نسخهٔ ویژهٔ کینگ دریفت هیوندای آیونیک ۵ N با همکاری اسطورهٔ دریفت ژاپن کیچی سوچیا توسعه پیدا کرده و ارتقاءهای قابلتوجهی را تجربه کرده است.
هیوندای با معرفی آیونیک ۵ N تحسینهای زیادی را برانگیخت ولی کرهایها به این قانع نبودند حالا نسخهٔ ویژهٔ جدیدی با نام DK (مخفف پادشاه دریفت) را معرفی کردهاند که بهطور خاص برای دریفت طراحی شده است. کسانی که با دنیای دریفت آشنا هستند، قطعاً «کیچی سوچیا» را میشناسند. وی که بهعنوان پادشاه دریفت شناخته میشود، یک اسطورهٔ واقعی در مسابقات دریفت ژاپن است و کسی است که دریفت را به یک ورزش واقعی تبدیل کرد. سوچیا در توسعهٔ آیونیک ۵ N DK ادیشن همکاری کرده است.
این نسخه به قطعات جدیدی مجهز شده است تا بتواند در دریفت کشیدن بهتر عمل کند. کالیپرهای ترمز شش پیستونه به لنتهای جدیدی مجهز شدهاند که ۵۴ درصد سطح بیشتری را نسبت به قبل پوشش میدهند. علاوه بر این، مردان هیوندای از کمکفنرهای جدید ساخت H&R استفاده کردهاند که ارتفاع کمتری دارند و مرکز ثقل را کاهش میدهند. شرکت کرهای همچنین رینگهای ۲۱ اینچی جدیدی را برای این خودرو طراحی کرده است که برای چسبندگی بهتر لاستیکها حین دریفت کشیدن روی آسفالت ساختار ویژهای دارند.
در بیرون خودرو هم تغییراتی دیده میشود که مهمترین آنها اسپلیتر جدید، رکابهای جدید و بال عقب جدید هستند و همه از فیبر کربن ساخته شدهاند. به گفتهٔ هیوندای، این قطعات داونفورس بیشتری برای بهبود چسبندگی و پایداری در سرعتهای بالا ایجاد میکنند هرچند که عددی در این رابطه اعلام نکرده است. تریم سبزرنگی که از لباس مسابقهای تمام سبز سوچیا الهام گرفته است نیز یکی دیگر از ویژگیهای بیرونی آیونیک ۵ N DK ادیشن است. هیوندای قصد دارد این نسخهٔ ویژه را در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۵ در کره و ژاپن عرضه کند ولی هیچ اشارهای به قیمت یا تعداد تولید آن نکرده است.
رئیس بخش N هیوندای دربارهٔ این خودرو گفته است:
آیونیک ۵ N DK ادیشن مستقیماً توسط کیچی سوچیا مورد توسعه و ارزیابی قرار گرفته که یک اسطورهٔ زنده در موتوراسپرت است. از طریق قطعاتی که دانش رانندگی وی و مهارتهای فنی هیوندای را ترکیب میکند، ما میتوانیم تجربهٔ ویژهای را برای خریدارانی که از رانندگی لذت میبرند و عاشق خودروهای پرفورمنس بالا هستند فراهم کنیم.
کیچی سوچیا هم گفته است:
من بارها با آیونیک ۵ N رانندگی کردم و هر بار شگفتزده و خوشحال شدم و با بخش N هیوندای ملاقات کردم تا بهترین خودروی الکتریکی پرفورمنس بالا را مطابق با سبک رانندگی خود تنظیم کنم.
Nr
۲۳ دی ۱۴۰۳DK نیسان زد350 سوار میشد نه آیونیک…
پیام
۲۳ دی ۱۴۰۳الان میگن به کیچی سوچیا هم پول دادن 😂😂😂😂😂😂 خب اگه همه چی پولیه سایپا و ایرانخودرو هم برندای دیگه این کارا رو انجام بدن دیگه ببینیم میتونن!
Gtc و احترام به علایق مردم
۲۳ دی ۱۴۰۳دوست عزیز کیچی سوچیا با هر ماشینی دریافت میزنه ربطی به خوب بودنش نداره
با جنسیس ۲۰۱۱ هم همینکارو کرده تازگی نداره اونم تو برنامه تاپ گیر
USA
۲۳ دی ۱۴۰۳به نظرم بچهای پدال یه مقدار کم لطفی میکنن به این ماشین انقدر هم بد نیست…
فکت:فرض کن دریفت بکشی هیچ صدایی از موتور نشنوی یعنی فقط صدای جیغ لاستیک و دودی که ازش بلد میشه رو بشنوی و ببینی،یه جوریه لامصب ماشین برقی نمیتونم درکش کنم😁
MehdiTurbo
۲۳ دی ۱۴۰۳اولش از ایونیک خوشم نمیومد اما کم کم داره خوشم میاد ازش نمیدونم چرا
Nismo
۲۳ دی ۱۴۰۳در حوضی که ماهی نیست قورباغه سپهسالار است
Saeed farshchian
۲۳ دی ۱۴۰۳بگین ماهی بیاد دیگه
انقدر ماشینیو نکوبین که حتی نمیتونیم از نزدیک ببینیمش و همونطور انقدر از یه ماشین برای خودتون اسطوره نسازین
طرفدار هیوندای و کره ای نیستم فقط نظرمو گفتم
بنظرم ماشین برقی بدی نیست ولی مقایسه در مقام بنزینی ها اشتباهه
Mohammad reza
۲۳ دی ۱۴۰۳شهر خلوت باشه قورباغه هم هفت تیر کش میشه