هیوندای و کیا به زودی وارد بازار خودروهای کارکرده کره جنوبی خواهند شد. البته این دو خودروساز باید کمی بیشتر از آنچه انتظار داشتند منتظر بمانند. وزارت شرکتهای کوچک، بزرگ و استارت آپ های کره اخیراً گفته است فروش خودروهای دستدوم تجارتی به اصطلاح معیشتی نیست و این تجارت را فقط به شرکتهای کوچک محدود نمیداند. به همین خاطر فرصت حضور خودروسازان بزرگ در بازار خودروهای کارکرده فراهم شده است. هیوندای و کیا برای ورود به این بازار در ماه می برنامهریزی کرده بودند اما این اتفاق تا می ۲۰۲۳ به تأخیر افتاده است و تنها پس از طی دوره آزمایشی ۴ ماهه انجام خواهد شد. هریک از این خودروسازان طی برنامه موردبحث اجازه فروش کمتر از ۵ هزار دستگاه خودروی کارکرده و تائید شده را خواهند داشت.
نشریه کره تایمز میگوید دولت این کشور به هیوندای مجوز مشروطی داده است و این خودروساز از می ۲۰۲۳ تا آوریل ۲۰۲۴ فقط میتواند ۲.۹ درصد خودروهای کارکرده را به فروش رساند. سال بعد از آن نیز این رقم به ۴.۱ درصد میرسد. کیا هم فقط میتواند ۲.۱ درصد بازار خودروهای کارکرده را در سال اول و ۲.۹ درصد را در سال دوم به دست گیرد. هیوندای و کیا همچنین فقط میتوانند خودروهای کارکرده را از افرادی که میخواهند خودروی جدیدی را از این دو خودروساز انتخاب کنند خریداری نمایند.
هر دو خودروساز اعلام کردهاند فقط محصولات برند خودشان را که کمتر از ۵ سال عمر دارند و کارکرد آنها کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر است خریداری خواهند کرد. هر خودروی کارکرده پیش از فروش باید تست کیفیت سختگیرانهای را پشت سر بگذارد. هیوندای همچنین برنامهای ویژه را راهاندازی خواهد کرد که فروشندگان خودروهای کارکرده امکان خرید مدلهای جدید با تخفیف را خواهند داشت. کیا نیز فرصت تست یکماهه خودروی کارکرده را برای خریداران فراهم خواهد کرد.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی میگم کیا هیوندای کلاهبردارند ، بعد بگید چرا ؟!
یاد چری در ایران افتادم که بازار دست دوم خودروهایش فاجعست و خودش میزنه تو سر مال مردم و میخره تا مشتریهایش بتوانند نمونهی صفر بخرند و با یک تیر دو نشان میزند اما کیا هیوندای عجب شارلاتانهایی هستند که به خودروهای خودشان هم اطمینان ندارند و اگر بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر یا عمر بالای ۵ سال داشته باشند خرید نمیکنند !!!!!
ببینید چه لگنهایی میسازند که خودشان هم میدانند اما تو ایران برایش یَقه جِر میدهند 😂 !
شهاب
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نه بابا !! چی میگی !! کارشناس کی بودی تو استاد نوید ؟؟ تاکید بر کیفیت و طراحی زیبا و ایجاد انواع امکانات و آپشنهای رفاهی در خودروی تولیدی کلید دستیابی به شایستگی داخل بازار جهانی هست برای اینکه افزایش کیفیت خودرو منجر به افزایش بهره وری و رضایت مشتری میشه و این درست همون کاری هست که گروه بزرگ و معظم خودروسازی هیوندای و کیا دارن انجامش میدن ولی برعکس این ژاپنیهای بی خاصیت با تولید یک مشت آهن پاره بی مصرف و بی کیفیت و زشت با طراحیهای یک شکل و یکجور که از عهد دقیانوس تا به حال فیس لیفت نشدن !!! و ژاپنیهای موذی و متقلب با ترویج فرهنگ استفاده از این ابوقراضه ها با استفاده از پروپاگاندا و تبلیغات دروغین دارن کلاه بزرگی سر مردم نگون بختی میگذارن که این قوطی کهنه ها و آهن پاره ها رو میخرن که راه به راه و دم به دقیقه آتش میگیرن و فراخوان میخورن !
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱😂😂😂😂👏🙏🏻
باشه شهاب
شهاب
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱باشه اوسا نوید تو راست میگی😂😂😂👏
شهنام انزلی
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ببخشید من انواع مدل های ۲۰۱۳و ۱۴ رو امروز ترجیح میدم به نمونه کارکردهای داخلی و فقط قیمت شاستی بسیار بالاست و اسپورتج ۲۰۱۴ حتی رنگ و ضربه دارش صد شرافت داره به پارس و ل۹۰ و نمونه های چینی که جا رو برقی اند . سواری نرم و استحلاک کم .آپشن های معقول به نظرم حق مصرف کننده میباشد نه یقه جر دادن
کیان
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خب این سیستمی ک الان نوشته مگه چیزی جز لیز میشه ؟!
لیز اجاره میکنی چندساله بعدش یا کامل پسش میدی یا پسش میدی با یه سری تخفیف مثله وفاداری و … یه خودروی نو از همون برند برمیداری !
از این مطلب میشه این مضمون و برداشت کرد که تا حالا لیز تو کره جنوبی برقرار نبوده ؟! درسته ؟!
محمد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱یک تجارته حتی تو امریکا.
در امریکا نمایندگی بنز ماشین بی ام دست دوم هم شاید بخره ربطی به کلاه برداری نداره.
یک شرط هم دارن اگر ماشین دست دوم خودت رو بهشون بدی و از برند خودشون بخری تخفیف میدن(همه برندها)
ولی همشن مفت و ارزون ماشنو میخرن گرون میفروشش
کوبیده
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چقد خوب خواستم بگم کاش تو ایرانم این طرح اجرا میشد که