هیوندای از جدیدترین نسخه آیونیک ۵ N موسوم به تایم اتک که مختص مسابقات پایکس پیک توسعه یافته رونمایی کرد.
کرهایها قرار است با چهار نسخه ارتقا یافته از این خودرو راهی مسابقات تپه نوردی پایکس پیک شوند. دو نمونه از این خودروها کاملاً مشابه نسخههای استاندارد جادهای هستند هرچند هیوندای اظهار داشته دو نسخه ارتقا یافته دیگر را به امید شکستن رکورد شاسی بلندها و کراس اورهای برقی پایکس پیک تولید میکند. میخواهیم شما را با هیوندای آیونیک ۵ N تایک اتک آشنا کنیم.
از نظر ظاهری تفاوتهای مشخصی بین این خودرو و نسخه استاندارد آیونیک ۵ N وجود دارد. هیوندای کیت آیرودینامیک گیرایی را تدارک دیده که شامل اسپویلر بزرگ، رکابهای جانبی متفاوت و قوس چرخهای متفاوت است. در این خودرو همچنین رینگهای ۱۸ اینچی فورج کاری شده با لاستیکهای چسبان یوکوهاما همراه شدهاند و قدرت توقف نیز توسط ترمزهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب تأمین میشود. همچنین باید دانست سیستم تعلیق آیونیک ۵ N تایم اتک ارتقا یافته و از دامپرهای قابل تنظیم استفاده شده است. ارتفاع خودرو و زاویه کمبر هم قابل تنظیم هستند.
خودروی موردبحث در بخش قوای محرکه نیز ارتقا یافته به گونهای که هیوندای موتور برقی را اصلاح کرده تا قدرت آن در حالت اور بوست ۳۷ اسب بخار بیشتر شود. به این ترتیب آیونیک ۵ N تایم اتک در مجموع ۶۷۸ اسب بخار قدرت دارد هرچند قطعات نسخه جادهای در این مدل دیده میشوند و به همین خاطر احتمال تولید این مدل یا ارتقای مدل جادهای نیز وجود دارد. تمامی مدلهای حاضر در مسابقات پایکس پیک از پوشش بدنه مخصوص و تجهیزات ایمنی لازم بهره میبرند که از جمله آنها میتوان به بلندگوهای خارجی ارتقا یافته با توانایی تولید ۱۲۰ دسیبل صدا اشاره کرد.
هیوندای میگوید جدای از تجهیزات ایمنی الزامی برای تولید صدای مخصوص خودروهای برقی در طول مسابقه، صدای پیشرانه نیز با بازخورد راننده بهبود خواهد یافت. علاوه بر این باید گفت کرهایها علاوه بر مدلهای آماده مسابقه، دو نسخه تولیدی آیونیک ۵ N را نیز با هدف ثبت رکورد جدید برای خودروهای برقی راهی پایکس پیک میکنند. تنها تغییرات این خودروها نسبت به مدلهای استوک به رول کیج و سایر الزامات ایمنی مربوط میشود. هیوندای همچنین با گرن توریسمو همکاری میکند تا در این بازی ویدئویی نیز حضور یابد. تیل وارتن برگ مدیر بخش N هیوندای میگوید:
ما با تولید اولین خودروی مسابقهای برقی در پایکس پیک و همکاری با گرن توریسمو میخواهیم روی آینده موتور اسپرت سرمایهگذاری کنیم. علاقه به موتور اسپرت همچنان در قلب هیوندای N قرار دارد
علیرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳یادش بخیر سال ۲۰۱۳ پژو با ۲۰۸ تی ۱۶ ، که شتاب صفر تا صد ۱.۸ دهم ثانیه داشت رکورد میزد الان ماشین شارژیا رکورد میزنن 🥲
C
۱۴ خرداد ۱۴۰۳هیوندای بیچاره میاد رو ماشین برقی بلند گو میزاره که صدای درون سوز بده
این خودش نکته ست !
یک عمر آرزوشون بود و هست ، که درون سوزی بزنن که بتونه تو پرفورمنس هم حرفی برای گفتن داشته باشه اما نمیتونن . آخرش میان اینطوری به خودشون دلداری میدن که رو ماشین برقی بلندگو بزارن صدا انجین درون سوز بده :)
JaMsHiD-R1988
۱۳ خرداد ۱۴۰۳واکنش پژو 205 T16 pikes peak با ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ کیلوگرم وزن و شتاب ۱.۸ : میان وعده آمادس
JaMsHiD-R1988
۱۳ خرداد ۱۴۰۳عاشق اینم که گرن توریسمو بودجه خودشو با آوردن چنین آشغال هایی تامین میکنه . تهش که قراره توی پیست از سوبارو با لاستیک RS بخوره😂
پیام۲
۱۳ خرداد ۱۴۰۳تو گرن توریسمو میخرمش ببینم چطوره
JaMsHiD-R1988
۱۳ خرداد ۱۴۰۳فقط کافیه یه سیستم تعلیق Fully customizable رو با یه لاستیک RS بندازی روش ، خیلی از مدعیان رو میزنه . دور بالا هم اگه خیلی روی لاستیک مانور ندی میتونی اجزای غیر اینترنال موتور مثل توربو و هدرز و مکش مانور بدی . خلاصه که هرچیه ماشین حقیه . جالب باشه ولی توی پیچ ها خیلی بهتر از SLR MCLAREN عمل میکنه ! یعنی نیازی به کنترل ماشین نیست که تهش در نره . البته ماهیت دف عقب همینه مگر اینکه دیگه خیلی بلد باشی بیای روی دیفرانسیل قفل دار تنظیمات بزنی موقعی از پیچ خارج میشی ته ماشین در نره . کلا بازی نمیشه بهش گفت خیلی شبیه به واقعیته ولی خب هیچی مثل این نیست که خودت بری تو پیست
به نظرم ماشین هایی هم مثل لنسر اوو و هوندا سیویک و پژو ۲۰۸ GTI و پژو ۲۰۵ T16 و رنو 5Turbo رو هم تست کن . البته رنو پنج توربو اصلا کنترل راحتی نداره ولی خیلی لذت داره
فقط این بازی یدونه پژو ۴۰۵ T16 و پژو ۹۰۵ و بی ام و M5 و یدونه M4 CSL GT3 کم داره .
پیام۲
۱۳ خرداد ۱۴۰۳بذار فعلا پول در بیارم همه پولامو خرج ماشینای کلاسیک کردم😅
A
۱۳ خرداد ۱۴۰۳حتما نتونستن موتور از لوسید بگیرن اینو درست کردن فشار که میخورن کم بشه تایم اتک هم حتما اسم یکی از اهنگای بی تی اسه
در ضمن یدونه پیامم زیاده چه برسه به دو تا
حتما ایشون تا وقتی پیام درساشو میخونه از حقوق کره دفاع میکنه
پیام۲
۱۳ خرداد ۱۴۰۳آروم داداش😂
بیاین منطقی نگاه کنیم هیچکدوم پشتش ننشستیم و تستش نکردم نزدیکترین تجربه هم که گرن توریسموعه پس باید اونجا تستش کرد
Godziila
۱۳ خرداد ۱۴۰۳تنها فرقی که داره اینه که بیشتر منفجر میشه 😂😂😂
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۳این دیگه تو کدوم لیگه !! ولم کن
داریوش فدایتشوم
۱۳ خرداد ۱۴۰۳کی اینا رو راه داده؟
Car love
۱۳ خرداد ۱۴۰۳۳چرخ سازان 😂
JaMsHiD-R1988
۱۳ خرداد ۱۴۰۳همین سه چرخه سازان توی مسابقات بیست و چهار ساعته لمانز پنج برد پشت سر هم دارن . مسابقه ای که میانگین سرعتش بالای ۲۶۰ کیلومتره ! ماشینای هیوندا تونستن به صورت درجا ۲۴ ساعت کار کنن و منفجر نشن باید صلوات فرستاد
تویوتا که دوازده تا برد توی رالی جهانی داره و میتسوبیشی بیشترین میزان برد رو توی رالی داکار داشته .
اونوقت تو چی داری که از هیوندا بگی؟
آها مجلات بخش لپ لپ دادن😔💔
ماشین فرمول E هیوندا کجاست حقیر؟
یه چیزی بگو که هیوندا الان داشته باشه
درخور اسم موتور اسپرت .
فقط یه I20 WRC هست که چند تا بیشتر ازش ساخته نمیشه و فقط میاد توی مسابقات برای زیبایی تهشم یا سیتروئن برنده میشه یا تویوتا یا فورد😂
راستی فرانسه یه ماشین به اسم 205 T16 pikes peak داره با شتاب صفر تا صد ۱.۸ . شما چی داری؟ یه النترا N که فردا منقرض میشه با دویست و خورده ای اسب چلاق
M
۱۳ خرداد ۱۴۰۳کاری ندارم که میخوای بکوبی ولی سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲ قهرمان رالی جهانی شده در حالی که تویوتا دوم شده!
ناخدا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳رئیس هیوندای بوده که خودش جایزه میخریده و میده به مجلات و بهشون میگه کسی نفهمه من خریدم اما شماها الکی بگین از طرف خودتون دادین به هیوندای 🤭 درست مثل پدرها و مادرها که جایزه میخریدن برای بچه هاشون و دزدکی میدادن به معلم تا بدن به بچه شون و بچه هم فکر میکرد از طرف مدرسه هست 😜
٣چرخه
۱۳ خرداد ۱۴۰۳همونی که bz4x راه داد تو خیابون
ناخدا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳یه سوالی از صبح تا حالا ذهن من رو درگیر کرده ببینین شما میتونین جواب بدین ؟ آیا اگر عمو مایک هنوزم دنبال تعمیر جنسیس در نمایندگیها بود باز هم میتونست هر شب با خیال تخت بخوابه ؟ 🤪
Car love
۱۳ خرداد ۱۴۰۳مایک<<<<<< ۱۶ فراخوان 😂😂😂😂
ناخدا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳آب و برق و تلفن و گاز و یارانه همه هدفمند شدن به غیر از شما کره ای فنها که هنوز به راه راست هدایت 😝
…………………………………………………..
داستان مایک و جنسیس دلربا 🤭🤭🤭
https://www.pedal.ir/asian/unsatisfied-genesis-owner/
ناخدا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳آب و برق و تلفن و گاز و یارانه همه هدفمند شدن به غیر از شما کره ای فنها که هنوز به راه راست هدایت نشدین 😝
…………………………………………………..
داستان مایک و جنسیس دلربا 🤭🤭🤭
https://www.pedal.ir/asian/unsatisfied-genesis-owner/
۱۳ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/pet-travel-2.png
عکس کاربر پیام رو ببینید کنار نویده 🥰
amir
۱۳ خرداد ۱۴۰۳جهش یافتم
شمال
۱۳ خرداد ۱۴۰۳سمت چپی خیلی شبیه خودته
Killer
۱۳ خرداد ۱۴۰۳در حالی که ۳چرخ سازان تو اروپا تونستن ۱۶ فراخوان ثبت کنن ظاهرا هوندا و دودوتا تونستن در سال ۲۰۲۴ تو کل دنیا هم رتبه ۴ و ۵ رو کسب کنن از لحاظ فراخوان :))))
ناخدا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳میدونید چرا پنگوئن ها بیسوادن ؟ چون همش برف میاد مدرسه هاشون تعطیله اگه سوال دیگه ای داشتی در خدمتم 😜
JaMsHiD-R1988
۱۳ خرداد ۱۴۰۳فراخوان تویوتا : مشکل ای سی یو و آپدیت نرم افزار
مشکل هیوندا : آتش سوزی و نشت بنزین
جالبه که فراخوان تویوتا رو بدتر از این میبینی .
جواب کم میاره میگه BZ4X
حقارت در حدی که بخاطر فشار زیر مقاله فروش پیکاپ ها توی آمریکا و پرفروش ترین ماشین غیر آمریکایی تو آمریکا ( تویوتا هایلندر ) رنکینگ دانشگاه بزاری😂
Killer
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اسم آیونیک 5 که میاد خاطرات بد برای جاپونی فن ها ردیف میشه :)))
یکی دیگه هم من اضاف کنم به این ردیف: جرمی کلارکسون یدونه آیونیک 5N خرید :)
ناخدا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳حرمت ها به شدت اومده پایین !! بچه مدرسه ای ها میان پدال و به جای خوندن شعر «یه توپ دارم قلقلیه» میگن خودروهای کره ای از آمریکاییها و ژاپنیها و اروپاییها بهتر هستن 🤭
McLaren
۱۳ خرداد ۱۴۰۳مسلما بهتر نیست ولی صد در صد از ایرانیا و چینی ها بهترن
علیرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳نخریده داره تست میکنه
٣چرخه
۱۳ خرداد ۱۴۰۳16 فراخوانیا باز ناراحت میشن الان 😆
نکو ایونیک بگو کابوس
ناخدا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ﻣﯿﺮﯼ هیوندای میخری ۴۰ هزار دلار اما باید ۱۰۰ هزار دلار بزاری کنار برای یاتاقان و لوازم یدکی و آتش گرفت احتمالی 😘
زیزیگولو
۱۳ خرداد ۱۴۰۳انصافاً خودروسازای کرهای تو این ۵۰ سال تاریخ صنعت خودروسازیشون خوش درخشیدن و دستاوردای زیادی کسب کردن
McLaren
۱۳ خرداد ۱۴۰۳انصافا از چینی ها خیلی بهترن تو جهان
jalopy
۱۳ خرداد ۱۴۰۳خیلی دوست دارم ببینم چه تایم هایی میزنه
از طراحی اش واقعا خوشم اومده
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳کره فن های عزیز.
به لاستیک های ژاپنی دقت کنید😆
Sorena
۱۳ خرداد ۱۴۰۳خدایی رانندگی با موتور های درون سوز یه لذت دیگه داره اون صدای موتور وقتی دنده عوض میکنی خدایی هیچجوره حاضر نیستم سوار جاروبرقی بشم
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳گاهی به دست دزدی ، با یک فلش ُ شدا باز …
گاهی به سوی یونجه ، بی بال کرد پرواز …
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اینا بال دارن.
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳{{{ علاقه به موتور اسپرت همچنان در قلب هیوندای N قرار دارد }}} …
این حرف گنده تر از دهن هیوندای هست …
حکایت اون کرمه که افتاده بود توی ظرف ماکارونی و گفته بود ما مارها کجا داریم میریم !!!
BMW
۱۵ خرداد ۱۴۰۳چقدر قیافه شون رو با کلاس کرده باریکلا یاد بی ام و افتادم تا مطلب چند وقت پیش😃👍