مقدمه
i20 پرفروشترین هاچبک سوپرمینی هیوندای به شمار میآید که از سال ۲۰۰۸ تاکنون و در سه نسل تولید شده است. نسل دوم از این خودرو از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۰ در ۵ کشور دنیا تولید و مونتاژ شده و در تمام آنها محبوب واقع شده و مورد استقبال قرار گرفته است.
چه شد که هیوندای i20 محبوب شد؟
در اواخر دهه ۸۰ اگر یک هاچبک اتوماتیک میخواستید یا باید پژو ۲۰۶ تیپ شش و یا تویوتا یاریس را انتخاب میکردید البته گزینههایی همچون مگان هاچبک و بی ام و سری ۱ هم بود؛ ولی در مجموع در بازار هاچبکهای اتوماتیک اقتصادی، گزینهها بسیار محدود و در بازار هاچبکهای لاکچری کمتر هم بود. در آن سالها بهنوعی تویوتا در بین خودروهای وارداتی یکهتاز بود. حدود سال ۱۳۸۹ بود که هیوندای i30 به همراه مزدا ۳ هاچبک مونتاژ وارد بازار شدند؛ تقریباً ۱ سال بعد پای هیوندای i20 هم به کشور بازشد. با وارد شدن i20، بازار ایران به سمتوسوی هاچبکها رفت و بعدتر آلفا رومئو جولیتا، لکسوس CT200 h، نسلهای جدیدتر تویوتا یاریس، پژو 207i جدید و… هم در ایران حاضر شدند. با امضای برجام، نسل دوم i20 به دست کرمان موتور مونتاژ شد؛ همین امر سبب شد که این نسل هیوندای i20 محبوبتر شود.
تاریخچه هیوندای i20
سال ۲۰۰۸ بود که هیوندای تصمیم گرفت i20 را برای اولین بار تولید کند. هیوندای i20 قرار بود جانشین Getz باشد؛ اما برخلاف آن i20 بهسرعت از محبوبیت بالایی برخوردار شد. هدفگذاری هیوندای در سال اول در بازار کره، فروش هزار دستگاه بود و فقط دو سال بعد از تولیدش به جمع خودرو های سبز قاره پیوست. در آن دوران i20 را بهعنوان یک خودروی شهری باقیمت پایین و قابلاعتماد میشناختند. اما پس از گذشت چند سال ظاهر این خودرو برای بازار اروپا تکراری شده بود و هیوندای تصمیم گرفت فیس لیفت کوچکی را بر روی این خودرو انجام دهد که در فیسلیفت برخی از ایرادات هم رفع شد.
سال ۲۰۱۴ رسید و نسل جدید i20 در بازار هند و اروپا رونمایی شد این خودرو نهتنها ظاهری جذابتری داشت؛ بلکه پلت فرم آن هم تغییر یافته و به نسبت نسل قبل کشیدهتر شده بود. همانطور که گفته شد این نسل از i20 در ایران و به دست کرمان موتور مونتاژ شد.
در سال ۲۰۲۰ نسل سوم این خودرو رونمایی شد که به گفتهٔ هیوندای ایمنتر، پر آپشن تر و جذابتر شده اما به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، این نسل از هیوندای i20 راهی به بازار کشورمان پیدا نکرد هرچند شاید با آزاد شدن واردات خودروهای دست دوم، امکان واردات آن مهیا شود و قطعاً یکی از گزینهها محبوب بازار ایران خواهد شد.
طراحی ظاهری هیوندای i20
امتیازی که هیوندای i20 به نسبت رقیبش یعنی سیتروئن C3 دارد طیفهای رنگی زیاد مثلاً قهوهای، زرشکی، نقرهای، نوکمدادی و… است که برای رنگهای بدنه آن قابلانتخاب است.
هنگامی که از جلو به هیوندای i20 مینگرید چراغی بزرگ و تلفیقش با جلوپنجره باریک نظر شما را جلب میکند؛ ظاهر جلویی از زبان طراحی جدید هیوندای پیروی میکند و نسبتاً خشن است. ارتفاع سپر از سطح زمین بسیار کم بوده که برای یک هاچبک شهری راضیکننده است؛ اما هیوندای برای برخی از بازارها به نسبت جادههایشان نسخه اکتیو را در نظر گرفته که ارتفاع بلندتر، طول و عرض بیشتر به همراه ظاهر محکمتر و سادهتری دارد؛ در کل میتوان گفت نسخه اکتیو، هیوندای i20 کراس است.
