فراخوان حدود ۲۵۰ هزار دستگاه سانتافه و النترا باعث شد شرکت کرهای هیوندای رکورد بزرگترین فراخوان خود در سال ۲۰۲۴ را بشکند.
تکنولوژی یکبار دیگر دردسرساز شده و این بار قرعه به نام هیوندای افتاده است. این خودروساز حدود ۲۲۶ هزار دستگاه خودروی خود را به خاطر احتمال از کار افتادن دوربین دندهعقب فراخوان میکند. با اینکه فراخوان خودروهای سانتافه و النترا به دلیل خرابی احتمالی دوربین دندهعقب به خطرناکی مشکلی همچون از کار افتادن پیشرانه نیست اما همین موضوع باعث نقض استاندارد ایمنی شماره ۱۱۱ فدرال میشود. استاندارد موردبحث به قابلیت دید عقب خودروها اشاره دارد.
خودروهای فراخوان شده شامل هیوندای سانتافه استاندارد و هیبرید مدل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، سانتافه پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۲ و النترا مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هستند. باید گفت خودروی النترا N مدل ۲۰۲۲ نیز در این فراخوان حضور دارد هرچند فقط تعداد ۱۱۸۶ دستگاه از آن تحت تأثیر این مشکل احتمالی قرار گرفتهاند؛ اما مشکل موردبحث به بورد مدار معیوب مربوط است و احتمال دارد برخی بخشهای این بورد فاقد لحیمکاری کافی باشند. این لحیمکاری با گذشت زمان میشکند و باعث از کار افتادن دوربین دندهعقب میشود.
کرهایها به سادگی دوربین قدیمی را با دوربین جدید که طراحی بهروزتری دارد تعویض خواهند کرد و تا به اینجا گزارشی از حادثه، جراحت و آسیب ناشی از مشکل موردبحث به دست هیوندای نرسیده است. همانطور که گفته شد فراخوان موردبحث بزرگترین فراخوان هیوندای در سال ۲۰۲۴ بوده و در فوریه امسال نیز حدود ۱۸۶ هزار دستگاه النترا مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به خاطر از کار افتادن احتمالی ضامن آزادکن اضطراری صندوقعقب فراخوان شدند. اخیراً هم شرکت موردبحث حدود ۱۴۵ هزار خودروی برقی شامل آیونیک ۵ و ۶، جنسیس GV60 و همچنین GV70 و G80 را فراخوان نمود. دلیل فراخوان این خودروها واحد کنترل شارژ یکپارچهای بود که میتوانست منجر به خاموش شدن خودرو شود. با اینکه فراخوان ۲۲۶ هزار خودرو رقم کمی نیست اما در مقایسه با فراخوانهای اخیر استلانتیس و فورد به چشم نمیآید. این دو خودروساز آمریکایی جزو برندهایی با بیشترین فراخوان سال ۲۰۲۴ بودهاند و حتی برخی فراخوانهای آنها شامل بیش از ۱ میلیون خودرو بوده است.
Mohsen68
۱۴ آذر ۱۴۰۳میخواستم بگم تولید کننده های داخلی یاد بگیرن…
اول به این فکر کردم که اصلاً اینجا قرار نیست کسی مسئولیت کارشو قبول کنه که حالا بخواد فراخوان دادنو یاد بگیره یا نگیره
بعد دیدم اینجا اگه بخوان فراخوان بدن باید بگن ماشینو بیار بده کلاً ایراده خودش
بعد یادم اومد که اصلاً نباید یه تولید کننده در کلاس جهانی رو به یه مشت سر هم بند (واقعاً دیگه نمیشه از واژه منتاژ استفاده کرد) ربط داد…
کلاً از گفتن نصیحت و کنایه و حتی حرف تندم خسته شدم
فایده ای نداره
داخلیا حلبی پرس میکنن میدن بیرون، مردم عزیزمون هم میخرن
من این وسط چه کاره ام اصلاً
خوش باشید…
کیان
۱۴ آذر ۱۴۰۳من سوالم اینه از اونایی ک اطلاعات دارند، خودروهایی ک قبلا ساخته میشدن، حدودا زیر مدل 90 ماشینهای خیلی خوبی بودن، کیفیت داخل و موتوریشون خیلی حداقل بهتر از چیزی بود ک الان ساخته میشه، چرا حتی در اون حد کیفیت ساخت نداریم الان؟
نمیتونن، نمیخوان، نمیصرفه یا …
هنوز ک هنوزه یه 405 یا پرشیا سالم قدیمی کم کار ببینید، کیفیت داخلش واقعا خیلی تعریفی هست. از رودری و داشبورد و …
ولی الان !!!
MehdiTurbo
۱۴ آذر ۱۴۰۳هیچ خودرویی ساخته نمیشده والان هم ساخته نمیشه
تا قبل ۹۰ خودرو ها قطعاتشان از فرانسه وارد میشد و تو ایران متصل میشدند مثل پازل
از ۹۰ به بعد با قرار دادی که ایران خودرو با پژو بست حق استفاده از طراحی و پلتفرمش خرید و بابت پولی که داد حق استفاده کامل گرفت که اونجا برای مردم ایران خیلی بد شد که دلیل تنفر ایرانیا از پژو
و از اون به بعد همان پژو تو ایران وصل شد بهم منتها نه با قطعات فرانسوی با قطعات چینی و موتور ایرانی همین افت کیفیتی که شما میگید
حتی سایپا اومد همین حرکت با کیا سراتو کره اجرا کنه کیا کره حق دو سال مونتاژ به ایران داد با نظارت خودش که همون سراتو های مونتاژی سایپا بود که انصافا کیفیت خوبی داشتند
بعد سایپا اومد همون حرکت ایران خودرو و پژو را بزنه با کیا کره و محصول سراتو که کیا به دلیل افت کیفیت و بدنام شدن محصولش برعکس پژو قبول نکرد
اگه پژو هم قبول نمیکرد ایران خودرو مجبور بود ۳۰۸ به جای ۲۰۶ تولید کنه مثل ۲۰۶ اون زمان که با جن تو برابر بود
ولی چون اون قرار داد پپژو قبول کرد که پول خوبیم دریافت کرد ایران (مسئولین ایران)تونستند یه خودرو را چهل سال تولید کنند
🇰🇷
۱۴ آذر ۱۴۰۳پدال جون ، جدیدا شیطون شدیا
من کاری با این بحثا ندارم اما اگه میخوای خبر فراخوان و مشکلات کمپانیا رو بزاری ، مال بقیه رو هم بزار. مثلا همونطور که در متن گفتید کرایسلر و فورد امسال فاجعه بودند و فکر کنم ۴۰ – ۵۰ تا فراخوان اعلام کردند .یا این یکی هم هم جالبه . میگه آیا تویوتا بازم میتونه به روال عادی برگرده و از کابوس فراخوان ها رها بشه ؟ چون عمیقا مشکلات کیفی داره
حالا فراخوان سادهی دوربین در مقابل شکایت مالکان بخاطر انجین و گیربکس واقعا چیز خاصی نیست
https://carbuzz.com/toyota-bounce-recent-recall-reliability-problems/
JaMsHiD-B
۱۴ آذر ۱۴۰۳شیطون؟
انگاری داره با بچه ده ساله حرف میزنه
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳چون پست پدال به مذاقش خوش نیومده حالا اگه فراخوان تویوتا میگذاشت فداش میشد
Galant.VR4(JDM)
۱۴ آذر ۱۴۰۳از آب گلآلود ماهی نگیر وقتی هیوندای اینقدر رشد داشته که اینجور مسائل زیاد دیده نمیشه مخصوصا با قدرت رسانهایی که کره داره حتی با ورودش به مسابقات و فروش روزافزون نباید نگران چیزی باشی
فراخوان نشون میده تو هر برندی ایرادات مهندسی و طراحی زیاده ، متاسفانه این آمار برای هیوندای بیشتر از بقیه هست ولی اینکه بخوای تعصبی رو این قضیه نگاه کنی و اسم بقیه برندارو اسپم کنی نشون میده که درکی از مطالب نداری تنها هدفت نشون دادن این خوبه این بده یا اگه هیوندای بده فورد هم بده
𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ
۱۴ آذر ۱۴۰۳لینک دونی عزیز درکت میکنم 😂
پیام
۱۴ آذر ۱۴۰۳خیلی عنوان مقاله مضحک هست! گفتم الان چهار میلیون فراخوان داده!!!
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳ای بابا لعنت بهتون بیاد بزارید یه دقیقه آقا پیام خوشحال باشه
داریوش
۱۴ آذر ۱۴۰۳پیام جان من خوبت رو میخوام چرا میاد نفرت به چشمت؟
امیر بیا بگو دیگه گریهش گرفته….
hosen
۱۴ آذر ۱۴۰۳برم یه کیلو تخمه بگیرم بشینم پای کامنتا
Kiarash
۱۴ آذر ۱۴۰۳😂👏
Taha Ayoobi
۱۴ آذر ۱۴۰۳کامنتای اونور بیشتر خوندن داره
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳عمو پیام نیستش بیاد آتیش کنیم
جرمی کلارکسون
۱۴ آذر ۱۴۰۳بشینیم کامنت کره ای فن هارو بخونیم🤣🤣🤣
Kiarash
۱۴ آذر ۱۴۰۳یه چیزی که همیشه برام عجیب بوده و هست که چند باری در موردش گفتم اینه که چرا این فراخوان ها تو آمریکا رخ میده
Kiarash
۱۴ آذر ۱۴۰۳عجیب نیست ؟
Galant.VR4(JDM)
۱۴ آذر ۱۴۰۳ببین هر برند تو بازاری که فعالیت داره یه نمایندگی داره که همشون با دفتر مرکزی در ارتباط هستن
اگه یه مدل ایرادی داشته باشه خود کمپانی به نمایندگی ها اعلام میکنه اونا هم توی سایت میزارن
بعضی مواقع پیش اومده نسخه صادراتی که مخصوص همون کشور مقصد هست نقص هایی رو داره که نمونه داخلی نداره که کمپانی میاد فقط برای همون بازار فراخوان رو اعلام میکنه
Kiarash
۱۴ آذر ۱۴۰۳آره دیگه
دقیقا حرفت درسته
Cehx
۱۴ آذر ۱۴۰۳سازمان NHTSA جریمه شون می کنه اگه مشکل داشته باشه و فراخوان ندن یا دیر فراخوان بدن
Amirr
۱۴ آذر ۱۴۰۳جالب اینجاست ماشینهای ایرانخودرو هم نقص از کار افتادن دوربین و سنسور دنده عقب به خاطر فشنگی دنده عقب بیکیفیت رو دارن ولی کسی حتی اهمیت هم نمیده چه برسه به فراخوان
سهیل
۱۴ آذر ۱۴۰۳این نقص میتونه هشداری برای نقص های بزرگتر باشه
sina
۱۴ آذر ۱۴۰۳هر وقت چینی کره ای شد
کره ای هم جاپونی میشه
Kiarash
۱۴ آذر ۱۴۰۳و ژاپنی هم آلمانی
قشنگ گفتی
Taha Ayoobi
۱۴ آذر ۱۴۰۳و آلمانی هم آمریکایی
آفرین به این درایت👌
Kiarash
۱۴ آذر ۱۴۰۳👏
sina
۱۴ آذر ۱۴۰۳فعلا که مظهر خودروسازی آلمانی داره کارخونه هاشو تو خاک خودش یکی یکی میبنده کیارش جان :)
Nismo
۱۴ آذر ۱۴۰۳و آلمانی هم آمریکایی
JaMsHiD-B
۱۴ آذر ۱۴۰۳خلاصه ماشین های پرطرفدار آلمانی : تلویزیون ، قدرت بدرد نخور و بدون کارآمد ، طراحی زشت و فضایی ، استهلاک سرسام آور ، نداشتن کاربرد و تعصب شدید صاحبانشان روی ماشینی که هزار تا شرکت توی ساختش دست داشتن
𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ
۱۴ آذر ۱۴۰۳فک کن چینی ها هنوز نتونستن به همچین جایگاهی برسن آفرین به کره👏
Galant.VR4(JDM)
۱۴ آذر ۱۴۰۳چین گردن کلفتر و منفعتطلب تر از این حرفاس که بخواد زیر بار فراخوان ها بشه
چون صنعتی هست که محدود هم بشه بازم راهی برای رسیدن به اهدافش پیدا میکنه
𝐀𝐥𝐢
۱۴ آذر ۱۴۰۳دور از انتظار نبود
کوروش
۱۴ آذر ۱۴۰۳مسئولیت پذیری و اعتراف به نقص و اشتباه، از نشانه های بلوغ سیستم و شهامته. انکار واقعیت و فرار از مسئولیت هنر احمق هاست!