هیوندای

درگ هیوندای آیونیک 5 N، با شاسی‌بلندهای پورشه، جگوار، مازراتی و لامبورگینی

در درگی جالب، هیوندای آیونیک ۵ N به مصاف پورشه ماکان GTS، مازراتی گریکاله تروفئو، جگوار F-Pace SVR و لامبورگینی اوروس پرفورمانته رفته است.

هیوندای مدتی است که به رسانه‌های خودرویی پول می‌دهد تا آیونیک ۵ N را در برابر خودروهای مختلفی در مسابقهٔ درگ قرار دهند. این کراس‌اوور الکتریکی تاکنون با هر خودرویی که فکرش را بکنید، از سوپراسپرت‌های بسیار سریع مثل لامبورگینی کانتاش و فراری SF90 گرفته تا پورشه و تسلا روبرو شده است. حال در جدیدترین ویدئو، هاگرتی کراس‌اوور هیوندای را در برای چهار سوپرشاسی‌بلند از مشهورترین برندهای جهان یعنی پورشه، مازراتی، جگوار و لامبورگینی قرار داده است.

در این ویدئو که مثل همیشه با جلوه‌های ویژهٔ جذاب هاگرتی همراه است، قوی‌ترین نسخهٔ شاسی‌بلندهای مذکور یعنی ماکان GTS، گریکاله تروفئو، F-Pace SVR و اوروس پرفورمانته به مصاف آیونیک ۵ N رفته‌اند. بررسی را با مازراتی آغاز می‌کنیم. این خودرو از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو استفاده می‌کند که در اینجا ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد.

هرچند این اعداد چشمگیر هستند اما جگوار با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ، از این هم قوی‌تر است. این خودرو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که با توجه به وزن ۲۱۸۲ کیلوگرمی، برای رقابت با دیگر شاسی‌بلندهای این جمع به هر ذره از این نیرو نیاز خواهد داشت زیرا مازراتی با ۲۰۷۷ کیلوگرم و پورشه با ۱۹۶۴ کیلوگرم وزن، بسیار سبک‌تر هستند. البته ماکان GTS ضعیف‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی این کراس‌اوور آلمانی تنها ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته میدانیم که اسب‌های بخار پورشه از دیگر خودروها قوی‌تر هستند! همچنین باید گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بسیار سریع PDK را هم در نظر داشته باشیم.

در آخر هم به هیوندای آیونیک ۵ N می‌رسیم که به دو موتور الکتریکی با مجموعاً ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. البته این قدرت فقط به مدت حدود ۱۰ ثانیه ارائه می‌شود و پس‌ازآن به ۶۱۰ اسب بخار کاهش میابد. آیونیک همچنین به خاطر باطری‌ها، ۲۲۱۳ کیلوگرم وزن دارد که از تمام خودروهای اینجا بیشتر است. بااین‌حال، کراس‌اوور هیوندای به‌راحتی هر سه شاسی‌بلند بنزینی را مغلوب می‌کند و پس از ۱۱.۱ ثانیه به خط پایان می‌رسد. نایب‌قهرمان این رقابت جگوار است که بیش از یک ثانیه با هیوندای فاصله دارد. مازراتی هم تقریباً هم‌زمان با رقیب بریتانیایی از خط پایان رد می‌شود اما ماکان یک‌دهم ثانیه با هردوی آن‌ها فاصله دارد.

پس‌ازاین، آیونیک ۵ N حالا به مصاف لامبورگینی اوروس پرفورمانته می‌شود. در سینهٔ این ماشین یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، اوروس نه‌تنها از آیونیک قوی‌تر است بلکه از لحاظ وزن هم با ۲۲۶۳ کیلوگرم، بسیار به آن نزدیک خواهد بود. با آغاز درگ، اوروس ابتدا جلو می‌افتد اما پس از چند ثانیه گشتاور فوری موتورهای الکتریکی خود را نشان می‌دهد و کراس‌اوور هیوندای نیم ثانیه زودتر از شاسی‌بلند ایتالیایی به خط پایان می‌رسد.

همچنین بخوانید: درگ هیوندای آیونیک ۵ N با لامبورگینی، فراری، پورشه و مرسدس برابوس!

مقایسه مشخصات فنی

آیونیک ۵ N گریکاله تروفئو F-Pace SVR ماکان GTS اوروس پرفورمانته
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۳ لیتری V6 توئین توربو ۵ لیتری V8 سوپرشارژ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار ۴۴۰ اسب بخار ۶۶۶ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۶۲۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۲۱۳ کیلوگرم ۲۰۷۷ کیلوگرم ۲۱۸۲ کیلوگرم ۱۹۶۴ کیلوگرم ۲۲۶۳ کیلوگرم
قیمت ۶۷,۴۷۵ دلار ۱۰۹,۴۹۵ دلار ۹۳,۱۷۵ دلار ۸۸,۴۵۰ دلار ۲۷۳,۸۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. وی

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    یاد اون میم افتادم که سه تا مرد عرب بودن بعد چهارمی که اومد خندیدن😂

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. پیام

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      اگه تویوتا هم عرضه برقی بزنه با اینا کل بندازه!!! در توانش نیست

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. JaMsHiD

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2759 ديدگاه)

        چرا برقی؟
        با بنزینی تونسته به شتاب ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنه . صدو بیست کیلومتر هنوز فاصله داری داش

        موافقم 15
        مخالفم 1
      2. John Marston

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (151 ديدگاه)

        برای بار هزارم
        آرمیچر های جارو برقی هنر نمیکنن
        هنر یعنی اینکه با احتراق داخلی بتونی پا به پای ماشینی که به هر چرخش به صورت آنی انرژی میرسه بری و این یعنی خودروسازی
        از اصالت و سابقه و اعتبار هم که هم لامبورگینی هم تویوتا از کل سابقه خودروسازی کره بیشتر دارن
        هنر خودروسازی یعنی ابداع و اختراع نه تلاش برای کپی و درآوردن ادای مدل های موفقی که قبل از تو اومدن

        موافقم 13
        مخالفم 3
  2. آرین

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    منو با شات گام هم بزنی اونا رو ول نمیکنم اونو بخرم

    موافقم 7
    مخالفم 8
  3. علی جردن

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    کی فکر میکرد یکروز هیوندا از تولید ورنا و آوانتا بتونه با بنز بی‌ام‌و پورشه مازراتی جگوار و لامبورگینی درگ بزاره ؟ به امید روزی که صنعت خودروسازی ایران هم خودشو بکشه بالا به امید تخته شدن سایپا و ایران خودرو افتتاح برند خودروی جدید ایرانی مثل بیست و رضوانی تو خاک وطن

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. JaMsHiD

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2759 ديدگاه)

      رقابت؟ اگه راست میگن هیوندا N موتور درون سوز مثل النترا بیارن !

      از اون لحاظ هم واقعا جای تأسف داره . همراه با ما صنعت خودرو سازی و شروع کردن . ما کجا اینها کجا … حتی آشغال هم باشه باز تونسته هیوندا تا حدودی اسم و رسم دست و پا کنه و توی کشور کره بسیار محبوب بشه . نه ایران خودرو و سایپا که یه ایران ازش بدشون میاد !
      به امید تخته شدن ایران خودرو

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. پیام

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        جمشید دیروز گفتی اگه سال ۲۰۲۶ … با این اکانت میای؟! 😂😂😂😂😂 امروز این خبر زد تو پرت! دیروز اسم آیوتیک رو واستون آوردم و امروز …

        موافقم 1
        مخالفم 12
        1. JaMsHiD

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2759 ديدگاه)

          هنوزم میگم هیوندا هیچوقت به تویوتا نمی‌رسه ! من با صنعت ایران مقایسه کردم باهوش
          موقعی به شتاب ۳۸۰ کیلومتر دست پیدا کردی زنگ بزن بهم

          موافقم 10
          مخالفم 2
        2. JaMsHiD

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2759 ديدگاه)

          پیام هر ماشین ساز توی کشورش بیشترین محبوبیت رو داره حتی اگه هیچوقت توی سطح جهان به جایی نرسه .
          برای نمونه مردم فرانسه اول به پژو علاقه دارن بعد به شرکت های دیگه . یا کره یا آمریکا یا ژاپن یا آلمان ! فقط مشکل تو اینه که هرجور شده بیای با یه ژاپنی باز کلکل کنی وگرنه من از اسم ژاپن هیچی نیاوردم که اومدی داری حرف از ژاپن میزنی

          موافقم 5
          مخالفم 4
        3. پیام

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          ۳۸۰ کیلومتر ساخته بشه که چی بشه؟!!! وقتی بوگاتی ۵۰۰ کیلومتر رو زده!!! مگه پول علف خرس هست که یه چیز غیر کاربردی بزنی که به کار نیاد!!! اون بودجه بلید برای طرح های پیشرویی مثل آیونیک هزینه بشه. فکر نکن ۳۸۰ کیلومتر در ساعت چیز خاصی هست!

          موافقم 6
          مخالفم 6
        4. آرین

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (338 ديدگاه)

          صفر تا صد کاربردش چیه زیر 5 چه کاربردی داره ؟

          موافقم 7
          مخالفم 2
        5. amir

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          همونطوری که ۵۰۰ کیلومتر یا ۳۸۰ کیلومتر برای تو غیر کاربردیه شتاب ۲ ۳ ثانیه هم برای رانندگی شهری و روزمره به شدت غیر کاربردی هستش
          مهم قابلیت اطمینان مصرف سوخت و استهلاکه که زباله های انفجاری چیوندای که ۱۴ ساله ها میدزدنش فرسخ ها با این معیار ها فاصله داره

          موافقم 4
          مخالفم 5
        6. JaMsHiD

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2759 ديدگاه)

          آها تاپ اسپید مهم نیست حتما صفر تا صد مهم میشه؟
          اوکی . فقط میشه جنس بدنه این حلبی برقی رو با LFA مقایسه کنی؟
          تکنولوژی سیستم اگزوزش رو دیدی؟
          اصلا میدونی چطوری ده سیلندره؟

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. B

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (865 ديدگاه)

        البته باید درجریان باشی که الانترا سدان خانوادگیه گرچه کره تو درونسوز عقبه از بزرگان اما با برقی سازی شابد بتونه اختلافشو جبران کنه

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. پیام

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          اتفاقا اصلا غیر کابردی نیست و تو اصلا در موروش چیزی نمی فهمی!!! اون شتاب برای کل کل خیابانی عالیه! ولی حتی شوماخرشم جرات نمی کنه ۳۸۰ تا بره! اصلا کجا بره؟!!! یه سری پیست خاص که سالی یه بار هم به یه نفر نمی افته؟! 😂😂😂😂 انفجار رو تو هوندا میتونی ببینی که عنوان فراخوان رو رفت!!! از در رفتن لاستیک فراخوان دادن تا ایربگ و چسبیدن پدال گاز و همون سرقت!

          موافقم 2
          مخالفم 6
    2. الهام تبسمی

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      جالب اینه هیوندای همشو قورت داد ۱۲ لیوانم روش آب خورد😂😁😂

      موافقم 2
      مخالفم 16
      1. froG-driVer

        ۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        هه هه هه هه

    3. زیزیگولو

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      تا زمانی که سایپا و ایرانخودرو درشون تخته نشه هیچ امیدی وجود نداره

      موافقم 12
      1. کرگدن باواریا

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (777 ديدگاه)

        فکر نکنم با تخته شدن سایپا و ایراخودرو امیدی حاصل بشه !!!!

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. زیزیگولو

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (6035 ديدگاه)

          بازم یه کور سوی امید به وجود میاد

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. B

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (865 ديدگاه)

        باید یچیز دیگه تغییر کنه الان که دارن رو گوشی هم ۱۰۰ درصد گمرک میبندن

    4. D.D.T

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (231 ديدگاه)

      درگ گذاشتن که به خودی خود چیز خاصی نیس !
      تو میتونی دوچرخه رو هم بیاری با ماشین درگ بزاره
      دلیل بر پیشرفت دوچرخه ست ؟
      اینجا هم هیوندای طبق متن پول داده به نشریات ، اون وقت ماشین برقیشو آورده با بنزینی درگ گذاشته 😂

      خیلی دوس داشتم ببینم اگه تو یه پیست مسابقه میدادن هیوندای با چند ثانیه اختلاف آخر میشد . آیا اصلا تموم میکرپ مسابقه رو یا هندلینگ رو از دست میداد و میرفت تو دیوار ؟

      موافقم 10
      مخالفم 5
    5. محمد

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      قطعاً کسی در صورت تمکن مالی چهارتا شاسی بلند پرفورمنس دیگه خصوصا اوروس و ماکان رو به هیوندای ترجیح نمی‌ده ولی شما دقت کنید که آیونیک از همشون ارزون تره و قابلیت استفاده روزمره بیشتری داره هرپنج تا ماشین ، خودرو های محترمی هستن ، انتخاب خودمم جگوار به خاطر حس آنالوگ بیشتر و پیشرانه ۵ لیتری فوردی داره زیاد درگیر ثانیه ها و اینکه کدوم ماشین یک ثانیه زودتر رکورد ۴۰۰ متر یا پیست رو میزنه نباشید تو دنیای واقعی و استفاده روزمره حس خوب و لذت رانندگی ارجحیت داره به عدد و رقم

      موافقم 8
      مخالفم 4
  4. JaMsHiD

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2759 ديدگاه)

    کل صنعت کره <<< کاور موتور پورشه

    موافقم 13
    مخالفم 4
  5. Mr. gt c

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    هیوندای چقدر برای تبلیغ این آمونیاک برقی، چی ببخشید ایونیک برقی هزینه کرده که تا الان اینو با فراری sf90 و 296gtb درگ انداختن حتی با این ماشینای خاص هم داره درگ برگزار میشه، فکر کنم هیوندای تیم تبلیغاتی خودش رو از کارگردان هندی بنگلادشی استخدام کرده!!!!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. ممد ژانگولر

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    هیوندای ماشین نیست که نیروگاه اتمیه . چی ساخته لامصب .خیلی بی رحمه

    موافقم 5
    مخالفم 15
    1. کرگدن باواریا

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (777 ديدگاه)

      ممد داری ژانگولر بازی در میاری جدی که نگفتی این حرفو ، بی رحم !!!! 🤣

      موافقم 12
      1. ممد ژانگولر

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        😂داداش شوخیم چیه خودت فیلمشو دیدی که همشونو قورت داد ی آب معدنی هم روش .هیوندای و کیا شرکت بزرگیه دست کمش نباید گرفت .تو خود آمریکا فروشش قفله تو بعضی مدلاش.

        موافقم 3
        مخالفم 14
        1. افشار

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (772 ديدگاه)

          یک مدت است دیسلاک خورت بالا رفته

        2. ۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          تو پدال کامنتای حق دیسلایک میشن

  7. پیام

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    میگم دوستان سایوناراها، جای لکسوس خالیه ها! بابا هیوندای مثل لکسوس صفر تا صد ۲ نمیزنه 😂😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. ناخدا

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      میگم پیام آیا آیونیک به عنوان یک شاسی بلند آفرود هم میتونه بره ؟ 🤭

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. حسین

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      ((هیوندای مدتی است که به رسانه‌های خودرویی پول می‌دهد تا آیونیک ۵ N را در برابر خودروهای مختلفی در مسابقهٔ درگ قرار دهند.))
      خیلی فشار داره این قسمت متن درسته؟ 😂 ترجمش این میشه که کسی چیوندا رو داخل خودروساز حساب نمی کنه که بخواد باهاش رقابت کنه 😂 خودشون مجبورن پول بدن 😂 نخودیه طفلک 😂
      یادته می گفتم چیوندا 💨 صنعت خودرو هست؟ اینجا حرفم ثابت شد 😁

      موافقم 15
      مخالفم 3
    3. JaMsHiD

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2759 ديدگاه)

      نه بابا ! تاپ اسپید 380 کیلومتری LFA رو نشونت بدم؟
      راستی تویوتا هایلوکس هجده میلیون تا الان فروخته . تو یه ماشین کره ای بگو مثل هایلوکس شاسی مستقل باشه . نداشتی؟ خب اقلا یه کراس اوور مه اندازه اش فروخته باشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. پیام

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    چراغای آیونیک رو که نگاه میکنی مثل چشمای خشمگین هست! میگه برید کنار اعصاب ندارم!!!

    موافقم 2
    مخالفم 15
    1. ناخدا

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      همین چشمهای عصبانی زمان آفرود حالت گریه میگیره و به لکسوس التماس میکنه که توروخدا من رو هم با خودت ببر 🤭

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. Godziila

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (67 ديدگاه)

      صدای lfa > کل خودرو سازی کره مربا

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. JaMsHiD

        ۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2759 ديدگاه)

        درپوش موتور پورشه >> تکنولوژی کل کره مربا

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. johnmarston

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (151 ديدگاه)

          کاپوت فیبر کربن اوروس>>>>سرتا پای صنایع کره ای

          موافقم 11
          مخالفم 1
    3. Taha Ayoobi

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      من طرفدار آیونیک نیستم ولی از حق نگذریم چراغ هاش یه ذره حالت خشمگین داره 😅

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. froG-driVer

        ۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        چپ چپ نگاه می‌کنه؟! ال ای دی های اوروس و اسکالید جدید و شلبی سوپر اسنیک رو به کل آیونیک ترجیح میدم!!

    4. 𝐀𝐥𝐢

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1542 ديدگاه)

      قیافش شبیه خنگ هاست به نظرم

      موافقم 2
      مخالفم 3
    5. froG-driVer

      ۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      وای وای وای تَیسیدم😐😐

  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    به غیر از آیونیک عجب رخی دارن!

    موافقم 12
    مخالفم 3
  10. D.DT

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    «هیوندای مدتی است که به رسانه‌های خودرویی پول می‌دهد تا آیونیک ۵ N را در برابر خودروهای مختلفی در مسابقهٔ درگ قرار دهند.»

    برقیو میاره با بنزینی درگ میزاره !
    فکر میکنه مثلا خیلی کار شاخی کرده
    دقیقا مثل بچه ها که میخان هر طور شده بگن ما برنده ایم یا بهتریم و …

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. کرگدن باواریا

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (777 ديدگاه)

    درگ هیوندا یکبار مصرف با غول های خودرو جگوار پورشه و لامبورگینی؟؟؟ شیشه میزنن اینا ؟؟؟
    دیروز بررسی gv70 رو میدیدم تو کامنتا نوشته بودن ” it still a Hyundai, so 💩”

    موافقم 13
    مخالفم 4
  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    چند روز پیش گفتم امکان ندارن ماکان بتونه جگوار رو شکست بده و دلایل رو گفتم اینم سندش.

    موافقم 2
    مخالفم 7
  13. khashayar0

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بعید میدونم آیونیک n5 چیز خاصی باشه. کلا هیوندای با صرف هزینه و تبلیغات زیاد میخواد لگن هاشو به مردم غالب کنه. هیوندای تا چند سال پیش حتی نمیدونست چرا قدرت در سیلندر موتورهاش با هم برابر نیست و چرا اینقدر موتور هاش ارتعاش دارن. حالا با یه پک باتری و الکتروموتور میخواد اعتبار کسب کنه.

    موافقم 15
    مخالفم 5
  14. Taha Ayoobi

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    چرا نمی‌فهمین آخه، این برقیه، برق😭

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. BMW

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    واقعا چه کرده هیوندا کمتر کسی فکر می‌کرد هیوندا بتونه اینطور عملکردی داشته باشه اونم درگ با لامبورگینی و جگوار و پورش و …

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      یه چیزی هست به اسم گشتاور آنی،
      این باعث میشه که ماشین برقی از خیلی از جهت ها با بنزینی تفاوت داشته باشه.
      مقایسه این دوتا اشتباهه.

      آیونیک باید با هم نوع خودش مقایسه بشه.

  16. BlackWing

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    این بلایی هست که صنعت ماشین‌های برقی سر آقایان و صاحب سبک های دنیای خودرو آورده ، متاسفانه با باتری و آرمیچر دارن ۱۰۰ سال زحمات مهندسان اتومبیل که با سختی و تجربه شبانه روزی بدست آوردن رو تحقیر میکنن

    اونم کیا ؟ تازه تاسیس‌هایی مثل هیوندای و بی‌وای‌دی و تسلا… که اصلاً نمیدونن نوربرگ رینگ یا لاگونا سکا کدوم طرفیه

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2759 ديدگاه)

      بهشون بگی 24 ساعته لمانز شب ادراری میگیرن😂

      موافقم 12
      مخالفم 1
  17. ماکان

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . ببخشید از نظر من برندهای خودروسازی کره هم در حد خودشون ارزشمند هستند .

    موافقم 7
    مخالفم 7
  18. Sorena

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اینکه یه ماشین برقی رو با چهارتا ماشین درون سوز بنزینی بندازی فقط جنبه تبلیغاتی داره😐😐😐

    موافقم 8
    مخالفم 2
  19. amirboss

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    این حرکت از هیوندای بعید نبود!
    زمانی هم که جنسیس کوپه رو رونمایی کرد تو رسانه های خودرویی اونو رقیب مستقیم ماستنگ و چلنجر و کامارو و نامید که البته با تجاوز چند باره ماسل کارها به این جوجه ماسل قضیه تموم شد.
    حالا هم که یه خودرو ی برقی رو با بزرگان بازار اونم از نوع درون‌سوز کل میندازه که بیشتر دیده بشه.
    خدا آخرش رو بخیر کنه.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  20. Alireza

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کی فکرشو می‌کرد هیوندا اونقدر گنده بشه که با لامبورگینی و مازراتی و پورشه و جگوار رقابت کنه اونم با یه ماشینه برقی

    موافقم 3
    مخالفم 5
  21. ! i M α η δ υ α R

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    {{{ هیوندای مدتی است که به رسانه‌های خودرویی پول می‌دهد تا آیونیک ۵ N را در برابر خودروهای مختلفی در مسابقهٔ درگ قرار دهند … }}}

    کیا و هیوندای نه مدت ها که سالهاست به مجلات و نشریات و سایت ها و … پول می دهند …

    پدال جان ، سال جدید برای کره ای فنا ، شمشیرو از رو بسته …

    موافقم 2
    مخالفم 2
  22. ابوالفضل

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    جگوار عجب رخی داره
    بین اینا بعد از اوروس انتخابم جگواره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  23. علی

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    دوتا موتور از داخل کولر آبی در آوردن گذاشتن زیر ماشین یدونه هم گیربکس تک سرعته از چین گرفتن و فکر میکنن ماشین ساختن …..🤣😂

    موافقم 4
    مخالفم 2
  24. علی

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    اگه هیوندای اینکاره هست بیاد با کولر آبی ۴۵۰۰ کارگاه ما مسابقه بده

    موافقم 4
    مخالفم 2
  25. ar-ma-n

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    واقعا جای یک هست v8 کم تو این مازراتی البته نه فقط ابن محصولات .
    ما نمیگم بیاد v12 بزنه مثل دوران اوجش ولی حداقل v8 بزنه البته الانم دیگ دیره
    خدا بگم استلانتیس چیکار کنه .

  26. صادق

    ۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هر چی کره جنوبی بسازه معلومه بهترینه 🇰🇷 هیوندا ، کیا ، سامسونگ ، دوو ، ال جی ، سانگ یانگ ، ساخت بازی پابجی ، ساخت بخشی از بازی کلش آف کلنز ، بزرگترین و بیشترین مونتاژ کننده بنز و بی ام و ، و… 🇰🇷

    موافقم 0
    مخالفم 1
  27. محمد MPGH

    ۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باز مقایسه ی احمقانه برقی با بنزینی . الان یعنی قصد اینا ناچیز کردن برند های بزرگ دنیاست. لامبورگینی و مازراتی و جگوار پورشه هم اگه بخوان می تونن جاروبرقی هایی بسازن که فقط به درد درگ می خورن. فقط صدای یوروس که خون آدمو به جوش میاره میارزه به کل شرکت هیوندای

  28. 4WD

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا از لامبورگینی دیابلو جی تی وان هم مقاله بسازید

  29. علی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    پنکه رو با پنکه کولر ابی رو با کولر ابی و کولر گازی رو با کولر گازی،پس مقایسه سرمای یک پنکه با سرمای کولر گازی و ابی کاری بیهوده و مسخره است.

  30. Mj

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندای یکی از پیشروهای خودروسازی آینده ست که خیلی خیلی زیاد خواهیم شنید ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا