علیرغم کاهش رشد فروش خودروهای برقی در سراسر دنیا، هیوندای و کیا رکورد جدیدی را در زمینه فروش این دسته از محصولات ثبت کردهاند.
ظاهراً کرهایها توانستهاند نظر خریداران درباره خودروهای برقی را تا حدودی تغییر دهند. کیا رکورد فروش جدیدی برای این دسته از خودروها ثبت کرده و توانسته در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۹,۳۹۲ دستگاه خودروی برقی را به فروش برساند. این میزان فروش بهترین رقم فروش محصولات بدون آلایندگی کیا در نیمه ابتدایی یک سال محسوب میشود. هیوندای هم عملکرد خوبی داشته و آیونیک ۵ توانسته بیشترین میزان فروش در ماه ژوئن را بر جای بگذارد و میزان فروش آیونیک ۶ هم نسبت به سال قبل ۱۱۳ درصد بیشتر شود.
ابتدا آمار فروش خودروهای برقی کیا را بررسی میکنیم. EV6 مهمترین محصول برقی از نظر فروش برای کیا بوده و تا به اینجای سال به خانه ۱۰,۹۴۱ نفر راه یافته است. در مجموع فروش EV6 رشد ۳۱.۳ درصدی داشته و EV9 نیز فاصله کمی با آن دارد. ما میزان رشد فروش این شاسیبلند را در دست نداریم چراکه سال قبل در بازار حضور نداشته اما در نیمه ابتدایی امسال فروش ۹,۶۷۱ دستگاهی را ثبت کرده است. کیا میزان فروش نیرو برقی را به همراه سایر نسخهها اعلام میکند اما با اندکی حسابوکتاب میتوان به فروش ۸,۷۸۰ دستگاهی این خودرو رسید.
هیوندای آیونیک ۵ هم پرفروشترین خودروی برقی این برند در ششماهه ابتدایی امسال بوده است. همانطور که گفته شد آیونیک ۵ در ماه ژوئن رکورد فروش یکماهه خود را شکست و به فروش ۳,۷۵۵ دستگاهی رسید. در مجموع فروش این خودرو نسبت به قبل ۳۷ درصد افزایش یافته و برابر با ۱۸,۷۲۸ دستگاه است که بیشتر از فروش ترکیبی EV6 و EV9 خواهد بود. آیونیک ۶ نیز راهی خانه ۶,۹۱۲ نفر شده است. البته تمامی اخبار درباره این دو برند مثبت نیست. آیونیک ۶ در ماه ژوئن فقط به تعداد ۹۱۴ دستگاه فروخته شده و کل فروش خودروهای هیوندای هم فقط ۲.۲ درصد رشد داشته است. در مقابل باید گفت کیا از این نظر عملکرد خوبی نداشته و کاهش فروش ۲ درصدی را گزارش نموده است. همچنین آمار فروش هیوندای و کیا در ماه ژوئن به ترتیب ۲.۵ و ۶.۵ درصد افت را نشان میدهد. نکته جالب اینکه هر دو برند اگر رشد فروش خودروهای برقی را تجربه نمیکردند از نظر کل فروش وضعیت بغرنجتری داشتند.
احتمالاً حمله سایبری جهانی یکی از دلایل کاهش فروش هیوندای و کیا در ماه ژوئن بوده است. بسته نرمافزاری CDK که برای نمایندگیهای فروش در نظر گرفته شده نوزدهم ژوئن از کار بیفتد و تمامی فعالیتهای فروش و خدمات پس از فروش متوقف شود. مشکلات این سیستم به تازگی رفع شده و باور بر این است هزینههای کلی آن برای نمایندگیها به حدود ۱ میلیارد دلار برسد.
Amir
۱۳ تیر ۱۴۰۳نکته جالب اینکه هر دو برند اگر رشد فروش خودروهای برقی را تجربه نمیکردند از نظر کل فروش وضعیت بغرنجتری داشتند.
حالا بیاین ماسمالی کنین
کل اهن و تلپ چپوندای برای آرمیچراس وگرنه تو زمینه درون سوز حتی از چینی ها هم عقب افتادن 😂
Car love
۱۳ تیر ۱۴۰۳زد اخر هفته رو خراب کرد نه؟ 😂😂😂😂 من معذرت میخوام 😞
یه کیا هیوندای معذرت
زیزیگولو
۱۳ تیر ۱۴۰۳یک نگاه به آمار فروش کره مرباهای الکتریکی بنداز خیلی خنده داره 🤭 :
کیا EV6 با آمار فروش ۲۹۳۹۲
آیونیک۵ با آنار فروش ۱۸۷۲۸
اینها بیشتر شببه جوک هست تا آمار
🤭🤭🤭🤭
3 چرخه
۱۳ تیر ۱۴۰۳بی زحمت آمار فروش جاپونیا رو میشه بگی تا معنی خنده دار رو بفهمیم؟
خنده دار: فروش برقی های لکزوز+ دودوتا ضربدر۲ < فروش آیونیک ۵ به تنهایی 😆
🥲
froG-driVer
۱۳ تیر ۱۴۰۳وای وای چقدر خندیدیم.تو داری ژاپن رو با این کره مربای ۵۰ ساله مقایسه میکنی؟😒
اینا در حدی نیستن که بخوان با ژاپن یا آمریکا و اروپا مقایسه بشن حالا هر چقدر هم که اسم و رسم در آورده باشند.
Amirmohammad
۱۳ تیر ۱۴۰۳زیزیگولو
باورم نمیشه درحالی داری آمار فروش برقیای کره ای ها رو مسخره میکنی که برندهای که طرفدارشونی خودشون ضعیف ترین آمار فروش و بغرنج ترین وضعیت برقیا رو دارن تو دنیا
با چه منطقی واقعا؟ وقتی میتونی مسخره کنی که ژاپنیا فروششون بیشتر باشه،میتونی آمار فروش برقی ژاپنیا رو بگی؟
Ehsan
۱۳ تیر ۱۴۰۳اگه روت میشه آمار فروش برقی ژاپنیا رو بگی ممنون میشم،حتما فروششون زیاده که کره رو مسخره میکنی دیگه
فرار نکنیا،بری به رو خودت نیاری که مثلا ندیدی کامنتو
بیا آمارشون رو بگو منتظرم
froG-driVer
۱۳ تیر ۱۴۰۳فنشون نیستم هزاران بار هم گفتم ولی ارادشون ایول داره.که در این سطح میتونن ماشین درست کنن در حالی که همسن ما ها هستن😑
Killer
۱۳ تیر ۱۴۰۳میگن اونورم ۳چرخ سازان رکورد فروش التماس و گدایی از چین و ال جی و تسلا رو زدن ولی بازم نتونستن برقی بسازن :)))
عجب خبر زیبایی،عجب تیتری
Anti BTS
۱۳ تیر ۱۴۰۳از آمار فروش که بگذریم یه حماسه دیگه بعد از کیا بویز در حال رخ دادنه
گزارش شده عده ای از سارقان با دستگاهی مشابه نینتندو و آتاری های قدیمی ، که قابلیت ایجاد امواج رادیویی داره ، میتونن به راحتی و در عرض چند «ثانیه» خودروهای برقی هیوندای ، کیا و جنسیس رو بدزدن
ظاهرا این دستگاه میتونه الگوریتم های خاصی رو ایجاد کنه و با خودرو ارتباط برقرار کنه و سیستم ایمنیش رو دور بزنه طوریکه خودرو شما رو مالک در نظر میگیره
مالکان بیچارهی آیونیک هم با پیغام باز شدن درب خودرو و حرکت خودرو رو به رو میشن و بعد از لحظاتی هم ماژول GPS و رهیاب از کار میفته
این سبک جدید سرقت البته گرون قیمته و دستگاهاش بین ۱۶ تا ۳۰ هزار دلار قیمت داره . اما بعدا میتونه برای سرقت خودروهای برقی گرون قیمت تر هم استفاده بشه
سارقان عزیز هم ترک عادت نکردند و باز با کیا و هیوندای به عنوان یکی از ناایمن و ضعیف ترین خودروها شروع کردند
https://insideevs.com/news/724328/hyundai-kia-ioniq-5-gameboy/
پیام
۱۳ تیر ۱۴۰۳حیف زمانی که آدم بذاره و برای یسری نادان توضیح بده
Sina_carshow
۱۳ تیر ۱۴۰۳موندم چرا کسی هنوز میخره اینارو
پشت آیونیک ۵ و ۶ و ev9 نشستم درکل همشون نه کیفیت ساخت خوبی دارن نه پرفورمنس خفن نه رانندگی عالی نسبت به پول پرداختی
اره خودشون خوب بودن بدون در نظر گرفتن قیمت ولی با اون پول ترجیح میدم تسلا ور دارم یا با قیمت ارزونتر خودرو های چینی برقی هستن که ازشون همه جوره بهترن
سواله برام کی میاد به ایونیک ۵ با اون شتاب و رنج ضعیفش ۲۱۵ هزار درهم پول میده وقتی با تسلا مدل ۳ پرفورمنس با تخفیف قیمتش یکیه؟
هنوزم موندم رسانه ها چه جوری اینقدر از ایونیک ۵ و کیا ev9 تعریف میکنن و موندم چه طوری دارن میفروشن
Killer
۱۳ تیر ۱۴۰۳فضای مجازی کنتور نمیندازه راحت باش بگو :)))
منم LFA سوار شدم چرخش در رفت واس همین کسی نمیخره
Godziila
۱۳ تیر ۱۴۰۳😂😂😂 داش چی می کشی؟ یکی از خوش صدا ترین ماشین های تاریخ رو با جاروبرقی مقایسه میکنی؟ کاملاً سالمی!
Sina_carshow
۱۴ تیر ۱۴۰۳دبی زندگی میکنم
اسم پروفایلم رو سرچ کن :)
Ehsan
۱۳ تیر ۱۴۰۳کره ای ها تو بهترین مسیر ممکن قرار گرفتن برای برقیا،دقیقا میدونن چیکار کنن که مثل یه سری برندها ضرر نکنن
Anti BTS
۱۳ تیر ۱۴۰۳تو از کجا میدونی ضرر نمیکنه ؟
بارها مقالاتشو دیدیم که خودروهای برقی در حال حاضر هزینه ساخت بالایی دارند . باید تعداد فروش خیلی بالا باشه یا هزینه تولید کارخونه ، کمتر از حد نرمالِ بقیه باشه تا سوددهی مناسب داشته باشه . دقیقا مثل تسلا و چینی ها
کمپانیایی که در حال حاضر برقی میسازن به احتمال خیلی زیاد با ضرر و زیان های متعدد رو به رو هستند . دیگه کره ای ها مگه از بنز و فورد و GM بالاترن ؟
بنز که خبرش هم دیدیم داره توجه بیشتر به درون سوزا میکنه و برای مدتی از برقی عقب نشینی کرد . اصلا گیریم این لوکس سازه . فورد و GM هم با ضرر رو به رو شدند و برنامشون رو عوض کردند و با شیب کمتری میرن سراغ برقیا
کره ای ها هم همینن . اما برای تبلیغات ، افزایش ارزش برند ، افزایش جذب سرمایه و اطمینان سهامدارا از برنامه های آیندهی کمپانی و … با وجود همین ضررها به ساخت خودرو برقی ادامه میدن
با این آمار فروش پایین ، کاملا مشخصه دارن به پشتوانه سرمایه ای که شرکت مادر در اختیارشون میده ادامه میدن . درواقع ارزش تبلیغات و این حرفا براشون بیشتر ازین ضررا و هزینه هاست
حتی اگه درون سوز بخوای بسازی و توسعه بدی با این تعداد فروش به سختی توجیه پذیره . برقی که پیشکش
صدرا
۱۳ تیر ۱۴۰۳از دوستانی که ماشین رو میخرن میخوام ماشین رو تو فضای باز پارک کنید تا در صورت انفجار جزغاله نشید 😂🗿
نوید
۱۳ تیر ۱۴۰۳برقیا صفر صدی هستن یا مثل کره ای ها موفق میشی و به سود میرسی یا مثل فورد آسیب میبینی
Anti BTS
۱۳ تیر ۱۴۰۳کره موفقه ؟
تسلا و byd چین پس ؟
PROJECTONE
۱۳ تیر ۱۴۰۳یعنی فشاری که آیونیک ۵ به بعضی کاربرای سایت وارد کرده روسیه به اوکراین نکرده…😐
آقا ماشین خوبیه والسلام حالا میخواد کره ای باشه ،چینی باشه ، یا ژاپنی باشه هر کشوری ماشین خوب بسازه قابل احترامه✅️
samurai
۱۳ تیر ۱۴۰۳بزار با همین 40 50 هزار تا شاد باشن بدبختا بی هویت در حالی که فقط چینیا چند برابر بیشتر از این ارمیچرا میفروشن :))))
فقط تک برند تویوتا هم 17 18 میلیون ماشین درونسوز و هیبریدی میفروشه این همه سر و صدا نمیکنه :))))))))