هیوندای i10 یک هاچبک کوچک اما نسبتاً موفق مخصوصاً در بازارهای اروپا و کشورهای در حال توسعه است. بیایید به بهانه احتمال واردات این مدل به ایران، نگاهی به مدل ۲۰۲۳ این خودرو داشته باشیم.
این سومین نسل از هیوندای i10 است که اندکی نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده است. نسل اول i10 در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و سپس در سال ۲۰۱۲ با نسل دوم جایگزین شد. از این نسل تعدادی نیز وارد کشور ما شده است. اما نسل سوم با رویکردی جدید و در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. طراحی این خودروی کامپکت شهری اسپرت تر شده و مخصوصاً در مدل N لاین چشمگیرتر شده است.
طراحی هیوندای i10 ممکن است در ابتدا شباهتهای زیادی به فورد فوکوس نشان دهد. مخصوصاً سبک چراغها و ترکیب آنها با جلوپنجره. با این حال دیلایت های گرد داخل جلوپنجره، سقف شناور و خطوط متعدد روی بدنه باعث تمایز و شناخت i10 خواهند شد.
در مجموع طراحی i10 با توجه به جزئیات و المانهایی نظیر سقف و آینههای مشکی یا قرمز رنگ، فرورفتگی و برجستگیهای بدنه، دیفیوزر کوچک عقب، ارتفاع کم و عرض بیشتر نسبت به هاچبکهای دیگر این کلاس و چرخهای آلیاژی ۱۶ اینچی، قابل قبول است.
البته این طراحی در سال ۲۰۲۳ دیگر دمده و ساده به نظر میرسد. مخصوصاً زمانی که به زبان طراحی محصولات جدید هیوندای و شکل فضایی و پست مدرن آنها نگاه میکنیم.
داخل کابین i10
با ورود به داخل اتاق i10 با لمس قسمتهای خشک داشبورد متوجه حضور در یک خودرو اقتصادی میشویم. اما این موضوع با ظرافتهایی همراه شده است. فرم دو رنگ کابین با متریال نسبتاً خوبی که دارد و بافت سهبعدی در پنلهای روبروی سرنشین، کلیدهای فراوان روی فرمان، دریچههای تهویه گرد توربینی شکل و نمایشگر بزرگ اطلاعات و سرگرمی فراتر از این کلاس است.
ارگونومی داخلی نیز بهخوبی رعایت شده و برخی نواقص کوچک چون ریز بودن اعداد نمایشگر پشت آمپر آزاردهنده نیستند. شاید در مقایسه با رقبای اروپایی این خودرو از فضاهای ذخیرهسازی و کاربردی کمتری استفاده کرده باشد اما در عوض جاداری خوب و فضای کافی برای سرنشینان این موضوع را جبران میکند.
با کمک یک اپلیکیشن در گوشی شما میتوانید از راه دور حتی سیستم تهویه خودرو را نیز کنترل نمایید.
مشخصات فنی هیوندای i10
دو نوع موتور برای i10 قابل انتخاب است. موتور ۱.۰ لیتری سه سیلندر و موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با قدرتهای ۶۶ و ۸۴ اسب بخار که البته احتمال ورود دومی به ایران بیشتر است. این نسخه ۱۱۸ نیوتنمتر گشتاور دارد و با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک میتواند شتاب صفرتا صد حدود ۱۲ ثانیه را برجای بگذارد.
ایمنی هیوندای i10
با توجه به ابعاد این خودرو نباید توقعات زیادی از ایمنی آن داشته باشیم. نسخه بازار اروپا در سال ۲۰۲۰ در آزمونهای تست تصادف یورو NCAP توانست ۳ ستاره از آن خود کند. با این حال نسخه هندی به دلیل فقدان برخی تجهیزات ایمنی فعال تنها دو ستاره کسب کرده است.
نسخههای فول به تجهیزاتی چون دستیار پیشگیری از برخورد از جلو، ترمز اضطراری، تشخیص عابر پیاده، نور بالای خودکار، هشدار خروج از مسیر، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش باد لاستیکها و هشدار توجه راننده مجهز شدهاند.
سواری i10
هیوندای i10 با توجه به توسعه در بخش اروپایی این شرکت، تواناییهای دینامیکی خوبی دارد. سواری آن هیجانانگیز و همراه با چسبندگی مناسب است. در پیچها نیز باوجود فرمان نرم، چابکی و پایداری خوبی از آن مشاهده میشود.
