هیوندای

رقابت مدل‌های آفرود هیوندای XRT با تویوتا TRD

هیوندای با عرضهٔ مدل‌های XRT قصد رقابت با محصولات TRD تویوتا را دارد. این راه‌کار، مشابه مسیری است که برند کره‌ای برای خودروهای اسپرت سری N پیمود.

در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۴ هیوندای فیس‌لیفت دو محصول خود یعنی توسان و سانتا کروز را رونمایی کرد. این شرکت برای هردو خودروی مذکور نسخهٔ آفرودی XRT را ارائه کرده است اما به گفتهٔ «برد آرنولد» مدیر ارشد طراحی بیرونی هیوندای، مدل‌های آفرودی بیشتری از این برند کره‌ای در راه است:

XRT در حال تبدیل شدن به خانوادهٔ بزرگ‌تری برای ما است. ما دیدیم که N برای برندمان چه کرد و چطور فقط به دلیل عرضهٔ مدل‌های N و N Line نظر مردم به برند هیوندای جلب شد. ما می‌خواهیم همین اتفاق برای XRT هم رخ دهد.

ساده‌ترین راه برای آفرودی کردن خودروها افزودن چند سانتی‌متر به ارتفاع و اضافه کردن روکش‌های پلاستیکی است اما به گفتهٔ آرنولد، این کار همیشه از لحاظ ایمنی منطقی نخواهد بود:

این اقدامات گاهی اوقات می‌تواند ناامیدکننده باشد. ما باید به ایمنی خودروها توجه داشته باشیم. ما تلاش می‌کنیم تا خریداران بتوانند خودروی خود را کنترل کنند. به مدل‌های XRT که قبل از سانتا کروز عرضه کردیم توجه کنید. ما قبلاً قلاب‌های بکسل را ارائه نکرده بودیم و به‌تازگی شروع به استفاده از لاستیک‌های آل‌ترین کرده‌ایم. این‌ها گام‌های کوچکی هستند و ما می‌خواهیم نهایتاً در این بخش توانایی رقابت بیشتری داشته باشیم. من فکر می‌کنم ما فرصت‌های زیادی برای بهبود داریم زیرا مشتریانمان هیوندای را به‌عنوان برندی می‌بینند که قابلیت تجهیز به لوازم جانبی را دارد و می‌توان با آن به آفرود رفت. با XRT فرصت‌های زیادی برای تغییر وجههٔ برند وجود دارد، مثل کاری که با N انجام دادیم.

بااین‌حال، هیوندای برای اینکه بتواند خریداران آفرود از زیربرند TRD تویوتا را به سمت خود بکشاند راه زیادی در پیش دارد زیرا سازندهٔ ژاپنی خودروهای شاسی مستقلی را ارائه می‌کند که توانایی‌های آفرود بیشتری نسبت به خودرویی مثل سانتا کروز دارند. بااین‌حال، برند کره‌ای به‌وضوح در مسیر درستی حرکت می‌کند. البته هیوندای برای مغلوب کردن غولی مثل تویوتا به چیزی بیش از خودروهای توانمند نیاز دارد. محصولات این شرکت باید طراحی چشمگیری داشته باشند و نظر مردم را جلب کنند. نسل جدید سانتافه که اخیراً به بازار آمده مثالی عالی برای این موضوع محسوب می‌شود زیرا کره‌ای‌ها در این خودرو بجای طراحی معمول کراس‌اوورها سراغ ظاهر جعبه‌ای شکل مشابه لندروور دیفندر رفته‌اند.

آرنولد دراین‌باره گفته است:

ما بازخوردهای مثبت زیادی نسبت به ظاهر جعبه‌ای شکل سانتافه دریافت کرده‌ایم. این شکل ظاهری را دپارتمان طراحی داخلی ما آغاز کرد. آن‌ها در حال بررسی این فرم جعبه‌ای بودند زیرا کابین بسیار کارآمدی را ایجاد می‌کرد. کار ابتدا با طراحی قسمت عقب شروع شد تا بزرگ‌ترین صندوق باری که می‌توانستیم را ایجاد کنیم. سپس این طراحی به جلو کشیده شد.

