هیوندای همکاری خود با شرکت آیون کیو را به عنوان پیشتاز جهانی محاسبههای کوانتومی گسترش میدهد. این دو شرکت اعلام کردند در حال کار روی پروژه جدیدی هستند که از آن برای توسعه یادگیری ماشینی کوانتومی و به منظور شناختن تصاویر و اشیای سهبعدی در محصولات آتی استفاده خواهند کرد. این کلاسبندی تصویری و تشخیص اشیای سهبعدی توسط هیوندای بکار گرفته خواهد شد تا تکنولوژی خودران این شرکت بیش از پیش بهبود یابد. همانگونه که میدانید یادگیری ماشینی در کامپیوترهای کوانتومی دقیقتر است و میتواند میزان زیادی از دادهها را بسیار سریعتر از سیستمهای کنونی پردازش کند. پیتر چپمن رئیس آیون کیو میگوید:
ما از گسترش همکاری کنونی خود با هیوندای موتور و تمرکز روی جنبه کلیدی دیگر از نسل بعدی حملونقل هیجانزده هستیم. از همکاری روی تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی گرفته تا کلاسبندی تصاویر و تشخیص اشیا برای تکنولوژی خودران، ما انتظار داریم کامپیوترهای کوانتومی را به عنوان بخشی یکپارچه از راهحلهای حملونقل خلاقانه ببینیم
هیوندای و آیون کیو اولین بار در آغاز سال جاری میلادی همکاری با یکدیگر را اعلام کردند. هدف از این همکاری نیز استفاده از کامپیوترهای کوانتومی برای بهبود عملکرد، هزینه و ایمنی باتریهای لیتیومی خودروهای الکتریکی بوده است.
کامپیوترهای کوانتومی آیون کیو هماکنون در ۴۳ نوع مختلف از علائم ترافیکی بکار میروند. آیون کیو و هیوندای از این پروژه به منظور ارائه روشهای کوانتومی برای تشخیص اشیای سهبعدی و بهبود شناسایی علائم ترافیکی و البته موارد بیشتر همچون عابران پیاده و دوچرخهسواران استفاده خواهند کرد. استفاده از جدیدترین کامپیوتر کوانتومی آیون کیو با نام آریا میتواند باعث کاهش هزینهها شود و راه را برای ارائه حملونقل ایمنتر و هوشمندتر در آینده هموار کند. آیون کیو آریا با ۲۰ کیوبیت الگوریتمی، قویترین کامپیوتر کوانتومی بازار محسوب میشود.
ارین صاحب جمعی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تنها خودروسازی عقب مونده از قناوری به معنای واقعی کلمه تویوتا و لکسوس همه دارن میرن برای سطح ۴ و ۵ اینا هنوز تو سطح دو گیر کردن
پویا
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تویوتا هم سهام یک شرکت آمریکایی به تام lyft autonomous رو خریده برای ارتقاع به سطح 5
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱شرکت تویوتا چندین شریک برای تحقیق و استفاده از سیستم رانندگی خودکار داره و یکیش woven planet هست که به همراه lyft و چندین شرکت دیگه با سرمایه گذاری تویوتا روند توسعه را به پیش میبرند.
زیاد خودتونو درگیر این موارد نکنید و هیچگونه نگرانی بابت استفاده از هر نوع تکنولوژی روز توسط تویوتا نیست.
همین الان که شما از دیشب تا به حال مثلا ده ساعت خواب بودید و شاید ۵ ساعت هم تو فضای مجازی به دنبال اخبار افول تویوتا و هر شرکت دیگری گشت زدید در مجموع تویوتا ۱۵ ساعت گرانبها با صدها و هزاران نیرو مشغول توسعه ی آینده ی خودش بوده و کم کم ۱۵ ساعت از دیروزش جلوتره یا ۱۵ ساعت به دانشش اضافه شده.
Carlover
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱این همه چیزایی که گفتی رو خود تویوتا هم خبر نداره ازشون!
Ali
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱درسته آقا بهزاد ناراحت نشو چون به نظر میرسه اطلاعاتشون رو باید بیشتر کنن شما حرفشون رو جدی نگیر.
واقعیت اینه که برعکس این چیزی که بعضی ها فکر می کنن تویوتا کاملا داره در زمینه باتری و هیدروژن و خودران سرمایه گذاری می کنه پتنت های زیادی رو هم در این زمینه ها داره ثبت می کنه.
این دو شرکت فقط دو نمونه هستن که یکیش در سیلیکون والی هست یکی دیگش هم رئیسش یک پروفسور در دانشگاه های امریکا هست با هزار تا پژوهشگر و … دیگه خودشون مرکز علمی حساب میشن تعداد خیلی بیشتری از این شرکت ها هستن که میشه مثال بزنیم که در در حال همکاری با تویوتا هستن که خود این شرکت های فعال در تکنولوژی هم بیشترشون در اروپا و امریکا هستن و هرکدومشون هم بصورت کاملا تخصصی در زمینه خودشون پیشرو هستن یعنی بعد از صنایع هوا فضا
و موتور اسپرت! این شرکت ها حرف زیادی برای گفتن دارن که در این سال ها دارن با تویوتا همکاری می کنن.
درحال حاضر تویوتا در این شرکت ها سرمایه گذاری زیادی کرده که به چندین میلیارد دلار میرسه و خیلی ها نمیدونن.
دقیقا برعکس فرغون سازان داخلی که میگن اسم غرب رو نیارید و متاسفانه متاثر از جهت گیری های داخلی خواسته یا ناخواسته باید پشت به غرب کنن که نتیجه این رو ما داریم می بینیم چوبش رو مردم ما میخورن.
mos
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱این یه نمونه از عوارض تعطیلی مدارس…
محمد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱الان اون بنده خدا میاد میگه من خودران هیوندای داشتم کامپیوترش یاتاقان زد