قیمت و رقبا
هیوندای i10 از سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده و اکنون زمان معرفی فیسلیفت آن رسیده و شاید هم به ناگهان با نسل جدیدی جایگزین شود. با این وجود این خودرو یکی از گزینههای نامزد واردات به ایران معرفی شده و احتمالاً توسط کرمان موتور عرضه خواهد شد. قیمت i10 از حدود ۱۵۸۰۰ یورو برای نسخه پایه شروع میشود و به ۱۹۸۰۰ یورو میرسد. بنابراین چون در محدوده زیر ۱۰ هزار دلاری قرار نمیگیرد، از مشوقهای وارداتی نیز برخوردار نخواهد شد و بنابراین همانند خودروهای لوکس با آن برخورد میشود و باید انتظار قیمتهای میلیاردی برای آن داشته باشیم.
اگر میتسوبیشی میراژ نیز به ایران وارد شود میتوان این دو خودرو را رقیب هم دانست. اما شاید بزرگترین خطر برای i10، انبوه خودروهای چینی داخلی است که در این رنج قیمت، از ابعاد و آپشنها و قوای محرکه بهمراتب بهتری سود میبرند.
تماشا در یوتیوب:
datsun
۱ دی ۱۴۰۱احتمال همون مدلهای لو آپشن مونتاژ هند رو وارد و به قیمت جنسیس g90 به مدل تقدیم کنن،
germanlover
۱ دی ۱۴۰۱ماشین درون شهری قشنگ و مدرنی هست،در کل ماشین خوبیه ولی چه فایده وقتی80 درصد مردم نمیتونن بخرن.
آرش
۱ دی ۱۴۰۱ویدیو رو که در یوتیوب گذاشتید میشه بگید چطور بدون قندشکن ببینیم؟؟؟؟؟
phonix
۱ دی ۱۴۰۱قندشکن دانلود کن
GMA
۱ دی ۱۴۰۱با چشم بصیرت…:))
Dian
۱ دی ۱۴۰۱از یه یوتیوب دانلودر استفاده کن
پویا
۱ دی ۱۴۰۱خودروی لوکس🤣🤣
😭😭
NAVID۰۰۹۸
۱ دی ۱۴۰۱حتی پدال هم دیگر آن پدال گذشته نیست !
پدال هم شده بازیچهی مافیا و ما هم شدیم بازیچهی پدال !
یه جوری حرف از واردات میزنند که گویی تمام مردم تشنهی ورودشان هستند !
اگر میخواهیم برای این اَنتَرهای ریزه میزه فرش قرمز پهن کنیم که میلیاردی هم فی بخوره ، پس همان بهتر که نیایند و جو آتشفشانی این بازار گند گرفته را بدتر نکنند !
یه خودروی کارکردهی وارداتی بخرید ، یه اوورهال حسابیش بکنید و از هر نظر لذتش را ببرید !
با دلار ۴۰ تومنی و بَسا بیشتر ، چه الزامی به واردات داریم وقتی دیگر از پس هزینههای همین خودروهای زیر پامون هم بر نمیآییم و از فردا نمکیها و نفتیها با چرخ دستی راه میوفتن تو کچهها داد میزنن نمکیییییه نفتییییه و ما با دنبال نفت برای تامین گرما و نمک برای تامین غذا 😖 !
زیزیگولو
۱ دی ۱۴۰۱میگن ارز واسه واردات خودرو ندارن!!! فعلاً فقط یک میلیارد دلار واسه واردات یه مشت ماشین درپیت در نظر گرفتن!!!!! پس چطور سالی چند میلیارد دلار صرف واردات خودرو از چین بصورت CKD و SKD و CBU میشه ولی وقتی نوبت به ماشینای خوب کره ای و ژاپنی و اروپایی میرسه میگن ارز نداریم و این کار باعث میشه به بازار ارز فشار بیاد و نرخ ارز افزایشی بشه!!!! همون موقعیم که واردات آزاد بود نهایتاً سالی سه تا چهار میلیارد دلار صرف واردات خودرو میشد ولی حالا همین مبلغ داره صرف واردات خودرو از چین بصورت CKD و SKD و CBU میشه
علیرضا
۱ دی ۱۴۰۱از واردات کادیلاک رسیدیم به این که حتی نمی شه خرید! چه کردید با ملت ثروتمند و غیور ایران
amirboss
۱ دی ۱۴۰۱یه خودرو اقتصادی اونور آبی که تو ایران میشه خودرو قشر مرفه جامعه.از لحاظ تجهیزات و طراحی و کیفیت ساخت نسبت به قیمت واقعی خودش خودروی خیلی مقرون به صرفه ایه ولی خوب با قیمتی غیر منطقی تو ایران و با وجود خودرو های چینی عزیز نباید انتظار موفقیت چشمگیری تو ایران ازش داشته باشیم.
