معرفی هیوندای لافستا N Line، سدان اسپرت ساخت چین
هیوندای نسخهٔ اسپرت N Line را برای اکثر محصولات خود ارائه کرده است و جدیدترین خودرویی که به این خانواده افزوده شده سدان لافستا است. این خودرو فقط در چین عرضه میشود و بین مدلهای الانترا و سوناتا قرار میگیرد. لافستا N Line از کیت بدنهٔ تهاجمی بهره میبرد که ظاهر آن را شبیه محصولات N کامل هیوندای کرده است. لافستا N Line از جلوپنجرهٔ مشکی براق جدیدی برخوردار است که به چراغهای جلو متصل شده و درون آن دیلایتهای LED ششضلعی کار شده است.
ورودی هوای تزئینی روی کاپوت، تریم آلومینیومی مانند، اسپلیتری که تا طرفین سپر کشیده شده و ورودیهای هوای بزرگتر نیز از دیگر ویژگیهای نمای جلویی این سدان اسپرت کرهای هستند. در بخش جانبی خودرو رینگهای آلیاژی دورنگ با نشان N به همراه کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رکابهای اسپرت جلبتوجه میکنند درحالیکه برای عقب سپری جدید با خروجیهای هوای تزئینی، دیفیوزر تزئینی بزرگ با چهار سر اگزوز و یک بال بزرگ در نظر گرفته شده است. این نسخه همچنین فقط با رنگ بیرونی خاکستری مات ارائه میشود.
در داخل لافستا N Line شاهد داشبورد جدیدی با دو نمایشگر 10.25 اینچی، کنسول مرکزی بازطراحی شده با پد شارژ بیسیم و دکمه بجای شیفتر سنتی گیربکس هستیم. این کابین جدید بهزودی و برای نسخههای معمولی لافستا هم ارائه خواهد شد. بااینحال، غربیلک فرمان D شکل با نشان N، دوخت قرمزرنگ روی صندلیها و حالت رانندگی اسپرت مختص نسخهٔ N Line خواهد بود.
هیوندای همچنین برای این نسخه یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید را ارائه کرده است که 200 اسب بخار قدرت دارد. موضوع عجیب اینکه این پیشرانهٔ جدید از موتور 1.6 لیتری لافستای معمولی که 204 اسب بخار قدرت دارد ضعیفتر است. هیوندای فعلاً مشخصات بیشتری از لافستا N Line اعلام نکرده و بنابراین نمیدانیم که آیا این نسخهٔ اسپرت در بخش تعلیق و فرمان هم ارتقاءهایی را تجربه کرده است یا نه. لافستا N Line در چین توسط جوینت ونچر هیوندای پکن تولید میشود و قرار است ماه آینده راهی بازار این کشور شود.