با وجود جریمهها، فراخوانها و شکایتهای مختلف، هنوز دردسر آتش گرفتن پیشرانهٔ محصولات کیا و هیوندای بهطور کامل برطرف نشده است زیرا به گزارش رویترز، NHTSA (ادارهٔ ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها) هماکنون پروندهٔ جدیدی برای این دو خودروساز باز کرده که محصولات آنها را در رابطه با مشکلات آتشسوزی بهطور دقیق و از طریق تجزیهوتحلیل مهندسی بررسی میکند. به گفتهٔ این گزارش، NHTSA از ۱۶۱ مورد آتش گرفتن پیشرانهٔ محصولات کیا و هیوندای آگاه است و حالا این پروندهٔ جدید حدود سه میلیون دستگاه خودرو را شامل میشود.
این تحقیقات ممکن است منجر به صدور فراخوان جدیدی شود هرچند که این احتمال هم وجود دارد که تحقیقات جدید NHTSA بدون هیچ اقدامی به پایان برسد. به گفتهٔ رویترز، این تحقیقات همچنین فرایند فراخوانهای کیا و هیوندای را هم بررسی خواهد کرد و دو شرکت در این رابطه کاملاً با NHTSA همکاری خواهند کرد. در اوایل سال جاری، کیا فراخوانی برای حدود ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو صادر کرد که دلیل آن احتمال آتش گرفتن موتور بود. این شرکت از مالکان خواسته بود که خودروی خود را بیرون از ساختمانها و دور از وسایل نقلیهٔ دیگر پارک کنند. این فراخوان شامل اسپرتیجهای مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ و کادنزاهای مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میشد.
اما مشکلات پیشرانه مدتها قبل از این برای کیا و هیوندای دردسر درست کرده بود تا جایی که دو شرکت در سال ۲۰۱۷ فراخوانی برای ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو صادر کردند. این فراخوان که یکی از بزرگترین فراخوانهای خودرویی تا آن زمان محسوب میشد، مربوط به خودروهای سال ۲۰۱۱ بود. سال گذشته نیز این دو شرکت با پرداخت ۲۱۰ میلیون دلار جریمه به خاطر عدم فراخوان درست خودروهایی که مشکل آتشسوزی پیشرانه داشتند موافقت کردند. این فراخوان به سال ۲۰۱۵ بازمیگردد.
تحقیقات جدید NHTSA میتواند مشکلات بیشتری را برای کیا و هیوندای ایجاد کند زیرا ایمنی مصرفکنندگان برای این اداره دولتی اهمیت بسیار زیادی دارد. در گزارش رویترز به تاریخی که NHTSA میتواند تحقیقات خود را تکمیل کند اشارهای نکرده است اما این اداره اظهار داشته است که تلاش میکند تحقیقات و تجزیهوتحلیلهای خود را ظرف یک سال پس از شروع تکمیل کند. البته تحقیقات پیچیدهتر به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت. در مورد مجروحان و کشتههای ناشی از این مشکل گزارشات ضدونقیضی منتشر شده و آمار دقیقی در دست نیست.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ دی ۱۴۰۰به نفع هیونداست یه فکری به حال این آتیش سوزی بکنه،چه برقیش چه بنزینیش، هرچند که مربوط به مدلای قدیمی هستش(تومتن گفته ۲۰۱۵تا۲۰۱۹) ولی نیاز به فراخوان هستش متاسفانه خیلی از این سالها هیوندای و کیا هم وارد ایران شد مشخص نیست اونام همین مشکلو دارن یا نه…
MC20
۸ دی ۱۴۰۰آبتین جان اگه می خواست فکری بکنه … تا حالا کرده بود … البته از حق هن نگذریم ، آتیش گرفتن هم … خیلی مشکل حادی نیست … مشتری فقط باید توسط خود شرکت های هیا و کیوندای … دوره های فشرده آمادگی جسمانی … مدیریت بحران در شرایط سخت … آموزش بالا بردن سرعت عمل و عکس العمل در مواقع اضطراری و عملیات آتش نشانی درجه 1 و 2 و 3 و آموزش روش های درمان سوختگی درجه 1 و 2 و 3 و آموزش مقابله با خفگی از گازهای ناشی از احتراق … و آموزش احیا (cpr) و آموزش یک مایل دویدن و یک مایل شنا و چند تا آموزش کوچولوی دیگه ببینه … بقیش دیگه حله …
مردیم از خوشی
۸ دی ۱۴۰۰هر هر هر
امثال شما با این سطح درک و ش… لیاقت سوار چینی شدن هم ندارید
MC20
۸ دی ۱۴۰۰سن و سال من … و اخلاقیات … به من اجازه نمیده ، خدای نخواسته به تو ، داداش کوچیکم … توهین کنم …بماند … هر چند شاید خودت ندونی … اما من میدونم که این سایت جای افرادی که به دیگران توهین می کنن نیست … امیدوارم به آرامش و آرزوهات برسی و روزی آلمانی و یا ایتالیایی زیر پات باشه … می دونم هممون لیاقتشو داریم … در ضمن ، چون خدا هست … زندگی خیلی زیباست … هر چند همه نمی دونن …
ارین صاحب جمعی
۸ دی ۱۴۰۰تو خوبی جناب مردیم از خوشی🤣🤣🤣
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰نمیری از خوشی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ دی ۱۴۰۰😂😂
کم پیدا هستی آقای mc20،امیدوارم حالت خوب باشه،به هرحال،اینم یه مشکله گریبانگیر هیوندای شده مثل دیزل گیت برای فولکس یا تاکاتا برای ژاپنی ها و آمریکایی ها توی بیشتر زمینه ها عالی پیشرفت داشتن چه امکانات چه راحتی و…
MC20
۸ دی ۱۴۰۰آبتین عزیز . . . مخلصم داداش . . . کم سعادتیم . . . لطف داری . . . من هم متقابلا امیدوارم همیشه سالم و شاد و موفق باشی داداش گل . . . آره گریبان کره ای ها رو گرفته و مثل اینکه متاسفانه حالا حالا ها قصد ول کردن هم نداره . . . امیدوارم وارداتی های هم مدل . . . توو ایران . . . بی مشکل باشن . . . مگه خدا خودش رحم کنه . . . ارادت داداش . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ دی ۱۴۰۰ممنون از لطفتون 🙏،ارادتمند…
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰هیا و کیوندای دیگه چه سمیه😂😂😂😂
کیان
۸ دی ۱۴۰۰2019 و واقعا نمیشه قدیمی حساب کرد، حتی ایرانخودرو هم مشکلات اتش سوزی و چمع کرد و هیوندای هر روز بدتر از دیروز !!!
احتمالا واسه همینه ک داره کلا درون سوزهاش و جمع و جور میکنه، هرچند تو برقیها هم هیوندای کنا میترکی باتریهاش و اتش سوزی به راه میندازه !!
هیوندای چ برقی پ بنزینی ریسک هست خریدش، واقعا مایه شرمساری هست ادعای جهانی داشته (توهم البته)باشی و موتور ماشینت و باتری ماشینت اتش سوزی ایجاد کنن
ارسلان
۸ دی ۱۴۰۰کیان داداش
توی متن صحبت از 2021 هم کرده / 2019 که جای خود دارد پاراگراف دوم خط اخر “”این فراخوان شامل اسپرتیجهای مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ و کادنزاهای مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میشد. “”
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ دی ۱۴۰۰مثل اینکه یادت رفته همین چند وقت پیش شاهین ۲۰۲۱سایپا هم پودر شد! نمیدونم این حس نفرت(اونم بیخودی) از کجا نشأت میگیره ولی همین الان اینجا دستمون از همینام کوتاهه، ماشینای پرتیراژ مثل همین اسپورتیج طبیعیه یه اشکالی براشون پیش بیاد ولی خب اینکه اقدامی هم نمیکنن کمی عجیبه…
ارسلان
۹ دی ۱۴۰۰اینکه بنده اشاره به متن مقاله میکنم برای کاربرایی که درست متن رو نخوندن آیا این اسمش حس نفرت هست ؟؟ اگه شما حس نفرت بهت دست داده احساسات رو یه آچارکشی بکن چون طبیعی نیستش
مورد بعدی :
اولا سایپا شاهین مدل 2021 نداره مدل 1400 داره / دوما سایپا ادعایی نداره و نمیگه من رقیب بنز و … هستم و بازار رو از چنگشون در میارم در سطح جهانی 😂 (( کلا کره ای ها با اون همه عولدورم علدورم دو بار خواستن ماشین پرفورمنس بسازن یکی جنسیس کوپه یکی استینگر هر دو بار با وجود کلی پروپاگندا و جوسازی و تبلیغات رسانه ای اوت شدن )) اما سایپا از این گنده گویی ها نکرده و خودش به لگن سازیش واقف هست میگه من لگن میسازم بخوری پاته نخوری هم پاته
“”ماشینای پرتیراژ مثل همین اسپورتیج طبیعیه یه اشکالی براشون پیش بیاد”” یه جوری گفتی پر تیراژ گفتم در حد کرولا تیراژ داره اگه اشتباه نکنم پرتیراژ ترین کرولا بود ولی کجا مشکلات اینچنینی براش پیش اومد؟؟ اینقد ما ماشین پرتیراژ داشتیم که تیراژ اسپورتج در مقابلشون شوخیه / با توجه به این واقعیات این حرفت فقط ماله کشی بود
مورد سوم :: ادم دستش از لگن کوتاه باشه بهتره تا اینکه باهاش در منجلاب مشکلات گرفتار بشه هرچند بنده دستم از ماشین تکرار میکنم از ماشین و نه لگن کوتاه نیست هر کی هم تلاش کنه به همون اندازه که تلاش کرده خدا هم بهش میده و دستش از چیزی کوتاه نمیمونه متاسفانه بخاطر مدرک دانشگاهی کشکی و غرور کاذب ناشی از اون برای خیلی از ایرانی ها بهانه برای تن پروری و تلاش نکردن پیدا شده مثلا طرف با 2 تا هندونه زیر بغلش میگه من فوق لیسانس نگرفتم که اخرش فلان کارو بکنم😂😂
بعدش هم غر میزنه از مشکلات / مشکلات برا همه هست دلار برای همه 30 تومنه قیمت ماشین و خونه برای همه یه جوره فقط یکی تلاش میکنه مشکلات رو از سره راهش برمیداره یکی دیگه منتظره براش فرش قرمز پهن کنن
NAVID۰۰۹۸
۸ دی ۱۴۰۰بَهبَه
هر دم ازین باغ خبری میرسد / تازهتر از تازهتری میرسد .
حالا که ما بیخیال شدیم ، پدال وِل کن نیست😂.
صبح دوستان را ساختید🤣🤦♂️.
ارسلان
۸ دی ۱۴۰۰نوید جان تمام برند ها سینه چاکان خودشون رو دارن اگه پدال موقع انتشار اخبار بخاد نگران این باشه فلان فن خوشش نیاد کلا باید تعطیل کنه بره 😂
حالا توی ایران بخاطر یه سری داستانا مثله پخش سریال جومونگ و باقی سریالهای پخش شده تعداد فن های کره تعدادشون با مجموع تمام تعداد فن های برندهای دیگه برابری میکنه بماند که یه سری تاجران زرنگ هم از وجود این کره ای فن ها با فروش شمشیر پلاستیکی جومونگ و کوله مدرسه ای جومونگ خوب نون خوردن😂
کره ای ها کلا به جامعه ی ایران خیلی خدمت کردن باعث شدن خیلی ها که پولشو نداشتن تجربه ی راندن CLS رو بدست بیارن (CLS کره ای یا همون سوناتا YF 😂) الگانس کره ای (کیا آپیروس) / جیپ کره ای (سنگ یانگ کوراندو) / و … که دیگه بیشتر بازش نمیکنم
خلاصه اگه کره ای ها نبودن الان خیلی ها آرزو به دل از دنیا میرفتن
NAVID۰۰۹۸
۸ دی ۱۴۰۰😂😂😂
اما مطمئن باشید که سینهچاکان اینجا پیداشون نمیشه و خودشان را میزنند به آن راه !
مردیم از خوشی
۸ دی ۱۴۰۰شما هم تو پست های موفقیت های کره ای تا فرسخ ها پیداتون نمیشه 😂😂😂
درضمن مشکل برا محصولات نسل قبل هست
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰نمیدونم چرا ولی «مردیم از خوشی» همه جا دقیقا برعکس همه هست
MOHAMMAD.n.r
۲۲ بهمن ۱۴۰۰مردیم از خوشی
نسل قبل کجا بود، از سال ۲۰۱۰ تا الان که ۲۰۲۲ هستیم ماشینای کیا هیوندا مشکل اتشسوزی دارن، دست ۴۰۵ رو از پشت بستن.
قاسم
۸ دی ۱۴۰۰نوید الان حوصله ندارم ولی بعدا به حسابت میرسم
NAVID۰۰۹۸
۸ دی ۱۴۰۰حتماً ، منتظرت میمانم .
فقط فعلاً بگذار این حجم از مشکلات کرهایها را هضم بکنید ، بعد کُری بخوانید !
فقط ماندم میخواهید از کدام اصالت دفاع کنید و مایه بگذارید !
قاسم
۸ دی ۱۴۰۰یکی از بزرگترین تله های صنعت خودروسازی جهان حقه بازی ژاپنی هاست چون یک مشت مرده ی متحرک هستن و همیشه سعی در کپی کردن از هر کاری دارن که کره ای ها انجام میدن ولی هرگز موفق نبودن و همچنان به تولید خودروهای زشت و تکراری و بی روح و بنجل و بی کیفیت ادامه میدن و اما یه عده نمیخوان این واقعیت رو بپذیرن که صنعت خودروی سازی معظم کره جنوبی در سطح خیلی بالاتری از ژاپن قرار داره اما به خاطر تعصب های بی جا و الکی از صبح تا شب به شدت مشغول واکنش نشان دادن و پاسخ دادنهای بی معنی و بی محتوا و دفاع از ژاپنیهای بی خاصیت هستن و خودشان رو به کوچه علی چپ میزنن و نمیخوان دنیای پیرامونشون رو ببینن و همه اینها در حالیه که ژاپنیها در دنیای خاص و عقب مانده خودشون گیر افتادن و زندانی شدن !!! و تنها راه نجاتشون این هست که از کره ای ها یاد بگیرن و دست به کار بشن و مرد عمل باشن و مسئولیت کارهای گذشتشون رو در تولید خودروهای بنجل و زشت و بی روح بپذیرن و از این به بعد کره ای ها رو الگوی خودشان قرار بدن و سعی کنن خودروهای با کیفیت تری تولید کنن و هر چند که هرگز نمیتونن به پای کره ای ها برسن ولی بهتر از هیچی هست چون ماهی را هر وقت از آب بگیرن تازه هست تا شاید بتونن به تکنولوژی سالها پیش چین در زمینه خودرو دست پیدا کنن ….. اون فراخوانهای عظیم میلیونی بخاطر مشکل آتش سوزی و کیسه های هوای سرنشین و …… خیلی چیزای مسخره دیگه که خنده دار ترینش مشکلات بوجود اومده واسه پمپ سوخت و سیستم سوخت رسانی بکی از برندهای بی خاصیت ژاپنی بخاطر یک نوع عنکبوت بود 😂😂😂 و البته هزار جور کوفت و زهرمار دیگه در مورد ژاپتیهای بی خاصیت که برای همه مردم دنیا به یک روند عادی و معمولی تبدیل شده و دیگه هیچ کسی در هیچ کجای دنیا از شنیدن اخبار در مورد افتضاحات ژاپنیها اصلاً تعجب نمیکنه 👎👎👎👎👎👎
قاسم
۸ دی ۱۴۰۰خوب نوید جون امیدوارم که حالت رو جا آورده باشم 😃 حالا فعلاً این باشه ، بقیه رو هم بعداً بهت تحویل میدم بیشتر حالت جا بیاد داداش
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰قاسم جان، از اول تا آخرش فقط گفتی ژاپپنیا کپی کار و بد هستن، کره ای ها خوبن. ولی نگفتی چرا… اولش فک کردم دارم جک میخونم.
قاسم
۹ دی ۱۴۰۰جناب ایکس این واقعیت تلخی بود که برای نوید گفتم ولی بخاطر تعصبات بی جا نمیخواد بپزیره
جناب ایکس
۹ دی ۱۴۰۰😅😂😂😂👏👏👏
بهنام
۸ دی ۱۴۰۰😂😂
بهزاد
۸ دی ۱۴۰۰تو اون مرکز توسعه و تحقیق موتور درون سوز که قراره تعطیل بشه و جهت کاریش تغییر کنه چرا این مشکلات را پیدا نکردن.
کاری به طراحی و آپشن نداریم اما توسعه ی یک خودرو که شامل صدها قطعه و نکات فنی پیچیده هست امری طولانی و زمان بر هست که هزینه های زیادی را طلب میکنه و تفاوت شرکت ها در همین موارد خلاصه میشه و یک شرکت با چند مدل و میلیون ها کیلومتر تست و ۵ سال کار خودرویی میسازه و یکی هم به خاطر پایین آوردن هزینه ها یک سوم این مقدار هم در برنامه نداره.
تو ایران هم مد شده هر چی میگی زود مقصر میشه روغن و واسکازین و گریس!
به طرف میگی فلان ماشین موتورش به چلخ چلوخ افتاده و ناله میکنه میگه روغن ها فیک شده.
میگی گیربکس زوزه میکشه میگه واسکازینش تقلبیه.
هر ایرادی میگیری میگن اینا واسه بازار اروپاست که هوا سرده اینجا ایرانه و گرمه برای همون سرسیلندر میزنه.
آخرش میگی همه اینا برای شرکت های دیگه هم هست چرا این مشکلات را ندارن و با نهایت تفکر و اندیشه میگن چون اونها از تکنولوژی روز استفاده نمیکنن!
انگار اونا از موتور دو لیتری بدون توربو ۴۰۰ اسب میگیرن که شده تکنولوژی روز.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۸ دی ۱۴۰۰بله بله…
خب منطقیه
منم انکار نمیکنم
ولی واقعا شما بزارید پیش پیشرفتشون… انقد هست کا باعث افتشون بشه؟
خب درسته سطحشونو پایین میاره ولی در آینده رفع میشه… مطمئن باشید
MC20
۸ دی ۱۴۰۰اتفاقا مشتری بیچاره که درون ماشین گیرکرده ( یاد جهنم افتاده … ) در حال سوختن و خاکستر شدن … با هر دادی که میزنه و هر نعره ای که از شدت سوختن میکشه … دقیقا اونجا داره به میزان پیشرفت سنت کره و مربا فکر میکنه … به اینکه با چه سرعتی دارن اونو به سمت دیار باقی می برن …داره فکر میکنه به اینکه با یه تیر سه نشون زده هم ماشین خریده … هم لذت پیشرفت کره و مربا رو در حال سوختن چشیده … هم اون دنیا رو می ره می بینه … در حالی که بقیه آلمانی فن ها یا جاپونی فن ها یا بقیه … هنوز توو این دنیا دارن با هم کل کل میکنن … 🤭🤣😂😉🤫
مردیم از خوشی
۸ دی ۱۴۰۰عقده ها خود را جای دگر بگشاید
ارین صاحب جمعی
۸ دی ۱۴۰۰شما انگار کلا دوست داری بقیه را مسخره کنی ؟؟ بقیه هم میتونن هر بار نظر میدی مسخره کنن شمارو ولی زشته هر کی نظر میده میپری جلو برای مسخره کردنش بچه ای دیگه ۳۰ ساله که اینجوری نمیکنه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۸ دی ۱۴۰۰بله اوکی پلی چندتا اینطوری شدن؟
همشون؟
واقعا همشون؟
MC20
۸ دی ۱۴۰۰شما به فرض محال . . . اصلا بگو فقط یک مورد . . . که تازه خیلی بیشتر هم بوده . . . اما سوال اینجاست که آیا خودت دوست داری هنگام تنها مورد آتش گرفتن خودروی کره ای . . . درون این خودرو باشی ؟؟؟ و اگر جون سالم بدر بردی . . . بعدش هم باز هم همون ماشین و همون مدل رو دوباره خرید میکنی ؟ بعدش می تونی با آرامش رانندگی کنی ؟ می تونی همه چیز رو فراموش کنی ؟ هر لحظه منتظر یه اتصالی و جرقه و حریق و بوی سوختگی و کپسول اطفا حریق نمی گردی ؟ بعدش باز هم با اشتیاق بقیه رو برای خرید این وسیله خطرناک . . . تشویق میکنی ؟ نه انصافا خودت کلاهت رو قاضی کن . . .
یک کاربر
۸ دی ۱۴۰۰یاد فراخوان شرکت های خودروسازی خودمان و اتش گرفتن خودبخودی پژو ۴۰۵ ها میفتم ، بعد از چندین کشته بالاخره شرکت ها گفتند قطعه معیوب بستند .
اما در اخر نه جریمه ماننو کیا هیوندای شدند! نه فراخوان کلی دادند.
نکته جالب میزان اهمین حفظ حقوق مردم و مصرف کننده ، ارزش ان در ایران هست .
ارین صاحب جمعی
۸ دی ۱۴۰۰بعد به من میگید چرا فکر میکنی آلمانی ها بی نقص اند یا ژاپنی ها اگه خوب بودن که درصد رضایت مشتری از جنسیس ۶۵ نبود.
Moon
۸ دی ۱۴۰۰ای بابا این کره ای ها هم شورش رو در اوردند از اون طرف Car & Driver هی بهشون جایزه میده از این طرف هی اتش می گیرن
ارین صاحب جمعی
۸ دی ۱۴۰۰ردی کلن
Moon
۸ دی ۱۴۰۰وات ؟
ارین صاحب جمعی
۹ دی ۱۴۰۰منظورم کیا بود 😂😂🤣🤣
Ali
۸ دی ۱۴۰۰چجوری شرکت ب این بزرگی همچین مشکل گنده ای داره!
آریامنش
۹ دی ۱۴۰۰پدر بزرگ من تویوتا هایلوکس داشت برای زمان ۱۹۷۰ بود ۲۰ سال استفاده کرد اخ نگفت ، تا قبل سال ۲۰۰۷ تمام خودرو های ژاپنی خوب بودن اما رفته رفته اونا هم افت شدیدی در کیفیت و استحکام سابق پیدا کردن ولی همچنان فرسخ ها از کره ای ها جلوترن