هیوندای

بازتعریف سه‌چرخه‌های هندی توسط هیوندای

هیوندای با معرفی دو کانسپت، خودروهای سه‌چرخهٔ هندی موسوم به ریکشاو را از نو با پیشرانه الکتریکی طراحی کرده است.

سه‌چرخه‌هایی که تحت عنوان ریکشاو یا توک‌توک شناخته می‌شوند، در هند بسیار محبوب و پراستفاده هستند و حالا به لطف هیوندای، این سه‌چرخه‌ها قرار است تحولی جدی را تجربه کنند. هیوندای از همکاری با شرکت موتورسیکلت‌سازی هندی TVS خبر داده و از ریکشاو جدید در دو نسخهٔ سه‌چرخه و چهارچرخه رونمایی کرده است. البته این خودروها کانسپت هستند و فعلاً حرفی از تولید آن‌ها زده نشده است ولی ممکن است در آینده راهی خیابان‌ها شوند. این خودروها که به قوای محرکهٔ الکتریکی مجهز هستند، هرچند ابعادی مشابه ریکشاو دارند ولی از طراحی کاملاً مدرنی برخوردارند که هیچ شباهتی به سه‌چرخه‌های قدیمی هندی ندارد.

در جلوی نسخهٔ سه‌چرخ، برخلاف ریکشاو، شیشه‌ای مورب را می‌بینیم که در پایین آن چراغ‌های LED کوچک و یک صفحه‌نمایش قابل تنظیم جای گرفته است که می‌تواند پیغام‌های مختلفی را به نمایش درآورد. این خودرو که به چرخ‌های بزرگ‌تری نسبت به ریکشاو مجهز است، موقعیت صندلی راحت‌تری برای راننده دارد و از یک قلاب یدک کشی هم بهره می‌برد. صفحه آمپر کوچک و هولدر موبایل هم از ویژگی‌های داخلی سه‌چرخهٔ هیوندای هستند. همچنین به گفتهٔ شرکت کره‌ای، ارتفاع بدنهٔ این خودرو قابل تنظیم است و حتی بادهای موسمی و جاده‌های سیل‌زده هم قادر به متوقف کردن آن نخواهند بود.

ویژگی‌های جالب ریکشاو جدید هیوندای اما به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا این شرکت در حال برسی استفاده از رنگ سیاه کاهندهٔ حرارت برای سقف است. برای پوشش سطوح داخلی نیز مواد مقاوم در برابر آب در نظر گرفته شده است تا ریکشاو برقی در هر شرایطی قابلیت استفاده داشته باشد. نسخهٔ چهارچرخ نیز همان ویژگی‌های همتای سه‌چرخ خود را دارد ولی در جلو به یک صندلی اضافه مجهز است. هیوندای قصد دارد با همکاری TVS، نسخهٔ سه‌چرخ را در هند تولید کند ولی تولید نسخهٔ چهارچرخ در دست بررسی است. این نسخهٔ در صورت دریافت چراغ سبز تولید، علاوه بر هند می‌تواند در بازارهای جهانی هم عرضه شود. فعلاً مشخصات فنی این خودروها اعلام نشده است.

رئیس طراحی جهانی هیوندای گفته است:

هیوندای یک برند مشتری مدار است و مراقبت از مردم در هند اولین مأموریت ما خواهد بود. این تعهد ما را به جستجو برای طراحی راه‌حل‌های حمل‌ونقل متناسب با محیط هند سوق داده است و این خودروی نمادین سه‌چرخ را از نو تصور می‌کنیم تا کیفیت حمل‌ونقل را از طریق طراحی متفکرانه افزایش دهیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Cert

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    جالب نیست

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. صامورایی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (201 ديدگاه)

      قرار نی واس ما جالب باشه.قراره برای مردم دیار آمیتا چاخان جالب باشه که هست.،.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. صامورایی

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    دمش گرم اون کاش چارچرخه بیاد ایران بدون گواهی سوارشیم

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5443 ديدگاه)

      به چه نکته ظریفی اشاره کردی

      1. صامورایی

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (201 ديدگاه)

        من آدم خیرخواهیم جون هیوندای. میدونم که اینجا کاربرای زیر ۱۸ کم نداریم. حالا ممکنه پولدار هم باشن در نتیجه خونواده میتونه براشون در کنار ریش تراش برای زدن سیبیلهای تازه درومده، یدونه ازین چارچرخا هم هدیه بده باش برن دور دور. چرا مردم رو از لذت رانندگی محروم کنیم انصافا. بد میگم جون روح سرگردان؟

        موافقم 3
        مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا