هرچند فروش کلی هیوندای در ماه آگوست در آمریکا افزایشی ۲۲ درصدی را تجربه کرده اما خودروهای الکتریکی این شرکت شرایط خیلی خوبی ندارند.
هیوندای در ماه آگوست امسال، رکورد فروش جدیدی را در آمریکا ثبت کرده است. در این ماه، خودروساز کرهای موفق به فروش ۷۹,۲۷۸ دستگاه خودرو شده که افزایشی ۲۲ درصدی را نسبت به آگوست ۲۰۲۳ نشان میدهد. برنده بزرگ در آمارهای فروش هیوندای، خودروهای هیبریدی بودهاند زیرا افزایش فروش ۸۱ درصدی را تجربه کردهاند. دلیل این عملکرد قدرتمند، تقاضای بالا برای توسان هیبریدی و سانتافه هیبریدی بوده که به ترتیب ۱۱۳ درصد و ۱۲۰ درصد رشد فروش را تجربه کردهاند.
فروش خودروهای الکتریکی هیوندای اما رشد چندانی نداشته است زیرا فروش آیونیک ۵ تنها ۳۵ درصد بیشتر شده و از آن بدتر، فروش آیونیک ۶ کاهشی ۵۱ درصدی را تجربه کرده است. هیوندای در ماه آگوست موفق به فروش تنها ۸۰۸ دستگاه آیونیک ۶ شده است ولی اوضاع برای کراساوور هیدروژنی نکسو با فروش تنها ۸ دستگاه، از این هم بدتر است. بااینحال، فروش سدانهای هیوندای بهطور شگفتانگیزی بالا بوده است بهگونهای که النترا با رشد فروش ۲۸ درصدی مواجه شده و سوناتا افزایش فروش چشمگیر ۷۵ درصدی را تجربه کرده است. تقاضای بالا برای سوناتا میتواند طی ماههای آینده هم ادامه پیدا کند زیرا هیوندای اخیراً اعلام کرده است که تیپ پایهٔ جدیدی بنام SE را برای این سدان میان سایز ارائه میکند که قیمت پایه را به ۲۶,۶۵۰ دلار کاهش میدهد. این رقم ۸۵۰ دلار کمتر از تیپ پایهٔ قبلی است ولی تعدادی از تجهیزات هم حذف شدهاند.
هرچند سوناتا در آگوست ۵,۹۵۳ دستگاه فروخته اما برندگان بزرگ هیوندای در این ماه، توسان با فروش ۲۰,۸۶۴ دستگاه، النترا با ۱۴,۳۷۹ دستگاه و پالیسید با ۱۱,۲۰۸ دستگاه بودهاند. فروش کراساوور سه ردیفهٔ هیوندای نسبت به آگوست گذشته ۸۴ درصد افزایش یافته و با توجه به اینکه نسل جدید آن در دست توسعه است، موضوع قابلتوجهی به نظر میرسد.
آمار فروش هیوندای در آمریکا
خودرو | آگوست ۲۰۲۴ | آگوست ۲۰۲۳ | تغییر | ۷ ماه ۲۰۲۴ | ۷ ماه ۲۰۲۳ | تغییر |
النترا | ۱۴,۳۷۹ | ۱۱,۲۶۲ | +۲۸ | ۹۰,۴۳۲ | ۹۷۸۹۸ | -۸ |
آیونیک ۵ | ۴,۸۳۸ | ۳,۵۷۲ | +۳۵ | ۲۶,۹۸۲ | ۲۱,۳۴۸ | +۲۶ |
آیونیک ۶ | ۸۰۸ | ۱,۶۶۳ | -۵۱ | ۸,۴۹۸ | ۶,۶۵۳ | +۲۸ |
کُنا | ۶,۱۱۲ | ۵,۷۷۷ | +۶ | ۵۹,۳۶۴ | ۴۹,۸۲۵ | +۱۹ |
نکسو | ۸ | ۱۸ | -۵۶ | ۸۷ | ۱۵۷ | -۴۵ |
پالیسید | ۱۱,۲۰۸ | ۶,۱۰۷ | +۸۴ | ۷۳,۵۹۰ | ۵۱,۳۰۶ | +۴۳ |
سانتا کروز | ۲,۴۸۶ | ۳,۰۷۹ | -۱۹ | ۲۳,۰۴۶ | ۲۶,۰۳۲ | -۱۱ |
سانتافه | ۱۰,۱۵۲ | ۱۱,۷۳۲ | -۱۳ | ۷۵,۷۶۳ | ۸۳,۴۸۶ | -۹ |
سوناتا | ۵,۹۵۳ | ۳,۳۹۷ | +۷۵ | ۴۲,۸۵۵ | ۳۳,۹۴۰ | +۲۶ |
توسان | ۲۰,۸۶۴ | ۱۶,۲۴۲ | +۲۸ | ۱۲۹,۱۴۵ | ۱۳۴,۳۶۷ | -۴ |
ونیو | ۲,۴۷۰ | ۲,۱۹۷ | +۱۲ | ۱۸,۲۴۱ | ۲۱,۱۳۷ | -۱۴ |
Yaghoob
۲۳ شهریور ۱۴۰۳چقدر گفتم و گفتند آینده خودروسازی برقی نیست
دوستان مسخره میکردند
بیایید و تحویل بگیرید
حباب برقی سازی ترکید.
Saeed Boroomand
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ما یه آشنا داشتیم همین شکلی قدر صحبت های تخصصی شو ندونستن، دچار اعتیاد شد و مرد.
پیام
۲۳ شهریور ۱۴۰۳برقی ها افزایش و کاهی دارن. شیشه ماه یا یه سال دیگه مثلا باتری جامد میاد بعد اونایی که الان زبون درازی می کنن ساکت میشن! بارها ابن رو توشون دیدم! زود سردی و گرمیشون میشه.
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳دوست عزیز اگر به جدول دقت میکردی ، میدیدی همین آیونیک ۶ که متن گفته فروشش نصف شده فقط مال آمار یک ماهه . اگه سمت چپ جدول یعنی ۷ ماه رو بررسی میکردی میدیدی همین ماشین برقی ۲۸ درصد رشد داشته . آیونیک ۵ هم که به موفقیتش ادامه میده
بعدشم هیچ وقت تغییرات بزرگ صنعت خودرو رو با این امارهای موقتی قیاس نمیکنند . همهی کمپانیای بزرگ خودشون رو برای دوران برقی دارن اماده میکنند این یعنی شما مطمئن باش آینده برقیه . به همین سادگی نیست که بگی برقی نیست و بقیه هم تایید کنند
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳درسته مثلا تو یک سال مقایسه میکنن
مثلا تا اینجای کار گروه هیوندای تو بازار آمریکا گروه هیوندای ۱۶ هزار افزایش داشته ولی تویوتا ۱۶۰ هزار تاعملا ده برابر افزایش فروش هیوندای!! تازه این افزایشو هیوندای به دوش میکشه چون کیا تازه کاهش فروش هم داشته
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳جنسیس جی وی شصت و کیا ev6 رو چی میگی الان با فروش کمی مواجه هستن
کرگدن باواریا
۲۳ شهریور ۱۴۰۳https://www.dailydot.com/news/kia-k5-engine-kia-boys/
اینم یه مورد دیگه از اثبات اینکه کره ایی ها آشغال میسازن.
قبلی کیا سورنتو بود ، این یکی k5
میگه وقتی برای بار هزارم ماشین خودش خاموش میشه با کارکرد صفر ! کنار جاده رها میکنم تا گشت های کیاموتورز ببینه آشغال میسازه ” یعنی براش مهمم نیست دزد ببره هرچند دزده شعور داره هر چیزی نمیدزده”
خلاصه که میگه اسکوتر و دوچرخه بخرین ولی از کیا موتورز ماشین نه 👎
ابومفسد
۲۳ شهریور ۱۴۰۳کرگدن جان دست شما درد نکنه ، اونی که بخواد بفهمه میفهمه، ولی اونی که تازه ۲ میلیارد داده آشغال کره ایی ده سال پیشه دست دو خریده نباید هم بفهمه ، چون براش به صرفه نیست که بفهمه. اگه بخواد بفهمه مریض میشه سلامتیش مشکل دار میشه….
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳میدونستی خودروهای مزدا توسط نوجوانان کم سن و سال ( بعضا ۱۳ ساله ) سرقت میشده و نحوه سرقت رو در فضای مجازی نشر میدادن ؟ یه چالش در فضای مجازی برگزار میشه و صدها مزدا به راحتی به سرقت میره . خود پدال هم پوشش داده :
https://www.pedal.ir/mazda/سرقت-صدها-مزدا-چالش-فضای-مجازی/
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳وقتی هزاران کیا هیوندای دزدی شده و آمار سرقت ده برابر شده و بیمه ها گردن نگرفتن تو دنبال صد ها مزدا هستی؟
آرین
۲۳ شهریور ۱۴۰۳نکسو دیگه چیه
تو 7 ماه کلا 80 تا فروخته
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳نکسو یه مدل هیدروژنیه . هیوندای در نیرومحرکه های مختلف از هیبرید تا هیدروژن سرمایه گذاری میکنه . البته بیشتر هیدروژنی ها یه آزمایشگاه سیار به حساب میان و چون زیرساخت مناسبی ندارند همشون فروش پایینی دارند . مثلا تویوتا میرای هم با همین مشکل مواجهه . به علت زیرساخت نامناسب ، این خودروها در نواحی خاصی و معدودی به فروش میرن مثل کالیفرنیا که چندین جایگاه سوخت هیدروژنی داره . بقیه جاها طبیعتا خبری ازشون نیست
( البته ناگفته نماند تویوتا به خریداران میرای وعده سرمایه گذاری و احداث جایگاه های جدید داده بود اما با عملی نشدن این وعده ، با شکایت خریداران مواجه شد )
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ولی جالبه بدونی همین میرای به فروش ۳ ۴ هزارتایی یا حداقل ۲ ۳ هزارتایی هم دست پیدا کرد که نکسو خوابشم ندید
علیرضا
۲۳ شهریور ۱۴۰۳مردم امریکا هم عقل درست حسابی ندارن ، ماشین که منفجر میشه ملیون ها فرخوان ثبت میکنه برندی که به مشتری ها احترام نمیزاره چرا باید انقدر فروش داشته باشه
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳پس چطوری چندین ساله ژاپنی ها صدر لیست فروش هان ولی عقب مونده ان پیام جان؟ خودروهایی مثل نیسان روگ تویوتا راو فور کمری هوندا crv…. اون وقت همشون از نگاه تو زشت قدیمی و کم آپشنن؟
حتما عقل ملت اون وقت مشکل داره که نمیان فضاپیما های بوسان رو بخرن بیشتر از همه ….
JaMsHiD_R1988
۲۳ شهریور ۱۴۰۳واکنش راوفور با ۲۵۰ هزار تا فروش : 🗿
JaMsHiD_R1988
۲۳ شهریور ۱۴۰۳چیشد؟ قرار بود برقی ها دنیا رو فتح کنن؟
خندیدم😂
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳دیروز پریروز داشتم از کاهش فروش آیونیک ۶ میگفتم منتها دوستان اشاره کردم مطالعه کنیم الکی جو سایت رو خراب نکنیم چون مشابه ایشون قربون صدقه کره ای ها نمیریم
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳اگه یکم اهل مطالعه و دقت بودی میدیدی کاهش فروش آیونیک ۶ ، فقط مال یک ماهه
درحالیکه در ۷ ماهه اخیر ، رشد ۲۸ درصدی داشته . بازم تاکید میکنم بجای هیت و خراب کردن فضای سایت یکم مطالعه کن
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳منم نگفتم در ۷ ماه گذشته افت کرده گفتم به تازگی با کاهش فروش مواجه شده که امروزم داری پست پدال رو میبینی
کاش شما کمی اهل مطالعه بودی و الکی اینطوری بقیه رو به عدم مطالعه متهم نمیکردی
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳راستی تو نبودی میگفتی تویوتا در هیبرید سرمایه گذاری کرده و پول جارو میکنه و هیوندای مسیر برقیو اشتباه رفت ؟
همونطور که گفتم هیوندای هم هیبرید ، هم برقی رو داره :
«برنده بزرگ در آمارهای فروش هیوندای، خودروهای هیبریدی بودهاند زیرا افزایش فروش ۸۱ درصدی را تجربه کردهاند. دلیل این عملکرد قدرتمند، تقاضای بالا برای توسان هیبریدی و سانتافه هیبریدی بوده که به ترتیب ۱۱۳ درصد و ۱۲۰ درصد رشد فروش را تجربه کردهاند»
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳خب تصمیم هیوندای چی بوده عزیز؟
تولید بیشتر مدل های هیبرید
دلیلش چی بوده؟ افزایش فروش هیبریدی ها نه تنها هیبریدی های بقیه برندهام افزایش داشتن
و کاهش تقاضا برای برقی ها نه تنها برای برقی های هیوندای ( که الانم داری خبرشو میبینی فعلا الان برای این ماه کاهش ۵۰ درصدی فروش که زنگ خطره)
الان عصر هیبریده فعلا اعداد ارقامم داری میبینی تصمیم شرکت هارو هم داری میبینی بله اینه داستان ولی تو خودتو اذیت نکن تو این دنیا فقط تو داری مطالعه میکنی بقیه سواد ندارن
JaMsHiD_R1988
۲۳ شهریور ۱۴۰۳هنوز به زمان برقی سازی کامل نرسیدیم که اینقدر اینا عجله دارن
ولی بعضی از دوستان چون خودروساز کبیر آسیا رو آورد به ساختن برقی ، گفتن دیگه کار تمام خودرو ساز ها تمومه . همه باید برقی بزنن وگرنه مثل نوکیا ورشکسته میشن
کوشا
۲۳ شهریور ۱۴۰۳دونسل اخیر سوناتا و نسل جدید سانتافه جزو زشت ترین خودروهای تاریخ هیوندای هستن. عجیبه با این تیم طراحی قوی اینقدر جدیدا دارن بد عمل میکنن!
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳گفتم که هیوندای پیشرفتشو مدیون پیترشرایر هست چون کسی مثل اون اگه نبودن مثل نسل های اولیه کره ایا و یا مثل سوناتا سانتافه الان طراحی میکردن خودشون یارو اومد گفت نه حرفه ای استخدام کردن
هرچقدر بخوای دربری فایده نداره به هرحال مدیون هستن چون اونا طراحی رو بهشون یاد دادن اونا بودن که سطح طراحی رو بردن بالا و خودشون هم هم به مدیون بودن اعتراف خواهند کرد
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳من قبلا پاسخی کاملا روشن ، منطقی و واضح دادم اما ظاهرا عادت کردی به سبک دیگه ای پاسخ بشنوی
قشنگ معلومه حضور چهرههایی مثل آلبرت بیرمن ، پیتر شرایر ، سیمون لوزبی ، توماس شمرا ، لوک دانکرولک ، پیر لکلارک ، الکساندر سلیپانف ، فایض عبدالرحمان و … در تیم هیوندای ، خیلی اذیتت میکنه 😄
این عزیزان عموما یا در بیمر بودن یا گروه فولکس
هر چقد جست و جو میکنم درمان مناسبی برای Pressure نیست . باید تحمل کنی متاسفانه
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳طراحی های افتضاح هیوندای کم نداره
نسل جدید سانتافه کنا سوناتا( که مجبور شدن سریع یه فیس لیفت بدن)
اینا باید باگودن که میتونستن سطح طراحیشونو ببرن بالا تر حالا هی خودتو بزن به اون راه
مدیون افرادی که نام بردی هستن
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳پروفایل شما BMW ست . یعنی همون برندی که در پدال به شدت از طراحیش انتقاد میکنن . با این وجود همین کمپانی سال گذشته رکورد فروش خودشو زد و آمار فروش خیلی خوبی داره . تقریبا از سال ۲۰۲۱ بیمر مرتب امارهای فروش خوبیو ثبت میکنه . این نشون میده خریداران واقعی بیمر ، با این طراحی مشکلی ندارند و اونو میپسندند
قضیه هیوندای هم همین شکله . به علاوه اینکه هیوندای در طراحی از خودش انعطاف خوبی نشون میده و مرتب فیس لیفت و تغییرات متعدد اعمال میکنه تا نظر مثبت بازار رو جلب کنه
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳نخیر عزیزم فیس لیفت میزنه چون باید به روز نگه داره از دور خارج نشه و با کاهش فروش مواجه نشه اگرم دقت میکنی کره ای ها با وجوده تو مدل های اصلیشون توی آمریکا فروش کمتری دارن زودتر نسبت به ژاپنی ها مجبورن نسل عوض کنن فیس لیفت بزنن
datsun
۲۳ شهریور ۱۴۰۳قبلا آمار دروغ میدادن
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳کسی که طرفدار برندیه که در ایمنی ، تست تصادف و همچنین در آلایندگی تقلب گسترده میکنه ، دیگه نباید به دو تا عدد اشتباه ایراد بگیره که
رطب خورده منع رطب نمیکنه
حسین
۲۳ شهریور ۱۴۰۳درمورد دقت و مطالعه در خصوص فاجعه فروش برقی های مربا هم بهتره به همون خبری مراجعه کنی که نشون میداد با این همه شوآف زسانی بازم بیشترین افت فروش برقی رو داشتن. سکوتت بیشتر باعث حفظ احترام بنجل سازان مورد علاقت میشه
datsun
۲۳ شهریور ۱۴۰۳اونا هرچه قدر هم تقلب کنن به انگشت کوچیکه متقلب اعظم هیوندای کبیر نمیرسن اون عکس پروفایلتم اون هیوندای قدیمی پونی با کمک صد تا کشور اونوساخت و هیچ افتخاری نداره و اون کانسپه هم اسکی دلورین دی ام سیه
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳میخوای تا فردا برات کپی های ژاپن رو بشمارم ؟ چندتا از برند خودت و پدرانش میگم لذت ببری
۱ – پرینس اسکای لاین دولوکس ۱۹۵۷ / کرایسلر نیویورکر ۱۹۵۵
۲ – پرینس اسکایوی ون ۱۹۶۰ / شوی نومد ۱۹۵۷
۳ – داتسون فیرلیدی ۱۹۶۰ / کوروت C1 ۱۹۵۷
۴ – پرینس اسکایلاین اسپرت / کرایسلر نیوپورت کوپه
۵ – داتسون بلوبرد ۱۹۶۶ / آلفا جیولیا ۱۹۶۳
۶ – نیسان سیلویا ۱۹۶۶ / لانچیا فولویا ۱۹۶۵
۷ – نیسان گلوریا ۱۹۷۰ / کادیلاک دویل سدان ۱۹۶۶
۸ – نیسان اسکای لاین GTR ۱۹۷۳ / ای ام سی AMX ۱۹۷۰
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳برو خدا روزیتو جای دیگه بده اینایی که گذاشتی کجا شبیه همن؟ الان صرفا شباهت جلوی نیسان گلوریا۱۹۷۰ با کادیلاک سویل همون چراغ های دوتایی رو همه شکل جلوپنجره و ابعاد کلا فرق داره اون طوری بخوای شهر هرتی بگی تو میتونی تا فردا کپی های ژاپنی رو بگی من تا سال بعدی کپی های کره رو برات بگم عزیزم
البته کره اون اوایل کاش کپی میکرد باید از مزدا و میتسوبیشی پلت فرم و موتور گ.د.ا.ی.ی میکرد چون محض رضای خدا نمیتونست یه موتور بزنه هنوزم نمیتونه موتور درون سوز درست درمون بزنه همین یکم پیش ۳.۳ میلیون فراخوان داد چون دسته گلایی مثل تتا لامبدا یاتاقان میزدن و کلی مشکل دیگه ….
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳amir
هر کدوم رو میخوای بگو عکس بدم خدمتت
خودت برو شماره های ۲ ، ۳ ، ۶ ، ۸ رو ببین
اینا دیگه شاهکاراشن . واقعا خیلی باید با خودت لج باشی که این کپیهارو نبینی
اون ۳.۳ میلیون هم برای ژاپن فنی که فراخوان ۷ میلیونی تویوتا رو دیده مگه جای تعجب داره ؟
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳مجدد میگم برو خدا روزیتو جای دیگه بده الان برای مثال مورد هشتم که اسکایلاین جی تی آر۷۳ چراغ عقباش دوتا دایره ای هست ماله ای ام سی اصلا دایره ای نیست خطیه و دوتا دوتا به هم چسبیده
چراغ جلوهای نیسان دوتا هم اندازه اس و بغل هم ماله ای ام سی هم اندازه نیستن و با هم فاصله دارن جلوی نیسان صافه توی ای ام سی برامده اس
اینطوری بخوای نگاه کنی تهش بنز سی ال اس ۵۰۰ هم شبیه نیسان گاویه چون جفتشون چهارتا چرخ دارن
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۳دوست دارم بدونم توی مورد سه چجوری به این نتیجه رسیدی فک کنم رنگ آمیزیشو دیدی فک کردی عه اینکه کپیه!!
چراغ عقبای داتسون اصلا دوبله ماله کوروت تکی داتسون خیلی کوتاه تره کوروت کشیده اس کوروت سپر کرومیکش دو تیکه اس ماله داتسون سرتاسر سپر اون پایین کشیده شده مدل جلوپنجره ها توش کامل متفاوته…..
datsun
۲۳ شهریور ۱۴۰۳دیگه مثه هیوندای کبیر که هر قطعش از یه جا نیومده بود تا دهه ۲۰۰۰ هم از میتسوبیشی موتور پلتفرم گدای میکرد الان فن های مثله ت شاخ شدن من فن کره بودم اصلا اسم ژاپن رو نمی اوردم ولی شما رو دارین ،کل صنعت خودرو و الکترونیک کره از صدقه سری ژاپن بالا اومده هیوندا که کلا موتور و پلتفرمش رو میتسو
تامین میکرد بعدش هم چار تا موتور خودش تولید کرد که موتور نبودن لجن بودن مثه لامبدا و تتا بعد که الکتریکی ها رو ژاپنی ها راه روباز کردن براشون سریع اومد تو الکتریکی قایم شدن که دیگه گند درون سوزهاش جمع بشه،
🇰🇷
۲۳ شهریور ۱۴۰۳اینم عکساش :
اسکای لاین GTR و AMC AMX :
https://www.thedrive.com/wp-content/uploads/content/archive-images/nissan_10.jpg?strip=all&quality=85
داتسون فیرلیدی و کوروت :
https://www.thedrive.com/wp-content/uploads/content/archive-images/nissan_4.jpg?strip=all&quality=85
نیسان سیلویا و لانچیا فولویا :
https://www.thedrive.com/wp-content/uploads/content/archive-images/nissan_8.jpg?strip=all&quality=85
اسکای ون و شورلت نومد :
https://www.thedrive.com/wp-content/uploads/content/archive-images/nissan_3.jpg?strip=all&quality=85
🇰🇷
۲۴ شهریور ۱۴۰۳کامنتم فکر کنم در ارسال به مشکل خورد
ایرادی نداره دوباره میگم
تمامی عکسها و خودروهایی که گفتم کپی شده ، نقل قول از شیمیزو سان یکی از کارکنان سابق نیسان و با بازدید از موزه نیسون در یوکوهاما منتشر شده . آقای شیمیزو مسلط به تاریخچه نیسونه و در تهیه مقاله کمک کرده بود
میتونی مقاله اصلی رو در سایت the Drive و با تیتر 11 Rare Japanese Classics Ripped From Western Car Design پیدا کنی
اعتبار مقاله ثابت شدست و خود نیسون به کپی کاری باور داره . حالا حرف خود نیسون رو باور نمیکنی برای من هیچ اهمیتی نداره 😊
Galant.VR4(JDM)
۲۴ شهریور ۱۴۰۳من موندم کی حرفای تورو قبول داره؟
حالا اگه این خبر برای ژاپن بود پاره میکردی کامنتارو
ملت مقاله رو میخونن خودشون خوب یا بد داستانو میفهمن نمیخوای قضیه رو ماسمالی کنی
دوما اینکه سعی داری کره رو به بزرگا بچسبونی و عالی جلوه بدی فقط خودتو کوچیک میکنی
مهردادکمال
۲۳ شهریور ۱۴۰۳فروش سدانهای هیوندای بهطور شگفتانگیزی بالا بوده است بهگونهای که النترا با رشد فروش ۲۸ درصدی مواجه شده و سوناتا افزایش فروش چشمگیر ۷۵ درصدی را تجربه کرده است.
ایا سدان ها میتونن دوباره بازیگر اصلی بازار بشن؟ من که امیدوارم