هیوندای سرانجام از شاسیبلند الکتریکی سه ردیفه آیونیک ۹ رونمایی کرده است. این خودرو همتای کیا EV9 محسوب میشود و روی پلتفرم آشنای E-GMP ساخته شده است.
آیونیک ۹ در سه نسخه عرضه میشود که همگی به یک پکیج باطری عظیم ۱۱۰.۳ کیلووات ساعتی مجهز هستند. نسخهٔ پایه از یک موتور الکتریکی در عقب استفاده میکند که ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ هیوندای، این مدل با رینگهای ۱۹ اینچی طبق معیارهای WLTP میتواند با هر بار شارژ تا ۶۲۰ کیلومتر را طی کند. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند سراغ نسخهٔ چهارچرخ محرک بروند که یک موتور الکتریکی با ۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور را به محور جلو اضافه میکند.
در صدر این خانواده هم آیونیک ۹ پرفورمنس قرار دارد که به دو موتور ۲۱۴ اسب بخاری در جلو و عقب مجهز است. این نسخه ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک این کار را در ۶.۷ ثانیه و نسخهٔ محرک عقب در ۹.۴ ثانیه انجام میدهد. حداکثر سرعت هر سه نسخه هم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. این شاسیبلند بزرگ کرهای از قابلیت شارژ سریع تا ۳۵۰ کیلوواتی هم برخوردار است که میتواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را در ۲۴ دقیقه شارژ کند.
آیونیک ۹ در طراحی بیرونی اشتراکات زیادی با کانسپت SEVEN دارد که چند سال پیش رونمایی شد. این خودرو همچنین مثل دیگر مدلهای آیونیک از چراغهای پیکسلی استفاده میکند و علیرغم ابعاد بزرگش، با آینههای دیجیتالی سفارشی ضریب درگ تنها ۰.۲۵۹ Cd خواهد داشت. آیونیک ۹ همچنین اولین محصول هیوندای محسوب میشود که آنتن سقفی را حذف کرده و بجای آن از آنتن مخفی داخلی شیشهٔ جلو برای GPS و رادیوی ماهوارهای استفاده میکند. تیپ پرچمدار این ماشین با نام کالیگرافی هم با رینگهای ۲۱ اینچی ارائه میشود.
فاصلهٔ محوری ۳,۱۳۰ میلیمتری کابین بزرگ و جاداری را فراهم کرده که برای سفرهای جادهای طولانی عالی خواهد بود. غربیلک فرمان شبیه جدیدترین نسل سانتافه به نظر میرسد و پشت آن صفحهنمایش منحنی بزرگی جای گرفته که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲ اینچی میشود. آیونیک ۹ بهصورت استاندارد به هشت بلندگو مجهز است ولی سیستم صوتی Bose با ۱۴ بلندگو هم قابل سفارش خواهد بود. در این شاسیبلند فول سایز چندین پورت USB-C با خروجی بالای ۱۰۰ واتی هم تعبیه شده که برق را مستقیماً از باطری ۱۱۰ کیلووات ساعتی خودرو میگیرد.
در داخل این ماشین بسیاری از سطوح با مواد سازگار با محیطزیست مثل پارچههای پشمی پوشیده شدهاند. آیونیک ۹ با سه ردیف صندلی در نسخههای شش و هفتنفره عرضه میشود و صندلیهای ردیف دوم مثل کیا EV9 از قابلیت چرخش برخوردارند. هیوندای همچنین برای شاسیبلند الکتریکی پرچمدار خود سیستمهای ایمنی فراوانی مثل دستیار پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور و… را همراه با ۱۰ ایربگ در نظر گرفته است. هیوندای آیونیک ۹ در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۵ ابتدا در کره جنوبی و آمریکا عرضه میشود و سپس تا اواخر سال به اروپا و سایر بازارها میرسد.
هراکلیوس
۱ آذر ۱۴۰۳یه ماشین زشت دیگه برقی چراغ عقب که شبیه باند ضبظ صوت بیست سال لاسونیک که رقص نور داشت شده اتاق هم بین ون ساشی بلند گیر کرده
net
۱ آذر ۱۴۰۳طراحی های بیرونی هیوندای و کیا روز به روز بدتر میشه
Sina_carshow
۱ آذر ۱۴۰۳میتونید منو هیتر صدا کنید یا متعصب
این ماشین با این قیمت حوالی ۸۰ هزار دلاری که براش پیش بینی کردن هیچ حرفی مقابل رقیبای برقی و هیبریدی چینی نداره نه اندازه اونا امکانات داره که کیفیت ساخت
خوب واقعیته آدم باید واقعیت رو بگه
خودرو هایی مث li auto l9 یا مثلا بی وای دی لئوپارد ۸ یا rox 01 یا آواتار ۱۱ رو با قیمت ارزونتر از این خودرو برید امکاناتش رو نگا کنید به همراه پرفورمنسی که دارن بعد بگید این ماشین ارزش داره مقابل اونا یا نه
قضیه اونجا بدتر میشه که مثکه بعضی از امکانات این خودرو هزینه اشتراکی داره مثل رقص نور محیطی خودرو و باید برای استفاده ازشون پول پرداخت کنید این دیگه چه مدلشه؟ یعنی الان پول دادیم خریدیم باز باید پول بدیم که از همه امکانات خودرو استفاده کنیم؟
نانو
۱ آذر ۱۴۰۳منتظر افت فروش هیوندا باشید هرروز زشت تر دیروز بر عکس تویوتا
🇰🇷
۱ آذر ۱۴۰۳اولا ظاهر سلیقه ایه . شما خوشت نمیاد اما ۴.۲ میلیون نفر سالانه دارن میخرن
دوما اونی که افت فروش داره اسمش هیوندای نیست . نیسانه ، که داره به فنا میره
Sina_carshow
۱ آذر ۱۴۰۳نظر منو میخوای اگه آمریکا اجازه بده چینی ها درست عرضه شن جهانی اولین شرکتی که ضرر میبینه همین هیوندای هستش و این اتفاق قول میدم تو ۶ ماه تا یک سال بیوفته براش و افت فروش ناجوری تجربه کنه
چون واقعا دلیلی برا خریدشون نیس وقتی چینی ها همه جوره بهترن و ارزونتر و حداقل به طراحیشون کسی نمیتونه ایراد بگیره
بالا هم اسم چندتا ماشین چینی رو بردم تایید بشه مشخصات و قیمت و ظاهر و پرفورمنس رو مقایسه کنی این ماشین نزدیک اونام نمیشه و خیلی هم گرونتره
Kiarash
۱ آذر ۱۴۰۳تو خواب ببینی که هیوندا بهتر از نیسان باشه و ورشکست بشه !
البته شرکت های خفنی مثل اروپایی ها نتونستن از پس چینی ها بر بیان چون رقیب بزرگی براشون داره میشه در آینده های نزدیک یا دور چین میشه ترس برای کل خودروسازی های دنیا مخصوصا کره چون جایگاه هیوندای رو می گیره از لحاظ فروش
Mohsen68
۱ آذر ۱۴۰۳کره جنوبی با الجی، سامسونگ، کیا و هیوندای، دنیا رو تسخیر کرد؛ از گوشی و تلویزیون تا ماشینهای باکیفیت. ما هم همزمان شروع کردیم، ولی گیر کردیم تو منتاژ پراید و پژو. اونا پیشرفت کردن چون کارو جدی گرفتن؛ ما فقط شعار دادیم…
اونی که میگه “صنعت بومی خودروسازی”
نه میدونه صنعت چیه
نه بومی
نه خودرو سازی
…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ آذر ۱۴۰۳صنعت یک کشور فقط زمانی پیشرفت میکنه که محصولات خارجی هم وجود داشته باشن و رقابت شکل بگیره
در نتیجه برندهای زیادی در کره جنوبی ورشکست شدند، مثل دوو سانگ یانگ برندهای قویتر باقی موندند و حالا هر کدوم سودآوری بیشتر از نفت ایران با اشتغالزایی در سراسر جهان دارند
Mohsen68
۱ آذر ۱۴۰۳صنعت ضعیف مونتاژ خودرو در ایران رو میشه بعنوان یه افتضاح تمام عیار تو کتاب های دانشگاهی جهان معرفی و تدریس کرد
از بین بردن صنعت استاندارد مونتاژ اولیه
واگذاری بازار داخلی به ضعیف ترین برندهای جهان
ریمونتاژ کردن همون برندهای ضعیف به افتضاح ترین شکل ممکن
بستن گمرک به بهانه پیشرفت صنعت داخلی و بومی سازی
دادن اجازه واردات به بدنام ترین کشور جهان در صنعت خودروسازی
آقای اشتری من نزدیک به ۱۰ ساله فقط بعنوان تفریح اخبار خودرو رو دنبال میکنم
تو طول این ۱۰ سال هرچقدر میگردم دنبال یه نقطه مثبت تو این صنعت تو کشورمون پیدا نمیکنم