البته هرچند بازخوردها نسبت به سانتافه بسیار مثبت بوده اما این بدان معنا نیست که هیوندای به‌طور ناگهانی تمام خودروهای خود را جعبه‌ای شکل خواهد کرد. آرنولد توضیح می‌دهد:

ما از ایدهٔ مهره‌های شطرنج استفاده می‌کنیم که یعنی هر خودرو می‌تواند بر اساس نیاز خریداران شخصیت متفاوتی داشته باشد. رویکرد سانتا کروز کمی اسپرت‌تر و پویاتر است. ما چنین ویژگی‌ای را در سانتافه نمی‌خواهیم و به همین دلیل از فرم کاربردی و جعبه‌ای استفاده کرده‌ایم و در اختیار خانواده‌ها قرار داده‌ایم تا همهٔ وسایل خود را داخل آن قرار دهند؛ بنابراین، بسته به سگمنت، نوع خودرو و خریدارانی که هدف قرار داده‌ایم، رویکرد متفاوتی را در پیش خواهیم گرفت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    فقط این خبر واستون کم بود! 😂😂😂😂😂 پیچای حضرت تا سه چهار سال دیگه شل میشه‌. انتژاری ندارم سال اول هیوندای ره صد ساله بره، ولی سه جهار سال دیگه تو آفرود میبینمتون!

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      پیام
      دقیقاً کدوم خبر ؟
      از این خبرا که زیاد بوده تو ۲۰ سال اخیر!!!
      هر زمانی کره‌ای‌ها توانایی ساخت یه موتور گیربکس به دردبخور در دنیای واقعی و عملگرا را پیدا کردن ، بعد بیا اینجا با هم کل بندازیم😂👎!

      موافقم 14
      مخالفم 11
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        یه نکته‌ای یادم اومد دیدم اینجا جاشِ بگم !!!

        دوستان ، از بین شما کسانی که خودروهای چینی و کره‌ای سوار هستند ، لطفاً وقتی میرید نمایندگی مربوطه جهت خدمات ، حتماً کنجکاو بشید ببینید رئیس نمایندگی چی‌ سوار میشه ، مطمئناً خندتون میگیره !!!

        تجربه خودم و چیزی که دیدم ، مالکانِ نمایندگی چینی و کره‌ای‌ها ، ژاپنی و بخصوص تویوتا سوار میشن!
        اما نکته‌ی جالب اینجاست سه تا از مالکانِ نمایندگی‌های ایرتویا و نگین‌خودرو که میشناسم از همان سا‌ل‌ها پیش ، خودشون و بچه‌هاشون BMWسوار بوده و هستند!!!

        جدی اینبار بیشتر توجه کنید به خودروهایی که افراد مختلف سوار میشوند و نسبتش بدید به موفقیتشون در کار و زندگی!!!

        الان که نه ، ولی تا قبل سال ۲۰۱۸ ، باور کنید میشد حتی شخصیت آدم‌ها را با انتخابی که از خودروهای زیر پاشون داشتند فهمید ، مثل کفش میمونه که میشه اخلاق و شخصیت طرف مقابلت را بفهمی ، خنده‌داره ولی کاملاً درسته!!!
        کسایی که بیزینس‌من یا بازاری هستند به سبب تجربه‌ی طولانی و برخورد با قشرهای مختلف قبل از سلام‌علیک کردن تا تَهِ خط طرف مقابل را رفتن برگشتن به سبب اینکه ذاتاً مراقب این هستند که کلاه سرشون نره و سپس به فکر سود از طرف مقابل هستند!!!

        متاسفانه مردم ما چنان درگیر اقتصاد کثیف و خراب شدن که بر اساس انتخابشون محصول نمیخرند و بر اساس بودجه‌ی محدودی که دارند خرید میکنند و برای همین در کشور ما سخت میشه فهمید کی خودِ حقیقتش هست و برای همین خیلی باید تیزبین باشید که بتوانید شخصیت طرف مقابلت را بفهمی تا دوستی برقرار کنی یا فرار کنی مبادا کلاه نره سرت!!!