هادی
۱ دی ۱۴۰۱19 هزار تا کی به این پول میده ؟ مشخصات با کوییک اوتومات یکیه اون 7500 تاس این 19000
PRPR
۱ دی ۱۴۰۱یعنی شما این رو با کوئیک یکی میدونید ؟
TESLA
۱ دی ۱۴۰۱شما کیفیت ساخت و ایمنی این رو با کوییک مقایسه میکنید !!!! یا خدا با چه کسانی شدیم ۸۰ میلیون نفر !!!🤦♂️🤣🤣
matin
۱ دی ۱۴۰۱داداش همه چی که قدرت و مشخصات نیست
مهم تر از اینا سواری هندلینگ و متریال و این چیزاست دیگه اگه بخوایم اینجوری نگاه کنیم که الان دیگه ایران ماشیناش باید تو اروپا بفروشه
genius
۱ دی ۱۴۰۱تو اروپا اکثر خونوادهها یه کوچولو موچولوی تند و تیز و کم مصرف دارن بعنوان ماشین شهری و یه mpv یا سدان فول سایز یا suv برای کمپینگ و سفر جاده ای.چونکه با پس انداز ۶ماه ی کارگر اونجا میشه آی۱۰ خرید!!ولی تو ایران که این کوچولو میخواد ۱میلیارد دربیاد خریدش اشتباهه چون این کلاس ساب کامپکت ماشین جاده نیستن حتی نسبت به تیبا
Dian
۱ دی ۱۴۰۱اینا در دسته هاچبک های شهری قرار دارن ، ساب کامپکت ها از این بزرگترن ، مثل اکسنت
❤BMW❤
۱ دی ۱۴۰۱شنیدم کیا k5 هم میخواد وارد بشه
اگه بشه که عالیه
زیزیگولو
۱ دی ۱۴۰۱هاچبکای جمع و جور اینجوری واسه شهرای بزرگ و پر ترافیک خیلی عالیه چون راحت میشه باهاش تو هر خیابونو کوچه و پس کوچه و سوراخ و سمبه ای رفت
کرگدن باواریا
۱ دی ۱۴۰۱غارتگرای بی همه چیز…
کرگدن باواریا
۱ دی ۱۴۰۱این جاروبرقی های منسوخ شده رو لابد ۳ میلیارد قیمت روش میزارن..
دلم به حال اونایی میسوزه که تا کلمه واردات رو میشنون بال در میارن 🤦
Kamy
۱ دی ۱۴۰۱ساندرو ۸ هزار دلاری خار داشت؟؟
۱ دی ۱۴۰۱ماشین خوبیه ولی قیمتش زیاده کاش ۲۰۰ ملیون تومن بود همه میخریدیم کاش همه بچه های ایران از سانروف در بیان
TESLA
۱ دی ۱۴۰۱یکی از دوستان تو پدال حرف خیلی زیبایی زدند : این ماشین رو به عنوان اقتصادی میارند ولی با قیمت جنسیس g90 میفروشن 😂😂🙌🙌
کرگدن باواریا
۱ دی ۱۴۰۱خنده نداره
😎😎😎😎😎😎😎😎😎
۱ دی ۱۴۰۱به کجا رسیدیم به این میگیم لوکس😐
محی
۱ دی ۱۴۰۱قمیت ها رو اشتباه زدی
نیما
۲ دی ۱۴۰۱خدا لعنتتون کنه که فقط دهن کثیفتون رو باز میکنید و واق واق میکنید آخه با این درآمدها و تورم سرسام آور حتی تابوت های ایران خودرو و سایپا رو همه نمیشه خرید ،لعنت به همتون
صفرعلی قبلی
۲ دی ۱۴۰۱از این تو منطقه آزاد سه تا آورده بودن که فقط یکیش فروش رفت ، تو عکس خوب دیده میشه ،. از نزدیک دقیقا میتسوبیشی میراژ تقسیم بر دو هست ،. فقط با یوز ایرانی قابل مقایسه هست . . .