به تازگی مالک یک دستگاه هیوندای کنا N تجربیات خود از مالکیت یکساله این خودروی کرهای را به اشتراک گذاشته است و از دل این متن میتوان موارد جالبی را به دست آورد.
کدام خودروی صفرکیلومتر ۳۵ هزار دلاری را در بازارهای جهانی میشناسید که تجهیزات زیادی داشته باشد و بتواند در سواری روزمره لبخند را به لبان راننده بنشاند؟ از نظر یکی از خریداران، خودرویی که بتواند تمامی این موارد را یکجا ارائه کند هیوندای کنا N خواهد بود. پس از مالکیت یکساله کنا N مدل ۲۰۲۲، این خریدار تجربیات خود را در قالب ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده است. او در این ویدئو به نقاط قوت و ضعف کراس اور داغ کرهایها میپردازد.
خریدار میگوید به دنبال خودرویی هیجانانگیز و درعینحال جادار بود به خاطر فعالیت در زمینه تصویربرداری و عکاسی نیازمند فضای بار بزرگ برای قرار دادن وسایل عکاسی خود بوده است. البته مشکل این بود که او هرگز قبل از خرید چیزی درباره کنا N نشنیده بود بنابراین تحقیقات زیادی انجام داد و فهمید آلبرت بیرمن رئیس اسبق بی ام و M در توسعه بخش پرفورمنس هیوندای نقش پررنگی داشته است، چیزی که باعث سورپرایز مالک خودرو شد.
مالک کنا N به دو خودروی فولکسواگن گلف R32 و آئودی S4 علاقه زیادی دارد، خودروهایی که از گیربکسهای اتوماتیک دوکلاچه استفاده کردهاند و کراس اور هیوندای نیز از گیربکس مشابهی سود میبرد بنابراین او در نهایت تصمیم میگیرد به نمایندگی هیوندای سر زده و یکی از مدلها را تست کند. در نهایت او پس از راندن کنا N اقدام به خریدش میکند. حالا پس از یک سال استفاده روزانه، مالک میگوید صندلیها وضعیت خوبی دارند و سیستم اطلاعات سرگرمی حتی بهتر از آن است و از نقشههای بهروز و ناوبری قابلاعتماد سود میبرد. علاوه بر این سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو هیوندای کنا N نیز عملکرد خوبی دارد. البته سواری سفت خودرو و تریم مشکی داخل کابین جزو نقاط ضعف این خودرو از نظر مالک هستند.
با تمامی این موارد راننده از خودروی خود راضی است و حس میکند کار زیادی در زمینه پرفورمنس خودرو از جمله ترمزها، گیربکس، فرمان و پیشرانه صورت گرفته است. هیوندای کنا N مدل ۲۰۲۳ در آمریکا حدود ۳۵ هزار دلار قیمت دارد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این خودرو ۲۷۶ اسب بخار خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دوکلاچه راهی چرخهای جلو میکند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟
aristocrat
۴ مرداد ۱۴۰۲بامپر عقب و خطوط شکستش خیلی بد طراحی شده و اصلا از لحاظ ظاهری چنگی به دل نمیزنه
محمدرضا
۴ مرداد ۱۴۰۲هر روز چند اکانت جدید با یک دیدگاه اضافه میشه همشون هم هیتر کره.یعنی کار کی میتونه باشه🤔
aristocrat
۷ مرداد ۱۴۰۲هیت نمیکنم چون طراحی خوبی نداره اصلا خب نظر شخصیه بعدم خودم اتفاقا کره ای هارا مثل اپتیما جیتی لاین و کیا تلوراید و حتی النترا از هیوندای رو دوست دارم چون طراحی خوبی دارن
هرکی نظر میده از نظر شما هیتره؟؟!
محمد
۴ مرداد ۱۴۰۲نمای جلوی خودرو رو دیدم، فکر کردم لاماری هست!
M/D
۴ مرداد ۱۴۰۲من دیدم فکر کردم فورد هست!
MehdiTurbo
۴ مرداد ۱۴۰۲من دیدم فکر کردم پیکان جوانان گوجه ایه
رضا
۴ مرداد ۱۴۰۲مشخصات ظاهری و فنیش که خیلی خوبه به نظر ماشین مقرون به صرفه و مناسبی میاد برای داخل شهر.
Car love
۴ مرداد ۱۴۰۲از زمان تاسیس پدال نرخ اشتغال زایی به شدت کاهش پیدا کرده تو کشور و خاورمیانه چون با پوشش این خبرا باعث میشه اعصاب کارآفرین برتر خورد بشه هر روز و نتونه بر تخصص اصلیش یعنی کارآفرینی و ایجاد اشتغال تمرکز کنه😔
amirmohammad
۴ مرداد ۱۴۰۲چه ویدیو حرفه ای درست کرد.اون چند دقیقه اول تصویر برداری و ادیت خیلی زیبایی داره
آلبرت بیرمن از جون مایه گذاشت برای هیوندای.علم و تجربه بخش M بیمر رو به بهترین شکل منتقل کرد به هیوندای و باعث شد هیوندای تو بخش پرفورمنس خیلی زود به موفقیت برسه.از همون سال اول معرفی بخش N توی چندین رقابت کاندید شدن.استفاده از دانش بقیه و تبادل اطلاعات و تجربه و بازار ازاد نتیجش اینه.اگر میخواستن مثل سیاست های فعلی ما رفتار کنن و لج کنن با خوشون باید چندین سال زمان و میلیارد ها دلار هزینه میکردن تا بگن صفر تا صد این پروژه با کشور خودمون بود.یک کار منسوخ توی دنیای آزاد
در کل مشخصات کنا و قیمتش خیلی خوبه شتاب خیلی خوبی هم داره با این مشخصات و پکیج و کیفیتی رو به مشتری داده که مشتری لذت میبره نتیجش هم شده افزایش فروش
MILADZM
۴ مرداد ۱۴۰۲نه این رفیقمون اشتباه میکنه چون چند تا مهندس ایرانی عضو پدال بر این باورند که هیوندای در بخش پرفورمنس بنزینی ها حرفی برا گفتن نداره .
قبلا هم تاکید کردم عملکرد بخش N پرفورمنس هیوندای بسیار فراتر از انتظارات بوده و سند حرف ما نظرات کسانی هست که این ماشین ها رو تست کردن نه کسانی که از 1000 کیلومتری ش هم رد نشدن .
Alan.r
۴ مرداد ۱۴۰۲هیوندای و پرفورمنس ؟؟😂
??Are you kidding me
Killer
۴ مرداد ۱۴۰۲هیوندای تو فینالیست های خودرو پرفورمنس ۲۰۲۳ دوتا کاندید داشت. (کل ژاپن با پنجاه سال پرفورمنس سازی هم ۲ تا)
تو فینالیست های خودرو پرفورمنس ۲۰۲۲ هم ۱ کاندید داشت( کل ژاپن با پنجاه سال پرفورمنس سازی و هفت تا برند هم یکی)
الان هم که داری زیر مطلب یه خودرو پرفورمنس کامنت میزاری
خورد تو برجکت؟ اشکال نداره تجربه میشه I’m kidding
Alan.r
۴ مرداد ۱۴۰۲اولا کی حرف از ژاپن زد؟؟
دوما فکر کردی این جوایز و رتبه ها واقعیان؟
همین که ev6 رو به عنوان خودروی پرفورمنس!!!! سال انتخاب کردن برای زیر سوال بردن تمامی اون جوایز کافیه
سوما هم ژاپن تاریخچهی خیلی درخشانی تو ساختن خودرو های اسپرت و حتی سوپر اسپرت داره
مثل لنسر ، اسکای لاین ، سوپرا ، نیسان زد ،
LFA ، NSX ، و …….
حسین
۴ مرداد ۱۴۰۲و متاسفانه تو همین مدتی که مجلات با نظرات سلیقه ای و به دور از دنیای واقعی هیوندا هارو بردن توی جایزه پرفورمنس، در همین حال یه هیوندا تو پیست جزغاله شد یکی دیگه هم بااون قیف و قپی مجازی رفت تو یونجه ها 😂 همین زمان بود که ردبول با پیشرانه هوندا یکی پس از دیگری رتبه اول رو بدست آورد و رکورد شکنی کرد، آکورا قهرمان دیتونا شد 🤣 نکشیمون پرفورمنس 🤣
TRD PRO
۴ مرداد ۱۴۰۲برقی سازی به چندتا کمپانی خیلی کمک کرد یکیش همین کره ایا بودن که بالاخره تونستن قدرت ماشیناشونو بالا ببرن و از کلمه ی پرفورمنس بتونن استفاده کنن
وگرنه ساخت خودروی بنزینی اونم برای مثال با ۶۰۰ اسب قدرت و دانش و تجربه مهندسی اون ، خیلی سخت تر از همین قدرت در خودرو با موتور برقیه ( مثل آیونیک ۵ ) .
البته در آینده ی نزدیک دیگه کم کم قدرت خودرو ها و فاصله شون از هم کمتر و بی معنا میشه .
یه زمان سوپر اسپرت ها ، بالای ۵۰۰ – ۶۰۰ اسب داشتن و دورانی داشتن . امروزه حتی استارتاپ ها میان با کمک موتور برقی و گشتاور آنی ، ماشینای با قدرتای هزار اسبی و شتاب زیر ۳ ثانیه و پرفورمنس فوق العاده میزنن .
کم کم قدرت ماشینا و تفاوتاشون داره کمرنگ تر و بی معنی تر میشه .
این کره ایا هم با کمک همین موتور برقی و به کار گیری مدیران و مهندسان سابق شرکتای بزرگ تونستن بلخره به دنیای پرفورمنس وارد بشن .
محمدرضا
۴ مرداد ۱۴۰۲Alan برو ۴تا خبر قبلو بخون ببین ب ام و هم از گیربکس خودر برقی هیوندایn داره الهام میگیره.
قبلا هم در طراحی جلو سری ۷ الهام از چراغ های ۲تایی جنسیس و هیوندا رو دیدیم.
من شمارو قبلا ندیده بودم به جمع هیتر های هیوندا پیوستین😅
TRD PRO
۴ مرداد ۱۴۰۲« بنابراین تحقیقات زیادی انجام داد و فهمید آلبرت بیرمن رئیس اسبق بی ام و M در توسعه بخش پرفورمنس هیوندای نقش پررنگی داشته است، چیزی که باعث سورپرایز مالک خودرو شد »
7 up
۴ مرداد ۱۴۰۲پخش پرفورمنس ایرانخودرو هم عملکردش عالی بوده و بیش از حد انتظار
نظر من بر اساس نظر مالکان ۴۰۵ با کمک فنر عقب بلند در کرج و مالکان ۲۰۶ با برچسب don’t touch my car هست .
MC20
۴ مرداد ۱۴۰۲🤣🤣🤣🤣
محمدرضا
۴ مرداد ۱۴۰۲حسین آقا Milad در مورد ژاپن چیزی نگفت گفت کره خوبه
چرا خودتو به سختی میدی که بگی ژاپن از کره بهتره.
Car love
۴ مرداد ۱۴۰۲خریدار با این ویدیو لبخند رو از رو لبای بعضیا برداشت دوباره😂
HFball
۴ مرداد ۱۴۰۲خب بازم کسی اینو به رقبای ژاپنی و اروپاییش و آمریکاییش ترجیح نمیده 😂
Killer
۴ مرداد ۱۴۰۲درسته البته رقیب ژاپنیش تویوتا کرولا کراس هست که ۱۰ هزار کمتر از کونا فروخت :)))) دیدی ترجیح چیه؟حالا با اکانت اصلی بیا
HFball
۴ مرداد ۱۴۰۲اکانت اصلیه
خیلی وقت نیست که با پدال آشنا شدم
تویوتا کرولا هم صد شرف داره به این
کمپانی ها معمولا وقتی یه محصول آشغال میزنن اون محصول رو به کشور های عقب افتاده میفرستن تا بتونن فروش بالاتری داشته باشن ولی تویوتا ثابت شده هست
شما کره ای فنا هم فعلا دلخوش به همین مقدار باشید
Killer
۴ مرداد ۱۴۰۲از شانس بدت اون امار فروشی که گفتم مال امریکا بود که کنا ۱۰ هزار تا بیشتر کرولا کراس فروخت.پس امریکا هم عقب افتادس حتما
الکی همش نزن فایده نداره گلم،دقت کن تا دفعه دیگه اینطور سوتی ندی یهو دیدی یکی مثل من آمار فروش رو داشت اومد اینطور کامنتتو فرستاد رو افق :))) چند هزار تا بیشتر فروخت؟ تکرار کن چند بار هم با این اکانت هم با اکانت اصلیت :))
TRD PRO
۴ مرداد ۱۴۰۲خوش اومدی دوست عزیز . این اکانت های کره ای به همه میگن با اکانت اصلی بیا اون وقت خودشون چندین اکانت فیک دارن ( همگی فاقد اهمیت ) و به همه هم میگن فیک .
تویوتا هم در سال گذشته ، ۱۰ و نیم میلیون خودرو فروخت و پرفروش ترین خودروساز دنیاست . اعتبار و شهرتشون به دوام و جان سختی هم که بماند .
این کره ای ها تو خواب هم به همچین رکوردی نخواهند رسید .
امیر
۴ مرداد ۱۴۰۲محصول آشغال میزنن !!! خداییش مرز های تعصب رو جا به جا کردی با این کامنت سمی ! ، من کره ای فن نیستم ولی در طی ۵ سال اخیر ماشین سال آمریکا شمالی و موتورترند ، همواره یه کره ای بوده و طبق پیش بینی مجله forbes : خودرو های پلاگین کره ای ( برقی و هیبریدی ) از محبوبیت بسیار بالایی در بازار آمریکا برخوردار هستن و این محبوبیت به طور چشمگیری در حال افزایش هست به طوری که بر طبق گفته forbes اولین کمپانی که تسلا رو در آینده ( تو آمار فروش ) شکست میده ، گروه هیوندا هست ( هیوندا ، کیا و جنسیس ) !! چه قبول کنی چه نه ، در حال حاضر کره از ژاپن جلو تر زده و اگه با این روند پیش بره در آینده نزدیک نسخه آلمان و آمریکا رو هم میپیچه !
MC20
۴ مرداد ۱۴۰۲کاربر امیر : به طوری که بر طبق گفته forbes اولین کمپانی که تسلا رو در آینده ( تو آمار فروش ) شکست میده ، گروه هیوندا هست ( هیوندا ، کیا و جنسیس ) !! چه قبول کنی چه نه ، در حال حاضر کره از ژاپن جلو تر زده و اگه با این روند پیش بره در آینده نزدیک نسخه آلمان و آمریکا رو هم میپیچه ! ………………………………… امیر جان کاش از مجله فوربس می پرسیدی چی می زنه ؟؟؟؟؟؟؟
مجتبی .
۵ مرداد ۱۴۰۲امیر آقا بازجای شکرش باقیه که کره ای فن نیستی وگرنه میگفتی آمریکا واروپاروهم پشت سرگذاشته ورونکرده. من دشمنی با کره ندارم وعلاوه بر پیشرفت چشمگیری که داشتن بعضی ماشیناشون واقعا خوبه اما جلو زدن ازژاپن؟؟
محمدرضا
۴ مرداد ۱۴۰۲ولی بازار آمریکا عقب افتاده نیست😁
ARIAN
۴ مرداد ۱۴۰۲قدرت خوبی داره طراحیش هم خوبه قیمتش هم معقوله. توی سگمنت خودش ماشین ارزنده ای حساب میشه.
ehsan
۴ مرداد ۱۴۰۲طراحیشو دوست نداشتم هیچوقت ولی خب تو بازار هدفش خیلی موفق بوده و خریدارا از طراحیش راضین ظاهرا.با این قدرت چه شتاب عالی داره خدایی.خودم اگه بودم بین اون 3 تا النترا n انتخاب میکردم
رحیم
۴ مرداد ۱۴۰۲نمیگم هیوندای بده
ولی یکی دیگه از مالکین هیوندای ادعا کرده توی پنج سال یک میلیون مایل طی کرده
M/D
۴ مرداد ۱۴۰۲تا اونجایی که یادمه یه الانترا ۲۰۱۲ متعلق به یک خانمی بود که بدلیل کار در عرض ۷سال به کارکرد ۱میلیون مایل(۱میلیون و ۶۰۰هزار کیلومتر) رسید.
TRD PRO
۴ مرداد ۱۴۰۲آره . شاید خودرو رو وقتی تحویل گرفته از کارخونه ، ۹۰۰ هزار مایل رو براش ثبت کرده بودن تو کارخونه قبلا .
تنها حالت ممکن که بتونه ۱ میلیون مایل بره اینه که یه تویوتا بوده که آرم هیوندای رو چسبونده .
مهدی
۴ مرداد ۱۴۰۲یعنی خدا لعنت کنه اون آدمهای که نمیزارن این جور ماشین ها وارده ایران بشه
این حیف نیست اخه با رنگهای قشنگ خیابون ها رو رنگی کنه آدم روحیش عوض بشه!!!!!
حسین دهمرد
۴ مرداد ۱۴۰۲از اون ماشینا که همه چیزش به اندازه هست نه کمتر نه بیشتر. ابعاد معقول نه بزرگ نه کوچیک . جادار به اندازه ی یک خانواده ی چهار نفره ی معمولی. قدرت کافی. کراس اور هم که هست مطابق ترند این چند ساله.
اما واژه ی داغ فکر نکنم چندان بهش بیاد. با افزایش حجم پیشرانه به دو و نیم لیتر و افزایش قدرت به سیصد اسب بخار میشه کلمه ی داغ رو براش به کار برد. فکر نکنم برای هیوندای کاری داشته باشه
سالار فصل
۴ مرداد ۱۴۰۲در آمریکا باشی
35 هزار دلار هم پول داشته باشی
بری هیوندا بخری
ویدیو هم رکورد کنی ازش
خندا داره
محمدرضا
۴ مرداد ۱۴۰۲خبر بد تر برای شما اینه که باید سالانه به حدو ۱.۶میلیون آمریکایی بخندی که خودروی کره ای میخرن🤣اونم توی آزاد ترین بازار خودرو جهان
رومانی>چین>فرانسه
۴ مرداد ۱۴۰۲بازار آزاد آمریکا همه جور ماشینی با بهترین قیمتها در دسترس هست خوش به حالشون البته گرجستان هم همینجوریه تقریباً
MC20
۴ مرداد ۱۴۰۲{{{ کدام خودروی صفرکیلومتر ۳۵ هزار دلاری را در بازارهای جهانی میشناسید که تجهیزات زیادی داشته باشد و بتواند در سواری روزمره لبخند را به لبان راننده بنشاند ؟ }}} : معرفی سوبارو کراسترک ویلدرنس با فاصله بیشتر از زمین و حال و هوای آفرود
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد ………………………………………………………….. به جای اینکه بری مایکروفر کونا بخری و جزغاله بشی ، اگه پدال میومدی و پست ها رو میخوندی با سوبارو کراس ترک 2023 آشنا میشدی … هنوزم دیر نشده تا کباب نشدی ، برگرد و بیا سمت درست تاریخ … هیوندای بچه خودشم گردن نمی گیره چه برسه به مشتری … از ما گفتن بود …… در ضمن کره ای فن خوش خیال ، ما این ترفند های تبلیغاتی هیوندای رو می شناسیم ، همه دنیا هیوندای کونا رو به مایکروفر بودنش میشناسه که زغالی برگر تحویل میده ……………. با این کارا آب رفته با جوی بر نمیگرده 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
samurai
۴ مرداد ۱۴۰۲به منم سایپا مطمئن :) پول بده میام تو یوتیوب از پراید :) 400 میلیونی تعریف میکنم
این ویدیوهای یوتیوب و جایزه های ابکی خریدنی مفتم نمی ارزه
ارمیچر ساخت کرره چیه که بیای تو یوتیوب کلیپ حرفه ایم درست کنی بزاری الا اینکه سبیلتو چرب کنن :)
MC20
۴ مرداد ۱۴۰۲پدال جان عرض خداقوت و خستع نباشید … یه سوال دارم ، چرا کامنت من در این پست چاپ نشد ؟ چیز خاصی توش ننوشتم که … اگه به املای کنا به صورت کونا گیر دادید که توی سایتهای فارسی به هر دو صورت کنا و کونا دیدم که نوشتن … مورد دیگه ای هم توی کامنت من نبود که باعث حذفش بشه … کم کم باز دارم ناراحت میشم از این همه اعمال سلیقه … دیشب به یارو نوشتم برای اسم اکانتت از طرف من بخند ، اون کامنتم رو هم پاک کردید … نکنه قصابی وا کردین و ما خبر نداریم که هی کامنت های ما رو جرح و تعدیل می کنین ؟
MC20
۴ مرداد ۱۴۰۲پدال جان برای قسمت اول کامنت قبلی شرمنده 🙏 … دیر چاپ شدنش اونم بعد از یکی دو ساعت و چند بار چک کردن من ، باعث سوتفاهم برای من شد و عذرخواهم … اما همچنان از پاک شدن کامنت های دیشبم در پست کیا سورنتو هم در عجبم … به هرحال شرمنده و خداقوت …
BMW
۴ مرداد ۱۴۰۲بابا بازم خیلی خوبه که
18:45
۵ مرداد ۱۴۰۲بدون اغراق و حق بجانب داری باید گفت این همیشه از خاصیت محصولات کره ای بوده که بیشتر از پول پرداختی آش میخورید! اگه بحث فراخوان و آتش سوزی ها رو بذاریم کنار(نه اینکه نپردازیم ) واقعا محصولات کره ای تمام خصوصیات یه محصول کامل و خیلی کم نقص رو بصورت استادانه ای یکجا تو یه پکیج کامل و دوست دار مشتری، به دنیا ارائه دادن…
کاری که هیچ خودروساز سنتی تا به الان نتونسته در ساختش موفق باشه…
متاسفانه سانگ یانگ و باید فاکتور قرمز گرفت و افسوس که از اشتباهاتش درس نگرفت…