در نمای کناری، طراحی بسیار سادهای را میبینید که شباهت بسیاری به توسان و سوناتا دارد. در عقب هم چراغها شباهت بسیاری به هیوندای توسان TL دارد و انگار i20، کوچک شده توسان است. در عقب هم همانند جلو ظاهر خشنی را میبینید. در کل نمای بیرونی خودرو کاملاً هماهنگ و برای زمان خود جسورانه است.
کابین و امکانات هیوندای i20
هنگامی که وارد یک خودروی میلیاردی میشوید انتظار متریال نرم و صندلیهای روکش چرم دارید؛ اما در i20 از این خبرها نیست؛ چون این یک هاچبک اقتصادی شهری است؛ تمام داشبورد و رودریها از جنس پلاستیک خشک بوده و روکش صندلیها هم پارچه است. نکتهٔ بدی که وجود دارد حتی در رودریها هم از پارچه یا پد نرم استفاده نشده؛ خودروی مورد بررسی تقریباً ۶۰ هزار کیلومتر کارکرده و فقط در شهر استفاده شده بنابراین رودریها و داشبورد به سروصدا نیفتاده؛ اما دور فرمان و دسته دنده براق شده. مهندسی کابین i20 خیلی هوشمندانه است و فضای زیادی را برای قرار دادن وسایل میبینید.
فرمان این خودرو برقی و در ۴ جهت تنظیم میشود؛ ولی در نهایت در این خودرو از آپشنهای زیادی بهرهمند نیستیم؛ مثلاً در i20 حتی کروز کنترل یا استارت دکمهای را هم نمیبینیم؛ اما مالک دوربین عقب را بهصورت افترمارکت بر روی خودرو نصب کرده اند. در نسخههایی که در اروپا وجود دارد سقف پانورامیک مشاهده میشود؛ اما متأسفانه به دلیل سختی و هزینهٔ بالای وارد و مونتاژ کردن، کرمان موتور تصمیم گرفت سقف فلزی را بر روی این خودرو نصب کند. در سمت چپ فرمان کلید خاموش کردن ESP و تنظیم میزان نور چراغ وجود دارد؛ بر روی در سمت راننده کلیدهای چهار شیشه (فقط شیشه راننده اتوماتیک برقی است) به همراه تنظیم آینه برقی قرار دارد. مانیتور روی داشبورد کیفیت و عکسالعمل خیلی بالایی ندارد و شباهت بسیاری به مانیتور سراتو سایپا دارد که همانند آن فقط بلوتوث و AUX را پشتیبانی میکند. کولر این خودرو هم تککاناله است. کلاستر از دوبخش آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری تشکیل شده که وضوح و طراحی خوبی دارد. هیوندای i20 دو تیپ آپشنی دارد که خودروی مورد تست پدال، نسخهٔ لو آپشن یعنی با کمترین تجهیزات است؛ در نسخههای فول، استارت دکمهای، دوربین عقب و از این دسته از آپشنها درنظر گرفته شدهاند.
متریال رودریهای عقب دقیقاً همانند جلو پلاستیک خشک است و خوشبختانه کلید شیشه بالابر روی در قرار دارد. بر روی در هیچ امکاناتی وجود ندارد و حتی زیرآرنجی هم در ردیف عقب نمیبینید. فضای سر در حد پژو ۲۰۰۸ نیست؛ اما فضای پا همانند آن است و ردیف عقب برای ۲ نفر تا قد ۱۸۰ کفایت میکند. ابعاد صندوق تقریباً در حد و اندازه پژو ۲۰۶ بوده؛ ولی ارتفاع بیشتری نسبت به آن دارد.
مشخصات فنی هیوندای i20
هیوندای i20 به جز ایران و کره جنوبی در هند، ترکیه و الجزایر هم مونتاژ شده بنابراین در بازارهای مختلف موتورهای متنوعی هم دارد. هیوندای i20 با شش موتور عرضه شد که عبارتاند از ۱ لیتری، ۱.۲ لیتری، ۱.۲۵ لیتری، ۱.۴ لیتری، ۱.۱ لیتری دیزل و ۱.۴ لیتری دیزل؛ بعلاوه هیوندای برای i20 پنج نوع گیربکس در نظر گرفته که عبارتاند از ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی، ۴ سرعته اتوماتیک، ۷ دنده دو کلاچه و CVT. در ایران، این خودرو با موتور ۱.۴ لیتری با قدرت ۹۸ اسب بخار و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور که به کمک یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخهای جلو وارد میکند، عرضه شد. شتاب این خودرو به گفته کمپانی ۱۳.۲ است و میتواند با حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. مصرف سوخت هیوندای i20 به طور ترکیبی ۶.۷ است.
تجربه رانندگی هیوندای i20
وقتی با یک هاچبک شهری طرف هستید باید انتظار نرمی خوبی از فرمان خودرو داشته باشید که البته همینطور است. سروصدای وارد شده از محیط اطراف و موتور به کابین برخلاف سانگ یانگ تیوولی بسیار کم است و از دور ۵ هزار به بعد صدای موتور به کابین وارد میشود؛ البته وجود لاستیک میشلن هم بر روی این خودرو بیاثر نیست. هماهنگی موتور با گیربکس و عملکرد بهموقع گیربکس خارقالعاده است. سواری هیوندای i20 از پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 بهتر اما در حد سانگ یانگ تیوولی نیست. راحتی صندلیها از پژو ۲۰۰۸ بهتر است؛ اما به سانگ یانگ تیوولی نمیرسد و در حد کیا سراتو است. دید نقطه کور با توجه به ابعاد آیینه خوب است و مانند اکثر خودرو های هیوندای و کیا نیست. هندلینگ این خودرو واقعاً خوب بوده و مشابه با سیتروئن C3 است باتوجه به این ترمزهای خوبی هم دارد؛ در کل میتوان گفت که کنترل هیوندای i20 چه در شهر و چه در جاده مناسب و رانندگی با آن راحت است.
هزینههای نگهداری هیوندای i20
مالک این هیوندای i20 تابهحال در خودروی خود بنزین معمولی ریخته و فعلاً ۶۰ هزار کیلومتر را پیموده و در این مدت این خودرو هیچ خرابی نداشته است. با توجه به میزان فروش i20، قطعات فیک بسیاری از آن در بازار وجود دارد؛ مثلاً لنت جلوی اصل را در بازار به قیمت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش میرسد ولی میتوانید این قطعه را با قیمت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم پیدا کنید. مشکلی که مالکان هیوندای i20 با آن برخورد میکنند عدم وجود لاستیک میشلن در بازار است و درصورتیکه پیدا شود، قیمت هر جفت لاستیک تقریباً ۱۱ میلیون تومان است که قیمت بسیار زیادی است. در زمان تهیه این مطلب، قیمت هیوندای i20 کم کارکرد مدل ۱۳۹۷ حدود یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان است.
نتیجهگیری
اگر به دنبال خودرویی هستید که فقط برای داخل شهر مناسب باشد و نمیخواهید با خودروی خود سفر بروید هیوندای i20 به درد شما میخورد؛ رقبای این خودرو عبارتاند از: سیتروئن C3، پژو ۲۰۰۸ و از نظر ابعاد و استفاده درونشهری میتوان به سانگ یانگ تیوولی و چری تیگو۷ هم اشاره کرد. اما اگر قصد دارید با خودروی خود مسافرت هم بروید باید به سراغ کیا سراتو مونتاژ، هیوندای النترا 2013، تویوتا کرولا ۲۰۰۹ و یا مزدا ۳ مدل ۹۱ بروید.
در پایان هم باید از جناب آقای معین حقپناه بابت صرف وقت با تیم مجله پدال تشکر کنم.
مهردادکمال
۱۸ مرداد ۱۴۰۲باور کنید یا نه اما این مدل از نظر اقایون سیاستمدار برای ملت خودروی لوکس حساب میشه!! به شخصه از زبان میر سلیم شنیدم ماشین های بالای ۷هزار دلار لوکسن😐
داود
۱۸ مرداد ۱۴۰۲چه شد که هیوندای i20 محبوب شد؟ واقعا اگه هیوندای i20 محبوبه من دیگه حرفی ندارم . محبوبه من فکر میکردم یه چیز دیگه است نگو i20 بوده.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مرداد ۱۴۰۲یادش بخیر
اولین بار که دیدمش به این فکر میکردم که چرا باید کسی بیخیال سراتو سایپایی با موتور ۲۰۰۰ بشه و بره i20 بخره !!!
اما همین که اومد تو بازار ، استقبال شد ، چون تازه از تنور کرهایها اومده بود بیرون و اشتباه نکنم اون موقعها نزدیک ۱۵ میلیون نسبت به سراتو در بازار گرانتر بود !
کلاً سراتو سایپا از اولش خاکش به سرش بود و زمانی ارزشش مشخص شد که دیگه وارداتی در کار نبود و فهمیدن تازه سراتو نسبت به قیمتش ارزنده هست مثل خیلی از خودروهایِ دیگهای که اومدن رفتن ، ولی بعد از رفتنشان مشخص شد چه ماشینهای خوبی بودن که دیگه دیر شده بود مثل ورنا و آوانته که مردم به جای اینها از سایپا و ایرانخودرو انتخاب میکردن ( اینم از سواد خودرویی نداشتهی مردم همیشه در صحنهی ایران که همیشه آب را در حوضی میریزند که سوراخِ ) !
در کل ، i20 خودروی خوبیه اما تا جایی که میدونم قیمت قطعات و لوازمش به شددددت گرانِ !!!
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ماشین خوبیه ولی نه تو این رنج قیمتی ، ماشین خوشگلیه ، امکانات رفاهی آنچنان نداره ، مشخصات فنی و شتاب گیریش اونقدر جالب نیست ( با توجه به قیمت اش )
، ابعاد اش به درد داخل شهر میخوره ،
میشه گفت یکی از کم استهلاک ترین ماشین های کره هستش ، بیشتر به درد خانم ها و فقط توی شهر میخوره
اگه یه میلیاردر بودم که چند تا ماشین مدل بالا داشتم ، برا داخل شهر و یه خریدی چیزی رفتن اینو میخریدم ،
در غیر این صورت نه نمیارزه
علی جردن
۱۸ مرداد ۱۴۰۲i20 مونتاژ ایران سانروفش حذف شده اینهمه پول بدی سانروف نداشته باشی..
اگر راست می گین آپشن سانروف رو از چینی ها حذف کنید بهتون قول می دم ۹۹/۹۹٪ درصد فروش ماشین چینی افت می کنه
امیر
۱۸ مرداد ۱۴۰۲کلا کره ای جماعت تا ۱۰۰ هزار کیلومتر اوکی هست و خرج چندانی نداره ، ولی بعد از این کارکرد حال صاحبشو میگیره ! من خیلی دوستام هیوندا و کیا دارن و این گفته مشترک همشون بوده ( البته اینو بگم : کره ای ها هر سال که میگذره دارن پیشرفته و پیشرفته تر میشن و کیفیت محصولاتشون رو هم به طرز فوق العاده ای افزایش میدن ، به طوری که جنسیس سال پیش قابل اطمینان ترین برند خودرو جهان شد و امسال هم که رتبه دوم رو بدست آورده ! ، بحث من سر کره ای های تو ایران هست ) کسی که تو ایران دنبال یه ماشین با کیفیت و با دوام هست ، طوری که تا ۲۰ سال هم بدون مشکل براش کار کنه : تنها انتخابش محصولات تویوتا و لکسوس هست ، ماشین های تویوتا برای تحمل سخت ترین شرایط ممکن ساخته میشن به خاطر همین شما میتونین با خیال راحت هر بنزین و روغن موتوری که به دستتون رسید ، براشون بریزین و از اونجایی که پیچیدگی فنی چندانی ندارن ، تعمیرشون هم راحت هست و قطعات یدکی تویوتا که تو همه استان های ایران به راحتی پیدا میشه ، من خودم کرولا دارم و واقعا تو این ۲۰۰ هزار کیلومتر هیچ خرجی به جز بنزین ، تعویض روغن و لنت نداشته😂 ( چیزایی که همه ماشینا به صورت پیش فرض دارن دارن )
Killer
۱۸ مرداد ۱۴۰۲کسی ماشین خارجی نمیخره بگه تا ۲۰ سال میخوام نگهش دارم!
تمام کره ای هایی که همین پدال تست کرد به جز این ماشین بقیشون کیلومترشون بالای ۱۰۰ هزارتا بود و همشون بدون ایراد بودن طبق گفته مالکا،اون ماشینی که بالای ۱۰۰ هزارتا گیربکسش عوض شد و ۲۰۰ میلیون خرجش شد و پدال بررسیش کرد لکسوس rx بود
روغن هم همه هرچی که ایران هست میریزن حالا مگر اینکه کسی سری ۷ و اینا داشته.سراتو ۱۵۰ هزارتا کارکرد همین پدال بررسیش کرد طرف هر ۱۰ هزارکیلومتر روغن عوض میکرد ماشین آخ نگفته بود.تو بدترین مناطق آب و هوایی ایران هم که خوزستان و کیش هستن و جفتشونم منطقه ازادن و موقعی که واردات ازاد بود هرکس هرچی میخواست میاورد بازم مثل مناطق ملی محبوب ترین و پرفروش ترین کره ای ها هستن و بهشون میگن پول نقد چون مشتری راضیه ازشون
تعمیرات و قطعاتشون هم که راحت تر از بقیه هست چون تعدادشون خیلی بیشتره هم دست تعمیرکار روون شده واسشون هم قطعاتشون زیاده
TRD PRO
۱۸ مرداد ۱۴۰۲سلاطین یاتاقان چی ؟
لابد اونم دروغه همش و کار دژمنه .