        و برای همین هست که یه بچه میاد کوروش کمپانی دایر میکنه و با شوآف و تبلیغات اینقدر راحت گوش میبره و میره!

        یا حتی سایت‌های شرط‌بندی که به جای اینکه مردم ما خودشون تجزیه‌تحلیل کنند چی درست چی غلطِ ، اینقدر استقبال میکنند و پول از دست میدهند تا آخر دست به دامانِ پلیس شوند که فلانی بدبختمون کرده و کمکمون کنید در حالی که خودشون خودشون را بدبخت کردن نه فرد کلاهبردار!!!

        خودروهای چینی و کره‌ای همون فرد کلاهبردار هستند که حتی مالکان نمایندگیشون هم قبولشون ندارند ولی برخی‌ها یقه هم براش جر میدن!!!

        چرا راهِ دوری بریم ، به این عایقه‌هایی که قبلاً سایت داشتند و الان شدن بلاگر مثل اسب‌بخار و خودروبانک ، خودشون رو دارند جر میدن میگن آی مردم چینی‌ها خوبن بخرید که لامبورگینی هم در برابرشون باید لُنگ بندازه ولی خودشون تویوتا و ژاپنی یا آلمانی سوارند!!!

        موافقم 14
        مخالفم 9
        1. پویا

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (487 ديدگاه)

          در ادامه‌ی صحبت‌های ارسلان یه چندتا پیج و شخصیت هم تو اینستا هستن یعنی دیگه عملاً به عنوان پیج بررسی خودرو تبلیغ چینی هارو می‌کنن بدون اینکه بخوان چیزی رو حداقل پنهون کنن.فکر کنم اسم پیج موتورانو هست اینا درحدی تبلیغ چینی هارو می‌کنن که اگر کسی با علم و تجربه تو کامنتا انتقادی به ماشینای چینی کرد میپرن بهش .
          خودرو بانک که اصلأ بررسی ماشین نداره فقط از رو کاتالوگ یه چیزایی رو میخونه جالب این جاست عنوان تبلیغاتی رو که برای مدیران خودرو کار میکنن نوشته تهیه شده توسط گروه خودرو بانک اصلأ رپورتاژ نمیذارن

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. پیام

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        نوید با همون گیربکسایی که میزنه تو سال ۲۰۲۳ هوندا و نیسان رو جا گذاشت! از خواب غفلت بیدار شو! نکنه فروش ۲۰۲۳ هیونرای به خاطر ماشینای برقیش بوده؟!!! 😂😂😂😂😂

        موافقم 3
        مخالفم 15
    2. amir

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      هنوز که هنوزه سری هفتاد تو آفرود داره میتازه ماله زمان پدربزرگته سری هفتاد!!!!پیچای حضرت شل میشه؟ تا الان همیشه شاسی های هیوندای و کیا تو آفرود متوسط نبودن ضعیف بودن ولی ۲۰ ۳۰ ساای هست عربا و آفریقایی ها تو سخت ترین مسیر های آفرودی دارن با تویوتا و نیسان میرن
      همونطوری که بعد از یک دهه حضور تو رالی هیوندای همه مدالارو درو کرد( موز) تو آفرودم میکنه!!!!

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. Killer

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (596 ديدگاه)

        ۳چرخ فنا همچنان در حال تلاش بیهوده :)).جایزه رو پس نمیگیرن اذیت نکنین خودتونو

        ضمنا هیوندای تو چند سال گذشته ۲ قهرمانی رالی و یک سومی کسب کرده
        حالا برو تو فکر جوایز دیشب :)))

        موافقم 3
        مخالفم 14
        1. JaMsHiD

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2765 ديدگاه)

          Killer
          میتسوبیشی سیزده بار رالی داکار رو برده .
          ده بار تویوتا رالی جهانی رو برده با سلیکا و یاریس !
          چهار بار میتسوبیشی رالی جهانی رو برده !
          پنج بار تویوتا لمانز رو پشت سر هم برده .
          با من سر موتور اسپرت بحث نکن کره ای فن . که بخش موتور اسپرت کره حتی از کاماز روسیه که هجده بار رالی داکار رو برده ضعیف تر عمل کرده

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. پیام

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        رالی چیه بنده خدا!!! برو ببین خودروهای شهریش با دو تن و خورده ای وزن چی هستن! رالی کلی خطای راننده و … درش دخیل هست! همونطور که سری N حال تویوتا رو گرفت، اینم این کارو میکنه.

        موافقم 3
        مخالفم 13
        1. amir

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          یعنی الان آتش گیری هیوندای i30 n خطای راننده بوده؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. amir

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          ضمنا سفینه سازی چیوندا داره خیلی بی صدا بخش ان رو حذف میکنه
          روز خوش پیامک!!!

          موافقم 8
          مخالفم 1
    3. ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      نبرد با تویوتا ؟ موفق باشی

      موافقم 8
      مخالفم 5
    4. Absurd Hero

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      هیوندا رو آسفالت راه می‌رفت یاتاقان میزد
      حالا کوه و صخره بماند

      موافقم 8
      مخالفم 2
    5. اسد

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (839 ديدگاه)

      هرچی میگم مقایسه هیوندای با تویوتا هم گناه داره و هم کفاره ، فایده ای ندارد!!!! بنظرم مدیران و کارشناسان پدال هم به جورایی فن کره هستند!!!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    تو همه چیز از بقیه اسکی میرن همیشه هم تحقیر میشن 😂😂 مثلا با این کراس اور بنجل حلبی میخواد با فوررانر TRD رقابت کنه یا تاکوما trd 😂😂😂

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. پیام

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      اون زمانی که LFA هم زدید همین حرف رو میزدید! الان میبینید که LFA در برابر آیونیک N چیه؟! چند تا ماشین بزنن و چند تا به روز رسانی بکنن. بهتون می گم چیکاره هستید 😂😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 19
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        پیام
        مطمئناً نه خودروشناسی نه خودروباز و اگر نه خودت را خراب نمیکردی که LFA را با N مقایسه کنی🤦‍♂️!
        اینو تو خودِ کره‌مربا هم بگی بهت پناهندگی بی‌چون و چرا میدن!

        موافقم 14
        مخالفم 9
        1. eternal

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (57 ديدگاه)

          دقیقا با چه منتقی LFA رو با ایونیک N مقایسه کردی؟ بگو ما هم بدونیم

          موافقم 14
          مخالفم 5
        2. پیام

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          همون LFA تو تموم درگ ها کیلومتری جا میموند!!! میخواید نقطه ضعفتون رو به نقطعه قوتتون تبدیل کنید؟! اسم LFA رو دیگه نیارید چون اگه LFA، واقعا LFA بود، الان اثری ازش بود!!! الان چی جایگزینش هست؟!!! یه ماشین سنگین بیخود بود که کیلکمتری جا می موند! حتی صدای موتور جذابی هم نداشت! LFA هیچ وقت هیچ عددی نبوده! آیونیک N داره دنیای الکتریکی رو به دنیای جذابی تبدیل میکنه. ولی LFA چی؟!!! چه غلطی کرد؟!

          موافقم 1
          مخالفم 17
        3. پیام

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          LFA یه زمانی صفر تا صدش ۴ ثانیه بود! وسلام. هندلینگشم در حد همون هست. الان سری آیونیک N 3/4 هست و هندلینگشم برای خودرو برقی عالی هست. اگه جایگرین LFA ندارید پس حرف نزنید!

          موافقم 2
          مخالفم 13
        4. حسین

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          راستی عادت داری به دروغ گویی؟ اون آمار فیک رشد فروش 77 درصدی چیوندا، اون از دروغ فراخوان 6 میلیونی تویوتا ولی من اینجا هستم که بزنم تو برجکت بچه سال. این لینک فراخوان 6.4 میلیونی چیوندا
          https://www.google.com/url?q=https://www.reuters.com/business/autos-transportation/us-probes-hyundai-kia-recall-into-64-million-vehicles-over-fire-risks-2023-11-20/&sa=U&ved=2ahUKEwi97vW1h5yFAxVQXvEDHdTQB2sQFnoECAoQAg&usg=AOvVaw2MxpVWEntlJI0gTxa3dB
          VJ

          فراخوان 3.3 https://www.google.com/url?q=https://www.nhtsa.gov/press-releases/consumer-alert-kia-and-hyundai-park-outside&sa=U&ved=2ahUKEwj9-J-WiZyFAxWggv0HHaSMBgAQFnoECAkQAg&usg=AOvVaw1V7Vmx4hYLzlMZa8ORFaLf
          خیلی بده صد درصد خروجی خط اشغال سازیت فراخوان بخوره 😂

          موافقم 10
        5. پیام

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          حسین اسم ژاپن رو تو خودروسازی کنار لامبورگینی و فراری نیار!!! آخه شما چیتون به اونا میخوره؟!!! صد اکانت شمایید که هر روز یه اسم تازه بهتون اضافه میشه! اتفاقا ما چند نفر بیشتر نیستیم! تو نیاز داری اکانت بزنی که از اعتبار لجن آلود نیسان و هوندا دفاع کنی! دیگه همیشه سال ۲۰۲۳ یادت میمونه! سال عقب افتادن نیسان و هوندا از هیوندای بر اساس تعداد فروش! همینم در آینده برای تویوتا تجربه می کنید.

          موافقم 1
          مخالفم 13
        6. حسین

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          اسم خودروسازی ژاپن نه تنها کنار فراری و لامبورگینی هست بلکه به پشتوانه افتخارات شون بالاتر هم هست.
          تو هر وقت تونستی یه دستاورد چیوندا رو اسم ببری اونوقت ما این افتخار رو به هیوندا میدیم که اسمش رو کنار چری و چانگان بذاریم. تا اون موقع نهایتا در حد سایپا و ایران خودرو باشین.
          هر قدر خودتو باز کنی واسه شرکت دزد و کلاه برده هیوندا که به جای ایموبلایزر قفل فرمون میده بازم نتیجه ای نداره چون بوی گند و تعفن این شرکت فلک زده همه جارو برداشته شرکت های بیمه گردن نمی گیرن وکلای ایالتی به دنبال لغو مجوز حضورش تو آمریکا هستن، هزاران مورد شکایت، کودکان کار، مشتری هایی که میرن ماشینشون رو عین یه تیکه زباله پرت میکنن جلو نمایندگی. منتظر نابودی اشغال سازی هیوندا باش. این کامنت همینجا می مونه.

          موافقم 10
      2. آرین

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (338 ديدگاه)

        ال اف ای یک اسطوره بوده هست و خواهد بود تو کل دنیا قبولش دارن دجه توی مغز بادمجونی نمیخاد حرف بزنی

        موافقم 11
        مخالفم 6
      3. amir

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        فقط یه چیزی رو هنوز نفهمیدی پیام
        شرکت فضا پیماسازی سئول داره بخش ان رو کم کم حذف میکنه دیروز ندیدی خبرشو با معرفی محصول جدید بخش ان رو حدف کردن؟ تازه فروش آیونیک هم پس از جر دادن مرز های موفقیت فروشش نسبت به پارسال کمتر داره میشه نزدیک ۵ درصد شک داری برو سایتارو چک کن

        موافقم 11
        مخالفم 3
      4. Taha Ayoobi

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4323 ديدگاه)

        پیام ال اف ای صداش خوب نبود؟

        (اثرات مصرف تریاک و شیشه باهم)

        موافقم 11
        مخالفم 0
      5. JaMsHiD

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2765 ديدگاه)

        LFA یه ماشین تولید محدود بود که تعداد تولیدش روی پونصد تا محدود شد . از قبل هم قرار مدار همین بود
        از کره بهتره ماشین تولید انبوه میزنه سه هزار تا که فروخت بخاطر فروش پایین کنار می‌کشه😂
        بعدش هزینه توسعه این حلبی که فقط باطری و آلمیچر داره از هزینه توسعه سر سیلندر LFA کمتره ! LFA قرار نبود تولید انبوه باشه . یه ماشین بود برای به رخ کشیدن تکنولوژی ژاپن که نشون داد کره و ژاپن یکی نیست .
        کره شاید بتونه یه باطری و آلمیچر سر هم کنه که LFA رو تو درگ بزنه ! ولی هیچوقت . هیچوقت نمیتونه ماشینی با مهندسی LFA تولید کنه !
        ماشینی که ژاپن ده سال برای توسعه اش وقت گذاشت ، کره باید دویست و ده سال وقت برای توسعه اش وقت بذاره !
        هنوز به تکنولوژی تولید قطعات داخلی از فیبر کربن دست پیدا نکردید ! چیزی که تیونر آقای مقیمی بیست ساله این کارو انجام میده .
        بعدا میخواید ماشینی بزنید که بدنه اش کلا از فیبر کربن باشه؟ یا تکنولوژی سیستم اگزوز LFA رو داشته باشه؟ یا تکنولوژی موتور ده سیلندر رو داشته باشه؟
        ارزشی که یه LFA داره (بالای یک و نیم میلیون دلار) بالا تر از کل صنعت خودرو سازی کره هست . چقدر این ماشین بهتون فشار وارد کرده

      6. JaMsHiD

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2765 ديدگاه)

        پیام
        شتاب ملاک نیست
        هر موقع هر کدوم از ماشینای کره ای تونستن سی صد و هفتاد کیلومتر راه برن ، با LFA مقایسشون کن . صنعت خودرو های پرفورمنستون یک صدم فرانسه هم نیست چه برسه ژاپن .
        پژو چهار بار رالی جهانی رو برده .
        نه بار سیتروئن رالی جهانی رو برده .
        چهار بار پژو لمانز رو برده .
        دوازده بار پژو 205 , 405 , 3008 , 2008 , رنو بیست توربو و سیتروئن zx هم تونستن رالی داکار رو ببرن .
        بازم بگم؟
        ژاپن رو فاکتور میگیریم😂💥
        تو رشته موتور اسپرت در حد فرانسه که از نظر شما ها صنعت خودرو سازی نداره هم باختید . چه برسه ژاپن

      7. JaMsHiD

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2765 ديدگاه)

        هر موقع تونستید مثل رنو خودرویی تولید کنید که فرمول یک رو جر بده ، مسابقات لمانز رو ببره ، رالی داکار رو ببره ، بگو صنعت خودرو سازی ما در حد فرانسس . تازه صنعت موتور اسپرتتون در حد کاماز روسیه هم نیست که ۱۸ بار داکار رو برده😂💥
        ژاپن رو در نظر نمی‌گیریم😂💥

    2. FY

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      جالبه همون تویوتا که نمیشه باهاش رقابت کرد پسرفت داشته بعد همونا که اسکی میرن فقط پیشرفت داشتن😁😁😁😁😁 صنعت خودرو ژاپن رو زیاد بزرگش نکنید …..

      موافقم 4
      مخالفم 12
    3. Car love

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      خسته نباشید خدمت کاربر حسین که زیر خبر دیشب ۵۰۰۰۰۰ کامنت و طومار گذشت درحالی که میدونست نه کسی میخونه نه خبر تغییر میکنه.خدا قوت 😂😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 14
  3. Killer

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    نبرد فقط نبرد خبر دیشب :))
    بهترین خودرو سال کی شد؟ بهترین پرفورمنس سال کی شد؟؟ :)))

    موافقم 3
    مخالفم 16
    1. amir

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اگه یادت بیاد این اولین باری نیست که یک کره ای از این جایزه ها میگیره جی هفتاد آیونیک ۶ رو یادت میاد ؟ هرچقدر که اونا فروششون چشمگیر بود احتمالا اینم همونطوره!

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. Killer

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (596 ديدگاه)

        علاوه بر اینا تلوراید هم همین جایزه رو برد که دیدیم چه افزایش فروش بالایی رو تا همین الان داره،حدود ۱۰۰ درصد
        آیونیک ۶ هم که هر ماه افزایش فروش داشت تازه با اینکه ۳ ماه از سال فروش نداشت و معرفی نشده بود بازم فروشش اخر سال از bz4x بیشتر شد ۳۰۰۰ هزارتا :))) خیلی ضربه بدیه این و آبروریزیه :))

        G70 هم که نمونه برقیش داره میاد و یه سلام به LFA و اف جی و ماکسیما کرد برگشت :)))

        موافقم 2
        مخالفم 16
        1. amir

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          به طرز خجالت آوری حتی از لگن های کره ای هم خبر نداری اونی که افزایش فروش داشته تو بازار آمریکا پلاسیده بوده نه تلوراید در سال ۲۰۲۳ تلوراید کاهش فروش هم داشته اینم منبع
          https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-midsize-suv-sales-figures/
          تازه ¾ رقیبش یعنی هایلندر هم نبوده!!!

  4. سامورايي

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه ما جاپون فن ها بعد از قضیه دیشب که هیوندای دوباره تو قسمت پرفورمنس بهترین خودرو سال شد رومون نمیشه مسخره کنیم. n line رو مسخره کردیم دیشب برنده شد پس دیگه اینو مسخره نمیکنیم

    موافقم 2
    مخالفم 18
    1. JaMsHiD

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2765 ديدگاه)

      اینا از پژو تالبوت و بخش اسپرت سیتروئن و رنو تو موتور اسپرت باختن . چه برسه ژاپن
      پژو چهار بار رالی جهانی رو برده .
      نه بار سیتروئن رالی جهانی رو برده .
      چهار بار پژو لمانز رو برده .
      دوازده بار پژو 205 , 405 , 3008 , 2008 , رنو بیست توربو و سیتروئن zx هم تونستن رالی داکار رو ببرن .
      بازم بگم؟
      ژاپن رو فاکتور میگیرم .
      اینا نه تو رالی داکار هستن . نه رالی جهانی . نه مسابقات فرمول وان و مسابقات بیست و چهار ساعته لمانز . پس توی چی خوبن؟
      آها
      کراس اوور میسازن با لاستیک آج دار و رینگ و زه سیاه که بیان با هفتاد سال صنعت آفرودر سازی ژاپن رقابت کنن . یه مشت کراس اوور که روی آسفالت هم یاتاقان میزنن میان با ماشین هایی مقایسه بشن که از شاسی نردبانی استفاده میکنن و کیلومتر بالای یک میلیون دارن .

  5. کیان

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    انصافا تیتر خنده دار ، هدف خنده دار و …
    اینا چرا اینقدر متوهم هستن اخه ؟!
    لامصب تو خودت چی دیدی که میخوای رقابت داشته باشی ؟!
    به دنیا تسلیت به جامعه افرودی که هیوندای میخواد توش رقابت کنه و …
    این دنیا دیگه ارزشش و نداره

    موافقم 15
    مخالفم 6
  6. Ehsan

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (627 ديدگاه)

    یه عده بعد از مقاله دیشب و اونطور درو کردن جوابز کره یه چند ماه نباید اصلا بیان پدال ولی الان دارم عکسشو انجام میدن که مثلا بگن اتفاقی نیوفتاده و همه چی عادیه!
    N رو هم مسخره کردین بلای دیشب سرتون اومد درس عبرت بگیرین تا کمتر اذیت بشین.کل کل بچگانه نتیجش اینه

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. بهزاد

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      بخش N درون سوز بدون دست آوردی تقریبا تمام شد چون چیزی برای ارائه نداشت و بخش N برقی هم با اون قیمت به خاطره میپیونده و بخش کراس اور آفرود هم از همین الان مشخصه شانسی برای رقابت نداره.
      سبک آفرود بازار آمریکا متفاوته و با کراس اوور ارتفاع زده عملا داره شوخی میکنه و خوراک خبری برای عده ای پورفوسور.

      موافقم 11
      مخالفم 2
  7. datsun

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    یه دلقک با چند اکانت واقعا تو این چندسالی که تو پدال بودم هیچ وقت مثل الان حال بهم زن نبود،

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      دلیلش واضحه کاملا.
      دموکراسی که چند وقت پیش جناب اشتری بهش اشاره کردن!!
      دموکراسی که به قیمت از دست رفتن اون بخش جذاب چندسال پیش بخش کامنتا بود.
      همین آزادی بیان بی جایی که دوستان پافشاری میکنن روش،تو دنیای غرب چند ساله رسانه ها دارن میگن اشتباه کردیم.
      آزادی بیان و دموکراسی هم حد و اندازه ای داره.
      البته من اطلاع دارم ظاهرا تو برخی چیزا مثل توهین کردن به افراد دموکراسی مد نظر دوستان در سایت آزاده و قابل دور زدن!

      1. کیان

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        هیچ دموکراسی ای وجود نداره، دموکراسی معنی داره، دموکراسی هم حد و مرز داره، پدال خیلی ساده داره منفعت میبره. کامنت و ویوو میگیره از یک چند اکانته فیک !!!
        اگر پدال خیلی به دموکراسی واقعی معتقد بود، مثه زوم ایت ک الان زیر مجموعش حساب میشه سیستم کامنت و … میداشت.
        صبر نمیکردن کامنت بررسی بشه اگر خواستن منتشر بشه و …
        و در ضمن زوم ایت سیستم ریپورت داره، یه کاربری ترول باشه، مولتی فیک باشه همه میشناسنش و براحتی با ریپورت از سایت بیرون انداخته میشه و …
        پس نه دموکراسی هست نه ازادی بیان، اینا به نفعه این رسانه هست الان
        حتی سیستم تایید کامنت هم الان با وجود هوش مصنوعی ( خیلی مدلهای ساده که اصلا نیاز به هوش مصنوعی هم نیست حتی با فیلتر کلمات) میشه کامنت درجا بشه، اما پدال همونی ک میخواد و باید تایید کنه

        1. B

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (865 ديدگاه)

          اصولا در ایران دنبال دموکراسی گشتن خنده داره

  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    توروخدا هیوندای پشت سانتافه رو یه فیس لیفت بکنه خیلی بده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    طراحی سانتافه جدید که به فنا رفته !!!!! تا ببینیم چی میشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. TRD

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    ژاپنیا چندین دهه ست با لندکروز ، پاترول ،‌ پاجرو ،‌ فوررانر ،‌ لکسوس GX ، جیمنی و غیره دارن به صورت حرفه ای آفرودر میسازن .
    هیوندای هنوز نتونسته یه ماشین درست حسابی با شاسی نردبانی بسازه و همون سانتافه با شاسی یونی بادی میخواد بره به جنگ لندکروز و فوررانر و … !!!

    با چارتا گلگیر پلاستیکی و دو جفت لاستیک و ۵ سانت افزایش ارتفاع و یه برچسب National Geographic نمیتونی آفرودر بشی بچه جون

    موافقم 13
  11. blackwing

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    قیافه رم TRX بعد از شنیدن اسم این زبون بسته : 😒

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فکر کنم یکی از دلایلی که طراحی خودرهاشون خوب شده اینه که اکثرا دفاتر طراحی شون توی آلمان هست و خب بشتر مواقع آلمانی ها توی صنعت طراحی پیش تاز بودن

  13. Taha Ayoobi

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    حداقل یه اسم بهتر میذاشتن که کپی از روی TRX رم نباشه!

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا