هیوندای دومین فیسلیفت هاچبک i30 را با تکنولوژیهای ایمنی بیشتر و تغییرات ظاهری جزئی برای بازار اروپا معرفی کرده است.
هاچبک داغ i30 N یکی از عناصر مهم هیوندای برای جلب نظر طرفداران اروپایی رانندگی بود اما سازندهٔ کرهای به تولید این خودرو و برادر کوچک آن یعنی i20 N پایان داده است تا روی خودروهای الکتریکی تمرکز کند. بااینحال، این به معنای پایان کار i30 معمولی نیست و حالا هیوندای نسخهٔ بروز شدهٔ آن را معرفی کرده است. این دومین فیسلیفت نسل سوم i30 از زمان معرفی در سال ۲۰۱۶ محسوب میشود.
در این فیسلیفت تمام نسخههای i30 یعنی هاچبک، فستبک و استیشن تغییراتی جزئی را تجربه کردهاند تا بهتر بتوانند با رقبایی مثل فورد فوکوس، فولکسواگن گلف و پژو ۳۰۸ رقابت کنند. در جلوی خودرو شاهد الگوی جدید جلوپنجره به همراه طراحی تازهٔ سپر با محفظهٔ متفاوت مه شکنها هستیم. در عقب نیز تریم کرومی حالا فرم متفاوتی به خود گرفته است. رینگهای جدید ۱۶ اینچی، ارائهٔ ۷ رنگ بیرونی جدید و چراغهای LED استاندارد هم تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی i30 مدل ۲۰۲۵ هستند.
بهروزرسانیهای داخلی این هاچبک کرهای هم مثل بیرون جزئی هستند اما بااینحال کرهایها با ارائهٔ سه طرح تودوزی جدید از پارچهٔ ساده تا چرم کامل، طرح جدید صندلیها و تریم مشکی براق روی کنسول سعی کردهاند فضای داخل i30 را جدیدتر جلوه دهند. علاوه بر این، در بخش تکنولوژی هم یک صفحهنمایش ۴.۲ اینچی بهصورت استاندارد به صفحه آمپر اضافه شده درحالیکه یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، به کابین خودرو حالا سه پورت USB-C هم اضافه شده است.
در بخش ایمنی، هیوندای سیستمهای بیشتری را بهصورت استاندارد از طریق پکیج Smart Sense ارائه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار محدودیت سرعت و دستیار پیشگیری از برخورد جلو اشاره کرد. علاوه بر این، سنسورهای پارک جلو و عقب هم حالا بهصورت استاندارد ارائه میشود. هیوندای هرچند نسخهٔ داغ i30 N را حذف کرده اما نسخهٔ N Line همچنان ارائه میشود. این نسخه از ظاهری اسپرت بهره میبرد که حالا بجای تریم مشکی با تریم فلزی تیره و طرح لانهزنبوری جدید جلوپنجره همراه شده است. رینگهای جدید ۱۷ و ۱۸ اینچی و تودوزی چرمی مشکی با تریم قرمز هم از دیگر ویژگیهای i30 N Line هستند.
در پیشرانههای i30 هیچ تغییری صورت نگرفته و این خودرو همچنان با همان موتورهای ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت عرضه میشود. هردو موتور از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره میبرند و برای انتقال نیروی آنها گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب خواهد بود. تولید فیسلیفت i30 ماه آینده در کارخانهٔ هیوندای در جمهوری چک آغاز خواهد شد.
F22RAPTOR
۱۰ فروردین ۱۴۰۳نسخه هاچ بک از نمایه کنار چقد ریخت
شسته رفته و خوبی داره
پیام
۱۰ فروردین ۱۴۰۳دیگه خون جلوی چشمای کره رو گرفته 😂😂😂
جومونگ
۱۰ فروردین ۱۴۰۳هر کی تو یک ماه ۶ تا فراخوان بابت نقص ماشیناش میداد خب بایدم خون جلو چشمشو میگرفت 😂
NAVID۰۰۹۸
۱۰ فروردین ۱۴۰۳اینو که کاری ندارم ، ولی اونایی که یک دهه پیش به ایران اومدن با موتور دو لیتری به شدت خودروی خوبی بودن و جزء محدود کرهایهایی بود که واقعاً خوش ساخت و کیفیت معقولی داشت!!!
موتور گیربکس خوب.
سواری خوب.
استهلاک کم.
کشش مناسب در جاده.
نمیدونم چرا دیگه نیومد به ایران ، ولی خودروی خوبی بود در مقابل دیگر ساختههای به دردنخوره کرهمربا که امروز مالکانشان را بیچاره کردهاند از استهلاک و خرابی!!!
FY
۱۰ فروردین ۱۴۰۳حالا چین خیلی خوبه😁😁😁
شهروند ایرانی
۱۰ فروردین ۱۴۰۳هیوندای اشتباه کرد این فیس گذاشت کنار مخصوصا سوناتا و ازرا قبلا خیلی خوشگلتر بودن زمانی که همین زبان طراحی داشتند
MehdiTurbo
۱۰ فروردین ۱۴۰۳من این طراحی کابین از کابینای جدید و مدرن امروزی ترجیح میدم کاش همینجوری میموندن کابینا این کابین از کابینای جدید هیوندا جذاب تر واقعا ادم میبینه لذت میبره در عین فیزیکی بودن ساده است
اون کابینا در عین ساده بودن حس شلوغی داره
حتی کابین نسل قبل بنز و بی ام هم از کابین جدیدشان جذاب تر
Killer
۱۰ فروردین ۱۴۰۳بهترین خودرو سال انتخاب شد،خبرشو کار کنین لطفا :)
جومونگ
۱۰ فروردین ۱۴۰۳همین چند ساعت پیش کیا یه فراخوان دیگه هم داد و ۴۳۰ هزار تا تلوراید فراخوان شد . ماشالا فراخواناش روزانه شده
حالا مشکلش چیه ؟ هیچی . یهو از پارک در میاد و برای خودش میره تو افق محو میشه
پارک کردنش همین جوریش دردسر بود حالا پارکشم میکنی خودش فرار میکنه
https://www.motor1.com/news/714248/kia-telluride-recall-roll-away/
Killer
۱۰ فروردین ۱۴۰۳https://www.forbes.com/sites/tylerroush/2024/02/27/toyota-announces-new-recall-over-683000-vehicles-affected-in-a-week/
https://www.forbes.com/sites/antoniopequenoiv/2024/02/21/toyota-recalls-280000-vehicles-over-transmission-issue/
https://www.jsonline.com/story/news/local/milwaukee/2024/02/29/380000-toyota-tacoma-trucks-recalled-in-the-united-states/72788007007/
یعنی هر اسباب بازی که ساخت رو فراخوان داد
۳ تا فراخوان دودوتا فقط تو ۱ هفته گذشته: جمعا ۱/۵ میلیون :(
حسین
۱۰ فروردین ۱۴۰۳مثل g70 که خودروی سال شد و بعدش شوت شد تو زباله دان تاریخ 🤣
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۳تنها هاچبکای فراوون تو بازار ایران پژو۲۰۶ و پراید ۱۱۱ هستن و مدلای وارداتی هم خیلی کم و خیلی به ندرت
۱۰ فروردین ۱۴۰۳فولکس گل هم خوبه ها! ارزون هم هست
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ولی تعدادش به اندازه ۲۰۶ و ۱۱۱ نیست
۱۰ فروردین ۱۴۰۳کوییک و تیبا هاچبک هم زیاد هست
البته کوییک تعدادش بیشتر از تیبا هست و ۱۱۱ فکر کنم از همشون بیشتر تو خیابونا هست
Hamilton1970
۱۰ فروردین ۱۴۰۳خداروشکر به این یکی دست نزدن و طراحی اینو خراب نکردن
JUST GERMANY
۱۰ فروردین ۱۴۰۳وقتی هر روز یک مدل از سبد محصولاتت حذف میشه بخاطر بلند پروازی و توهم !!!
تا وقتی ماشین خوب و وهاچبک واقعی داغ اروپایی هست اروپایی محافظه کار بیاد این کره ای رو بخره ؟
اصلا خلاف عقله
۱۰ فروردین ۱۴۰۳همشون خوبن
من ای سی رو خیلی دوست دارم