من مطمئنم اگر یک هزارم این سرمایه گذاری روی صنعت زعفران و فرش و پسته انجام میشد الان هیچ کشوری حتی نمیتونست به این سه تا حوزه نزدیک بشه…
البته من کشف جدیدی نکردم، دلیل این مسائل رو هم هممون میدونیم…
مهردادکمال
۱ آذر ۱۴۰۳فرمایش شما کاملا صحیح هست البته برای کشورهای نرمال! نه کشوری که ایدئولوژی رو جایگزین علم کرده! کشوری که به علم اهمیت نده به قهقرا خواهد رفت
𝐀𝐥𝐢
۱ آذر ۱۴۰۳از قوسی که رو سفقشه خوشم اومد پشتم هم یه جورایی شبیه اسکالید اما در کل ظاهر جالبی داره
Cehx
۱ آذر ۱۴۰۳ببخشید دوستان یک سوال دارم بنده ساینا به تازگی خریدم جدای از مشکلاتش که کمک عقب روغن میده و دیسک ترمز هم صدا میده و موتور هم مقداری روغن ریزی داره گیربکس ماشین وقتی دور موتور بالا میاره و زمانی می خوام دنده رو تعویض کنم صدای وز وز مثل زنبور میده بنظرتون باید روغن گیربکس عوض بشه آسیب میبینه آیا اگر درست نشه 5000 تا کاره
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱ آذر ۱۴۰۳مثل سایرشاسی بلندهای هیوندای وکیا همه چیز تمومه👏👏🥇
میشه گفت معادل برقی اسکالید هست😎
سوشیانت
۱ آذر ۱۴۰۳الان اینو داری با اسکالید مقایسه میکنی؟😂
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱ آذر ۱۴۰۳اشتباه نوشتم، منظورم معادل برقی هیوندای پالیسید بود!!
IMAN
۱ آذر ۱۴۰۳پیمایش 620 کیلومتر برای یه همچین ابعادی کم نیست؟؟؟منظور این ماشین یا هیوندای نیست منظورم اینه که کسی که یه همچین ماشینی با این ابعاد از هر برندی تهیه می کنه عموما دنبال مسافرت طولانی و اینور و انور رفتن زیاده
به نظرم به سراغ همتا های بنزینی برن بهتره
اما درباره این ماشین به نظرم طراحی عجیبی داره نه زیباست نه زشته ولی یه جوارایی به دل می شینه قدرت و پرفورمنس قابل قبولی هم داره باید صبر کنیم تا بررسیش بیاد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ آذر ۱۴۰۳سیستم شارژ سریع در بلاد پیشرفته به تعداد کافی وجود داره، حتی بین راه
نیم ساعت توقف برای شارژ بعد ۶۰۰ کیلومتر رانندگی یعنی تقریبا ۶ ساعت پشت فرمان، چیز عجیبی نیست
net
۱ آذر ۱۴۰۳اگر در امریکا شارژ سریعی در ایستگاه شارژ اختراع شود که زمانش مثل بنزین زدن در حد ۵ دقیقه بشه عالی میشه. نیم ساعت زیاده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ آذر ۱۴۰۳چشم گفتم به دوستان باتری حالت جامد زودتر بسازن با قیمت مناسب در امریکا عرضه کنند
Sina_carshow
۱ آذر ۱۴۰۳آقای اشتری همین الانش چینی ها دارن بین ۱۰ تا ۸۰ درصد رو بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه میرن کار بزرگی نکرده هیوندای
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ آذر ۱۴۰۳در صنعت خودروهای برقی و پلاگین هیبرید، چینی ها صاحب بالاترین فناوری هستند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ آذر ۱۴۰۳در فناوری خودروهای برقی و پلاگین هیبرید، چینی ها عالی هستند
Amir Machine
۱ آذر ۱۴۰۳به این سادگیها هم نیست
جایگاههای شارژ سریع حتی تو آمریکا هم هنوز اونقدر فراگیر نیست، اگه هم پیدا بشه یا پره یا خرابه
این متن تو خود پدال منتشر شده:
پس از رانندگی تصمیم گرفتیم خودروها را شارژ کنیم. تسلا را به سوپرشارژر متصل کردیم و پس از ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شد. برای این کار نه نیازی به گوشی هوشمند بود، نه اپلیکیشن و نه هیچچیز دیگری اما برای شارژ آیونیک ۵ تجربهٔ بسیار متفاوتی داشتیم. حدود ۱.۵ کیلومتر دورتر از سوپرشارژر تسلا، جایگاهی از الکتریفای با چهار شارژر پیدا کردیم اما هر چهار شارژر پر بودند درحالیکه از ۱۶ شارژر تسلا ۱۴ شارژر خالی بود.
پسازاینکه نهایتاً یکی از شارژرها خالی شد، وارد شدیم اما شارژر به آیونیک ۵ نمیخورد؛ بنابراین، ۱۳ کیلومتر دیگر رانندگی کردیم تا به جایگاه شارژ دیگری برسیم درحالیکه در مسیر دو جایگاه سوپرشارژر تسلا را رد کردیم. در اینجا نیز یکبار به دلیل نخواندن کارت اعتباری و یکبار دیگر به دلیل عدم اتصال اپلیکیشن نتوانستیم خودرو را شارژ کنیم. بااینحال، نهایتاً یک شارژر کار کرد و ظرف ۱۲ دقیقه شارژ آیونیک ۵ را از حدود ۴۰ درصد به ۸۰ درصد رساند.
البته گویا تازگی هیوندای امکان استفاده از سوپرشارژرهای تسلا رو پیدا کرده ولی بهطورکلی ماشین برقی هنوز گزینه ایدهآلی نیست
بهزاد
۱ آذر ۱۴۰۳یک تفسیر نادرست در مورد شارژ خودروهای برقی، تقریبا مشابه پیش بینی رشد جهانیش وجود داره که خیلی ها فکر میکنند اعداد اعلامی شارژ خودروها و زمانش در دنیای واقعی اتفاق میوفته!
به عنوان مثال بیش از ۸۰ درصد شارژرهای عمومی در چین ظرفیتی در حدود ۲۲ کیلووات دارند و ایستگاه های فست شارژ به طور کلی دارای ظرفیت خروجی در حدود ۱۵۰ کیلووات بوده و تعداد بسیار کمی از ایستگاه ها دارای خروجی بالاتر از ۱۵۰ کیلووات هستند.
این اعداد ۲۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه برای تخیلات ساخته میشه و در بهترین حالت اگر در مسیرت شارژر ۱۵۰ کیلوواتی پیدا بشه حدود یک ساعت زمان لازمه تا باتری ها پر شوند تازه اگر پورت خالی داشته باشه وگرنه در دنیای واقعی ساعت های انتظار بیش از تصورات هست.
ظرفیت قبول مثلا ۳۰۰ کیلووات به بالا به معنی پیدا کردن یا راحت یافتن اینگونه ایستگاه ها نیست و هنوز راه درازی باقی مونده.
🇰🇷
۱ آذر ۱۴۰۳عالیه انصافا . حال کردم . طراحیش نسبت به سانتافه ملایم تر شده که با سلایق بیشتری سازگار باشه
اگه شارژ NACS تسلا هم بتونه استفاده کنه برای خانواده بینظیره . شاسی بلند سه ردیفه ، پک باتری بزرگ و شارژ سریع ، انبوهی آپشن رفاهی و…
فقط ۲ تا مسئله بزرگ داره یکی قیمت که امیدوارم منطقی باشه و برگ برندهش رو از دست نده یکی هم شارژ NACS که اینم خیلی مهمه
احتمالا در فروش جزو خوبهای بازار باشه . EV9 هم عالی عمل کرد و توجهات زیادی جلب کرد . البته بازار برقیا کوچیکه و با درونسوز اصلا قابل قیاس نیست اما در همون ابعاد میتونه خوب عمل کنه
Amirsh
۱ آذر ۱۴۰۳از طراحیش خیلی خوشم میاد ، حس طراحی محصولات الکترونیکی دهه 90 اونطرفا رو میده ، برا من خیلی نوستالژی داره ،
و به نظرم اگه اپل خط تولید خودروهاشو راه مینداخت ، طراحی خانواده آیونیک و هین ماشین خیلی به اپل میخوردن |، به نظرم شبیه این میشدن طراحیا اپل
فقط اون تیکه ی بالای گلگیر واقعا رو مخه
Kiarash
۱ آذر ۱۴۰۳طراحی اوپل شبیه این بشه !
چرا آخه