هیوندای

آیونیک 5 N: نگاهی به هیولای متفاوت هیوندای

هیوندای آیونیک ۵ N اولین کراس‌اوور الکتریکی پرفورمنس این شرکت است. این خودرو بر اساس آیونیک ۵ استاندارد ساخته شده است، اما با تغییراتی برای بهبود عملکرد و هندلینگ ارائه می‌شود.

<! –more–>

معرفی آیونیک ۵ نسخه N

اگر از ظاهر جعبه‌ای و زاویه‌دار آیونیک ۵ خوشتان می‌آید، نسخه N شما را هیجان‌زده می‌کند. رنگ‌های جدیدی به‌خصوص سایه Performance Blue اضافه شده‌اند و تزیینات نارنجی اطراف سپر جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب تمایز بیشتری ایجاد می‌کنند. نسخه N طول و عرض بیشتری به میزان ۸ و ۵ سانتی‌متر دارد تا از لاستیک‌های پهن‌تری استفاده کند.

هیوندای آیونیک 5 N

آیونیک ۵ N با دو موتور الکتریکی، یکی در جلو و دیگری در عقب، مجموعاً ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باتری‌ها هم ۸۴ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارند. این قدرت به شتاب صفر تا صد خیره‌کننده ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌انجامد. این شتابگیری تقریباً مشابه شتابگیری یک خودروی سوپراسپرت است. این چیزیست که برای یک هاچ‌بک کراس، ترسناک به نظر می‌رسد. وزن این مدل ۲۲۳۵ کیلوگرم است. درحالی‌که طول، عرض و ارتفاع آن ۴۷۱۵/۱۹۴۰/۱۵۸۵ میلی‌متر است. بله این یک بچه هیولا با نفس‌های آتشین البته بدون دود است.

هیوندای آیونیک 5 N

سیستم تعلیق تطبیقی آیونیک ۵ N نیز برای بهبود هندلینگ تنظیم شده است. این سیستم می‌تواند سفتی تعلیق را بر اساس شرایط جاده و سبک رانندگی تنظیم کند. آیونیک ۵ N همچنین مجهز به قدرتمندترین ترمزهایی است که تاکنون در یک خودروی جاده‌ای هیوندای نصب شده است که دیسک‌های ۴۰ سانتی ۴ پیستونه در جلو و ۳۶ سانتی تک پیستونه در عقب را شامل می‌شود بعلاوه از لاستیک‌های ۲۱ اینچی برخوردار است که به آن کمک می‌کند تا در پیچ‌ها به‌خوبی عبور کند.

 

تجربه رانندگی با آیونیک ۵ N

وقتی پشت فرمان آیونیک ۵ N می‌نشینید، بلافاصله متوجه می‌شوید که این خودرو برای رانندگی سریع ساخته شده است. شتابگیری وحشیانه است و این خودرو به‌راحتی به زمین چسبیده و از پیچ‌ها عبور می‌کند. سیستم تعلیق نیز سفت است و به‌خوبی با جاده درگیر می‌شود. البته در جاده‌های صاف، تعلیق آیونیک ۵ N نرم و راحت است. بااین‌حال، در جاده‌های ناهموار، تعلیق سفت می‌شود تا از تکان‌های اضافی جلوگیری کند. آیونیک ۵ N همچنین از لاستیک‌های ۲۱ اینچی پیرلی P زیرو برخوردار است که به آن کمک می‌کند تا از پیچ‌ها به‌خوبی عبور کند.

به‌عنوان یک خودروی برقی، صدای اگزوز مصنوعی آیونیک ۵ N نیز یک افزودنی عالی است. این صدا می‌تواند برای ایجاد صدای پرفورمنس بیشتر تنظیم شود و به تجربه رانندگی هیجان بیشتری می‌بخشد. صدای اگزوز این خودرو می‌تواند به‌صورت دستی تنظیم شود یا به طور خودکار بر اساس حالت رانندگی انتخاب شود. سه حالت رانندگی معمولی، اقتصادی و اسپرت قابل انتخاب‌اند. اما همچنین مجموعه‌ای گسترده از تنظیمات برای دسترسی در حالت‌های N وجود دارد. هر حالت N از طریق یک دکمه روی فرمان قابل دسترسی است و می‌توانید تنظیمات مربوط به موتورهای الکتریکی، احساس فرمان، کمک‌فنرهای تطبیقی، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و موارد دیگر را تنظیم کنید. در مجموع بیش از ۱۹۰۰ ترکیب حالت رانندگی وجود دارد.

این نسخه دارای صندلی‌های N-tuned است که ۲۰ میلی‌متر پایین‌تر قرار گرفته‌اند و یک فرمان با روکش آلکانترا بسیار خوش دست هم برای آن طراحی شده و همچنین چند دکمه اضافی در فرمان برای مواردی مانند N e-Shift، N Active Sound+، N Torque Distribution و N Grin Boost وجود دارد.

داخل کابین هیوندای آیونیک 5 N

در پیست، قسمت جلو سریع، مثبت و متعادل است، درحالی‌که قسمت عقب مجهز به e-LSD همیشه به دنبال چرخش حداکثری خودرو است. فرمان تقویت‌شده نیز احساس و بازخورد قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد.

هیوندای آیونیک 5 N

آیونیک ۵ N یک خودروی الکتریکی است، بنابراین مزایای خودروهای الکتریکی مانند رانندگی بی‌صدا و عدم آلایندگی و مصرف کم‌انرژی را نیز به همراه دارد. شعاع حرکتی ۴۱۲ کیلومتری برای بیشتر رانندگی‌های روزمره کافی است. به هر صورت شما با یک خودروی تقریباً سوپراسپرت همراه می‌شوید که نسخه‌های درون‌سوز با عملکردی مشابه هم با یک باک سوخت، برد بیشتری ندارند. آیونیک ۵ N همچنین می‌تواند در عرض ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. این زمان شارژ سریع برای یک کراس‌اوور الکتریکی بسیار خوب است.

فضا و کاربردی بودن:

آیونیک ۵ N یک کراس‌اوور الکتریکی کاربردی است. این خودرو دارای فضای کافی برای چهار سرنشین بزرگسال بوده و همچنین فضای بار عظیم ۸۳۰ لیتری هم دارد. فضای بار این خودرو با صندلی‌های عقب تا شده به ۱۵۲۳ لیتر افزایش می‌یابد که باز هم فضای زیادی است. کابین هم جادار و کاربردی است.

داشبورد هیوندای آیونیک 5 N

نقاط قوت:

  • طراحی متمایز و جذاب
  • عملکرد عالی
  • هندلینگ چابک
  • توانایی دریفت
  • صدای اگزوز مصنوعی
  • برد مناسب

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا
  • فضای بار محدودتر از رقبایی چون تسلا مدل Y و فولکس ID.4

نتیجه‌گیری:

هیوندای آیونیک ۵ N یک هیولای کوچک الکتریکی با پرفورمنس عالی است که همه چیز را درست انجام می‌دهد. این خودرو سریع، چابک، و سرگرم‌کننده برای رانندگی است و همچنین مزایای خودروهای الکتریکی مانند رانندگی بی‌صدا و نداشتن آلایندگی را نیز دارد. این خودرو شاید اولین هاچ‌بک پرفورمنس الکتریکی واقعی باشد که اگر آن را با هاچ‌بک‌های داغ سال‌های پیش مقایسه کنیم، بسیار شگفت‌زده می‌شویم.

جوان‌ترها از راندن این خودرو بسیار لذت خواهند برد. جذابیت‌های رانندگی با یک خودروی کوچک شهری می‌تواند دوباره بازگردد و دلیلی ندارد که برای کسب این تجربه و لذت، پشت یک کوپه گران‌قیمت یا سوپراسپرت دیده شوید. هیوندای نشان داده که سزاوار توجه و احترام بیشتری است زیرا می‌تواند ما را به آینده دلگرم کند. ویدئوی تجربه رانندگی این خودرو را هم از دست ندهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای
منبع
carmagazine

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    بهترین انتخاب با این پول : تسلا ۳ پرفورمنس

    موافقم 12
    مخالفم 53
    1. Dark Knight

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (580 ديدگاه)

      در حال حاضر بهترین انتخاب برای کسی که بخواد ماشین برقی بخره ، ماشین های تسلا هستن که علتش هم خدمات پس از فروش و دسترسی فوق العاده به شبکه سوپرشارژ تسلا در کل دنیا هست

      موافقم 12
      مخالفم 25
    2. Anti BTS

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      کل ماشینای برقی که گروه هیوندای یعنی مجموع ۳ تا برند در سال ۲۰۲۲ فروخته فکر میکنید چقد بوده ؟
      همش با هم ۵۱۰ هزار تا . مقام ۶ رو داشتن تو فروش برقیا . مقام اول BYD بوده بعدش به ترتیب تسلا ، سایک ، فولکس ، جیلی . بعد اینها گروه هیوندای بوده که تازه خودش شامل ۳ تا برند میشه !
      ولی بیا تبلیغات و سر و صدای رسانه رو ببین :)

      موافقم 20
      مخالفم 14
      1. پیام

        ۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        آنتی بی تی اس فقط فروختن نیست!!! اگه یادت باشه پدال یه مطلبی در مورد میزان سود منتشر کرد که چین آخر شد و ژاپن بعد از کره بود!، اگه میخوای لینکش رو بذارم.

        موافقم 5
        مخالفم 5
      2. کوشا

        ۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (84 ديدگاه)

        1. به غیر تسلا و فولکس واگن اگه فروش چین رو از آمار فروش برند های چینی حذف کنی هیچی باقی نمیمونه
        2. فولکس واگن هم مثل هیوندای کلی زیرمجموعه ی ریز و درشت داره
        3. اگه این آماری که خودت گفتی رو قبول کنیم، هیوندای از کل ژاپنی ها، اروپایی ها(به غیر از فولکس واگن) و آمریکایی ها(به غیر از تسلا) ماشین برقی فروخته!!

        موافقم 4
        مخالفم 2
  2. پیام

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    این مطالب به درد افرادی میخوره که سوادش رو داشته باشن. چون اگه فهم تجزیه تحلیل چیزی نباشه، تهش یارو برمی‌گرده یه چیز عجیب غریبی میگه. در کل تیترها و تعداد خبرها گویای همه چیزن.

    موافقم 8
    مخالفم 26
  3. Jeferson

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    هیولا به اون فورد ۱۸/۶ لیتری می گن .
    آیونیک خیلی کاربردیه ولی لفظ هیولا نمی خوره بهش

    موافقم 25
    مخالفم 9
    1. پیام

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      جفرسون هیولا بودن فقط به حجم موتور نیست! می‌تونه پروجکت وانی هم باشه! دیدت رو عوض کن!!!

      موافقم 5
      مخالفم 12
  4. رها

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    نمیدونم چرا باید تکنولوژی خلق بشه با هدف از بین بردن آلایندگی و سوخت فسیلی و … . حالا بماند که چقدر موثر باشه . بعد بیان اینجوری ارتقا اسب بخار بدن و بهش صدای مصنوعی تزریق بشه تا حس یک درونسوز مسابقه ای را داشته باشه . یجورایی وصله ناجوره

    موافقم 20
    مخالفم 9
    1. Reza

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      یه جوری میشه گفت چون مجبورن برای سلامت آینده ی خودشون بجنگن و نادیده نگیرنش ( خودرو های برقی)، در صورتی که نمیتونن هم عشق قدیمی خودشون که باهاش ماشین باز هم شدن رو فراموش کنن ( خودرو های درونسوز). به خاطر همین همیشه سعی می کنن یه نشانه هایی از اون درونسوز های قدیمی رو توی برقی های جدید بذارن.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    فولکس ID.4, بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 7
  6. R@min

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    نمی دونم بازار هدف این ماشین چه قشری هست یا اصلا هدف ساخت ماشین برقی اسپرت چی هست !!

    وقتی با این قیمت می تونی ماستنگ، کامارو یا بیمر و سوپرا با ۵۰۰ کیلو وزن کمتر و حس واقعی یه کوپه اسپرت تجربه کنی و چند برابر پرفورمنس و رانندگی بهتر تو پیست و جاده داشته باشی چرا باید به امثال این ماشین توجه کرد ؟؟؟

