در درگی جالب، هیوندای آیونیک ۵ N به مصاف پورشه ماکان GTS، مازراتی گریکاله تروفئو، جگوار F-Pace SVR و لامبورگینی اوروس پرفورمانته رفته است.
هیوندای مدتی است که به رسانههای خودرویی پول میدهد تا آیونیک ۵ N را در برابر خودروهای مختلفی در مسابقهٔ درگ قرار دهند. این کراساوور الکتریکی تاکنون با هر خودرویی که فکرش را بکنید، از سوپراسپرتهای بسیار سریع مثل لامبورگینی کانتاش و فراری SF90 گرفته تا پورشه و تسلا روبرو شده است. حال در جدیدترین ویدئو، هاگرتی کراساوور هیوندای را در برای چهار سوپرشاسیبلند از مشهورترین برندهای جهان یعنی پورشه، مازراتی، جگوار و لامبورگینی قرار داده است.
در این ویدئو که مثل همیشه با جلوههای ویژهٔ جذاب هاگرتی همراه است، قویترین نسخهٔ شاسیبلندهای مذکور یعنی ماکان GTS، گریکاله تروفئو، F-Pace SVR و اوروس پرفورمانته به مصاف آیونیک ۵ N رفتهاند. بررسی را با مازراتی آغاز میکنیم. این خودرو از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو استفاده میکند که در اینجا ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میدهد.
هرچند این اعداد چشمگیر هستند اما جگوار با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ، از این هم قویتر است. این خودرو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که با توجه به وزن ۲۱۸۲ کیلوگرمی، برای رقابت با دیگر شاسیبلندهای این جمع به هر ذره از این نیرو نیاز خواهد داشت زیرا مازراتی با ۲۰۷۷ کیلوگرم و پورشه با ۱۹۶۴ کیلوگرم وزن، بسیار سبکتر هستند. البته ماکان GTS ضعیفترین عضو گروه محسوب میشود. پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی این کراساوور آلمانی تنها ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته میدانیم که اسبهای بخار پورشه از دیگر خودروها قویتر هستند! همچنین باید گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بسیار سریع PDK را هم در نظر داشته باشیم.
در آخر هم به هیوندای آیونیک ۵ N میرسیم که به دو موتور الکتریکی با مجموعاً ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. البته این قدرت فقط به مدت حدود ۱۰ ثانیه ارائه میشود و پسازآن به ۶۱۰ اسب بخار کاهش میابد. آیونیک همچنین به خاطر باطریها، ۲۲۱۳ کیلوگرم وزن دارد که از تمام خودروهای اینجا بیشتر است. بااینحال، کراساوور هیوندای بهراحتی هر سه شاسیبلند بنزینی را مغلوب میکند و پس از ۱۱.۱ ثانیه به خط پایان میرسد. نایبقهرمان این رقابت جگوار است که بیش از یک ثانیه با هیوندای فاصله دارد. مازراتی هم تقریباً همزمان با رقیب بریتانیایی از خط پایان رد میشود اما ماکان یکدهم ثانیه با هردوی آنها فاصله دارد.
پسازاین، آیونیک ۵ N حالا به مصاف لامبورگینی اوروس پرفورمانته میشود. در سینهٔ این ماشین یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، اوروس نهتنها از آیونیک قویتر است بلکه از لحاظ وزن هم با ۲۲۶۳ کیلوگرم، بسیار به آن نزدیک خواهد بود. با آغاز درگ، اوروس ابتدا جلو میافتد اما پس از چند ثانیه گشتاور فوری موتورهای الکتریکی خود را نشان میدهد و کراساوور هیوندای نیم ثانیه زودتر از شاسیبلند ایتالیایی به خط پایان میرسد.
همچنین بخوانید: درگ هیوندای آیونیک ۵ N با لامبورگینی، فراری، پورشه و مرسدس برابوس!
مقایسه مشخصات فنی
آیونیک ۵ N | گریکاله تروفئو | F-Pace SVR | ماکان GTS | اوروس پرفورمانته | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۳ لیتری V6 توئین توربو | ۵ لیتری V8 سوپرشارژ | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار | ۴۴۰ اسب بخار | ۶۶۶ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۶۲۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۲۱۳ کیلوگرم | ۲۰۷۷ کیلوگرم | ۲۱۸۲ کیلوگرم | ۱۹۶۴ کیلوگرم | ۲۲۶۳ کیلوگرم |
قیمت | ۶۷,۴۷۵ دلار | ۱۰۹,۴۹۵ دلار | ۹۳,۱۷۵ دلار | ۸۸,۴۵۰ دلار | ۲۷۳,۸۰۰ دلار |
وی
۵ خرداد ۱۴۰۳یاد اون میم افتادم که سه تا مرد عرب بودن بعد چهارمی که اومد خندیدن😂
پیام
۵ خرداد ۱۴۰۳اگه تویوتا هم عرضه برقی بزنه با اینا کل بندازه!!! در توانش نیست
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳چرا برقی؟
با بنزینی تونسته به شتاب ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنه . صدو بیست کیلومتر هنوز فاصله داری داش
John Marston
۵ خرداد ۱۴۰۳برای بار هزارم
آرمیچر های جارو برقی هنر نمیکنن
هنر یعنی اینکه با احتراق داخلی بتونی پا به پای ماشینی که به هر چرخش به صورت آنی انرژی میرسه بری و این یعنی خودروسازی
از اصالت و سابقه و اعتبار هم که هم لامبورگینی هم تویوتا از کل سابقه خودروسازی کره بیشتر دارن
هنر خودروسازی یعنی ابداع و اختراع نه تلاش برای کپی و درآوردن ادای مدل های موفقی که قبل از تو اومدن
آرین
۵ خرداد ۱۴۰۳منو با شات گام هم بزنی اونا رو ول نمیکنم اونو بخرم
علی جردن
۵ خرداد ۱۴۰۳کی فکر میکرد یکروز هیوندا از تولید ورنا و آوانتا بتونه با بنز بیامو پورشه مازراتی جگوار و لامبورگینی درگ بزاره ؟ به امید روزی که صنعت خودروسازی ایران هم خودشو بکشه بالا به امید تخته شدن سایپا و ایران خودرو افتتاح برند خودروی جدید ایرانی مثل بیست و رضوانی تو خاک وطن
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳رقابت؟ اگه راست میگن هیوندا N موتور درون سوز مثل النترا بیارن !
از اون لحاظ هم واقعا جای تأسف داره . همراه با ما صنعت خودرو سازی و شروع کردن . ما کجا اینها کجا … حتی آشغال هم باشه باز تونسته هیوندا تا حدودی اسم و رسم دست و پا کنه و توی کشور کره بسیار محبوب بشه . نه ایران خودرو و سایپا که یه ایران ازش بدشون میاد !
به امید تخته شدن ایران خودرو
پیام
۵ خرداد ۱۴۰۳جمشید دیروز گفتی اگه سال ۲۰۲۶ … با این اکانت میای؟! 😂😂😂😂😂 امروز این خبر زد تو پرت! دیروز اسم آیوتیک رو واستون آوردم و امروز …
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳هنوزم میگم هیوندا هیچوقت به تویوتا نمیرسه ! من با صنعت ایران مقایسه کردم باهوش
موقعی به شتاب ۳۸۰ کیلومتر دست پیدا کردی زنگ بزن بهم
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳پیام هر ماشین ساز توی کشورش بیشترین محبوبیت رو داره حتی اگه هیچوقت توی سطح جهان به جایی نرسه .
برای نمونه مردم فرانسه اول به پژو علاقه دارن بعد به شرکت های دیگه . یا کره یا آمریکا یا ژاپن یا آلمان ! فقط مشکل تو اینه که هرجور شده بیای با یه ژاپنی باز کلکل کنی وگرنه من از اسم ژاپن هیچی نیاوردم که اومدی داری حرف از ژاپن میزنی
پیام
۵ خرداد ۱۴۰۳۳۸۰ کیلومتر ساخته بشه که چی بشه؟!!! وقتی بوگاتی ۵۰۰ کیلومتر رو زده!!! مگه پول علف خرس هست که یه چیز غیر کاربردی بزنی که به کار نیاد!!! اون بودجه بلید برای طرح های پیشرویی مثل آیونیک هزینه بشه. فکر نکن ۳۸۰ کیلومتر در ساعت چیز خاصی هست!
آرین
۵ خرداد ۱۴۰۳صفر تا صد کاربردش چیه زیر 5 چه کاربردی داره ؟
amir
۵ خرداد ۱۴۰۳همونطوری که ۵۰۰ کیلومتر یا ۳۸۰ کیلومتر برای تو غیر کاربردیه شتاب ۲ ۳ ثانیه هم برای رانندگی شهری و روزمره به شدت غیر کاربردی هستش
مهم قابلیت اطمینان مصرف سوخت و استهلاکه که زباله های انفجاری چیوندای که ۱۴ ساله ها میدزدنش فرسخ ها با این معیار ها فاصله داره
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳آها تاپ اسپید مهم نیست حتما صفر تا صد مهم میشه؟
اوکی . فقط میشه جنس بدنه این حلبی برقی رو با LFA مقایسه کنی؟
تکنولوژی سیستم اگزوزش رو دیدی؟
اصلا میدونی چطوری ده سیلندره؟
B
۵ خرداد ۱۴۰۳البته باید درجریان باشی که الانترا سدان خانوادگیه گرچه کره تو درونسوز عقبه از بزرگان اما با برقی سازی شابد بتونه اختلافشو جبران کنه
پیام
۵ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا اصلا غیر کابردی نیست و تو اصلا در موروش چیزی نمی فهمی!!! اون شتاب برای کل کل خیابانی عالیه! ولی حتی شوماخرشم جرات نمی کنه ۳۸۰ تا بره! اصلا کجا بره؟!!! یه سری پیست خاص که سالی یه بار هم به یه نفر نمی افته؟! 😂😂😂😂 انفجار رو تو هوندا میتونی ببینی که عنوان فراخوان رو رفت!!! از در رفتن لاستیک فراخوان دادن تا ایربگ و چسبیدن پدال گاز و همون سرقت!
الهام تبسمی
۵ خرداد ۱۴۰۳جالب اینه هیوندای همشو قورت داد ۱۲ لیوانم روش آب خورد😂😁😂
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳هه هه هه هه
زیزیگولو
۵ خرداد ۱۴۰۳تا زمانی که سایپا و ایرانخودرو درشون تخته نشه هیچ امیدی وجود نداره
کرگدن باواریا
۵ خرداد ۱۴۰۳فکر نکنم با تخته شدن سایپا و ایراخودرو امیدی حاصل بشه !!!!
زیزیگولو
۵ خرداد ۱۴۰۳بازم یه کور سوی امید به وجود میاد
B
۵ خرداد ۱۴۰۳باید یچیز دیگه تغییر کنه الان که دارن رو گوشی هم ۱۰۰ درصد گمرک میبندن
D.D.T
۵ خرداد ۱۴۰۳درگ گذاشتن که به خودی خود چیز خاصی نیس !
تو میتونی دوچرخه رو هم بیاری با ماشین درگ بزاره
دلیل بر پیشرفت دوچرخه ست ؟
اینجا هم هیوندای طبق متن پول داده به نشریات ، اون وقت ماشین برقیشو آورده با بنزینی درگ گذاشته 😂
خیلی دوس داشتم ببینم اگه تو یه پیست مسابقه میدادن هیوندای با چند ثانیه اختلاف آخر میشد . آیا اصلا تموم میکرپ مسابقه رو یا هندلینگ رو از دست میداد و میرفت تو دیوار ؟
محمد
۵ خرداد ۱۴۰۳قطعاً کسی در صورت تمکن مالی چهارتا شاسی بلند پرفورمنس دیگه خصوصا اوروس و ماکان رو به هیوندای ترجیح نمیده ولی شما دقت کنید که آیونیک از همشون ارزون تره و قابلیت استفاده روزمره بیشتری داره هرپنج تا ماشین ، خودرو های محترمی هستن ، انتخاب خودمم جگوار به خاطر حس آنالوگ بیشتر و پیشرانه ۵ لیتری فوردی داره زیاد درگیر ثانیه ها و اینکه کدوم ماشین یک ثانیه زودتر رکورد ۴۰۰ متر یا پیست رو میزنه نباشید تو دنیای واقعی و استفاده روزمره حس خوب و لذت رانندگی ارجحیت داره به عدد و رقم
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳کل صنعت کره <<< کاور موتور پورشه
Mr. gt c
۵ خرداد ۱۴۰۳هیوندای چقدر برای تبلیغ این آمونیاک برقی، چی ببخشید ایونیک برقی هزینه کرده که تا الان اینو با فراری sf90 و 296gtb درگ انداختن حتی با این ماشینای خاص هم داره درگ برگزار میشه، فکر کنم هیوندای تیم تبلیغاتی خودش رو از کارگردان هندی بنگلادشی استخدام کرده!!!!
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۳هیوندای ماشین نیست که نیروگاه اتمیه . چی ساخته لامصب .خیلی بی رحمه
کرگدن باواریا
۵ خرداد ۱۴۰۳ممد داری ژانگولر بازی در میاری جدی که نگفتی این حرفو ، بی رحم !!!! 🤣
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۳😂داداش شوخیم چیه خودت فیلمشو دیدی که همشونو قورت داد ی آب معدنی هم روش .هیوندای و کیا شرکت بزرگیه دست کمش نباید گرفت .تو خود آمریکا فروشش قفله تو بعضی مدلاش.
افشار
۵ خرداد ۱۴۰۳یک مدت است دیسلاک خورت بالا رفته
۶ خرداد ۱۴۰۳تو پدال کامنتای حق دیسلایک میشن
پیام
۵ خرداد ۱۴۰۳میگم دوستان سایوناراها، جای لکسوس خالیه ها! بابا هیوندای مثل لکسوس صفر تا صد ۲ نمیزنه 😂😂😂😂😂😂😂😂
ناخدا
۵ خرداد ۱۴۰۳میگم پیام آیا آیونیک به عنوان یک شاسی بلند آفرود هم میتونه بره ؟ 🤭
حسین
۵ خرداد ۱۴۰۳((هیوندای مدتی است که به رسانههای خودرویی پول میدهد تا آیونیک ۵ N را در برابر خودروهای مختلفی در مسابقهٔ درگ قرار دهند.))
خیلی فشار داره این قسمت متن درسته؟ 😂 ترجمش این میشه که کسی چیوندا رو داخل خودروساز حساب نمی کنه که بخواد باهاش رقابت کنه 😂 خودشون مجبورن پول بدن 😂 نخودیه طفلک 😂
یادته می گفتم چیوندا 💨 صنعت خودرو هست؟ اینجا حرفم ثابت شد 😁
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳نه بابا ! تاپ اسپید 380 کیلومتری LFA رو نشونت بدم؟
راستی تویوتا هایلوکس هجده میلیون تا الان فروخته . تو یه ماشین کره ای بگو مثل هایلوکس شاسی مستقل باشه . نداشتی؟ خب اقلا یه کراس اوور مه اندازه اش فروخته باشه
پیام
۵ خرداد ۱۴۰۳چراغای آیونیک رو که نگاه میکنی مثل چشمای خشمگین هست! میگه برید کنار اعصاب ندارم!!!
ناخدا
۵ خرداد ۱۴۰۳همین چشمهای عصبانی زمان آفرود حالت گریه میگیره و به لکسوس التماس میکنه که توروخدا من رو هم با خودت ببر 🤭
Godziila
۵ خرداد ۱۴۰۳صدای lfa > کل خودرو سازی کره مربا
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳درپوش موتور پورشه >> تکنولوژی کل کره مربا
johnmarston
۵ خرداد ۱۴۰۳کاپوت فیبر کربن اوروس>>>>سرتا پای صنایع کره ای
Taha Ayoobi
۵ خرداد ۱۴۰۳من طرفدار آیونیک نیستم ولی از حق نگذریم چراغ هاش یه ذره حالت خشمگین داره 😅
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳چپ چپ نگاه میکنه؟! ال ای دی های اوروس و اسکالید جدید و شلبی سوپر اسنیک رو به کل آیونیک ترجیح میدم!!
𝐀𝐥𝐢
۵ خرداد ۱۴۰۳قیافش شبیه خنگ هاست به نظرم
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳وای وای وای تَیسیدم😐😐
𝐀𝐥𝐢
۵ خرداد ۱۴۰۳به غیر از آیونیک عجب رخی دارن!
D.DT
۵ خرداد ۱۴۰۳«هیوندای مدتی است که به رسانههای خودرویی پول میدهد تا آیونیک ۵ N را در برابر خودروهای مختلفی در مسابقهٔ درگ قرار دهند.»
برقیو میاره با بنزینی درگ میزاره !
فکر میکنه مثلا خیلی کار شاخی کرده
دقیقا مثل بچه ها که میخان هر طور شده بگن ما برنده ایم یا بهتریم و …
کرگدن باواریا
۵ خرداد ۱۴۰۳درگ هیوندا یکبار مصرف با غول های خودرو جگوار پورشه و لامبورگینی؟؟؟ شیشه میزنن اینا ؟؟؟
دیروز بررسی gv70 رو میدیدم تو کامنتا نوشته بودن ” it still a Hyundai, so 💩”
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۵ خرداد ۱۴۰۳چند روز پیش گفتم امکان ندارن ماکان بتونه جگوار رو شکست بده و دلایل رو گفتم اینم سندش.
khashayar0
۵ خرداد ۱۴۰۳بعید میدونم آیونیک n5 چیز خاصی باشه. کلا هیوندای با صرف هزینه و تبلیغات زیاد میخواد لگن هاشو به مردم غالب کنه. هیوندای تا چند سال پیش حتی نمیدونست چرا قدرت در سیلندر موتورهاش با هم برابر نیست و چرا اینقدر موتور هاش ارتعاش دارن. حالا با یه پک باتری و الکتروموتور میخواد اعتبار کسب کنه.
Taha Ayoobi
۵ خرداد ۱۴۰۳چرا نمیفهمین آخه، این برقیه، برق😭
BMW
۵ خرداد ۱۴۰۳واقعا چه کرده هیوندا کمتر کسی فکر میکرد هیوندا بتونه اینطور عملکردی داشته باشه اونم درگ با لامبورگینی و جگوار و پورش و …
Taha Ayoobi
۵ خرداد ۱۴۰۳یه چیزی هست به اسم گشتاور آنی،
این باعث میشه که ماشین برقی از خیلی از جهت ها با بنزینی تفاوت داشته باشه.
مقایسه این دوتا اشتباهه.
آیونیک باید با هم نوع خودش مقایسه بشه.
BlackWing
۵ خرداد ۱۴۰۳این بلایی هست که صنعت ماشینهای برقی سر آقایان و صاحب سبک های دنیای خودرو آورده ، متاسفانه با باتری و آرمیچر دارن ۱۰۰ سال زحمات مهندسان اتومبیل که با سختی و تجربه شبانه روزی بدست آوردن رو تحقیر میکنن
اونم کیا ؟ تازه تاسیسهایی مثل هیوندای و بیوایدی و تسلا… که اصلاً نمیدونن نوربرگ رینگ یا لاگونا سکا کدوم طرفیه
JaMsHiD
۵ خرداد ۱۴۰۳بهشون بگی 24 ساعته لمانز شب ادراری میگیرن😂
ماکان
۵ خرداد ۱۴۰۳سلام . ببخشید از نظر من برندهای خودروسازی کره هم در حد خودشون ارزشمند هستند .
Sorena
۵ خرداد ۱۴۰۳اینکه یه ماشین برقی رو با چهارتا ماشین درون سوز بنزینی بندازی فقط جنبه تبلیغاتی داره😐😐😐
amirboss
۵ خرداد ۱۴۰۳این حرکت از هیوندای بعید نبود!
زمانی هم که جنسیس کوپه رو رونمایی کرد تو رسانه های خودرویی اونو رقیب مستقیم ماستنگ و چلنجر و کامارو و نامید که البته با تجاوز چند باره ماسل کارها به این جوجه ماسل قضیه تموم شد.
حالا هم که یه خودرو ی برقی رو با بزرگان بازار اونم از نوع درونسوز کل میندازه که بیشتر دیده بشه.
خدا آخرش رو بخیر کنه.
Alireza
۵ خرداد ۱۴۰۳کی فکرشو میکرد هیوندا اونقدر گنده بشه که با لامبورگینی و مازراتی و پورشه و جگوار رقابت کنه اونم با یه ماشینه برقی
! i M α η δ υ α R
۵ خرداد ۱۴۰۳{{{ هیوندای مدتی است که به رسانههای خودرویی پول میدهد تا آیونیک ۵ N را در برابر خودروهای مختلفی در مسابقهٔ درگ قرار دهند … }}}
کیا و هیوندای نه مدت ها که سالهاست به مجلات و نشریات و سایت ها و … پول می دهند …
پدال جان ، سال جدید برای کره ای فنا ، شمشیرو از رو بسته …
ابوالفضل
۵ خرداد ۱۴۰۳جگوار عجب رخی داره
بین اینا بعد از اوروس انتخابم جگواره
علی
۶ خرداد ۱۴۰۳دوتا موتور از داخل کولر آبی در آوردن گذاشتن زیر ماشین یدونه هم گیربکس تک سرعته از چین گرفتن و فکر میکنن ماشین ساختن …..🤣😂
علی
۶ خرداد ۱۴۰۳اگه هیوندای اینکاره هست بیاد با کولر آبی ۴۵۰۰ کارگاه ما مسابقه بده
ar-ma-n
۶ خرداد ۱۴۰۳واقعا جای یک هست v8 کم تو این مازراتی البته نه فقط ابن محصولات .
ما نمیگم بیاد v12 بزنه مثل دوران اوجش ولی حداقل v8 بزنه البته الانم دیگ دیره
خدا بگم استلانتیس چیکار کنه .
صادق
۶ خرداد ۱۴۰۳هر چی کره جنوبی بسازه معلومه بهترینه 🇰🇷 هیوندا ، کیا ، سامسونگ ، دوو ، ال جی ، سانگ یانگ ، ساخت بازی پابجی ، ساخت بخشی از بازی کلش آف کلنز ، بزرگترین و بیشترین مونتاژ کننده بنز و بی ام و ، و… 🇰🇷
محمد MPGH
۸ خرداد ۱۴۰۳باز مقایسه ی احمقانه برقی با بنزینی . الان یعنی قصد اینا ناچیز کردن برند های بزرگ دنیاست. لامبورگینی و مازراتی و جگوار پورشه هم اگه بخوان می تونن جاروبرقی هایی بسازن که فقط به درد درگ می خورن. فقط صدای یوروس که خون آدمو به جوش میاره میارزه به کل شرکت هیوندای
4WD
۱۱ خرداد ۱۴۰۳لطفا از لامبورگینی دیابلو جی تی وان هم مقاله بسازید
علی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳پنکه رو با پنکه کولر ابی رو با کولر ابی و کولر گازی رو با کولر گازی،پس مقایسه سرمای یک پنکه با سرمای کولر گازی و ابی کاری بیهوده و مسخره است.
Mj
۱۷ خرداد ۱۴۰۳هیوندای یکی از پیشروهای خودروسازی آینده ست که خیلی خیلی زیاد خواهیم شنید ازش