هیوندای

معرفی هیوندای اینیتیوم، شاسی‌بلند هیدروژنی برای تولید در سال 2025

هیوندای اینیتیوم کراس‌اوور هیدروژنی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی بیش از ۶۵۰ کیلومتر است که در نیمهٔ اول سال آینده راهی بازار می‌شود.

هیوندای اقدام به معرفی کانسپتی با نام اینیتیوم کرده که پیش‌نمایش یک شاسی‌بلند هیدروژنی برای تولید در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۵ خواهد بود تا جایگزین نکسو شود. اینیتیوم در زبان لاتین به معنی آغاز یا اول است که هدف هیوندای برای تبدیل شدن به پیشگام خودروهای هیدروژنی را نشان می‌دهد. این کانسپت زبان طراحی جدیدی را برای هیوندای معرفی کرده که با نام «هنر فولاد» شناخته می‌شود و قرار است در خودروهای تولیدی این شرکت مورداستفاده قرار گیرد.

در طراحی بیرونی اینیتیوم، عناصری از آیونیک ۵ و سانتافه باهم درآمیخته شده است. ازجمله ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این ماشین می‌توان به گرافیک جعبه‌ای شکل چراغ‌های LED، صفحات محافظ برجسته، طراحی منحصربه‌فرد ستون C و شیشه زیاد شیشهٔ عقب اشاره کرد. این کانسپت روی رینگ‌های ۲۱ اینچی با طراحی آیرودینامیک قرار گرفته است که توسط فلاپ‌های گلگیر برجسته‌ای پوشیده شده‌اند. روی سقف هم باربند بزرگی با چراغ‌های یکپارچه دیده می‌شود. البته تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که نسخهٔ تولیدی از رینگ‌های بسیار کوچک‌تر، ریل‌های سقف معمولی و چراغ‌های معمولی‌تر استفاده خواهد کرد.

هیوندای فعلاً تصویری از داخل اینیتیوم منتشر نکرده ولی وعدهٔ کابین جاداری را داده که برای خانواده‌ها طراحی شده است. سرنشینان عقب فضای زیادی در اختیار خواهند داشت و زاویهٔ زیاد باز شدن درهای بزرگ عقب هم باعث سهولت ورود و خروج خواهد شد. در بخش ایمنی هم این کراس‌اوور هیدروژنی به ۹ ایربگ مجهز خواهد بود و از شاسی مستحکمی با ساختار چند اسکلتی در جلو بهره می‌برد.

اینیتیوم به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت مجهز است و مخازن بزرگ هیدروژن امکان پیمودن بیش از ۶۵۰ کیلومتر را با هر بار سوخت‌گیری فراهم می‌کند. این در حالی است که هم‌اکنون نکسو ۱۶۲ اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی ۶۱۰ کیلومتری دارد. به گفتهٔ هیوندای، این رشد قدرت و برد به لطف افزایش خروجی پیل سوختی و افزایش ظرفیت باطری حاصل شده است. همچنین می‌توان از سیستم پیل سوختی اینیتیوم برای تأمین انرژی لوازم‌خانگی استفاده کرد. بزرگ‌ترین چالش خودروهای هیدروژنی اما سوخت‌گیری به دلیل زیرساخت‌های محدود است. به همین دلیل، هیوندای یک سیستم جدید برنامه‌ریزی مسیر را طراحی کرده که امکان یافتن جایگاه‌های هیدروژن را برای راننده فراهم می‌کند. این سیستم همچنین می‌تواند نشان دهد که چه تعداد خودرو در جایگاه هیدروژن موردنظر در صف منتظر هستند.

هیوندای توسعهٔ قوای محرکهٔ هیدروژنی پیل سوختی را ۲۷ سال پیش آغاز کرد ولی نکسو به‌عنوان اولین مدل هیدروژنی اختصاصی این شرکت در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد. اینیتیوم زمانی که در نیمهٔ نخست سال آینده راهی بازار شود، فصل جدیدی را در این داستان رقم خواهد زد. ابتدا اما کانسپت این کراس‌اوور هیدروژنی در نمایشگاه‌های لس‌آنجلس و گوانگژو چین به نمایش درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4193 ديدگاه)

    چقدر زیبا و با ابهته .

