هیوندای

سرمایه‌گذاری سنگین هیوندای روی تکنولوژی هیدروژنی

هیوندای موبیس یک کارخانه تولید قطعات خودروست که در مالکیت گروه هیوندای موتور قرار داشته و اخیراً اعلام کرده دو کارخانه سلول سوختی جدید را در کره جنوبی می‌سازد. تأسیس این کارخانه‌ها بخشی از برنامه جدید هیوندای برای شتاب بخشیدن به توسعه قوای محرکه هیدروژنی می‌باشد. واضح است که هیوندای خواهان سهم بیشتری از این بازار است زیرا جزو چندین خودروسازی می‌باشد که خودروهای هیدروژنی را عرضه کرده و در واقع اصلی‌ترین رقیب تویوتا میرای به شمار می‌رود.

مراسم کلنگ زنی افتتاح این کارخانه‌ها در شهرک صنعتی شهر بین‌المللی چنونگنا در اینچئون کره صورت گرفت. رئیس‌جمهور مون جائه این و نخست‌وزیر هونگ نام کی در این مراسم حضور داشتند که همین موضوع میزان اهمیت و سنگین بودن سرمایه‌گذاری هیوندای را نشان می‌دهد.

افتتاح این کارخانه‌ها ۱.۱ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت و تولید انبوه آن‌ها از سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد. این کارخانه‌ها با ظرفیت کامل خود خواهند توانست هر سال ۱۰۰ هزار سلول سوخت هیدروژنی تولید کنند. هیوندای موبیس قبلاً بزرگ‌ترین تولید کننده سلول‌های سوختی هیدروژن بوده زیرا هیوندای به دنبال استفاده گسترده از این منبع بوده است.

هیوندای موبیس با تکمیل این کارخانه‌ها ظرفیت تولید کلی ۱۲۳ هزار سلول سوخت هیدروژن در سال را خواهد داشت. تولید انبوه باعث کاهش قیمت شده و هیدروژن را به جایگزین جذاب‌تری تبدیل خواهد کرد.

شاید برخی افراد با دیدن این سرمایه‌گذاری فکر کنند قیمت خودروهای هیدروژنی کاهش خواهد یافت اما هنوز هم مشخص کمبود زیرساخت‌ها وجود دارد. برای مثال فروش هیوندای نکسو به برخی مناطق خاص کالیفرنیا محدود شده است.

البته این به معنی عدم سوددهی نیست. هیوندای موبیس برنامه‌هایی برای گسترش کسب‌وکار هیدروژنی خود و حضور در بخش‌های ماشین‌آلات و لجستیک است. این شرکت قبلاً سلول سوختی خاصی برای لیفتراک‌ها ساخته و حالا روی بیل مکانیکی کار می‌کند.

سونگ وان چو مدیرعامل هیوندای موبیس می‌گوید:

علیرغم نگرانی‌هایی که با وجود کووید ۱۹ شکل گرفته ما تصمیم گرفته‌ایم تا این سرمایه‌گذاری سنگین را برای اطمینان از پیشرو بودن در صنعت سلول سوختی جهانی انجام دهیم. ما به سرمایه‌گذاری بیشتر در تأسیسات خود و تقویت بخش تحقیق و توسعه ادامه خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    پدال چرا فرمت عکس ها WEBP شده؟ همون فرمت قبلی بهتر وقتی دانلود میکنی باید تبدیل کنید همون قبلی خوب بود

  2. RezaRs

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    کلا تلاش هیوندای ستودنیه خوب زحمت کشیدن و سعی کردن خودشونو بالا بکشن هرکی تلاش کنه خدا بی نتیجه نمیذاره نتیجشو یا یهو یا بعد تر خلاصه زمانی که بهتره براش بهش میده نتیجه رو

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. علی بخششی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    کاری که تویوتا و هیوندای دارن الان انجام میدن در آینده نتیجه شو میبینن
    الکتریکی فقط یه پلی از بخش بنزینی به هیدروژنی هست و ماندگار نیست

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. میثم

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      منم فکر میکنم هیدروژن سوخت آینده است اما ممکنه باتریها هم در کنار هیدروژن حضور داشته باشن

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. مازیار

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      و شاید هم هیدروژن زنگ تفریح و آزمون و خطایی میان بخش بنزینی و الکتریکی باشه
      کی میدونه؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. میثم

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    بنظر میرسه شتاب پیشروی هیوندای در تکنولوژی هیدروژن بیشتر از تویوتا باشه.
    البته تویوتا قبلا اقدامات زیادی کرده.
    بعنوان مثال لیفتراکهای هیدروژنی تویوتا چند سالی میشه بخصوص در ژاپن ارائه میشن.
    ولی هیوندای هم خوب شتاب گرفته.
    تویوتا خیلی قبلتر از هیوندای رو کامیون هیدروژنی کار میکرد ولی هیوندای زودتر از تویوتا کامیون هیدروژنی تجاری خودشو معرفی کرد و به بازار اروپا ارائه داد.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      تویوتا کلا سیاست هاش عجیبه.
      درواقع تویوتا با پریوس بازار الکتریکی هارو جا انداخت.

      ولی الان خودش از همه عقب تره.حتی از byd.
      درمورد هیدروژنی ها هم همینه اول شرکت تویوتا بود که هیدروژنی رو به بازار ارایه داد ولی الان هیوندا پیشرو هست.
      در کل هم به آینده هیدروژنی ها امیدی ندارم سرعت شارج الکتریکی ها خیلی بالا رفته.ولی خب هیچ چیز معلوم نیست.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. AMIR / ARMI

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    به نظر من هیدروژنی ها اگه خیلی بخوان عملکرد خوبی داشته باشند میتونن جایگزین پیشرانه های گازوئیلی خودرو های سنگین بشن
    هرچند باز هم کارشون سخته
    ولی اصلا فکر نکنم قابلیت رقابت با الکتریکی هارو داشته باشن
    همه دولت ها و کمپانی های پیشرو روی الکتریکی ها سرمایه گذاشته
    فکر نکنم هیچ کس بتونه نظر دولت آمریکا رو تغییر بده و بودجه ای که برای زیرساخت و جایگاه های شارژ تعیین کردن رو عوض بکنه

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Mohammadreza

      ۲۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (870 ديدگاه)

      ای بابا چقد بد
      ایکاش این ابرکمپانی ها بیان تورو بعنوان کارشناس استخدام کنن تا از تاریکی ها نجاتشوت بدی.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. علی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    خیلی خوبه که دارن واسه خودرو هیدروژنی تلاش میکنند

    اما مهم اینجاست که مردم مثل خودروهای برقی از خودروهای هیدروژنی هم حمایت میکنند ؟

    درسته همه خوششون نمیاد از خودرو برقی اما فعلا فروش خوبی داره

    امیدوارم خودروهای هیدروژنی هم فروش خوبی داشته باشند

    ….

    10 سال بعد : برندی توانسته تا خودروی هیدروژنی را در 15 ثانیه شارژ کند ! و اسم این تکنولوژی سوپر شارژ هیدروژنی میباشد

    هیوندای در حال توسعه خودروهایی با سوخت آب میباشد

    در ا.ی.ر.ا.ن : به زودی زود مکانهای شارژ خودروهای برقی محدود به بعضی مناطق تهران ساخته شده و 100 عدد خودروی الکتریکی وارد ایران میشود 😂😂

  7. MC20

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    توو الکتریکی که با مدل کنا کیفیت رو به آتیش کشیدن حالا منطقیه برن سراغ هیدروژن ، فقط خواهشا این بار مواظب باشین ، گاز دیگه شوخی بردار نیست .

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا