جنسیس به یک برند مجزا تبدیل خواهد شد. شنیدن این خبر کم و بیش قابل انتظار و از مدتها قبل پیشبینی شده بود. هیوندای قصد دارد برند جدیدی با عنوان جنسیس که تاکنون جزو محصولات رده بالای هیوندای بوده ایجاد کند و تحت عنوان جنسیس چندین محصول لوکس و تمام عیار را به بازارهای جهانی عرضه کند.
از ۵سال گذشته که هیوندای تازه مدل جنسیس را به بازارهای جهانی عرضه کرده بود خبرهای متعددی در خصوص نیت هیوندای برای جدانمودن جنسیس از چرخه محصولاتش و تولید مستقل آن مخابره کرده بودند که سرانجام و با حرکات جدید هیوندای، این امر در شرف وقوع است. هیوندای خودروساز کرهای گفته قصدش از تولید محصولاتی با عنوان جنسیس، تولید خودروهایی در بالاترین رده از تجهیزات، عملکرد، طراحی و استانداردهای ایمنی است. مسئولان هیوندای انتظار دارند با استفاده از شبکه گسترده فروش و نمایندگیهای مجاز هیوندا، به فروش بالای جنسیس بپردازند.
قرار است جنسیس تا پایان دهه دوم قرن بیست و یکم در یک حرکت آرام و متوازن با کمک هیوندای پدرخوانده جاهطلبش به تولید محصولات لوکس بپردازد و از شش محصول جدید که با استفاده از یک ساختار الفبایی متداول نامهای از قبیل G70 ,G80 و G90 خواهند داشت رونمایی کند. جزئیات دقیقی در مورد محصولات جنسیس و زمان رونمایی و عرضه آنها از جانب این شرکت اعلام نشده است اما قطعا محصولاتی در قامت جنسیس سدان، جنسیس کوپه و اکئوس جزو پرچمداران جنسیس خواهند بود. احتمالا یک اسیووی یا کراساووری اندازه متوسط که بر روی پلاتفورم هیوندای جنسیس تولید خواهد شد و یک سدان کوچک در سبد محصولات آتی این برند قرار خواهد گرفت و هیوندای بازار را با بستهای کامل از خودروهای کرهای لوکس و جالب تحت عنوان جنسیس شوکه خواهد کرد. گفته می شود اسیووی ساخت جنسیس تا سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.
احتمالا از میانه سال ۲۰۱۶ لوک دانکرولوک طراح مشهور محصولات گروه فولکسواگن حاصل کارش در هیوندای را نمایان خواهد کرد و با تزریق المانهای حیاتی شرکتهای بزرگ به محصولات برند تازه تاسیس جنسیس گامی تازه در مسیر توسعه هیوندای برمیدارد. برمبنای اخبار موثق دانکرولوک قرار است سرطراح برند جنسیس و پیتر شریر در سمت مدیر طراحی برند هیوندای به فعالیت خود ادامه دهند و هیوندای میخواهد در ادامه مسیر علاوه بر تاکید بر خواص ورزشی و اسپرت، نظم و توازن در طراحی را به محصولاتش از جمله برند جنسیس بیش از پیش تزریق نماید.
احمد
۱۴ آبان ۱۳۹۴به نظر من میتونه موفق باشه
کسایی که ماشین های کره ای رو اشغال خطاب میکنن، کسانی هستن که از دنیای ماشین خیلی دورن
نکته ایکه که هست اینه که کره داره از تجربیات بزرگان استفاده میکنه نه کپی محض مثل بعضی شرکتا
یعنی استخدام و به کارگیری طراح های بزرگ و مطرح مثل شرایرر
مطمینا تجربیات اونا نتیجه خیلی بهتری از کپی کردن داره
كاپيتاليسم
۱۴ آبان ۱۳۹۴درسته ، صنعت ژاپن یک روز همون کاری رو میکرد که کره ای ها امروزمیکنن (الگو برداری از امریکا در کنار تقویت صنعت بومی) حالا ببینید ژاپن کجاست، مطمعن باشید کره یک روز به اون جایگاه میرسه ، چرا نرسه؟ مدیریت خوب ، مردم کوشا ، سیستم اداری سالم
و هیوندای داره با برند سازی از جنسیس همون کاری رو میکنه که تویوتا با لکسوس کرد ممکنه طول بکشه تا جا بیوفته اما قطعی هست
بعضی ها میگن کره ای ها اصلا قابل مقایسه با ژاپنی ها نیستن که بنظرم حرف درستی نیست ، شاید ژاپنی ها ( به استثنا لوکس های ژاپن که قیمتشون هم با کره ای ها یکی نیست و قطعا خیلی سر تر از هیوندای و کیا هستن) در طولانی مدت بهتر جواب بدن ، اما سال به سال کره این فاصله رو کمتر میکنه
Aston Martin
۱۴ آبان ۱۳۹۴کره هم دیگه به عرش رسید
سعید
۱۴ آبان ۱۳۹۴دوستان یکی که از هیوندای میدونه بگه بالاخره برند لوکس هیوندا چی شد؟
سنتنیال یا جنسیس؟
Hamid...Audi
۱۴ آبان ۱۳۹۴توی متن نوشته دیگه ، جنسیس.
sina
۱۴ آبان ۱۳۹۴اصن قرار نبوده سنتنیال بشه که از او جنسیس بوده
Zippo
۱۴ آبان ۱۳۹۴با این کار لرزه بر اندام لکسس و مرسدس و بی ام و خواهد افتاد
جنسیس یعنی با قیمت بسیار کمتر کیفیت و لوکس بوده واقعی رو تجربه کنید
یهنی نیازی نیست خدا تومن پول برند رو بدید
هیوندا و کیا فاتحان اینده دنیای اتومبیل رانیند
محمد
۱۴ آبان ۱۳۹۴شاید با قیمت کمتری که پرداخت میشه بشه کیفیت داشت!(توی جنسیس)
ولی کیفیت بنز و ب ام و….فک نکنم!
Erfan
۱۵ آبان ۱۳۹۴لرزه؟؟؟
بر اندام بنزو و بی ام و؟
هیوندای؟؟؟؟
خیلی دست بالا گرفتی دوست گلم….
شما بنز و بی ام و راکه اصیل ترین و لوکس ترین و راحت ترینو ایمن ترین برندای جهان هستنو با هیوندای مقایسه میکنی؟؟؟؟؟
بخدا خنده داره نکن این کارو….
ali a.j
۱۴ آبان ۱۳۹۴آقا احمد { یا جناب آقای مهندس کیارش }
برخی خودروهای بقول شما – نه کپی محض مثل بعضی شرکتا – توسط طراحان غربی طراحی شده
مثل subaru svx که طراحش جناب آقای giorgio giugiaro طراحی شده
یا خودرویی مثل مزدا luce که طراحش جناب آقای giorgio giugiaro هستند
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=giorgio%20giugiaro
یا نسل اول lexus gs که توسط ایشان طراحی شده
به غیر از خودروهای نامبرده تعدادی خودرو دیگه هم توسط غربیها طراحی شده { مثل یکی از نسلهای اولیه پرینس اسکایلاین و … }
ali a.j
۱۴ آبان ۱۳۹۴احمد آقا به غیر از خودروهای نامبرده طراحی نسل اول honda nsx طبق گفته هایی توسط جناب آقای nicholas zander و برخی طراحان ژاپنی صورت گرفته
ایشان فراری را ۳۲۸ پایه طراحی هوندا nsx قرار دادند
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=nicholas+zander
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=nicholas+zander+designer
…………………………………………………………………………………………………
حرفم رو اصلاح میکنم طراح سوبارو svx جناب آقای giorgio giugiaro هستند
ali a.j
۱۴ آبان ۱۳۹۴دیدگاهم کجاست ؟؟
بله فهمیدم پروسه تایید شدن رو طی میکنه
کیان
۱۵ آبان ۱۳۹۴دوستان من یه سوال دارم ؟!! به دور از تعصب
اولا آیا ژاپن تو رده بندی کلی یکی مونده به آخری هست و کره بعد از اون ؟!
یعنی اصلا کیفیت خودروهای کره در حدی هست که بخواد با ژاپن مقایسه بشه ؟
یا شاید با محصولاتی در حد محصولا فرانسه ، فیات یا برندهایی در این رده قیاس شه ؟!!
