هیوندای آیونیک قدیمی به آخر خط رسیده است زیرا سازندهٔ کرهای ماه آینده به تولید این خودرو در کارخانهٔ خود در اولسان کره جنوبی پایان خواهد داد. هرچند آیونیک در آمار فروش موفقیت بزرگی کسب نکرد اما زمانی که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد، به اولین خودرو جهان تبدیل شد که سه نوع قوای محرکهٔ هیبریدی، پلاگینهیبریدی و الکتریکی را ارائه میکرد؛ بنابراین، خداحافظی با آیونیک پایان فصل مهمی در تاریخ اخیر هیوندای خواهد بود.
پیشنمایش این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ با کانسپت i-oniq در قالب یک هاچبک اسپرت الکتریکی با پیشرانهٔ بنزینی افزایشدهندهٔ برد ارائه شد. این کانسپت میتوانست تا ۱۲۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند درحالیکه برد کلی آن به ۷۰۰ کیلومتر میرسید. کانسپت مذکور درنهایت جای خود را به یک مدل تولیدی داد که سه پیشرانهٔ مختلف را ارائه میکرد. آیونیک هیبریدی و پلاگینهیبریدی هردو از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی استفاده میکردند که مجموعاً ۱۴۰ اسب بخار قدرت را به چرخهای جلو تحویل میدادند.
هرچند پیشرانهٔ این دو نسخه یکسان بود اما درحالیکه نسخهٔ هیبریدی از باطری ۱.۵۶ کیلووات ساعتی استفاده میکرد، نسخهٔ پلاگینهیبریدی به باطریهای بزرگتر ۸.۹ کیلووات ساعتی مجهز بود که برد تمام الکتریکی ۴۷ کیلومتری را فراهم میکرد. نسخهٔ هیبریدی هم بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر تنها ۴ لیتر بنزین مصرف میکرد. نسخهٔ تمام الکتریکی آیونیک اما به یک پکیج باطری بزرگ ۳۸.۳ کیلووات ساعتی مجهز بود که یک موتور الکتریکی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتن متر گشتاور را تغذیه میکرد. به لطف این باطریها، خودرو با هر بار شارژ کامل میتوانست تا ۲۷۵ کیلومتر را طی کند.
پس از آیونیک، هیوندای این نام را به یک خانواده برای عرضهٔ مدلهای تمام الکتریکی خود تبدیل کرد که اولین عضو آن کراساوور آیونیک ۵ بود. هرچند به گفتهٔ هیوندای، هیچ جانشین مستقیمی برای آیونیک اصلی وجود نخواهد داشت اما این خودرو عملاً با مدل جدید آیونیک ۶ جایگزین میشود.
شهاب
۱۸ خرداد ۱۴۰۱پدال این یعنی چی ؟ اول گفتی خداحافظی شرکت هیوندای با آیونیک و خداحافظی با آیونیک پایان فصل مهمی در تاریخ اخیر هیوندای خواهد بود و چند پاراگراف در مورد خداحافظی گفتی آیونیک گفتی و توضیح دادی و آخرش گفتی آیونیک۶ عملاً جایگزین این مدل خواهد شد ! اینا چه معنایی داشت ؟ عجب !
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۱آره اتفاقاً تو یکی از پاگرافاش هم نوشته بود در فروش موفقیتآمیز نبود !
چقدر این جمله آشناست برای محصولات کرهای😂🤦♂️ !
میشه محصول موفقش هم نام ببرید بدونیم کدومه !
احتمالاً جنسیس G90 بوده همونی که رقیب لکسوس ES بوده 😂 !
آرم@ن
۱۸ خرداد ۱۴۰۱نوید اون سوتی که دادی قابل جمع شدن نیست! وقتی نمیدونی جنسیس رویال چیه و رقیب کدومه و سایز ماشینا چیه! دست پیش نگیر حالا! خیلی حرفه با این ادعا جنسیس رویال رو با جی ۹۰ اشتباه بگیری و بگی رقیب es :))) خیلی سوژه به موقعی ای بود!
فروش موفق فقط شاهکار لندکروز تو امریکا
راستی نوید گروه هیوندای به لطف تلاش های شبانه روزیت و کامنت های هیت فراوانت امسال یک پله صعود کرد و رتبه چهارم شد تو فروش جهانی :)))) مرسی
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۱آرمان جان ، دل بندم
از دوستان ماشینشناست سوال کن ببین جنسیس G90 مدل ۲۰۱۶ ( آیا ) همکلاس لکسوس ES ۲۰۱۶ هست یا نه 😂🤦♂️ !
Carlover
۱۸ خرداد ۱۴۰۱چند روزه چه اصراری داره که g90 ۲۰۱۶ هم کلاسه لکسوس Es!!! مگه میشه ماشینی چند سال بعد کلاسش عوض بشه🤣🤣چقدر اعجوبه ای کارآفرین!! سال ۲۰۱۶ اصلا g90 وجود نداشت g90 از سال ۲۰۱۷ اومد!!! اونی که ۲۰۱۶ بود g80 بود که تو کلاس esبود.همه میدونن،هی بیشتر گند میزنی 🤣🤣مثل اینکه بگی s class ۲۰۱۵ رقیب سری ۵ بود ولی از ۲۰۱۷ شد رقیب سری ۷ 😂😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۱آها
حالا شد
جواب درست را کاربر carlover داد 👏😂 !
اینم یه گُل به خودی از فنهای باسواد ! و بیسواد کرهای !
عمو ، برو تو مقالهی مربوطه که کاربر آرمان کامنت گذاشته و ببین چی رو با چی مقایسه کرده !
حتی نمیدونه جنسیس در سال ۲۰۱۶ تک مدل بود و نه مثل امروز !
G90 چیزی هست که رفیقت آرمان گفته و خداروشکر کامنتها ذخیره شده !
TML BN
۱۸ خرداد ۱۴۰۱نوید کره رو له کردی از روشم رد شدی من نمیفهمم چرا با این کره ای ها انقدر بدی
در سطح خودشون خوب میتونن عمل کنن واقعا😂😂
حالا حمله نکنید من خودم اصلا کره ای خوشم نمیاد زیاد ولی بدم هم نمیاد
Carlover
۱۸ خرداد ۱۴۰۱منم یکی از کسایی هستم که لایک کردم! نه پس بیام جوک سال رو لایک کنم که میگه سال ۲۰۱۶ g90 وجود داشت و حالا کلاسش فرق کرده شده رقیب کلاس بالاتر😂😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۱یکی از کاربران ، اِ ، ببخشید ، ترولهای جدید به نام carlover !انیشتین ، این G90 گفتن چیزی بود که رفیقت آرمان در مقالهی چند روز پیش سوتی داد و تو به عنوان بیسوادتر از آن میخواهی جو را عوض کنی در حالی که همه چیز ذخیره شده و دوستان بروند ببینند شما عشق گُرهایها 😂 … 🤦♂️ !
آرم@ن
۱۸ خرداد ۱۴۰۱میخوای هی زور بزنی سر اینکه سوتی ندادی ولی اصلا فایده نداره هی بدترش داری میکنی و سوتی های بیشتری داری میدی :))) از همکلاسیات بپرس حداقل حتما اونا میدونن جی ۹۰ با جی ۸۰ فرق داره و بقول بچه ها جی ۹۰ از ۲۰۱۷ تولید شد :))) سوتی جدید
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۱دقیقاً آرمان جان ، دلبندم 😂
چرا از کاربران خواهش نمیکنی بروند تو مقالهی چند روز پیش و ببینند کی سوتی داده !
اون دوران گذشت که دست پیش میگرفتند تا پس نیوفتند !
حالا اینکه سوتی دادی یا بیسوادی یه موضوع هست و اینکه همه را به کیش خودت میپنداری هم موضوعی جدا !
نه آرمان جان ، برو اطلاعات کسب کن تا دفعه بعد خجالتزده نشی ، حاجی ، عمو !
امیر دهقان
۱۸ خرداد ۱۴۰۱دوست عزیز!
آیونیک در ابتدا یک مدل ماشین بود که تصویرش رو در بالا مشاهده میکنید، این ماشین سال 2016 به بازار اومد و درواقع اولین حرکت جدی هیوندای در زمینه خودروهای پاک بود، بعداً این شرکت، آیونیک رو به یک خانواده تبدیل کرد و قراره از این طریق مدلهای الکتریکی مختلفی مثل آیونیک 5 و آیونیک 6 رو به بازار عرضه کنه، نام آیونیک کنار نرفته بلکه فقط تولید اون آیونیک قدیمی بزودی متوقف میشه
شهاب
۱۸ خرداد ۱۴۰۱نمیشد بنویسید فیس لیفت یا ارتقاء به آیونیک۶ ، بهتر نبود ؟
حامد
۱۸ خرداد ۱۴۰۱هیوندای هم تا میبینه یه مدلیش فروشش کمه زرتی از خط تولید خارجش میکنه
خب مرد حسابی بیشتر روش کار کن و شک نکن فروشش بهتر میشه
datsun
۱۸ خرداد ۱۴۰۱فکر نکنم هیچ خودروسازی به اندازه هیوندا خیلی سریع نسل جدید بده یا فیس لیفت کنه
کیان
۱۸ خرداد ۱۴۰۱تو این زمینه هیوندای با سامسونگ رقیب مستقیم هست، سامسونگ روزی یه گوشی میده بیرون، هیوندای ماهی یکبار فیس عوض میکنه و …
Carlover
۱۸ خرداد ۱۴۰۱وجه اشتراکشون اینه که جفتشون با همین روش موفق شدن،مثلا سامسونگ نسبت به رقبای ژاپنیش،اِ ببخشید اصلا ژاپن در حد رقابت با سامسونگ چیزی نداره هیچی ولش کن
برای هیوندای هم که همین کاراش باعث شد تو این مدت کم از اکثر رقبای ژاپنی فروش و جوایزشش بیشتر بشه نمونش امسال
datsun
۱۸ خرداد ۱۴۰۱داداش منم نگفتم که بده اتفاقا خوبه برا مشتری در مورد سامسونگ هم من خودم سالها از تلفن همراش و وسایل برقیش استفاده میکنم و راضیم ولی اینکه ولی شما فکر میکنی ابر شرکتهای مثل سونی دیگه کمتر وسایل الکترونیکی تولید میکنن کنار رفتن نه داداش سونی علمی که در اختیار پروژهای بزرگ دنیا قرار میده و از مهندسیش استفاده میکنن و دیگه وقتش رو صرف تولید نمیکنه تکنولوژیش رو میفروشه.
Carlover
۱۸ خرداد ۱۴۰۱من با شما نبودم داستون جان
Afg
۱۸ خرداد ۱۴۰۱جدیدا اشتباهات نوشتاری پدال زیاد شده بود اینم روش
اما ایونیک واقعا خودروی بدی نیست متوجه تصمیم هیوندایم نشدم
امیر دهقان
۱۸ خرداد ۱۴۰۱میشه اشتباهات نوشتاری این مطلب رو بفرمایید؟!!
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۱جناب دهقان
این کرهایفنها اگر منطق داشتن که فن کره نبودن 😂!
حالا قشنگیشم اینجاست فن کرهای هستند که حتی قدمتش از خودروسازی چین و ایران هم کمتره و با سر خم کردن جلوی مدیران ژاپنی امروزه شدن یه خودروساز درجه ۳ حتی از چین هم کمتر !!!
کیان
۱۸ خرداد ۱۴۰۱بزرگترین اشتباه اینه ک تو زمان تعطیلی مدارس یه پست بذارین ک به مذاق سهامدارهای هیوندای خوش نیاد، نتیجه میشه هزار و یک ایراد بنی اسرائیلی ک میبینید !!!
JDM lover
۱۸ خرداد ۱۴۰۱هیوندا فقط رو سود و فروش تمرکز داره
تا میبینه یه مدل فروشش خوب نیس کارشو تموم میکنه
M
۱۸ خرداد ۱۴۰۱بقیه خودروساز ها هم رو سود و فروش تمرکز دارند و اگه بد باشه فروشش یعنی شکست تجاری مگر اینکه یک محصول بخواد positive image برای یک شرکت داشته باشه که حتی با ضرر تولید میشن مثل میباخ 52 و 57 بوگاتی ویرون یا لکسس LFA
ح
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ای کاش میشد ایران بره خط تولید این ماشین ورشکسته رو بخره …اونوقت هم به نفع اوناس و هم ما