کانسپتی دیگر از هیوندای برای نمایشگاه SEMA. این خودروساز کرهای که بهخاطر آوردن کانسپتهای سفارشی و سطح بالا به این نمایشگاه شناخته شده است، امسال نیز شیوه کار خود را حفظ کرده است. قبلاً نسخههایی با عملکرد بالا از خودروهای جادهای، مانند یک بیسموتو توسان ۷۰۰ اسببخاری، یک بلاد تایپ ریسینگ ولستر توربو با قدرت ۵۰۰ اسببخار و یک جنسیس کوپه سوپرشارژر شاهد بودهایم. حالا نیز هیوندای، یک نسخه ویژه از توسان را برای نمایشگاه لاسوگاس معرفی کرده که کاملاً برای یک رانندگی آفرود آماده است.
هیوندای برای ساخت این توسان سنگینوزن مدل ۲۰۱۶ با راکاستار پرفورمنس گاراژ (RPG) همکاری کرده است. RPG شرکتی است که در ساخت آفرودهای وحشی از محصولات جیپ و تراکها زبانزد است. راکاستار برای مقابله با موانع بر سر راه خودرو، از یک سیستم تعلیق آفرود سرسخت در زیر این کراساور استفاده کرده است. به این منظور با کاربرد سیستم شوکهای تنظیمشونده «کینگ شوکز»، به اندازه ۶ اینچ (۱۵۲ میلیمتر) به ارتفاع رانندگی توسان اضافه شده است. چسبندگی خودرو با استفاده از یک سری تایرهای مایکی تامپسون MTZ P3 تأمین میشود که نیازمند یک طراحی دوباره برای چرخها بوده است. در زیر کاپوت یک موتور ۱/۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر به کار گرفته شده که همان موتور مورد استفاده در توسان استاندارد است، ولی در اینجا با استفاده از تجهیزاتی مانند اگزوز «مگنا فلو»، مکش K&N، اصلاح جریان توربو و خنککننده داخلی «میشیموتو» ارتقا یافته است.۲۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ali ayat
۲۶ مهر ۱۳۹۴لاستیک به بدنش نمیخوره بیشتر به جیپ و هامر و حضرت میخوره
fj
۲۶ مهر ۱۳۹۴چی به جیپ حضرت؟.مگه با جیپ میاد حضرت
ali ayat
۲۷ مهر ۱۳۹۴حضرت یعنی تویوتا لندکروز
arman
۲۷ مهر ۱۳۹۴شبیه دختری شده ک پوتین سربازی پاش کرده !
ALiHidden
۲۶ مهر ۱۳۹۴عجب!
نسخه آفرود…
به نظرم اصلا بهش نیومده…
نوید جهرمی
۲۶ مهر ۱۳۹۴حالا که میخواسته آفرود ب نمایش در بیاره چرا توسان؟ چرا با یه موتور 1.6 ؟
اما در کل ابهت یه آفرود رو نداره.
mohsen
۲۶ مهر ۱۳۹۴این تو on roadاش مونده off road دیگه چیه
road
۲۶ مهر ۱۳۹۴تو کره ای ها منظور از آفرود اینه که اگه از بالای دره بندازیش پایین تا ته دره میره
ولی اصلا حتی در ظاهر اصالت و سنگینی یک خودروی آفرود رو نداره، شبیه خودروهای بزک شده کره ای شده
البته تلاش کره ای ها و چینی ها تو صنعت خودرو واقعا تحسین برانگیزه وتو سالهای اخیر خصوصا پیشرفت زیاد داشتند
یاسین
۲۶ مهر ۱۳۹۴توسان افرود!!!!
مگه میشه مگه داریم…
سامان اذری
۲۶ مهر ۱۳۹۴:(
وقتی یه ماشین فانتزی رو افرود کنی زیاد چنگی به دل نمیزنه
حالا راوفور بود یه چیزی
حميد
۲۶ مهر ۱۳۹۴أصلا تایرهاش به استایل جلوش نمیاد
shahab
۲۶ مهر ۱۳۹۴عجب!!!!
توسان؟؟؟؟
آفرود؟؟؟؟
1.6لیتر؟؟؟؟توربو برای ماشین آفرود؟؟؟
نمیدونم والا، یکی میاد لندکروز میزنه با 4.7 لیتر یکی هم….
احمد باقری
۲۶ مهر ۱۳۹۴این موتور به این ماشین و این کاربرد نمی خوره.
mds
۲۶ مهر ۱۳۹۴هیوندای مثل بی ام و به ماشینای لوکس و هندلینگ بالا معروفه مثلا اگه به ام و x3 رو برا آفرود تغییرش میدادن واقا میتونست حرفی برا گفتن داشته باشه..
البته اگه بجا هیوندای بی ام و این تغیراتو انجام میداد همتون به به چح چح میکردین!
mohsen
۲۶ مهر ۱۳۹۴دو سه روز دیگه هم میگن بی ام وه مثل هیوندا به ماشین های الو بل معروفه کره باز ندیده بودیم دیدیم
ارمان
۲۶ مهر ۱۳۹۴کی میگه هیوندایی به هندلینگ و لوکس بودن معروفه؟
والا ما داریم هندلینگ که نداره هیچی سر نشین عقب تو دست انداز دماغش میره تو چشش!
از خودتون دیگه حرف در نیارید سانتافه سره پیچ کلا خم میشه ! یه چی بگید دیگه ادم دل درد نگیره .
بعدشم اگه bmw این کارو میکرد میدونی چرا به به چه چه میکردن ؟
چون موتور 1.6 تو سربالایی معمولی با دوتا سرنشین دور موتورش افت میکنه و سرعت و قدرتش میاد پایین حالا همه اینها رو تو سطحی مثل ماسه روون در نظر بگیرید !!!! فاجعست
mds
۲۶ مهر ۱۳۹۴والا من که جنسیس دارم چرا چشم نمیره تو دماغم نرمیش مثل ب.ن میمونه :lol:
mohsen
۲۷ مهر ۱۳۹۴مشکل همین جاس که هر چی داریم فکر میکنیم روش چیزی نیس الان Z4 داشتین هیچ وقت به جنسیس نگا نمیکردین.مطمئن باشید
ارمان
۲۸ مهر ۱۳۹۴لطف کن بده یکی دیگه بشینه برو رو صندلی عقب
amir
۵ آبان ۱۳۹۴من که بعید میدونم شما سانتافه داشته باشید والا ما داریم به نظرم از هر لحاظ عالیه نرمی آپشن و امکانات تا حالا هم شصت پام نرفته تو چشم مطمیینا اگر ماشین بدی بود انقدر تو ایران زیاد نبود
barish
۲۷ مهر ۱۳۹۴داداشای گلم اتفاق از موتورش که بگذریم استایلش به آفرود میخوره.کاملا شبیه فورانره
sunmartin
۲۷ مهر ۱۳۹۴از دوستان عزیز تقاضای کوچک دارم لطفا نام هیوندای کیا کنار چینی ها نیارین با تشکر
صنعت کره و چین اصلا قابل قیاس نیستن جنس چینی چینیه اصلا چینی بودن یک کالا شده اصطلاح عامه و رایج تمام ممالک دنیا وقتی بخوان از جیزی بعنوان بی کیفیت یاد کنن
حامد
۲۷ مهر ۱۳۹۴کسی که این ماشین نسخه أفرود کرده حتما بهتر از شما ها میدونه که میگید بدرد أفرود نمیخوره .حتی این ماشین هنوز اجازه پلاک تو ایران بش داده نشده و ۱ ماه دیگه در دسترس هست و حتی شماهایی که بد میگید سوار این ماشین نشدید.
ارمان
۲۸ مهر ۱۳۹۴منطقه ازاد انزلیش اومده دوستم گرفته و سوارش هم شدم !
شما اینقدر مطمئن کامت ننویسید لطفا
ضمنن افرود کردن این ماشین سنبولیکه و به این معنا نیست که حتمان یه تولید نیمه انبوه خواهد رسید
شاسی
۲۸ مهر ۱۳۹۴باید این نکته رو اضافه کنم که وقتی خودرویی از آنرود به آفرود تغییر پیدا میکنه چندتا چیز نقش اساسی پیدا میکنن، زیر و بند-سیستم تعلیق-کمک ها-ترمز و دیسک-موتور و اگزوز-ورودی های هوا و کاربراتور-لاستیک و رینگ-مه شکن و نورافکن و عایق بودن کابین، پس تفاوتی نداره خودروی مورد نظر چی باشه،چون هر چی باشه با لوازمی تیونینگ میشه که برای این کار ساخته شدن.
پس ظاهر خودرو و برند اون هیچ تاثیری توی نحوه ی افرود نداره و فقط به ابهت و زیبایی اون کمک میکنه.