نسل جدید هیوندای آزرا / گرنجور با پیشرانههای چهار و شش سیلندر و قیمت پایهای از ۳۰ تا ۳۸ هزار دلار به بازار عرضه میشود.
اگر برند جنسیس را در نظر نگیریم، سدان آزرا یا گرنجور لوکسترین محصول هیوندای محسوب میشود. نسل هفتم این خودرو اکتبر سال گذشته در کره جنوبی با طراحی کاملاً متفاوت نسبت به قبل رونمایی شد اما هیوندای در آن زمان به جزئیات و مشخصات فنی سدان پرچمدار خود اشارهای نکرد ولی حالا خوشبختانه اطلاعات کامل نسل جدید آزرا اعلام شده که نشان میدهد این سدان کرهای از همیشه بزرگتر شده است. گرنجور جدید ۵,۰۳۵ میلیمتر طول، ۱,۸۸۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۰ میلیمتر ارتفاع داشته و از فاصلهٔ محوری سخاوتمندانه ۲,۸۹۵ میلیمتری بهره میبرد. این یعنی سدان لوکس هیوندای کمی کشیدهتر از جنسیس G80 اما کوتاهتر از G90 است.
نسل جدید آزرا بسته به تیپ با رینگهایی از ۱۸ تا ۲۰ اینچی ارائه میشود و سه پیشرانهٔ مختلف برای آن قابل انتخاب خواهد بود. موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای جلو تحویل میدهد. موتور بعدی از نوع ۳.۵ لیتری V6 با ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور است که سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. گزینهٔ آخر نیز یک مدل دوگانهسوز LPG (گاز مایع) محرک جلو است که ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
نسل جدید گرنجور در سه تیپ مختلف بنامهای پریمیوم، اکسکلوسیو و کلیگرافی با قیمتی از ۳۷.۸ میلیون وون معادل ۳۰,۶۰۰ دلار تا ۴۶.۹ میلیون وون معادل ۳۸ هزار دلار در کره جنوبی عرضه میشود. برای این خودرو اما آپشنهای زیادی قابل سفارش خواهد بود مثل سانروف پانوراما که حدود هزار دلار قیمت دارد. انتخاب پیشرانهٔ شش سیلندر ۲ هزار دلار هزینه به دنبال خواهد داشت و سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک که برای موتور چهار سیلندر ارائه نمیشود نیز ۱,۸۰۰ دلار دیگر به قیمت خودرو اضافه میکند.
ازجملهٔ دیگر آپشنهای سفارشی گرنجور جدید هم میتوان به پکیج VIP عقب با قیمت ۱,۵۰۰ دلار، کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق با هزار دلار و پکیج High Tech با ۱,۲۰۰ دلار اشاره کرد. بااینحال، قیمت بالاترین تیپ این خودرو یعنی کلیگرافی حتی با سفارش تمام آپشنها تقریباً هماندازهٔ جنسیس G80 پایه خواهد بود که قیمت آن در بازار داخلی کره از حدود ۴۵ هزار دلار آغاز میشود.
پدرام
۲۷ دی ۱۴۰۱این چرا این شکلیه
net
۲۷ دی ۱۴۰۱طراحی بیرونی خیلی بد و مسخره ای داره
Mehdi
۲۷ دی ۱۴۰۱کاری به طراحی بیرونی که سلیقه ای ندارم
هرچند خودم شخصا طراحی جلوش میپسندم
ولی همین کره اگه نبود الان خیلی اپشن ها تو خودرو های اقتصادی نبود
خودرو سازی بود که خودروهای هم قیمت اقتصادیش در حد لوکس ها زمانی که هیچ خودروی اقتصادی اون اپشن ها را نمیزاشت گذاشت و بابا کرد تو خودرو سازها که اگه وجود نداشت شاید هیچ وقت همون تویوتا و کمری و … این سطح امکانات تو خودروی اقتصادیشان نمیزاشتند همونجور که بعد از هیوندا و کیا شروع به این کار کردند
الانم این خودرو از لحاظ طراحی داخلی واقعا در حد یه خودرو لوکس با نصف قیمت
من خودم از خودروهای منصف خیلی خوشم میاد
کلا امریکایی دوست دارم ولی همه کشورا خوبند البته هنوز با چین اوکی نشدم
مهرانیان
۲۸ دی ۱۴۰۱فرمایش شما درسته مهدی جان. ولی یک پیشگویی برات بکنم از کره جنوبی و صنعتش. دسیسهای جهانی در حال وقوع است و کرونا سرآغاز آن بوده. نظام مافیای بین المللی یهودیان درحال انتقال قدرت به چین و نابود کردن کشور آمریکاست. ابزار این مافیا، امروز مکتب کمونیسم است. کره شمالی به نمایندگی از مافیای جهانی در جنگی صوری با کره جنوبی برمیخیزه. خودش به پشتیبانی روسیه و چین علیه کره جنوبی برمیخیزه که پشتیبانش آمریکا و ناتو و ژاپن است. صنعت کره جنوبی به کلی ویران شده و به چین منتقل خواهد شد. امروز گفتم تا اون روز بدون قطعه یدکی باقی نمونید
محمدهادی
۲۷ دی ۱۴۰۱همه سلطاااانی چون بی ام و سری هفت رو مسخره میکنن
علی رغم ابهت و وقار و زیبایی هاش
تورو خدا این شششاههکااار کره پاستوریزه رو نگاکن
فازشون چی بوده؟!
خخخخخ….
شهاب
۲۷ دی ۱۴۰۱نه تنها خوب نشده و حتی نسبت به نسلهای قبلیش زشت تر هم شده 😵💫😵💫
امیرحسین
۲۷ دی ۱۴۰۱اگر قانون مسخره سقف 20000 یورو نبود، الان این وارد می شد، خیلی هم خوب بود
امیرحسین
۲۷ دی ۱۴۰۱ابعادش دقیقا اندازه نسخه ی کوتاه short مرسدس بنز اس کلاس دو اتاق قبل (2005 تا 2013)هست
مجتبی .
۲۸ دی ۱۴۰۱بله هرچی نباشه از داغونایی که ملت به همین قیمت مجبورن بخرن خیلی سره
محمدهادی
۲۷ دی ۱۴۰۱ماشاله به شرافتت داداش
آدم اون حس حقیقی که بهش دست میده رو باید بدون هیچ کم و کاستی اعلام کنه
بخخخدا آزرای سری آخری که در ایران اومد،هزار برابر سر تره از تمام سعی و هنرنمایی هایی که روی این مدل آخرشون انجام دادن…
Reza Waffen SS
۲۷ دی ۱۴۰۱کره ای ها ابتکار عمل رو گرفتن دستشون خیلی خوشم میاد از این زبانه طراحی جدیدشون
phonix
۲۷ دی ۱۴۰۱موافقم خوب شده مخصوصا داخلش با داخلش خیلی حال کردم
Hassan
۲۷ دی ۱۴۰۱لوسید رو یکمی رو طراحیش کار کنی میشه آزرا گرانجور ۲۰۲۳، لچکی عقب یکمی خیلی طراحی رو ناپخته کرده, وقتی سنسور و دوربین عقب کارایی خوبی دارند ، معمولا دید عقب و ستون c رو توی طراحی خیلی در نظر نمیگیرند, اون امضای آزرا رو نداره! پشت سری های صندلی که روش تاکید شده ، به نظر می رسه خیلی زود دموده میشه! البته ملاقات حضوری با این خودرو قضاوت ها رو شاید تغییر بده
ehsan.fa
۲۷ دی ۱۴۰۱با دلار نرخ آزاد قیمت پایه ش از ال نود اتومات قد بلند کمی بیشتر گرونتر هست و نسخه فولش از دیگنیتی پرستیژ سیزده هزاردلار ارزونتره.
اگه به یه کره ای بگی نسخه فول آزرا از دیگنیتی ۱۳هزار دلار ارزونتره قطعا زنگ میزنه تیمارستان تا ببرنت برای درمان
OM.01
۲۷ دی ۱۴۰۱ehsan.fa
(اگه به یه کره ای بگی نسخه فول آزرا از دیگنیتی ۱۳هزار دلار ارزونتره قطعا زنگ میزنه تیمارستان تا ببرنت برای درمان)
خود دانگ فنگ ix5 تو چین قیمتش از 99هزار یوان شروع میشه تا 140هزار یوان که میشه 14 الی 20 هزار دلار. میشه 560 الی 800 میلیون.
پ.ن=قیمت پایه کیا K5 تو بورس 2 میلیارد 177 میلیون اعلام شد! قیمت پایه تازه! یعنی 55 هزار دلار. دلال ها چه قیمتی کشف کنن و چه قیمتی بیارن به بازار آزاد خدا داند.
ehsan.fa
۲۷ دی ۱۴۰۱OM.01
یه رفیق پولدار دارم ماه پیش میگفت یدونه میخواد بخره برا خودش که سوار بشه (کارخونه داره و ۳۰تا کارمند و کارگر داره) گفتم بهش که بالای ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون قیمت میخوره فقط ابروهاش رو داد بالا ، منظور هر قیمتی بخوره میخرند با دیدن قیمت پرستیژ مطمئن شدم قطعا بالای ۳ میلیارد قیمت میخوره ، ما معمولی ها هم شدیم هیزم تر که داریم به آتیش این بی وجدان ها میسوزیم.
محمد
۲۷ دی ۱۴۰۱هم قشنگه هم خوش قیمت تو بازار های عربی که خیلی خوب میفروشه
محمدرضا
۲۷ دی ۱۴۰۱پرفروش ترین خودروی کره هست.
RENAULT5
۲۷ دی ۱۴۰۱اصلا خوب نیست طراحیش
به خصوص عقبش
بردیا
۲۷ دی ۱۴۰۱جلو عقب ماشینا داره یکی میشه
محمد
۲۷ دی ۱۴۰۱سنت شکنی به سبک bmw
مشخصا…سری هفت!
حامد
۲۷ دی ۱۴۰۱کابین فوقالعادهای
نمای بغل عالی
نمای عقب خوب
نمای جلوی افتضاح
Amirreza.M
۲۷ دی ۱۴۰۱واقعا زیباست فقط ای کاش تا ۶ ،۷ سال اگه فیس لیفت هم میکنه این زبان طراحی رو نگه داره🥲
هر چند با وجود این تغییر زبان طراحی های مکرر باز هم فروش زیادی داره و روشش جواب میده پس به من چه
بهنام
۲۷ دی ۱۴۰۱بی هویت و فاقد اصالت.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ دی ۱۴۰۱فاقد اصالت ؟ یک لحظه به فرمون خودرو نگاه کن که مدا 1977 این خودرو همین فرمان رو داشت و لچکی عقب هم برای همون مدله
Hamilton1970
۲۷ دی ۱۴۰۱الحق و الانصاف که داریم با حسرت خودمونو میکشیم
کیو دیدی با دیدن آزرا، تازه نه این آزرا! آزرا ۲۰۰۶ بشینه به آه و حسرت؟!
مملکتی که دیگنیتی از یه آزرا ۲۰۲۳ فول توش گرونتر باشه یا باید نابودش کرد یا کوبید از اول ساخت!
بیاید همه باهم راه دوم رو انتخاب کنیم و از این آه و حسرت لعنتی بیرون بیایم
#برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی
Behnam1012
۲۷ دی ۱۴۰۱من که اصن نمیتونم با این طراحی ارتباط بر قرار کنم
بنظرم زیبا نیست
SEPEHR
۲۷ دی ۱۴۰۱کره جنوبی به یک اصالتی در طراحی رسیده و این اصالت کپی کردنه
اگه لوسید و رنج روور و سدان های آلمانی و ….. رو بریزی تو مخلوط کن یه چیزی شبیه این در میاد
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۷ دی ۱۴۰۱یک لحظه به مدل قدیمی این ماشین نگها کن بعد اضحار فضل کن
علی جردن
۲۷ دی ۱۴۰۱طراحی غربیلک فرمان منو یاد خودروهای سوپر اسپرت کلاسیک ایتالیایی می ندازه و خیلی خوشم اومد از کابینش
طراحی بیرونی مثل یک کره ایی تمام عیار هست اگه کسی دیگه به کره ایی ها گیر نمی ده چونکه تا وقتی چینی ها هستن چرا به کره ایی ها گیر بدیم….
در کل چینی ها بدرد نخور هستن کره ایی ها فقط نمره قبولی می گرن
omid622
۲۷ دی ۱۴۰۱خروجی های موتورهاش کمه
MASOUD 0099
۲۷ دی ۱۴۰۱زیبا و جذاب تر نسل قبل شده تحسین برانگیز هست آفرین به پیشرفت کره 👏👏🔥🔥🔥
Hadi
۲۷ دی ۱۴۰۱جوجه اردک زشت
❤BMW❤
۲۷ دی ۱۴۰۱عجیبه
هم زیباست
هم زشته
Bmwgg6
۲۷ دی ۱۴۰۱طراحی عقب یه چیز مد روز و معمولیه ولی جلوش واقعا افتضاحه😑😑
Safa
۲۷ دی ۱۴۰۱به نظرم جذاب شده
رامتین
۲۷ دی ۱۴۰۱طراحی جالبی نداره اصلا. گرچه فکر میکنم نسخه نهایی کمی متفاوت باشه. کاملا منطقی هست یه مقدار بیشتر هزینه کنی و جنسیس GV بگیری. متاسفانه النترا و سوناتا هم قراره با همین زبان طراحی بیاد. از نظر من محصولات کیا از نظر طراحی بهترند. یعنی معقولند.
Afg
۲۸ دی ۱۴۰۱شبیه خودروهای کلاسیگ برقی شده
sina
۲۸ دی ۱۴۰۱ته خنده اس بیرونش
متین
۹ فروردین ۱۴۰۳یه سوال می شه سفارش داد از طریق گمرک بیارن ایران