلی عقبش رو هم نکندم
ولی باهاش شتاب گرفتم و عدد ۶/۵ثانیه در بار اول و شتاب صفر تا صد ۶/۲ ثانیه در بار دوم گرفتم و صراحتا می گم که اون جنسیس مورد تست در دست سالار ریوز کاملا ماشین فرسوده و با نگهداری نان مناسب بود دوست عزیز
مجید
۲۸ مهر ۱۴۰۲همیشه ظاهرش برام جذاب بوده مخصوصا زرد و قرمزش
JDM سابق
۲۸ مهر ۱۴۰۲تو درگ میتونست رقاب کنه ولی گیربکسش تنل و دیر دنده میداد، درکل ماشین بدی نبود
هیربد
۲۸ مهر ۱۴۰۲من به مدت ۷ سال است که یک دستگاه جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۱ دارم با کارکرد زیر ۱۷ هزار تا بنده بدون اقرار میگم که در یک مسیر صاف من با ماشین خودم دو دفعه شتاب صفر تا صد گرفتم و در دفعه اول ۶/۵ و در بار دوم ۶/۲ ثانیه گرفتم البته ماشین بنده ۱۶هزارو ۱۲۷ کیلومتر کار کرده و خب قطعا شتاب خوبی رو هم به من میده ولی دوستان جنسیس کوپه با رویای هیوندای برای شکست دادن کامارو و ماستانگ ۶ سیلندر ساخته شد و می توان گفت که حتی موفق هم شد چون با قیمت تقریبا تقریباً نصف کامارو و ماستانگ و فقط کمی بیشتر از نصف در درگ ها با این دو ماشین برابری می کند . ولی جنسیس را به هیچ عنوان نمی توان با هیچ بنز و بی ام وه ای مقایسه کرد حتی مدل های ام ۱ بی ام و یا حتی E250بنز .
در کل ماشینی با این قیمت و مشخصات و طراحی ماشینی موفق و نسبتا خوبی است .
ولی ما گفته نماند این ماشین الان در ایران به دلیل کارکرد های بالا دیگر ارزش خرید ندارد و بهتر است دوستانی که به دنبال ماشین ارزان ولی سریع می گردند به سمت گلف یا بعضی از چینی های بازار بروند .
با تشکر از آقای اشتری عزیز با مدیریت عالی سایت
پوریا چالش
۲۸ مهر ۱۴۰۲من اینو خیلی دوسش داشتم سال 95شاگرد بودم یکی از مشتری هامون یکی از همین جنسیس ها با یه پارس ELX89عوض کرد واقعا هنوز مغزم درگیره ک چرا این ماشین بدی به ماشین حلبی بی کیفیت
Anti Tesla
۲۸ مهر ۱۴۰۲یادم میآید ششم ابتدایی بودم که در خیابون داریوش(بورس خودرو) کرج بعد از مدرسه به سمت خونه میرفتیم،با دوستام سر بهتر بودن این هیوندای جنسیس و تویوتا جی تی ۸۶ بحث می کردیم.
Amir
۲۹ مهر ۱۴۰۲با تشکر از داداش گلی که این گزارش و تهیه کرده ولی باید گفت مگه چقدر ماشین اسپرت وارد کشور شده برای جوون ها که شما فرمودید که این روزها فراموش شده .تو این مملکت خیلی از جوون ها یه پراید ساده رو نمیتونن بخرن واقعا دورش تموم شده ؟ وقتی یه جنسیس کوپه از خیابون رد میشه همه نگاه ها میره سمت ش . حالا کار نداریم سال ۹۰ قیمت ش ۶۰ تومن بود و الان با این که ۱۳سال از عمرش گذشته ۲۰ برابر شده خرید و فروش ضعیفی هم داره ولی هنوز اون ابهت ش رو داره
Amir
۲۹ مهر ۱۴۰۲با تشکر از داداش گلی که این گزارش و تهیه کرده ولی باید گفت مگه چقدر ماشین اسپرت وارد کشور شده برای جوون ها که شما فرمودید که این روزها فراموش شده .تو این مملکت خیلی از جوون ها یه پراید ساده رو نمیتونن بخرن واقعا دورش تموم شده ؟ وقتی یه جنسیس کوپه از خیابون رد میشه همه نگاه ها میره سمت ش . حالا کار نداریم سال ۹۰ قیمت ش ۶۰ تومن بود و الان با این که ۱۳سال از عمرش گذشته ۲۰ برابر شده خرید و فروش ضعیفی هم داره ولی هنوز اون ابهت ش رو داره