    موافقم 37
    مخالفم 31
    1. hosen

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (928 ديدگاه)

      باتوجه به ابعادش شاید باابهت باشه ولی زیبا؟ فکر نمیکنم

      موافقم 27
      مخالفم 13
      1. amirkhanzadeh

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        بنظر منم طراحیش خاصه ولی زیبا کلمه مناسبی نیست
        خاص کلمه بهتری برای توصیفشه

        موافقم 34
        مخالفم 6
      2. ممد ژانگولر

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4193 ديدگاه)

        نکته خوبش اصالت طراحی قبلی هیوندارو توش میشه دید . خیلی هم تخیلی نیست

        موافقم 28
        مخالفم 2
    2. MehdiTurbo

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2399 ديدگاه)

      عکس اول قشنگ منو یاد فیلم dune میندازه طراحیشم دقیقا به همان فضایی
      من طراحی خودروهایی که اینده نگرانه و فضایی میشه دوست ندارم انگار با دنیا جهان الان فرق داره و همه طراحی ها دارند میرند اون سمت حتی نئو کلاسم همچین فضایی داره یا خودرو سایبرتراک تسلا و من طراحی الان بیشتر دوست دارم

      ولی چقدر اسب بخارش برای یه شاسی کمه 🤔 یا من اینطور فکر میکنم ؟فک کنم اسب بخارای خودروهای الانش بیشتر ولی فک کنم بردش از برد خودروهای الکتریکی الانش بیشتر،به نظر به نسبت برقیا شعاع حرکتی خوبی داره و فک کنم الودگیشم کمتر باشه

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. net

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3472 ديدگاه)

      طراحی بیرونی هیوندای و کیا چند سالی هست بد شده

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. MehdiTurbo

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2399 ديدگاه)

        کیا که خوبه اپتیمای امسالش فوق العاده زیبا و جذاب بود k9 هم همینطور ولی کلا این داستان همه خودروسازاست
        بنز بی ام و حتی مزدا برقی که جدید معرفی شد و خیلی از خودروساز های دیگه طراحیشان نسبت به قبلشان افتضاح شده تک توک خوب موندند هنوز
        استون طراحیای امسالش عالی بود
        همه اونایی که فضایی نشدند یه مانیتور بزرگ وسط داشبور نزاشتند جذاب بودند ولی تعدادشان خیلی محدود بود اتفاقا اپتیما جزوشان بود

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. net

          ۱۲ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3472 ديدگاه)

          کیا اپتیما ۲۰۲۴ چراغ جلو زیرش دندانه داره بد هست و چراغ متصل عقبش بد هست و صندوق عقبش کشیده نیست بد هست و خط سفید بالای شیشه دربها که قطع نشده و رفته سمت شیشه عقب بد هست. شاید اخرین کیا زیبایی که در این چند سال اخیر دیدیم k9 2025 هست البته نوار متصل چراغ عقبش بد هست اگر نوار متصل نداشت قشنگتر میشد

          موافقم 1
          مخالفم 6
  2. امین

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (677 ديدگاه)

    مطلبی که میگم ربطی به پست نداره و تجربه ای که داشتم خواستم به اشتراک بگذارم ساکن ایران نیستم و در این سال‌ها با توجه به بودجه و بازار آزادی که وجود داشته و انتخاب های واقعی بر اساس عقل و در ارتباط با مردم عادی که مثل همه مون برای پولشون زحمت کشیدند و قدرت انتخاب داشتند این خدمت دوستان عرض میکنم.

    یک چیزی که من در بین دوستان داخل ایران علاقمند به خودرو متوجه شدم که ، همه عطش ماشینهای بسیار پرقدرت دارند. در حالی که در واقعیت تقریبا در تمام دنیا محدودیت سرعت با جریمه ها بالا وجود داره و عملا افراد بدون تخلف نمیتونن از قابلیت خودرو استفاده کنند.
    حداکثر سرعت عموما ۱۲۰ بعضا ۱۳۰ است اما بیشتر کشورها سرعت از این مقدار کمتر است(۱۰۰ ک.م).
    در ضمن ترافیک جاده ها اجازه تخته گاز نمیدن
    تنها یک نقطه در دنیا عدم محدودیت سرعت اون هم فقط در بعضی مناطق داره که عموما بدلیل حجم بالای رفت و آمد بیش از چند دقیقه نمیشه ادامه داد
    برای همین اگر خودرو با توجه به وزن بین ۱۲۰ تا ۲۵۰ اسب بخاطر و گشتاور ۳۰۰ تا ۵۰۰ برای نیاز جاده کاملا کافی هست.
    در شهر ها بخصوص شهرها بزرگ دنیا یا حتی شهر های کوچک اروپا استفاده از خودرو شخصی نه زمان نه پول بصرفه نیست . و مهم نیست چه ماشینی داشته باشید اگر ترافیک نباشه در نهایت بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر بیشتر اجازه ندارید.
    ماشین بسیار قوی قطعا لذت بخش هست اما چون هزینه خرید و نگهداری بالا دارند و هیچوقت نمیشه از قابلیت شون استفاده کرد (مگر به پیست بروید که اونم خیلی هزینه داره) عموما کم فروش هستند و مردم بیشتر از اسپرت بودن دنبال راحتی و کابردی بودن با چاشنی لوکس هستند.
    مگر عده ای محدود که خیلی عشقش دارند یا محدودیت مالی ندارند. و حاضرند با دلشون هزینه کنند.

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. I99

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      خیلی از کسانی که میبینید همش از قدرت های چند صد اسبی میگن ، اصلا تجربه ی نزدیک از خودرو ندارن . وگرنه برای استفاده روزمره منم موافقم تا ۱۵۰ اسب کفایت میکنه مثل خیلی از خودروهای ساخت اروپا و امریکا و آسیا
      حتی برای تجربه اسپرت و هیجان انگیز ، اگر وزن رعایت بشه مثلا حدود ۱‌‌.۵ تا ۱.۸ تن و قدرت حدود ۲۰۰ اسب باشه میشه تجربه رانندگی اسپرت و با هیجان داشت . این فرمول رو به وفور در اسپرت های سبک وزن آسیایی و حتی اروپایی مثل فولکس ، لوتوس ، آلفا و … میبینید ‌
      نکته آخر هم بنظرم این که استخراج اسب بخار از انجین به لطف پیشرفت مهندسی ، ساده تر از هر زمان دیگری شده و این خودش یه فرصت ایجاد کرده که کمپانیا با زحمت کم و تنها با افزودن فشار بوست ، چند هزار دلار افزایش قیمت بدن و درامد کسب کنن . و به راحتی به اسم خودروشون یه S یا R اضافه کنند و تبدیل به مدل اسپرت بشه

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. فرشید

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      این واقع بینانه ترین، منطقی ترین و خردمندانه ترین کامنتی بود که تا حالا توی پدال خوندم. جامعه ایرانی به دلیل محرومیت شدید و طولانی از ماشین های متعارف دنیا به طرز عقده ای وار و جنون آمیزی فقط و فقط به اسب بخار توجه میکنه درحالی که هیچ درکی نه از پونصد اسب بخار داره و نه از اون روی دیگه سکه که مصرف سوخت بالا، هزینه نگهداری بالا و کاربردی نبودن در دنیای واقعی هست. چیری که من بارها توی پدال گفتم بنا به تجربه خودم اولویت دوام، مصرف سوخت پایین، کیفیت کابین، لوکس بودن، کابین کم صدا، سیستم تعلیق نرم، سیستم صوتی باکیفیت و آپشن های رفاهی هست. نهایت دویست اسب بخار توی دنیای امروز با این حجم از ترافیک، جاده های شلوغ، محدودیت سرعت، جاده های خراب و قیمت بنزین کاملاً کافی هست.

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. امید

      ۱۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حاجی من 260تارو با هیوندای کوپه,2007,,@@230تارو هم با مزدا نیو تیپ3 مدل 90از تهران تا تبریز و رفتمو اومدم،شما زیاد به اون محدودیت ها نگاه نکن،راننده خودش میدونه کجا میشه قوانین وزیر پا گذاشت وگازشو گرفتو آمپر سرعتو تا تهش پر کرد،متاسفانه بعد از مزدا پژو2008صفر گرفتیم یبار 180تارو رفتیم موتور واشر زد خودروهای ژاپنی وکره ای اگه موتور با قدرت بزننو خود تحریمی هم داخل کشور نباشه خیلی عالی میشه.خودرو های اروپایی هم چه با قدرت چه بی قدرت باید فرانسویارو دورشو خط بکشی،ون هرچه قدرم پر قدرت باشن تو فشار آوردن دووم نمیارنو جر میخورن

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. فرشید

        ۱۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        داشی 260 توی جاده های ایران؟ با این کیفیت جاده ها! با این فرهنگ رانندگی! با این ماشین ها؟ به جون سرنشین ها، عزیزات و بقیه ماشین ها رحم کن

  3. Kiarash

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    بنظرم طراحی طراحی خاص و قشنگی داره و من یه سوالی برام پیش اومده هیدروژن آیا صدا داره ؟
    هیدروژن یک نوع گاز هست قراره در آینده خوب یک نوع سوخت برای خودرو ها باشه ولی آیا صدا داره ؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Meow

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      خودرو های هیدروژنی همون موتور های احتراق داخلی را دارن فقط به خاطر تغییر نوع سوخت یک سری تغییراتی توشون اعمال شده پس طبیعتا عین بقیه خودرو های احتراقی و بنزینی هستند
      و هیدروژن الان هم تو یک تعدادی خودرو استفاده میشه مثل بعضی مدل های تویوتا و هیوندای ولی مشکلاتی مثل حمل و نقل خیلی سخت، تانک های هیدروژنی که بزرگ هستن و باید توی ماشین ها جا داده بشن و همچنین کمبود ایستگاه های این سوخت فعلا آینده خیلی روشنی نداره

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. M

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      دو نوع هست یکسری با fuel cell کار میکنن که تویوتا میرا و نکسو جز این دسته هستن
      ی دسته دیگه همون موتور احتراق داخلی که سوختش هیدروژنه که تو فاز تحقیق و توسعه هست

    3. ehsan.fa

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1947 ديدگاه)

      هیدروژن تو مجموعه تولید قدرت میسوزه و به برق تبدیل میشه در واقع موتورگیربکس درون سوز رو تصور نکن ، همون خودرو برقی با باطری هست که یک ژنراتور هیدروژنی داره ، گاز حاصل فقط بخار آب هست در مورد صدا برو تو یوتیوب نگاه کن من اطلاعی ندارم

  4. فراز

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یکی از زیباترین طراحیهای امسال را داره. هم متفاوته و هم زیبا. تناسبات طراحی نیز کاملا لحاظ شده. روی تمام نماها هم خوب کار شده است.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  5. X

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (838 ديدگاه)

    کی فکرشو میکرد هیوندای و کیا که به خودروهای بی کیفیت و خسته کننده شهرت داشتند ، آینده نگر ترین طرح ها و کانسپت ها رو بسازن ؟
    سرعت رشد و تحول کره واقعا چشم گیره

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. MehdiTurbo

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2399 ديدگاه)

      بی کیفیت شهرت داشته ولی خسته کننده نه
      طراحی های کره اتفاقا برعکس همیشه پر هیجان بوده و علت فروش بالاشم همون طراحیش بود
      تویوتا به طراحی خسته کننده و با کیفیت شهرت داشت نقطه مقابل کره
      که الان کره با کیفیت شده طراحی تویوتام خیلی بهتر قبل شده
      الان کره و ژاپن در یه حدند البته برای ایران خارج که ماشین اصلا مصرفی کسی برای ده سال نگه نمیداره هر دو سه سال یبار عوض میکنند
      ایران به خاطر شرایط خودرو و اقتصادش که اینقدر این مسائل مهم شده

      هر چند خود من برعکس اکثرا طراحی این خودرو را دوست نداشتم و کره هم اگه رو به این سمت بیاره طراحیاش افت میکنه
      البته این داستان خیلی برنداست دارند شبیه فیلمای تخیلی ده سال پیش میشه خودروها همینجوری پیش بره دقیقا همون میشه
      اصلا فکر کنم اون فیلما را چپن میدونستند اینده این شکلی میشه ساختند
      شخص من ازرایی که اولین نسل اومد تو ایران سوناتا وای اف و … بیشتر دوست دارم تا این طراحی ها و اونا خیلی روح داشتند الان بی روح و فضایی شدند

      موافقم 10
      مخالفم 1
  6. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (746 ديدگاه)

    یکی از زشت ترین خودروهایی که در عمرم دیدم همین مدل هیوندای هست.چرا ماشین های جدید ساخت هیوندای این همه زشت و بی هویت شدند؟

    موافقم 5
    مخالفم 12
  7. مردیم از خوشی

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    به تازگی طراحی ها هیوندا به شدت سلیقه ای شده یا خیلی خوشت میاد یا خیلی بدت میاد این یه ریسک بزرگه یا هیوندا افزایش فروش قابل توجه خواهد داشت یا یک شکست بزرگ باید دید بازخورد بازار چیه

  8. KAIZEN

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    آفرین به هیوندای که پروژه های هیدروژنی رو جدی گرفته

    1. 🇰🇷

      ۱۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (277 ديدگاه)

      شما آقا میثم هستید ؟ سال های قبل اکانتی مشابه همین دیده بودم . شایدم صرفا یه تشابه بوده

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. مردیم از خوشی

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        فکر نکنم ، ایشون کس دیگه ای هستند

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. KAIZEN

        ۱۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        درسته میثم هستم
        اکانتمو تغییر دادم

        1. 🇰🇷

          ۱۲ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (277 ديدگاه)

          بسیار عالی . قبلا کامنتاتونو دیده بودم . از کاربران خوب و شریف پدال . پاینده باشی میثم خان 🙏

          موافقم 5
          مخالفم 1
  9. علی منصوری

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    همیشه متفاوت و خاص بودن دلیل بر زیبایی نیست، سنگینی خاص بودنش میچربه ب زیبایی‌….بهرحال این زبان جدید طراحی ماشین تو دنیاس و تا ما ایرانیا بعلت نبودن و ندیدن این سبک بخواهیم عادت کنیم زمان میبره،
    دوستان ی حرفی داشتم…
    انتخاب من رو حساب سلیقه‌ای ک دارمه و این ارتباطی ب زشتی و زیبایی ماشین نداره، مفاهیم مثل زیبایی قضاوت ناپذیرن ، آدما آندمیکن رو این حساب درک حسشونم متفاوته
    این تفاوت دلیلی بر نقد و هیت دادن بهم نمیشه، دلیلی بر بد بودن محصول نیست، دلیلی بر ضعف کمپانی نیست(مثال بارز طراحی نچندان دلچسب بی ام علیرغم فروشش)….دوستان محترم پدال بپذیرین و احترام بزارین ب سلیقه همدیگه تا بپذیرنمون و بهمون احترام بزارن

  10. مهدی

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    به نظرم خیلی از سانتافه جدید قشنگ تر و شیک تره !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا