هیوندای از طریق همکاری با صندوق سرمایهگذاری دولتی عربستان، کارخانهٔ جدیدی در این کشور احداث میکند که ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار دستگاه خودرو دارد.
هیوندای و صندوق سرمایهگذاری دولتی عربستان سعودی از همکاری برای ساخت یک مرکز تولید خودروی پیشرفته در این کشور خبر دادهاند. بدین ترتیب، پس از لوسید، هیوندای به خودروساز دیگری تبدیل خواهد شد که در این کشور به تولید خودرو میپردازد. صندوق سرمایهگذاری عربستان ۷۰ درصد از سهام این جوینت ونچر را در اختیار دارد و ۳۰ درصد باقیمانده در اختیار هیوندای است. این شرکت کرهای نقش شریک تکنولوژی را بر عهده خواهد داشت و پشتیبانی فنی برای تسهیل تأسیس کارخانه را فراهم میکند. سرمایهگذاری پیشبینیشده برای این پروژه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است.
برای این کارخانه تولید سالانه ۵۰ هزار دستگاه خودرو هدف قرار داده شده که شامل مدلهای درونسوز و الکتریکی خواهد بود. قرار است این کارخانه کار خود را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند اما شروع تولید در سال ۲۰۲۶ صورت خواهد گرفت. البته پیش از همهچیز این جوینت ونچر باید تأییدیههای لازم را از مقامات مربوطه دریافت کند. هیوندای اما در حالی برای احداث کارخانه در عربستان سرمایهگذاری کرده است که چند ماه پیش سرمایهگذاری قابلتوجه ۲۹۰ میلیون دلاری هم در کارخانهٔ آلاباما برای افزایش تولید و ارتقاء جایگاه خود در بازار شاسیبلندها انجام داد. از این سرمایهگذاری، ۱۹۰ میلیون دلار به ارتقاء تجهیزاتی اختصاص داده شده که در درجهٔ اول برای تولید نسل جدید سانتافه در نظر گرفته شدهاند.
هیوندای همچنین حدود یک سال پیش، ساخت کارخانهٔ جدیدی در جورجیا امریکا را هم آغاز کرد. بدین منظور، سرمایهگذاری قابلتوجه ۵.۵ میلیارد دلاری توسط هیوندای و قطعهسازان وابسته آن صورت گرفته است. این پروژه شامل احداث یک کارخانهٔ اختصاصی برای خودروهای تمام الکتریکی و یک گیگافاکتوری تولید باطری میشود. از سوی دیگر، عربستان سعودی در حال حاضر ۱۶۰ کارخانهٔ خودروسازی دارد که از این تعداد ۳۳ کارخانه به تولید قطعات و پیشرانه اختصاص داده شده است، ۲۱ کارخانه به تولید خودرو میپردازد و ۱۰۶ کارخانه به ساخت تریلر، کامیون و کِشنده مشغول هستند.
Car love
۳ آبان ۱۴۰۲سر قضیه تانک که بدجور دیروز حالشون گرفته شد یعنی امکان داره سر این خبر هم باز همون اتفاق بیوفته؟ 😞 دیروز مشخص شد قدرت تخریب تانک هیوندای عالیه 😂
پیام
۳ آبان ۱۴۰۲اصلا به نظرم باید اسم هیوندای رو تانک میذاشتن 😂😂😂😂😂😂😂
amir
۴ آبان ۱۴۰۲باید میزاشتن ترقه
چون خیلی خوب آتیش میگیره
اون فراخوان ۳ ۴ ملیونی هم سند!!!!!!
phonix
۳ آبان ۱۴۰۲تنها چیزی که اونجا مشخص شد این بود که علاوه بر عدم درک سگمنت خودرو ها ظاهرا اطلاعات نظامی هم نداری رفیق با یاد اوری ایم موضوعات صرفا باعث خنده حاضرین میشی
ایرانی
۶ آبان ۱۴۰۲ماشاالله عربستان چقدردرحال پیشرفت ۲۱کارخانه ماشین تولید می کند و۱۰۶کارخانه ماشینهای سنگین تولیدمی کند درحال تبدیل شدن به کره جنوبی خاورمیانه مسیردرستی رادرپیش گرفته دوری ازاقتصاد نفتی وجایگزین کردن بااقتصاد غیرنفتی کشور ما ۱۰۰۰برابر ازنظر ثروت ازعربستان جلوتر هستیم ولی خیانت ودزدی وغارت ثروت و رویای ملت ایران هستند بااین ثروت نباید فقر درکشورباشد متاسفانه بخاطر منافع شخصی وتک حزبی مهاجرین افغان را اضافه کردن برمشکلات این ملت برای استفاده سیاستهای شیطانی سازمان یافته وسرکوب ملت ایران وبرای رأی دادن وووما خودمان درفقرهستیم تروریستهای افغانی وپاکستانی هم شدند دردسر الله اکبر بخاطر بقا هرکس فکرشومیکنه اینهو ایران پشت قباله این جماعت خبیث ومنحوس است.
رضا
۳ آبان ۱۴۰۲تبریک به مسئولین عربستان بابت تصمیمات خوبی که در این چند سال اخیر گرفتهاند. مبارک مردمشون.
م
۳ آبان ۱۴۰۲عربستان بدور از حاشیه های جهادی داره تبدیل به کشور مدرن میشه
P
۳ آبان ۱۴۰۲بعد اینجا بعد از 2سال هنوز نتونستن(نخواستن) مصوبه ای برای واردات به اجرا در بیارن
محمد
۳ آبان ۱۴۰۲یادمه چند سال پیش فکر میکنم سال ۹۵ ،زمزمه حضور هیوندای توی ایران بود و صحبت این بود که برای احداث خط تولید در حال گفتگو هستند.مقامات شرکت هیوندای صحبتشون این بود که اگه بخوان داخل ایران کارخونه راه اندازی کنن باید به صورت مستقل کار کنن و نه تحت نظارت یا شراکت.دست آخر هم با درخواستشون موافقت نکردن.چند خط آخر این مطلب رو که خوندم اصلا باورم نشد که عربستان انقدر تو بخش صنایع خودرو فعاله.به نظرم کشور عربستان تا چند سال آینده میتونه بازار فروش منطقه خاور میانه و حتی گسترده تر از اون رو در دست بگیره.
مانی
۳ آبان ۱۴۰۲محصولات هیوندای از دهه 80 شمسی توسط شرکت کرمان موتور در ایران مونتاژ و عرضه می شدند.مدل هایی مثل اکسنت و i20 و i10 و تعداد کمی هم از مدل الانترا تا سال 1397 هجری شمسی در شرکت کرمان موتور مونتاژ می شدند.پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم صنعت خودروی ایران،شرکت هیوندای هم بازار ایران را فورا ترک کرد.البته قرار بود که مدل های توسان و سانتافه هم وارد پروسه تولید در کرمان موتور شوند که اعمال مجدد تحریم ها مانع از این روند شد.در دهه 80 شمسی هم مدل های آوانته و ورنا در کرمان موتور مونتاژ می شدند.
phonix
۳ آبان ۱۴۰۲کرمان موتور بنده خدا گفت میخوام بیام هاب هیوندایی تو خاورمیانه بشم بفرما اینم هاب :(
علی جردن
۳ آبان ۱۴۰۲هیوندای رو رسانه ها و خریداران باید تحریم کنن چون هیوندای در حال تزریق سرمایه به پروژه های خطرناک ضد بشری می کند و در حال ساخت تانک جنگی بدون سرنشین است. اگر این سرمایه های عظیم به پروژه های بشر دوستانه خرج می شد بجای جنگ و جدل و گشنگی و حسرت وضیعت انسان ها حداقل دو پله بهتر از این بود..
علی جردن به عنوان یک شخص از بین چند ملیارد جمعیت جهان هیچ وقت سراغ خودرو و اکسسوری و لوازم جانبی هیوندای نخواهن رفت
Car love
۳ آبان ۱۴۰۲وقتی که میخوای غیر مستقیم بگی جاپون فنی 😂
لامصب تانک هیوندای بدجور ضد حال زد بهشون
علی جردن
۳ آبان ۱۴۰۲جرمن فن و ایتالیاین فنم اگه مورشه و مازراتی هم اینکارو کنن آنفالوشون می کنم.. از اون ور تویوتا دست و مای مصنوعی میسازه تا بشریت از ناراحتی راحت شن اما هیوندای می خواد با تانک هاش بیفته به جون مردم بی گناه از همه جهان بی خبر!!!
حسن
۳ آبان ۱۴۰۲یه انتقاد هم از خودی ها میکردی بد نبود خودرو ساختن بده اما اینجا نفت میفروشن مال بیت المال 90 ملیون انسان که در فقر و تنگنا زندگی میکنن میدن موشک میخرن یا میسازن میدن حماس و حزب الله و حشد شعبی و اسد خوبه اما اینا که کار میکنن پول در میارن پول خودشون را در جهت رفاه کشور و مردمشون خرج میکنن ضد بشری ان
Enzo Ferrari 2008
۳ آبان ۱۴۰۲چی بگم جز اینکه این از ایران خودرو کم سن تره
بعد آنقدر موفقیت داره فقط احساس می کنم ما
چقدر بیچاره ایم
علی
۳ آبان ۱۴۰۲اگه منظورت این که هیوندای از ویران خودرو کم سن تره باید بگم اشتباه بهتون گفتن .تاریخ تاسیس هیوندای چند سالی زود تر از ویران خودرو هست و قدمت خودروسازی کره از ایران بیشتره .قدیمی ترین کارخونه کره هم کمپانی سانگ یانگ
کوشا
۳ آبان ۱۴۰۲خدایا خودت نجاتمون بده..
𝐀𝐥𝐢
۳ آبان ۱۴۰۲خوشبحالشون حداقل بجای اینکه عین ما اشغال تولید کنن کارخونه برند های مطرح رو تو کشورشون راه اندازی میکنن
حسن
۳ آبان ۱۴۰۲عربستان نگو بگو شاه خاورمیانه واقعا دارن از خریت و نادانی رد میشن
امین آریامن
۳ آبان ۱۴۰۲از ۱۹ سالگی تا الان ب مدت ۱۴ ساله مخاطب سایت پدال هستم و یه عاشق ماشین…
دست تقدیر ب سمت ماشین آلات راه سازی هدایتمون کرد و از برندهای ایرانی ها خرید کردیم و کار کردیم … اخر سر بعد چند سال یه بیل مکانیکی هیوندای کارکرده خریدیم تازه فهمیدم ماشین آلات یعنی چی…تازه فهمیدم قبل هیوندای فقط داشتم با اعصاب و روانم بازی میکردم …
این خبر رو خوندم دلم سوخت ای کاش الان گروه صنایع سنگین هیوندای هم میومد ایران کارخونه تواید ماشین آلات سنگین میزد مصرف کننده ها زندکی میکردن
امیر
۳ آبان ۱۴۰۲بنظرم تنها مشکل عربستان مردسالاریه که رفاه باعث میشه از اونم رد بشن
حسن
۹ آبان ۱۴۰۲چی بنویسم وچی بگوییم فقط باید گفت عربستان افتخار است ماشاالله به این پادشاه بغض گلویم را فشار میدهد عربستان عبور از اتکا به نفت…