هیوندای اعلام کرده است که به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی، تعداد خودروهای هیبریدی در سبد محصولات خود را دو برابر خواهد کرد.
آمار فروش خودروهای الکتریکی آنطور که پیشبینی میشد پیش نرفته است و به همین دلیل، هیوندای استراتژی خود را تغییر خواهد داد. این شرکت کرهای اعلام کرده است که قصد دارد طیف خودروهای هیبریدی خود را دو برابر کرده و از هفت مدل به چهارده مدل افزایش دهد. هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، در سراسر جهان ۵.۵۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند که افزایشی ۳۰ درصدی را نسبت به فروش این شرکت در سال ۲۰۲۳ نشان میدهد. بااینحال، هیوندای نگفته است که تا چه زمانی خانوادهٔ محصولات هیبریدی خود را دو برابر خواهد کرد. البته میدانیم که این استراتژی جدید بیشتر بر گسترش مدلهای هیبریدی در بازار آمریکای شمالی تمرکز خواهد داشت.
«جاهون چانگ» رئیس و مدیرعامل هیوندای در این رابطه گفته است:
اخیراً نرخ تبدیل خودروهای درونسوز به الکتریکی کاهش پیدا کرده است. درنتیجه، تقاضا برای خودروهای هیبریدی در حال افزایش است و هیبریدیها بجای اینکه جایگزینی برای خودروهای درونسوز باشند، در حال تبدیل شدن به گزینهٔ اصلی بازار هستند. این تصمیم همسو با رقبایی مثل فورد، جنرال موتورز و تویوتا گرفته شده است
علاوه بر این، هیوندای قصد دارد خودروهای الکتریکی ژنراتوری (مجهز به پیشرانهٔ درونسوز فقط برای شارژ باطریها و افزایش شعاع حرکتی) را هم در بازارهای آمریکای شمالی و چین معرفی کند. این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۶، خودروهای الکتریکی ژنراتوری جدیدی را در بازارهای مذکور عرضه خواهد کرد.
اما در حالی هیوندای هماکنون به دنبال تغییر استراتژی خود است که تویوتا مدتها است روی خودروهای هیبریدی سرمایهگذاری کرده و معتقد است خودروهای الکتریکی تنها انتخاب برای آینده نخواهند بود. با کاهش فروش خودروهای الکتریکی، غیر از هیوندای، استراتژی بسیاری از دیگر خودروسازان هم در حال تغییر است. بهعنوانمثال، جنرال موتورز که در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد بهمنظور حرکت به سمت خودروهای تمام الکتریکی، روی مدلهای هیبریدی سرمایهگذاری نخواهد کرد، اخیراً در برنامههای خود تجدیدنظر کرده و قصد عرضهٔ مدلهای پلاگینهیبریدی را دارد. این در حالی است که فروش خودروهای الکتریکی هیوندای در نیمهٔ نخست سال جاری با ۲۸ درصد کاهش از ۱۴۴,۴۳۰ دستگاه به تنها ۱۰۴,۳۱۵ دستگاه رسیده است.
𝐀𝐥𝐢
۱۱ شهریور ۱۴۰۳از همون اول هم هیبریدی خیلی گزینه بهتری نسبت به برقی هاست
پیام
۱۱ شهریور ۱۴۰۳گل بود به سبزه نیز آراسته شد!!! برقی کم بود، فشار و پیشرفت هیبریدی هم اضافه میشه!
amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۳دست پیش گرفتی پس نیوفتی؟؟؟
فروش خودروهای الکتریکی هیوندای در نیمهٔ نخست سال جاری با ۲۸ درصد کاهش از ۱۴۴,۴۳۰ دستگاه به تنها ۱۰۴,۳۱۵ دستگاه رسیده است
کاهش فروش داشتن عزیزم!!
این همه گفتی برقی برقی۳۰ درصد کاهش داشته فروش برقی هاش و حالا داره رو میاره به همون راهی که تویوتا رفت هنوز باید از رو دست بزرگا مشق بنویسه
datsun
۱۱ شهریور ۱۴۰۳آمار هم که دروغ در اومد
پیام
۱۱ شهریور ۱۴۰۳امیر کلا به علت زیرساختها فروش برقی فعلا جا نیفتاده و این نه چیز جدیدی هست و نه فقط مربوط به هیوندای! مگه متن گفته فقط هیوندای؟!!! این اتفاقا چیز عجیبی نیستن. امکان داره هیوندای دو سال بعد سرمایش رو تو برقی بیشتر کنه. ولی چیزی الان هم میگم اینه که شک نکن در مورد پیشرفت برقی هیوندای تا دو سه سال آینده خبرای سهمگینی میشنوید خصوصا اینکه باتری جامد سامسونگ اومده و دیگه تو سرازیری افتادن.
JaMsHiD_R1988
۱۱ شهریور ۱۴۰۳پیام ما گفتیم برقی زیر ساخت نداره و الان وقتش نیست هنوز تکاملش کامل نشده ولی چون سفینه سازی بوسان داشت برقی میساخت که ناتوانی توی ساخت موتور درون سوز پنهان کنه ، گفتی نه برقی ها جهان رو فتح میکنن
ولی چون الان انتحاری ساخت کره شمالی رو آورده به هیبرید ، پا میشی میگی نه هیبرید راهشه و برقی وقتش نیست
JaMsHiD_R1988
۱۱ شهریور ۱۴۰۳معلومه هرکی راه تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان رو پیش میگیره سود های سهمگینی میکنه پیام جون
amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۳عزیزم ما هم که گفتیم قبلا برقی هنوز جا نیوفتاده و هیبریدی بهترین گزینه اس همونطوری که تویوتا گفت برقی راه داره و رفت سراغ هیبریدی ها منتها شما پیشگوی اعظم چون یذره چپوندا داشت برقی میفروخت از ۲۴ ساعت روز ۲۵ ساعت داشتی میگفتی دودوتای عقب مونده بلد نیست برقی بسازه منها الان چی شد؟ طبق معمول پیشگویی هات غلط از آب دراومد نه تنها فروش برقی هیوندای روز افزون آمارش رشد نکرده بلکه الان با کاهش فروش مواجه شدن قراره همون راهی که تویوتا رفت رو برن پروفسور جان
پیام
۱۱ شهریور ۱۴۰۳خخخ جنشید ناتوانی موتور درون سوز کره؟!!! سری N کلا چند ساله اونده، در حالی که سیویکتون با فاصله بیست سانت جلو بود!!! تازه اگه یه بار دیگه تست می گرفتن معلوم نبود چی میشه! سری N با سوبارو هم که دیدیم!!! جنشید سر خودتو شیره میمالی یا ما رو؟! فکر کردی کره همچین هست؟!!! کره همون کشوریه که کالاهاش بعد ازرسی چهل سال هنوز تو خونه های مردم کار میکنه!!!😂😂😂😂 دور و وریات کلا زندگیشون مملو از جنس کره ای هست. اینارو برای من نگو!!! خالی بندی که کنتور نمیندازه! بعد شماها دچار کج فهمی هستید! کره برقی سازیش رو تعطیل نکرده! یجوری حرف میزنید که انگار گفته هزین به بعد برقی نمیسازیم! برو دوباره متن رو بخون.
JaMsHiD_R1988
۱۱ شهریور ۱۴۰۳پیام والا ما از کره یه تلفن داریم اونم پدر مارو درآورده😂
بعدش سری N سری N نکن !
کدوم ماشین درون سوزش تونسته به پای سیویک توی پیست برسه ؟
همون شاخ ۶۵۰ اسبیشم توی نوربرگ از سیویک سی صد اسبی کند تره
درگ درون سوز و برقی هم شد کار؟
اگه راست میگی درونسوز N رو با کرولا GR و سیویک تایپ آر مقایسه کن !
بعدش تو میگفتی تا سال آینده درونسوز نابود میشه چون هیوندا داره دیوانه وار برقی میزنه !
چی شد؟
راه تویوتا کبیر رو داره میره
🇰🇷
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ژاپن چقد برقی فروخته ؟
amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۳کی بود پیش بینی میکرد فروش برقی هیوندای هزار برابر میشه نمیدونم تسلا رو با اردنگی پرت میکنه بیرون ؟
برای بار هزارم دیدی هرچی داری میگی غلط درمیاد؟ تازه ماه پیش آمار فروش کیا تو آمریکا افتم داشت
پیام
۱۱ شهریور ۱۴۰۳تو هیچ کامنتی نگفتم هیوندای تسلا رو با اردنگی بیرون مینداره! من بارها گفتم که بارقی برقی ژاپن افتاده رو دوش آمریکا و کره و اروپا! الانم جیگم دنیا به سمت برقی شدن هست و هیچ شکی درش نیست. نهایتا چند سالی هیبریری بتونه پیشنازی کنه. بعدش با باتری جامد و افزایش زیر ساخت به ده ها دلیل هیبریدی به سطل زباله دان تاریخ میره. اینکه هیبریدی از الکتریکی بیشتر فروخته که چیز جدیدی نیست! ولی فعلا!
پیام
۱۱ شهریور ۱۴۰۳جمشید حاشا نکن! من نگفتم تا سال ۲۰۲۴ درون سوز نابود میشه مگه اشتباه متنارو بخونی! اگه الان نگاهی به وضعیت پیشرفت کره جنوبی تو الکتریکی بندازی میفهمی ژاپن کجاست! میگم جنشید چرا پاناسونیک تو باتری جامد نتونست غلطی کنه و سامسونگ گل رو بهش زد؟!!! منتظر جوابمااااا
SMS
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اونهمه آینوک خودشو پاره کرد ولی بازم….
jdm
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اقا براوو دودوتا بلد نیست برقی بسازه یا اینکه چپوندا راه اشتباهو رفت حالا باید برگرده سر خم کنه دنبال سیاست های همون ۳ چرخه سازا بره
حالا دیدی کره هنوزم زیر سایه خودروسازای دیگس
ی سری بلند پروازی تو ذهنش بود ک به گل نشست
JaMsHiD_R1988
۱۱ شهریور ۱۴۰۳فشار پیشرفت؟🤣🤣🤣🤣
پارسال که میگفتی با برقی ها جهان رو فتح میکنه؟
چی شد؟ به تویوتا رو آوردین فداییان سئول؟
یادته میگفتی تویوتا ورشکسته میشه چون راه هیچ شرکتیو پیش نگرفته در حالی که هیوندا هم رو آورد به بزرگ ترین شرکت جهان !
هنوز مونده به پرفروش ترین خودروی غیر آمریکایی در آمریکا برسید
amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۳خنده ام به این گرفته هنوزم خودشو زده به اون راه
فرامرز
۱۱ شهریور ۱۴۰۳آقا پیام دوست عزیز من نه کاری به برقی دارم نه هیبریدی و نه ژاپن و نه کره ولی چرا وقتی کسی منطقی جوابت رو میده اینهمه عصبی میشی و اینهمه غلط املایی داری
مشخصه وقتی عصبی میشی و جوابی نداری از شدت عصبانیت کلمات رو اشتباه تایپ میکنی
یکم به خودت مسلط باش دوست عزیز
amirkhanzadeh
۱۱ شهریور ۱۴۰۳بهتره حداقل تا کامل برقی
Sina_carshow
۱۱ شهریور ۱۴۰۳تنها برقی که ارزش خرید داره تسلاس
دوستم اینجا یه id4 فولکس واگن داره میگه همش دنبال شارژره همیشه پره جایگاهای شارژ این به خاطر عدم زیرساخت هستش
تازه حتی ایستگاههای شارژ سریع هم خیلیاشون خراب هستن و سریع نیستن
تسلا به شبکه بسیار گسترده سوپر شارژ هیچوقت این مشکلو نداشته و تازه سریع هم شارژ میشه من همیشه میرم خرید میکنم از فروشگاه محلمون ایستگاههای سوپر شارژش حداقل همیشه یه جای خالی دارن و هیچوقت کسیو الاف و آویزون سر مسئله شارژ نمیکنن
برا همین هنوزم میفروشه
به اون دوستانی که معتقدن برقی جمع باشه باید بگم حتی تویوتا هم برنامه داره یه لاین قوی از برقی ها ایجاد کنه و از طرفی هر محصولی که جدید بیاد فروشش بالا پایین داره
درسته برقی ها امسال فروش کمتری داشتن اما نسبت به ۳ سال پیش چی؟ درسته! فروششان بازم بیشتر بوده و این قضیه موقتی دوباره حل میشه هرمحصولی همیشه بالا پایین فروشش داره و بالاخره یک جا ثابت میشه درسته ممکنه تولیدش کم شه ولی هیچوقت از دور خارج نمیشه خودرو برقی
اما اگه واقعا الان کسی بخواد خودرو برقی بخره مخصوصا اینکه تجربه اولش باشه تسلا بهترین و منطقی ترین انتخاب هستش به خاطر سوپرشارژ هاش
Navid A J
۱۲ شهریور ۱۴۰۳مشکل دوستان اینه که از ایران با اطلاعاتی که در اینستاگرام به دست میارن؛ میخوان بگن برای خارجی ها چی خوبه و چی خوب نیست. چیزی که واقعا عوض شد؛ سبک زندگی های خیلی از مردم جهان بعد از کرونا بود.
ماشین های الکتریکی چه خوشمون بیاد چه نیاد؛ بخش جدانشدنی از آینده ی ما هستن. فکر کن ماشین الکتریکی باشه که تو ۵ دقیقه شارژ شه؛ برد بالای ۶۰۰ کیلومتر داشته باشه؛ قیمتش هم ۳۰ هزاردلار باشه. این چیزیه که ۲۰۳۵ میخواد به ما نشون داده شه.
car lover
۱۱ شهریور ۱۴۰۳دیدین حالا 😏
گفته بودم که…
اما در حالی هیوندای هماکنون به دنبال تغییر استراتژی خود است که تویوتا مدتها است روی خودروهای هیبریدی سرمایهگذاری کرده و معتقد است خودروهای الکتریکی تنها انتخاب برای آینده نخواهند بود
MehdiTurbo
۱۱ شهریور ۱۴۰۳حتی از این زاویه هم نگاه کنی کار درست هیوندا کرد من کلا طرفدار کشور خاصی نیستم از همه برندا هم تعریف کردم هم تخریب اگه اشتباه بوده
ولی کار درست دقیقا برعکس حرفت هیوندا کرد یعنی دستش تو همه موارد باز بود زمانیکه برقی ها اوج فروش بودند سود داشتند سودش برده الانم که بازار داره میره رو به هیبرید هیبریدش افزایش میده
میدونی چرت
چون همه گزینه ها را تو چنته داشته قبل برقی هیبرید میزد بعد که برقی اومد برقی تولید کرد تولید و تواناییش محدود نکرد و این درست ترین سیاست که تو تمام گزینه ها را داشته باشی و تک بعدی نباشی
الان هیوندا جز پرسودترین شرکتا تو جریان برقی ها بود به همین دلیلی که گفتم تویوتام میتونست تو اوج سود دهی برقی استفاده کنه
این سمش سیاست درست نمیشه
خود فوردم میگفت برقی ها اینده ای ندارند یا خیلی شرکتای دیگه ولی تولید کردند چون هم توانایی تولیدش داشتند هم سود بالا داشت یه چیزایی یه برهه ای سود شاید یه دورانی داشته باشه ولی اوج سود
خود تسلا شاید دیگه اصلا نتونه اونجوری سود کنه ولی تو اوج بهترین زمانش بهترین بهره را برد هر چند گند زد به دنیای خودرو
MehdiTurbo
۱۱ شهریور ۱۴۰۳من شخصا از خدامه برقی جمع بشه
ولی هر چند بعید میدونم اگه اون باتری هایی که گفته شده خیلی نزدیک به تولید که با حجم کم و شارژ دهی کوتاه مدت مسافت زیادی طی میکنند اگه واقعا محقق بشه دیگه بهونه ای نمیزارند خودروهای برقی با باتری های الان به صرفه نیست
هر چند اگه تولید بشه گند میزنه به خودرو ولی امار ارقامش خیلی عجیب غریب بود الان دقیق یادم نیست مطلبش دیدم اینجا میزارم ولی اگه واقعا بشر به دانش تولید همچین باتری دست پیدا کنه که تو اون سایت نوشته بود خیلی نزدیک شدند بعید میدونم دیگه برقی تولید نکنند هر چند بحث الودگی نیستا ولی خب مردم وقتی با نیم ساعت شارژ خودرو بتونند ازش یه هفته استفاده کنند طبق مطلب اکثرا رو میارند به خریدش ولی اگه تولیدم بشه بعید میدونم تا ۴ ۵ سال دیگه بتونند هر چند یهو میبینی یه ماه دیگه میگند تولید شد ۵ سال پیش کی فکر میکرد ۴ سال بعدش تاکسی هایی تو شهر بیاند که خودشان بدون راننده میرسوندت مقصد
amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۳داداش فک نمیکنی اگه اوج سوددهی برقی ها رو شاهد بودیم طبیعتا همه شرکتا باید شیرجه میزدن تو برقی ها به جای پا پس کشیدن؟ در حالی که خیلی شرکتا مثل بنز و فورد پس از شیرجه زدن با ضرر خارج شدن؟
بهزاد
۱۱ شهریور ۱۴۰۳شما یک بخش از ماجرا را اشتباه توضیح دادی.
برقی سازی برای این گروه به هیچ عنوان سوددهی نداشت و اصولا هیچ شرکت صرفا برقی ساز مثل تسلا و تا حدودی BYD بدون سوبسیدها و مشوق ها و خریدهای سازمانی و معافیت های بیمه و مالیات و… سودآوری نداره و در صورت برابری شرایط و عدم دخالت دولت به خصوص چین در مدت کوتاهی این شرکت ها زیان ده میشوند.
مجتبی .
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اگه به تعداد فروش نگاه کنین متوجه میشین بااون همه هزینه اولیه برای کارخانه هاوخطوط تولید سودی نداشته البته براهیوندای.چون تسلا آمارفروشش خیلی بالاتره
Galant.VR4(JDM)
۱۱ شهریور ۱۴۰۳نکته مهم همینه الکتریکی ها تنها انتخاب ما نخواهد بود حتی موتور اسپرت هم به همین قضیه پی برده
فکر میکنین چرا بعضی برندای بزرگ از تمام برقی شدن خوداری میکنن؟
MehdiTurbo
۱۲ شهریور ۱۴۰۳امار فروشش که کاملا مشخصه تو الکتریکی ها بسیار بالا بوده
حالا شما میگی با وجود این امار فروش بالا ضرر داده که ممکن نیست همچین چیزی حداقل حرفت با چیزی که تو سایتا اعلام کردند همخوانی نداره لینکش میزارم
امار فروششم که جدول مقایسه اش با بقیه برندا هست که بسیار عالی فروخته تو الکتریکی ها
https://chargedevs.com/newswire/as-others-cry-the-blues-hyundai-announces-record-profit-keeps-ev-plans-on-track/
https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-07-25/hyundai-profit-tops-estimates-on-robust-hybrid-vehicle-sales
کلا سود بنزینی بیشتر الکتریکی در میاد برای هر خودروسازی واسه همینم گرونترند ولی امار سود کلی نسبت به فروشش رقم خوبی حداقل برای هیوندای بوده طبق چیزی که تو سایتا نوشته یعنی درسته الان میره سمت هیبرید ولی برگرده بازم تو همان برهه زمانی الکتریکی میزنه
این چیزیه که تو مقالات نوشتند
رحیم
۱۱ شهریور ۱۴۰۳همیشه حق با اکثریت نیست
روزی که همه دنیا سمت برقیها میرفتند فقط مدیرعامل تویوتا میگفت این کار غلطه همه رسانهها مسخرهاش میکردند و
تلاش شرکتهای دیگر رو تحسین میکردند
amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ژاپن الکی ژاپن نشد
Ferrari
۱۱ شهریور ۱۴۰۳کره ای ها فهمیدن باید برگردن به مسیری که تویوتا داره طی میکنه
amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۳باور کن کره ای ها خودشون حاضرن یه پولی به پیام بدن دربارشون کامنت نزاره چون هرچی پیش بینی میکنه و میگه کلا برعکس درمیاد
🇰🇷
۱۱ شهریور ۱۴۰۳میدونستی خود همین تویوتا و لکسوس تا ۲۰۳۰ قراره ۳۰ مدل برقی به بازار بدن ؟
جهت اطلاع باید بگم تا ۲۰۳۰ همش ۵ سال و خرده ای مونده
خود تویوتا هم میدونه قوانین جدی تر ازین حرفاست و آینده برقیه . حتی گفته میشه از همین الان میخواد سبد تمامی محصولاتش رو در امریکا هیبرید کنه و کم کم از دورن سوز خالص فاصله بگیره . هیبرید قدم اول برای تمام برقیه
datsun
۱۱ شهریور ۱۴۰۳تازه فهمیدن تویوتا چی میگفت
🇰🇷
۱۱ شهریور ۱۴۰۳تویوتا خودش ۲۰۳۰ برو ببین میخواد چیکار کنه و چند مدل برقی بزنه
بعد یچیز عجیب . پروفت نیسونه اونم برندی که حتی سراغ هیبرید هم نمیره . مستقیم برقی رو هدف گرفته همراه با هوندا و میتسو . بعد اون وقت خودت از هیبرید دفاع میکنی ؟!
datsun
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ولا مهندس جان خودروسازی که هیبرید های ژنراتوری رو باب کرد همین نیسون و میتسوبیشی بودن
🇰🇷
۱۱ شهریور ۱۴۰۳همین نیسون و میتسو ، قراره در قدم بعدیشون تمام برقی شن . راستی یه سوال دیگه الان میتونی چندتا نیسون هیبرید در بازار امریکا نام ببری ؟
آرین
۱۲ شهریور ۱۴۰۳هر وقت تو بالای ۵ تا کره ای خوب نام بردی
بدون اشکال
مازیار
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اینها همه دیر و زود شدن برقی هست
نه سوخت و سوزش
روند به جریان افتاده (حالا اینکه خلاف میل ماست مهم نیست) و طبعا در ابتدای کار حرکت تندتری _ یا واضح تری _ داشت
فراگیر شدن باتری حالت جامد تیر خلاص خواهد بود (حالا اینکه خلاف میل ماست …)
مجتبی .
۱۱ شهریور ۱۴۰۳آقا مازیار درسته که ممکنه برقیها باباطری حالت جامد دربعضی کشورها همه گیر بشن اما خیلی مونده تا بتونن زیرساختهاشونو درتمام مناطق کامل کنن وهیچ بعید نیست تااون موقع دانشمندان واقعی تکنولوژی بهتری معرفی کنن.
مازیار
۱۱ شهریور ۱۴۰۳شما درست میگی و کامل شدن زیرساختها زمان طولانی لازم داره
اما در مورد جایگزینی احتمالی به نظرم احتمالش خیلی کمه
Kiarash
۱۱ شهریور ۱۴۰۳هیبرید خیلی بهتر از برقی هست و مسیر خوبی هیوندای پیش گرفته ولی تویوتا مثل همیشه پیشرو بود
JDM سابق
۱۱ شهریور ۱۴۰۳برقی زیر ساخت نداره
جدا از این موارد یه مورد دیگه که هیچ جا بهش اشاره نمیشه اینکه کسی از ماشین برقی سر درنمیاره، مجبورن ببرن دیلرشیپ و نمایندگی ها و همین نمایندگی ها استاده چاپیدن پول از مردم هستن هرچی ماشین گرونتری داشته باشی میزان تو پاچه رفتن هم بیشتر میشه همین هم باعث کاهش تعداد مشتری میشه، مثلاً کاری که یه تعمیرگاه معمولی با ۲۰۰ دلار انجام میده همون نمایندگی ۷۰۰.۸۰۰ تا یا حتی بیشتر انجام میده،
برا بعضی از برند ها یه نوع سیاست هم شده که بلفرض ماشینی که دست مردم میدن پیچیده و پر استهلاکه و همون ماشین با مراجعه به نمایندگی ها و دو پهنا انداختن باعث کسب سود برای کمپانی خودروسازی میشه
mhasadollahi
۱۱ شهریور ۱۴۰۳دیدن نابود شدن این جارو برقیا چقدر لذت بخشه🤌
hosen
۱۱ شهریور ۱۴۰۳کم کم کمپانی ها متوجه میشن که هیبریدی از تمام برقی بهتره
JaMsHiD_R1988
۱۱ شهریور ۱۴۰۳آیا هنوز به تویوتا ایمان نیاورده اید ای قم ظالمین؟
🇰🇷
۱۱ شهریور ۱۴۰۳یجور از تویوتا میگی انگار قرار نیست تویوتا هیچ وقت برقی بشه . خود تویوتا از درونسوز به سمت برقی میاد منتهی کره مستقیم رفت سراغ برقی ، تویوتا اول گفت هیبرید میشم بعد میام برقی . تمام تفاوت همینه
ازونور همین ژاپن که طرفدارشی غیر تویوتا ، نیسان و هوندا و میتسو رو هم داره که مستقیم دارن میرن سراغ برقی . جالبه به طرز عجیبی هیشکی ازینا یادی نمیکنه
آرین
۱۲ شهریور ۱۴۰۳دشت پیشو میگیری پس نیفتی ؟
مجتبی .
۱۱ شهریور ۱۴۰۳البته ابرکارشناسانی دلباخته چوسان قدیم مدتی جز برقی برقی حرفی نداشتن و کمپانیهای معتبر دیگه رومسخره میکردن که چرا مثل اونا دستپاچه سمت برقیها نرفتن ولی زمان روشن میکنه کی راه درست رورفته.
samurai
۱۱ شهریور ۱۴۰۳خاک بر سر درجه سه بودنت که رفتی دنبال تسلا شاید بتونی اسمی در کنی اینهمه خرج مجله و یوتیوب و.. دادی درگ مسخره راه انداختی تا بتونی لگناتو بفروشی ولی رفتی تو دیوار :)))
الان باز باید بیفتی دنبال بزرگان درجه یک مثل تویوتا هوندا و بقیه ژاپنیا تا شاید بازم بتونی لگن بفروشی تا به سرنوشت بقیه کرره ایای ورشکسته دچار نشی بدبخت بی اصالت… :)))
ابوالفضل
۱۲ شهریور ۱۴۰۳الان به تو چی میرسه ؟ هنری داری ؟ چیزی داری ؟ ما تو ایران زندگی میکنم ما فقط میتونیم بیننده باشیم اونم فقط تو اینترنت و مجلات خودرویی …. من حاظرم تمام سرمایم رو بدم تا همین خودرو های داخلی ما اینا رو مونتاژ کنن تا ریرا بی خاصیت و دنای اشغال …. نمیدونم چرا پدال برخورد نمیکنه با اینجور ادما که بخاطر یه شرکت فضای پدال رو به فحاشی آلوده میکنن …. واقعا گرید پدال الان دو ساله اومده پایین از سخن های تخصصی رسیدیم به ترول یه مشت بچه سال بی ادب
علی
۱۲ شهریور ۱۴۰۳فولکس واگن و تویوتا جنرال موتورز تصمیم این سه غول خودرو سازی مشخص میکنه که هیبرید یا درون سوز یا برقی باشه
سه ابر خودرو ساز مثلث صنعت خودرو هستند مثلث آلمان فولوکس واگن
آمریکا جنرالموتورز
ژاپن تویوتا نبض خودرو دست این سه کشور هست پست صحنه باهم همکاری دارن و تصمیم این مثلث هست که تأیین میکنه بازار کدوم سمتی بره
میعاد
۱۲ شهریور ۱۴۰۳فقط مواظبباشید هر خودرو هیبریدی ثبت نام میکنید از شرکت معین خودرو تهران نباشه که با دزدی و کلاهبرداری پولتون را بالا میکشه و معلوم نیست خودرو را کی تحویل بده .مسیول شرکت اصلا اعتمادی نیست فقط فکر سودو کلاهبرداری ازمردم هست به هر طریقی .حتی خسارت و حریمه چند ماهه دیر تحویل دادن هم نمیدن .همه مدل از مردم بدبخت سوء استفاده میکنن .دولت هم هیچ نطارتی نداره متاسفانه
عباس بزرگ زاده
۱۲ شهریور ۱۴۰۳وقتی ما با شرکتهای کلاهبرداری توی کشور خودمون مثل معین خودرو تهران روبرو هستیم توقع چی دارید .همین خودرو هیبریدی را یکجا پول میگیره شش هفت ماه گذشته و هیچ خبری از تحویل نیست . مسئول این شرکت فقط یک دزدو کلاهبردار هست خودرو که نمیده هیچ حتی خسارت هم دریغ میکنه . وقتی کسی رسیدگی نمیکنه اوضاعمون همینه . یک شرکت مثل معین خودرو میشه یک شرکت دزدو کلاهبردار