در کنار رقابت سختی که بین خودروسازان پرمیوم آلمانی در جریان است، برند مستقل جدید هیوندای با عنوان «جنسیس» میتواند با سری مدلهای با عملکرد بالای N خود، تنور این رقابت را گرمتر کند. N در هیوندای، همان نقشی را بازی میکند که M در بامو، AMG در مرسدس، S در آئودی، V در کادیلاک، F در لکسس، پولستار در ولوو و…
به نظر میرسد که این خودروساز کرهای برای رسیدن به یک شهرت مناسب در یک فاصله زمانی کم، از یک فرمول آلمانی برای محصولاتش استفاده میکند. در حالی که بازار خودروهای پرمیوم و لوکس، هماکنون توسط برخی مدلهای خاص اشغال شده است، هیوندای قصد دارد تا با ارائه مدلهای سطح بالا و با تمرکز بر پرفورمنس، سری محصولات خود را توسعه دهد. آلبرت بیرمان (Albert Biermann)، رئیس جدید تست وسایل نقلیه و توسعه عملکرد در هیوندای و با سابقهی معاونت مهندسی در شاخه بامو M، در گفتگویی با Car Advice در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ در مورد مدلهای N در برند جنسیس میگوید:N یک برند زیرشاخه است و خودروهای با عملکرد بالای N برای هر دو برند استفاده خواهند شد. بنابراین باید برای نسخههای N از هیوندای و جنسیس آماده باشید.
برخلاف شاخه مدلهای نمادین M در بامو، مدلهای با عملکرد بالای سری N جنسیس تنها به صورت نسخههایی قدرتمند از خودروهای معمولی نخواهند بود؛ بلکه یک سری خودروهای پرفورمنس، آماده برای پیست مسابقه و تکاملیافته هستند که برای بیش از یک مدل برنامهریزی شدهاند. «بیرمان» ادامه میدهد:
مدلهای آینده، اول از همه دارای یک شخصیت اسپورتی خواهند بود و یک پلتفرم قابلقبول در بازار ایجاد خواهند کرد؛ چیزی که میتواند مقدمه اولیه محصول N در جنسیس باشد. «بیرمان» در این زمینه میگوید:بیش از یک مدل؛ ما یک نقشه راه بسیار خوب برای ۵ سال آینده (برای N) داریم و در این نقشه، خودروهای جنسیس نیز درنظر گرفته شدهاند.
G70 یک گونه جانور کاملاً جدید است. میتوانید انتظار یک سری خودروهای با هندلینگ بسیار خوب را داشته باشید. این یک G70 است، ولی احتمالاً برخی نسخههای قدرتمندتر از آن هم در راه خواهد بود. این پلتفرم برای قدرت زیاد، بسیار مناسب است.
احسان(احسان)
۳۰ دی ۱۳۹۴تلاش این شرکت در هر صورت واقعا قابل تقدیره.
بازار ایران هم در حدی نیست که نظرات هموطنان گرامی برای این شرکت قابل اهمیت باشه.پس ای کسانی که از کره بدتون زیاد مهم نیست چی میگید.مصرف کننده های امریکایی و اروپایی و چینی در مورد موفقیت یک برند تاثیرگذارن
آیدین
۱ بهمن ۱۳۹۴داداش میدونی چیه؟یک چیز خیلی جالبی تو افکار اینا هست.فکر میکنن ماشینهای کره ای رو فقط ایرانیا میخرن.مثلا 70% ایرانیا بقیه رو کشورهای دیگه.
یک زمانی یادم میاد بعضی ها میومدن اینجا میگفتن اگه ماشینهای کره ای رو تحریم کنیم خودروسازیشون ورشکست میشه.یا ایرانیا عقلشون تو چشمشونه.میرن کره ای میخرن.ایرانیا فقط ماشین کره ای میخرن.
هیچ جمع کنی ایرانیا2% تولید کره ای هارو نمیخرن
چونکه اصلا کره واسه ایران صادر نمیکنه.همه اینها به سفارش کشورهای عربیه که میاد ایران.
چاره چیست.اینجا ایران است و خودشو از کل دنیا بالاتر میدونه…
ZIPPO
۳۰ دی ۱۳۹۴دقت کردید !!!!
برید توی ارشیو پدال ببینید !!!!!
هر روز 1 خبر جدید از پیشرفت و نوآوری هیوندای
هر روز با محصولات و ابداعات جدیدی
منتقد های عزیزی سلام به همه شما
کدوم خودروسازی به این سرعت این همه ابداعات و نواوری داشته
باور کنید یا نه
دوست داشته باشید یا نه
هیوندای کمتر از 5 سال دیگه تاج بزرگترین و کیفیترین خودروساز دنیا رو به سد میزاره
ا
علی
۳۰ دی ۱۳۹۴ببخشیدا
لااقل تو این مورد که ما داریم میبینیم خبری از ابداع و نوآوری نیس
فقط دارن کارشونو تو یه کلاس جدید گسترش میدن
وقتی صحبت از ابداع و نوآوری میشه یعنی یه تکنولوژی خاص به اسم یه برند خاص گره بخوره که در مورد هیوندای فکر نمیکنم نوآوری ای وجود داشته باشه…
moein
۳۰ دی ۱۳۹۴علی راس میگه دیگه چرا کره ایی ها ناراحت میش بیان بگین ببینیم چه نو آوری داشن که تاحالا تو ماشین و کمپانی دیگه ایی استفاده نشده دلیل سرعت نسبتا زیادشونم اینه که به سرعت کار دیگر برندا رو کپی می کنن !!! خیلی شیک و مجلسی
چه بخواین چه نخواین چند وقت دیگه پای این دوتا آشغال کره ایی از ایران کنده یشه یا به قیمت خیلی ارزون تر و واقعی برای موندن تو ایران تلاش می کنن
کارش تمومه
امیر سابق
۳۰ دی ۱۳۹۴من نمیدونم اینقدر آشغال آشغال میکنید پس چرا تو خیابون از هر 500 تا کره ای یه ژاپنی میبینیم. پس شما ها که میگید آشغال یا خودتونم از این آشغالا سوار میشید یا هم پراید دارید و از عقده این حرفو میزنید که صد درصد مورد دوم تو شما ها صدق میکنه. پس خواهشا دیگه خودتونو اذیت نکنید چون با این حزیون گفتن شما ها هیوندا از پیشرفتش عقب نمیمونه شما ها فقط با پیشرفتش به سوزتون افزوده میشه.
محمدرضا777
۳۰ دی ۱۳۹۴حزیون؟؟؟!!!!مثلا کارشناس خودرویی هم هستی..دانشگاه هم میری
امیر سابق
۳۰ دی ۱۳۹۴نه عزیز کارشناس خودرو نیستم مثل بعضی ها هم مانند بی سواد ها حرف نمیزنم که یک بچه هم خندش بگیره واسه حرفم.
ولی گویا شما کارشناس خودرو هستید؟ ممنون میشم درسایی که تو دانشگاه در باره خودرو دادن بهتون بگید ما هم پرفیض بشیم.
Erfan
۱ بهمن ۱۳۹۴لابد فردا میخواین این تکنولوژیم بزنید به اسم هیوندای؟؟؟.؟؟
http://www.pedal.ir/%d8%a8%d9%86%d8%b2/pre-safe-sound/
المانی جماعت اگه بخواد وایسه و دست به تولید تکنولوژی جدید تو ایمنی و غیره نزنه بازم بعد 5 سال که سهله بعد 10سال هم نمیرسید بهشون!
حالا فرض کن بنز و بی ام و هر روز یه تکنولوژی میدن بیرون شما تازه میخوان از تکنولوژی المان ها برند جنسیسو بسازید!
شتر در خواب بیند پنبه دانه……
واستادیمممم بیاین هااااااااااااااااا……
sina
۳۰ دی ۱۳۹۴نه فکر نکنم تو این زمینه موفق بشه
هیوندای برند خوبیه موفقیتشم طی این سالها قابل تحسینه اما نباید فراموش کرد علت پیشرفت خوب هیوندای و کیا به این دلیل بوده که توی سطح محصولاتشون یعنی ماشینهایی کیفیت متوسط با امکانات زیاد و قیافه خوشکل رقیبی نداشتن واسه همین سریع محبوب شد و رشد کرد
میدونی خلاصه بگم هیوندای اومد کیفیتشو یکم از همرده های خودش مثل تویوتا کمتر کرد اما از اونور امکانات بیشتری با قیمتی کمتر از رقباش ارایه داد این باعث پیشرفتش شد نه اینکه کم کیفیتن اینکارو کرد تا قیمت تمام شده کمتر بشه
اما حالا اینکه همه این مواردو کنار بزار و بخواد جا پای رقبایی کهنه کار آلمانی مثل بنز و ب ام و و … بذاره خیلی ضعیفه غولهایی مثل مازراتی و کادیلاد و لکسوس…که صاحب اسم و رسم بودن نتونستن به نتیجه مطلوب برسن چه برسه به هیوندای
بهرحال تلاش ریسک کردن و نوآوری خصلت شرکتهای موفقه منم واسشون آرزوی موفقیت دارم اما منم نظر شخصیمو گفتم
فرزاد
۳۰ دی ۱۳۹۴به به چه میکنه این کره …..این متن رو هم مینویسم تا نتونید دیسلایک بزنید!فقط ایران صد سال عقبه از کشورهای دیگه!…
mds
۳۰ دی ۱۳۹۴ای جونم ای جونم بازم کره جنوبی بازم هیوندای بازم پیشرفت.. مطمئنم جنسیس در آینده نزدیک نیمی از بازار لوکسو به چنگ میاره، زنده باد کره
و سایپا همچنان مطمئن
yas
۳۰ دی ۱۳۹۴به نظرم بهتره بعد از این مقاله دیگه هیچ وقت زیر مقاله های مربوط به کره اسم ایرانخودرو رو نیاریم چون به شخصه خجالت میکشم این همه پیشرفت رو میبینم و در مقابلش منتاژ کار های خودمون که از اون موقع تا حالا حداکثر پیشرفتشونو که خیلی بهش مینازن اینه که تولید پیکان رو قطع کردن(اونم سوری البته چون هممون میدونم هنوز پلت فرم و موتور و گیربکسش در حال ساخته)هر دوشون هم نزدیک به پنجاه سال وقت داشتن.حالا هیوندای برا بیست سال بعدش برنامه داره و تا الانم اولین ماشین هیدروژنی تولید انبوه و اولین ماشین با سه نوع موتور تمام برقی،هایبریدی و پلاگین هایبریدی رو داره میسازه و حتی یه کارخونه رو از ورشکستگی نجات داد(کیا ورشکسته بود تقریبا که هیوندای 50 سهامشو خرید)و الانم هنوز داره مدیریتش میکنه و به اروپا صادرات داره و در امریکا هم خط تولید.اما مال ما در حدیه که عراقی ها و سوریه ای ها میخرن اونم به خاطر قیمت کمش(زیر پنج هزار دلار)به نظرم بهتره اصلا این مقایسه رو نکنیم که اعصاب خودمون رو داغون میکنیم
ali ayat
۳۰ دی ۱۳۹۴بهرحال کم کم دارن میان تو راه ساختن خودرو های پرفورمنس زیاد آسون نیست پس قطعا نسخه های اولیه مشکلاتی دارند ولی یه ده سال دیگه همه چی خوب میشه و در سطح جهانی رقابت میکنند
sunmartin
۳۰ دی ۱۳۹۴فقط 5 سال دیگه لازمه واسه کیا هیوندا که در کلاس فقط هابرید و ترکیبی و اخیرا سوپر اسپرت حریف ژاپنی ها بشه و شاید برتر از اونها فقط هم بخاطر تفکر آلمانی این شرکت هست تجربه نشان داده هر شرکتی که مدیران و طراحانش از بی ام دبلیو پورشه و بنز و آئودی انتخاب کرد و اصل تفکر آلمانی سکاندار حرکت شرکت شد میشه کیا هیوندای
واقعا چه میکنه این دوشرکت کره ای
یادمون نرود که در بحث اطمینان مشتریان و ویفیت هم طی این دو سه سال یا دوم بوده با اول و با جرو 5 تای اول البته در سایت دنده 6 که از شما دعوت میکنم در مباحثش شرکت کنید عده ای چینی باز سعی کردن زیباترین خودرو به تایید نهاد رد دات یعنی اپتیمای زیبا و خواستی با خودروی فیک ام جی 6 مقایسه کنن که واقعا جالب هست
محمد علي
۳۰ دی ۱۳۹۴ببین من کاری به هیوندایی و …. ندارم خودمم الان سوناتا دارم ۱۰ مدل هیوندایی هم داشتم طرفدار هیوندایی هم هستم ولی فقط خواستم بهت بگم اون زمان که mg ماشین می ساخت صاحب هیوندایی با یویو بازی می کرد من ۲ سال پیش یکی از مدل های قدیمی mg رو سوار شدم حاضرم قسم بخورم تا حالا تاحالا هیچ خودرو اسپرتی به کاملی و شتاب اون ندیدم ( توی قیمت ۲۰’هزار دلار) راحت کاین توربو رو گرفت واقعا یکی از بهترین سواری های عمرم بود ۲۶۰ کیلومتر باهاش پر کردم تو پورشه انقدر میخ کوب نشدم که توی اون شدم mg عالی هست واقعا عالی هستش این جدیدا هم بسیار ماشین های خوبی اند قیمت و طراحی خوبی هم دارند ***
محمد علي
۳۰ دی ۱۳۹۴مدلی که سوار شدم mg tf بودش
امیر سابق
۳۰ دی ۱۳۹۴خوبه والله پس بعضی مردم به جای اینکه برن پورشه کاین بخرن بیان از این ام جا هایی بخرن که شما میفرمایید.
ببین داداش اگه الآن پراید رو هم تیون کنی ام جی شما رو جلو میزنه. ماشین رو که فقط با شتاب قیاس نمیکنند.
mohsen
۱ بهمن ۱۳۹۴همه مثل شما نیستن که کاین سوار شن عشق هیوندا باشن ( روشن هس دیگه جناب امیر)
امیر سابق
۱ بهمن ۱۳۹۴جناب محسن یبار کامنتای بنده رو بادقت بخونید ببینید بنده اصلا گفتم کاین دارم؟
من بازم میگم عاشق هیوندا هستم ولی این دوستمون گفته بودن سواری ام جی در حد کاین هست. منم بهشون گفتم اون لگن چینی که اسمسش ام جی هست سواریش در حد اکسنت هم نیست چه برسه به کاین.
mohsen
۱ بهمن ۱۳۹۴خوب یادم هست گفتید من خودم کاین دارم خانومم الانترا همون موقع که گفتم من پیشرفت کره ای هارو تحسین میکنم ولی باعث نمیشه خوشم بیاد ازشون و همه ریختن سرم که پراید نداری چرا نظر میدی همون ادم که قصدی ازرا سوار میشد و …
sina
۱ بهمن ۱۳۹۴داداش ام جی 6 تو کلاس سراتو النترا نه اپتیما که از هردو شونم سره
ali
۳۰ دی ۱۳۹۴ایشون فقط آبروی ما کره ای سوار ها رو میبرن،
برادر این همه، همه چیز رو مقایسه نکن، جایگاه هر ماشینی متفاوت هست، همون ام جی تو انگلیس تمبر داره، کلی اختراعات و سوابق و… داره، حالا اونم مثل ولو هلدینگش چینی شده، هیچ چیز ازش کم نکرده، در ضمن ام جی 6 در کلاس ِD امکاناتی داره که حتی اپتیما هم نداره مثل بازده خوب و شاسی هوشمند دینامیک
در کل به عنوان طرفدار کیا! واقعا از جنسیس خوشم میاد، خصوصا طراحی جدیدش
شاید الان هیوندا تو سری پربازده زیاد موفق نباشه ولی قطعا این اتفاق بزودی میوفته
آفرین هیوندا!
ولی طراحی های کیا اروپایی تر و سنگین تره
sina
۱ بهمن ۱۳۹۴دقیقا منم از کیا بیشتر خوشم میاد
فرزاد
۳۰ دی ۱۳۹۴یه سخن دیدم یه جا که میخوام به هیوندا و کیا ربط بدم!
برای موفقیت باید از سه مرحله گذشت:ابتدا مورد تمسخر قرار میگیری./سپس با خشونت به مخالفت با تو می پردازند./وسرانجام به تو ایمان میاورند.”ارتور شوپنهار
یه زمونی همه کره رو مسخره میکردند الان با خشونت میگن این چیه بابا! و بزودی همه ایمان خواهند اورد
امیر007
۱ بهمن ۱۳۹۴تویوتا هم یه مدت همین مراحلو پشت سر گذاشته که این شده . کره هم همین میشه
امیرحسین
۳۰ دی ۱۳۹۴کمپانی های کره ای با سیاست ساخت ماشین های اقتصادی و با عملکردی معمولی ولی با امکانات زیاد توانستن پیشرفت کنن و اساساً ساخت ماشین های تخصصی و با عملکرد متفاوت در توان کره ای ها نیست.سند میخواهید؟؟؟
در همین سایت پدال از شکست هیوندای در ساخت هاچ بک داغ نوشته و اینکه ولستر توربو یک ماشین معمولی و غیر جذاب هست
حميد
۳۰ دی ۱۳۹۴بلاخره هر شرکتی برا خودش برنامه ریزی و هدف داشته باشه و واقعا تلاش بکنه و سرمایه گذاری روی منابع انسانی و تجهیزات بکنه موفق میشه حالا چه تو ساحل عاج باشه چه تو سویس
احمد باقری
۳۰ دی ۱۳۹۴در هر صورت، بستگی به این داره که تمرکز اصلی یه شرکت روی چه چیزایی باشه. تمرکز اصلی هیوندای دردرجه اول روی ظاهر و امکانات بالاست و در درجه بعدی روی کیفیت، بقیه خودروسازها هم بستگی به روند کاریشون داره، یه شرکتی مثل مرسدس، بی ام و و …، تمرکز اصلیش رو روی کارایی، هندلینگ و قدرت میذاره و در درجه بعدی ظاهر و امکانات، منظورم این نیست که ظاهر و امکانات، اهمیت کمتری دارن، منظورم اینه که اولویت اصلی چی هست.
حامد
۱ بهمن ۱۳۹۴من یه کره ای سوارم و افتخار میکنم الان هم سورنتو 2016 زیر پامه خداست حرف نداره قبلش x3 داشتم اونم خوب بود ولی استحلاک بالا
mohsen
۱ بهمن ۱۳۹۴خدایی پرستیژ X3 کجا سوری موری کجا؟؟ تو X3 میگن طرف بی ام وه داره تو کیا میگن طرف ماشین داره!
جذابیت بی ام وه اصالتش کجا
بس کنید بابا کره ای خوبه ولی نه در حد اونا که شاخن تو خودرو سازی
ایشالا تحریم ها درس بشه مطمئنم تاثیری هم در وضعیت خودرو میزاره و اگه گیر دادن گمرک نباشه و بعضی محدودیت ها دلار 5 تومنم باشه باز ماشین هایی خیلی خفنی میارن
BMW
۱ بهمن ۱۳۹۴در کل میتونم بگم هیوندا و کیا تو رنج قیمت وکلاس خودشون جزو بهترین و جذابترین ها هستن چون از تجربیات شرکتهای اروپایی استفاده کردن ، اگه دنبال ژاپنیا را افتاده بودن هنوز تو سبک طراحیشونم بلا تکلیف بودن چه برسه به بقیه چیزا
محمد
۱ بهمن ۱۳۹۴من همیشه میام توی پدال وفعالیت میکنم واز تکنولوژی و…بهرمیبرم که دنیا چه پیشرفتی کرده و…
ولی این وسط همیشه عده ای از ادما رو میبینم که به جون هم افتادن وسر برند یه خودرو باهم دعوامیکنن یکی میگه ژاپنی دیگری میگه کره دیگری میگه…. و… و.. و…
اخه زشته این کارا خجالت بکشید
متاسفانه ما فقط چهارتا عکس ازماشینو تکنولوژیهاشون میبینیم هیچ وقت ازنزدیک ویا از طرز کار وطراحی و خیلی خیلی چیزا دیگه خبر نداریم .حالاخیلیا اینجا میان خیلی بزرگان خودرو سازی رو مثلامیبرن زیر سوال اونم چی؟؟فقط توطراحی چون از طراحی وشکل وظاهر وچهارتاامکانات چیزی دیگه ای بلدنیستیم!!!!
خلاصه کسایی میبینم که برند پرستن وروی تعصب حرف میزنن وعلیه هم دعوا میکنن…زشته این کارا…بسوزه فقربی فرهنگی..!!!!!
هرماشینی وهربرندی قابل ستایش واحترامه ..بهتره تعصب وبرند پرستی رو کناربذاریم
وبیشترواقعیتهاروقبول کنیم
مهدی حقیقی
۹ فروردین ۱۳۹۵سلام خدمت همه دوستان . هیوندای و کیا دو کمپانی مشترک پیشرفت فوق العاده ای داشتند . مثلا هیوندای اخیرا تمرکز کرده رو سوخت هیدروژنه و رتبه اول کل دنیا رو با بالاتر از نه هزار کیلومتر در شش روز . هیوندای تو جنسیس و سنتینیال و کیا تو کوریس اومدن تا با بعضی کلاسهای مرسدس قدرتمند و بی ام دابلیوی قدر رقابت کنند . اونهایی که چشماشونو میبندن و دهنشونو بی اطلاع از همه چیز باز میکنند و چپ و راست از کره انتقاد میکنند بهتره چشماشونو باز کنند و موفقیت ها و نوآوریه و ستاره های کیفیت و امنیتی از بعضی کلاسهای مرسدس هم بالاتر دریافت کردن رو ببینند و الکی از خودشون قضاوت نکنند .