فیسلیفت هیوندای i10 با تغییرات ظاهری جزئی اما تکنولوژیها و تجهیزات استاندارد بیشتر معرفی شده و در نیمهٔ دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
کمتر از دو ماه پیش بود که هیوندای فیسلیفت نسخهٔ هندی i10 را در مدلهای سدان و هاچبک رونمایی کرد و حالا نوبت به معرفی نسخهٔ اروپایی این خودرو رسیده که البته این نسخه فقط بهصورت هاچبک تولید میشود. این فیسلیفت تغییرات بزرگی در طراحی و تجهیزات هاچبک کوچک هیوندای ایجاد نکرده اما برخی بهبودها و اضافه شدن به تکنولوژیهای استاندارد خودرو باعث میشود ارزش بررسی را داشته باشد.
در بیرون، i10 مدل ۲۰۲۳ تفاوت چندانی با نسخهٔ قبلی که در ابتدای سال ۲۰۱۹ معرفی شد ندارد اما بااینحال تنها چیزی که در نگاه اول به چشم میآید دیلایتهایی به شکل لانهزنبوری است که در بالای جلوپنجره جایگزین نمونههای دایرهای قبلی شده است. همچنین با نگاهی دقیقتر میتوان متوجه الگوی جدید جلوپنجره، تغییراتی جزئی در ورودی هوای پایین سپر و گرافیک جدید چراغهای LED جلو و عقب هم شد. علاوه بر این، هیوندای دو رنگ بیرونی جدید شامل خاکستری لومن و آبی متا را برای i10 ارائه کرده و طرح رینگهای ۱۵ اینچی آلیاژی آن را هم بروز کرده است.
برای این هاچبک کرهای همچنان نسخهٔ اسپرت N-Line هم ارائه میشود اما تشخیص تفاوتهای آن نسبت به قبل سختتر است زیرا این نسخه از کیت بدنهٔ ویژهای بهره میبرد که کاملاً مشابه قبل بوده و بهروزرسانیهای ظاهری آن صرفاً به چراغها و رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچی محدود میشود.
در داخل خودرو نیز شاهد تغییرات کوچک اما قابلتوجهی مثل نورپردازی آبی جدید و ارائهٔ پکیج تزئینی بنفش هستیم که تریم بنفش را به صندلیهای پارچهای، دوختها و دریچههای تهویه اضافه میکند. همچنین روی پشتی صندلیهای نسخهٔ N-Line هم خط قرمزرنگ سهتایی کار شده که با تزئینات قرمز کابین این نسخه هماهنگ میشود. در بخش تجهیزات، i10 بهصورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی جدیدی مجهز شده و حالا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن که از طریق نمایشگر لمسی هشت اینچی ارائه میشود نیز از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم به همراه قابلیت بهروزرسانی نرمافزاری بهرهمند شده است.
در بخش ایمنی هم هیوندای مواردی مثل دستیار جلوگیری از برخورد جلو و هشدار باز بودن درهای عقب را برای این خودرو در نظر گرفته است. این شرکت اما هیچ حرفی در مورد پیشرانههای i10 نزده است که این یعنی هاچبک کوچک کرهایها همچنان با همان پیشرانههای ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی ۶۷ اسب بخاری و ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۸۴ اسب بخاری عرضه خواهد شد. نسخهٔ N-Line هم به یک موتور قویتر ۱ لیتری توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است که سیستم تعلیق اسپرتتر هم آن را همراهی میکند.
تولید i10 فیسلیفت در آوریل ۲۰۲۳ در شهر ازمیت ترکیه آغاز خواهد شد و اولین نمونههای آن در نیمهٔ دوم سال جاری به دست خریداران خواهند رسید.
AHMADREZA
۹ اسفند ۱۴۰۱اینجا I10 مونتاژ مدل 96 رو گذاشتن 1 میلیارد و 280 😐
RENAULT5
۹ اسفند ۱۴۰۱اخه مشکل اینه میخریم
دو روز بلیط ترکیه نخریدیم بخاطر زلزله
بلیط۹میلیونی شد۲میلیون
دو روز نخریم قیمت ماشین نصف میشه
تو اروپا هم همین کارو میکنن هرچی گرون بشه یاکمیاب بشه نمیخرن
اما اینجا هرچی گرون تر وکمیاب تر باشه بیشتر میخرن (البته قبلا خودم هم این کارو کردم به کسی برنخوره)
AHMADREZA
۹ اسفند ۱۴۰۱اروپا کشور آدمی زاده قانون داره که در برابر گران فروش قد علم میکنه قانون داره که برای همه یکسانه
نمی دونم چرا هرچیزی پیش میاد اول نسبت میدن به مردم
اگه نخری فلان میشه بهمان میشه چیه
نهایتا میخاد بشه 1 میلیارد دیگه
یه جوری گردن مردم میندازی انگار نخری قیمت میشه 100 میلیون همه نفری یه I10 میخرن
RENAULT5
۹ اسفند ۱۴۰۱ببین نقش مسعولین هم مهمه خیلی هم مهمه
اما ما هم نقش خودمونو داریم
مثلا اگه همین پارسو نخریم از۵۰۰میاد میشه۲۰۰
mercedesbenz
۱۰ اسفند ۱۴۰۱تو تضمین میکنی که اگه پارس ۵۰۰ میلیونی نخرن مردم ، میشه ۲۰۰ میلیون ؟ انتخاب و اعتراض مال وقتیه که حداقل ۲ تا گزینه سر میز باشه ، تو نمیتونی به غذای زندان اعتراض کنی چون ممکنه همونم بت ندن ، اینم همون شکله
mercedes-lover
۹ اسفند ۱۴۰۱الان باید به جای کویک و 206 و تیبا 2 از از این تیپ ماشین استفاده می کردیم ولی افسوس که …
محمدرضا
۹ اسفند ۱۴۰۱i10 های مونتاژ ایران بهتر از ساندرو های ایرانی هستن .همین الان هم قیمت i10 تو بازار اروپا گرون تر از ساندرو هست بعد شما با ۲۰۶ مقایسه میکنی.
mercedes-lover
۹ اسفند ۱۴۰۱ببین باید با ماشین های مقایسه بشه که تو یک کلاس باشند ساندرو بزرگتر از i10 هستش خیلی هم بزرگتر ولی چون ساندرو برای داچیا هستش و یک سطح پایین تر از رنو ( هیوندای ) هست , قیمت و کیفیتش پایینتر
محمدرضا
۹ اسفند ۱۴۰۱اصل صحبت من هم همینه که ساندروی ایرانی با تکنولوژیه ۲۰ سال پیش داچیا کیفیتش از ۲۰۶ خیلی بالا تره و ساندروی ۲۰۲۳ کیفیتش خیلی بالا تر از ساندرو ایرانیه هالا ببین کیفیت i10 دیگه ۲۰ پله بالا تر از ۲۰۶ و قابل قیاس نیست. بحث اصلیم کیفیته.که البته ۲۰۶ هم توی کلاس i20 قرار میگیره نه i10 .
SS
۹ اسفند ۱۴۰۱الان به جای کوییک و 206 و تیبا و آی 10 باید ماشینی چند برابر بهتر از این رو میساختیم و سوار میشدیم…
ولی وقتی کارخونه رو از صاحب و کاردانش میگیرن و به دست عده ای … میدن بهتر از این نمیشه
مهران
۹ اسفند ۱۴۰۱کاش جای تیبا و کوئیک و این ماشین لباسشوییا i10 i20 i30 میشد خرید.
خودم i30 رو خیلی دوست دارم.همه جوره خوب بود یه مدت رانندگی کردم باهاش…
امیدوارم برای بچه هامون شرایط درست بشه…
مهران
۹ اسفند ۱۴۰۱لعنتی…😔
فکر کنم میزاشتن خود ایران بزرگش کنه حداقل یکیشون زنده بود…
Ehsan
۹ اسفند ۱۴۰۱ایران نپذیرفت بچه هاشو ظاهرا
RENAULT5
۹ اسفند ۱۴۰۱کاریه که شده ناراحت نباشید چون یوز ایرانی منقرض نشده وشانس زندگی داره
علی
۹ اسفند ۱۴۰۱مدل ۱.۲ لیتری ۸۴ اسبی، اتمسفره.
Hamilton1970
۹ اسفند ۱۴۰۱جاشون تو خیابون های تهران و بقیه شهرهای ایران خیلی خالیه…