هیوندای با عرضهٔ مدلهای XRT قصد رقابت با محصولات TRD تویوتا را دارد. این راهکار، مشابه مسیری است که برند کرهای برای خودروهای اسپرت سری N پیمود.
در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۴ هیوندای فیسلیفت دو محصول خود یعنی توسان و سانتا کروز را رونمایی کرد. این شرکت برای هردو خودروی مذکور نسخهٔ آفرودی XRT را ارائه کرده است اما به گفتهٔ «برد آرنولد» مدیر ارشد طراحی بیرونی هیوندای، مدلهای آفرودی بیشتری از این برند کرهای در راه است:
XRT در حال تبدیل شدن به خانوادهٔ بزرگتری برای ما است. ما دیدیم که N برای برندمان چه کرد و چطور فقط به دلیل عرضهٔ مدلهای N و N Line نظر مردم به برند هیوندای جلب شد. ما میخواهیم همین اتفاق برای XRT هم رخ دهد.
سادهترین راه برای آفرودی کردن خودروها افزودن چند سانتیمتر به ارتفاع و اضافه کردن روکشهای پلاستیکی است اما به گفتهٔ آرنولد، این کار همیشه از لحاظ ایمنی منطقی نخواهد بود:
این اقدامات گاهی اوقات میتواند ناامیدکننده باشد. ما باید به ایمنی خودروها توجه داشته باشیم. ما تلاش میکنیم تا خریداران بتوانند خودروی خود را کنترل کنند. به مدلهای XRT که قبل از سانتا کروز عرضه کردیم توجه کنید. ما قبلاً قلابهای بکسل را ارائه نکرده بودیم و بهتازگی شروع به استفاده از لاستیکهای آلترین کردهایم. اینها گامهای کوچکی هستند و ما میخواهیم نهایتاً در این بخش توانایی رقابت بیشتری داشته باشیم. من فکر میکنم ما فرصتهای زیادی برای بهبود داریم زیرا مشتریانمان هیوندای را بهعنوان برندی میبینند که قابلیت تجهیز به لوازم جانبی را دارد و میتوان با آن به آفرود رفت. با XRT فرصتهای زیادی برای تغییر وجههٔ برند وجود دارد، مثل کاری که با N انجام دادیم.
بااینحال، هیوندای برای اینکه بتواند خریداران آفرود از زیربرند TRD تویوتا را به سمت خود بکشاند راه زیادی در پیش دارد زیرا سازندهٔ ژاپنی خودروهای شاسی مستقلی را ارائه میکند که تواناییهای آفرود بیشتری نسبت به خودرویی مثل سانتا کروز دارند. بااینحال، برند کرهای بهوضوح در مسیر درستی حرکت میکند. البته هیوندای برای مغلوب کردن غولی مثل تویوتا به چیزی بیش از خودروهای توانمند نیاز دارد. محصولات این شرکت باید طراحی چشمگیری داشته باشند و نظر مردم را جلب کنند. نسل جدید سانتافه که اخیراً به بازار آمده مثالی عالی برای این موضوع محسوب میشود زیرا کرهایها در این خودرو بجای طراحی معمول کراساوورها سراغ ظاهر جعبهای شکل مشابه لندروور دیفندر رفتهاند.
آرنولد دراینباره گفته است:
ما بازخوردهای مثبت زیادی نسبت به ظاهر جعبهای شکل سانتافه دریافت کردهایم. این شکل ظاهری را دپارتمان طراحی داخلی ما آغاز کرد. آنها در حال بررسی این فرم جعبهای بودند زیرا کابین بسیار کارآمدی را ایجاد میکرد. کار ابتدا با طراحی قسمت عقب شروع شد تا بزرگترین صندوق باری که میتوانستیم را ایجاد کنیم. سپس این طراحی به جلو کشیده شد.
البته هرچند بازخوردها نسبت به سانتافه بسیار مثبت بوده اما این بدان معنا نیست که هیوندای بهطور ناگهانی تمام خودروهای خود را جعبهای شکل خواهد کرد. آرنولد توضیح میدهد:
ما از ایدهٔ مهرههای شطرنج استفاده میکنیم که یعنی هر خودرو میتواند بر اساس نیاز خریداران شخصیت متفاوتی داشته باشد. رویکرد سانتا کروز کمی اسپرتتر و پویاتر است. ما چنین ویژگیای را در سانتافه نمیخواهیم و به همین دلیل از فرم کاربردی و جعبهای استفاده کردهایم و در اختیار خانوادهها قرار دادهایم تا همهٔ وسایل خود را داخل آن قرار دهند؛ بنابراین، بسته به سگمنت، نوع خودرو و خریدارانی که هدف قرار دادهایم، رویکرد متفاوتی را در پیش خواهیم گرفت.
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۳فقط این خبر واستون کم بود! 😂😂😂😂😂 پیچای حضرت تا سه چهار سال دیگه شل میشه. انتژاری ندارم سال اول هیوندای ره صد ساله بره، ولی سه جهار سال دیگه تو آفرود میبینمتون!
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۴۰۳پیام
دقیقاً کدوم خبر ؟
از این خبرا که زیاد بوده تو ۲۰ سال اخیر!!!
هر زمانی کرهایها توانایی ساخت یه موتور گیربکس به دردبخور در دنیای واقعی و عملگرا را پیدا کردن ، بعد بیا اینجا با هم کل بندازیم😂👎!
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۴۰۳یه نکتهای یادم اومد دیدم اینجا جاشِ بگم !!!
دوستان ، از بین شما کسانی که خودروهای چینی و کرهای سوار هستند ، لطفاً وقتی میرید نمایندگی مربوطه جهت خدمات ، حتماً کنجکاو بشید ببینید رئیس نمایندگی چی سوار میشه ، مطمئناً خندتون میگیره !!!
تجربه خودم و چیزی که دیدم ، مالکانِ نمایندگی چینی و کرهایها ، ژاپنی و بخصوص تویوتا سوار میشن!
اما نکتهی جالب اینجاست سه تا از مالکانِ نمایندگیهای ایرتویا و نگینخودرو که میشناسم از همان سالها پیش ، خودشون و بچههاشون BMWسوار بوده و هستند!!!
جدی اینبار بیشتر توجه کنید به خودروهایی که افراد مختلف سوار میشوند و نسبتش بدید به موفقیتشون در کار و زندگی!!!
الان که نه ، ولی تا قبل سال ۲۰۱۸ ، باور کنید میشد حتی شخصیت آدمها را با انتخابی که از خودروهای زیر پاشون داشتند فهمید ، مثل کفش میمونه که میشه اخلاق و شخصیت طرف مقابلت را بفهمی ، خندهداره ولی کاملاً درسته!!!
کسایی که بیزینسمن یا بازاری هستند به سبب تجربهی طولانی و برخورد با قشرهای مختلف قبل از سلامعلیک کردن تا تَهِ خط طرف مقابل را رفتن برگشتن به سبب اینکه ذاتاً مراقب این هستند که کلاه سرشون نره و سپس به فکر سود از طرف مقابل هستند!!!
متاسفانه مردم ما چنان درگیر اقتصاد کثیف و خراب شدن که بر اساس انتخابشون محصول نمیخرند و بر اساس بودجهی محدودی که دارند خرید میکنند و برای همین در کشور ما سخت میشه فهمید کی خودِ حقیقتش هست و برای همین خیلی باید تیزبین باشید که بتوانید شخصیت طرف مقابلت را بفهمی تا دوستی برقرار کنی یا فرار کنی مبادا کلاه نره سرت!!!
و برای همین هست که یه بچه میاد کوروش کمپانی دایر میکنه و با شوآف و تبلیغات اینقدر راحت گوش میبره و میره!
یا حتی سایتهای شرطبندی که به جای اینکه مردم ما خودشون تجزیهتحلیل کنند چی درست چی غلطِ ، اینقدر استقبال میکنند و پول از دست میدهند تا آخر دست به دامانِ پلیس شوند که فلانی بدبختمون کرده و کمکمون کنید در حالی که خودشون خودشون را بدبخت کردن نه فرد کلاهبردار!!!
خودروهای چینی و کرهای همون فرد کلاهبردار هستند که حتی مالکان نمایندگیشون هم قبولشون ندارند ولی برخیها یقه هم براش جر میدن!!!
چرا راهِ دوری بریم ، به این عایقههایی که قبلاً سایت داشتند و الان شدن بلاگر مثل اسببخار و خودروبانک ، خودشون رو دارند جر میدن میگن آی مردم چینیها خوبن بخرید که لامبورگینی هم در برابرشون باید لُنگ بندازه ولی خودشون تویوتا و ژاپنی یا آلمانی سوارند!!!
پویا
۱۱ فروردین ۱۴۰۳در ادامهی صحبتهای ارسلان یه چندتا پیج و شخصیت هم تو اینستا هستن یعنی دیگه عملاً به عنوان پیج بررسی خودرو تبلیغ چینی هارو میکنن بدون اینکه بخوان چیزی رو حداقل پنهون کنن.فکر کنم اسم پیج موتورانو هست اینا درحدی تبلیغ چینی هارو میکنن که اگر کسی با علم و تجربه تو کامنتا انتقادی به ماشینای چینی کرد میپرن بهش .
خودرو بانک که اصلأ بررسی ماشین نداره فقط از رو کاتالوگ یه چیزایی رو میخونه جالب این جاست عنوان تبلیغاتی رو که برای مدیران خودرو کار میکنن نوشته تهیه شده توسط گروه خودرو بانک اصلأ رپورتاژ نمیذارن
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۳نوید با همون گیربکسایی که میزنه تو سال ۲۰۲۳ هوندا و نیسان رو جا گذاشت! از خواب غفلت بیدار شو! نکنه فروش ۲۰۲۳ هیونرای به خاطر ماشینای برقیش بوده؟!!! 😂😂😂😂😂
amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۳هنوز که هنوزه سری هفتاد تو آفرود داره میتازه ماله زمان پدربزرگته سری هفتاد!!!!پیچای حضرت شل میشه؟ تا الان همیشه شاسی های هیوندای و کیا تو آفرود متوسط نبودن ضعیف بودن ولی ۲۰ ۳۰ ساای هست عربا و آفریقایی ها تو سخت ترین مسیر های آفرودی دارن با تویوتا و نیسان میرن
همونطوری که بعد از یک دهه حضور تو رالی هیوندای همه مدالارو درو کرد( موز) تو آفرودم میکنه!!!!
Killer
۱۱ فروردین ۱۴۰۳۳چرخ فنا همچنان در حال تلاش بیهوده :)).جایزه رو پس نمیگیرن اذیت نکنین خودتونو
ضمنا هیوندای تو چند سال گذشته ۲ قهرمانی رالی و یک سومی کسب کرده
حالا برو تو فکر جوایز دیشب :)))
JaMsHiD
۱۲ فروردین ۱۴۰۳Killer
میتسوبیشی سیزده بار رالی داکار رو برده .
ده بار تویوتا رالی جهانی رو برده با سلیکا و یاریس !
چهار بار میتسوبیشی رالی جهانی رو برده !
پنج بار تویوتا لمانز رو پشت سر هم برده .
با من سر موتور اسپرت بحث نکن کره ای فن . که بخش موتور اسپرت کره حتی از کاماز روسیه که هجده بار رالی داکار رو برده ضعیف تر عمل کرده
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۳رالی چیه بنده خدا!!! برو ببین خودروهای شهریش با دو تن و خورده ای وزن چی هستن! رالی کلی خطای راننده و … درش دخیل هست! همونطور که سری N حال تویوتا رو گرفت، اینم این کارو میکنه.
amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۳یعنی الان آتش گیری هیوندای i30 n خطای راننده بوده؟
amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ضمنا سفینه سازی چیوندا داره خیلی بی صدا بخش ان رو حذف میکنه
روز خوش پیامک!!!
۱۱ فروردین ۱۴۰۳نبرد با تویوتا ؟ موفق باشی
Absurd Hero
۱۱ فروردین ۱۴۰۳هیوندا رو آسفالت راه میرفت یاتاقان میزد
حالا کوه و صخره بماند
اسد
۱۲ فروردین ۱۴۰۳هرچی میگم مقایسه هیوندای با تویوتا هم گناه داره و هم کفاره ، فایده ای ندارد!!!! بنظرم مدیران و کارشناسان پدال هم به جورایی فن کره هستند!!!
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۳تو همه چیز از بقیه اسکی میرن همیشه هم تحقیر میشن 😂😂 مثلا با این کراس اور بنجل حلبی میخواد با فوررانر TRD رقابت کنه یا تاکوما trd 😂😂😂
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۳اون زمانی که LFA هم زدید همین حرف رو میزدید! الان میبینید که LFA در برابر آیونیک N چیه؟! چند تا ماشین بزنن و چند تا به روز رسانی بکنن. بهتون می گم چیکاره هستید 😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۴۰۳پیام
مطمئناً نه خودروشناسی نه خودروباز و اگر نه خودت را خراب نمیکردی که LFA را با N مقایسه کنی🤦♂️!
اینو تو خودِ کرهمربا هم بگی بهت پناهندگی بیچون و چرا میدن!
eternal
۱۱ فروردین ۱۴۰۳دقیقا با چه منتقی LFA رو با ایونیک N مقایسه کردی؟ بگو ما هم بدونیم
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۳همون LFA تو تموم درگ ها کیلومتری جا میموند!!! میخواید نقطه ضعفتون رو به نقطعه قوتتون تبدیل کنید؟! اسم LFA رو دیگه نیارید چون اگه LFA، واقعا LFA بود، الان اثری ازش بود!!! الان چی جایگزینش هست؟!!! یه ماشین سنگین بیخود بود که کیلکمتری جا می موند! حتی صدای موتور جذابی هم نداشت! LFA هیچ وقت هیچ عددی نبوده! آیونیک N داره دنیای الکتریکی رو به دنیای جذابی تبدیل میکنه. ولی LFA چی؟!!! چه غلطی کرد؟!
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۳LFA یه زمانی صفر تا صدش ۴ ثانیه بود! وسلام. هندلینگشم در حد همون هست. الان سری آیونیک N 3/4 هست و هندلینگشم برای خودرو برقی عالی هست. اگه جایگرین LFA ندارید پس حرف نزنید!
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۳راستی عادت داری به دروغ گویی؟ اون آمار فیک رشد فروش 77 درصدی چیوندا، اون از دروغ فراخوان 6 میلیونی تویوتا ولی من اینجا هستم که بزنم تو برجکت بچه سال. این لینک فراخوان 6.4 میلیونی چیوندا
https://www.google.com/url?q=https://www.reuters.com/business/autos-transportation/us-probes-hyundai-kia-recall-into-64-million-vehicles-over-fire-risks-2023-11-20/&sa=U&ved=2ahUKEwi97vW1h5yFAxVQXvEDHdTQB2sQFnoECAoQAg&usg=AOvVaw2MxpVWEntlJI0gTxa3dB
VJ
فراخوان 3.3 https://www.google.com/url?q=https://www.nhtsa.gov/press-releases/consumer-alert-kia-and-hyundai-park-outside&sa=U&ved=2ahUKEwj9-J-WiZyFAxWggv0HHaSMBgAQFnoECAkQAg&usg=AOvVaw1V7Vmx4hYLzlMZa8ORFaLf
خیلی بده صد درصد خروجی خط اشغال سازیت فراخوان بخوره 😂
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۳حسین اسم ژاپن رو تو خودروسازی کنار لامبورگینی و فراری نیار!!! آخه شما چیتون به اونا میخوره؟!!! صد اکانت شمایید که هر روز یه اسم تازه بهتون اضافه میشه! اتفاقا ما چند نفر بیشتر نیستیم! تو نیاز داری اکانت بزنی که از اعتبار لجن آلود نیسان و هوندا دفاع کنی! دیگه همیشه سال ۲۰۲۳ یادت میمونه! سال عقب افتادن نیسان و هوندا از هیوندای بر اساس تعداد فروش! همینم در آینده برای تویوتا تجربه می کنید.
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۳اسم خودروسازی ژاپن نه تنها کنار فراری و لامبورگینی هست بلکه به پشتوانه افتخارات شون بالاتر هم هست.
تو هر وقت تونستی یه دستاورد چیوندا رو اسم ببری اونوقت ما این افتخار رو به هیوندا میدیم که اسمش رو کنار چری و چانگان بذاریم. تا اون موقع نهایتا در حد سایپا و ایران خودرو باشین.
هر قدر خودتو باز کنی واسه شرکت دزد و کلاه برده هیوندا که به جای ایموبلایزر قفل فرمون میده بازم نتیجه ای نداره چون بوی گند و تعفن این شرکت فلک زده همه جارو برداشته شرکت های بیمه گردن نمی گیرن وکلای ایالتی به دنبال لغو مجوز حضورش تو آمریکا هستن، هزاران مورد شکایت، کودکان کار، مشتری هایی که میرن ماشینشون رو عین یه تیکه زباله پرت میکنن جلو نمایندگی. منتظر نابودی اشغال سازی هیوندا باش. این کامنت همینجا می مونه.
آرین
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ال اف ای یک اسطوره بوده هست و خواهد بود تو کل دنیا قبولش دارن دجه توی مغز بادمجونی نمیخاد حرف بزنی
amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۳فقط یه چیزی رو هنوز نفهمیدی پیام
شرکت فضا پیماسازی سئول داره بخش ان رو کم کم حذف میکنه دیروز ندیدی خبرشو با معرفی محصول جدید بخش ان رو حدف کردن؟ تازه فروش آیونیک هم پس از جر دادن مرز های موفقیت فروشش نسبت به پارسال کمتر داره میشه نزدیک ۵ درصد شک داری برو سایتارو چک کن
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۳پیام ال اف ای صداش خوب نبود؟
(اثرات مصرف تریاک و شیشه باهم)
JaMsHiD
۱۱ فروردین ۱۴۰۳LFA یه ماشین تولید محدود بود که تعداد تولیدش روی پونصد تا محدود شد . از قبل هم قرار مدار همین بود
از کره بهتره ماشین تولید انبوه میزنه سه هزار تا که فروخت بخاطر فروش پایین کنار میکشه😂
بعدش هزینه توسعه این حلبی که فقط باطری و آلمیچر داره از هزینه توسعه سر سیلندر LFA کمتره ! LFA قرار نبود تولید انبوه باشه . یه ماشین بود برای به رخ کشیدن تکنولوژی ژاپن که نشون داد کره و ژاپن یکی نیست .
کره شاید بتونه یه باطری و آلمیچر سر هم کنه که LFA رو تو درگ بزنه ! ولی هیچوقت . هیچوقت نمیتونه ماشینی با مهندسی LFA تولید کنه !
ماشینی که ژاپن ده سال برای توسعه اش وقت گذاشت ، کره باید دویست و ده سال وقت برای توسعه اش وقت بذاره !
هنوز به تکنولوژی تولید قطعات داخلی از فیبر کربن دست پیدا نکردید ! چیزی که تیونر آقای مقیمی بیست ساله این کارو انجام میده .
بعدا میخواید ماشینی بزنید که بدنه اش کلا از فیبر کربن باشه؟ یا تکنولوژی سیستم اگزوز LFA رو داشته باشه؟ یا تکنولوژی موتور ده سیلندر رو داشته باشه؟
ارزشی که یه LFA داره (بالای یک و نیم میلیون دلار) بالا تر از کل صنعت خودرو سازی کره هست . چقدر این ماشین بهتون فشار وارد کرده
JaMsHiD
۱۲ فروردین ۱۴۰۳پیام
شتاب ملاک نیست
هر موقع هر کدوم از ماشینای کره ای تونستن سی صد و هفتاد کیلومتر راه برن ، با LFA مقایسشون کن . صنعت خودرو های پرفورمنستون یک صدم فرانسه هم نیست چه برسه ژاپن .
پژو چهار بار رالی جهانی رو برده .
نه بار سیتروئن رالی جهانی رو برده .
چهار بار پژو لمانز رو برده .
دوازده بار پژو 205 , 405 , 3008 , 2008 , رنو بیست توربو و سیتروئن zx هم تونستن رالی داکار رو ببرن .
بازم بگم؟
ژاپن رو فاکتور میگیریم😂💥
تو رشته موتور اسپرت در حد فرانسه که از نظر شما ها صنعت خودرو سازی نداره هم باختید . چه برسه ژاپن
JaMsHiD
۱۲ فروردین ۱۴۰۳هر موقع تونستید مثل رنو خودرویی تولید کنید که فرمول یک رو جر بده ، مسابقات لمانز رو ببره ، رالی داکار رو ببره ، بگو صنعت خودرو سازی ما در حد فرانسس . تازه صنعت موتور اسپرتتون در حد کاماز روسیه هم نیست که ۱۸ بار داکار رو برده😂💥
ژاپن رو در نظر نمیگیریم😂💥
FY
۱۱ فروردین ۱۴۰۳جالبه همون تویوتا که نمیشه باهاش رقابت کرد پسرفت داشته بعد همونا که اسکی میرن فقط پیشرفت داشتن😁😁😁😁😁 صنعت خودرو ژاپن رو زیاد بزرگش نکنید …..
Car love
۱۱ فروردین ۱۴۰۳خسته نباشید خدمت کاربر حسین که زیر خبر دیشب ۵۰۰۰۰۰ کامنت و طومار گذشت درحالی که میدونست نه کسی میخونه نه خبر تغییر میکنه.خدا قوت 😂😂😂😂
Killer
۱۱ فروردین ۱۴۰۳نبرد فقط نبرد خبر دیشب :))
بهترین خودرو سال کی شد؟ بهترین پرفورمنس سال کی شد؟؟ :)))
amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۳اگه یادت بیاد این اولین باری نیست که یک کره ای از این جایزه ها میگیره جی هفتاد آیونیک ۶ رو یادت میاد ؟ هرچقدر که اونا فروششون چشمگیر بود احتمالا اینم همونطوره!
Killer
۱۱ فروردین ۱۴۰۳علاوه بر اینا تلوراید هم همین جایزه رو برد که دیدیم چه افزایش فروش بالایی رو تا همین الان داره،حدود ۱۰۰ درصد
آیونیک ۶ هم که هر ماه افزایش فروش داشت تازه با اینکه ۳ ماه از سال فروش نداشت و معرفی نشده بود بازم فروشش اخر سال از bz4x بیشتر شد ۳۰۰۰ هزارتا :))) خیلی ضربه بدیه این و آبروریزیه :))
G70 هم که نمونه برقیش داره میاد و یه سلام به LFA و اف جی و ماکسیما کرد برگشت :)))
amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۳به طرز خجالت آوری حتی از لگن های کره ای هم خبر نداری اونی که افزایش فروش داشته تو بازار آمریکا پلاسیده بوده نه تلوراید در سال ۲۰۲۳ تلوراید کاهش فروش هم داشته اینم منبع
https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-midsize-suv-sales-figures/
تازه ¾ رقیبش یعنی هایلندر هم نبوده!!!
سامورايي
۱۱ فروردین ۱۴۰۳دیگه ما جاپون فن ها بعد از قضیه دیشب که هیوندای دوباره تو قسمت پرفورمنس بهترین خودرو سال شد رومون نمیشه مسخره کنیم. n line رو مسخره کردیم دیشب برنده شد پس دیگه اینو مسخره نمیکنیم
JaMsHiD
۱۲ فروردین ۱۴۰۳اینا از پژو تالبوت و بخش اسپرت سیتروئن و رنو تو موتور اسپرت باختن . چه برسه ژاپن
پژو چهار بار رالی جهانی رو برده .
نه بار سیتروئن رالی جهانی رو برده .
چهار بار پژو لمانز رو برده .
دوازده بار پژو 205 , 405 , 3008 , 2008 , رنو بیست توربو و سیتروئن zx هم تونستن رالی داکار رو ببرن .
بازم بگم؟
ژاپن رو فاکتور میگیرم .
اینا نه تو رالی داکار هستن . نه رالی جهانی . نه مسابقات فرمول وان و مسابقات بیست و چهار ساعته لمانز . پس توی چی خوبن؟
آها
کراس اوور میسازن با لاستیک آج دار و رینگ و زه سیاه که بیان با هفتاد سال صنعت آفرودر سازی ژاپن رقابت کنن . یه مشت کراس اوور که روی آسفالت هم یاتاقان میزنن میان با ماشین هایی مقایسه بشن که از شاسی نردبانی استفاده میکنن و کیلومتر بالای یک میلیون دارن .
کیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۳انصافا تیتر خنده دار ، هدف خنده دار و …
اینا چرا اینقدر متوهم هستن اخه ؟!
لامصب تو خودت چی دیدی که میخوای رقابت داشته باشی ؟!
به دنیا تسلیت به جامعه افرودی که هیوندای میخواد توش رقابت کنه و …
این دنیا دیگه ارزشش و نداره
Ehsan
۱۱ فروردین ۱۴۰۳یه عده بعد از مقاله دیشب و اونطور درو کردن جوابز کره یه چند ماه نباید اصلا بیان پدال ولی الان دارم عکسشو انجام میدن که مثلا بگن اتفاقی نیوفتاده و همه چی عادیه!
N رو هم مسخره کردین بلای دیشب سرتون اومد درس عبرت بگیرین تا کمتر اذیت بشین.کل کل بچگانه نتیجش اینه
بهزاد
۱۱ فروردین ۱۴۰۳بخش N درون سوز بدون دست آوردی تقریبا تمام شد چون چیزی برای ارائه نداشت و بخش N برقی هم با اون قیمت به خاطره میپیونده و بخش کراس اور آفرود هم از همین الان مشخصه شانسی برای رقابت نداره.
سبک آفرود بازار آمریکا متفاوته و با کراس اوور ارتفاع زده عملا داره شوخی میکنه و خوراک خبری برای عده ای پورفوسور.
datsun
۱۱ فروردین ۱۴۰۳یه دلقک با چند اکانت واقعا تو این چندسالی که تو پدال بودم هیچ وقت مثل الان حال بهم زن نبود،
دانیال_Surrey،England
۱۱ فروردین ۱۴۰۳دلیلش واضحه کاملا.
دموکراسی که چند وقت پیش جناب اشتری بهش اشاره کردن!!
دموکراسی که به قیمت از دست رفتن اون بخش جذاب چندسال پیش بخش کامنتا بود.
همین آزادی بیان بی جایی که دوستان پافشاری میکنن روش،تو دنیای غرب چند ساله رسانه ها دارن میگن اشتباه کردیم.
آزادی بیان و دموکراسی هم حد و اندازه ای داره.
البته من اطلاع دارم ظاهرا تو برخی چیزا مثل توهین کردن به افراد دموکراسی مد نظر دوستان در سایت آزاده و قابل دور زدن!
کیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۳هیچ دموکراسی ای وجود نداره، دموکراسی معنی داره، دموکراسی هم حد و مرز داره، پدال خیلی ساده داره منفعت میبره. کامنت و ویوو میگیره از یک چند اکانته فیک !!!
اگر پدال خیلی به دموکراسی واقعی معتقد بود، مثه زوم ایت ک الان زیر مجموعش حساب میشه سیستم کامنت و … میداشت.
صبر نمیکردن کامنت بررسی بشه اگر خواستن منتشر بشه و …
و در ضمن زوم ایت سیستم ریپورت داره، یه کاربری ترول باشه، مولتی فیک باشه همه میشناسنش و براحتی با ریپورت از سایت بیرون انداخته میشه و …
پس نه دموکراسی هست نه ازادی بیان، اینا به نفعه این رسانه هست الان
حتی سیستم تایید کامنت هم الان با وجود هوش مصنوعی ( خیلی مدلهای ساده که اصلا نیاز به هوش مصنوعی هم نیست حتی با فیلتر کلمات) میشه کامنت درجا بشه، اما پدال همونی ک میخواد و باید تایید کنه
B
۱۲ فروردین ۱۴۰۳اصولا در ایران دنبال دموکراسی گشتن خنده داره
𝐀𝐥𝐢
۱۱ فروردین ۱۴۰۳توروخدا هیوندای پشت سانتافه رو یه فیس لیفت بکنه خیلی بده
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۳طراحی سانتافه جدید که به فنا رفته !!!!! تا ببینیم چی میشه
TRD
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ژاپنیا چندین دهه ست با لندکروز ، پاترول ، پاجرو ، فوررانر ، لکسوس GX ، جیمنی و غیره دارن به صورت حرفه ای آفرودر میسازن .
هیوندای هنوز نتونسته یه ماشین درست حسابی با شاسی نردبانی بسازه و همون سانتافه با شاسی یونی بادی میخواد بره به جنگ لندکروز و فوررانر و … !!!
با چارتا گلگیر پلاستیکی و دو جفت لاستیک و ۵ سانت افزایش ارتفاع و یه برچسب National Geographic نمیتونی آفرودر بشی بچه جون
blackwing
۱۱ فروردین ۱۴۰۳قیافه رم TRX بعد از شنیدن اسم این زبون بسته : 😒
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۳فکر کنم یکی از دلایلی که طراحی خودرهاشون خوب شده اینه که اکثرا دفاتر طراحی شون توی آلمان هست و خب بشتر مواقع آلمانی ها توی صنعت طراحی پیش تاز بودن
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۳حداقل یه اسم بهتر میذاشتن که کپی از روی TRX رم نباشه!