سوال مهمتر ؟ آمریکا ابر قدرت دنیا(در کل) ، چقدر داره تلاش میشه بهش برسن و …
فرض کنیم که کشورهای پشت سر آمریکا نهایت تلاش و میکنن آیا آمریکا بیکار نشسته ؟!
از بین بردن فاصله ها به این سادگی ها نیس واقعا که بعضی ها میگن
لکسوس بی نهایت عالی ، فرض کنیم (فرض دور از ذهن و باطلی نیس ) ماشینهاش بهتر از بنز و بی ام و باشه
آیا قدرت نامی برندش اون زور و داره ؟!
احیای نام و اعتبار کسب کردنش به همین سادگیا نیس
لطفا اینقدر ساده اندیشی نکنید
مهدی 911
۱۴ آبان ۱۳۹۴کلا هیوندا رو بیشتر از کیا دوست دارم
علیرضا
۱۴ آبان ۱۳۹۴کلا (کیـــــا) رو بیشتر از (هیوندای) دوست دارم.
مگه هیوندای طراحی خوبی مثل اپتیما و اسپورتیج و سورنتو داره؟
AliZeus
۱۴ آبان ۱۳۹۴دعوا نکنین…این دو تا اصن یکی هستن…داداشن :)
جفنتشونم دوست داریم…
امیر سابق
۱۴ آبان ۱۳۹۴داداش هیوندا کیا رو خرید تموم شد رفت عزیز من.
دیگه الآن هیوندا صاحب 50 درصدی کیا هست . ولی خودمونیم شما اسپورتیج جدید رو به توسان 2016 ترجیح میدی خدایی؟
بهزاد
۱۴ آبان ۱۳۹۴هیوندای صاحب 34 درصد از سهام کیا هست.
MjM
۱۴ آبان ۱۳۹۴iهیوندا و کیا پرشتاب رو به جلو…….
حميد
۱۴ آبان ۱۳۹۴شرکتی که مدیریت استراتژیک داره همینه
أصلا کشور و برند و کره ای بودن و ژاپنی بودن مهم نیست مهم لذت رانندگی و مشتری مداری و کار سخت هست که موجبات شکوفایی یک شرکت هست
قابل توجه ایران خودرو و سایپا پس از این همه حمایت.
دوباره رفتند سراغ پژو
فرزاد
۱۴ آبان ۱۳۹۴یه زمونی گفتیم کره می یاد میشه جزو ده کشور جهان تو صنعت خودرو سازی همه دیس دادن .ما ایرانی ها کلا حسودیم……..
سلــطان مکلارن
۱۶ آبان ۱۳۹۴حسودی نیست دوست من من بار ها گفتم فقراطلاعات هست…و انقدر ادعا داریم که خیلی بارمون هست که حرفای منطقی کسی رو قبول نداریم و فقط از روی تعصب و بی اطلاعاتی نظر میدیم و همه ی دنیا آشغال تولید میکنن (از نظر خیلی از ماها) و برند محبوبمون بهترین .که واقعا مسخره هست کافیه یک نفر بگه هیوندای یا کیا دارن پیشرفت میکنن 110 تا دیسلایک 40 تا فحش 30 تا کامنت جنگ و دعوا راه میوفته.(جنگ آلمانی و ایتالیایی و انگلیس و ژاپنی و کره ای آمریکایی) خلاصه هرکس یه چیز میگه و حرف منطقی ارزشی نداره…من نام کاربریم مکلارن هست اما هیچوقت به هیچ برندی نگفتم آشغال چون در جایگاهی نیستم که به این شرکت ها بگم آشغال ولی دشمنی رو میتونین ببینین و … بگذریم خوش باشن :D
Archi KHAN
۱۴ آبان ۱۳۹۴حرکتی بَس بجاست …
احمد
۱۴ آبان ۱۳۹۴داشتم مقالات سایت رو میگشتم، یه پست بود راجع به تعداد اختراعات و اینا
کاربرا نظرات خیلی جالبی داشتن
منبع خاصی هم برای اون مقاله ذکر نشده بود
بد نیست نگاهی واقع گرایانه به مسیله داشته باشیمhttp://www.auto-institute.com/ranking_inno.htm
به جایگاه مهد خودرو سازی دنیا دقت کنید
ماهان گاز قبلی
۱۴ آبان ۱۳۹۴بله دیگه هیوندا درحال پیشرفته!!!!!!!!!
فردا ویران خودرو هم دنا رو جزءخودرو های لوکس اعلام کنه وکلا یه شرکت مخصوص دنا تولید کنه!!!!!!!!!!!!!
اونا کجا سیر میکنند وویران خودرو کجا؟؟؟؟؟؟؟؟
matin
۱۴ آبان ۱۳۹۴یه الگو برداری از فورد موندئو ۲۰۱۵ ، جلوش که خیلی شبیه
امیرحسین
۱۴ آبان ۱۳۹۴بر اساس رتبه بندی “jd power” و غیره اعتماد به کیاموتورز بیشتر از هیوندای بوده.اینکه کیا موتورز زیر مجموعه هیوندای شده ولی این موضوع ربطی به عملکرد کمپانی کیا نداره.برادران با عینک مدیریت و تفکر جهان سومی خودتون به دنیای امروز نگاه نکنید
با اینکه از کره ای ها بیزارم ولی در رده ماشین های میان قیمت کره ای ها همیشه نقدهای خوبی گرفتن و کیفیت قابل قبولی دارند و اکثر دارندگان از آنها رضایت داشتن،ماشین هایی مثل جنسیس و سنتنیال و آزرا
در مورد ماشین های ارزان قیمت کره ای مثل سوناتا،النترا یا سراتو و…اسباب بازی های جذابی هستن که برای یکی دو سالی کاربرد دارن
mds
۱۴ آبان ۱۳۹۴سوناتا و اپتیما و سانتافه و… اسباب بازی هستن.. :shock:
مطمئنی… :grin:
سینا5445
۱۴ آبان ۱۳۹۴داداش مطمئنم اگه همین ماشینا رو بخوای سوار شی کلی ازشون تعریف میکنی
یا اگه از نزدیک ببینی غش میکنی چون مطمئنم نه سوارشون شدی نه هیچکدومو از نزدیک هم ندیدی
بهزاد
۱۴ آبان ۱۳۹۴شاید بسیاری از کارشناسان و کاربران این حرکت را با کاری که در اواخر دهه ی 80 ژاپنی ها انجام دادند مقایسه کنند و اون الگو را باعث موفقیت فردای برند جنسیس بدانند اما شرایط اون زمان با زمان کنونی بسیار متفاوت شده و تقریبا سهم کوچکی از این بازار بعد از مثلث آلمانی ها و تا حدودی لکسوس در اختیار رقبا باقی مونده به خصوص اینکه در این کلاس خودرویی اهمیت برند بسیار مهمتر از کلاس متوسط بوده و برندهای جدید و حتی برخی قدیمی ها هم نمیتونند رشد چندانی داشته باشند و احتمال موفقیت جنسیس در کلاس لوکس سازان با شرایط فعلی بعید به نظر میرسه.
متوهم
۱۴ آبان ۱۳۹۴باهات موافقم دوست عزیز.کار سختی پیش رو دارند.برند لوکس چیزیه که بیشتر از کیفیت به اعتبار نیاز داره.افرادی که برند لوکس سوار میشن براشون اصالت خیلی مهم تره .یه مایباخ رو در نظر بگیرید.خودرویی هست که از همه نظر کامله.در خیلی از موارد از بنتلی و رولزرویس پیشی میگیره.اما رولز و بنتلی طالب خودشو داره..حالا تصور کن در بازاری که بقول شما مثلث ژرمن ها و لکسس هست..تا هیوندای بیاد اعتبار جذب کنه طول میکشه.اما قطعا موفق خواهند شد.کره ای ها در مدت ده سال کاری انجام دادند که آرزوی نیم قرنی ما بوده.اونا خواستند و توانستند.ما هنوز در حال صرف صیغه های خواستن درجا میزنیم.
جوانتر که بودم اخبار شبانگاهی کانال دو که میاد با مدیران کشور صحبت میکنه مسئولی از ایران خودرو رو بعنوان مهمان دعوت کرد..آقای مهمان گفت ما روندی مانند کشور کره در پیش گرفتیم.جنس رو به هم میهنانمون گران میفروشیم و صادرات را ارزان میکنیم.وقتی که از نظر صادرات قوی شدیم اون موقع اجناسمون رو در کشور ارزان و صادرات را گران خواهیم کرد.ملت ما ده سال ما رو تحمل کنند وضع درست میشه..حیف که جزای دروغ اعدام نیست وگرنه سر خیلیا به باد میرفت بخاطر وعده های سر خرمنشون.
پارسی
۱۵ آبان ۱۳۹۴در مورد مایباخ دارین اشتباه میکنین مایباخ خودش سوپر لوکس سازه اصالتا ولی به خاطره اشتباهاتی که داشت و داره(به نظرم جای بحث نیست در اینجا) به این روز افتاده والا اگر به قدمت و اصالت باشه ا از اون دو برند انگلیسی در زمینه اتومبیل به نظرم بالاتره و خاص تر گرچه از بین رفته
متوهم
۱۵ آبان ۱۳۹۴رفیق من اصلا نگفتم مایباخ بده.گفتم مایباخ با این همه امکاناتی که داره و در خیلی از موارد از رولز و بنتلی بالاتره اما بازم برخی افراد رولز رو ترجیح میدن .برای اون سری افراد پول مهم نیست .خاص بودن مهمه (باز میگم مایباخ هم خیلی خاصه و درش شکی نیست.من هم جیره خور استعمار بزرگ نیستم :-) و از طرفداران هر خودرویی که روح استریت داشته باشه هستم مثلا جی تی آر- آر34 ) . تو همین ایران خودمون چند دستگاه سنتنیال فروخته شد؟؟چند تا بنز و بی ام و؟ بحث من سر این موضوع هست که کار دشواری پیش رو دارن کره ایها.اصلا هم نمیگم نمیتونن.چون خواستن توانستن است.با ارادشون نشون دادن که میتونن..اهل بحث های بیهوده هم نیستم که ژاپنی بهتره یا آلمانی یا آمریکایی یا کره ای.بجای این بحثا باید چاره ای به حال خودمون بیاندیشیم. با لعن و نفرین و حسادت کار به جایی پیش نمیبریم(البته منظورم شما نیستید..دوستانی که طرفدار دو آتیشه و بی جیره مواجب برخی برندها هستند)
احمد
۱۴ آبان ۱۳۹۴اصلا اینطور نیست
یادمه خیلی وقت پیشا، هرکس میخواست گوشی بخره دو.گزینه داشت نوکیا و سونی اریکسون
هیچ کس سراغ سامسونگ نمیرفت، همه میگفتن اشغاله و …
ولی همون موقع یکی از دوستان من که دکتری برق مخابرات داشت میگفت سامسونگ اگه بهتر نباشه بدتر نیست
دیدید که طی یک دهه چه جوری ورق برگشت و سامسونگ داره با اپل مقایسه میشه
سونی اریکسون کجاست ؟؟ مگه اسوه کیفیت نبود ؟؟
لپتاپای وایو کجان ؟؟ مگه بهترین نبودن ؟
پاناسونیک کجاست ؟؟ اها چون کیفیت کره بده مردم تلویزیون سامسونگ رو ترجیح میدن اره ؟
همین الانش از دید کارشناسا نه کارشناس نماها، سوناتا و اپتیما از تویوتاکمری بهترن
بریدرنکینگ کار اند درایور رو نگاه کنید
مثلا لکسوس موقعی که معرفی شد خیلی برند با اصالتی بود ؟؟ همین الانش اصالت نداره چه برسه اون موقع
بهزاد
۱۴ آبان ۱۳۹۴دوست گرامی اسم جدید مبارک باشه.
مشکل از جایی ناشی میشه که شما و برخی دوستان محصولات کره ای را فقط رو در روی ژاپنی ها قرار می دهید و انگار نه انگار سایرین مثل پژو و رنو و vw و اوپل و فورد و… هم وجود دارند!
***
مثالی میزنید از سونی اریکسون ولی از نوکیا و موتورولا و زیمنس و… اسمی نمیارید!
حالا که ذوق جنسیس در شما دمیده شده و آینده را در دستانش میبینید به نظرتون فقط رقیب لکسوسه یا وارد عرصه های آلمانی ها هم خواهد شد؟
***
***
ali a.j
۱۵ آبان ۱۳۹۴احمد آقا { یا مهندس کیارش }
این حرف شما که میفرمایید [ کپی محض مثل بعضی شرکتا ] منظورتون کشور ژاپن هست ؟؟
اگر منظورتون ژاپن نیست پس چه کشوری هست ؟
احمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴لازم میدونم جهت ثابت کردن اینکه خیلی از دوستان از دنیای ماشین بسیار دور هستن،یک سند دیگه هم رو کنم
برید لیست رقیبای بهترین اس یو وی سال تو موتور ترند رو ببینید
یک نماینده از کیا و یک نماینده از هیوندای
بعد خیلی از کارشناس نماها سعی میکنن حقیقت رو انکار کنن
ali ayat
۱۴ آبان ۱۳۹۴خببب پس شرکت تویوتا داره یه رقیب سر سخت پیدا میکنه
صادق
۱۴ آبان ۱۳۹۴وقتی که با یه برند اختصاصی داشت تولید میشد، یه همچین حرکتی قابل پیشبینی بود
اما
اما
این برند لوکس اگه خودروهاش قیمتایی نزدیک به مثلث آلمانی ها یا کادیلاک و لکسس داشته باشن، سخت میشه موفق شدنشو باور کرد
مگر اینکه از لحاظ قیمتی برای خریدار توجیه اقتصادی داشته باشه
احمد باقری
۱۴ آبان ۱۳۹۴هر شرکتی در جهت درست تلاش کنه و هر روز خودش رو به روز کنه، بالاخره موفقیتهای زیادی کسب میکنه.
سعید
۱۴ آبان ۱۳۹۴ماباهم بحث مسخره رو میکنیم که کره بهتره یا المان یا ژاپن . بما چه که اونا رشد میکنن و ما پسرقت.
رافال
۱۴ آبان ۱۳۹۴هیوندایی پیشتر مدل Equus رو از بقیه مدل ها جدا کرده بود و شده بود یک برند لوکس
آخر سر برند لوکسش چی هست؟!
امیرحسین
۱۴ آبان ۱۳۹۴دوستان کره ای سوار چقدر زودرنج هستن؟؟نمیشه گفت بالای چشم کره ای ها ابرو!!!
دوستان عزیز،تویوتا در دوره ای وارد بازار خودروسازی شد که کیفیت اصل اول بازار بود بنابراین وضعیت تویوتا و ژاپنی ها از اساس با کره ای ها متفاوت هست
ضمناً چه کسی گفته کمری کیفیتی پایین تر از سوناتا و اپتیما داره؟؟لینک مطلب لطفا؟؟بررسی سطحی کمری های سال های قبل با سوناتا و اپتیما گویای کیفیت برتر تویوتا هست
luis
۱۴ آبان ۱۳۹۴خوب کاری کرد هیوندا ولی کلا برندیه که یکم عجوله یکم با صبر و متانت بیشتر جلو بره بهتره فاصله بین شکست و پیروزی این روزها یک گام اشتباهه.
سروش
۱۵ آبان ۱۳۹۴قابل توجه بعضی ها که میگن اپتیما از کمری بهتره
پارسال تو کره تویوتا کمری به عنوان خودروی سال انتخاب شد
از نظر مصرف کننده ها
احمد
۱۵ آبان ۱۳۹۴حرف های عامیانه رو بذاریدکنار
حرفه ای و منطقی بحث کنید
تو رنکینگ کار اند درایور اپتیما از کمری رتبه بهتری دارهhttp://m.motortrend.com/roadtests/sedans/1405_2014_2015_midsize_sedans_the_big_test/
این رو هم نگاه کن میبینی که اپتیما دوم شده
شاسی
۱۵ آبان ۱۳۹۴همیشه برند لوکس برای یه خودروساز باعث اقتدار بیشترش میشه.
وقتی از بنز لذت میبری پس برای میباخ غش میری
واقعا جای تحسین و تبریک داره به هیوندای
حامد
۲۳ آبان ۱۳۹۴حرکت کاملاً حرفه ای و درستی زده کمپانی هیوندای
برند جنسیس با سابقه خوبی که مردم از محصولات با این نام جنسیس کوپه و سدان دارند باعث ثبت و پذیرش این برند خواهد شد