هیوندای از خودروی برقی و اسپرت آیونیک ۵ N بازار آمریکایی رونمایی کرد. این خودرو از ۶۴۱ اسب بخار قدرت برخوردار است و در عرض ۳.۲۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
هیوندای آیونیک ۵ N بازار آمریکا با چند ماه تأخیر نسبت به نسخه بازارهای جهانی معرفی شد. کراس اور برقی و کم ارتفاع کرهایها در نمایشگاه خودروی لسآنجلس حضور دارد. مشتریان میتوانند خودروی یاد شده را با دو پیشرانه برقی و حداکثر قدرت ۶۴۱ اسب بخار انتخاب نمایند. البته قدرت استاندارد آیونیک ۵ N به ۶۰۱ اسب بخار میرسد اما عملکرد بوست باعث میشود به مدت ۱۰ ثانیه حداکثر قدرت پیشرانهها برابر با ۶۴۱ اسب بخار باشد.
ویژگی بوست یاد شده تنها یکی از تجهیزات متنوع بکار گرفته شده در هیوندای آیونیک ۵ N است. برای مثال سیستم N لانچ کنترل سه نوع تنظیمات برای کشش را در دسترس راننده قرار میدهد و حالت پدال N نیز تواناییهای عبور از پیچ را به راندمان انرژی ترجیح خواهد داد. مکانیسم ترمز احیا شونده نیز وجود دارد که کاهش سرعت ۰.۶ جی را به ارمغان میآورد. در حالت N ریس نیز دو حالت برای بهینهسازی عملکرد خودرو در پیست وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگیهای هیوندای آیونیک ۵ N میتوان به e شیفت و صدای فعال اشاره کرد که صدا و حس پیشرانه درونسوز و گیربکس را شبیهسازی میکنند.
هیوندای میگوید خودروی یاد شده با درگیر شدن تمامی ویژگیها در عرض ۳.۲۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد هرچند حداکثر سرعت آن به ۲۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. اگرچه هنوز شعاع حرکتی آیونیک ۵ N مشخص نیست اما باتری ۸۴ کیلووات ساعتی آن میتواند در عرض ۱۸ دقیقه از شارژ ۱۰ به ۸۰ درصد برسد. این خودرو به دلیل استفاده از چرخهای پهنتر و دیفیوزر عقب گیراتر کم ارتفاعتر، پهنتر و طویلتر خواهد بود.
هیوندای در بخش ظاهری نیز تغییراتی در نمای جلو اعمال و از یک اسپویلر لبهای استفاده کرده است. رکابهای جانبی با عناصر نارنجی رنگ و رینگهای آلومینیومی ۲۱ اینچی به همراه لاستیکهای پیرلی پی زیرو نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. خودروی موردبحث با ۵ رنگ آبی، مشکی، خاکستری، سفید و نارنجی عرضه خواهد شد ولی در بخش کابین تنها انتخاب رنگ مشکی با عناصر آبی رنگ وجود دارد. هنوز قیمت هیوندای آیونیک ۵ N مشخص نیست اما نسخه فول آیونیک ۵ لیمیتد استاندارد حدود ۵۵ هزار دلار قیمت دارد و انتظار میرود نسخه N گرانتر باشد. در مقام مقایسه باید دانست کیا EV6 GT با ۵۷۶ اسب بخار قدرت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیهای و قیمت ۶۳ هزار دلاری دارد.
ARIAN
۲۶ آبان ۱۴۰۲چه شتاب خوبی داره😐
پیام
۲۶ آبان ۱۴۰۲آره شتابش خوبه. وای به روزی که کیا هم برند لوکسشپ و اسپرتش تاسیس بشه!
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲گروه هیوندای لوکسشو با جنسیس داره میده
۲۶ آبان ۱۴۰۲جنسیس سدان ۲۰۱۳ و ازرا ۲۰۱۱ ماشین خوبیه بین کره ای های تو ایران
سلیقه خودم بین کره ای ها این دوتاست
واسه خانواده هم اگه بخوام ماشین کره ای بردارم کیا سورنتو ۲۰۱۷ و سانتافه ۲۰۱۷ خوبه ولی با پولش یه راو فور تمیز هم میشه برداشت یا بی ام و x3 2017 که نظر من همون x3 هست
AntiBTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲جنسیس تاسیس شد مگه چه اتفاقی افتاد ؟
آمار فروش درخشانش رو که یادت نرفته ؟
کیا هم ازون بدتر 😄
پیام
۲۶ آبان ۱۴۰۲اتفاقا فروش جنسیس خیلی خوب میش رفته. برو قیمت G90 رو با لکسوس مقایسه کن بعد نتیجه اینه که حتما جنسیس خوب میفروشه که نود هزار دلار میده! تازه هیبریدم نیست!
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲g90 در بازار آمریکا در بهترین حالت داره ماهی ۲۰۰ تا دونه میفروشه goodcarbadcar رو ببین
بعد بگو فروش فروش فروش فروش
noir
۲۶ آبان ۱۴۰۲هیوندای مالک کیا هست لوکس ساز هیوندای هم جنسیسه پس چنین اتفاقی نمیافته
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲برقی ها همینن دیگه
بصورت آنی میتونه گشتاور رو ارائه بده دیگه نیاز به اتلاف وقت برای دور گیری نداره گیربکسشون تک سرعته اتومات میزارن نیازی به کلاچ گیری و تعویض دنده نداره مثل گیربکس سی وی تی هم کند نیست به همین خاطر صفر تا صد کمی دارن یه نگاهی به صفر تا صد محصولات تسلا بنداز منتها خیلی از این محصولات برقی برای پیست سریع و خوب نیستن به اندازه کافی بخاطر مسائلی مثل وزن بالاشون بخاطر باتری و این حرفا ( هرچند محصولات برقی مثل ریمک هم هستن که خیلی از خفن هارو شرمنده کردن)
پیام
۲۶ آبان ۱۴۰۲ریمک اصلا جریانش فرق داره. فعلا که هیوندای و کیاه ماشینای لوکس برقی دارن. پر از آپشن و تعداد فروش توپ. مثل جنسیس برقی. هم لوکسه هم شتاب بالا
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲اولا فروش توپ؟
نه تو برقی ها به تسلا میرسه
نه تو بنزینی ها به جنرال و تویوتا
این وسط برا خودش یه نونی میخوره
بعدا چه ربطی تو حرفای من از ریمک به هیوندا و کیا دیدی بی تی اس فن؟ نه من بدونم چجوری ربطش دادی اصلا؟
Viper
۲۶ آبان ۱۴۰۲ولی من واقعا ازش خوشم میاد
𝐀𝐥𝐢
۲۶ آبان ۱۴۰۲از محصولات جدید هیوندای خوشم نمیاد
۲۶ آبان ۱۴۰۲اگه دقت کنی از محصولات پارسالش بهتر شده
مثلا هیوندای النترا ۲۰۲۴ از ۲۰۲۳ بهتره ولی حیف اون ۲۰۲۳ اومد ایران
𝐀𝐥𝐢
۲۶ آبان ۱۴۰۲اما بجاش سانتافه ۲۰۲۴ خیلی بد شده شبیه نعکش شده
javad-bmw
۲۶ آبان ۱۴۰۲کراس اور برقی و کم ارتفاع کرهایها.
این رو با این ارتفاع و طراحی بدنه میشه کراس اور حساب کرد؟ بنظرم میشه بهش گفت هاچبک بزرگ نه کراس اور.
ولی کراس اور ها هم دارن با قدرت خیلی بالا شتاب درحد لامبورگینی های ۱۰ سال پیش رو میدن.البته در نسخه های برقی و پرفورمنس.
امیر
۲۶ آبان ۱۴۰۲لامبورگینی ۱۰ سال پیش !! پسر خوب شتاب هوراکان evo تک دیفرانسیل مدل ۲۰۲۳ حدود ۳/۳ ثانیه هست و نسخه اسپایدر آونتادور هم همین حدودا ، چیزی نمیدونیم اظهار نظر نکنیم
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲عزیز جان اونا برقین
زبونم مو دراورد بخدا
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲محصول قشنگیه
افرین به هیوندای هم طراحی خوبی داره هم پرتوانه
ولی ترجیح میدم بیشتر هاچ بک خطاب کنم
ولی به نظرم کمی گرونه حدود ۵۰ ۵۵ مناسب تر بود واسش
۲۶ آبان ۱۴۰۲هاچبک بزرگ مثل x22pro که به اسم کراس میندازن بهمون
محمدرضا
۲۶ آبان ۱۴۰۲واقعا زیبا و دوست داشتنیه ، مخصوصا طراحی داخلیش که واقعا چشم نوازه و شبیه هیچ برقی دیگری نیست
پیام
۲۶ آبان ۱۴۰۲دیگه فکر کنم خیلیا بدونن مسیر هیوندای رو به چه سمتی هست! مسیری که خیلی از برندهای قدیمی تا الان عرضش رو نداشتن و نخواهند داشت! نه در توانشون هست برند لوکس بزنن، نه برند لوکسشون رو حفظ کنن نه تو خودروهای اسپرت به درستی پیش برن!
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲محصول خوبیه پیام جان آفرین به هیوندای
هیوندای در مسیر خوبیه و خواهد بود همینطوری که قبل تر هم بوده
مثل خیلی از خودروسازی های بزرگ و نام دار دیگه مثل تویوتا فورد جنرال موتورز و ….
این خودروسازا حتی اگه ورشکسته هم بشن دست کم دولت حفظشون میکنه مثل جنرال موتورز اگه یه دوره ای افت کنن دوباره به اوج خواهند برگشت ربطی به طرفداری منوتو نداره
منتها نمیدونم چرا جنبه پذیرش اینجور افکار که واقعی هم هستن و مبنا بر اون هم داره میچرخه روزگار رو نداری یکم فکر میکنی تمام ژاپنی ها قراره نابود بشن و کره هم قراره بشه اول و اول بمونه
متعصبی در کل و این اذیت کنندس
میتسوبیشی و هیوندای هردو در سایر خوزه ها دارن فعالیت میکنن برای مثال همونطوری که صنایع سنگین میتسوبیشی در ساخت ۲۲ فروند ناوچه موگامی ۴ فروند ناوشکن آکیزوگی نقش داشته همونطوری که هیوندای در ساخت ناوشکن سجونگ کبیر اولی و سومی ( دومی رو دادن به دوو) نقش داشته
پیام
۲۶ آبان ۱۴۰۲بابا هیوندای که این همه فراخوان میده و ضرر میکنه و تموم ماشیناش آتیش میگیرن پس این جهشش از کجا میاد؟! 😂😂😂😂 بعد یه سوال. تا سه سال دیگه که باتریهای حامد میان، صفر تا صد و هندلینگ و … ماشینای N چند میشه؟!
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲میگما نکنه فقط هیوندایه که باتری جامد میخواد بیاره رو کار ؟ مثلا تسلا و فولکس اینا اصلا هم تو کارش نیستن ؟ تویوتا رو نیوردم فشار نخوری
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲جهشش به لطف برقی هاست که به خوبی بلندش کرده وگرنه تتا لامبدا هنوزم میلنگن
محمد
۲۶ آبان ۱۴۰۲کاربر بچه سال پیام ، دیگه حالمون از ترول بازی های تو با ترول های ژاپنی بهم میخوره اینجا سایت خودرویی هست نه فوتبال که کل کل های احمقانه راه بندازید ، یه گروه تلگرامی تشکیل بدید اونجا برید با همدیگه کل کل کنید
datsun
۲۶ آبان ۱۴۰۲ژاپنی ها دهه نود به شتاب زیر چهار رسیدن بچه جون اونم با موتور درون سوز نه با آرمیچر
Dark Knight
۲۶ آبان ۱۴۰۲هیچوقت فکر نمیکردم هیوندای ماشینی با شتاب ۳/۲۵ بسازه !
Dark Knight
۲۶ آبان ۱۴۰۲واقعا توی برقی ها کره توی سطح دیگه ای نسبت به ژاپن هست
Ehsan
۲۶ آبان ۱۴۰۲چه شتاب و طراحی،خیلی عالی شده.فروششم که خیلی بالاست
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲برخلاف شایستگی هاش فروش خیلی چشمگیری نداره
Ehsan
۲۶ آبان ۱۴۰۲همینکه باعث شده تو توی مطلبش ۲۷ تا کامنت بزاری مشخصه که چه فروش خوبی داشته! امسال ۴۱ درصد افزایش فروش داشته و ۲۹ هزارتا تا اینجای سال فروخته و فروشش از تمام رقبای ژاپنی خودش بیشتر بوده
خوبه همین هفته پیش پدال خبر فروش بالاشو کار کرد
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲عزیزم اولین محصول لکسوس در اولین سال تاسیس برند و در اولین سال حضور ۴۰ هزار تا فروخت اونم ۳۰ ۴۰ سال پیش با بنز کل انداخت بنز یک میلیارد دلار هزینه صرف توسعه محصول بعدیش کرد
خیلی مونده به لکسوس تویوتا برسن
یه خروار مدل دادن بیرون که به ۲۰ هزار تام خیلی هاشون نمیرسن اگه کره ای ها فعلا اومدن توی توجه بخاطر برقی هاست که خیلی از برندها اعم از تویوتا درست وارد نشدن
Ehsan
۲۶ آبان ۱۴۰۲لکسوس و مکسوس فعلا اندرخم ساخت یه ماشین الکتریکی هستن،اونارو چه به این قضیه.حرف ۳۰ سال پیش اصلا اهمیتی نداره اگه داشت که الان نه تو مجبور میشدی حرص بخوری و ۲۸ تا کامنت بزاری نه لکسوس و تویوتا اینطور لنگ ساخت الکتریکی بودن
فعلا که فروش همین آیونیک از کل برقیای نصفه نیمه ژاپنی بیشتره و ۴۱ درصد افزایش فروش داشته و تو هرچی کامنت بزاری بازم اوضاع تغییر نمیکنه واسشون
amir
۲۷ آبان ۱۴۰۲فعلا که ژاپنی ها بخصوص تویوتا فروش خوبی دارن و انواع اقسام مدل هاشون از خودروهای کره ای فروش بیشتری دارن با وجوده اینکه درون سوزن و این همه ت رول های شما بی تی اس فن های متعصب باعث هیچ گونه تغییری در این وضعیت که برخلاف آرزوهاتونه نکرده و کماکان مجبورید با چندین اکانت فیک به ت رول بازی بپردازید و با خرید نویسنده های مجله ها برای خودتون جایزه الکی به عنوان تبلیغ بخرید مثلا جی هفتاد استینگر رو بعد به علت فروش ناراضی کننده جمعش کنید ظفرمندان کره ای با ورود به قلمروی برقی ایجاد هیچ گونه مزاحمتی برای مدل های چندسال پیش تسلا نکردن و کماکان باید مواظب باشن برقی های چینی قبضه اشون نکنن
ضمنا در زمینه درون سوزم که موتور های تتا و لامبدا هم فراخوان و یاتاقان زدنشون تمومی نداشت ضمنا حواشی کره ای ها هم بسیار زیاده
فراخوان های ملیونی متعدد و کیا بویز و عدم نصب یه ایموبیلایزر ساده برای محصولات ۴۰ ۵۰ هزار دلاری قضیه بیمه کودکان کار …..
بله بله طرفداری کنید
sina
۲۶ آبان ۱۴۰۲آفرین
چیز خوبیه
Amirmohammad
۲۶ آبان ۱۴۰۲تو بحث زیبایی و طراحی رینگ کره ای ها به یک سطح خیلی متفاوتی رسیدن بنظرم،رینگایی که میزنن بی نظیره
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲اولین باز مثل این رینگ هارو آلمانی ایتالیایی ها وارد دور کردن
رضا
۲۶ آبان ۱۴۰۲حقیقتا این حجم از شتاب تو هیچ ماشینی برام قابل درک نبوده. مسابقه مگه میخوای تو خیابونا بزاری. از نظر من از یه پرفورمنسی به بعد نتنها برای آدم فرقی نداره بلکه بلااستفادست. حداکثر سرعت مجاز ۱۲۰-۱۳۰ تاست. با این حجم از ماشین ها هم به زور ۱۰۰ تا میری. ماشین باید یه سواری راحت و ابعاد قابل قبول پرفورنس مناسب و کیفیت و دوام بی دردسر داشته باشه. پولش و موقعیتش رو داشته باشم صرف این جور ماشینا نمیکنم.
Absurd Hero
۲۶ آبان ۱۴۰۲بوی یونجه میاد
Anti BTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲یدونه RN22e رفته چَرا . دم عصر با گله برمیرده .
وی
۲۶ آبان ۱۴۰۲فکر کن با این پول میتونی سیویک جدید ماستنگ 8 سیلندر یا ائودی rs4 بخری ولی بری اینو بخری
علاوه بر اینکه کمپانیش پیشینه ای در ساخت خودرو های اسپرت نداره کابینشم مثل ماشینای زیر 20 هزار دلاره و رانندگی خنثی و برقی بودنشم که نگم
제네시스
۲۶ آبان ۱۴۰۲درود
ماشین خیلی خوبی هست ولی من میخواستم ماشین کره ای بگیرم جنسیس GV60 یا کیا EV6 میگرفتم