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. Mehdi TuRbO

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      اونایی که گفتی تمامشون کوپه ان کسی که قصدش هاچ بک چهار در با کوپه زمین تا اسمون فرق داره اون یه نوجوون یا جوون اون یکی یه کسی که یه خانواده سه چهار نفره داره
      دوما کسایی که الکتریکی علاقه دارن میرن سمتش اگه نه هاچ بک چهاردر زیاد سوما محصولات n هیوندا کلا گرونتر چون هم پرفورمنسش میبره بالا تر نسبت به عادی هم تو ی قطعاتش طراحی چرم دوزی داخل تغییر ایجاد میکنه همین ایونیک اگه ان نباشه قیمت بسیار ارزانی داره و تعداد محصولات انش بسیار کمتر معمولی البته تو همه خودرو سازیا شاخه پرفورمنسشان کمتر میفروشه
      چهارما محصولات هیوندا در حالا حاضر تو الکتریکیا قیمت بسیار پایینی با اختلاف قیمتی زیاد داره و مجلاتی هم که تا حالا بررسی کردن به نسبت قیمتش بسیار ازش تعریف کردن به نسبت قیمتش از کیفیت … و هیوندا تو الکتریکیا خیلی با کیفیت کار کرده مثلا زمانی که ریویان اگه درست گفته باشم اسمش از نودتا اون موقع شروع میشد یا تسلا شصت هفتاد تا هیوندا از ۳۰ ۴۰ تا داشت محصول و این اختلاف نصف و یک سومی خیلی فاحشه حقیقتا من داخل کابین این از تسلا که کیلومتری اصلا نیست یه تبلت اون وسط بیشتر دوست دارم و کیفیتی هم که داره بیشتر چرم دوزی … الان فروش هیوندا به خاطره این چیزا تو الکتریکیا خوب بوده من خودم الکتریکی دوست ندارم

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. R@min

        ۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        دوست من هیچ ربطی نداشت حرفت باز هم کسی دنبال ماشین اسپرت خانوادگی هست، سری ۳، کادیلاک ct4، گلف GTI و مرسدس سری A آئودی RS3 هم هست که باز هم اختلاف وزن ۵۰۰ کیلویی دارن.

        روندن محصولی که مرکز ثقل پایین و وزن بالا داره هیچ لذتی نداره، اینکه من به موضوع وزن بارها اشاره می کنم برای همینه، ایشالا تجربه کردی می فهمی پیچیدن با سرعت بالا با یه ماشین بالای ۲ تن وزن چقدر ریسکی و ترسناکه.

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. Mehdi TuRbO

          ۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          داستان اینه تو پرسیدی چرا یه نفر باید این ماشین بخر
          تو اون افرادی که این ماشین یا تمام ماشینایی که گفتی بالا را میخرن اصلا دنبال تو پیست رفتن با سرعت تو پیچ خریدن نیستن درصد کمیشان دنبال این چیزان خیلی هاشون اصلا براشون مهم نیست شتابش دو سه ثانیه بیشتر باشه منم گفتم اون امار فروشش که خریدار داشته و فروش خوبی داشته حالا تو نسخه معمولی سر این موضوع
          ولی بله اگه نظر شخصی خودتان خواسته شما از ماشین اوناس شما انتخابای بهتری شاید داری ولی این دلیل این بود که چرا افراد میرن این ماشین میخرن،کسی زیاد دنبال پیست با سرعت بالا پیچیدن نیست درصد خیلی کمی هستن اون موارد بالا که گفتم دلیل اینه چرا اون ادما رفتن خریدن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. R@min

          ۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2050 ديدگاه)

          تریم N هیوندای محصولات پیست محور هستن اول بازار هدف درک کن بعد نظر شخصی خودتو بده.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. Mehdi TuRbO

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      الان همین محصول با اینکه پرفورمنسشه و کلی چیز اضافه شده که تو متن گفته،حالا من قیمتش ندیدم ولی از خیلی محصولات تسلا ارزان تر هم قیمتم باشه با محصولات پایه ساده تسلا هم قیمت
      برگه برنده تسلا رانندگی خودرانش اون نداشته باشه من با قیمتای نجومیش این به طراحیای بی کیفیت و ساده تسلا ترجیح میدم
      تسلا اصلا محصولاتش در حد خودروهای لاکچری بعضی خودروهاش برچسب قیمتی نود هزارتایی پایه داشت که کابینشم بسیار ساده بی کیفیتن نیس البته کیفیتش فکر کنم تو این نسل اخر بهبود پیدا کرد قیمتاشم میگفت میخواد کاهش بده
      تمام این برچسبش بابت خودران بودنش من فکر میکنم علت این همه هجوم همینه و گرنه من فکر نمیکنم کسی حاضر باشه به اون طراحی این پول بده

      موافقم 6
      مخالفم 6
    3. امیر

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      R@min این ماشین میتونه قدرتمند ترین نسخه های کامارو یا موستانگ و حتی چلنجر و توی درگ شکست بده ! همین چند وقت پیش کانال Edmund یه تقابل u-race بین کیا ev6 gt و چلنجر Black ghost گذاشت که خیلی راحت کیا برنده شد هم توی درگ ۴۰۰ متر و هم هندلینگ و ترمز گیری ، اون تازه ev6 gt بود که فقط ۵۷۶ اسب قدرت داشت در صورتی که آیونیک 5n در حالت معمول ۶۰۲ و در حالت boost حدود ۶۴۰ اسب قدرت تولید میکنه و فکر کنم بتونه دیمن رو هم شکست بده ! همه اینا در حالی که آیونیک فقط یک هاچبک معمولی هست که به لطف برقی بودن میتونه تو هر زمینه ای درونسوز های خیلی گرون تر از خودش رو هم به چالش بکشه ، گفتنش سخته ولی واقعا دیگه دوره موتور های درونسوز تموم شده و این در حالیه که برقی ها دارن هر روز کامل تر از روز قبل میشن هی فکر کنم تا قبل از اینکه موعد ۲۰۳۵ برسه همه شرکت ها به خاطر تقاضا بالا برای برقی ها پیشرانه های درونسوز رو به موزه ها واگذار کنن

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        نه عزیز من تو هیچ زمینه ای نزدیک محصولات اسپرت بنزینی نمیشه، اگر معیار درگ باشه که تو پیست درگ هم حریف نمونه های بنزینی نمیشه یه محور اضافه معیار برتری نیست، توی پیست و داینامیک رانندگی هم حرفی نداره نه بخاطر اینکه هیوندای هست، وزن و دامنه گشتاور همه برقی ها خیلی فاصله دارن هنوز، آینده هم کسی خبر نداره پس بهتره راجب حال صحبت کنیم.

        موافقم 1
        مخالفم 2
  7. محمد

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    اون عکسه که با بی تی اس انداخته دیگه چه سمیه؟

    موافقم 10
  8. HR3

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (241 ديدگاه)

    کاریکاتور فولکس واگن گلف

    موافقم 8
    مخالفم 7
  9. باشو

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    واقعا برازندس با اینکه ماشینای ژاپنی و امریکایی رو بیشتر میپسندم اما باید واقع بین بود عالیه این ماشین

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. امیر

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    فور نمیکردم صدا مصنوعی بتونه اینقدر به واقعیت نزدیک بشه ! با nx300 هایبرید رانندگی کردم و اون هم روی مود اسپرت صدای مصنوعی از اسپیکر ها پخش میکنه ولی اینقدر مزخرف و غیر طبیعی بود که بعد از چند دقیقه رفتم تو تنظیمات پشت آمپر و خاموشش کردم ! اون موقع یعنی تا ۶ یا ۷ سال پیش همه کمپانی ها صدا های مصنوعی چرتی تولید میکردن اما الان که میبینم واقعا پیشرفت کردن ! لامصب وقتی دنده معکوس میداد انگار واقعا داشت به یه متور بنزینی دستور میداد ! صدای بنز های الکتریکی هم خیلی باحاله مثلا صدای سفینه های جنگ ستارگان رو میذاره ولی مال هیوندا واقعا معرکه هست و به قول نویسنده ما رو به آینده الکتریکی ها امیدوار میکنه

  11. کاین

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . از نظر من هم به صورت کلی بخواهیم حساب کنیم این ماشین خوبی هستش .

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. samurai

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    معلوم شد پول اون جایزه که مجله حتی اسمی از این لگن ساز نیاوردو چکار کرده داده به کار مگزین واسش یه مقاله بنویسه
    این لگن زشتو تو خارج بهش میگن هیولا :)))))))))))))))))))))) جی کلاس و لندکروز و …. الان افسردگی گرفتن وقتی این لگن شده هیولااااااا :)))))

    موافقم 5
    مخالفم 7
  13. مهردادکمال

    ۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    قشنگترین محصول این روزهای برند هیوندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا