هیوندای یونیک ۵ برقی با طراحی جذاب و فناوری موجود در شارژر ۸۰۰ ولتیاش توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. بسیاری از خریداران بهدنبال خودروهای SUV یا CUV میگردند اما دوست دارند خودرویی با ویژگیهای یونیک ۵ داشته باشند. اینجاست که کونیک، طرحی تجسمی از طراحی به نام «الکسیس پونسلیت» به میان میآید. کونیک طرحی جذاب از یک SUV برقی با الهامگیری از طراحی یونیک است.
این خودروی شاسیبلند در طراحی سادهاش به یونیک کراساوور ۵ شباهت بسیاری دارد، با این تفاوت که از هیچ دستگیره در و آینه بغلی استفاده نمیکند. از نکات قابلتوجه این شاسیبلند میتوان به چراغهای LED نسبتا ساده و الگودار آن اشاره کرد. یک LED پایین هر در جلو و مرکز کاپوت وضعیت شارژ خودرو را نمایش میدهد. با این همه جذابترین بخش طراحی این خودرو کاپوت دوتکه آن است. خطی مرکزی کاپوت تنها ظاهری نیست و به کاربر اجازه دسترسی به فضای بار جلوی خودرو را میدهد. این پنلها بهصورت پروانهای باز میشوند.
پونسلیت بخش داخلی این خودرو را طراحی نکرده یا شاید آن را منتشر نکرده اما از تصاویر بیرونی آن مشخص است که از سانروف پانورامیک بهرهمند است. این طراح درباره نوع موتور کونیک نیز چیزی اعلام نکرده اما با توجه به اندازه چنین خودرویی انتظار میرود درصورت تولید فرضی آن، سازنده آن را به دو موتور برقی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز کند. اگر هم هیوندای بخواهد خودرویی اینچنینی بسازند و از موتور یونیک ۵ استفاده کند باید قدرت آن را از ۲۲۵ اسب بخار به چیزی بیش از ۳۰۰ اسب بخار برساند؛ یا از آن بهتر از موتور کیا EV6 GT استفاده کرده و آن را به ۵۷۷ اسب بخار مجهز کند.
نظر شما درباره این خودرو چیست؟! به نظر شما آیا چنین طرحی ارزش تولید و بازار هدف مخصوص خود را دارد؟!
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰هیوندای تو طراحی فوق العاده اس
ولی در ساخت نه
Raptor
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ولی متاسفانه بعضی برند نه تو طراحی خوب هستن نه تو ساخت که باعث مشکلات زیادی برای این برند های سامورایی شده
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ببین الان این ماشین در سطح رندر فوق العاده اس و اگر بش ساختش خیلی نور علی نوره
تا حالا هیچ شرکتی نتونسته 100 درصد طراحی رو پیاده سازی نه
بی ام وه i3 رو رندر زدن لالیگا ولی ساختش شده لیگ آزادگان ایران
ولی به نظرم ژاپن و آمریکا و ایتالیا و بعضی از کمپانی های آلمانی خوب پیشرفتن
کلا شاسی بلند زبون طراحیش خاصه و فرق داره
مثلا زبان طراحی جنسیس با این فرق داره
هر کدومشون رو باید با دید های مختلف بهشون نگاه کرد تو نمیتونی بیای یه سدان تقریبا لوکس رو یه شاسی بلند بکنی
والا نمیدونم 4 میلیون فراخوان شما میدین بعد ما بدیم؟😂😐
خدایی نخندان سید
Raptor
۱۷ اسفند ۱۴۰۰اون ۲۰ خطی که نوشتی اصلا نمیدونم چه ربطی داشت ولی کلا اگر فکر میکنی کره بیشتر از ژاپن فراخوان داره،تو فراخوان های کره رو بزار من مال ژاپن،اگه مال کره بیشتر بود من میرم از پدال اگه مال ژاپن بیشتر بود تو خداحافظی میکنی،با توجه به اینکه از حرفت مطمئنی باید قبول کنی اینو دیگه درسته؟ 🤣
فراخوان بالا ۱ میلیون که خوراک ژاپنه فقط
خیلی دوست داشتی کره ۴ میلیون فراخوان بده ولی متاسفانه مثل همیشه ژاپن موفق بود تو فراخوان های میلیونی
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ای جون میدونم سخته برات قبول کنی حقیقتو :))))))))))))
“کره جنوبی نشان میدهد در مجموع برای ۰۴/ ۲ میلیون دستگاه خودرو در فاصله ماههای ژانویه تا مارس، فراخوان صادر شده است که افزایش ۲/ ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.
سال گذشته برای ۱۶/ ۲ میلیون دستگاه فراخوان صادر شده بود. هفته گذشته، به شرکت هیوندای موتور، مرسدس بنز کره و چهار شرکت دیگر دستور داده شد برای بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه فراخوان بدهند تا قطعات آنها را بهدلیل نقص فنی، تعمیر کنند.
به همین دلیل مجموع فراخوانهای امسال از مجموع فراخوانهای سال گذشته فراتر رفت.”
از ژانویه تا مارس😂😂😂
البته عجیب نیست اینهمه فراخوان تا وقتی که اسم طراح الکسیس باشه😂😂😐😐
مادر بگرید😂
اونجام 2 میلیون سر جمع 4 میلیون :))))))))))))))
خدایی اینقدر احترام به مشتری نوبره😂😂😂😂
فک کنم باید بای بای کنی😂😂😂
منظورت همون 71 فیکاس😐😂😂😂😂😂😂😂میخوای منتشر کنی 😂😂
اون وقت اکانت مدیر عامل و شایان لو میرن مال توئن😂😂😂
پدال ترو قرآن کریم اینو منتشر کن اون لیست 71 فیکی که با اک شایان میداد رو بده
بهزاد
۱۷ اسفند ۱۴۰۰کمیت تعداد فراخوان برخی شرکت ها به خاطر تعداد فروش ممکنه بیش از سایرین به چشم بیاد.
مثلا اگر تویوتا الان بخواد برای مشکلی تولیدات ۵ سال اخیر راو۴ خودشو در آمریکا فراخوان کنه حدود ۲ میلیون دستگاه میشه و اگر هیوندای برای توسان اینکارو بکنه میشه حدود ۶۰۰ هزار و بسیاری از مدلها به همین ترتیبه چون تعداد فروش بالا اعداد فراخوان رو زیاد میکنه.
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰عه نه بابا
شوخی نکن
توسان بخواد از آمریکا فراخوان بده حداقل 3 میلیون
Raptor
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ماست مالی که کار درستی نیست
اختلاف فروش گروه هیوندای با گروه تویوتا حدودا ۲ میلیونه،ولی مقدار فراخوان خیلی بیشتر از اینه
گروه نیسان کمتر از گروه هیوندا فروش داره،پس چرا فراخوانش بیشتره ؟اینو چطور میخوای جمع کنی
یا مثلا گروه هوندا،لازم فروش کمتر و فراخوان بیشتر
همون تویوتا هم بیا حساب کنیم،کاری نداره،میزان فروش کل ژاپنی ها مثلا تو ۵ سال گذشته و مقدار فراخوان هارو درصد بگیری باز درصد بیشتری میشه نسبت به کره ای ها،دیگه درصد گرفتن که کاری به میزان فروش نداره
Clean energy (صیانت!)
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ببخشید ولی فراخوان چه چیز بدی داره؟
این فراخوانا نشون میدن این شرکت اندک شرف رو داره که بپذیره اشتباهشو
کاشکی خردوسازان وطنی هم فراخوان میدادن!!!
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰جنسیس جی هشتاد یک هفتم لکسس فروش داشت
خیالاتی شدی نه؟
پدال تایید کن دیگه :|||||||||| تو از اینا بیشتر بد منو میخوای
اصلا حرف زدن از تعداد فروش به ضرر خودته
ماستمالی رو عزیزان با جایزه های رشوه ای کردن تموم شد و رف دیگه ماست نزاشتن برای مالیدن
چطوری به خودت اجازه میدی حرف از فروش بزنی😲😂 اوج گل بخودی
اون سال فروش هیوندای نصف شد الان داره اونو جبران میکنه کجای کاری عزیزم
Sina10
۱۷ اسفند ۱۴۰۰تا دیروز که فراخوان نشانه احترام به مشتری و خدمات پس از فروش بود الان بد شده!!!!
تعداد فراخوان هیچیو مشخص نمیکنه چون از یه جهت میتونه مشکل در خط تولید باشه
از یه جهت میتونه نشانه احترام به مشتری باشه
هیچی رو این موضوع مشخص نمیکنه
من مثلا شرکت مورد علاقم فراخوان میلیونی میده ، میگم نه این بخاطر احترام به مشتریه!
شرکتی که ازش خوشم نمیاد هم میگم بی کیفیت و بدردنخوره!
این یه مثال بود که بگم تعداد فراخوان ایهام داره توش خودش و دو معنی
Raptor
۱۷ اسفند ۱۴۰۰موافقم با صحبتات سینا
ولی بعضیا که فکر میکنن نشونه بدیه باعث میشن آدم اینطور جوابشونو بده،اگه نشونه بدیه پس برند مورد علاقه شما بیشترشو داره
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰عه نشونه خوبیه؟
برا هیوندای شد نشونه خوب با 4 میلیون برای تویوتا و ژآپنیا شده بد برای 2.7 میلیون؟
Raptor
۱۷ اسفند ۱۴۰۰خوبه که قبول کردی،مال کره شد ۴ میلیون جمعا طبق چیزی که گفتی
حالا اینجارو داشته باش:
فراخوان۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تویوتا بخاطر نقص کیسه هوا سال ۹۸
فراخوان ۱ میلیون خودرو هیبریدی تویوتا سال ۹۷ بخاطر احتمال اتش سوزی موتور
۲ میلیون راو۴ که با وجود شکایت ها مختلف و نظر سازمان ایمنی امریکا اصلا تویوتا گردن نگرفت
فراخوان ۱/۵ میلیون تویوتا و لکسوس سال ۹۹ برای پمپ سوخت معیوب( ۳ بار در یک سال بخاطر همین مشکل که ۳ تاش رو هم ۳/۵ میلیون میشن)
بازم هست ولی همین بسته😂بریم سراغ بعدی
فراخوان ۱/۵ میلون هوندا بخاطر مشکل ماژول کنترل سال ۹۹
فراخوان ۱/۸ میلیون هیوندا بخاطر نقص فنی سال ۱۴۰۰
فراخوان های امسال هم که دیگه یادشونه همه مثل روگ و غیره
جمعا ۱۴ میلیون فراخوان فقط از ۲ برند!!!
خب دیگه خوش گذشت،حیف شد امروز اخرین روزیه که میای پدال 😂
۱۴>۴
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰خیلی اعتماد به نفس میخواد که یه شرکتی 4 میلیون فراخوان نا قابل بده ولی تو هنوزم قربون صدقه اش بری :))))))))))
عشق بین رپتور ی وت هیچ وقتی تمومی نداره :))))))))))))))
حسین
۱۷ اسفند ۱۴۰۰از فراخوان میلیونی آتش سوزی چه خبر؟ میگن کل ماشینهایی که هیوندای کیا تو ده سال اخیر ساخته 60 درصدش فراخوان آتش سوزی خورده😂 بعد این همه سال هنوز نتونستن مشکل رو حل کنن از بس تعهد دارن لامصبا 😂 این به کنار صد درصد جنسیس های فروخته شده تو آمریکا فراخوان آتش سوزی خوردن، 🤣🤣🤣🤣 سال هفت میلیون بسازی چهار میلیونش فراخوان بخوره😂 این دست تکنولوژی هیوندای😂 با موتور خاموش آتیش میگیره، دانش انحصاری کره🤣
Raptor
۱۷ اسفند ۱۴۰۰تورو که هیچکس گردن نمیگیره اینجا،منم مثل بقیه توجه نمیکنم بهت 😂
Humer
۱۷ اسفند ۱۴۰۰چرا درک نمی کنید فراخوان چیز بدی نیست
و نشون از کیفیت بد ماشین نمی ده چه ژاپن چه کره چه اروپا هر جای دنیا واقعا اینقدر درکنکردن نوبره
Humer
۱۷ اسفند ۱۴۰۰چرا کسی نمی فهمه فرخوان چیز بدی نیست
viper2
۱۷ اسفند ۱۴۰۰پدال میشه یه مطلب جذاب بذاری لطفا؟
ارین صاحب جمعی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰با توجه به اینکه هیوندای و کیا باید با تویوتا تو عرصه برقی رقابت کنن چون تسلا لوکس محسوب میشه و تو دسته اروپایی های این ماشین برای جلو زدن هیوندای از تویوتا خوبه ولی برای رقابت نه مشکلی با طراحیش ندارم چون آینده اس بالاخره به قول طراح جدید ازرا ۲۰۲۳ باید یک فرقی بین ۲۰۲۳ یا ۲۰۱۰ وجود داشته باشه دیگه
احمدرضا
۱۷ اسفند ۱۴۰۰عجب اسمی روش گذاشته
ایران بیاد جالب میشه😄
فرامرز
۱۷ اسفند ۱۴۰۰بعد از کونا حالا کونیک! آروم آروم منظورشون رو میفهمونن
مازیار
۱۷ اسفند ۱۴۰۰کونیک به زائده یا زبونه ای گفته میشه که در انتهای رزوه بعضی پیچ ها قرار داره که با چفت شدن در فاق مقابل خودش از چرخیدن پیچ موقع سفت کردن جلوگیری میکنه
به اصطلاح میگن پیچ کونیک داره
Godzilla
۱۷ اسفند ۱۴۰۰زیادی رندرش خفنه
چیز های خفن ساختنشون سخته
sam
۱۷ اسفند ۱۴۰۰هیوندا علاقه شدید به حروف KON داره از مدل KONA میشه فهمید فک میکنم بخاطر تاریخچه پربار برند در این زمینه باشه
Clean energy (صیانت!)
۱۷ اسفند ۱۴۰۰😐
Hamid
۱۷ اسفند ۱۴۰۰از طراحی به نام الکسیس ماشینی بهتر از این انتظار نمیره …
پسوند “ک” هم به معنای کوچک هست …
حقیقتش من که هنوز متوجه زبان طراحی هیوندای نشدم …
همش میکوبن از نو میسازن!
جوری نیست که داد بزنه من یه هیوندای ام …
البته برند جنسیس واقعا عالی عمل کرده و زبان طراحی خاص خودش رو داره و از این جهت واقعا عالیه …
آرم@ن
۱۷ اسفند ۱۴۰۰همونطور که خودشون هم گفتن واس خودشون هم اهمیتی نداره که یه ماشین شبیه نسل قبلش باشه یا شبیه بقیه کلاساش چون برای مشتری هم اهمیتی نداره،مشتری یه مقدار پول داره میخواد متناسب با اون پولش ماشینی بخره که ایمنی و کیفیت و طراحی و آپشن های خوبی داشته باشه،واسش اهمیتی نداره این ماشینی که انتخاب کرده شبیه نسل قبلش هست یا نه،اینو میزان فروششون اثبات کرده
فقط هم مختص به هیوندای نیست،راو۴ کوچترین شباهتی به نسل قبلش نداره مثلا.اهمیتی نداره