Killer
۱۹ مرداد ۱۴۰۲چه کیفی میده میبینم تو کشوری هستی که به کره ای میگن پول نقد و حرصت میگیره :)))
دژژژژژمن هر انسان=خطر برخورد چرخ
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۹ مرداد ۱۴۰۲دوست عزیز نگهداری شرط هست من نه طرفدار ژاپنی هستم نه کره ای ها ولی به شدت تعصیر دارد من یک دوستی دارم اپتیما ۲۰۱۷ داره با کارکرد بالای ۱۶۰ تا داره یاتاقان هم نزده هزینه هم نداشته.
(ماشین سنگ نیست هر بلایی سرش بیارید آخ نگه)
TRD PRO
۱۹ مرداد ۱۴۰۲آره خو درست میگن . منم موافقم . پول باید همیشه همراهت باشه تا خرج تعمیراتشو بدی .
اشکان
۱۸ مرداد ۱۴۰۲آقایون از تولیدان ارباب چین حمایت میکنند!! این و با ۳۷,۰۰۰ تا کارکرد ، مدل ۹۷ گذاشته ۱٬۷۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان ….کسی ام که بخوات تمیز اینو بخره آقایون مجبورش میکنند که مثلا تیگو ۷ بخره !!!!
واقعاً این قیمت ها نمی ارزه نسبت به همین بازار الان ام…. سیاست اینا فقط حمایت از تولید اربابه!!
Genius
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ما برخلاف کل دنیا نباید این ماشین نقلی و شهری اما مدرن و کم خرج رو سوار شیم چرا؟چون چند هزار مفتخور بی خاصیت تو سایباد میخوان اطلس و کوئیک بفروشن و زندگی کنن!خب میخوام صدسال سیاه به قیمت محروم کردن من از تکنولوژی زندگی نکنن
Anti Tesla
۲۰ مرداد ۱۴۰۲خب نخر!
برو هیوندای i20بخر!والا!
مانی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲به نظر می رسد که نویسنده این متن با کلاس بندی اتاق خودروها اصلا کوچکترین آشنایی ندارد و خودروها را همینطور درهمی و عشقی مقایسه می کند.در واقع،هیوندای i20 در کلاس خودروهای هاچ بک سوپر مینی (supermini hatchback) قرار دارد ولی پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی در کلاس خودروهای کراس اوور ساب کامپکت (subcompact crossover suv) دسته بندی می شوند.حتی یک آدم ناشی و آماتور هم با مقایسه اندازه هیوندای i20 با خودروهایی مثل پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی می تواند این نکته بدیهی را دریابد که اینها در یک کلاس نیستند.در ضمن،نویسنده در جایی گفته است که سواری هیوندای i20 از پژو 2008 و سیتروئن C3 بهتر ولی به سانگ یانگ تیولی نمی رسد!!…سئوال این نیست که چطور سواری ماشین کم جان و کم شتابی مثل هیوندای i20 با آن پیشرانه 1.4 لیتری 98 اسب بخاری از سواری ماشین های پر شتاب و قدرتمندی مثل پژو 2008 و سیتروئن C3 با آن پیشرانه 1.6 لیتری 163 اسب بخاری بهتر است؟اصلا بر مبنای کدام معیار و پارامتری در رانندگی نویسنده به این نتیجه گیری رسیده است که سواری هیوندای i20 از ماشین های مذکور بهتر است؟آیا نویسنده تمامی این خودروها در رقابتی رو در رو و نفس گیر با هیوندای i20 قرار داده که به این نتیجه گیری عجیب و غریب رسیده است؟اصلا چرا هیچ کدام از معیارهای علمی و فنی در تست یک خودرو را در مقاله بالا نمی بینیم؟ همیشه برای من این سئوال مطرح بوده است که چرا اغلب خودرونویسان ما که در مورد اغلب برندها مو را از ماست بیرون می کشند و ظاهرا خیلی دقیق هستند در مورد ماشین های کره ای و به ویژه خودروهای هیوندای و کیا تمامی معیارهای علمی و فنی را زیر پا گذارده و فقط به تعریف و تمجید های بیهوده و قصه گویی و بت سازی از محصولات این دو برند بسنده می کنند؟آیا منافع کلان دلالی در کار است و یا واقعا افسانه ای به نام مافیای کره در بازار خودروی ایران حقیقت دارد؟
مانی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲در بالا اشتباها گفتم که سئوال نیست.درستش این هست : سئوال این هست که چطور سواری ماشین کم جان و کم شتابی مثل هیوندای i20 با آن پیشرانه کم جان 1.4 لیتری 98 اسب بخاری از سواری ماشین های پر شتاب و قدرتمندی مثل پژو 2008 و ستروئن C3 با آن پیشرانه 1.6 لیتری 163 اسب بخاری بهتر است؟
Car love
۱۸ مرداد ۱۴۰۲چه شباهت جالبی کارآفرین برتر هم خیلی سعی میکرد کتابی بنویسه و لفظ قلم بیاد😂البته میدونم که اتفاقیه این شباهت
تو هنوز نمیدونی سواری خوب یا بد ربطی به شتاب نداره بعد میای اینجا نویسنده هارو دیس میکنی؟؟!
تو مطلب قبلم به آقای دهقان گفتی متریال اف جی متوسط و خوبه و شما چون با دودوتا بدین نوشتین متریالش ضعیفه که امیدوارم دیده باشه که آقای دهقان جوابت داد و متن اصلی اون مقاله رو گذاشت که توش نوشته بود متریال اف جی “آشغاله” !!!!
حداقل برو یه نمایشگاهی همینطور الکی سوار اف جی بشو ببینی چه وضعیتی داره متریالش! تو خودت سطح اطلاعاتت در این حده بعد به بقیه گیر میدی!
چه کارآفرینی هستی تو خدایی
n
۱۸ مرداد ۱۴۰۲سواری هیوندای i20 از پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 بهتر اما در حد سانگ یانگ تیوولی نیست.
نویسنده نوشته سواری ننوشته شتاب !
معیارش هم بر اساس تست ماشین و حسی که انتقال داده.
شما مملکت خودتو نبین که پراید 20 ساله همونه. اونجا پیشرفت میکنن چه کره ای چه ژاپنی چه چینی
ما ها هم بهتر بریم سوار همون پراید و 206 و 405 های از رده خارجمون بشیم به جای حرص الکی خوردن از پیشرفت کشور های دیگه
مانی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲آقایون محترم!!
ای کاش به جای توهین و انگ زدن های بیجا و تمسخر آمیز کامنت من را با دقت می خواندید.برای توصیف همین کیفیت سواری هم که در متن به آن اشاره شد،پارامترهای فنی متعددی وجود دارد که نویسنده مطلب هیچ اشاره ای به آنها نکرده است؟مثلا آیا سامانه فنربندی هیوندای i20 ضربات وارده را بهتر از پژو 2008 و سیتروئن C3 در دست اندازها و جاده های ناهموار جذب و خنثی می کند؟آیا سامانه فنربندی هیوندای i20 شتاب های عرضی یا جانبی خودرو را بهتر از پژو 2008 و سیتروئن C3 مهار می کند؟آیا صندلی های هیوندای i20 کمتر از پژو 2008 و سیتروئن C3 در مسافت های طولانی مسافران را خسته می کند؟آیا هیوندای i20 هندلینگ بهتری نسبت به دو خودروی مذکور دارد؟آیا سامانه فرمان هیوندای i20 در قیاس با دو خودروی مذکور واکنش بهتری به فرامین راننده نشان می دهد؟ و….وقتی که در متن هیچ اشاره ای به این پارامترهای فنی نمی شود و تنها به یک جمله کلی بسنده می شود چطور می شود چشم بسته به این متن اعتماد کرد و آن را پذیرفت؟
مجتبی .
۱۹ مرداد ۱۴۰۲اگه قرار باشه به ریشه مافیای هیوندای درایران بپردازیم کامنتها که هیچ خود پدال هم حذف میشه پس بیخیال. البته من کاری به خوب یابد بودن محصولات هیوندای ندارم فقط راجع به وارداتش به ایران گفتم.
dimitripetrenko
۱۸ مرداد ۱۴۰۲206 کره ایاس