هیوندای

هیوندای آیونیک 5؛ شکارچی مشتریان رقبا!

داده‌های جدید نشان می‌دهند که ۷۴.۲ درصد از خریداران هیوندای آیونیک ۵، از برندهای دیگر به این خودرو روی آورده‌اند. این میزان، ۲۲ درصد بیشتر از میانگین سایر مدل‌های هیوندای است. طراحی جذاب، فناوری پیشرفته و عملکرد قوی، آیونیک ۵ را به گزینه‌ای وسوسه‌انگیز برای خریداران تبدیل کرده است.

این آمار نشان‌دهنده موفقیت چشمگیر هیوندای در دنیای خودروهای الکتریکی است، به‌ویژه در مقایسه با سایر مدل‌های بازار. اما آیا سایر خودروسازان هم توانسته‌اند مشتریان رقبا را به سمت خود جذب کنند؟

عملکرد سایر برندها در جذب مشتریان جدید

جدول زیر درصد خریدارانی را نشان می‌دهد که از برندهای دیگر به مدل‌های الکتریکی مختلف روی آورده‌اند. در این بین، آیونیک ۵، کادیلاک لیریک و جی‌ام‌سی هامر در صدر قرار دارند، درحالی‌که مدل‌هایی مثل تویوتا bZ4X، آئودی Q8 e-tron و مرسدس EQE کمترین جذب مشتریان جدید را داشته‌اند.

میزان جذب مشتری از برندهای دیگر در خودروهای الکتریکی

رتبه مدل درصد خریداران جدید (Conquest Rate) میانگین برند تفاوت با میانگین برند
۱ هیوندای آیونیک ۵ ۷۴.۲% ۵۲.۵% +۲۱.۷
۲ کادیلاک لیریک ۷۲.۶% ۵۶.۶% +۱۶.۰
۳ جی‌ام‌سی هامر EV ۷۱.۳% ۵۵.۰% +۱۶.۳
۴ کیا EV6 ۷۰.۳% ۵۷.۴% +۱۲.۹
۵ فولکس‌واگن ID.4 ۷۰.۳% ۵۶.۱% +۱۴.۲
۶ ولوو XC40 Recharge ۶۹.۵% ۵۸.۹% +۱۰.۶
۷ مینی کوپر EV ۶۸.۳% ۶۰.۲% +۸.۱
۸ هیوندای آیونیک ۶ ۶۵.۵% ۵۲.۵% +۱۳.۰
۹ هیوندای کُنا EV ۶۵.۳% ۵۳.۰% +۱۲.۳
۱۰ آئودی Q4 e-tron ۶۲.۰% ۵۴.۶% +۷.۴
۱۱ کیا نیرو EV ۶۲.۰% ۵۷.۴% +۴.۶
۱۲ پورشه تایکان ۶۱.۲% ۶۱.۵% -۰.۳
۱۳ بی‌ام‌و i4 ۶۰.۴% ۵۱.۴% +۹.۰
۱۴ فورد موستانگ Mach-E ۵۹.۵% ۳۶.۴% +۲۳.۱
۱۵ نیسان لیف ۵۸.۹% ۴۱.۳% +۱۷.۶
۱۶ فورد F-150 لایتنینگ ۵۸.۲% ۳۶.۷% +۲۱.۵
۱۷ مرسدس EQB ۵۶.۶% ۵۳.۱% +۳.۵
۱۸ مرسدس EQS SUV ۵۳.۳% ۵۳.۱% +۰.۲
۱۹ بی‌ام‌و iX ۵۲.۹% ۵۱.۹% +۱.۰
۲۰ آئودی e-tron GT ۵۱.۰% ۴۳.۷% +۷.۳
۲۱ مرسدس EQE SUV ۵۰.۷% ۵۲.۶% -۱.۹
۲۲ مرسدس EQS ۴۹.۵% ۵۴.۵% -۵.۰
۲۳ آئودی Q8 e-tron ۴۸.۲% ۵۵.۲% -۷.۰
۲۴ بی‌ام‌و i7 ۴۷.۹% ۵۰.۵% -۲.۶
۲۵ لکسوس RZ ۴۷.۵% ۵۵.۱% -۷.۶
۲۶ مرسدس EQE ۴۵.۳% ۵۳.۱% -۷.۸
۲۷ سوبارو سولترا ۴۵.۳% ۴۷.۶% -۲.۳
۲۸ نیسان آریا ۴۰.۹% ۴۱.۳% -۰.۴
۲۹ تویوتا bZ4X ۳۳.۵% ۴۰.۵% -۷.۰

مقایسه هزینه‌های اجاره و مشوق‌های خرید خودروهای برقی

در کنار میزان جذب مشتریان، قیمت اجاره ۳۶ ماهه، موجودی خودرو در نمایندگی‌ها و میزان تخفیف‌ها هم از عوامل مهم در موفقیت این مدل‌ها هستند.

متوسط پرداخت اجاره ماهانه و تخفیف‌های ارائه‌شده

رتبه مدل اجاره ماهانه (دلار) درصد خودروهای زیر قیمت MSRP تخفیف درصدی از قیمت MSRP
۱ پورشه تایکان ۲۱۱۵ ۱% ۶%
۲ جی‌ام‌سی هامر EV ۱۱۸۸ ۳۵% ۴%
۳ لکسوس RZ ۶۶۶ ۲۴% ۳۳%
۴ ولوو XC40 Recharge ۷۱۹ ۴۳% ۹%
۵ بی‌ام‌و iX ۱۰۱۳ ۱% ۲۳%
۶ بی‌ام‌و i4 ۷۳۵ ۱% ۱۳%
۷ نیسان آریا ۵۶۸ ۷۸% ۲۷%
۸ فورد موستانگ Mach-E ۵۸۷ ۷۰% ۲۱%
۹ هیوندای کُنا EV ۴۱۳ ۳۰% ۳%
۱۰ فولکس‌واگن ID.4 ۵۱۴ ۶۰% ۳۰%
۱۱ کیا EV6 ۵۰۸ ۷۳% ۴۵%
۱۲ هیوندای آیونیک ۵ ۵۰۴ ۶۲% ۱۴%

نتیجه‌گیری: چرا آیونیک ۵ موفق است؟

جذب خریداران جدید: بالاترین نرخ مهاجرت خریداران از برندهای دیگر
قیمت مناسب: اجاره ۳۶ ماهه ۵۰۴ دلار، ارزان‌تر از بسیاری از رقبا
تخفیف‌های رقابتی: 14% تخفیف در نمایندگی‌ها
فناوری و عملکرد قوی: ترکیب طراحی مدرن، برد مناسب و شارژ سریع

آیونیک ۵ که به تازگی در ایران هم رونمایی شده با این روند می‌تواند جایگاه خود را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای برقی تثبیت کند. آیا سایر رقبا می‌توانند با این موفقیت مقابله کنند؟

همچنین بخوانید: هیوندای آیونیک ۵ وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Soroush

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    انصافا این ماشین تو خودروهای برقی گزینه جذاب و به صرفه ایه

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. Sina_carshow

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      رنج افتضاحش کافیه که کل ماشین زیر سوال بره و قیمتش هم به صرفه نیس جزو محصولات گرون هیوندای حساب میشه
      یه چیز جالب این لیست اینه که تسلا نیستش

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. R@min

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (2174 ديدگاه)

        با این حجم تبلیغات اکثرا کمدی و احمقانه فروش درخوری هم نداشت.

        دنبال چی میگردن با تبلیغ یه کراس اوور برقی در عجبم ؟!!!

        موافقم 11
        مخالفم 7
      2. Killer

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تمام مجلات خودرویی کشورهای مختلف،تمام برنامه های تست و بررسی خودرو،تمام برنامه های جوایز خودرو این ماشین رو تماما تحسین کردن و گفتن جزو تاپ ترین های برقی دنیا هست و تو همین چند سال معرفیش یک بار خودرو سال جهان شد و چند بار فینالیست شد و چند بار خودرو برقی سال شد بعد سیناکارشو ( :))) ) میگه نه افتضاحه و برد ۴۵۰ کیلومتر کمه :))
        فرض کنین بخش M power بیمر و لامبو ازش تمجید کردن ولی کارشو میگه افتضاحه!!! فروش بالا و افزایش فروش سالانه بالای ۳۰ درصد هم الکیه
        فقط کارشو اطلاعات خودروییش در این حد نیست که بدونه کلا خودرو های برقی رنج قیمت بیشتری از خودرو های بنزینی دارن و نکته جالب تر اینه که قیمت و شعاع حرکتیش همیشه جزر نکات مثبتش بوده :)))

        موافقم 9
        مخالفم 8
      3. Navid AJ

        ۷ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3884 ديدگاه)

        من که بین تسلا Y و این،‌ اینو انتخاب میکنم.

  2. محمد ب

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    مدلی که وارد ایران میشه غیر از مشکل شارژ در فواصل طولانی و قیمت گزینه عالی است

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. کوروش

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی خودرو جذابی هست هم در بحث امکانات و طراحی و هم مشخصات فنی. واقعا دیگه باید تعصبات رو کنار گذاشت و دوران کره‌ای فلانه ژاپنی اونجوره آلمانی بهمانه دیگه تموم شده و همه خودروسازهای جهان دارن در رقابت با هم پیشرفت می‌کنن و بزرگ میشن و فقط ماییم که از آفریقا هم عقب افتادیم.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  4. عماد

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هزینه های جاری با اجاره دهنده هست یا مستاجر ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا