هیوندای

تمرکز هیوندای روی خودروهای هیبرید به دلیل کاهش تقاضا برای مدل‌های برقی

هیوندای اعلام کرده است که به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی، تعداد خودروهای هیبریدی در سبد محصولات خود را دو برابر خواهد کرد.

آمار فروش خودروهای الکتریکی آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفته است و به همین دلیل، هیوندای استراتژی خود را تغییر خواهد داد. این شرکت کره‌ای اعلام کرده است که قصد دارد طیف خودروهای هیبریدی خود را دو برابر کرده و از هفت مدل به چهارده مدل افزایش دهد. هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، در سراسر جهان ۵.۵۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند که افزایشی ۳۰ درصدی را نسبت به فروش این شرکت در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. بااین‌حال، هیوندای نگفته است که تا چه زمانی خانوادهٔ محصولات هیبریدی خود را دو برابر خواهد کرد. البته می‌دانیم که این استراتژی جدید بیشتر بر گسترش مدل‌های هیبریدی در بازار آمریکای شمالی تمرکز خواهد داشت.

«جاهون چانگ» رئیس و مدیرعامل هیوندای در این رابطه گفته است:

اخیراً نرخ تبدیل خودروهای درون‌سوز به الکتریکی کاهش پیدا کرده است. درنتیجه، تقاضا برای خودروهای هیبریدی در حال افزایش است و هیبریدی‌ها بجای اینکه جایگزینی برای خودروهای درون‌سوز باشند، در حال تبدیل شدن به گزینهٔ اصلی بازار هستند. این تصمیم همسو با رقبایی مثل فورد، جنرال موتورز و تویوتا گرفته شده است

علاوه بر این، هیوندای قصد دارد خودروهای الکتریکی ژنراتوری (مجهز به پیشرانهٔ درون‌سوز فقط برای شارژ باطری‌ها و افزایش شعاع حرکتی) را هم در بازارهای آمریکای شمالی و چین معرفی کند. این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۶، خودروهای الکتریکی ژنراتوری جدیدی را در بازارهای مذکور عرضه خواهد کرد.

اما در حالی هیوندای هم‌اکنون به دنبال تغییر استراتژی خود است که تویوتا مدت‌ها است روی خودروهای هیبریدی سرمایه‌گذاری کرده و معتقد است خودروهای الکتریکی تنها انتخاب برای آینده نخواهند بود. با کاهش فروش خودروهای الکتریکی، غیر از هیوندای، استراتژی بسیاری از دیگر خودروسازان هم در حال تغییر است. به‌عنوان‌مثال، جنرال موتورز که در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد به‌منظور حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی، روی مدل‌های هیبریدی سرمایه‌گذاری نخواهد کرد، اخیراً در برنامه‌های خود تجدیدنظر کرده و قصد عرضهٔ مدل‌های پلاگین‌هیبریدی را دارد. این در حالی است که فروش خودروهای الکتریکی هیوندای در نیمهٔ نخست سال جاری با ۲۸ درصد کاهش از ۱۴۴,۴۳۰ دستگاه به تنها ۱۰۴,۳۱۵ دستگاه رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1399 ديدگاه)

    از همون اول هم هیبریدی خیلی گزینه بهتری نسبت به برقی هاست

    موافقم 61
    مخالفم 6
    1. پیام

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2071 ديدگاه)

      گل بود به سبزه نیز آراسته شد!!! برقی کم بود، فشار و پیشرفت هیبریدی هم اضافه میشه!

      موافقم 1
      مخالفم 62
      1. amir

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3422 ديدگاه)

        دست پیش گرفتی پس نیوفتی؟؟؟
        فروش خودروهای الکتریکی هیوندای در نیمهٔ نخست سال جاری با ۲۸ درصد کاهش از ۱۴۴,۴۳۰ دستگاه به تنها ۱۰۴,۳۱۵ دستگاه رسیده است
        کاهش فروش داشتن عزیزم!!
        این همه گفتی برقی برقی۳۰ درصد کاهش داشته فروش برقی هاش و حالا داره رو میاره به همون راهی که تویوتا رفت هنوز باید از رو دست بزرگا مشق بنویسه

        موافقم 49
        مخالفم 7
        1. datsun

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3843 ديدگاه)

          آمار هم که دروغ در اومد

          موافقم 25
          مخالفم 4
        2. پیام

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2071 ديدگاه)

          امیر کلا به علت زیرساخت‌‌ها فروش برقی فعلا جا نیفتاده و این نه چیز جدیدی هست و نه فقط مربوط به هیوندای! مگه متن گفته فقط هیوندای؟!!! این اتفاقا چیز عجیبی نیستن. امکان داره هیوندای دو سال بعد سرمایش رو تو برقی بیشتر کنه. ولی چیزی الان هم میگم اینه که شک نکن در مورد پیشرفت برقی هیوندای تا دو سه سال آینده خبرای سهمگینی میشنوید خصوصا اینکه باتری جامد سامسونگ اومده و دیگه تو سرازیری افتادن.

          موافقم 5
          مخالفم 32
        3. JaMsHiD_R1988

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          پیام ما گفتیم برقی زیر ساخت نداره و الان وقتش نیست هنوز تکاملش کامل نشده ولی چون سفینه سازی بوسان داشت برقی می‌ساخت که ناتوانی توی ساخت موتور درون سوز پنهان کنه ، گفتی نه برقی ها جهان رو فتح میکنن
          ولی چون الان انتحاری ساخت کره شمالی رو آورده به هیبرید ، پا میشی میگی نه هیبرید راهشه و برقی وقتش نیست

          موافقم 24
          مخالفم 3
        4. JaMsHiD_R1988

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          معلومه هرکی راه تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان رو پیش میگیره سود های سهمگینی می‌کنه پیام جون

          موافقم 19
          مخالفم 4
        5. amir

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3422 ديدگاه)

          عزیزم ما هم که گفتیم قبلا برقی هنوز جا نیوفتاده و هیبریدی بهترین گزینه اس همونطوری که تویوتا گفت برقی راه داره و رفت سراغ هیبریدی ها منتها شما پیشگوی اعظم چون یذره چپوندا داشت برقی میفروخت از ۲۴ ساعت روز ۲۵ ساعت داشتی میگفتی دودوتای عقب مونده بلد نیست برقی بسازه منها الان چی شد؟ طبق معمول پیشگویی هات غلط از آب دراومد نه تنها فروش برقی هیوندای روز افزون آمارش رشد نکرده بلکه الان با کاهش فروش مواجه شدن قراره همون راهی که تویوتا رفت رو برن پروفسور جان

          موافقم 17
          مخالفم 2
        6. پیام

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2071 ديدگاه)

          خخخ جنشید ناتوانی موتور درون سوز کره؟!!! سری N کلا چند ساله اونده، در حالی که سیویکتون با فاصله بیست سانت جلو بود!!! تازه اگه یه بار دیگه تست می گرفتن معلوم نبود چی میشه! سری N با سوبارو هم که دیدیم!!! جنشید سر خودتو شیره میمالی یا ما رو؟! فکر کردی کره هم‌چین هست؟!!! کره همون کشوریه که کالاهاش بعد ازرسی چهل سال هنوز تو خونه های مردم کار میکنه!!!😂😂😂😂 دور و وریات کلا زندگیشون مملو از جنس کره ای هست. اینارو برای من نگو!!! خالی بندی که کنتور نمیندازه! بعد شماها دچار کج فهمی هستید! کره برقی سازیش رو تعطیل نکرده! یجوری حرف میزنید که انگار گفته هزین به بعد برقی نمیسازیم! برو دوباره متن رو بخون.

          موافقم 4
          مخالفم 21
        7. JaMsHiD_R1988

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          پیام والا ما از کره یه تلفن داریم اونم پدر مارو درآورده😂
          بعدش سری N سری N نکن !
          کدوم ماشین درون سوزش تونسته به پای سیویک توی پیست برسه ؟
          همون شاخ ۶۵۰ اسبیشم توی نوربرگ از سیویک سی صد اسبی کند تره
          درگ درون سوز و برقی هم شد کار؟
          اگه راست میگی درون‌سوز N رو با کرولا GR و سیویک تایپ آر مقایسه کن !
          بعدش تو میگفتی تا سال آینده درون‌سوز نابود میشه چون هیوندا داره دیوانه وار برقی میزنه !
          چی شد؟
          راه تویوتا کبیر رو داره می‌ره

          موافقم 17
          مخالفم 2
        8. 🇰🇷

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (228 ديدگاه)

          ژاپن چقد برقی فروخته ؟

          موافقم 4
          مخالفم 15
      2. amir

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3422 ديدگاه)

        کی بود پیش بینی میکرد فروش برقی هیوندای هزار برابر میشه نمیدونم تسلا رو با اردنگی پرت میکنه بیرون ؟
        برای بار هزارم دیدی هرچی داری میگی غلط درمیاد؟ تازه ماه پیش آمار فروش کیا تو آمریکا افتم داشت

        موافقم 24
        مخالفم 4
        1. پیام

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2071 ديدگاه)

          تو هیچ کامنتی نگفتم هیوندای تسلا رو با اردنگی بیرون مینداره! من بارها گفتم که بارقی برقی ژاپن افتاده رو دوش آمریکا و کره و اروپا! الانم جیگم دنیا به سمت برقی شدن هست و هیچ شکی درش نیست. نهایتا چند سالی هیبریری بتونه پیشنازی کنه. بعدش با باتری جامد و افزایش زیر ساخت به ده ها دلیل هیبریدی به سطل زباله دان تاریخ میره. اینکه هیبریدی از الکتریکی بیشتر فروخته که چیز جدیدی نیست! ولی فعلا!

          موافقم 2
          مخالفم 17
        2. پیام

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2071 ديدگاه)

          جمشید حاشا نکن! من نگفتم تا سال ۲۰۲۴ درون سوز نابود میشه مگه اشتباه متنارو بخونی! اگه الان نگاهی به وضعیت پیشرفت کره جنوبی تو الکتریکی بندازی میفهمی ژاپن کجاست! میگم جنشید چرا پاناسونیک تو باتری جامد نتونست غلطی کنه و سامسونگ گل رو بهش زد؟!!! منتظر جوابمااااا

          موافقم 2
          مخالفم 13
        3. SMS

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (427 ديدگاه)

          اونهمه آینوک خودشو پاره کرد ولی بازم….

          موافقم 7
          مخالفم 2
      3. jdm

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        اقا براوو دودوتا بلد نیست برقی بسازه یا اینکه چپوندا راه اشتباهو رفت حالا باید برگرده سر خم کنه دنبال سیاست های همون ۳ چرخه سازا بره
        حالا دیدی کره هنوزم زیر سایه خودروسازای دیگس
        ی سری بلند پروازی تو ذهنش بود ک به گل نشست

        موافقم 13
        مخالفم 9
      4. JaMsHiD_R1988

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2338 ديدگاه)

        فشار پیشرفت؟🤣🤣🤣🤣
        پارسال که میگفتی با برقی ها جهان رو فتح میکنه؟
        چی شد؟ به تویوتا رو آوردین فداییان سئول؟
        یادته میگفتی تویوتا ورشکسته میشه چون راه هیچ شرکتیو پیش نگرفته در حالی که هیوندا هم رو آورد به بزرگ ترین شرکت جهان !

        هنوز مونده به پرفروش ترین خودروی غیر آمریکایی در آمریکا برسید

        موافقم 13
        مخالفم 4
        1. amir

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3422 ديدگاه)

          خنده ام به این گرفته هنوزم خودشو زده به اون راه

          موافقم 8
          مخالفم 4
      5. فرامرز

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (254 ديدگاه)

        آقا پیام دوست عزیز من نه کاری به برقی دارم نه هیبریدی و نه ژاپن و نه کره ولی چرا وقتی کسی منطقی جوابت رو میده اینهمه عصبی میشی و اینهمه غلط املایی داری
        مشخصه وقتی عصبی میشی و جوابی نداری از شدت عصبانیت کلمات رو اشتباه تایپ میکنی
        یکم به خودت مسلط باش دوست عزیز

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. amirkhanzadeh

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (364 ديدگاه)

      بهتره حداقل تا کامل برقی

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. Sina_carshow

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (157 ديدگاه)

      تنها برقی که ارزش خرید داره تسلاس
      دوستم اینجا یه id4 فولکس واگن داره میگه همش دنبال شارژره همیشه پره جایگاهای شارژ این به خاطر عدم زیرساخت هستش
      تازه حتی ایستگاه‌های شارژ سریع هم خیلیاشون خراب هستن و سریع نیستن
      تسلا به شبکه بسیار گسترده سوپر شارژ هیچوقت این مشکلو نداشته و تازه سریع هم شارژ میشه من همیشه میرم خرید میکنم از فروشگاه محلمون ایستگاه‌های سوپر شارژش حداقل همیشه یه جای خالی دارن و هیچوقت کسیو الاف و آویزون سر مسئله شارژ نمیکنن
      برا همین هنوزم میفروشه

      به اون دوستانی که معتقدن برقی جمع باشه باید بگم حتی تویوتا هم برنامه داره یه لاین قوی از برقی ها ایجاد کنه و از طرفی هر محصولی که جدید بیاد فروشش بالا پایین داره
      درسته برقی ها امسال فروش کمتری داشتن اما نسبت به ۳ سال پیش چی؟ درسته! فروششان بازم بیشتر بوده و این قضیه موقتی دوباره حل میشه هرمحصولی همیشه بالا پایین فروشش داره و بالاخره یک جا ثابت میشه درسته ممکنه تولیدش کم شه ولی هیچوقت از دور خارج نمیشه خودرو برقی

      اما اگه واقعا الان کسی بخواد خودرو برقی بخره مخصوصا اینکه تجربه اولش باشه تسلا بهترین و منطقی ترین انتخاب هستش به خاطر سوپرشارژ هاش

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Navid A J

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3773 ديدگاه)

        مشکل دوستان اینه که از ایران با اطلاعاتی که در اینستاگرام به دست میارن؛ میخوان بگن برای خارجی ها چی خوبه و چی خوب نیست. چیزی که واقعا عوض شد؛‌ سبک زندگی های خیلی از مردم جهان بعد از کرونا بود.
        ماشین های الکتریکی چه خوشمون بیاد چه نیاد؛‌ بخش جدانشدنی از آینده ی ما هستن. فکر کن ماشین الکتریکی باشه که تو ۵ دقیقه شارژ شه؛‌ برد بالای ۶۰۰ کیلومتر داشته باشه؛‌ قیمتش هم ۳۰ هزاردلار باشه. این چیزیه که ۲۰۳۵ میخواد به ما نشون داده شه.

        موافقم 3
        مخالفم 2
  2. car lover

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (986 ديدگاه)

    دیدین حالا 😏
    گفته بودم که…

    اما در حالی هیوندای هم‌اکنون به دنبال تغییر استراتژی خود است که تویوتا مدت‌ها است روی خودروهای هیبریدی سرمایه‌گذاری کرده و معتقد است خودروهای الکتریکی تنها انتخاب برای آینده نخواهند بود

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. MehdiTurbo

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2261 ديدگاه)

      حتی از این زاویه هم نگاه کنی کار درست هیوندا کرد من کلا طرفدار کشور خاصی نیستم از همه برندا هم تعریف کردم هم تخریب اگه اشتباه بوده
      ولی کار درست دقیقا برعکس حرفت هیوندا کرد یعنی دستش تو همه موارد باز بود زمانیکه برقی ها اوج فروش بودند سود داشتند سودش برده الانم که بازار داره میره رو به هیبرید هیبریدش افزایش میده
      میدونی چرت
      چون همه گزینه ها را تو چنته داشته قبل برقی هیبرید میزد بعد که برقی اومد برقی تولید کرد تولید و تواناییش محدود نکرد و این درست ترین سیاست که تو تمام گزینه ها را داشته باشی و تک بعدی نباشی
      الان هیوندا جز پرسودترین شرکتا تو جریان برقی ها بود به همین دلیلی که گفتم تویوتام میتونست تو اوج سود دهی برقی استفاده کنه
      این سمش سیاست درست نمیشه
      خود فوردم میگفت برقی ها اینده ای ندارند یا خیلی شرکتای دیگه ولی تولید کردند چون هم توانایی تولیدش داشتند هم سود بالا داشت یه چیزایی یه برهه ای سود شاید یه دورانی داشته باشه ولی اوج سود
      خود تسلا شاید دیگه اصلا نتونه اونجوری سود کنه ولی تو اوج بهترین زمانش بهترین بهره را برد هر چند گند زد به دنیای خودرو

      موافقم 4
      مخالفم 14
      1. MehdiTurbo

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2261 ديدگاه)

        من شخصا از خدامه برقی جمع بشه
        ولی هر چند بعید میدونم اگه اون باتری هایی که گفته شده خیلی نزدیک به تولید که با حجم کم و شارژ دهی کوتاه مدت مسافت زیادی طی میکنند اگه واقعا محقق بشه دیگه بهونه ای نمیزارند خودروهای برقی با باتری های الان به صرفه نیست
        هر چند اگه تولید بشه گند میزنه به خودرو ولی امار ارقامش خیلی عجیب غریب بود الان دقیق یادم نیست مطلبش دیدم اینجا میزارم ولی اگه واقعا بشر به دانش تولید همچین باتری دست پیدا کنه که تو اون سایت نوشته بود خیلی نزدیک شدند بعید میدونم دیگه برقی تولید نکنند هر چند بحث الودگی نیستا ولی خب مردم وقتی با نیم ساعت شارژ خودرو بتونند ازش یه هفته استفاده کنند طبق مطلب اکثرا رو میارند به خریدش ولی اگه تولیدم بشه بعید میدونم تا ۴ ۵ سال دیگه بتونند هر چند یهو میبینی یه ماه دیگه میگند تولید شد ۵ سال پیش کی فکر میکرد ۴ سال بعدش تاکسی هایی تو شهر بیاند که خودشان بدون راننده میرسوندت مقصد

        موافقم 3
        مخالفم 9
      2. amir

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3422 ديدگاه)

        داداش فک نمیکنی اگه اوج سوددهی برقی ها رو شاهد بودیم طبیعتا همه شرکتا باید شیرجه میزدن تو برقی ها به جای پا پس کشیدن؟ در حالی که خیلی شرکتا مثل بنز و فورد پس از شیرجه زدن با ضرر خارج شدن؟

        موافقم 11
        مخالفم 4
      3. بهزاد

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2516 ديدگاه)

        شما یک بخش از ماجرا را اشتباه توضیح دادی.
        برقی سازی برای این گروه به هیچ عنوان سوددهی نداشت و اصولا هیچ شرکت صرفا برقی ساز مثل تسلا و تا حدودی BYD بدون سوبسیدها و مشوق ها و خریدهای سازمانی و معافیت های بیمه و مالیات و… سودآوری نداره و در صورت برابری شرایط و عدم دخالت دولت به خصوص چین در مدت کوتاهی این شرکت ها زیان ده میشوند.

        موافقم 9
        مخالفم 3
      4. مجتبی .

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        اگه به تعداد فروش نگاه کنین متوجه میشین بااون همه هزینه اولیه برای کارخانه هاوخطوط تولید سودی نداشته البته براهیوندای.چون تسلا آمارفروشش خیلی بالاتره

    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (784 ديدگاه)

      نکته مهم همینه الکتریکی ها تنها انتخاب ما نخواهد بود حتی موتور اسپرت هم به همین قضیه پی برده
      فکر میکنین چرا بعضی برندای بزرگ از تمام برقی شدن خوداری میکنن؟

      1. MehdiTurbo

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2261 ديدگاه)

        امار فروشش که کاملا مشخصه تو الکتریکی ها بسیار بالا بوده
        حالا شما میگی با وجود این امار فروش بالا ضرر داده که ممکن نیست همچین چیزی حداقل حرفت با چیزی که تو سایتا اعلام کردند همخوانی نداره لینکش میزارم
        امار فروششم که جدول مقایسه اش با بقیه برندا هست که بسیار عالی فروخته تو الکتریکی ها

        https://chargedevs.com/newswire/as-others-cry-the-blues-hyundai-announces-record-profit-keeps-ev-plans-on-track/

        https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-07-25/hyundai-profit-tops-estimates-on-robust-hybrid-vehicle-sales

        کلا سود بنزینی بیشتر الکتریکی در میاد برای هر خودروسازی واسه همینم گرونترند ولی امار سود کلی نسبت به فروشش رقم خوبی حداقل برای هیوندای بوده طبق چیزی که تو سایتا نوشته یعنی درسته الان میره سمت هیبرید ولی برگرده بازم تو همان برهه زمانی الکتریکی میزنه
        این چیزیه که تو مقالات نوشتند

  3. رحیم

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    همیشه حق با اکثریت نیست
    روزی که همه دنیا سمت برقی‌ها می‌رفتند فقط مدیرعامل تویوتا می‌گفت این کار غلطه همه رسانه‌ها مسخره‌اش می‌کردند و
    تلاش شرکت‌های دیگر رو تحسین می‌کردند

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. amir

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3422 ديدگاه)

      ژاپن الکی ژاپن نشد

      موافقم 12
      مخالفم 5
  4. Ferrari

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1941 ديدگاه)

    کره ای ها فهمیدن باید برگردن به مسیری که تویوتا داره طی میکنه

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. amir

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3422 ديدگاه)

      باور کن کره ای ها خودشون حاضرن یه پولی به پیام بدن دربارشون کامنت نزاره چون هرچی پیش بینی میکنه و میگه کلا برعکس درمیاد

      موافقم 15
      مخالفم 3
    2. 🇰🇷

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      میدونستی خود همین تویوتا و لکسوس تا ۲۰۳۰ قراره ۳۰ مدل برقی به بازار بدن ؟
      جهت اطلاع باید بگم تا ۲۰۳۰ همش ۵ سال و خرده ای مونده
      خود تویوتا هم میدونه قوانین جدی تر ازین حرفاست و آینده برقیه . حتی گفته میشه از همین الان میخواد سبد تمامی محصولاتش رو در امریکا هیبرید کنه و کم کم از دورن سوز خالص فاصله بگیره . هیبرید قدم اول برای تمام برقیه

      موافقم 2
      مخالفم 11
  5. datsun

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3843 ديدگاه)

    تازه فهمیدن تویوتا چی میگفت

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. 🇰🇷

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      تویوتا خودش ۲۰۳۰ برو ببین میخواد چیکار کنه و چند مدل برقی بزنه
      بعد یچیز عجیب . پروفت نیسونه اونم برندی که حتی سراغ هیبرید هم نمیره ‌. مستقیم برقی رو هدف گرفته همراه با هوندا و میتسو . بعد اون وقت خودت از هیبرید دفاع میکنی ؟!

      موافقم 2
      مخالفم 10
      1. datsun

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3843 ديدگاه)

        ولا مهندس جان خودروسازی که هیبرید های ژنراتوری رو باب کرد همین نیسون و میتسوبیشی بودن

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. 🇰🇷

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (228 ديدگاه)

          همین نیسون و میتسو ، قراره در قدم بعدیشون تمام برقی شن . راستی یه سوال دیگه الان میتونی چندتا نیسون هیبرید در بازار امریکا نام ببری ؟

          موافقم 3
          مخالفم 9
        2. آرین

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (241 ديدگاه)

          هر وقت تو بالای ۵ تا کره ای خوب نام بردی
          بدون اشکال

          موافقم 2
          مخالفم 1
  6. مازیار

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3152 ديدگاه)

    اینها همه دیر و زود شدن برقی هست
    نه سوخت و سوزش
    روند به جریان افتاده (حالا اینکه خلاف میل ماست مهم نیست)‌ و طبعا در ابتدای کار حرکت تندتری _ یا واضح تری _ داشت
    فراگیر شدن باتری حالت جامد تیر خلاص خواهد بود (حالا اینکه خلاف میل ماست …)

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. مجتبی .

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      آقا مازیار درسته که ممکنه برقیها باباطری حالت جامد دربعضی کشورها همه گیر بشن اما خیلی مونده تا بتونن زیرساختهاشونو درتمام مناطق کامل کنن وهیچ بعید نیست تااون موقع دانشمندان واقعی تکنولوژی بهتری معرفی کنن.

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3152 ديدگاه)

        شما درست میگی و کامل شدن زیرساخت‌ها زمان طولانی لازم داره
        اما در مورد جایگزینی احتمالی به نظرم احتمالش خیلی کمه

  7. Kiarash

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    هیبرید خیلی بهتر از برقی هست و مسیر خوبی هیوندای پیش گرفته ولی تویوتا مثل همیشه پیشرو بود

    موافقم 16
    مخالفم 2
  8. JDM سابق

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (543 ديدگاه)

    برقی زیر ساخت نداره
    جدا از این موارد یه مورد دیگه که هیچ جا بهش اشاره نمیشه اینکه کسی از ماشین برقی سر درنمیاره، مجبورن ببرن دیلرشیپ و نمایندگی ها و همین نمایندگی ها استاده چاپیدن پول از مردم هستن هرچی ماشین گرونتری داشته باشی میزان تو پاچه رفتن هم بیشتر میشه همین هم باعث کاهش تعداد مشتری میشه، مثلاً کاری که یه تعمیرگاه معمولی با ۲۰۰ دلار انجام میده همون نمایندگی ۷۰۰.۸۰۰ تا یا حتی بیشتر انجام میده،

    برا بعضی از برند ها یه نوع سیاست هم شده که بلفرض ماشینی که دست مردم میدن پیچیده و پر استهلاکه و همون ماشین با مراجعه به نمایندگی ها و دو پهنا انداختن باعث کسب سود برای کمپانی خودروسازی میشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. mhasadollahi

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    دیدن نابود شدن این جارو برقیا چقدر لذت بخشه🤌

    موافقم 14
    مخالفم 3
  10. hosen

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    کم کم کمپانی ها متوجه میشن که هیبریدی از تمام برقی بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. JaMsHiD_R1988

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2338 ديدگاه)

    آیا هنوز به تویوتا ایمان نیاورده اید ای قم ظالمین؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. 🇰🇷

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      یجور از تویوتا میگی انگار قرار نیست تویوتا هیچ وقت برقی بشه . خود تویوتا از درونسوز به سمت برقی میاد منتهی کره مستقیم رفت سراغ برقی ، تویوتا اول گفت هیبرید میشم بعد میام برقی ‌ . تمام تفاوت همینه
      ازونور همین ژاپن که طرفدارشی غیر تویوتا ، نیسان و هوندا و میتسو رو هم داره که مستقیم دارن میرن سراغ برقی . جالبه به طرز عجیبی هیشکی ازینا یادی نمیکنه

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. آرین

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (241 ديدگاه)

        دشت پیشو میگیری پس نیفتی ؟

  12. مجتبی .

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    البته ابرکارشناسانی دلباخته چوسان قدیم مدتی جز برقی برقی حرفی نداشتن و کمپانیهای معتبر دیگه رومسخره میکردن که چرا مثل اونا دستپاچه سمت برقیها نرفتن ولی زمان روشن میکنه کی راه درست رورفته.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  13. samurai

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (588 ديدگاه)

    خاک بر سر درجه سه بودنت که رفتی دنبال تسلا شاید بتونی اسمی در کنی اینهمه خرج مجله و یوتیوب و.. دادی درگ مسخره راه انداختی تا بتونی لگناتو بفروشی ولی رفتی تو دیوار :)))
    الان باز باید بیفتی دنبال بزرگان درجه یک مثل تویوتا هوندا و بقیه ژاپنیا تا شاید بازم بتونی لگن بفروشی تا به سرنوشت بقیه کرره ایای ورشکسته دچار نشی بدبخت بی اصالت… :)))

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. ابوالفضل

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      الان به تو چی میرسه ؟ هنری داری ؟ چیزی داری ؟ ما تو ایران زندگی میکنم ما فقط میتونیم بیننده باشیم اونم فقط تو اینترنت و مجلات خودرویی …. من حاظرم تمام سرمایم رو بدم تا همین خودرو های داخلی ما اینا رو مونتاژ کنن تا ریرا بی خاصیت و دنای اشغال …. نمیدونم چرا پدال برخورد نمیکنه با اینجور ادما که بخاطر یه شرکت فضای پدال رو به فحاشی آلوده میکنن …. واقعا گرید پدال الان دو ساله اومده پایین از سخن های تخصصی رسیدیم به ترول یه مشت بچه سال بی ادب

      موافقم 1
      مخالفم 2
  14. علی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (759 ديدگاه)

    فولکس واگن و تویوتا جنرال موتورز تصمیم این سه غول خودرو سازی مشخص می‌کنه که هیبرید یا درون سوز یا برقی باشه
    سه ابر خودرو ساز مثلث صنعت خودرو هستند مثلث آلمان فولوکس واگن
    آمریکا جنرال‌موتورز
    ژاپن تویوتا نبض خودرو دست این سه کشور هست پست صحنه باهم همکاری دارن و تصمیم این مثلث هست که تأیین می‌کنه بازار کدوم سمتی بره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. میعاد

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط مواظبباشید هر خودرو هیبریدی ثبت نام میکنید از شرکت معین خودرو تهران نباشه که با دزدی و کلاهبرداری پولتون را بالا میکشه و معلوم نیست خودرو را کی تحویل بده .مسیول شرکت اصلا اعتمادی نیست فقط فکر سودو کلاهبرداری ازمردم هست به هر طریقی .حتی خسارت و حریمه چند ماهه دیر تحویل دادن هم نمیدن .همه مدل از مردم بدبخت سوء استفاده میکنن .دولت هم هیچ نطارتی نداره متاسفانه

  16. عباس بزرگ زاده

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی ما با شرکتهای کلاهبرداری توی کشور خودمون مثل معین خودرو تهران روبرو هستیم توقع چی دارید .همین خودرو هیبریدی را یکجا پول میگیره شش هفت ماه گذشته و هیچ خبری از تحویل نیست . مسئول این شرکت فقط یک دزدو کلاهبردار هست خودرو که نمیده هیچ حتی خسارت هم دریغ میکنه . وقتی کسی رسیدگی نمیکنه اوضاعمون همینه . یک شرکت مثل معین خودرو میشه یک شرکت دزدو کلاهبردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا